Ledig stilling

Åpen søknad – Advokatfirmaet Taha AS Advokatfirmaet Taha AS

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

RSM Advokatfirma AS er tilknyttet RSM Norge, og fungerer som både juridisk avdeling for revisjonsfirmaet RSM Norge og som selvstendig advokatfirma. RSM Advokatfirma yter juridiske tjenester med hovedvekt på skatt, merverdiavgift, selskapsrett og transaksjoner. Vi er alltid på utkikk etter flinke folk, og er interessert i å høre fra deg som er nysgjerrig på oss. KOMPETANSE Hvem er så du? Vi håper du har levert mastergraden med gode resultater for noen år siden, og at du har særlig interesse for skatt, merverdiavgift og/eller selskapsrett. Ideelt sett har du noe erfaring fra juridiske problemstillinger i et internasjonalt perspektiv. Vi tror du får energi av å fordype deg i faglige problemstillinger og av å jobbe selvstendig. Samtidig tror vi du har gode samarbeidsevner, og trives med å jobbe i tett relasjon med kunder og kollegaer. Du bør like å skrive og være flink til å kommunisere, både på norsk og engelsk, så vel muntlig som skriftlig. Hva kan du vente av oss? Vi er et lite advokatfirma, tilknyttet et akkurat passe stort revisjons- og rådgivningsselskap som fokuserer på kjernen av norsk næringsliv; de små og mellomstore virksomhetene. Det betyr at hos oss vil du være en litt større brikke i et litt mindre spill. Vi tror på det å jobbe tett med kunder og kollegaer. Dette er en unik mulighet til å lære av de beste, samtidig som du får jobbe selvstendig og dyrke fagnerden i deg ved å jobbe bredt innen våre juridiske områder. Hvis dette høres ut som deg eller noen du kjenner, nøl ikke med å ta kontakt med oss.
14.08.2019 Oslo
RSM Advokatfirma AS er tilknyttet RSM Norge, og fungerer som både juridisk avdeling for revisjonsfirmaet RSM Norge og som selvstendig advokatfirma. RSM Advokatfirma yter juridiske tjenester med hovedvekt på skatt, merverdiavgift, selskapsrett og transaksjoner. Avdelingen i Bergen er i vekst, og søker nå en advokat/advokatfullmektig som har erfaring innen skatt- eller selskapsrett og har lyst til å være med å videreutvikle avdelingen. KOMPETANSE Hvem er så du? Vi håper du har levert mastergraden for noen år siden, og at du nå har fått minst to års erfaring med skatt- eller selskapsrett. Ideelt sett har du god kjennskap til selskapsrettslige og strukturelle endringer. Vi tror du får energi av å fordype deg i faglige problemstillinger og av å jobbe selvstendig. Samtidig tror vi du trives med å jobbe i tett relasjon med kunder og kollegaer. Du bør like å skrive og være flink til å kommunisere, både på norsk og engelsk, så vel muntlig som skriftlig. Hva kan du vente av oss? Vi er et lite advokatfirma, tilknyttet et akkurat passe stort revisjons- og rådgivningsselskap som fokuserer på kjernen av norsk næringsliv; de små og mellomstore virksomhetene. Det betyr at hos oss vil du være en litt større brikke i et litt mindre spill. Vi tror på det å gi tidlig ansvar, og å jobbe tett med kunder og kollegaer. Dette er en unik mulighet til å lære av de beste, samtidig som du får jobbe selvstendig og dyrke fagnerden i deg ved å jobbe bredt med skatt og selskapsrett. Hvis dette høres ut som deg eller noen du kjenner, nøl ikke med å ta kontakt med oss.
