<  
>  

Graduates

Kanskje starter karrieren din hos oss?
Stillingstype
Antall traineer
10
Utdanningsnivå
Mastergrad eller høyere
Graduate Programmet i Hydro

Graduate Programmet vårt er den perfekte start for en karriere hos oss – og en inngangsport inn i en spennende verden av aluminium og energi.

Hvorfor Hydro?
Vi jobber med aluminium, «fremtidens metall». Som ung i Hydro vil du ta del i en verden av spennende muligheter for innovasjon og utvikling. Vi er involvert i aktiviteter i mer enn 40 land på alle kontinenter, og kan derfor tilby deg mange spennende muligheter og mulige karriereveier innenfor ulike forretningsområder og lokasjoner. Som en del av vårt verdifulle, globale nettverk vil du ha en kontinuerlig læringskurve. Vi er stolte over å representere så mange karrieremuligheter for nyutdannede.

Hvem ser vi etter?
Som Graduate i Hydro bør du ha:

  • En master- eller doktorgrad med gode akademiske resultater
  • Maks to års arbeidserfaring etter fullført utdanning
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Deltidsjobber og / eller frivillige engasjement er en fordel
  • Helse, miljø og sikkerhet (HMS) er integrert i Hydros daglige virke. Det er vårt ansvar å beskytte våre ansattes helse og sikkerhet, og bidra til en bærekraftig utvikling i de nærmiljøene vi opererer. Vi søker derfor ansatte som vil bidra positivt til dette, gjennom sunne og bevisste HMS-holdninger og handlinger.

Hva kan du forvente?

Som nyutdannet i Hydro vil du gå inn i en fast stilling og ta del i vårt Graduate Onboarding Program. Programmet er designet for å utruste deg med kompetansen som trengs for å lykkes og trives i stillingen, og er det første skrittet mot en langsiktige karriere og fremtidige muligheter hos oss. 

Vi tilbyr konkurransedyktige vilkår i et internasjonalt arbeidsmiljø med spennende utfordringer, samarbeid og rom for å påvirke gjennom en fleksibel og mangfoldig arbeidsdag.

Som ung i Hydro vil du også være en del av «Hydro Young Professionals» (HYP). Gjennom nettverket får du muligheten til å delta på flere sosiale og faglige arrangementer, og gir deg anledning til å bygge et verdifullt nettverk på tvers av Hydros forretningsområder og avdelinger.

Om graduateprogrammet

  • Fast stilling
  • 1 års onboardingprogram
  • Grundig introduksjon og oppfølging
  • Internasjonale samlinger, samt lokal opplæring og konferanser
  • Mulighet for rotasjon, normalt innenfor eget område / verk
  • Dedikert buddy / mentor gjennom hele programmet

