Sola er en mellomstor kommune med rundt 26.000 innbyggere, sentralt beliggende på Nord-Jæren - i hjertet av den dynamiske Stavanger-regionen. Kommunen har en betydelig offshoreindustri, internasjonal flyplass og godt utbygde tilbud innen helse og omsorg, skole og kultur. Vi jobber kontinuerlig med forenkling, forbedring og fornying.
Kort om stillingen
Har du lyst til å opprettholde og videreutvikle den gode økonomistyringen i Sola? Er du nysgjerrig på hvordan vi kan fornye, forbedre og forenkle økonomiarbeidet i kommunen?
Vi søker en analytisk, strukturert og faglig sterk person til stillingen som budsjettleder i Sola kommune.
Dette er en spennende og utfordrende stilling som har en sentral og viktig rolle i organisasjonen. Som budsjettleder får du varierende oppgaver som berører mange av kommunenes fagområder. Her vil du bli en del av et team på 16 dyktige medarbeidere med kompetanse innen budsjett, skatteinnkreving, innkjøp og regnskap. I tillegg vil du veilede og rådgi stabene og kommunens øverste ledelse. Budsjettleder rapporterer til økonomisjef og inngår i hennes stab.
Arbeidssted
Rådhuset, for tiden midlertidig rådhus Kanalsletta 3, 4033 Stavanger
Arbeidsoppgaver
Stillingen krever strategisk forståelse og innsikt i styring av større organisasjoner. Budsjettleder har en sentral og koordinerende rolle i utarbeidelse av kommunens Handlings- og økonomiplan, årsbudsjett, årsrapport samt tertialoppfølging. Andre løpende oppgaver:
" Økonomisk analyse og prognosearbeid
" Rapportering til administrativ og politisk ledelse
" Rådgivning innen økonomistyring og kostnadskontroll
" Pådriverrolle i arbeidet med videreutvikling av styringssystemer og rutiner for økonomistyring
" Saksutredning til politiske utvalg, herunder formannskap og kommunestyre
Opplistede arbeidsoppgaver er ikke uttømmende og vil tilpasses erfaring og kompetanse til aktuell kandidat.
Kvalifikasjoner
" Høyskole eller universitetsutdannelse innenfor økonomi fortrinnsvis mastergrad
" Gode datakunnskaper
" Gode skriftlig og muntlig framstillingsevne
" God samfunnsforståelse
" Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel
I tillegg kreves gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
" Selvstendig, strukturert og målrettet
" Trives i høyt tempo med stramme tidsfrister
" Analytisk og initiativrik
" Løsnings- og resultatorientert
" God til å samarbeide
Vi tilbyr
" Gode muligheter for faglig oppdatering og fordypning
" Varierte og spennende arbeidsoppgaver
" Samarbeid med dyktige kollegaer i et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
" Fleksibel arbeidstid, 7,5 timers arbeidsdag
" HjemJobbHjem-bedrift med rabattert busskort og andre gode tilbud
" Lønn etter avtale
Sola kommune er en IA-bedrift med gode velferdsordninger, pensjons- og forsikringsordninger
For nærmere informasjon, kontakt økonomisjef Sabina Leto på telefon
Logg inn for å se kontaktinformasjonSøknad sendes
Søknadsskjema finner du ved å klikke på "Søk på stilling".
Deltidsansatte som har lavere stillingsprosent og som er kvalifisert for den utlyste stillingen, kan gjøre krav på fortrinnsrett. Slikt krav må fremsettes tydelig i søknaden.
Vennligst ikke send inn vitnemål og attester. Dette må du ta med deg på et eventuelt intervju.
Søknadsfrist:28.09.18
Arbeidsgiver:Sola kommune
Sted:Rådhuset
Adresse: 4050 SOLA