Sola kommune
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om Sola kommune
Registrer deg i CV-database
Budsjettleder - økonomiavdelingen
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen

Sola er en mellomstor kommune med rundt 26.000 innbyggere, sentralt beliggende på Nord-Jæren - i hjertet av den dynamiske Stavanger-regionen. Kommunen har en betydelig offshoreindustri, internasjonal flyplass og godt utbygde tilbud innen helse og omsorg, skole og kultur. Vi jobber kontinuerlig med forenkling, forbedring og fornying.

Kort om stillingen


Har du lyst til å opprettholde og videreutvikle den gode økonomistyringen i Sola? Er du nysgjerrig på hvordan vi kan fornye, forbedre og forenkle økonomiarbeidet i kommunen?

Vi søker en analytisk, strukturert og faglig sterk person til stillingen som budsjettleder i Sola kommune.

Dette er en spennende og utfordrende stilling som har en sentral og viktig rolle i organisasjonen. Som budsjettleder får du varierende oppgaver som berører mange av kommunenes fagområder. Her vil du bli en del av et team på 16 dyktige medarbeidere med kompetanse innen budsjett, skatteinnkreving, innkjøp og regnskap. I tillegg vil du veilede og rådgi stabene og kommunens øverste ledelse. Budsjettleder rapporterer til økonomisjef og inngår i hennes stab.

Arbeidssted


Rådhuset, for tiden midlertidig rådhus Kanalsletta 3, 4033 Stavanger

Arbeidsoppgaver


Stillingen krever strategisk forståelse og innsikt i styring av større organisasjoner. Budsjettleder har en sentral og koordinerende rolle i utarbeidelse av kommunens Handlings- og økonomiplan, årsbudsjett, årsrapport samt tertialoppfølging. Andre løpende oppgaver:

" Økonomisk analyse og prognosearbeid
" Rapportering til administrativ og politisk ledelse
" Rådgivning innen økonomistyring og kostnadskontroll
" Pådriverrolle i arbeidet med videreutvikling av styringssystemer og rutiner for økonomistyring
" Saksutredning til politiske utvalg, herunder formannskap og kommunestyre

Opplistede arbeidsoppgaver er ikke uttømmende og vil tilpasses erfaring og kompetanse til aktuell kandidat.

Kvalifikasjoner


" Høyskole eller universitetsutdannelse innenfor økonomi fortrinnsvis mastergrad
" Gode datakunnskaper
" Gode skriftlig og muntlig framstillingsevne
" God samfunnsforståelse
" Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel

I tillegg kreves gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.

Personlige egenskaper


" Selvstendig, strukturert og målrettet
" Trives i høyt tempo med stramme tidsfrister
" Analytisk og initiativrik
" Løsnings- og resultatorientert
" God til å samarbeide

Vi tilbyr


" Gode muligheter for faglig oppdatering og fordypning
" Varierte og spennende arbeidsoppgaver
" Samarbeid med dyktige kollegaer i et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
" Fleksibel arbeidstid, 7,5 timers arbeidsdag
" HjemJobbHjem-bedrift med rabattert busskort og andre gode tilbud
" Lønn etter avtale

Sola kommune er en IA-bedrift med gode velferdsordninger, pensjons- og forsikringsordninger

For nærmere informasjon, kontakt økonomisjef Sabina Leto på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon

Søknad sendes


Søknadsskjema finner du ved å klikke på "Søk på stilling".

Deltidsansatte som har lavere stillingsprosent og som er kvalifisert for den utlyste stillingen, kan gjøre krav på fortrinnsrett. Slikt krav må fremsettes tydelig i søknaden.

Vennligst ikke send inn vitnemål og attester. Dette må du ta med deg på et eventuelt intervju.

Søknadsfrist:28.09.18

Arbeidsgiver:Sola kommune

Sted:Rådhuset









Adresse: 4050 SOLA


Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/1115880
Søknadsfrist : Snarest

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidssted
Etter avtale Fast ansettelse, Heltid Sola