Fellesprogram med alle Hydro graduates

  • 4 samlinger fordelt på et år
  • Sosiale arrangementer
  • Nettverksbygging på tvers av Hydros lokasjoner
Uttalelser fra ledelsen
Hilde Merethe Aasheim CEO
Bjørn Kjetil Mauritzen Leder for Bærekraft
Relaterte stillingsannonser
Vi har ingen registrerte utlysninger. Du kan abonnere på nye utlysninger og bli varslet når disse publiseres.
Andre ledige stillinger hos Hydro
logo
Midlertidige stillinger på fabrikkene i Norge
Vårt forretningsområde Primærmetall (PM) har 5000 ansatte fordelt på 16 land og en årlig produksjonskapasitet på mer enn 2 millioner tonn primæraluminium. Vi produserer, resirkulerer og forsyner våre kunder med primærmetall, pressbolt- og støpelegeringer samt valsede produkter og tråd.    Hydros fabrikker i Holmestrand, Husnes, Høyanger, Karmøy, Sunndal og Årdal har fra tid til annen behov for å knytte til seg midlertidige ansatte for å dekke opp fravær av ulikt slag.   Eksempler på midlertidige stillinger kan være: vikar, for å dekke opp sykefravær og annet korttids- og langtidsfravær tilkallingsvikar engasjement av ulik art som følge av økt arbeidsmengde en periode  I den forbindelse søker vi personer som ønsker å bli vurdert som midlertidig ansatt når behovet dukker opp.   Ansvarsområde I disse stillingene vil du utføre daglige oppgaver som produksjonsmedarbeider (operatør) i en av produksjonsavdelingene våre.   Kvalifikasjoner Du må være over 18 år, og ha førerkort klasse B. Videre må du bli helsemessig godkjent ved vår bedriftshelsetjeneste. Personer med fagbrev innen industrifag eller annen relevant erfaring vil bli prioritert. Det er ønskelig med truck, kran-, og maskinførerbevis, men ikke et krav.   Nødvendig opplæring vil bli gitt.   Annen informasjonDe fleste jobbene er skiftarbeid. Som vikar går man inn i en fast arbeidsplan for en avtalt periode. Som tilkallingsvikar har man en ikke-bindende avtale, der man blir enige om arbeidsoppdrag fra gang til gang.   Søknaden er å betrakte som en «åpen søknad». Som søker vil du bli kontaktet dersom det åpner seg muligheter som passer til din profil.   Vi ber deg vennligst legge ved et søknadsbrev og kopi av relevante vitnemål og sertifikater med din søknad. Vi aksepterer kun elektroniske søknader. Søknadsbrev og CV mottas ikke på e-post.    Helse, miljø og sikkerhet (HMS) er integrert i Hydros daglige virke. Det er vårt ansvar å beskytte våre ansattes helse og sikkerhet, og bidra til en bærekraftig utvikling i de nærmiljøene vi opererer. Vi søker derfor operatører som vil bidra positivt til dette, gjennom sunne og bevisste HMS-holdninger og -handlinger.   Søknadsfrist: 31.12.2022   Hvis du har spørsmål kan du kontakte: HR SpesialistBodil MadslienE-post: Bodil.Madslien@hydro.com Mobil: (Norway +47) 41617458 
Frist Fortløpende
Les mer
logo
SAP Solution Architect, SD/LE
Hydro Global Business Services (GBS) is an organizational area that operates as an internal service provider for the Hydro group. Its ultimate purpose is to deliver relevant IT, financial and HR business services to all business areas within the company. Hydro GBS IT supports all business areas in infrastructure and application related operations and projects. The GBS SAP Services organization has more than 100 employees and is in an exciting period of technological transformation, as Hydro’s IT landscape is changing rapidly with the use of cloud technologies. We are now looking to hire an Architect to join us in realizing Hydro’s ambitious SAP roadmap!   Areas of responsibility As a member of the SAP team, you will have a unique opportunity to work closely with the business in developing innovative solutions that provide the future best practice use of SAP in Hydro. You will be part of a very experienced SAP team, and work with the transformation to S/4HANA across all business areas.  Some key tasks: Develop the future global SAP solution design and required standards, to be implemented across the SAP landscape in Hydro  Enable end-to-end processes and analytics across SAP and non-SAP platforms to support the overall digitalization agenda Participate / lead in global SAP Sales initiatives to converge the Sales design in underlying SAP systems towards a global design Work closely with the business to define ‘to be’ target design for global processes in your field   Qualifications Solid experience from working with SAP Sales implementations and/or S/4HANA migration projects 10+ years’ experience in working with SAP in the Logistics area, more specifically Sales and Distribution Knowledge of Order-to-Cash process, integration to production, transport planning and execution is an advantage Experience from successfully working closely with the end-user, defining best practice use within the area of SAP Sales / S4HANA Sales   As a person, you should have a proactive and structured approach to activities and projects, and you manage to combine hands-on work with an understanding of the big picture. You are a collaborative team player with good communication skills and the ability to pass on competence to others and build relationships with different parts of Hydro, partners, and external vendors.    Additional informationGBS IT has been a front-runner in Hydro in promoting diversity in our recruitment process.  You will be a part of a dynamic, international team with good balance in age, gender, geography, and cultural backgrounds. Some business travel should be expected.   Please enclose a cover letter and copies of relevant academic transcripts, diplomas, certificates etc. Only applications received through our online system will be considered, not via e-mail. As part of our recruitment process, we use Semac for the background check.  
Frist Fortløpende
Les mer
logo
Global Reporting & Analytics Manager
Hydro Global Business Services (GBS) is an organizational area that operates as an internal service provider for the Hydro group. Its ultimate purpose is to deliver relevant IT, financial and HR business services to all business areas within the company.   Global Reporting and Analytics Manager will work closely with leaders across GBS HR Hubs and HR processes to support and implement high-quality, data-driven decisions. He/She will ensure data accuracy and consistent reporting by designing and creating optimal processes and procedures for the hubs to follow. The Global Reporting and Analytics Manager is a part of GBS HR management team and reports to Head of GBS HR.   In this role, the Global Reporting and Analytics Manager ensures that the GBS HR in the different countries identifies opportunities for optimization internally but mainly to support business management by using the existent and new data sources and techniques.   Global Reporting and Analytics Manager strives to improve the quality of reporting & analytics solutions on a consistent basis. This is a highly collaborative role. He/she works closely with Hub Leads, Team leads and other colleagues responsible for developing customer’s reports to ensure that there is high data-quality and reliability across the Hubs.   Primary responsibilities include but are not limited to:   Responsible for setting the GBS HR Analytics culture and championing for the use of data to support management and business decisions Drive the day-to-day analytical approaches and exploring solutions to problems. Management and long-term prioritization of the overall reporting and analytical needs and opportunities Drive standardization and optimization of reporting & analytics across hubs Train leaders on how to use the data Create new data-driven approaches for the purpose of generating business insights through data analytics, information visualization, and addressing issues in a proactive manner Ensure reporting automation globally. Improve reporting quality and standardization (when possible) for all countries Lead development of common global reports to meet Customers’ needs Support development and follow-up on GBS HR performance KPIs Monitor against external benchmark KPIs and design improvement initiatives Provide report analysis to GBS HR Leadership Validate, analyse and create reports and presentations for business leaders and other relevant stakeholders Present Analytics in the defined forums Ensure all GBS stablish SLAs for all countries and follow-up on them Develop, implement and run Customer Surveys Own global