Hege Kolberg
Mrkedssjef / Community Manager Norge
For tiden tilgjengelig
Tilbyr markedskompetanse innen digital og tradisjonell marketing, PR, kommunikasjon og events. Jeg har solid bakgrunn fra markedsføring, PR, kommunikasjon, salg, strategi, forhandlinger og produktutvikling/- forvaltning. Tidligere erfaring inkluderer også innkjøp og ledelse innen detaljhandel og engro-/importsvirksomhet. Personlige egenskaper: Jeg er kreativ, strukturert, initiativrik og vant til å drive prosjekter fra idé til gjennomført. Lagspiller, relasjonsbygger, utpreget sosial og kommer godt overens med alle typer mennesker i alle aldre. Jeg er entusiastisk, løsningsorientert og har gjennomføringskraft. Jeg er selvgående, ansvarsbevisst og åpen for nye løsninger. Er nøye med å holde tidsfrister, resultatfokusert - og vil ha det gøy på veien! Noen nøkkelord: PR, lanseringer, medieplanlegging, kampanjeutvikling, kommunikasjon, produktledelse, merkevare, sosiale medier, events, sponsoring og ledelse. Ta kontakt om du vil diskutere et oppdrag med meg! Les mer
  • Antall tjenester 15
  • Pris fra NOK 750 / time
  • Arbeidssteder 3
Tilgjengelighet
Svarte datoer er ledige
Aktuelle arbeidssteder
Hva kan vi hjelpe deg med?
Meldingen ble sendt
Meldingen ble ikke sendt

Referanser & anbefalinger

Referanser oppgis på forespørsel, men noen ligger i vedlagte dokument
I hovedsak er referansene relatert til event, men de vil gi et bilde av hvorledes andre oppfatter mitt arbeide og meg. Samarbeidspartere, presse og leder

Skriv en anbefaling av Hege Kolberg

Frilansguiden er basert på porteføljer, profiler og anbefalinger slik at oppdragsgivere får en trygghet basert på andres erfaringer. Dersom du har jobbet med Hege Kolberg, har du anledning til å gi en anbefaling. Du kan når som helst oppdatere eller endre anbefalingen.
Gi din anbefaling nå!
2 prosjekter

Mine Prosjekter

  • Eventerfaring i Canon
    ( Øvrig, Kommunikasjon, tekst og PR, Event og bevertning, Salg og markedsføring )
    Dokumentet viser bredden av eventer jeg jobbet med i Canon. I NCSC var jeg i tillegg ansvarlig for store konferanser, studieturer, seminarer og nettverksmøter - samt markedsføringen av disse.
    Kompetanser brukt:
    • Lanseringskampanjer
    • Markedsføring
    • Eventplanlegging
    • Digital markedsføring
    • Sosiale medier
    • Presseskriv
    • Salg og markedsføring
    • Event Management
    • Konferansearbeid
    • Medlemsregister
    • events
    +7 flere
  • Eksempler på kampanjer
    ( Øvrig, Kommunikasjon, tekst og PR, Salg og markedsføring )
    Et lite utvalg eksempler på kampanjer jeg utviklet og gjennomførte mens jeg arbeidet i Canon Norge.
    Kompetanser brukt:
    • Kampanjeutvikling
    • Lanseringskampanjer
    • Social Media
    • Digital markedsføring
    • markedsføring/branding
    • Presseskriv
    • Kampanje
    • Salg og markedsføring
    • Blogger
    • Strategisk medieplanlegging
    • medier og kommunikasjon
    • digitale kampanjer
    +8 flere
ARBEIDSERFARING
jul 2019 Nåværende Community Manager, Kruser AS
Annet, Deltid Oslo
Ansvarlig SoMe / events / PR etc
   
jul 2017 Nåværende Markedssjef, MadeToGrow
Prosjekt / Engasjement, Deltid Oslo
o deltagelse produktutvikling og produktinnhold o markedsundersøkelser o utarbeide strategi mht lansering, målgrupper, prisfastsettelse, salgskanaler etc o utarbeide go-to-market-plan o definere sponsorater o investorpresentasjoner/søknadsprosesser ifm funding o ekstern kommunikasjon (SoMe, PR, konferanseansvarlige, brosjyrer, webinnhold, nyhetsbrev etc) o samarbeide med byrå
   
