Danske Bank

Bankvirksomhet

Danske Bank er en nordisk bank med sterke regionale røtter. Konsernet har hovedkontor i København.

Vi er en utfordrer i Norge, og er i dag Norges tredje største bank. Vi betjener kunder i personmarkedet og bedriftsmarkedet i tillegg til store institusjonelle kunder fra 24 lokale bankkontor og fire regionale finanssentre.

Les mer
Fakta om Danske Bank
Hovedkontor
Trondheim
Antall ansatte
10000+
Etablert år
1871
Se alle fakta
Arbeidsgiverprofil
Les om jobbmuligheter
Våre kjerneverdier
  • Vi leverer EKSPERTISE
  • Vi opptrer med INTEGRITET
  • Vi skaper VERDI
  • Vi skaper fremdrift gjennom AGILITET
  • Vi tror på SAMARBEID

Ledige stillinger hos Danske Bank

Kan du inspirere ditt team til suksess?I Danske Bank jobber vi målrettet hver dag med å ha de mest fornøyde kundene. I følge Norsk Kundebarometer øker tilfredsheten blant våre kunder stadig, men vi tar ingen ting for gitt. Fornøyde kunder er et resultat av dyktige og serviceinnstilte ansatte sammen med gode løsninger som fungerer. Customer Service Delivery (CSD) er en stor del av banken som sørger for at våre løsninger til enhver tid fungerer optimalt og at vi er effektive, presise og løsningsorienterte i møte med kunden. Som maskineriet i banken jobber man hver dag for at kundene våre skal få den hjelpen de har behov for, når de ønsker det.Fund & Custody Services er en del av CSD og består i dag av et team på 6 spesialister som leverer tjenester knyttet til verdipapirer i banken. Våre spesialister har tett kundekontakt på telefon og bistår gjerne også rådgiverne i Danske Bank ved å ta del i kundemøter innenfor Retail Banking området. Avdelingen administrerer alle VPS, og ASK-konti til Danske Bank sine kunder, i tillegg har avdelingen ansvaret med å administrere rollen som kontofører i forhold til aksjeselskaper. I tillegg har avdelingen det administrative ansvaret for alt som omhandler fond. Avdelingen er også meget delaktig i prosjektarbeid på tvers av ulike funksjonsenheter og samarbeider tett med kollegaer i Danmark, Litauen, Sverige og Finland.Som operativ leder for denne avdelingen vil ditt fokus være å bygge et velfungerende team, levere førsteklasses service til våre kunder og delta i prosjekter for å forbedre ulike prosesser. Du er ansvarlig for teamets operasjonelle og strategiske mål, i tillegg til dine ansattes høye tilfredshet og kontinuerlige utvikling. Du vil i denne lederrollen også representere banken i ulike fora ovenfor Verdipapirfondenes Forening (VFF), Skatteetaten og Verdipapirsentralen i Norge (VPS). Det innebærer også at du må til enhver tid være oppdatert innenfor markedsområdet, herunder endringer i verdipapirlovgivningen, finanstilsynets og Oslo Børs' regelverk, slik at arbeidet til enhver tid utføres i overensstemmelse med dette regelverket. I tillegg vil du som leder ta del i våre lokale og globale endringsinitiativer og samarbeide med kolleger i hele organisasjonen.For å kunne lykkes mener vi du har høyere relevant utdanning innen finans og relevant erfaring. Faglig egnethet og tyngde er viktig i denne jobben, og dersom du har jobbet med VPS systemet vil det være en stor fordel. Du motiveres av å levere den beste kundeopplevelsen. Det er viktig at du har et øye for detaljer og en evne til å opprettholde god oversikt i en hektisk hverdag. Med god planlegging, samt gode organisasjons- og forhandlingsferdigheter er du motivert for å jobbe med endringsinitiativer. Vi vil at du skal være kundeorientert med et sterkt fokus på vår ledelsesfilosofi. I tillegg er det viktig at man er selvstendig og samtidig ser fordeler av å være en del av en global matriseorganisasjon.Stillingen fordrer gode kommunikasjonsegenskaper på både norsk og engelsk.Vi tilbyr En unik mulighet til å utvikle din karriere som leder og dine ledelsesferdigheter. Du vil arbeide i et arbeidsmiljø preget av et høyt tempo med ledere som vil inspirere deg til suksess. Med en ambisjon om å utvikle deg vil du bli gitt muligheten til å gå på treningskurs både lokalt og internasjonalt.Interessert? For mer informasjon om stillingen kan du ta kontakt med Head of Customer Service Delivery Norway, Marthine Bodd Five, på telefon 984 73 270.Send søknad og CV senest 18.09.2019. Adresse: SØNDRE GATE 15,7011 Trondheim
