Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Difi: Trainee innan IKT Framtidsfylket

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Di rolle som trainee

Du vil bli kjent med og bidra til utvikling av løysingar som blir brukt av heile landets befolkning, løysingar som vårt samfunn er avhengig av. Di rolle i eit av våre team vil bli definert ut frå dine kunnskaper, interesserer og våre pågåande prosjekt.

Du vil jobbe som trainee hos oss i eitt år – frå august 2019 til august 2020.

 

Dine kvalifikasjonar

Det er viktig at du:

  • er nysgjerrig og utforskande innan teknologi og metodikk, og evnar å sjå korleis det kan nyttast i våre løysingar
  • har kunnskap om systemutvikling i Java, gjerne Spring-rammeverket
  • har kunnskap om løysingsarkitektur
  • kjenner til smidige utviklingsprosessar
  • kan jobbe sjølvstendig og i team
  • kan presentere teknologi og løysingar i forsamlingar, også til andre enn teknologar
  • er engasjert, strukturert, analytisk og løysingsorientert

 

Vi kan tilby deg

  • løn i lønsspennet kr 449 400 - kr 472 300 etter kvalifikasjonar
  • gode forsikrings- og pensjonsvilkår i Statens pensjonskasse
  • fleksibel personalpolitikk med gode arbeidstidsordningar
  • eit godt sosialt miljø med dedikerte kollegaer, treningsrom og høve til trening i arbeidstida
  • spennande arbeidsoppgåver med stort potensiale for personleg utvikling

 

 Som Framtidsfylket Trainee får du

  • ein spennande jobb og eit nettverk med andre traineear i bedrifter i Sogn og Fjordane
  • fagleg og personleg utvikling
  • innsyn i eit mangfaldig næringsliv som for få kjenner til 
  • fire traineesamlingar og ein utanlandstur

 

Felles krav til alle som søker stilling som Framtidsfylket Trainee

  • minimum bachelor eller mastergrad
  • maksimalt tre års arbeidserfaring etter endt studie
  • norsk som arbeidsspråk - munnleg og skriftleg

