Ledig stilling

Åpen søknad – HR-spesialisten HR-spesialisten

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Statkraft Energi region Nord-Norge og Sør-Amerika har ansvaret for produksjon, drift og vedlikehold ved Statkrafts produksjonsanlegg i Nord-Norge, samt landene Peru, Chile og Brasil i Sør-Amerika. Den norske regionen omfatter 24 vannkraftverk og én vindmøllepark med samlet produksjon på 13TwH/år. Hovedadministrasjonen ligger i Narvik, og regionen har for tiden totalt ca. 290 medarbeidere. Stillingen inngår i Region Nords Administrasjon. Avdelingen består av fire ansatte innenfor administrative fag som blant annet HMS, HR, Økonomi og Innkjøp.   Din rolle: Være superbruker og innkjøpsfaglig ressurs på innkjøpssystem (SAP) Drive opplæring og kommunikasjonsarbeid vedrørende innkjøpssystemer, rammeavtaler og faglige retningslinjer  Ha det merkantile ansvaret i koordineringen av små og mellomstore kontrakter, (0-5mnok), herunder utarbeide nødvendige kommersielle dokumenter i samarbeid med bestillere gjennomføre anskaffelser via system for kontraktsadministrasjon (Contiki) ivareta dialog med tilbydere i anskaffelsesprosess følge opp leverandør og kontrakt/garanti ved behov Følge opp regional og lokal portefølje av rammeavtaler, herunder gjøre avrop og følge opp fornyelser Gjennomføre analyser av spend og drive forbedringstiltak Driftsansvarlig administrasjonsbygg Narvik, herunder følge opp tilhørende avtaler.   Din profil: Bachelorgrad, fortrinnsvis innen økonomi/administrasjon/logistikk eller tilsvarende Teknisk fagkompetanse/ erfaring ønskelig Kan balansere rollen som utførende og faglig veiledende i utførelse av arbeidet Gode språkkunnskaper, beherske forhandlinger og kontraktsformuleringer på norsk og engelsk Høy etisk standard, integritet og ansvarsfølelse for HMS Evne til å skape merverdi gjennom kontinuerlig forbedring og bruk av ny teknologi Aktiv nettverksbygger som både utnytter og bidrar til samarbeid på tvers av enheter   Vi tilbyr: Faglig og personlig utvikling i et konsern i sterk vekst Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping Mangfold med hensyn til kjønn, alder og kulturell bakgrunn Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger   Reisevirksomhet til andre lokasjoner innad og utenfor regionen må påregnes. Statkraft forvalter kritisk infrastruktur og-tjenester i flere land. Søker må derfor være egnet for sikkerhetsklarering og -autorisasjon.  
14.12.2018 Narvik
Group Procurement improves EVRY's financial performance by reducing and avoiding cost, and by optimizing procurement processes and tools. We aim to be a reliable business partner for the line of business, contributing to EVRY's competitive advantage and growth. The department comprises around 20 employees and has a corporate wide scope. Group Procurement is characterized by focus on continuous improvement and highly competent employees that are target-oriented and collaborative. Do you want to contribute in taking the procurement function in EVRY to the next level?    We are extending our team and are therefore hiring an additional Category Manager to our current team. You will be working with various categories and supplier markets, with focus on Advisory and professional services.    The role  The objective is to create value in each category by leveraging both demand- and supply side procurement strategies, strategy execution and perform supplier relationship management. Your role is to optimize the way we procure goods and services. You will support the development of the function aiming to increase our procurement effectiveness and efficiency.    Specific responsibilities for this position:  Develop and implement category strategy  Drive optimization projects with cross-functional participation  Manage RFx Activities  Support pre-sales processes (BID) with procurement competence  Lead and mobilize the category team and define optimal governance model for each category  Manage centrally contracted suppliers, follow up performance and lead improvement efforts (Supplier Relationship Management)    Qualifications We are seeking an ambitious professional, with a keen interest in the development of Category Management best practices.    Professional experience:  3-5 years’ working experience, preferably within strategic procurement processes  Bachelor's degree, within Business Administration, Law, Economics or Engineering/Technology  Project management experience from complex projects  High level of business understanding and a commercial mindset  Analytical skills, be able to deploy various analysis techniques, assure quality and interpret results      Personal competencies:  Proactive, “can do” mentality, result-driven and a high level of energy and drive.  Able to communicate clearly both spoken and written.  