18.09.2019 Trondheim
Do you have a great interest in the payment space? Does developing payment solutions and products motivate you? Then you are the one we are looking for!The payments market in the Nordics is currently undergoing a material overhaul. Danske Bank is looking for a senior payments expert to be part of building the future of payments within Norway and the Nordics. You will be part of a Nordic payments team with a strong focus on high performance and innovation. You will experience an informal atmosphere characterized by teamwork and knowledge sharing. Payments are within Group Development, and the team is in the division, New Business Areas, which focuses on building new revenue streams for the bank. You will be the team member located in Norway, where many relevant stakeholders work.The mission for Group Development is to contribute towards Danske Bank's goal of becoming the highest rated in customer experience. We aim at delivering The Essence of Danske Bank by acting as a catalyst for the bank's change agenda. We will do so by expanding on existing business models and by changing how we do business. We will be supporting all banking units implementing the new operating model and our Nordic Integrator strategy. Payments play a vital part of this strategical work.Execute and drive the local payment development We expect you to take a lead role in developing payment products and solutions for our Norwegian customers. In this role, you will act as a product and project lead for both local payment projects in Norway and similar projects across the Nordics. You will get the possibility to shape future offerings, define and develop customer experiences in an agile set-up and work with great partners of the bank. Through our business plans, you will furthermore secure that the project pipeline reflects our current opportunities.Strong product leader with customer-focus The ideal candidate is a proven specialist with experience from the payments area, and have broad knowledge about the Norwegian payment infrastructure and solutions. A network within this area will be valuable. It is required to have experience as a project leader with proven a track record. In Danske Bank, we believe in the agile way of running projects and doing business development. Agile skills and mindset are, therefore, necessary to succeed in this role. As a person, you are a self-driven networker and creating great solutions that increase the customer experience motivates you. More so, you thrive when you deliver results and are driving change.You have strong language and presentation skills in English. Norwegian language skills are a significant advantage, but not a requirement.We can offer The job is a unique challenge within the bank as you will be part of setting the direction and executing on the local strategy for payment products in Norway. The position is located in Oslo or Trondheim, depending on the candidate's choice. Salary is based on experience and includes a benefit package with competitive pension and insurance included.Interested? If you have questions about the position, please contact Head of Mobile and Merchant Payment Solutions, Jonas Vogelsang Wolff Jakobsen on telephone +45 3022 0910.Please send your application no later than the application deadline, but make note that we conduct interviews as applications come in.Send application and CV no later than 22.09.2019. Adresse: BRYGGETORGET 4,0250 Oslo
22.09.2019 Oslo