 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Stendi er Norges største omsorgsaktør og driver landsdekkende virksomhet innen barnevern, brukerstyrt personlig assistanse (BPA), bo- og omsorgstjenester, eldreomsorg og hjemmetjenester. I april inngikk Stendi en avtale med UDI om drift av særskilt bo- og omsorgsløsning for asylsøkere. I den forbindelse er vi i behov av våkne nattvakter til vår bolig for asylsøkere i Nannestad i Akershus. Vår ambisjon er å være best på tilrettelegging av individuelle tjenester gjennom høyt faglig fokus i alle ledd. Vi tilbyr en spennende arbeidshverdag med ulike utfordringer og sammensatte arbeidsoppgaver. Forefallende oppgaver på natt må påregnes. Verdiene respekt, ansvar, enkelhet og kunnskap danner grunnlaget for arbeidet og tjenesten vi tilbyr, og vi forventer at vårt personell etterlever disse. Avdelingen består av fire hus/boliger med plass til inntil 12 brukere. Ved tiltaket arbeider det omlag 30 personer med ulik bakgrunn og kompetanse. Som ansatt hos oss vil du få opplæring, kursing samt kontinuerlig veiledning. Kvalifikasjoner Evne til å jobbe målrettet og strukturert etter miljøterapeutiske tiltak Relevant erfaring fra arbeid med konflikthåndtering God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk Gode samarbeidsevner Tidligere erfaring fra arbeid ved mottak er en fordel Personlige egenskaper  Du har gode relasjonelle ferdigheter Du ønsker å gjøre en forskjell i brukernes liv Du er målrettet, løsningsorientert og engasjert Du skaper og bidrar til et godt arbeidsmiljø Du har gode holdninger og verdier Du er trygg, tydelig og omsorgsfull Vi tilbyr 65,73 % fast stilling som nattvakt Lønn etter avtale og kvalifikasjoner Gode pensjonsordninger Engasjerte kollegaer og et godt fagmiljø Intern opplæring og kursing Gode muligheter for personlig og profesjonell vekst i et selskap i fremgang Tiltredelse etter avtale Det kreves politiattest ihht til gjeldene lovverk. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Stendi kan tilby en innholdsrik og variert arbeidshverdag i en spennende organisasjon med et godt fagmiljø.
27.06.2019 Nannestad
Stendi har ledig en fast stilling i avdeling Skålvik. I tillegg ønsker vi flere faglærte ringevikarer. Målgruppen i Skålvik er ungdom med alvorlige atferdsproblemer og høy risiko for videre problemutvikling. Vi søker derfor faglig engasjerte og nytenkende miljøterapeuter med lang og bred erfaring. Vi tilbyr en spennende arbeidshverdag med ulike utfordringer og sammensatte arbeidsoppgaver. Som miljøterapeut vil du sammen med faglig ansvarlig være med å utforme og kvalitetssikre tjenestetilbudet til våre beboere. Våre verdier i møte med den enkelte bruker er respekt, ansvar, enkelhet og kunnskap Vi søker miljøterapeuter som kan identifisere og iverksette ovennevnte verdier. Vi setter pris på om du har mye erfaring og er god til å finne kreative løsninger. Godt humør og fleksibilitet ser vi på som en selvfølge. Stendi AS er en kunnskapsbedrift og vi legger til rette for videreutvikling. Region Hordaland kan tilby et spennende og utviklende fagmiljø med tverrfaglig kompetanse og utfordrende arbeidsoppgaver. Vi har tariffavtale og avtale om inkluderende arbeidsliv. Stendi er opptatt av et godt arbeidsmiljø og legger vekt på å bygge en kultur preget av engasjement, fleksibilitet og kreativitet. Kvalifikasjoner Barnevernspedagog, sosionom, vernepleier eller allmennlærer med videreutdanning i pedagogikk Evne til å jobbe målrettet etter miljøterapeutiske tiltak Kompetanse på Traumebevisst omsorg Kjennskap til MI, ART og LBR er en fordel Erfaring fra tilsvarende arbeid vil vektlegges Personlige egenskaper Vi søker målrettet og strukturerte miljøterapeuter Du har gode samarbeidsevner og samtidig kunne jobbe selvstendig Ståpåvilje og personlig egnethet vil vektlegges Bidra til et godt arbeidsmiljø Menn oppfordres til å søke Vi tilbyr Medleverturnus Engasjerte kollegaer og et godt fagmiljø Intern opplæring og kursing Gode muligheter for personlig og profesjonell vekst i et selskap i fremgang Lønn etter tariff Det kreves politiattest ihht til gjeldene lovverk. Stendi kan tilby en innholdsrik og variert arbeidshverdag i en spennende organisasjon med godt fagmiljø.
27.06.2019 Hordaland
