– Vi bruker designtenkning for å skape løsninger folk ønsker å ta i bruk, sier Karen Diana Desilva, senior UX/Interaction designer i EVRY.

Gründermetodikk i et stort konsern

EVRY har tatt i bruk designtenkning for å skape bedre løsninger for sine kunder – og deres brukere.

– Tidligere var mange opptatt av teknologi for teknologiens skyld, sier Karen. Man tok utgangspunkt i de mulighetene teknologien skapte, og lagde løsninger man håpet mennesker ville like. Det er jo å starte i feil ende. Designtenkning handler om å ta utgangspunkt i brukerens behov og så koble det sammen med virksomhetens gjennomføringsevne, teknologiens muligheter og hvorvidt en løsning er forretningsmessig lønnsom.

Designtenkning er velkjent for mange gründervirksomheter, men foreløpig ikke så mye benyttet av store konsern. Det vil EVRY gjøre noe med.

“Digital advantage for tomorrow’s leaders”

En bransje Karen jobber mye med er finansnæringen, der det har vært viktig å samle mennesker med vidt ulik kompetanse for å prøve å forstå utviklingen i markedet, spesielt hvordan millenniumsgenerasjonen bruker banktjenester.

– Vi fant ut at spesielt ungdom var lite engasjert i banker. Vi samlet derfor ulike nøkkelpersoner fra banksektoren, ungdommer selv samt folk med både teknologisk og forretningsmessig bakgrunn fra EVRY. Til sammen kom vi frem til ulike nye løsninger som tar utgangspunkt i reelle brukerbehov. Nå ser vi nærmere på hvordan vi kan kombinere kunstig og menneskelig intelligens i en ny banktjeneste. Vi må skape enklere løsninger, og samtidig beholde det personlige preget. Det blir spennende å se hva vi ender opp med til slutt.

Digital Design & Insight

For å sikre at vi har høy relevans for våre kunder i det digitale markedet, har vi forretningsenheten Digital Design & Insight. Med dedikerte tverrfaglige team som forstår den enkelte bankens merkevare og markedsmodell, hjelper vi kunder med å utvikle digitale fortrinn. Digital Design & Insight samler ekspertise innen prediktiv analyse, CRM, UX, UI og front-end utvikling for å hjelpe kundene med å realisere det verdiskapende potensialet i det digitale. 

– Som designere har vi evnen og muligheten til å skape opplevelser som gjør hverdagen enklere. I EVRY kan du gjøre en forskjell gjennom vårt fokus på brukere og innovasjon i en rekke industrier - «Creating a digital advantage for tomorrow’s leaders.» 

Les mer om EVRY her!