GBS HR applications Develop and continuously improve HR applications and reports portfolio Support new units/countries implementation for increase the shared services scope Deliver and join agile projects using Scrum Support to manage global budget application Implement and continuously improve People and Performance Analytics Contribute to the development and implementation of the HR digital strategy   Requirements:   Bachelor’s Degree in Data Science, Computer Science, Information Technology, Economics, Information Systems, Statistics, Business Administration, or any other related field. An equivalent of this requirement in working experience is also acceptable for the position. At least 5 years of working experience in a data analyst or data warehousing position, with experience in the execution of data analytics initiatives, leading to the development of useful insights and the improvement of a business’s performance and driving top-line growth We expect the candidate for this position to be self-motivated, be proactive taking initiative and going beyond his call of duty, be helpful and service-oriented, have exceptional problem-solving skills, work comfortably in a cross-functional setting, work comfortably with senior executives and have an ability to remain calm and composed under stress and uncertainty, inspiring the same in his colleagues. Excellent communication skills in both written and verbal form are a must have, as this position will interact with people in different countries and processes The candidate must have excellent computer skills and be highly proficient in the use of Ms Word, Ms Excel, PowerPoint, PowerBI and other technologies which will all be necessary in the creation of visually and verbally engaging reports The candidate is expected to have a natural ability to make connection with others, which will aid him in the execution of his duties in this highly collaborative role. Good business understanding and ability to communicate efficiently with customers and stakeholders HR knowledge and experience with Shared Services and/or Hydro Business Systems is desirable Knowledge of applicable data privacy legislation is an asset Fluency in English. Other languages such German, Norwegian or Portuguese are very welcome Good communication and interpersonal skills Strong performance drive combined with a global mindset and a high customer and service orientation. Analytical, structured and results-oriented approach, and demonstrate high integrity in the work.   This is a position with colleagues and customers in several countries in Europe, North- and South America, therefore some travelling is expected.   Please apply uploading your CV and optionally a cover letter. Only applications received through our online system will be considered, not via e-mail. ​ Apply before: 31/05//2022
Frist 31.05.2022
Les mer
logo
Consultant, SAP Finance and Controlling
Hydro Global Business Services (GBS) is an organizational area that operates as an internal service provider for the Hydro group. Its ultimate purpose is to deliver relevant IT, financial and HR business services to all business areas within the company. ROLE PURPOSE: The role is responsible for the functional support of S/4Hana business application together to deliver functional solutions in projects. The major purpose of the role is to serve locations running S/4 as their ERP platform by: Issue resolution on incidents and problems for the live units in S/4Hana in scope for SAP Services Service and change requests management Should be able to work independently and support junior consultants in team Ensure stable business process continuation and improvements Functional solution delivery in SAP projects Works independently on larger, moderately complex project assignments.  May manage code reviews and guide developers and testers Ensure that tickets assigned to her/him are followed up, tracked and delivered according to the SLA End to end accountable for the tickets assigned to him/her and managed to be delivered on the best quality and timely manner Dedicated and high focused business support during period end closing and critical business activities like shipping, manufacturing, etc. Provides appropriate solutions upon Business Area requirements Design, configure, test and train business solutions in collaboration with solution/architect team Participate in hyper care and take over location support from project team Provides application maintenance, 2nd and 3rd level production support services toward the supported live locations (customers) globally, according to the SLA’s agreed Proactive system improvement proposals and initiatives Preventive business process support Works closely with business support departments to translate business requirements into feasible solutions Close working relationship with technical, solution delivery, architect, analytics, basis and authorization teams all involved in the different business support processes Understand and work according to the transport and release management process Come up continuously with business and process related improvement ideas Provide and maintain process documentations like problem, incident and change management Work according to the best practises for support Perform daily tasks in the global ticketing system International travel required occasionally based on need   Work Experience - Minimum 5-7 years of relevant experience in a comparable role within SAP (ECC6 / S4 Hana) with hands-on application management or project organization.   Industry Experience - Experience in a manufacturing environment is preferred   Education - IT /Business Degree or Equivalent   Licensing/Certification - SAP certification is preferred   Functional Knowledge - In depth understanding of the business processes related to the SAP applications and modules.   Technical Knowledge - Expert SAP knowledge with configuration and trouble shooting skills   Language - Fluency in English (verbal and written)   People Management - Experience with remote/dotted line management of staff in multiple countries Team Player   Project Management - SAP implementation and post live support experience in multinational environment   Change Management - Knowledge of basic change management  procedures within IT (ITIL)   Customer - Customer oriented through striving to understand business needs and through providing with appropriate solutions   Vendor - Consult; Manage outsourced application services Applications from severely disabled and equally disabled people will be considered with equal suitability.Please apply online in ONE with your CV and optionally a cover letter until: 02/06/2022  If you have any questions, please contact:Mercedesz Beatrix Novak: MercedeszBeatrix.Novak@hydro.com  
Frist 02.06.2022
Les mer
logo
Logistikkoordinatorer
Hydro Aluminium Metal er en ledende leverandør av pressbolter, valseblokker, støpelegeringer, tråd og høyrenhetsaluminium med et globalt produksjonsnettverk med rundt 5000 ansatte. Vi har anlegg for produksjon av primærmetall i Europa, Canada, Australia, Brasil og Qatar, og gjenvinningsanlegg i Europa og USA. To tredjedeler av vår produksjon av primæraluminium er basert på fornybar energi.   Siden 1905 har Hydro utviklet naturressurser til verdifulle produkter for mennesker og virksomheter, med fokus på trygge og gode arbeidsplasser for våre 30 000 ansatte på flere enn 140 steder i verden.   Hydro skal være ledende i arbeidet med å utforme en bærekraftig fremtid og ønsker å skape mer livskraftige samfunn gjennom nyskapende og effektiv utvikling av naturressurser til løsninger og produkter som betyr noe.   Logistikk-avdelingen i Hydro Primærmetall er kommersielt og operasjonelt ansvarlig for å optimalisere strømmen av innkommende råvarer og utgående aluminiumsprodukter til og fra norske fabrikker. Vi håndterer en svært kompleks verdikjede sammen med et bredt spekter av interne og eksterne partnere. Avdelingene Inngående Logistikk og Utgående Logistikk består tilsammen av omkring 20 personer med erfaring innen skipsfart, landtransport, prosjektledelse og drift, lokalisert i Oslo, Sunndal og Karmøy. Vi søker nå en Logistikkoordinator ved Utgående Logsistikk i fast stilling, samt en Logistikkoordinator ved Inngående Logistikk i et viariat for omkring 12 måneder (med mulighet for forlengelse).   