Seksjon Eiendom, er en av fire seksjoner i avdelingen Administrative Tjenester. Eiendom er ansvarlig for alle Skatteetatens 61 eiendommer. Seksjonen har 74 ansatte og er organisert i to faggrupper: Eiendomsforvaltning som har ansvar for leieavtalene - oppfølging av gårdeiere, og tre eiendomsgrupper som har ansvaret for drift av kontorene, de stedlige servicetjenestene og for håndtering og feilretting av IT/AV utstyr. Vår oppgave er å bygge opp under kjerneproduksjonen, og bidra til at ansatte i etaten har en god arbeidsplass å være på. Seksjonen har ambisjoner om å ytterligere forbedre sine tjenester og vi er ute etter deg som har en genuin serviceholdning og et sterkt ønske om å lykkes. Som medarbeider hos oss vil du ha utstrakt kundekontakt og du må trives med å være i tilbyderrollen. Sammen med dyktige kollegaer skal du betjene ansatte og konsulenter på kontoret, samt at du også bistår med servicetjenester på kontorer hvor seksjonen ikke har en fast stedlig tilstedeværelse. Det må påregnes noe reising, spesielt i forbindelse med flyttinger, nyetableringer og avvikling av kontorer. Det stilles store krav til høy service, kvalitet og effektivitet i oppgaveløsningen. Kontinuerlig forbedring er vår arbeids- og ledelsesform, og vi har ambisjon om å være anerkjent som blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor. Arbeidsoppgaver veiledning og feilretting på personlig og felles arbeidsplassutstyr – herunder også IT og AV utstyr husdrift og lettere vaktmesteroppgaver oppgaver innen fysisk sikkerhet bidra til kontinuerlig forbedring av rutiner og prosesser bestilling av varer og tjenester samt oppfølging av leverandører aktivt bidra i arbeidet med flyttinger, avvikling av gamle kontorer og etablere nye kontor være proaktiv i samarbeidet med andre interne og eksterne leverandører som også leverer varer og tjenester til kjernevirksomheten andre oppgaver som faller naturlig inn i ansvarsområdet til seksjonen Kvalifikasjoner erfaring fra veiledning og feilretting av IT og AV- utstyr  fordel med erfaring fra drift av Lenel sikkerhetssystem erfaring fra eiendomsdrift god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk erfaring fra servicevirksomhet og/eller kunderettet arbeid førerkort klasse B kjennskap til organisering av Skatteetaten er en fordel Personlige egenskaper normalt god fysikk strukturert og kan håndtere mange "baller i lufta" samtidig. kan arbeide selvstendig og i team løsnings- og serviceorientert – fleksibel og i forkant må trives i tilbyderrollen forbedringsorientert  Personlige egenskaper vil tillegges vekt Vi tilbyr kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger  Noe reisevirksomhet må påregnes    Stillingen lønnes som Rådgiver (1434), lønnstrinn 45 – 55 fra kr. 414 600 – 488 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.      Tiltredelse: 01.10.2019, eller etter nærmere avtale   Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.     Generelt: Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. 
27.06.2019 Hamar
Seksjon Eiendom, er en av fire seksjoner i avdelingen Administrative Tjenester. Eiendom er ansvarlig for alle Skatteetatens 61 eiendommer. Seksjonen har 74 ansatte og er organisert i to faggrupper: Eiendomsforvaltning som har ansvar for leieavtalene - oppfølging av gårdeiere, og tre eiendomsgrupper som har ansvaret for drift av kontorene, de stedlige servicetjenestene og for håndtering og feilretting av IT/AV utstyr. Vår oppgave er å bygge opp under kjerneproduksjonen, og bidra til at ansatte i etaten har en god arbeidsplass å være på. Seksjonen har ambisjoner om å ytterligere forbedre sine tjenester og vi er ute etter deg som har en genuin serviceholdning og et sterkt ønske om å lykkes. Som medarbeider hos oss vil du ha utstrakt kundekontakt og du må trives med å være i tilbyderrollen. Sammen med dyktige kollegaer skal du betjene ansatte og konsulenter på kontoret, samt at du også bistår med servicetjenester på kontorer hvor seksjonen ikke har en fast stedlig tilstedeværelse. Det må påregnes noe reising, spesielt i forbindelse med flyttinger, nyetableringer og avvikling av kontorer. Det stilles store krav til høy service, kvalitet og effektivitet i oppgaveløsningen. Kontinuerlig forbedring er vår arbeids- og ledelsesform, og vi har ambisjon om å være anerkjent som blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor.   