okt 2016 Nåværende Selvstendig næringsdrivende / Marketing for hire, DigMa AS
Fast ansettelse, Heltid / deltid Oslo
   
aug 2017 feb 2019 Markedssjef (konsulentoppdrag), Nordic Council of Shopping Centres (NCSC)
Prosjekt / Engasjement, Deltid Oslo
o planlegging og gjennomføring av studieturer og konferanser, deriblant Kjøpesenterkonferansen og Februarseminaret o utarbeide markeds- og aktivitetsplaner o ansvarlig for NCSC Awards i Norge: Årets Kjøpesenter, Årets Butikkjede, Årets Driftsteam og Den Gyldne Idé o utvikle foreningens forhold til samarbeidspartnere og sponsorer o medlemsrekruttering o kontaktperson mot norske medlemmer o delta på styremøter / arbeidsmøter o budsjett- og regnskapsoppfølging o utvikle foreningen i tråd med foreningens visjoner og målsetning o utvikle ”NCSC Young Professional” - nettverk i Norge o være foreningens ansikt utad i Norge o ekstern kommunikasjon (SoMe, nyhetsbrev, PR etc)
   
feb 2000 sep 2016 Senior Consumer PR&Campaign Professional // Corporate Marketing Communication Director (interim) // Consumer Communication/PR/Event specialist // Produktsjef, Consumer Imaging // Key Account manager, Canon Norge
Fast ansettelse, Heltid Oslo
Senior Consumer PR & Campaign Professional : Ansvarlig for utvikling og gjennomføring av konsumentkommunikasjon, PR- aktiviteter og eventer, herunder: • Planlegging og gjennomføring av pressekonferanser, sponsoravtaler, produktlanseringer, seminarer, messedeltagelser, bloggeraktiviteter og lignende. • Innsalg av markedskampanjer mot kjedeledelse, intern kommunikasjon og oppfølging i forbindelse med aktiviteter, presseomtale, testresultater, mediaplaner, salgsfremmende materiell med mer. • Utarbeidelse og gjennomføring av lokale mediaplaner og kommunikasjonsløsninger - bl.a. utvikling av innovative marketing-aktiviteter der nye kommunikasjonsløsninger er tatt i bruk. Flere kampanjer er nominerte til europeiske/globale konkurranser. • Ansvarlig for Canon Norges Facebook-aktiviteter Corporate & Marketing Communication Director (interim) : I leders sykefravær ansvarlig for nyopprettet avdeling, herunder definering av arbeidsoppgaver, personalansvar, budsjetter og gjennomføring av firmaets strategier for avdelingen. (Corporate, konsument – og B2B), i perioden april til og med desember. Consumer Communication/PR/Event specialist : Ansvarlig for PR, events, sponsorater og marketing for Canon Consumer Imaging. Produktsjef, Canon Consumer Imaging: Hovedansvar for å optimalisere inntjening og markedsandeler for flere produktgrupper. Sentrale ansvarsområder var: • Strategiutvikling og produktforvaltning • Planlegging og gjennomføring av produktlanseringer, markedsaktiviteter - også mot BtB - markedet • Budsjettering, prognoser og resultatansvar • Produktopplæring internt og eksternt Key Account manager: Sentrale ansvarsområder: • Resultatansvar for Expert, Klick (nå FotoKnudsen) og Spaceworld. • Kartlegge og etablere avtaler med nye kanaler • Strategisk samarbeide med kundene for planlegging og gjennomføring av aktiviteter i . samarbeide med kjedene
   
okt 1999 jan 2000 Prosjektleder (vikariat), Norges Røde Kors
Vikariat, Heltid Oslo
Vikariat i markedsavdelingen. Ansvarlig for utforming og gjennomføring av utsendelse av medlemskontigenten, som er foreningens viktigste inntektskilde.
   
