Sandnes Kommune

Statlig / Offentlig / Kommunal sektor
Sandnes er en by og en kommune i Rogaland. Den grenser til Stavanger, Gjesdal, Time, Klepp og Sola. Om man regner med den sammenhengende tettstedsbebyggelsen som går på tvers av kommunegrensen, som omfatter bebyggelse i kommunene Stavanger, Randaberg og Sola, er Stavanger/Sandnes det tredje største byområdet i landet med over 180 000 innbyggere. De tre siste tiårene har byen økt sin befolkning med et årlig gjennomsnitt på 1,9 %, noe som gjør byen til Norges hurtigst voksende. Sandnes var mest kjent for sin teglverk- og pottemakerindustri. Byen ligger innerst i Gandsfjorden, og leirgrunn finnes overalt i byen. Bedrifter som har drevet med teglstein og pottemakeri helt opp til den nyere tid er Gann Graveren og Simonsen-familien. I den senere tid har produksjon av tekstilprodukter og sykler vært viktigere. Bedrifter som Øglænd og Pioneer satte sitt preg på byen. Kleskjeden Cubus og pizzakjeden Dolly Dimples ble også startet i Sandnes. Byen har store jordbruksområder innenfor sine grenser. Fra 1970-årene har petroleumsaktiviteten i Nordsjøen hatt stadig økende innflytelse på byens økonomi, med sin etterspørsel av mekanisk industri, havnetjenester og administrative og økonomiske tjenester. Det ble etablert nye industriområder på Kvål, Foss-Eikeland, Lura og Stokka. Spesielt kjent er Sandnes for både Norges lengste gågate, Langgata, og det som lenge var Norges største kjøpesenter, Kvadrat. Befolkning 62 832 (2008)
Les mer
Logg inn for å få full tilgang
Er du interessert i arbeidsgivere som denne? Da bør du opprette din profil slik at arbeidsgivere kan oppdage deg. Vi vil også tipse deg om relevante jobbmuligheter.
Ikke medlem? Registrer deg gratis her!
Bedriftsprofil
Her kan du lese om jobbmuligheter og
ledige stillinger