Arbeidsoppgaver veiledning og feilretting på personlig og felles arbeidsplassutstyr – herunder også IT og AV utstyr husdrift og lettere vaktmesteroppgaver oppgaver innen fysisk sikkerhet bidra til kontinuerlig forbedring av rutiner og prosesser bestilling av varer og tjenester samt oppfølging av leverandører aktivt bidra i arbeidet med flyttinger, avvikling av gamle kontorer og etablere nye kontor være proaktiv i samarbeidet med andre interne og eksterne leverandører som også leverer varer og tjenester til kjernevirksomheten andre oppgaver som faller naturlig inn i ansvarsområdet til seksjonen Kvalifikasjoner erfaring fra veiledning og feilretting av IT og AV- utstyr  fordel med erfaring fra drift av Lenel sikkerhetssystem erfaring fra eiendomsdrift god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk erfaring fra servicevirksomhet og/eller kunderettet arbeid førerkort klasse B kjennskap til organisering av Skatteetaten er en fordel Personlige egenskaper normalt god fysikk strukturert og kan håndtere mange "baller i lufta" samtidig. kan arbeide selvstendig og i team løsnings- og serviceorientert – fleksibel og i forkant må trives i tilbyderrollen forbedringsorientert  Personlige egenskaper vil tillegges vekt Vi tilbyr kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger  Noe reisevirksomhet må påregnes    Stillingen lønnes som Rådgiver (1434), lønnstrinn 45 – 55 fra kr. 414 600 – 488 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.      Tiltredelse: 01.10.2019, eller etter nærmere avtale   Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.     Generelt: Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.  
27.06.2019 Tønsberg
Seksjon Eiendom, er en av fire seksjoner i avdelingen Administrative Tjenester. Eiendom er ansvarlig for alle Skatteetatens 61 eiendommer. Seksjonen har 74 ansatte og er organisert i to faggrupper: Eiendomsforvaltning som har ansvar for leieavtalene - oppfølging av gårdeiere, og tre eiendomsgrupper som har ansvaret for drift av kontorene, de stedlige servicetjenestene og for håndtering og feilretting av IT/AV utstyr. Vår oppgave er å bygge opp under kjerneproduksjonen, og bidra til at ansatte i etaten har en god arbeidsplass å være på. Seksjonen har ambisjoner om å ytterligere forbedre sine tjenester og vi er ute etter deg som har en genuin serviceholdning og et sterkt ønske om å lykkes. Som medarbeider hos oss vil du ha utstrakt kundekontakt og du må trives med å være i tilbyderrollen. Sammen med dyktige kollegaer skal du betjene ansatte og konsulenter på kontoret, samt at du også bistår med servicetjenester på kontorer hvor seksjonen ikke har en fast stedlig tilstedeværelse. Det må påregnes noe reising, spesielt i forbindelse med flyttinger, nyetableringer og avvikling av kontorer. Det stilles store krav til høy service, kvalitet og effektivitet i oppgaveløsningen. Kontinuerlig forbedring er vår arbeids- og ledelsesform, og vi har ambisjon om å være anerkjent som blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor.   Arbeidsoppgaver veiledning og feilretting på personlig og felles arbeidsplassutstyr – herunder også IT og AV utstyr husdrift og lettere vaktmesteroppgaver oppgaver innen fysisk sikkerhet bidra til kontinuerlig forbedring av rutiner og prosesser bestilling av varer og tjenester samt oppfølging av leverandører aktivt bidra i arbeidet med flyttinger, avvikling av gamle kontorer og etablere nye kontor være proaktiv i samarbeidet med andre interne og eksterne leverandører som også leverer varer og tjenester til kjernevirksomheten andre oppgaver som faller naturlig inn i ansvarsområdet til seksjonen Kvalifikasjoner erfaring fra veiledning og feilretting av IT og AV- utstyr  fordel med erfaring fra drift av Lenel sikkerhetssystem erfaring fra eiendomsdrift god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk erfaring fra servicevirksomhet og/eller kunderettet arbeid førerkort klasse B kjennskap til organisering av Skatteetaten er en fordel Personlige egenskaper normalt god fysikk strukturert og kan håndtere mange "baller i lufta" samtidig. kan arbeide selvstendig og i team løsnings- og serviceorientert – fleksibel og i forkant må trives i tilbyderrollen forbedringsorientert  Personlige egenskaper vil tillegges vekt Vi tilbyr kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger  Noe reisevirksomhet må påregnes    Stillingen lønnes som Rådgiver (1434), lønnstrinn 45 – 55 fra kr. 414 600 – 488 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.      Tiltredelse: 01.10.2019, eller etter nærmere avtale   Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.     Generelt: Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. 
27.06.2019 Kristiansand
