Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Anskaffelsesrådgiver Statnett

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vi søker to anskaffelsesrådgivere med organisatorisk tilhørighet i avdeling for administrative- og konsulentanskaffelser i divisjon Bygg og anlegg.

Avdelingen Administrative- og konsulentanskaffelser har ansvar for alle anskaffelser, kontraktsoppfølging, kategoristyring, effektivisering, koordinering og tilrettelegging innenfor tjenester, konsulenter og administrative anskaffelser i Statnett. Oppgavene til anskaffelsesrådgiver inkluderer både operative og strategiske oppgaver. Rådgiver må kunne se helheten i verdikjeden, lede forhandlinger og kommunisere tydelig.

Divisjonen Bygg og anlegg sin hovedoppgave er å gjennomføre Statnetts utbyggingsprosjekter og inneha rollen som byggherre. Dette innebærer å følge opp risiko og at Statnett leverer på HMS, kostnad, tid og kvalitet i byggeprosjektene. Divisjonen har også ansvar for SHA og for dokumentstyring i prosjektene, samt for konsernets anskaffelsesfunksjon. Videre har divisjonen en gruppe som utfører beredskapsoppdrag ved feil på ledninger.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre anskaffelsesprosesser og minikonkurranser
  • Avtaleoppfølging
  • Leverandøroppfølging
  • Bidra i forbedringsarbeid og digitalisering av anskaffelsesprosesser og bestillingsprosesser

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse innen innkjøp/økonomi/jus/logistikk/eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende relevant utdanning
  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser og avtaleoppfølging
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk
  • Kjennskap til anskaffelsesregelverk (Lov og Forskrift om Offentlige anskaffelser og Forsyningsforskriften)

Personlige egenskaper

  • Evne og interesse for å jobbe med operative oppgaver
  • Evne til å arbeide målrettet, systematisk og løsningsorientert
  • Stor arbeidskapasitet
  • Serviceinnstilt
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Konstruktiv rådgiver og støttespiller

Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet.

IKT-løsninger spiller en stadig større rolle i utviklingen av et mer effektivt og smartere kraftsystem, og vi etterspør derfor digital kompetanse i alle våre stillinger. 

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med fungerende avdelingsleder, Janne Dåsvand på tlf.nr. 99 59 58 72.

For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no.

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.

Hvorfor velge å jobbe i Statnett:         

  • Vi  setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi  forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
  • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
  • Vi  tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
  • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
  • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
  • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess
Flere stillinger
Vis alle 20.685 ledige stillinger

Bli kjent med Statnett

Flere gode grunner til å velge Statnett

- Vi setter sikkerhet over alt

- Vi skal gjennomføre mange store prosjekter i de kommende årene

- Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver

- Vi har etablert gode karrieresystemer og lederverktøy

- Vi har jobbmuligheter over hele landet

- Vi et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

Vis mer
Les mer om Statnett

Stillingsbeskrivelse

Vi søker to anskaffelsesrådgivere med organisatorisk tilhørighet i avdeling for administrative- og konsulentanskaffelser i divisjon Bygg og anlegg.

Avdelingen Administrative- og konsulentanskaffelser har ansvar for alle anskaffelser, kontraktsoppfølging, kategoristyring, effektivisering, koordinering og tilrettelegging innenfor tjenester, konsulenter og administrative anskaffelser i Statnett. Oppgavene til anskaffelsesrådgiver inkluderer både operative og strategiske oppgaver. Rådgiver må kunne se helheten i verdikjeden, lede forhandlinger og kommunisere tydelig.

Divisjonen Bygg og anlegg sin hovedoppgave er å gjennomføre Statnetts utbyggingsprosjekter og inneha rollen som byggherre. Dette innebærer å følge opp risiko og at Statnett leverer på HMS, kostnad, tid og kvalitet i byggeprosjektene. Divisjonen har også ansvar for SHA og for dokumentstyring i prosjektene, samt for konsernets anskaffelsesfunksjon. Videre har divisjonen en gruppe som utfører beredskapsoppdrag ved feil på ledninger.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre anskaffelsesprosesser og minikonkurranser
  • Avtaleoppfølging
  • Leverandøroppfølging
  • Bidra i forbedringsarbeid og digitalisering av anskaffelsesprosesser og bestillingsprosesser

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse innen innkjøp/økonomi/jus/logistikk/eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende relevant utdanning
  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser og avtaleoppfølging
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk
  • Kjennskap til anskaffelsesregelverk (Lov og Forskrift om Offentlige anskaffelser og Forsyningsforskriften)

Personlige egenskaper

  • Evne og interesse for å jobbe med operative oppgaver
  • Evne til å arbeide målrettet, systematisk og løsningsorientert
  • Stor arbeidskapasitet
  • Serviceinnstilt
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Konstruktiv rådgiver og støttespiller

Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet.

IKT-løsninger spiller en stadig større rolle i utviklingen av et mer effektivt og smartere kraftsystem, og vi etterspør derfor digital kompetanse i alle våre stillinger. 

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med fungerende avdelingsleder, Janne Dåsvand på tlf.nr. 99 59 58 72.

For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no.

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.

Hvorfor velge å jobbe i Statnett:         

  • Vi  setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi  forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
  • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
  • Vi  tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
  • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
  • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
  • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Flere muligheter
2 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger




Fakta om Statnett