Inngående Logistikk koordinerer innkommende råvarer til alle våre norske fabrikker, mens Utgående Logistikk koordinerer ferdige aluminiumsprodukt fra fabrikkene i Norge til våre kunder og samabeidspartnere. Ansvarsområde  Planlegge, gjennomføre og følge opp skipninger mellom norske verk og våre kunder og leverandører, samt samarbeidspartnere i Europeiske havner Bidra til å optimalisere transport med hensyn til leveringspresisjon og kostnad Utsendelse og håndtering av nødvendige dokumenter Ansvar for kommunikasjon med transportleverandører, innkjøpere, salgskontor og produksjon Følge opp kvalitets- og prosessavvik innen transport Være en pådriver i standardiserings- og forbedringsarbeid Bidra til et godt og forebyggende HMS arbeid   Kvalifikasjoner  Utdanning på høyskolenivå innenfor logistikk og/eller økonomi Erfaring innenfor planlegging, transport og logistikk er en fordel Meget god excel kompetanse og god kjennskap til SAP Beherske norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig  Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner  Vi ser etter deg som er nøyaktig, strukturert og serviceinnstilt. Du må trives med å arbeide selvstendig, ha høy arbeidskapasitet og solid gjennomføringsevne. Tilleggsinformasjon  Stillingene er lokalisert på Karmøy.   Vi ber deg vennligst legge ved et søknadsbrev og kopi av relevante vitnemål, karakterutskrifter og attester med din søknad. Vi aksepterer kun elektroniske søknader. Søknadsbrev og CV mottas ikke på e-post. I vår rekrutteringsprosess benytter vi oss av Semac bakgrunnssjekk. Søknadsfrist: 29.05.2022   Hvis du har spørsmål kan du kontakte:   Leder Inngående Logistikk: Karoline Bjone Skatvedt Mobil: (Norway +47) 90550098   Leder Utgående Logistikk:Knut Dagfinn MjaasethMobil: (Norway +47) 47266820   RekruttererMarita Eltvik HansenMobil: (Norway +47) 90931870
Frist 29.05.2022
Les mer
logo
Fagleder Massefabrikk
Hydro Aluminium Metal er en ledende leverandør av pressbolter, valseblokker, støpelegeringer, tråd og høyrenhetsaluminium med et globalt produksjonsnettverk med rundt 5000 ansatte. Vi har anlegg for produksjon av primærmetall i Europa, Canada, Australia, Brasil og Qatar, og gjenvinningsanlegg i Europa og USA. To tredjedeler av vår produksjon av primæraluminium er basert på fornybar energi.   Siden 1905 har Hydro utviklet naturressurser til verdifulle produkter for mennesker og virksomheter, med fokus på trygge og gode arbeidsplasser for våre 30 000 ansatte på flere enn 140 steder i verden.   Hydro skal være ledende i arbeidet med å utforme en bærekraftig fremtid og ønsker å skape mer livskraftige samfunn gjennom nyskapende og effektiv utvikling av naturressurser til løsninger og produkter som betyr noe.   Hydro Årdal produserer mer enn 200.000 årstonn aluminium, og leverer til et market med stor etterspørsel fra blant annet bilindustrien. Vi jobber med kontinuerlig utvikling av organisasjonen for å møte framtidige utfordringer.   Karbon - Massefabrikken ved Årdal metallverk søker etter fagleder i drift.   AnsvarsområdeSom fagleder i Massefabrikken har du teknisk ansvar for utstyr og prosess, samt ansvar for optimaliserings- og forbedringsarbeidet i Området.        Dette innebærer blant annet: Bidra til et sterkt fokus på HMS-arbeid og HMS-forbedrende tiltak Oppføling og tilrettelegging av den daglige drift Være en pådriver i forbedringsarbeid, samt lede forbedringsgrupper Ansvar for standardiseringsarbeid og styringsdokumentasjon  Ansvar for optimalisering og forbedring av prosessen Ta del i planlegging av vedlikeholdsaktiviteter Ansvar for kompetanseheving i Området Ansvar for oppfølging og utvikling av operatørvedlikehold   Kvalifikasjoner Teknisk utdannelse på Master-, Bachelor- eller fagskolenivå innen relevant fagområde Lang og relevant erfaring kan kompensere for formell utdannelse Erfaring fra drift og/eller F&U-arbeid er en fordel Evne til å gjennomføre endringer og forbedringer Selvstendig, men likevel god til å samarbeide i grupper Evne, lojalitet og holdninger til å utføre jobben i henhold til gjeldende standarder og Hydros verdier  Vi søker deg som er selvstending og initiativrik, og som liker å lede og motivere dine medarbeidere. Du må fremstå som en synlig leder og en god rollemodell.   Annen informasjon Vi ber deg vennligst legge ved et søknadsbrev og kopi av relevante vitnemål, karakterutskrifter med din søknad. Vi aksepterer kun elektroniske søknader. Søknadsbrev og CV mottas ikke på e-post.   I rekrutteringsprosessen benytter vi SEMAC bakgrunnssjekk.     Søknadsfrist: 29.05.2022   Hvis du har spørsmål kan du kontakte: Leder:Morten KulsetMobil: (Norway +47) 90809090 RekruttererBodil MadslienMobil: (Norway +47) 41617458
Frist 29.05.2022
Les mer
logo
Operatør med særskilt ansvar - Anodeservice
Hydro Aluminium Metal er en ledende leverandør av pressbolter, valseblokker, støpelegeringer, tråd og høyrenhetsaluminium med et globalt produksjonsnettverk med rundt 5000 ansatte. Vi har anlegg for produksjon av primærmetall i Europa, Canada, Australia, Brasil og Qatar, og gjenvinningsanlegg i Europa og USA. To tredjedeler av vår produksjon av primæraluminium er basert på fornybar energi.   Siden 1905 har Hydro utviklet naturressurser til verdifulle produkter for mennesker og virksomheter, med fokus på trygge og gode arbeidsplasser for våre 30 000 ansatte på flere enn 140 steder i verden.   Hydro skal være ledende i arbeidet med å utforme en bærekraftig fremtid og ønsker å skape mer livskraftige samfunn gjennom nyskapende og effektiv utvikling av naturressurser til løsninger og produkter som betyr noe.   Årdal Metallverk produserer mer enn 200.000 årstonn aluminium, og leverer til et market med stor etterspørsel fra blant annet bilindustrien. Vi jobber med kontinuerlig utvikling av organisasjonen for å møte framtidige utfordringer, noe som krever personell med høy kompetanse.   I Anodeservice søker vi etter "Operatør med særskilt ansvar" på skift.  Ansvarsområde"Operatør med særskilt ansvar" er utførende operatør sammen med øvrige skiftoperatører. I tillegg har rollen et utvidet ansvar for utvikling og oppfølging av standarder innen kritiske prosesser, HMS og forbedringsarbeid. Stillingen er også stedfortreder for Handlingsansvarlig Operatør (Teamleder).   Arbeidsoppgaver vil blant annet være: Tre inn i Handlingsansvarlig Operatør sin rolle ved behov Drive et aktivt og forebyggende HMS-arbeid Delta i forbedringsgrupper og forbedringsarbeid Ansvar for koordinering av orden, renhold og ryddighet på skiftet sine områder i samråd med Handlingsansvarlig Følge opp og støtte skiftet ved implementering av standarder sammen med Handlingsansvarlig  Kvalifikasjoner Fagbrev innen relevant fag, eller være villig til å ta det når bedriften legger til rette for det Sertifikat klasse B. Sertifikat for truck T4 og kran G4 er ønskelig Erfaring fra drift eller vedlikehold i anodeservice er en fordel Gode holdninger til helse, miljø og sikkerhet Beherske norsk muntlig og skriftlig Evne til å jobbe selvstendig og i grupper Gode samarbeidsevner Evne til å jobbe i henhold til Hydro sine verdier  Vi søker deg som er engasjert, strukturert og nøyaktig.   Annen informasjon Stillingen er på en 5-skiftordning, og rapporterer til Områdeleder.  Vennligst legg ved relevante vitnemål/fagbrev og sertifikat med søknaden.   Søknadsfrist: 29.05.2022   Hvis du har spørsmål kan du kontakte: LederMarianne HestetunMobil: (Norway +47) 90603303 RekruttererBodil MadslienMobil: (Norway +47) 41617458
Frist 29.05.2022
Les mer
logo
Treasury Manager, Hydro REIN