Uses a methodical and systematic approach and focuses on bottom-line results.  Effective in managing key stakeholders. Able to make an impact.  Focused on customer satisfaction.  Quickly analyzes complex issues and problems.  A dedicated team player, sharing knowledge and supporting others.    Ambitious candidates that don’t meet all the professional requirements, but that match the personal competencies, are highly encouraged to apply. EVRY emphasizes diversity in the workforce.    The position will be based in our head office at Fornebu, Norway. Accession to the position will be after agreement.    What we offer  We have a large geographical presence in Sweden and the world – our customers are small and large, well known and unknown, local and global. Our broad competence, combined with our rapid pace of change, will give you the strength to develop. We strive to be a modern and attractive place to work. Therefore, we build working groups with large diversity to use the full potential of our competence and innovative thinking. 
15.04.2019 Bærum
Vil du være blant Skatteetatens ledende personer som driver innovasjonen frem? Hvis du er faglig dyktig og engasjert, og ønsker å jobbe med teknologisk innovasjon i et av Norges dyktigste IT-miljøer kan dette være jobben for deg. Vi ønsker å øke innovasjonsevnen vår ytterligere og søker deg som har vilje og ønske om å sterkt påvirke hvordan vi skal gjøre det på en best mulig måte.   Skatteetaten er en av Norges mest attraktive IT-arbeidsplasser. Vi har en omfattende utviklingsportefølje med samfunnskritiske og faglig utfordrende IT prosjekter. Vi har et godt faglig og sosialt miljø, og vi har et av landets største og ledende IT-miljøer. Planleggingstaben i divisjon IT leverer IT-strategiske vurderinger til ledelsen i Skatteetaten. Vi analyserer hvilke forretningsbehov som bør understøttes av IT, og utarbeider IT målbilder og veikart. Vi planlegger hvordan og når etatens IT-systemer og tjenester bør utvikles og/eller moderniseres. Videre ser vi på muligheter for bruk av nye teknologier for å øke etatens måloppnåelse, og bidrar til utprøving av nye arbeids- og leveranseformer. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.   Arbeidsoppgaver IT strategisk rådgiving innen innovasjon og teknologisk mulighetsrom  etablere gode prosesser i divisjon IT for å identifisere nye gode innovative idéer stimulere til innovasjon og bidra i utprøving av nye arbeidsformer ved hjelp av teknologi identifisere og analysere muligheter for bruk av nye teknologier (kunstig intelligens, maskinlæring, dyplæring, blockchain, robotisering mm) skape og lede samarbeidsfora for å fremme innovasjon i Skatteetaten arrangere idemyldringssamlinger for aktuelle miljøer i IT og utenfor  Kvalifikasjoner utdanning med vekt på IT, digitalisering, innovasjon, og forretningsutvikling. Minimum på bachelornivå, men masternivå vil være en fordel må ha erfaring fra flere av de beskrevne arbeidsoppgavene evne å omsette teknologiske trender og nyvinninger til nye nyttige anvendelser for virksomheten fordel med erfaring fra StartupLabs og entreprenørskap erfaring fra eksperimenterende arbeidsformer som f.eks. proof of concept og smidig utvikling i tidlige faser flink til å formulere deg både skriftlig og muntlig på norsk erfaring fra prosjekt- eller prosessledelse erfaring fra å formidle kunnskap               Personlige egenskaper er god til å identifisere og utvikle nye idéer og muligheter evne til å gå i front, og å lede og drive prosesser selvstendig evne til å levere på kvalitet og tid har gode samarbeidsevner og trives med å arbeide tverrfaglig evne til å kommunisere klart og tydelig overfor ulike og sterke fagmiljøer     Vi tilbyr  muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) eller senioringeniør (kode 1181) fra kr 650 000 – kr 900 000 avhengig av kvalifikasjoner. De første 6 månedene regnes som prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes. Ref.nr: 2019/9412 Generelt: Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.   Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.   Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.
15.04.2019 Oslo