Seksjon Eiendom, er en av fire seksjoner i avdelingen Administrative Tjenester. Eiendom er ansvarlig for alle Skatteetatens 61 eiendommer. Seksjonen har 74 ansatte og er organisert i to faggrupper: Eiendomsforvaltning som har ansvar for leieavtalene - oppfølging av gårdeiere, og tre eiendomsgrupper som har ansvaret for drift av kontorene, de stedlige servicetjenestene og for håndtering og feilretting av IT/AV utstyr. Vår oppgave er å bygge opp under kjerneproduksjonen, og bidra til at ansatte i etaten har en god arbeidsplass å være på. Seksjonen har ambisjoner om å ytterligere forbedre sine tjenester og vi er ute etter deg som har en genuin serviceholdning og et sterkt ønske om å lykkes. Som medarbeider hos oss vil du ha utstrakt kundekontakt og du må trives med å være i tilbyderrollen. Sammen med dyktige kollegaer skal du betjene ansatte og konsulenter på kontoret, samt at du også bistår med servicetjenester på kontorer hvor seksjonen ikke har en fast stedlig tilstedeværelse. Det må påregnes noe reising, spesielt i forbindelse med flyttinger, nyetableringer og avvikling av kontorer. Det stilles store krav til høy service, kvalitet og effektivitet i oppgaveløsningen. Kontinuerlig forbedring er vår arbeids- og ledelsesform, og vi har ambisjon om å være anerkjent som blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor.   Arbeidsoppgaver veiledning og feilretting på personlig og felles arbeidsplassutstyr – herunder også IT og AV utstyr husdrift og lettere vaktmesteroppgaver oppgaver innen fysisk sikkerhet bidra til kontinuerlig forbedring av rutiner og prosesser bestilling av varer og tjenester samt oppfølging av leverandører aktivt bidra i arbeidet med flyttinger, avvikling av gamle kontorer og etablere nye kontor være proaktiv i samarbeidet med andre interne og eksterne leverandører som også leverer varer og tjenester til kjernevirksomheten andre oppgaver som faller naturlig inn i ansvarsområdet til seksjonen Kvalifikasjoner erfaring fra veiledning og feilretting av IT og AV- utstyr  fordel med erfaring fra drift av Lenel sikkerhetssystem erfaring fra eiendomsdrift god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk erfaring fra servicevirksomhet og/eller kunderettet arbeid førerkort klasse B kjennskap til organisering av Skatteetaten er en fordel Personlige egenskaper normalt god fysikk strukturert og kan håndtere mange "baller i lufta" samtidig. kan arbeide selvstendig og i team løsnings- og serviceorientert – fleksibel og i forkant må trives i tilbyderrollen forbedringsorientert  Personlige egenskaper vil tillegges vekt Vi tilbyr kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger  Noe reisevirksomhet må påregnes    Stillingen lønnes som Rådgiver (1434), lønnstrinn 45 – 55 fra kr. 414 600 – 488 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.      Tiltredelse: 01.10.2019, eller etter nærmere avtale   Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.     Generelt: Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. 
27.06.2019 Grimstad
Seksjon Eiendom, er en av fire seksjoner i avdelingen Administrative Tjenester. Eiendom er ansvarlig for alle Skatteetatens 61 eiendommer. Seksjonen har 74 ansatte og er organisert i to faggrupper: Eiendomsforvaltning som har ansvar for leieavtalene - oppfølging av gårdeiere, og tre eiendomsgrupper som har ansvaret for drift av kontorene, de stedlige servicetjenestene og for håndtering og feilretting av IT/AV utstyr. Vår oppgave er å bygge opp under kjerneproduksjonen, og bidra til at ansatte i etaten har en god arbeidsplass å være på. Seksjonen har ambisjoner om å ytterligere forbedre sine tjenester og vi er ute etter deg som har en genuin serviceholdning og et sterkt ønske om å lykkes. Som medarbeider hos oss vil du ha utstrakt kundekontakt og du må trives med å være i tilbyderrollen. Sammen med dyktige kollegaer skal du betjene ansatte og konsulenter på kontoret, samt at du også bistår med servicetjenester på kontorer hvor seksjonen ikke har en fast stedlig tilstedeværelse. Det må påregnes noe reising, spesielt i forbindelse med flyttinger, nyetableringer og avvikling av kontorer. Det stilles store krav til høy service, kvalitet og effektivitet i oppgaveløsningen. Kontinuerlig forbedring er vår arbeids- og ledelsesform, og vi har ambisjon om å være anerkjent som blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor.   