Do you have a great interest in the payment space? Does developing payment solutions and products motivate you? Then you are the one we are looking for!The payments market in the Nordics is currently undergoing a material overhaul. Danske Bank is looking for a senior payments expert to be part of building the future of payments within Norway and the Nordics. You will be part of a Nordic payments team with a strong focus on high performance and innovation. You will experience an informal atmosphere characterized by teamwork and knowledge sharing. Payments are within Group Development, and the team is in the division, New Business Areas, which focuses on building new revenue streams for the bank. You will be the team member located in Norway, where many relevant stakeholders work.The mission for Group Development is to contribute towards Danske Bank's goal of becoming the highest rated in customer experience. We aim at delivering The Essence of Danske Bank by acting as a catalyst for the bank's change agenda. We will do so by expanding on existing business models and by changing how we do business. We will be supporting all banking units implementing the new operating model and our Nordic Integrator strategy. Payments play a vital part of this strategical work.Execute and drive the local payment development We expect you to take a lead role in developing payment products and solutions for our Norwegian customers. In this role, you will act as a product and project lead for both local payment projects in Norway and similar projects across the Nordics. You will get the possibility to shape future offerings, define and develop customer experiences in an agile set-up and work with great partners of the bank. Through our business plans, you will furthermore secure that the project pipeline reflects our current opportunities.Strong product leader with customer-focus The ideal candidate is a proven specialist with experience from the payments area, and have broad knowledge about the Norwegian payment infrastructure and solutions. A network within this area will be valuable. It is required to have experience as a project leader with proven a track record. In Danske Bank, we believe in the agile way of running projects and doing business development. Agile skills and mindset are, therefore, necessary to succeed in this role. As a person, you are a self-driven networker and creating great solutions that increase the customer experience motivates you. More so, you thrive when you deliver results and are driving change.You have strong language and presentation skills in English. Norwegian language skills are a significant advantage, but not a requirement.We can offer The job is a unique challenge within the bank as you will be part of setting the direction and executing on the local strategy for payment products in Norway. The position is located in Oslo or Trondheim, depending on the candidate's choice. Salary is based on experience and includes a benefit package with competitive pension and insurance included.Interested? If you have questions about the position, please contact Head of Mobile and Merchant Payment Solutions, Jonas Vogelsang Wolff Jakobsen on telephone +45 3022 0910.Please send your application no later than the application deadline, but make note that we conduct interviews as applications come in.Send application and CV no later than 22.09.2019. Adresse: SØNDRE GATE 15,7011 Trondheim
22.09.2019 Trondheim