Would you like to shape the next phase of green industrial development? Hydro Rein offers renewable energy solutions for more sustainable industries. Our goal is to help industrial clients succeed with the energy transition. We facilitate access to affordable renewable power, sourced from our portfolio of hydro, solar and wind projects in Brazil and the Nordics. Hydro Rein’s business model is based on agility and the ability to leverage Hydro’s 100+ years of renewable energy & industrial development. Our diverse team has the expertise and the resolve to develop projects, services and solutions that make a difference for our clients and the societies they are part of. To strengthen our Finance team in Hydro Rein we are looking for a Treasury Manager. You will report to Head of Treasury and Risk and work closely with the rest of the Finance team as well as the wider organization.    What we offer Opportunity to be a key contributor in building the treasury environment in a new company A new position giving the right candidate the opportunity to shape the role and grow your career through professional and personal development An international and dynamic team with highly motivated and competent colleagues in an ambitious “start-up” environment with the necessary support and financial back-up to succeed Be a part of the business for the future and join us for an exciting journey   Main responsibilitiesYou will have a key role in the company’s day-to-day Treasury operations and be responsible for establishing and maintaining Hydro REIN’s systems, processes and models related to liquidity/cash and financial risk management. Main tasks: Monitor and manage the company’s day-to-day liquidity Follow up cash positions in all currencies, manage foreign exchange transactions and deposits  Be responsible for short and mid-term cash flow forecasting and reporting  Be owner of the cash management infrastructure, including cash pool and related documentation  Take lead on establishing and maintaining a group treasury system  Develop and implement processes relating to cash management and treasury Be responsible for treasury and cash management-related bank relations Manage Treasury and cash management related agreements Monitor and follow up new market trends and developments within treasury and cash management Contribute to other treasury-related areas such as financial risk management, funding and trade finance    Who are you?We seek an experienced and self-motivated candidate with the ability to work as part of a team as well as independently, managing multiple priorities and deadlines in a fast-paced environment. You have strong analytical and problem-solving skills, including capacity to perform detailed analysis while understanding big picture implications.   The right candidate should be able to communicate complex issues in a clear and understandable way. Other desirable traits are integrity, curiosity, value-driven and with an entrepreneurial spirit.    Qualification criteria (skills, experience, education) Higher education, preferably a degree in business administration, finance or other relevant fields Minimum five years’ proven experience to manage Treasury/cash management issues, preferably in an international corporation Good understanding of FX and Trade Finance products and solutions  Experience from stock listed company and good understanding of relevant rules and requirements for listed companies is an advantage Experience from running tender processes with banks and treasury system providers including implementation of cash pools and treasury system Fluent in written and spoken English Experience from the power/renewables industry a plus   Please enclose a cover letter and copies of relevant academic transcripts, diplomas, certificates etc. Only applications received through our online system will be considered, not via e-mail. As part of our recruitment process, we use Semac for background check. Apply before: 05/29/2022   If you have any questions, please contact:    Hiring ManagerGry Skorpen, Head of Treasury & RiskPhone: (Norway +47) 99622145   RecruiterAstrid SkogenPhone:(Norway +47) 98006451
Frist 29.05.2022
Les mer
logo
Group Consolidation and Reporting Manager
Would you like to shape the next phase of green industrial development? We are looking for a Group Consolidation and Reporting Manager to join Hydro REIN. Hydro REIN offers renewable energy solutions for more sustainable industries. Our goal is to help industrial clients succeed with the energy transition. We facilitate access to affordable renewable power, sourced from our portfolio of hydro, solar and wind projects in Brazil and the Nordics. Hydro REIN’s business model is based on agility and the ability to leverage Hydro’s 100+ years of renewable energy and industrial development. Our diverse team has the expertise and the resolve to develop projects, services and solutions that make a difference for our clients and the societies they are part of. To strengthen our Finance team in Hydro REIN we are looking for a Group Consolidation and Reporting Manager. You will report to the Head of Financial Reporting & Controlling and work closely with the rest of the Finance team as well as the wider organization.   What we offer Opportunity to be a key contributor in building the financial reporting and control environment in a new company A new position giving the right candidate the opportunity to shape the role and grow your career through professional and personal development An international and dynamic work environment in an ambitious “start-up” environment with the necessary support and financial back-up to succeed Be a part of the business for the future and join us for an exciting journey   Main responsibilitiesYou will be responsible for establishing and maintaining Hydro REIN’s financial reporting processes, systems and policies. Main tasks: Responsible for the group’s consolidation processes and consolidation system Responsible for the group’s external and internal monthly, quarterly and annual reports in accordance with IFRS Be a key contributor and project manager related to projects for the development, structure and improvement of the group’s financial reporting processes Ensure the group complies with all IFRS requirements regarding financial reporting and participate in assessments of complex accounting matters Contribute to internal controls planning and follow up, as well as internal audits Support investment team on accounting and reporting related matters  Who are you?We believe that the right candidate is motivated by creating “fit for purpose” financial reporting and control processes with the use of the right systems and digital solutions, but for continuous motivation you must also thrive from process ownership and development. To succeed in the role strong accounting skills and solid system understanding are needed, in combination with strong communication and interpersonal skills. The right candidate should be able to communicate complex issues in a clear and understandable way. Other desirable traits are integrity, entrepreneurial spirit, value-driven, high focus on collaboration and eye for details.   Qualification criteria (skills, experience, education) Higher education, preferably a degree in business administration, professional accounting or similar Master in Accounting and Audit (“MRR”) is a strong advantage Minimum 5 year’s experience within financial reporting and consolidation and the use of financial systems Strong IFRS competence and experience Experience with Hyperion Financial Management (HFM) is an advantage Experience from stock listed company and good understanding of relevant rules and requirements for listed companies is an advantage Fluent in written and spoken English and Norwegian/Scandinavian language  Experience from the power/renewables industry a plus  Please enclose a cover letter and copies of relevant academic transcripts, diplomas, certificates etc. Only applications received through our online system will be considered, not via e-mail.  As part of our recruitment process, we use Semac for background check.   Apply before: 05/29/2022   If you have any questions, please contact:    Hiring managerOlav HoslemoPhone: +47 91 66 22 41   RecruiterSiri RandenPhone: +47 94 82 16 18
Frist 29.05.2022
Les mer
logo
Production Planner