Arbeidsoppgaver veiledning og feilretting på personlig og felles arbeidsplassutstyr – herunder også IT og AV utstyr husdrift og lettere vaktmesteroppgaver oppgaver innen fysisk sikkerhet bidra til kontinuerlig forbedring av rutiner og prosesser bestilling av varer og tjenester samt oppfølging av leverandører aktivt bidra i arbeidet med flyttinger, avvikling av gamle kontorer og etablere nye kontor være proaktiv i samarbeidet med andre interne og eksterne leverandører som også leverer varer og tjenester til kjernevirksomheten andre oppgaver som faller naturlig inn i ansvarsområdet til seksjonen Kvalifikasjoner erfaring fra veiledning og feilretting av IT og AV- utstyr  fordel med erfaring fra drift av Lenel sikkerhetssystem erfaring fra eiendomsdrift god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk erfaring fra servicevirksomhet og/eller kunderettet arbeid førerkort klasse B kjennskap til organisering av Skatteetaten er en fordel Personlige egenskaper normalt god fysikk strukturert og kan håndtere mange "baller i lufta" samtidig. kan arbeide selvstendig og i team løsnings- og serviceorientert – fleksibel og i forkant må trives i tilbyderrollen forbedringsorientert  Personlige egenskaper vil tillegges vekt Vi tilbyr kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger  Noe reisevirksomhet må påregnes    Stillingen lønnes som Rådgiver (1434), lønnstrinn 45 – 55 fra kr. 414 600 – 488 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.      Tiltredelse: 01.10.2019, eller etter nærmere avtale   Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.     Generelt: Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. 
27.06.2019 Lillehammer
Seksjon Eiendom, er en av fire seksjoner i avdelingen Administrative Tjenester. Eiendom er ansvarlig for alle Skatteetatens 61 eiendommer. Seksjonen har 74 ansatte og er organisert i to faggrupper: Eiendomsforvaltning som har ansvar for leieavtalene - oppfølging av gårdeiere, og tre eiendomsgrupper som har ansvaret for drift av kontorene, de stedlige servicetjenestene og for håndtering og feilretting av IT/AV utstyr. Vår oppgave er å bygge opp under kjerneproduksjonen, og bidra til at ansatte i etaten har en god arbeidsplass å være på. Seksjonen har ambisjoner om å ytterligere forbedre sine tjenester og vi er ute etter deg som har en genuin serviceholdning og et sterkt ønske om å lykkes. Som medarbeider hos oss vil du ha utstrakt kundekontakt og du må trives med å være i tilbyderrollen. Sammen med dyktige kollegaer skal du betjene ansatte og konsulenter på kontoret, samt at du også bistår med servicetjenester på kontorer hvor seksjonen ikke har en fast stedlig tilstedeværelse. Det må påregnes noe reising, spesielt i forbindelse med flyttinger, nyetableringer og avvikling av kontorer. Det stilles store krav til høy service, kvalitet og effektivitet i oppgaveløsningen. Kontinuerlig forbedring er vår arbeids- og ledelsesform, og vi har ambisjon om å være anerkjent som blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor.   Arbeidsoppgaver veiledning og feilretting på personlig og felles arbeidsplassutstyr – herunder også IT og AV utstyr husdrift og lettere vaktmesteroppgaver oppgaver innen fysisk sikkerhet bidra til kontinuerlig forbedring av rutiner og prosesser bestilling av varer og tjenester samt oppfølging av leverandører aktivt bidra i arbeidet med flyttinger, avvikling av gamle kontorer og etablere nye kontor være proaktiv i samarbeidet med andre interne og eksterne leverandører som også leverer varer og tjenester til kjernevirksomheten andre oppgaver som faller naturlig inn i ansvarsområdet til seksjonen Kvalifikasjoner erfaring fra veiledning og feilretting av IT og AV- utstyr  fordel med erfaring fra drift av Lenel sikkerhetssystem erfaring fra eiendomsdrift god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk erfaring fra servicevirksomhet og/eller kunderettet arbeid førerkort klasse B kjennskap til organisering av Skatteetaten er en fordel Personlige egenskaper normalt god fysikk strukturert og kan håndtere mange "baller i lufta" samtidig. kan arbeide selvstendig og i team løsnings- og serviceorientert – fleksibel og i forkant må trives i tilbyderrollen forbedringsorientert  Personlige egenskaper vil tillegges vekt Vi tilbyr kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger  Noe reisevirksomhet må påregnes    Stillingen lønnes som Rådgiver (1434), lønnstrinn 45 – 55 fra kr. 414 600 – 488 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.      Tiltredelse: 01.10.2019, eller etter nærmere avtale   Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.     Generelt: Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. 
27.06.2019 Tromsø
Vis alle 20.780 ledige stillinger

