Ledig stilling

Testkoordinator til Windows prosjekt Scandic Tech Solutions

Søknadsfrist : 12.03.2019

Til vår kunde søker vi 1-2 testkoordinator til Windows prosjekt. 
Bakgrunn 
Microsoft avslutter utvidet Windows 7 support i januar 2020 og Sykehuspartner må oppgradere Helse Sør-Øst sin klient-plattform til Windows 10 innen support avsluttes. Prosjektet må teste/verifisere Windows 10 kompatibilitet for omlag 2500 applikasjoner. 

Arbeidsoppgaver: 
Testkoordinator vil ha ansvar for praktisk testkoordinering innenfor rammene av overordnet testplan for prosjektet. Praktiske testplaner er under arbeid, og testkoordinator kan bli tildelt oppgaver for å ferdigstille testplanen for det HF vedkommende skal koordinere. 

Kompetanse og erfaring: 
 Ressursen skal bistå testleder under transformasjonen for HFet, med å: 
 Planlegge, tilrettelegge og rapportere testaktiviteter, i henhold til overordnet testplan. 
 Kartlegge behov for testressurser 
 Bestille tilganger til testmiljø for test-ressurser 
 Utarbeide testdokumentasjon gjennom oppdragets ulike faser 
 Holde kontroll på testomfanget, testfremdriften, prioritere tester i samarbeid med HF og testleder 
 Rapportere til testleder 
 Lede og administrere testressursene i teamet under testforberedelser, testgjennomføring og testavslutning 
 Dokumentere og rapportere avvik, samt planlegge eventuell retest 
 Kontrollere testaktiviteter som leverandører er ansvarlig for før overlevering 
 Bistå med å etablere et gjenbrukbart rammeverk for test under 
 Etterfølgende transformasjon for øvrige helseforetak 
 Lage sluttrapport fra test 

Må-ha-krav til erfaring/kompetanse 
• Høyskole / Universitet, Bachelorgrad, IKT-fag 
• Formell kompetanse kan i visse tilfeller erstattes av rett realkompetanse 
• ISTQB Foundation sertifisering 
• 2-5 års erfaring med testledelse og testmetodikk 
• Bruk av testverktøyet HP ALM 
• Har gode kommunikasjonsferdigheter (skriftlig og muntlig) 
• Har gode samarbeidsevner 
• Evner å motivere og lede andre mennesker 
• Evner å opptre rolig i stressede situasjoner 

Ønsket erfaring og kompetanse 
• Erfaring med risikobasert testing 
• Erfaring med smidig metodikk innen testing 
• Evner å arbeide selvstendig og være selvgående 
• Evner å opptre analytisk, systematisk og kvalitetsbevisst 
• Tar ansvar utover egne oppgaver ved behov 

Start : 25.02.2019 til 30.01.2020 
Arbeidssted :Skøyen, noe reisevirksomhet må påregnes 
Språk : (Norsk, Dansk, Svensk eller Engelsk.)

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess
Viser 8 relaterte
Vis alle 30.460 ledige stillinger

Til vår kunde søker vi 1-2 testkoordinator til Windows prosjekt. 
Bakgrunn 
Microsoft avslutter utvidet Windows 7 support i januar 2020 og Sykehuspartner må oppgradere Helse Sør-Øst sin klient-plattform til Windows 10 innen support avsluttes. Prosjektet må teste/verifisere Windows 10 kompatibilitet for omlag 2500 applikasjoner.

Les mer om Scandic Tech Solutions

Stillingsbeskrivelse

Til vår kunde søker vi 1-2 testkoordinator til Windows prosjekt. 
Bakgrunn 
Microsoft avslutter utvidet Windows 7 support i januar 2020 og Sykehuspartner må oppgradere Helse Sør-Øst sin klient-plattform til Windows 10 innen support avsluttes. Prosjektet må teste/verifisere Windows 10 kompatibilitet for omlag 2500 applikasjoner. 

Arbeidsoppgaver: 
Testkoordinator vil ha ansvar for praktisk testkoordinering innenfor rammene av overordnet testplan for prosjektet. Praktiske testplaner er under arbeid, og testkoordinator kan bli tildelt oppgaver for å ferdigstille testplanen for det HF vedkommende skal koordinere. 

Kompetanse og erfaring: 
 Ressursen skal bistå testleder under transformasjonen for HFet, med å: 
 Planlegge, tilrettelegge og rapportere testaktiviteter, i henhold til overordnet testplan. 
 Kartlegge behov for testressurser 
 Bestille tilganger til testmiljø for test-ressurser 
 Utarbeide testdokumentasjon gjennom oppdragets ulike faser 
 Holde kontroll på testomfanget, testfremdriften, prioritere tester i samarbeid med HF og testleder 
 Rapportere til testleder 
 Lede og administrere testressursene i teamet under testforberedelser, testgjennomføring og testavslutning 
 Dokumentere og rapportere avvik, samt planlegge eventuell retest 
 Kontrollere testaktiviteter som leverandører er ansvarlig for før overlevering 
 Bistå med å etablere et gjenbrukbart rammeverk for test under 
 Etterfølgende transformasjon for øvrige helseforetak 
 Lage sluttrapport fra test 

Må-ha-krav til erfaring/kompetanse 
• Høyskole / Universitet, Bachelorgrad, IKT-fag 
• Formell kompetanse kan i visse tilfeller erstattes av rett realkompetanse 
• ISTQB Foundation sertifisering 
• 2-5 års erfaring med testledelse og testmetodikk 
• Bruk av testverktøyet HP ALM 
• Har gode kommunikasjonsferdigheter (skriftlig og muntlig) 
• Har gode samarbeidsevner 
• Evner å motivere og lede andre mennesker 
• Evner å opptre rolig i stressede situasjoner 

Ønsket erfaring og kompetanse 
• Erfaring med risikobasert testing 
• Erfaring med smidig metodikk innen testing 
• Evner å arbeide selvstendig og være selvgående 
• Evner å opptre analytisk, systematisk og kvalitetsbevisst 
• Tar ansvar utover egne oppgaver ved behov 

Start : 25.02.2019 til 30.01.2020 
Arbeidssted :Skøyen, noe reisevirksomhet må påregnes 
Språk : (Norsk, Dansk, Svensk eller Engelsk.)

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Søknadsfrist : 12.03.2019

Kontaktperson

img
Sofia Malik Manager (Finance and Marketing)

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Bilder

Flere muligheter
22 ledige stillinger

Fakta om Scandic Tech Solutions