Hydro Energy has more than 100 years of experience in production of renewable energy. Today, we are one of the three largest operators of hydropower production in Norway and a large power market player in the Nordic region and Brazil. We are responsible for developing new business opportunities for Hydro within both renewable energy, hydrogen and batteries, and we provide support to the rest of Hydro’s business areas on contracts, security of supply and energy framework conditions.   Are you looking for an opportunity to work in the field of green energy, combining your commercial drive and numerical skills? This position will expose you to the rapidly changing energy market, presenting you with continuous challenges and room to grow! Hydro’s business area Energy is responsible for safe and efficient operations of Hydro’s hydropower plants in Norway, and our experts work actively in a number of markets in Europe and Brazil to support the energy agendas of Hydro’s global aluminium business. Our Energy Market unit maximizes the value of Hydro’s power portfolio and manages the energy portfolio for our aluminium activities in Europe and Brazil.  We are now looking to hire a Production Planner who will operate in this highly skilled commercial environment with advanced optimization tools and close cooperation with our production sites.  You will join the Physical Market Optimization team (PMO), which is responsible for the operational commercial management of Hydro’s hydropower stations and wind parks.   Areas of Responsibility Perform daily commercial optimization of Hydro’s power production in Norway Perform daily commercial production decisions Continuous development work on models and processes, in cooperation with external and internal R&D institutions Take part in the department’s duty scheme for production planning (“turnus”) As part of our teamwork, internal responsibilities are dynamic over time   QualificationsTo thrive and succeed as Production Planner, we believe the following qualifications are important: Relevant Master’s degree, e.g. in technology, science or mathematics Strong commercial drive and understanding, e.g. from trading or other commercial activities Strong quantitative/numerical capabilities Strong analytical skills and attention to detail Work experience within the energy business is an advantage, but graduates are also welcomed to apply You proactively see, propose and implement new ideas to drive commercial performance and improvements Strong communication and collaboration skills Fluent in English and Norwegian  As a person, you enjoy a vibrant work environment and can become an active and inspiring colleague in the PMO team.  Additional informationWe offer an exciting opportunity to be part of a highly competent work environment in an international company within the future-oriented technology industry. There will be a lot of challenges to take on, and a significant potential for both professional and personal development.  Please enclose a cover letter and copies of relevant academic transcripts, diplomas, certificates etc. Only applications received through our online system will be considered, not via e-mail.  As part of our recruitment process, we use Semac for background check.    Apply before: 31.05.2022 If you have any questions, please contact:  Hiring managerLine HagmanEmail: Line.Hagman@hydro.com Phone: (Norway +47) 48164677  RecruiterBirgitta SandenEmail: Birgitta.Sanden@hydro.com  Phone:(Norway +47) 97031556
Frist 31.05.2022
Les mer
logo
Anskaffelsesleder
Ønsker du å jobbe med anskaffelse i spennende energiprosjekter?   Hydros utvikling har gjennom alle år vært preget av store industriprosjekter.  I Hydro er Projects en spesialisert og dedikert prosjektorganisasjon som har som sin hovedoppgave å utvikle og gjennomføre investeringsprosjekter på en strukturert, effektiv og forutsigbar måte. Vi leverer prosjekter og tilhørende tjenester til alle Hydros forretningsområder både i og utenfor Norge.   Projects spiller en viktig rolle i Hydros ambisiøse visjon for å styrke posisjonen som en ledende leverandør av lavkarbonaluminium og for å vokse i nye energisektorer. Projects innsats er avgjørende for den grønne omstillingen.  Vi søker nå etter en erfaren Anskaffelsesleder for å styrke vår kommersielle enhet. Stillingen vil rapporterer til Head of Project delivery – compliance and commercial, og være dedikert til oppgaver for Hydro Energi Drift og Utvikling. Hydro Energi har operatørskap for 40 vannkraftverk og en vindpark i Norge, med en total produksjon på 14 TWh. Kraftverkene ligger i områdene Røldal-Suldal, Sogn, Telemark, Vennesla, Stavanger og en vindpark på Tonstad.    Hva vi tilbyr  En attraktiv lederrolle innen anskaffelse med mulighet til å lede, utvikle og drive anskaffelsesprosesser og  -aktiviteter  En variert og ansvarsfull stilling med gode utsikter for faglig og personlig utvikling   Være en del av et tverrfaglig og mangfoldig team og samarbeide med mange deler av organisasjonen   Være en del av en profesjonell prosjektorganisasjon med moderne og velprøvde metoder innen HMS, prosjektstyring, anskaffelser og teknisk ledelse  Bli med på Hydros ambisiøse utvikling som involverer prosjekter innen vannkraft, hydrogen, vind, sol og batterier, samt aluminiumproduksjon og resirkulering    Hovedansvar  Stillingen omfatter ledelse og gjennomføring av anskaffelsesprosesser for Hydro Energi Drift og Utvikling, samt koordinering av anskaffelsesaktiviteter både innen prosjekter, drift og vedlikehold. I tillegg kommer :     Oppfølging og koordinering av ressursbehov   Etablere strategier, markedsvurderinger, prekvalifiseringer, forespørselsdokumenter    Evaluere, forhandle, tildele og følge opp kontrakter    Løpende kontakt og dialog med leverandørmarkedet  Bidra ved etablering og oppfølging av operatøravtaler og andre tredjepartsavtaler   Støtte og rådgi prosjektteam og organisasjon   Drive utvikling og forbedring av anskaffelsesprosessen; prosedyrer, beste praksis dokumenter, metoder og verktøy    Hvem er du?  Av personlige egenskaper ser vi etter en fremoverlent, handlekraftig og resultatorientert person. Vi vektlegger initiativ, selvstendig holdning, tilpasningsdyktighet, samt gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.     Vi tror du blir motivert av å være en del av et tverrfaglig team som jobber mot felles mål, og du søker proaktivt løsninger og forbedringer innen arbeidsprosesser, og etablerte prosedyrer og verktøy.  For å lykkes i rollen må du være trygg i å lede i ulike faser av en anskaffelsesprosess, og være en person det er enkelt å komme til for å diskutere eventuelle utfordringer.   Vi leter etter kandidater som er komfortabel med forretningsreiser og regelmessige reiser til Hydro Energi sine kraftverk. Vi streber etter å ha et mangfoldig team og ønsker kandidater med ulik bakgrunn velkommen.    Ønskede kvalifikasjoner  Høyskole utdanning innen ingeniør, økonomi og/eller jus. Lang erfaring kan kompensere for manglende høyere utdannelse  5-10 års relevant erfaring med prosjektarbeid og anskaffelsesprosesser, med fordel fra energibransjen og/eller fra industri og investeringsprosjekter  Kunnskap og erfaring med kontraktsstandarder som NTK og Norsk Standard. Kjennskap til forsyningsforskriften er en fordel, men ikke ett krav  Fordel med kunnskap og erfaring med operatøravtaler, serviceavtaler, rammeavtaler  Kunnskap og interesse for systemer og digital utvikling   Flytende i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig    Søknadsfrist: 06.06.2022 Hvis du har spørsmål kan du kontakte: Leder:Ellen Mohr DyeE-post: Ellen.Dye@hydro.com Mobil: (Norway +47) 95283105 RekruttererPer-Ole TorvundE-post: Per-Ole.Torvund@hydro.com Mobil: 95995304   Legg ved følgebrev og kopier av relevante akademiske karakterutskrifter, vitnemål, attester mv. Kun søknader mottatt gjennom vårt elektroniske system vil bli vurdert, ikke via e-post.  Som en del av rekrutteringsprosessen bruker vi Semac til bakgrunnssjekk. 
Frist 06.06.2022
Les mer
logo
Ferievikarer sjåfører ved logistikkavdelingen, Årdal
Hydro Aluminium Metal er en ledende leverandør av pressbolter, valseblokker, støpelegeringer, tråd og høyrenhetsaluminium med et globalt produksjonsnettverk med rundt 5000 ansatte. Vi har anlegg for produksjon av primærmetall i Europa, Canada, Australia, Brasil og Qatar, og gjenvinningsanlegg i Europa og USA. To tredjedeler av vår produksjon av primæraluminium er basert på fornybar energi.   Siden 1905 har Hydro utviklet naturressurser til verdifulle produkter for mennesker og virksomheter, med fokus på trygge og gode arbeidsplasser for våre 30 000 ansatte på flere enn 140 steder i verden.   Hydro skal være ledende i arbeidet med å utforme en bærekraftig fremtid og ønsker å skape mer livskraftige samfunn gjennom nyskapende og effektiv utvikling av naturressurser til løsninger og produkter som betyr noe. Hydro Årdal har behov for ferievikarer for sjåfører ved Logistikkavdelingen i perioden ca. 20. juni til 12. august 2022. Ansvarsområde Interntransport ved Hydro i Årdal Sikring av last Rapportere HMS hendelser Følge Hydro sine interne trafikkregler i tillegg til offentlige regler Orden og renhold   Kvalifikasjoner Du må ha sertifikat klasse C eller CE før opplæringen starter, samt gyldig YSK Kjøreerfaring er en fordel Truck- og kransertifikat er en fordel, men ikke en forutsetning Beherske norsk, muntlig og skriftlig Som sjåfør ved Logistikkavdelingen må du bidra til sterkt fokus på HMS-arbeid og HMS-forbedrende tiltak  Tilleggsinformasjon Oppgi i søknaden når du kan jobbe sommeren 2022. Utenbygds søkere bes opplyse i søknaden dersom behov for innkvartering.  Vi ber deg vennligst legge ved et søknadsbrev og kopi av relevante fagbrev/sertifikater med din søknad. Vi aksepterer kun elektroniske søknader. Søknadsbrev og CV mottas ikke på e-post. Søknadsfrist: 29.05.2022   Hvis du har spørsmål kan du kontakte: LederInge SeglemMobil: (Norway +47) 97985823 RekruttererBodil MadslienMobil: (Norway +47) 41617458