Har du lyst til å bli med på vår vekstreise som Leder i Customer Advice i Trondheim?Danske Bank har som ambisjon å være en ledende aktør i Norden. Trondheim er et av bankens satsningsområder i Norge. Her har vi flere velfungerende team innen Retail Banking som har hatt stor vekst og vi har ønsker om å vokse ytterligere. I Søndre gate styrker vi nå organisasjonen med ytterligere ett team, og vi søker nå en engasjerende leder for dette teamet. Er du den vi leter etter?Som Leder i Customer Advice vil du være ansvarlig for at kontoret når sine ambisiøse målsettinger og for å skape resultater gjennom dine medarbeidere. Som en rådgivningsenhet er hovedoppgaven å gi verdiskapende rådgivning til kunder i Danske Bank, om det er fysiske møter på kontoret, via telefon eller nettmøter. Du vil få ansvar for å videreutvikle en prestasjonskultur som kjennetegnes av både høy kundetilfredshet og medarbeidertilfredshet. Det er viktig at du har fokus på kvalitet i forretningen og helhetlig rådgivning ovenfor våre nye og eksisterende kunder. Du jobber strategisk for å opprettholde og videreutvikle vårt omdømme i markedet. Høy kundetilfredshet og medarbeidertilfredshet er viktige mål i ditt arbeid, og du er alltid en god ambassadør både i og utenfor banken.Vår nye leder er glad i mennesker, opptatt av relasjoner og evner å se det lille ekstra som kreves for å motivere og engasjere sine medarbeidere. For å kunne lykkes i rollen har du høyere økonomisk utdannelse og du har tatt autorisasjonen som autorisert finansiell rådgiver. Du har relevant ledererfaring, samt praktisk erfaring fra bank og finans. God lokalkunnskap og et (stort)nettverk vil være et godt fundament for å lykkes i stillingen. Du er en aktiv bidragsyter i ledergruppen og andre vil kunne beskrive deg som profesjonell, åpen og engasjert. I hverdagen er du en tydelig leder som utøver ledelse gjennom å være en god rollemodell. Du er opptatt av å opprettholde vårt gode omdømme og vil bidra til å videreutvikle en kultur som oppfordrer til kunnskapsdeling.Det er viktig at du liker å ta kundens ståsted, evner å kommunisere godt med dine medarbeidere, og har tydelig gjennomføringskraft. Du er uredd og tør utfordre for at vi sammen skal gi kundene bedre løsninger. Å brenne for å bygge et velfungerende team og etterstrebe å lede i tråd med Danske Banks ledermodell er essensielt. Ditt engasjement vil bidra til å skape en attraktiv arbeidsplass som tiltrekker seg, utvikler og beholder motiverte og kompetente medarbeidere i avdelingen. Din tillitvekkende atferd og evne til å levere resultater vil bidra til din suksess gjennom at vi får mer fornøyde kunder.Stillingen krever autorisasjon som finansiell rådgiver (AFR) og kredittautorisasjon.Vi tilbyr Du blir en del av et offensivt, energisk og gjennomføringskraftig miljø med et genuint ønske om at kundene skal gjøre riktige valg for sin økonomi. Dette gjøres blant annet ved å gi kunden økt kunnskap om muligheter og skape trygghet for egen økonomi gjennom å gjøre viktige økonomiske beslutninger enkle. Du vil få gode muligheter til personlig og faglig utvikling i en rolle med mye ansvar, interessante kunder og allsidige utfordringer.Interessert? Har du spørsmål kan du kontakte Regional Head of Customer Advice, Beate Hulaas Grøseth, på telefon 920 20 014.Ansettelse i stillingen forutsetter godkjent bakgrunnssjekk, inkludert gyldig politiattest og kredittsjekk.Send søknad og CV senest 22.09.2019. Adresse: SØNDRE GATE 15,7011 Trondheim
22.09.2019 Trondheim
Vi søker en Senior Compliance Officer til vår avdeling i Oslo. Stillingen vil være en viktig bidragsyter i arbeidet med både lokale og globale aktiviteter. C&I Compliance fungerer som Compliance for Danske Bank Markets, samt de enhetene av banken som arbeider med de største konserns- og institusjonskundene i Norge og Norden. I Norge består C&I av totalt ca. 190 medarbeidere. Vår Compliance-avdeling består i dag av fire ansatte og vokser i et marked som er i stadig endring.Arbeidsoppgaver Compliance-rollen består først og fremst av å tilby støtte og veiledning til forretningen. Sammen med dine kollegaer vil du få ansvar for ledelsesrapportering. