Ledig stilling

Prosjektleder- selvbetjeningsløsninger Scandic Tech Solutions

Søknadsfrist : 12.03.2019

Til vår kunde søker vi en Prosjektleder. 

Som følge av krav til effektivisering og digitalisering skal det etableres selvbetjeningsløsninger for distribusjon av kjøretøydata. Autosys prosjektet har etablert nytt register, saksbehandlingstjenester samt tjenester for oppslag og forvaltning av kjøretøy. I tillegg skal det etableres nye fremtidsrettede selvbetjeningstjenester for utlevering av kjøretøyopplysninger samt oppslag. 

Distribusjon av kjøretøydata forvaltes av Seksjon for kjøretøy. Dette arbeidet preges av mye manuelt arbeid. Det gamle registeret for kjøretøy har i liten grad gitt støtte for å automatisere saksbehandling og tilrettelegge for enklere datauttrekk. Dette er i dag en tung manuell prosess som involverer IKT, TK og Økonomi. Når nytt Autosys er på plass vil det være mulig å bygge nye og moderne selvbetjeningstjenester og mer automatiserte saksbehandlingsprosesser. 

Målet med prosjektet er å komme opp med ulike selvbetjeningsløsninger for å tilby data og å legge til rette for kommende behov for selvbetjeningsløsninger på dette området. 


Arbeidsoppgaver: 
- styring av utviklingsprosjekt 
- kunne lede smidig utvikling 
- lede og fasilitere workshoper/arbeidsmøter 
- rolle som kundens prosjektleder 
- bruk av Statens standardavtaler 
- kravspesifisering og behovskartlegging 
- leverandøroppfølging 
- Det skal utarbeides erfarings- og sluttrapport for oppdraget. 
- I den utstrekning Kunden ønsker det skal Konsulenten også delta i andre relaterte aktiviteter. 


Minimumskrav: 
- Prosjektleder med minimum 5 års erfaring 

Evalueringskrav: 
- Erfaring med styring av relevante IKT utviklingsprosjekt 
- Erfaring fra rolle som kundes prosjektleder 
- Erfaring med smidig utvikling 
- Erfaring med ledelse og fasilitering av workshoper/arbeidsmøter 
- Erfaring med Statens standardavtaler 
- Erfaring med kravspesifisering og behovskartlegging 
- Erfaring med leverandøroppfølging 
- Prince2 sertifisering eller tilsvarende 



Start: 01.04.2019, hvis ikke annet avtales. 
Varighet: 31.12.2019 + opsjon 
Arbeidssted: Oslo 
Språk: Norsk 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess
Viser 8 relaterte
Vis alle 30.460 ledige stillinger

Til vår kunde søker vi en Prosjektleder. 

Som følge av krav til effektivisering og digitalisering skal det etableres selvbetjeningsløsninger for distribusjon av kjøretøydata. Autosys prosjektet har etablert nytt register, saksbehandlingstjenester samt tjenester for oppslag og forvaltning av kjøretøy. I tillegg skal det etableres nye fremtidsrettede selvbetjeningstjenester for utlevering av kjøretøyopplysninger samt oppslag. 
Distribusjon av kjøretøydata forvaltes av Seksjon for kjøretøy. Dette arbeidet preges av mye manuelt arbeid. Det gamle registeret for kjøretøy har i liten grad gitt støtte for å automatisere saksbehandling og tilrettelegge for enklere datauttrekk. Dette er i dag en tung manuell prosess som involverer IKT, TK og Økonomi. Når nytt Autosys er på plass vil det være mulig å bygge nye og moderne selvbetjeningstjenester og mer automatiserte saksbehandlingsprosesser. 




Les mer om Scandic Tech Solutions

Stillingsbeskrivelse

Til vår kunde søker vi en Prosjektleder. 

Som følge av krav til effektivisering og digitalisering skal det etableres selvbetjeningsløsninger for distribusjon av kjøretøydata. Autosys prosjektet har etablert nytt register, saksbehandlingstjenester samt tjenester for oppslag og forvaltning av kjøretøy. I tillegg skal det etableres nye fremtidsrettede selvbetjeningstjenester for utlevering av kjøretøyopplysninger samt oppslag. 

Distribusjon av kjøretøydata forvaltes av Seksjon for kjøretøy. Dette arbeidet preges av mye manuelt arbeid. Det gamle registeret for kjøretøy har i liten grad gitt støtte for å automatisere saksbehandling og tilrettelegge for enklere datauttrekk. Dette er i dag en tung manuell prosess som involverer IKT, TK og Økonomi. Når nytt Autosys er på plass vil det være mulig å bygge nye og moderne selvbetjeningstjenester og mer automatiserte saksbehandlingsprosesser. 

Målet med prosjektet er å komme opp med ulike selvbetjeningsløsninger for å tilby data og å legge til rette for kommende behov for selvbetjeningsløsninger på dette området. 


Arbeidsoppgaver: 
- styring av utviklingsprosjekt 
- kunne lede smidig utvikling 
- lede og fasilitere workshoper/arbeidsmøter 
- rolle som kundens prosjektleder 
- bruk av Statens standardavtaler 
- kravspesifisering og behovskartlegging 
- leverandøroppfølging 
- Det skal utarbeides erfarings- og sluttrapport for oppdraget. 
- I den utstrekning Kunden ønsker det skal Konsulenten også delta i andre relaterte aktiviteter. 


Minimumskrav: 
- Prosjektleder med minimum 5 års erfaring 

Evalueringskrav: 
- Erfaring med styring av relevante IKT utviklingsprosjekt 
- Erfaring fra rolle som kundes prosjektleder 
- Erfaring med smidig utvikling 
- Erfaring med ledelse og fasilitering av workshoper/arbeidsmøter 
- Erfaring med Statens standardavtaler 
- Erfaring med kravspesifisering og behovskartlegging 
- Erfaring med leverandøroppfølging 
- Prince2 sertifisering eller tilsvarende 



Start: 01.04.2019, hvis ikke annet avtales. 
Varighet: 31.12.2019 + opsjon 
Arbeidssted: Oslo 
Språk: Norsk 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Søknadsfrist : 12.03.2019

Kontaktperson

img
Sofia Malik Manager (Finance and Marketing)

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Bilder

Flere muligheter
22 ledige stillinger

Fakta om Scandic Tech Solutions