GK er Skandinavias ledende tekniske entreprenør og servicepartner med ekspertise innen elektro, ventilasjon, rør, byggautomasjon, energi, sikkerhet og kulde. Våre mer enn 3200 ansatte i Norge, Sverige og Danmark tar hånd om alt av teknikk i bygg, fra prosjektutvikling og installasjon til drift og vedlikehold. GK Gruppen har en omsetning på 6 milliarder kroner.     GK Sikkerhet AS er et relativt nyetablert selskap i GK Gruppen, og skal bidra til å ytterligere styrke GK Gruppens posisjon som markeds ledende totaltekniske entreprenør og servicepartner.   GK Sikkerhet har store ambisjoner om å bli en betydelig leverandør av sikkerhetsløsninger i Norge og Skandinavia.  GK Sikkerhet leverer komplette innovative og fremtids-rettede løsninger, for sikring av mennesker og eiendom, i alle typer yrkes- og formålsbygg over hele landet.    GK Sikkerhet vokser daglig og våre nye avdelinger trenger fortløpende nye kollegaer. Dersom du har faglig stolthet og vil jobbe med bransjens mest fremtidsrettede teknologi, så passer du hos oss. Du vil få jobbe selvstendig i større og mindre oppdrag, og som vårt ansikt utad så det er viktig for oss at du gir en god kundeopplevelse og utfører godt teknisk arbeid. En fagarbeider hos oss er Helten i felten. Du vil bli utfordret gjennom totaltekniske problemstillinger, og vil være ansvarlig for at alle oppdrag blir gjennomført etter de krav og sikkerhetsrutiner som er fastsatt. Vi ser etter deg som er faglig interessert og vil jobbe for et bedre miljø.     Til vårt kontor på Hamar søker vi nå etter en dyktig og «sulten» Sikkerhetstekniker  Arbeidsoppgaver: Montering, programmering, idriftsettelse av komplette sikkerhetsanlegg inkl. lås/beslag  Bistå i planlegging og prosjektering av nye sikkerhetsanlegg  Komplett testing, dokumentasjon og kundeopplæring   Gjennomføre årlige service- og vedlikeholdsavtaler med software oppgraderinger  Noe reising vil måtte påberegnes   Ønskede kvalifikasjoner: Installasjonserfaring innenfor sikkerhet (adgangskontroll, kameraovervåking, lås/beslag etc.)  Relevant fagbrev (f.eks. elektro, svakstrøm, telekommunikasjon, låsesmed)   Førerkort kl. B  Gode nettverk- og datakunnskaper  Positiv, fleksibel, strukturert, selvstendig, serviceorientert og genuint teknisk interessert  Plettfri vandel  Vi kan tilby: En svært interessant stilling i en offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi  Direkte påvirkning i å bygge opp og forme en markedsledende sikkerhetsaktør    Utfordrende og morsomme arbeidsoppgaver, med svært innovative produkter og løsninger    Kurs, etterutdanning med gode utviklingsmuligheter   Gode datasystemer for prosjekt- og økonomistyring   Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold   Bil- og telefonordning 
05.03.2019 Oslo
Divisjon Power Grids leverer Kraft- og automasjonsprodukter, systemer, service og softwareløsninger over hele verdikjeden innen kraftgenerering, -overføring og -fordeling. Porteføljen omfatter nettintegrasjon, overføring, distribusjon og automasjonsløsninger og et komplett utvalg av høyspenningsprodukter og transformatorer. Til vår serviceavdeling i Harstad søker vi etter Site Supervisor - Power Grids Division - Business Unit Grid Integration - Service. Oppgaver : ABB sin serviceavdeling i Harstad prosjekterer og leverer komplette elektroanlegg og ulike oppgraderinger til transformatorstasjoner og koblingsanlegg med spenningsnivå fra 11- 420 kV til energimarkedet.Som Site Supervisor vil du følge opp våre egne og våre leverandører sine aktiviteter på anlegg. Dette innebærer blant annet:• Oppfølging av den faglige utførelsen av montasjearbeid.• Daglig arbeid med HMS og kvalitet• Fungere som ABB sin representant på anleggArbeidsoppgavene vil i tillegg bestå av utprøving, enkel testing og idriftsettelse av anlegg.Du vil jobbe med grensesnitt mot bla. apparatanlegg (effekt-, skille-, jordbrytere), målekretser for strøm og spenning, vernfunksjonalitet og hjelpekraftforsyninger. Utstrakt reisevirksomhet må påregnes.Vi søker en positiv, strukturert og faglig engasjerte medarbeider som kan være med å bygge vårt team. Krav: Utdanning • Bachelorgrad eller teknisk fagskole med fordypning innen elkraft eller automasjon.• Fagbrev som energimontør, alternativ montør gruppe L.• Relevant erfaring fra energibransjen er en fordel.Egenskaper • Kunnskap om kontrollanlegg• Kunnskap om elektriske høyspennings- og lavspenningsinstallasjoner• Strukturert• Beslutningsdyktig• Nøyaktig• Gode samarbeidsevner• Løsningsorientert• Faglig engasjement Tilleggsinformasjon Vi tilbyr • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter i et kreativt miljø• Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med gode muligheter for å utvikle seg innen fagområdet• Fleksible arbeidstidsordninger• Gode pensjon- og forsikringsordninger• Lønn etter kvalifikasjonerRekrutterer:Erik Eriksen, e-post; erik.eriksen@no.abb.comVi ser fram til å motta ditt motivasjonsbrev og CV via vår ABB portal.Vær oppmerksom på at i samarbeid med Meditor gjennomfører vi bakgrunnsundersøkelse på alle kandidater som mottar tilbud om ansettelse i ABB Norge. Dette for å sikre best mulig kvalitet i rekrutteringsprosessen, i henhold til ABBs selskapspolitikk.
12.04.2019 Harstad
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Bergen
Vis alle 28.128 ledige stillinger
Les mer om HR-spesialisten

Stillingsbeskrivelse

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Du sender din åpne søknad digitalt via søknadssystemet til KarriereStart.no.

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om HR-spesialisten