Frist 29.05.2022
Les mer
logo
Elektriker
Hydro Aluminium Metal er en ledende leverandør av pressbolter, valseblokker, støpelegeringer, tråd og høyrenhetsaluminium med et globalt produksjonsnettverk med rundt 5000 ansatte. Vi har anlegg for produksjon av primærmetall i Europa, Canada, Australia, Brasil og Qatar, og gjenvinningsanlegg i Europa og USA. To tredjedeler av vår produksjon av primæraluminium er basert på fornybar energi.   Siden 1905 har Hydro utviklet naturressurser til verdifulle produkter for mennesker og virksomheter, med fokus på trygge og gode arbeidsplasser for våre 30 000 ansatte på flere enn 140 steder i verden.   Hydro skal være ledende i arbeidet med å utforme en bærekraftig fremtid og ønsker å skape mer livskraftige samfunn gjennom nyskapende og effektiv utvikling av naturressurser til løsninger og produkter som betyr noe.   Enheten Vedlikehold ved Hydro Sunndal består i dag av 58 medarbeidere. Enheten er inndelt i Prosjekt; ansvar for oppfølging og gjennomføring av prosjektportefølje, Vedlikeholdsstøtte; ansvar for å forbedre vedlikeholdsprosessen og Sentralt vedlikehold som består av et kjøretøyverksted, el./aut./mek.-gruppe som støtter produksjonsenhetene, og en 5-skifts-organisasjon med primæroppgave å løse korrektive vedlikeholdsoppdrag.  Vi søker etter en ny Elektriker for å opprettholde en høy standard på vedlikeholdsområdet.  Ansvarsområde Som Elektriker i våre anlegg utfører du forebyggende, planlagt og korrektivt vedlikehold på prosess og driftsutstyr. Arbeidsoppgavene vil blant annet være:   Utføre jobber planlagt i vårt vedlikeholdssystem SAP. Foreta daglige vedlikeholds og inspeksjonsrunder. Være i tett dialog med vedlikeholds ansvarlig i avdelingen. Delta i utførelse av vedlikeholdsoppgaver, driftsstanser og revisjoner. Drift og vedlikehold av elektro, mekanisk og automatiseringsprosesser. Problemløsning i samarbeid med fagarbeidere eller driftsorganisasjon. Arbeidstidsordning er dagtid, men det kan ved behov være aktuelt å gå inn på skift. Stillingen rapporterer til Områdeleder Vedlikehold   Ønskede kvalifikasjoner Vi ser etter deg som har:     Fagbrev innen elektrikerfaget Gr. L.  Fagbrev i som Automatiker i tillegg er en fordel Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk.  Førerkort klasse B. Førerkort for kran (G4), truck (T4) og lift er ønskelig.   Du er serviceinnstilt, liker å jobbe i team, tar initiativ og er engasjert. Kunnskap om automatiseringssystemer, lavspent elektrofordeling og PLS system er en fordel. Det er ønskelig med erfaring fra vedlikehold i prosessindustri eller liknende type industrivirksomhet. Du må ha evne til å kommunisere og samarbeide godt med alle deler av organisasjonen og være fokusert på forbedringsarbeid. Vi ser etter en kandidat som er engasjert, kreativ og initiativrik, og du må være ryddig og strukturert. Tilleggsinformasjon Helse, miljø og sikkerhet (HMS) er integrert i Hydro’s daglige virke. Det er vårt ansvar å beskytte våre ansattes helse og sikkerhet, og bidra til en bærekraftig utvikling i de nærmiljøene vi opererer. Vi søker derfor ansatte som vil bidra positivt til dette, gjennom sunne og bevisste HMS-holdninger og -handlinger.   Vi ber deg vennligst legge ved alle relevante vitnemål og karakterutskrifter med din søknad. Vi aksepterer kun elektroniske søknader. Søknadsbrev og CV mottas ikke på e-post.   Søknadsfrist: 10.06.2022   Hvis du har spørsmål kan du kontakte   LederEndre Klingoey, OmrådelederMobil: (Norway +47) 91870531   RekruttererMarit Bratseth, HR Specialist Mobil: (Norway +47) 95908036
Frist 10.06.2022
Les mer
Kontaktpersoner
HR Specialist People Resourcing
Les mer om muligheter hos Hydro
logo
Internship i Hydro
Med et internship i Hydro får du en unik mulighet til å utforske og lære mer om den studieretningen du har valgt. Du vil tilegne deg verdifull erfaring og få muligheten til å jobbe med reelle arbeidsoppgaver og utfordringer med støtte fra erfarne kolleger. Som intern hos oss vil du få mulighet til å delta i et fellesprogram med alle Hydro interns slik at du kan lære mer om vår virksomhet og tilegne deg tverrfaglig kunnskap. Alt i alt forventer og ønsker vi at du skal få en morsom opplevelse gjennom sommeren. Hvem ser vi etter? Som Intern hos oss bør du ha: Gode akademiske resultater 1-2 år igjen av utdanningen din (3. eller 4. års student) Teknisk, økonomisk eller administrativ bakgrunn Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter Deltidsjobber og / eller frivillige engasjement er en fordel Om programmet 8 uker (juni til august) Teori til praksis Reelle oppgaver og utfordringer Dedikert buddy Smaken av en potensiell karriere med oss Fellesprogram med alle Hydro interns To-dagers introduksjonsprogram Verksbesøk Sosiale arrangementer Caseoppgave Avsluttende arrangement
logo
Hydros Lærlingprogram
En fagutdanning hos oss gir deg praktisk og teoretisk kunnskap i et stort, dynamisk og internasjonalt selskap. Hydro er en av Norges største lærebedrifter med ca. 200 lærlinger inne til enhver tid. Som lærling i Hydro får du fagopplæring av høy kvalitet, bygger verdifulle nettverk og er en viktig del av verdikjeden i produksjon av aluminium - fremtidens metall. Hvorfor velge Hydro?For å gjøre deg i stand til å avlegge fagprøve og bli fagoperatør, vil du som lærling få en individuell utviklingsplan og oppfølgingssamtaler som er tilpasset ditt læreløp. Vi tilbyr også våre lærlinger kurs og sertifikater som er tilpasset den enkeltes opplæringsplan. Vårt mål er å gi våre lærlinger fast jobb etter læretiden, og derfor vil lærlinger som har tatt fagbrev stille langt fremme i køen når ledige stillinger skal besettes.  Hva kan du forvente deg? Vi tilbyr læreplasser på tvers av våre forretningsområder og lokasjoner i Norge. Noen av hovedelementene i læreprogrammet er: 18 - 30 måneder Praktisk arbeid kombinert med teoretisk forståelse – veksle mellom læring og verdiskapning  Grundig introduksjonsprogram og oppfølging Individuell utviklingsplan tilpasset dine kompetansemål og fremdrift  Tilbud om kurs og sertifikater tilpasset din opplæringsplan Tett oppfølging av veileder og faglig leder Hvem ser vi etter? Vi ser etter motiverte elever med følgende kvalifikasjoner: VG1 og VG2 i samsvar med fagets læreplaner   Tilfredsstillende karakterer i alle fag   Lite fravær i skoletiden   God orden og oppførsel i skoletiden Førerkort for bil innen 31/12 året man fyller 18 år eller senest 3 mnd. etter fylte 18   Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner Vi tilbyr læreplass innen følgende fagretninger: Automatiseringsfaget Kjemiprosessfaget Produksjonsteknikkfaget Bilfaget, tunge kjøretøy Yrkessjåførfaget Industrimekanikerfaget Anleggsmaskinmekanikerfaget Elektrikerfaget Energimontørfaget Laboratoriefaget Logistikkfaget Hvordan blir du lærling?Du kan søke læreplass ved alle våre verk i Norge. Vi har smelteverk, valseverk og kraftverk. Antall ledige læreplasser og fag kan variere fra år til år. Dette finner du mer informasjon om i utlysningen. Vi lyser ut læreplasser i perioden januar til mars på våre hjemmesider under «Ledige stillinger», på Facebook og i lokalaviser. Oppstart for nye lærlinger er i månedsskiftet august/september. Stillingsutlysningene viser hvilke fag vi tilbyr ved våre forskjellige verk. Det er viktig at du leser utlysningen godt og legger ved kompetansebevis/vitnemål og eventuelle attester i søknaden din. Det er kun mulig å søke på stillinger elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søknader per e-post blir ikke vurdert. Etter søknadsfristens utløp inviteres aktuelle kandidater til intervju og helsekontroll
Om Hydro