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet innebære løpende vurdering og oppfølging av bankens etterlevelse av gjeldende regelverk. Du vil bidra med kunnskap og løpende opplæring, spesielt når nye eller endrede regler implementeres. Du skal videre identifisere og evaluere compliance risk og monitorere forretningen.Hvem er du? Vi søker deg som vil være en del av vår Compliance-avdeling og bidra til fortsatt utvikling av en voksende internasjonal enhet med mer enn 200 ansatte i Compliance. Vi ser etter deg som har minimum 5 års relevant erfaring, hvorav minimum 3 år som ansatt i Compliance eller juridisk avdeling. Vi ser for oss at du har arbeidet i finansbransjen eller annen relevant virksomhet, samt at du har erfaring med og god innsikt i nasjonal og internasjonal verdipapir-relatert regelverk. Du er utdannet innen økonomi, finans, jus eller tilsvarende. Du bør ha god og relevant forretningsforståelse og være fortrolig med en risikobasert arbeidsmetode.På det personlige plan trives du med å jobbe både selvstendig og som en del av et team. Du har høy integritet og er vant til å administrere prosjekter. Du setter pris på samarbeid med kollegaer fra forskjellige land og fag-grupper. Som person er du proaktiv, arbeider strukturert og har analytisk legning.Stillingen forutsetter solide kommunikasjonsegenskaper skriftlig og muntlig både i norsk og engelsk.Vi søker etter medarbeidere som ønsker å utvikle både seg selv og vår virksomhet. Du vil få et stort ansvar og mange muligheter, samtidig som du har et engasjert team og inspirerende ledere rundt deg. Compliance-avdelingene samarbeider tett med kolleger på tvers av landegrenser, så noe reising må påregnes.Interessert? Spørsmål om stillingen kan rettes til Managing Compliance Officer i Norge, Nina Aaserud (+47 92 02 31 60). Søknader vil bli behandlet fortløpende.Stillingen forutsetter godkjent bakgrunnssjekk. Adresse: Bryggetorget 4,0250 Oslo
22.09.2019 Oslo
Ønsker du å være med på å forme fremtiden i Norges utfordrerbank via avansert dataanalyse? Nå har du muligheten til å bli en del av vårt dyktige team som er ansvarlig for å gjennomføre Danske Bank sin strategi innen avansert dataanalyse.Portfolio Management er Danske Banks enhet for porteføljeoptimalisering, med ansvar for aktivitet- og kapasitetsstyring. Vi jobber på tvers av bankens avdelinger, og understøtter disse med innsikt om markedsmuligheter og mulige forretningsinitiativer gjennom avansert dataanalyse. Vårt formål er å gi innsikt til ledelsen i viktige beslutningsprosesser, samt legge til rette for at vi i frontlinjen lykkes med virksomhetens kommersielle målsettinger og prioriteter. I tillegg samarbeider vi tett med våre kolleger i København med utvikling og tilpasning av prediktive modeller med mål om å skape relevante kundeopplevelser og solide økonomiske effekter.Som senioranalytiker i Portfolio Management vil du jobbe både på tvers av segmenter og i et nordisk miljø, hvor du fungerer som et bindeledd mellom forretningen i Norge og de sentrale dataanalyse-teamene. Sammen med disse vil du utvikle og optimalisere modeller med formål om kontinuerlig å forbedre bankens kommersielle prestasjon. Du vil også bruke datainnsikt til å utvikle ad-hoc-analyser til relevante beslutningsprosesser, samt arbeide proaktivt med å identifisere forretningsmuligheter og forbedringer gjennom innovasjon av egne modeller og analyser. Avansert analyse har høy prioritet i Danske Bank og stillingen gir store muligheter til å påvirke utviklingen innenfor dette området.Vi ser etter en analytiker med sterk forretningsmessig forståelse. Det medfører at du evner å omsette avansert analyse i konkrete kommersielle muligheter og/eller initiativer. Du har sterke kvantitative og analytiske ferdigheter, og har erfaring fra statistisk analyse og modellering. Du har høyere utdanning innenfor et kvantitativt felt, fortrinnsvis kombinert med kommersiell erfaring. Videre har du kompetanse og erfaring med koding, fortrinnsvis med SQL og SAS. Du håndterer i tillegg store mengder strukturerte- og ustrukturerte data, og innehar ferdighetene til å visualisere innsikt fra dine analyser på en enkel måte. Erfaring fra finansielle