S
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om Sykehuspartner
Registrer deg i CV-database

Sykehuspartner HF er Nordens største leverandør av fellestjenester til sykehus. Vi leverer IKT-, prosjekt-, lønns- og personaltjenester til sykehusene i Helse Sør-Øst.Vi forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 70.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste.Sykehuspartner har ca. 1400 ansatte og har hovedkontor i Drammen, samt avdelingskontorer i Oslo, Grimstad, Porsgrunn, Østfold og Innlandet.

 

Sykehuspartner – en partner for helsetjenester i utvikling.

Tjenesteporteføljeansvarlig
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen

Presentasjon av stillingen:
Avdeling Tjenestestyring skal sikre en helhetlig styring av Sykehuspartners IKT-tjenester, fordelt i ca. 20 porteføljer. Vi søker deg som vil være ansvarlig for de 3 porteføljene innenfor «Teknisk virksomhetsdrift». Porteføljene omhandler et sett av applikasjoner som har til hensikt å understøtte foretakenes behov knyttet til drift og forvaltning av eiendomsmassen, sikkerhet og teknisk eiendomsdrift, samt kjøkken, vaskeri og sterilsentraler. Det er høy aktivitet med bygging av sykehus i regionen de nærmeste årene, og du vil være sentral i endring og utvikling av porteføljene innenfor «teknisk virksomhetsdrift» som følge av dette.

Som Tjenesteporteføljeansvarlig har du ansvar for å sikre at tjenestene i porteføljen leveres og utvikles i tråd med gjeldende strategi og føringer gjennom sitt livsløp, og skal samarbeide med helseforetakene og det regionale helseforetaket (konsernledelse/eier) om tjenesteporteføljen og dens utvikling. Du får en sentral rolle på tvers av Sykehuspartners virksomhetsområder, knyttet til porteføljer med høyt aktivitetsnivå de kommende årene. Du må være forberedt på justeringer av omfanget av porteføljen over tid.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for at porteføljene med applikasjoner og løsninger møter kundenes behov og kan leveres i henhold til avtalt tjenestenivå.
  • Etablere og videreutvikle dialog og samarbeid om tjenestene i porteføljene både internt i Sykehuspartner og med helseforetakene
  • Styre prosess med å systematisk avdekke behov hos foretakene og ta frem årsplaner for dette
  • Styre porteføljene innenfor gjeldende rammer og budsjett.
  • Avtale og iverksette eventuell oppskalering og nedskalering av porteføljen, samt bidra til applikasjonssanering og standardisering i tråd med Helse Sør-Østs IKT-strategi.
  • Delta i og lede arbeid med å motta, vurdere og prioritere nye behov knyttet til porteføljen.
  • Bidra til å videreutvikle rollen

Kvalifikasjoner

  • Kunnskap om og innsikt i samspillet mellom forretning, teknologi, økonomi og gevinstrealisering
  • Ledererfaring eller prosjektledererfaring fra større, komplekse IKT-organisasjoner
  • Erfaring som produktansvarlig eller tilsvarende ansvar for produktutvikling og tjenesteetablering er en fordel
  • God kjennskap til ITIL
  • Faglig forståelse innen et eller flere av tjenesteområdene porteføljen dekker
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring fra eiendomsforvaltning er ønskelig.

Utdanningsretning

  • Administrasjon og Ledelse
  • IKT fag

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad

Personlige Egenskaper

  • Gode lederegenskaper
  • Dyktig til å samarbeide og kommunisere med kunder og leverandører
  • Strukturert, handlekraftig og løsningsorientert
  • Pådriver for gjennomføring av leveranser og utvikling av eget fag
  • Evne til å omsette detaljkunnskap til helhetlige planer
  • Evne til å utvikle og motivere andre

Vi tilbyr

  • Stor påvirkning på utvikling av IKT-tjenestene Sykehuspartner leverer i Helse Sør-Øst
  • En utfordrende stilling i et spennende fagmiljø med høy kompetanse
  • Stor påvirkning på utforming av rollen porteføljeansvarlig og Sykehuspartners tjenesteorientering
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Lokaler i nær tilknytning til offentlig kommunikasjon
  • Lønns- og stillingsinnplassering avhengig av kompetanse og erfaring
  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.

Andre opplysninger

  • Noe reisevirksomhet må påregnes

Kontaktinformasjon

Asbjørn Finstad, Avdelingsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

 Oslo



Adresse: 0275 OSLO


Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/1159869
Søknadsfrist : Snarest

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidssted
Etter avtale Fast ansettelse, Heltid Oslo