18.09.2019 Bergen
Er du interessert i personlig utvikling, og mulighet til å jobbe med spennende oppgaver i en av Norges mest attraktive offentlige virksomheter? Som trainee i Skatteetaten åpnes døren til en spennende karriere. Vi søker deg som ønsker å bli bedre kjent med hele vår organisasjon og som har potensiale til å få nøkkelposisjoner i Skatteetaten på sikt! Vil du være med på å gjøre Skatteetaten rustet for fremtiden? Vi tilbyr utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver med muligheter for å påvirke karriereveien din.  Gjennom opphold i fire ulike divisjoner vil du i løpet av det to-årige programmet få en helhetlig forståelse av Skatteetaten, samtidig som du vil få et enestående nettverk i organisasjonen. Du får bruke kompetansen din og vil samtidig tilegne deg ny kunnskap gjennom ulike hospiteringer. Du motiveres av varierte oppgaver og vil få jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt.  Målet med traineeprogrammet er at du trer inn i en konkret stilling fra første dag etter endt traineeprogram, hvor du får utnytte erfaringene du har opparbeidet deg underveis. Gjennom programmet får du: Muligheten til å gjøre Skatteetaten bedre Et omfattende nettverk, og deltakelse i et godt traineemiljø Mulighet for å utforske ulike arbeidsformer i prosjekt og linje Mulighet for kurs og sertifiseringer underveis i traineeperioden, samt felles samlinger  Jobberfaring i fire ulike divisjoner i løpet av det to-årige programmet Personlig oppfølging av egen mentor og traineekoordinator Relevant jobb i Skatteetaten ved endt traineeprogram Kvalifikasjoner Du fullfører en masterutdanning med gode akademiske resultater (aktuelle fagområder er f.eks. økonomi, industriell økonomi, juss, forvaltningsinformatikk og samfunnsvitenskap ) våren 2020 du er rask til å tilegne deg ny kunnskap du har god forretningsforståelse du må kunne formulere deg godt på norsk, både muntlig og skriftlig Personlige egenskaper du liker skiftende arbeidsoppgaver og omgivelser du har lyst til å få en helhetlig innsikt i vår organisasjon du er nytenkende i måten du løser utfordringer på du like å bevege deg utenfor komfortsonen og ta initiativ du er gira på å lære nye ting du liker å samarbeide og skape nye relasjoner du har et ønske å arbeide med et av Norges viktigste samfunnsoppdrag med stor betydning for hele befolkningen Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker aktive ledere og gode utviklingsmuligheter utfordrende oppgaver og store fagmiljø kurs og samlinger fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger. Traineene ansettes i fast stilling og lønnes som førstekonsulenter (kode 1408) i kr. 500 000. De første seks månedene regnes som prøvetid Assessment-senter vil holdes 22-23 oktober, så hold av datoene allerede nå.  Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.    Generelt: Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. Vi vil at skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Derfor oppfordrer vi spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
10.09.2019 Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger
Vil du være med og gjennomføre de mest spennende bygg- og anleggsprosjektene i Norge? Vi søker deg som er nyutdannet og vil være med på laget til et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern. Konsernet har i dag ca. 38 000 ansatte i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA. Du bør finne motivasjon i vårt mål om å være et forbilde innen miljø, etikk og sikkerhet.   Young Professionals Program  For å sikre at overgangen fra studier til arbeidsliv blir så god som mulig, blir alle nyutdannede deltagere i vårt Young Professionals Program (YPP). I løpet av programmet blir du kjent med strategien og kulturen vår, og du får muligheter til å bygge nettverk. Du får også grunnopplæring i sentrale områder som HMS og etikk, og du vil bli kjent med Skanskas ulike regioner og spesialistselskaper.    Jobb i Skanska Det finnes gode utviklingsmuligheter i Skanska, uansett om du jobber i bygg, anlegg, spesialistselskapene eller støttefunksjoner.   I tillegg til entreprenørvirksomheten, har vi spesialistselskaper innen boligutvikling, grunnarbeid, tekniske installasjoner, masseflytting, kontorinnredning, maskinutleie, modulbygging, stålkonstruksjon, asfalt, oppmåling og geologi.   Vi er en prosjektbasert organisasjon og har virksomhet der oppdragene finnes. Vi har også faste kontorer i de fleste større byene i Norge.   