Difi si avdeling i Leikanger har ansvar for forvalting og utvikling av dei nasjonale felleskomponentane.

Hos Difi er det eit stort utviklingsmiljø og utviklarane har eit stort spenn i arbeidsoppgåver, noko som gir gode mulegheiter for personleg utvikling. Vi legg vekt på smidig arbeidsmetodikk og effektive og hurtige leveransar. Vårt fagmiljø er eit utviklingsmiljø med stor fagleg tyngde og spisskompetanse innen våre fagområde både nasjonalt og på europeisk nivå. Vi likar å vere best.

Våre tilsette er nysgjerrige og utforskande innan teknologi og metodikk, og evnar å sjå korleis det kan nyttast i våre løysingar.

I tillegg til spennande faglege utfordringar kombinerer vi fleksibel arbeidstid med fantastiske mogelegheiter for kortreiste friluftseventyr i kvardagen. Sogn er kjent for sin gode laussnø og fantastiske sykkelstiar, og tilbyr eit inkluderande og kompetent friluftsmiljø. Med eit ungdommeleg studentmiljø og mange spennande fritidstilbod er Sogn ein attraktiv stad å bu.

Les mer om Framtidsfylket

Stillingsbeskrivelse

Di rolle som trainee

Du vil bli kjent med og bidra til utvikling av løysingar som blir brukt av heile landets befolkning, løysingar som vårt samfunn er avhengig av. Di rolle i eit av våre team vil bli definert ut frå dine kunnskaper, interesserer og våre pågåande prosjekt.

Du vil jobbe som trainee hos oss i eitt år – frå august 2019 til august 2020.

 

Dine kvalifikasjonar

Det er viktig at du:

  • er nysgjerrig og utforskande innan teknologi og metodikk, og evnar å sjå korleis det kan nyttast i våre løysingar
  • har kunnskap om systemutvikling i Java, gjerne Spring-rammeverket
  • har kunnskap om løysingsarkitektur
  • kjenner til smidige utviklingsprosessar
  • kan jobbe sjølvstendig og i team
  • kan presentere teknologi og løysingar i forsamlingar, også til andre enn teknologar
  • er engasjert, strukturert, analytisk og løysingsorientert

 

Vi kan tilby deg

  • løn i lønsspennet kr 449 400 - kr 472 300 etter kvalifikasjonar
  • gode forsikrings- og pensjonsvilkår i Statens pensjonskasse
  • fleksibel personalpolitikk med gode arbeidstidsordningar
  • eit godt sosialt miljø med dedikerte kollegaer, treningsrom og høve til trening i arbeidstida
  • spennande arbeidsoppgåver med stort potensiale for personleg utvikling

 

 Som Framtidsfylket Trainee får du

  • ein spennande jobb og eit nettverk med andre traineear i bedrifter i Sogn og Fjordane
  • fagleg og personleg utvikling
  • innsyn i eit mangfaldig næringsliv som for få kjenner til 
  • fire traineesamlingar og ein utanlandstur

 

Felles krav til alle som søker stilling som Framtidsfylket Trainee

  • minimum bachelor eller mastergrad
  • maksimalt tre års arbeidserfaring etter endt studie
  • norsk som arbeidsspråk - munnleg og skriftleg

 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Kontaktperson

Daglig leder

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Flere muligheter
Traineeprogram

Fakta om Framtidsfylket