tjenester er ønskelig, men ikke et krav.Stillingen forutsetter gode kommunikasjonsferdigheter i både engelsk og norsk (skriftlig og muntlig).Vi tilbyr Hos oss er du sikret en viktig rolle i et internasjonalt miljø. Ved å være ivrig etter å lære vil du få muligheten til både personlig og faglig utvikling. Som en del av et nytt team vil du kunne forme din hverdag og ditt arbeidsmiljø.Interessert? Denne rekrutteringen håndteres av vår rekrutteringspartner Assessit, så spørsmål og eventuelt andre henvendelser kan rettes til Seniorkonsulent Victor Ekpete på telefon 900 89 001 eller Regionleder Per Kristian Øwre på telefon 913 75 565.Send søknad og CV senest 29.09.2019. Adresse: SØNDRE GATE 15,7011 Trondheim
29.09.2019 Trondheim
Danske Bank er i kraftig vekst og har nylig sikret seg flere partnerskapsavtaler med anerkjente aktører, som gjør at vi har stor pågang av nye kunder til banken. Det medfører at vi har behov for flere rådgivere for å styrke og videreutvikle vårt team i Levanger, slik at vi kan gi våre kunder en god helhetlig rådgivning og samtidig sørge for at deres tilfredshet til enhver tid er på topp. Vil du være med på å løfte Norges utfordrebank til nye høyder?Som rådgiver hos oss blir du en del av vårt team med dyktige rådgivere som hver dag jobber for å gi kundene våre den beste opplevelsen. Gjennom arbeidet ditt sørger du for økonomisk trygghet for våre privatkunder. Vi ønsker å gi kunden en bankhverdag som preges av enkelhet, gode råd og førsteklasses service. Basert på kundens ønsker, drømmer og behov synliggjør du som rådgiver helhetlige løsninger innen finansiering, sparing og personforsikring som gir verdiskapning for både kunden og banken.Vår nye kollega har fortrinnsvis høyere økonomisk utdannelse og erfaring innen bank og finans. Har du i tillegg kredittautorisasjon eller AFR er det et stort pluss. For rett kandidat kan vi tilby muligheten til å ta autorisasjonen som Finansiell Rådgiver (AFR) samtidig som du jobber hos oss. Bransjen endrer seg raskt og Danske Bank arbeider kontinuerlig med å utvikle fremtidens digitale løsninger, derfor er det viktig at du er positiv til endringer og ofte ser muligheter i dette. Da du blir en del av et høyt presterende team er det en stor fordel at du drives av å skape resultater. Om du drives av å skape de mest fornøyde kundene vil du passe godt inn hos oss.Kjenner du deg igjen i dette? Da vil vi gjerne høre fra deg!Vi tilbyr I tillegg til muligheten til å bli Autorisert Finansiell Rådgiver vil du bli en del av et team med engasjerte, erfarne og resultatdrevne kollegaer, hvor hverdagen preges av godt humør og god stemning. Vi er opptatt av å gi våre rådgivere både faglig og personlig utvikling. Det er for eksempel en mulighet for å kunne delta i ulike prosjekter på tvers av banken. Bankens livsfasepolitikk innebærer at man som rådgiver vil oppleve stor fleksibilitet og frihet under ansvar, hvor man selv styrer mye av arbeidstiden og dagen. Konkurransedyktige betingelser er også noe vi tilbyr våre nye kollegaer.Interessert? Har du spørsmål til stillingene kan du kontakte leder Personmarked Levanger, Bjarte Venås på tlf 92813596.Stillingen forutsetter godkjent bakgrunnssjekk, inkludert kredittsjekk. Adresse: Moafjæra 6E,7606 Levanger
06.10.2019 Levanger
Dette kan vi tilby deg
Ingen "salgsargumenter" lagt til!
Kan variere med stilling / arbeidsted
Ingen frynsegoder lagt til!

Rekrutteringskalender

  • SEP 18
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 22
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Registrer deg i CV databasen!

Opprett en brukerkonto, og del din CV og kandidatprofil slik at aktuelle arbeidsgivere får tilgang til deg dersom du matcher en nåværende eller fremtidig jobbmulighet.

  • Opprett en profesjonell kandidatprofil
  • Del profilen med aktuelle arbeidsgivere
  • Bli oppdaget av hodejegere

Filmer

Adresse

Søndre Gate 13-15, 7011 Trondheim