Støttefunksjoner Det er også jobbmuligheter for nyutdannede sentralt i Skanska. Ved å søke deg til en av våre støttefunksjoner, vil du kunne ha mulighet til å jobbe i våre avdelinger innen Innkjøp eller Økonomi.    Mulighetene er mange i Skanska, også internasjonalt.   Du finner mer informasjon om Skanska på våre hjemmesider www.skanska.no Kontakt oss på rekruttering@skanska.no om du har noen spørsmål.   Søknadsprosess I søknadsskjemaet blir du bedt om å laste opp vedlegg. For at vi skal kunne vurdere din søknad er det nødvendig at du legger ved:  CV Vitnemål og/eller karakterutskrift Personlig søknadsbrev, der du forteller kort om deg selv og ønsket arbeidsfelt Søknadsfristen er satt til 1. mars 2020.  NY2020 Tilleggsopplysninger Sted: Norge Tidsplan: Heltid Ansattstatus: Fast
05.09.2019 Norge
Skanska søker Regiondirektør for Skanska Eiendomsutvikling, Region Midt, Vest og Sør.   Skanska Eiendomsutvikling er et heleid datterselskap av Skanska Norge. Vi er en eiendomsutvikler som utvikler miljøvennlige kvalitetsprosjekter innen bolig og næring i nærheten av knutepunkter i de største byene i Norge. Region Midt, Vest og Sør har ansvar for eiendomsutvikling i Bergen, Trondheim, Kristiansand og Stavanger i egenregi eller i partnerskap med andre aktører.   For å styrke vår posisjon ytterligere i Norge søker Skanska Eiendomsutvikling etter en Regiondirektør for Midt, Vest og Sør Norge, med lidenskap for bygg- og eiendomsutvikling.  Viktige oppgaver er å jobbe langsiktig med kjøp av tomter, reguleringsplaner, samt prosjektutvikling av attraktive, fremtidsrettede og miljøvennlige boliger. Som en engasjert leder vil du sikre at regionen ledes og utvikles i et tett samarbeid med våre team, våre kunder, entreprenør og andre interessenter.   Skanska Eiendomsutvikling har innovative og fremtidsrettede produkter i et vekstmarked, med potensiale for å utfordre dagens boligløsninger. Du vil ha store muligheter for profesjonell og personlig utvikling, i et dynamisk miljø, med et flatt forretningshierarki der hver ansatt blir en viktig del av det store bildet.     Regiondirektør Skanska Eiendomsutvikling, Region Midt, Vest og Sør     Vi tilbyr   En attraktiv og viktig lederrolle i et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern, hvor du er medlem av ledergruppen til Skanska Eiendomsutvikling  En lederrolle med stort fokus på personalledelse, effektiv kommunikasjon og bunnlinjefokus  Spennende prosjekter innen eiendomsutvikling hvor du får jobbet sammen med Skanskas store kompetansemiljø Et internasjonalt konsern med lang erfaring og kompetanse til å bygge de grønneste bygg og anleggene i dag og i fremtiden. Skanska er rangert av Fortune, som eneste selskap i bransjen, som nummer 20 på «Change the World» list 2019. Godt arbeidsmiljø, konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for medeierskap gjennom vårt aksjeprogram     Ansvar   Lede resultatenheten til å nå mål og skape verdier på kort og lang sikt Bidra til gjennomføring av analyser, forhandlinger og kjøp av utviklingseiendom Du får bemannings-, kompetanse og personalansvar for regionen, og vil proaktivt bidra på tvers av forretningsområdet hvor du utvikler deg selv og dine medarbeidere Bidra aktivt som medlem i ledergruppen til SEU, og i andre deler av Skanska konsernet     Kvalifikasjoner   Sivilingeniør- eller Mastergrad innen relevante fag; eksempelvis Master i eiendomsutvikling/bygg, eiendomsmegler, økonomi, finans, arkitektur, jus o.l. Utstrakt forretnings- og finansiell forståelse og erfaring med eiendomsutvikling Erfaring med personalledelse Du behersker norsk og engelsk, muntlig og skriftlig     Egenskaper   Du viser entusiasme, bygger lagånd, støtter, utvikler og kommuniserer godt  Du forstår hva som er verdidriverne innenfor eiendomsutvikling Kreativ og kommersiell med evne til å skape nye forretningsmuligheter Samhandlende og helhetstenkende, evne til å trekke på sentrale støtteressurser Du tar eierskap, er selvgående og evner å planlegge på kort og lang sikt     Skanska er opptatt av å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.    Du rapporterer til Konserndirektør i Skanska Eiendomsutvikling Thorbjørn Brevik.     Ønskelig arbeidssted i Oslo, men også Bergen eller Trondheim kan vurderes. Det må påregnes reisevirksomhet til de største byene i Norge.   Kontakt: Thorbjørn Brevik, Konserndirektør Skanska Eiendomsutvikling, Tlf. 93 44 44 89 Grethe Heide Arnesen, HR Business Partner Skanska Eiendomsutvikling, Tlf. 97 15 26 36   Skanska er et av verdens ledende eiendomsutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 38.000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.