Ledige stillinger hos Sandnes Kommune

Org. nr: - Stillingsident: 4156843224 Presentasjon av stillingen:Har du et ekte engasjement for barn og unge?Vi søker deg som virkelig ønsker å utgjøre en forskjell i barn og unges liv. Du møter dem og deres familier med varme, ærlighet og kompetanse, og fremstår som en veldig trygg voksen. Dermed har du også evnen til å gjøre deg fortjent til deres tillit. Disse egenskapene tar du med deg i rollen som leder.ArbeidsoppgaverBarne- og familieenheten i Sandnes har nå ledig stilling som barnevernleder. Barne- og familieenheten består av avdeling Barnevern og avdeling Psykisk helse barn og unge, og har cirka 70 ansatte fordelt på 5 seksjoner. Som barnevernleder vil du ha overordnet ansvar for barneverntjenesten og dennes lovpålagte ansvarsområde med beslutningsmyndighet i henhold til barnevernsloven. Stillingen kombinerer administrativ- og situasjonsbestemt ledelse med økonomi-, fag- og personalansvar, og det stilles høye krav til god ressursutnyttelse.Barnevernleder rapporterer til virksomhetsleder for Barne- og familieenheten og vil med denne ha et tett samarbeid gjeldende blant annet organisasjonsutvikling og videreutvikling av samarbeid med interne og eksterne aktører. Du vil være en viktig pådriver i barneverntjenesten sitt samarbeid med barn og unge og deres foreldre/familie, da både på individnivå og i videre utvikling av tjenesten. Oppdatert oversikt over barns kunnskap vil derfor være viktig.KvalifikasjonerHøyere sosialfaglig utdanning.Stillingen krever ledererfaring fra offentlig virksomhet.Ønskelig med relevant lederutdanning.God økonomiforståelse.God barnevernsfaglig kompetanse.God kjennskap til offentlig sektor.Kunne vise til resultat.Personlige egenskaperDu har god relasjonskompetanse og er trygg og tydelig i din kommunikasjon.Ser barn, unge og deres familier som likeverdige samarbeidspartnere.Evner å balanser kunnskap fra barn - kunnskap fra praksis - kunnskap fra forskning.Jobber målrettet, strukturert og har stor arbeidskapasitet.Har fokus på teamutvikling, er proaktiv og løsningsorientert.Ser potensialet i ressursutnyttelse gjennom bruk av digitale verktøy og nyttiggjør deg disse.Trives i høyt tempo og liker utfordringer.Evner å se helheten og tar kloke avgjørelser.Personlig egnethet vil bli vektlagt.Vi tilbyrLønn etter avtale.Høy faglig profil og utvikling.En sentral stilling med stor påvirkningskraft internt i virksomhet og avdeling, men og innen barnevernarbeid i regionen.KontaktinformasjonSilje Nygård, Virksomhetsleder, 51 33 53 40ArbeidsstedHaakon 7's gate 8 4306 SandnesSøk på stillingen:Klikk herNøkkelinformasjon:Arbeidsgiver:Sandnes kommuneReferansenr.:4156843224 Stillingsprosent: 100% Søknadsfrist: 25.11.2019
25.11.2019 Sandnes
Om stillingenAdvokatkontoret har ansvar for juridiske oppgaver som spenner over de fleste rettsområder innenfor både privat og offentlig rett. Arbeidsoppgavene er juridisk og samfunnsmessig interessante,og består i både rådgivning og prosedyre for fylkesnemnd og domstol. Stillingen fordrer advokatbevilgning, samt solid juridisk kunnskap og erfaring.Vi ønskerRett person har gode lederegenskaper og allsidig erfaring og praksis. Det legges vekt på at du er faglig dyktig og har prosedyreerfaring. Vi er opptatt av at det skal være en lav terskel for å søke bistand fra våre advokater, og oppdragene ved kontoret stiller krav til rask og profesjonell juridisk rådgivning. Det er en fordel med bakgrunn fra det offentlige og kommunale, men solid erfaring fra private foretak vil også være relevant.God kjennskap til og forståelse for samspillet mellom politikk og administrasjon er noe som vil vektlegges.Vi søker en operativ leder med noen års erfaring fra privat eller offentlig sektor. Du har sterke relasjonsbyggende egenskaper, er faglig trygg og du er opptatt av å bygge team som er robuste. Avdelingen består i dag av fire advokater og en administrativ ressurs.Arbeidsoppgavene inkluderer:Lede advokatkontoret som i dag har fire advokater og en administrativ ressurs.Bidra til at kommunen etterlever og er oppdatert på gjeldende lovverk.Ansvar for å håndtere og prosedere kommunens rettssaker, samt saker for Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker.Yte juridisk rådgivning til kommunens folkevalgte, administrativ ledelse med tilhørende stabs-/støtteenheter, samt samtlige av kommunenes resultatenheter, foretak og selskap, innen alle relevante rettsområder.Bistå og samarbeide med jurister ansatt i kommunens øvrige enheter.Profilere advokatkontoret og deres tjenester innad ovenfor kommunens ulike enheter.Ansvar for å vurdere behovet for og gjennomføre kjøp av eksterne advokattjenester når det er ønskelig eller hensiktsmessig.Vi tilbyr:Vi tilbyr en spennende stilling med gode muligheter for å jobbe bredt faglig med kollegaer med høy kompetanse. Lønn etter avtale.Generell infoSpørsmål om stillingen kan rettes til Mercuri Urval v/Silje Bolset tlf 975 59 049 eller Tone B F Berthelsen tlf. 975 59 040. Alle henvendelser Mercuri Urval behandles konfidensielt. Søk på stillingen ved å laste opp din CV og søknad snarest, og senest innen 27.11.2019.Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Det henvises i denne sammenheng til offentlighetsloven § 25, andre ledd vedrørende mulighet for å bli unntatt fra søkerlisten.Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
27.11.2019 Sandnes
Dette kan vi tilby deg
Ingen "salgsargumenter" lagt til!
Kan variere med stilling / arbeidsted
Ingen frynsegoder lagt til!

Rekrutteringskalender

  • NOV 25
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 27
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Registrer deg i CV databasen!

Opprett en brukerkonto, og del din CV og kandidatprofil slik at aktuelle arbeidsgivere får tilgang til deg dersom du matcher en nåværende eller fremtidig jobbmulighet.

  • Opprett en profesjonell kandidatprofil
  • Del profilen med aktuelle arbeidsgivere
  • Bli oppdaget av hodejegere

Fakta om Sandnes Kommune