Vi er et globalt selskap som består av ambisiøse og dyktige medarbeidere som utfordrer og belønner hverandre. Som vår kollega får du muligheter til og ansvar for å utvikle dine ferdigheter. Vi setter klare forventninger som oppmuntrer til kontinuerlig prestasjonsforbedring, innovasjon og en sterk konkurranseevne.     

I Hydro ser vi etter personer som er ivrige etter å lære og arbeide sammen for å nå felles mål. Det er viktig for oss at nyansatte følger Hydros etiske retningslinjer og etterlever våre kjerneverdier som er Omtanke, Mot og Samarbeid. Hvis du velger å arbeide hos oss, kommer vi til å gjøre vårt beste for å oppfylle dine behov. Er du klar for utfordringen?

Hvem vi er

Med virksomhet over hele verden dekker vi hele verdikjeden for aluminium. Våre medarbeidere er vår viktigste ressurs, i alt fra å utvinne råmaterialer til å utvikle bærekraftige aluminiumløsninger for fremtiden.

Vi er et fullt integrert aluminiumselskap med 35 000 ansatte i 40 land på alle kontinenter. Vi er til stede i alle markedssegmenter for aluminium, med salgs- og handelsaktiviteter i hele verdikjeden, der vi betjener flere enn 30 000 kunder.

Vårt mål er å skape et mer bærekraftig samfunn ved å utvikle naturressurser til produkter og løsninger på innovative og effektive måter.

Bli kjent med livet i Hydro, og skap din karriere med oss. 
Vår viktigste ressurs er vår samlede hjernekraft. Den beste løsningen for å skape innovasjon og utvikle smarte aluminiumløsninger for fremtiden, er å la eksperter møtes og arbeide sammen. Vårt mål er at vi skal bringe frem det beste i hverandre og skape varige verdier gjennom samarbeid og partnerskap. 

Vi er globale, men finnes sannsynligvis nær deg 
Hydro er et stort industriselskap. Vi tilbyr et bredt spekter av stillinger på våre mange anlegg og produksjonsenheter i Nord- og Sør-Amerika, Asia og Europa. Du kan også skape deg en karriere innen IT, forretningsutvikling, salg, regnskap, økonomi, juss, HR, markedsføring og kommunikasjon på våre salgskontorer og vårt hovedkontor i Oslo. I Hydro blir du en del av en større historie. En historie formet av deg. 

Som en av oss får du mulighet til å arbeide med et sterkt team av dyktige kolleger, som alltid samarbeider for å utfylle, støtte og utvikle hverandre. Vi tilbyr utviklingsmuligheter, konkurransedyktige lønninger, helsetjenester og velferdspakker.  

Vi er en løsningsorientert organisasjon som setter kunden først, og verdsetter høyt at folk har evne til å utvikle seg, endre seg, tilpasse seg og levere. 

En historie om kreativitet, velstand og respekt 
Innovativ og bærekraftig bearbeiding av naturressurser er kjernen i Hydro. Det hele begynte i 1905 med den første vellykkede bruken av vannkraft til å trekke ut nitrogen fra luften. Produksjon av mineralsk gjødsel ville sikre nok mat for den voksende befolkningen. I dag utvinner og foredler vi våre egne råmaterialer, produserer vår egen fornybare energi, produserer primæraluminium basert på vår egen teknologi og utvikler avanserte og bærekraftige aluminiumløsninger. Vi gjenvinner også mer og mer for å bringe så mye som mulig av det uendelig gjenvinnbare metallet aluminium tilbake i kretsløpet.  

Vår historie har alltid handlet om å produsere nyttige produkter som verden trenger, om menneskelig kreativitet og driftighet for å temme det som naturen har å tilby, om evnen til å se muligheter og forstå begrensninger. Vår historie er preget av en vital kraft av mennesker som bryr seg om hverandre og verden rundt dem. 

Den viktige balansen mellom arbeid og fritid 
Vi kompromisser aldri med sikkerheten til våre ansatte. Vi mener også at det er svært viktig å ha et godt liv utenom arbeidet. For å gjøre det mulig å kombinere en vellykket karriere med en sunn livsstil tilbyr vi en rekke fordeler for våre ansatte. Det gjør vi f.eks. ved å gi mulighet til fleksible arbeidsmåter. Dessuten tilbyr vi flere rekreasjonsmuligheter og sosiale aktiviteter for at våre medarbeidere skal føle seg energiske, inspirerte og tilfredse. 

Hvorfor Hydro?

Med oss er du en del av en større historie. En historie formet av deg. Hvis du søker internasjonale muligheter og profesjonell utvikling og ønsker å være en del av et vennlig og inkluderende team, bør du vurdere å søke på en stilling hos oss.

Hydro er et selskap med global rekkevidde – og lokal tilstedeværelse. Vi er involvert i aktiviteter i mer enn 40 land, på alle kontinenter. Det gjør at vi kan tilby deg mange spennende muligheter og karriereveier innenfor de ulike forretningsområdene, fagfeltene og lokasjonene. Som en del av vårt verdifulle, globale Hydro-nettverk kan du opprettholde en kontinuerlig læringskurve. 

Globale muligheter 
Det finnes få selskaper som kan sammenlignes med Hydro, selv i en internasjonal kontekst. Vi arbeider i hele verdikjeden for aluminium, fremtidens metall. Som en del av vårt team får du spennende muligheter til læring og utvikling. Hvis du er interessert i førstehåndskunnskap om hvordan det er å arbeide i et stort, vellykket selskap med en stolt historie og en lovende fremtid, bør du vurdere å bli en del av Hydro-familien! 

En karriere i Hydro er en spennende mulighet for deg til å arbeide i utlandet i kortere eller lengre perioder. Vi har en betydelig internasjonal tilstedeværelse i mer enn 40 land rundt om i verden, og vi er alltid på jakt etter folk med en global innstilling og evne til å utveksle ideer over landegrensene. 

Vi er med andre ord avhengige av å ha medarbeidere med ulike bakgrunner, kompetanser og tenkemåter for å kunne forme vår historie som et innovativt og bærekraftig selskap.