29.08.2019 Oslo
RSM er nesten helt overflødig Vi har et bredt tjenestespekter innen revisjon, transaksjoner og skatt, men det har jo de store selskapene også. Vi har fantastisk flinke folk, men det er vi jo ikke alene om. Vi har kontorer utenfor Oslo, men de andre har jo absolutt flere. Firmaturer, festligheter og idrettslag har vi også, vi som dem. Sånn sett er vi nesten overflødige. Men bare nesten. I kontrast til store selskaper, er vi akkurat passe store. Dermed blir hver enkelt person litt viktigere og litt mer synlig. Menneskene hos oss er vår viktigste ressurs, og vi legger mye energi i det å videreutvikle RSM som en attraktiv arbeidsplass. RSM kjennetegnes i stor grad av lagånd og samarbeid mellom kollegaer. Vi tror på å ta vare på og videreutvikle våre ansatte gjennom å gi tidlig ansvar og mange muligheter, og vi tilbyr individuelle utviklingsplaner slik at den enkelte ansatte får sitte i førersetet for sin egen fremtid. Du vil derfor oppleve stor variasjon i arbeidsoppgaver, type kunder og bransjer. Vi er også kåret til en av Norges beste arbeidsplasser av Great Place to Work. Det i seg selv kan jo ikke være et dårlig utgangspunkt? Mange vil nok fortsatt velge en av de store, men det kan godt være du gjør lurt i å det minste vurdere oss. Kanskje du ikke er en av de som alltid følger flokken likevel? Hverdagen i det mellomstore revisjonsselskapet Som akkurat passe stor i konkurranse med store selskaper, har vi kanskje hakket mer tid å vie våre kunder, noen knepp mer personlig oppfølging og litt ekstra vilje til å prioritere kundene - selv de som ikke er store. For kundene våre er i all hovedsak mellomstore, eierstyrte virksomheter - altså kjernen i norsk næringsliv. I et akkurat passe stort selskap får du samme faglige utfordringer som i store virksomheter, bare med akkurat passe kort vei til beslutningene. Du får jobbe i et passe stort miljø, i passe store team og med nærhet både til kunden og partneren. For å lykkes i vår arbeidshverdag tror vi du kommuniserer og samarbeider godt, og at du evner å skape begeistring sammen med kunder og kollegaer. Hos oss får du muligheten til en faglig spesialisering, og evner du å veilede andre ansatte og å gi konstruktive innspill på veien, kan prosjekt- og personalledelse også være aktuelt for deg.   KOMPETANSE Hvem ser vi etter? Vi søker deg med høyere økonomisk utdanning, sterkt faglig engasjement og god analytisk forståelse. Du har minst to årsoppgjør på samvittigheten. Videre søker vi deg med god teknologisk forståelse og kompetanse slik at du kan være med på å bidra til at RSM også i fremtiden kan være relevant for våre kunder. Du trives i dialog med kunden og demonstrerer solid forretningsforståelse. For å trives i RSM tror vi du har en utpreget stå-på-vilje, er lett å engasjere, jobber systematisk og bidrar aktivt med å gjøre deg selv og dine kollegaer gode. Du må beherske norsk skriftlig og muntlig på en god måte.
07.08.2019 Oslo, Bergen, Stord, Voss
Ønsker du å bli en del av et akkurat passe stort revisjonsmiljø? Vi ønsker å styrke et allerede sterkt team i Hordaland, og søker revisor til vårt kontor på Stord, hvor vi holder til i trivelige lokaler på Heiane. Dine viktigste oppgaver vil bli å: sette deg inn i og forstå kunden sin virksomhet og behov gjennomføre finansiell revisjon av våre oppdragsgiveres regnskaper kommunisere godt og skape begeistring sammen med kunder og kollegaer bidra til å ta vare på og videreutvikle RSM sin kultur, omdømme og kompetanse bidra til å styrke tilliten til finansiell informasjon i markedet KOMPETANSE Vi søker deg som har: relevant høyere økonomisk utdanning og sterkt faglig engasjement god forretningsforståelse og evne til å tenke helhetlig gode relasjons- og kommunikasjonsegenskaper høy grad av integritet og engasjement relevant erfaring. Bør ha vært gjennom to eller flere årsoppgjør interesse for teknologi og digitale løsninger vil være en fordel   Hvis dette høres ut som deg eller noen du kjenner, nøl ikke med å ta kontakt med:Martin Eltervåg, Partner Stord, tlf: 909 42 741ellerØyvind Sæther, Director People & Organisation, tlf: 915 65 699 Alle henvendelser behandles konfidensielt
18.09.2019 Stord
Gjennom programmet kan du være innom flere av våre tjenesteområder: Revisjon & Regnskap Skatt & Avgift Transaksjonsstøtte Som intern i RSM blir du aktivt involvert i spennende prosjekter sammen med våre dyktige kollegaer. Når du jobber hos oss, kommer du tett på oppdragsgiverne og det utspiller seg en unik arena for læring og kompetanseutvikling. Programmet går over en periode på 4-6 uker, med oppstart januar 2020. Merk søknaden med hvilket område du er mest interessert i, og om du ønsker å jobbe på kontoret i Oslo eller Arendal.
03.09.2019 Oslo, Arendal
Vis alle 23.754 ledige stillinger

Stillingsbeskrivelse

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Advokat og Daglig leder

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Advokatfirmaet Taha AS