Vår dyktige leder av tjenestekontoret gjennom mange år, går av med pensjon.
Tjenestekontoret i Færder kommune saksbehandler søknader, tildeler helsetjenester og er kommunens koordinerende enhet. Tjenestetilbudet til barn og unge er organisert i Familiens hus, som er en viktig samarbeidspartner. Innbyggerne sikres et forsvarlig tjenestetilbud med mulighet for egenmestring.
Hva er viktig for deg? og individuelle behov hos innbyggerne kartlegges i et tverrfaglig samarbeid.
Tjenestekontoret er organisert som stabsfunksjon i kommunens helse og omsorgssektor. Leder av tjenestekontoret inngår i kommunaldirektørens ledergruppe. Tjenestekontoret er tverrfaglig sammensatt. Alle ansatte har videreutdanning i helserett. Flere av medarbeiderne har også andre relevante videreutdanninger.
Arbeidsoppgaver:Leder av tjenestekontoret skal aktivt delta i planleggingen og utviklingen av Færder kommunes helse- og omsorgstjenester, og bidra til at Færder kommune fungerer som en helhetlig organisasjon. Tjenestekontoret har en sentral rolle i å analysere fremtidige behov hos innbyggerne og gjennom dette bidra til tjenesteutvikling i kommunen.
Det forventes at lederen er pådriver og initiativtaker til fornyelse og utvikling av organisasjonen og av gode tjenester. Evne til å skape felles forståelse og gode rutiner for tildelingspraksis og prioriteringer i kommunens utførerledd er sentralt.
Tjenestekontoret har ansvaret for å saksbehandle søknader etter forvaltningslovens og helselovgivningens bestemmelser. Helse- og omsorgstjenester tildeles barn og unge, voksne og eldre.
I de tilfeller hvor kommunen ikke leverer tjenester i egen regi anskaffes tjenester av tjenestekontoret i samarbeid med kommunens innkjøper.
Kvalifikasjoner:
- 3 årig helse- eller sosialfaglig utdanning
- Videreutdanning innen helserett
- Ledererfaring
- Saksbehandlingskompetanse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Erfaring fra spesialisthelsetjeneste er ønskelig
Personlige egenskaper:
- Evne til å ta initiativ, bygge kultur og motivere medarbeidere i arbeidet
- Evne til å tenke strategisk og se helhet og sammenheng
- Beslutningsdyktig og handlekraftig med evne til gjennomføring
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Selvstendig og løsningsorientert
- Faglig oppdatert
- Personlig egnethet vil vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende jobb i en ny og innovativ kommune i vekst
- Varierte arbeidsoppgaver
- Faglig sterke og engasjerte kollegaer
- Godt arbeidsmiljø
- Gode samarbeidsrelasjoner med utførertjenestene
- Lønn etter avtale og betingelser for øvrig i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
- Medlemskap i offentlig pensjonsordning
Dersom aktuell søker ikke har videreutdanning i helserett, kan dette tilbys.
Registrering og søknad:
For å søke på ledige stillinger i Færder kommune ønsker vi at du benytter vårt elektroniske søknadsskjema.
Vitnemål og attester tas med til evt intervju. Tilfredsstillende politiattest fremlegges ved ansettelse.
Adresse: 3163 Nøtterøy
Web: http://www.faerder.kommune.no