sep 1996 sep 1999 Hjemmearbeidende med små barn, AS Familie
Fast ansettelse, Heltid Oslo
   
jan 1987 aug 1996 Produktsjef // Markedssjef, Sønnico Engros / Sønnico Elram
Fast ansettelse, Heltid Oslo
Resultat-og produktansvar for Sønnico/ Sønnico Elrams produktportefølje, herunder: • Leverandørutvelgelse/forhandlinger /kontakt • Kalkulasjon • Prisfastsettelse • Innkjøp • Kvalitetskontroll • Lagerstyring • Sortiment • Budsjettering • Produksjonsplanlegging • Emballasjeutvikling • Markedsovervåking • Brosjyreutarbeidelser • Tilbudsutarbeidelser • Produktopplæring Kampanjeplalegging/gjennomføring • Utarbeidelse av markeds- og handlingsplaner • Kampanjeutarbeidelse/gjennomføring /oppfølging • Samarbeid med reklamebyrå • Utarbeidelse av salgsmateriell • Merkevarebygging • Kontraktsforhandlinger med key account kunder (Elkjøp, Expert, NKL etc) • Ansettelser og budsjett-/resultatoppfølging av selgere.
   
aug 1982 des 1986 Avdelingssjef og innkjøper // Trainee, Steen & Strøm
Fast ansettelse, Heltid Oslo
Avdelingssjef og innkjøper for 3 avdelinger; Ur, Bijouteri og Diamant: Ansvarlig for daglig drift og resultat, bl.a. sortimentsplanlegging, budsjettering, innkjøp, markedsføring, salgsaktiviteter og personal. Trainee: Salgsleder i avdelingen for kjøkkenutstyr. (7 mnd) Assisterende leder for sales promotionavdelingen. (3 mnd) Salgsleder i avdelingen for barneklær. (10 mnd)
   
UTDANNING
mai 2016 sep 2016 Professional Diploma in Digital Marketing , Digital Marketing Institute
Annet   Oslo
Sertifiseringskurs som dekker alle viktige felter for digital markedsføring, og setter dem inn i en strategisk sammenheng: *Søkemotormarkedsføring (SEM) via organisk synlighet (SEO) *Søkemotormarkedsføring (SEM) via betalte annonser på Google AdWords *Epostmarkedsføring *Digital display-markedsføring *Markedsføring i sosiale medier *Mobil markedsføring *Analyse *Strategi og planlegging
Karakternivå: Topp 20%
   
aug 1980 mai 1982 HØGSKOLEKANDIDATSTUDIET I ØKONOMI OG ADMINISTRASJON kandidat (Økonomi, marked og administrasjon), Høgskolen i Telemark
Kandidat   Bø i Telemark
Fordypning markedsføring
Gode!
   
Annen erfaring
aug 1971 - aug 1981 Speider/ speiderleder, KFUK
Asker
Patruljefører og troppsfører med ansvar for ca 90 speidere ift daglig drift, turer/leirer, møtevirksomhet, opplæring etc
   
Språk
Engelsk Flytende Flytende Nei
Norsk Flytende Flytende Ja
Tysk Grunnleggende Grunnleggende Nei
       
Egenskaper og kompetanser
Kjernekompetanse
Øvrig
digital marketing
Tekstforfatting og oversetting
Kommunikasjon, tekst og PR
Skriftlig kommunikasjon
Lanseringskampanjer
PR-arbeid
Tekstforfatting
Korrektur
Presseskriv
Reklame
Management for hire og bedriftsrådgiving
Merkevarebygging
Salg og markedsføring
Kampanjeutvikling
Markedsføring
Digital markedsføring
Øvrig
digital marketing
Tekstforfatting og oversetting
Sosiale ferdigheter og kompetanser Mine kollegaer sier jeg er lett å samarbeide med, og jeg får gode tilbakemeldinger på mine evner til å bygge relasjoner, skape entusiasme og se nye muligheter.
Organisatoriske ferdigheter og kompetanser Jeg er resultatorientert, initiativrik, kreativ og evner å kombinere elementer til en helhet som oppfattes som nytenkende og attraktivt.
IT-ferdigheter og kompetanser Word/exel/PowerPoint Mailchimp/Emarketeer Canva etc
   
Annen info
Interesser
Litteratur, yoga, venner/familie, mat
Førerkort
B