Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Documentation Manager Siemens

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Siemens Mobility is the world’s leading provider of mobility solutions that enable the efficient, safe and environmentally friendly transport of people and goods – and help improve the quality of everyday life for millions of people on all continents. Driven by innovation, we develop intelligent solutions for the increasing digitalization of the transport sector. Our range of offerings includes rail vehicles, rail automation, road traffic management systems and rail electrification.

Siemens Mobility Norway is seeking an experienced Documentation Manager to support our ERTMS signaling project according to Siemens Mobility’s standards and customer requirements.

Documentation Manager for ERTMS signaling project

Tasks and Responsibilities

We are looking for a project Documentation Manager who will be responsible for the document management in the Norwegian part of the ERTMS project in close co-operation with the Documentation Manager in Siemens Mobility's headquarter in Germany.

You will work based on established rules and guidelines and independently execute the project documentation management for our project in Norway. You will fulfill the tasks in time and in budget with the necessary quality and in coordination with the project management and quality management.

We need an experienced person with management and communication skills, able to handle a complex project for a customer with high quality demands.

As digitalization is essential for optimizing processes, candidates are expected to show proven skills in this area.

The following tasks and responsibilities are part of your responsibilities:

  • Support of the project team in all issues relating to project documentation
  • Continuous review and improvement of processes, both internal and with our customer
  • Maintain the project in the EDM (electronic document system), including data ownership, folder structure, roles and access rights, archiving/classification criteria
  • Maintain and update the project specific document management plan (DM plan)
  • Alignment of the document management processes and plan with the customer’s document management, in close dialogue with the customer
  • Maintenance of the master document list (includes customer documents and internal project documents) with the project organization and, where applicable, the customer
  • Controlling the timely document preparation in collaboration with the project scheduler
  • Acceptance and archiving of customer documents
  • Acknowledgement (submittals) of documents from/to customer and external partners
  • Translation management (e.g. by using external suppliers)

Qualifications and experience

  • More than eight years of experience with document management
  • Leadership: experience in leading a document management team
  • Languages: English (required), Norwegian (required), German (favourable)

Personal attributes

  • Process focused
  • Technology minded
  • Self-going, result- and quality oriented
  • Proactive
  • Customer focused

Specific Competencies for this position

  • Experience with EDM systems, e.g. SAP and ProArc
  • Knowledge of international standards for document management (please specify which)
  • Expert skills in Excel (not necessarily VBA)
  • Good understanding of IT process chains and integration
  • Experience in working with Bane NOR, Norway, as a customer (favourable)

Contact: Alexander Siebert, Project Manager, phone: 93 21 91 23

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

JM Norge satser stort i Trondheim og søker en dyktig prosjektleder for gjennomføring av nye spennende boligprosjekter. Hos JM får du som prosjektleder være med fra tidlig fase og utvikle prosjektet frem mot byggestart i samarbeid med prosjektteamet.     Ansvar og arbeidsoppgaver  Planlegge, lede og følge opp produksjonen i boligprosjekter  Gjennomføre prosjekter med fokus på HMS, rett kvalitet og fornøyde kunder og medarbeidere  Overholde utarbeidet produksjonskalkyle  Formidle nødvendig informasjon til produksjonspersonale i rett tid  Faglig og personlig utvikling av medarbeidere i produksjon  Rapportere fremdrift og økonomi i produksjonen til prosjektsjef  Kvalifikasjoner   Utdannelse som ingeniør/sivilingeniør innen byggfag  Ledererfaring fra gjennomføring av boligprosjekter  Solide kunnskaper innen prosjektøkonomi, prosjektledelse og HMS  En strukturert og resultatorientert arbeidsform  En tydelig lederstil med engasjement og besluttsomhet  God skriftlig og muntlig fremstillingsevne  JM Norge kan tilby et meget kompetent fagmiljø og gode muligheter for å være med å videreutvikle vår organisasjon i Trondheim.   Ønskes ytterligere informasjon om stillingen, kan du kontakte Compass Human Resources ved Johnny Aastad på telefon 909 80 198. Alle henvendelser behandles konfidensielt og fortløpende. 
22.05.2019 Jobb hjemmefra
Ønsker du å jobbe hos oss? Da bør du lese videre! Om utrykningstjenesten: Stendi startet opp utrykningstjeneste for Asker og Bærum kommune februar 2018, med ansvar for utrykning til nærmere 3000 brukere av trygghetsalarm. I den anledning har vi behov for flere engasjerte medarbeidere til teamet vårt. Teamet vårt består av faglig dyktige helsefagarbeidere, sykepleiere, spesialsykepleiere og ambulansepersonell. Tjenesten er stasjonert i lokaler sentralt i Sandvika, med god tilgang til offentlig transport. Tjenesten er bemannet av helsepersonell hele døgnet. Arbeidsoppgaver: Arbeidsoppgavene består i hovedsak i utrykning. På utrykning gjøres det medisinske vurderinger og bistand hos brukere, og det vurderes om andre instanser må kontaktes. Videre gjøres det vurderinger knyttet til brukers bistandsbehov og behovet for endring av vedtak. Hos oss er det mulig å utvikle seg sammen med kompetente og hyggelige kollegaer i et arbeidsmiljø preget av våre verdier: respekt, enkelthet, ansvar og kunnskap. Om deg: Vi søker en kollega som er faglig dyktig. Du må være tydelig og nøyaktig ovenfor brukerne, så vel som omsorgsfull og tålmodig. Videre er arbeidsdagen svært variert, det er derfor viktig å beholde roen i akutte situasjoner og i en til tider hektisk arbeidshverdag. Vi arbeider som et team og ønsker å utføre våre arbeidsoppgaver med engasjement og profesjonalitet, som igjen vil bidra til å skape gode relasjoner til brukere, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere.   Kvalifikasjoner Helsefagarbeider/ambulansearbeider Evt. sykepleiestudent (4 semester)/medisinstudent Gjerne erfaring fra akuttmedisin eller lignende jobber. Førerkort klasse B. God kjennskap til elektroniske kommunikasjonssystemene Gerica og Profil er en fordel. Må ha bestått norskkurs B2 Krav om politiattest.   Personlige egenskaper du har gode kommunikasjonsferdigheter du er målrettet, løsningsorientert og engasjert du skaper og bidrar til et godt arbeidsmiljø du evner å ta ansvar, motivere og skape engasjement du har gode holdninger og verdier du er trygg, tydelig og omsorgsfull  du har evne til selvstendighet, så vel som samarbeid du trives og motiveres av høyt tempo   Vi tilbyr: Godt arbeidsmiljø Spennende arbeidssted med faglig dyktige medarbeidere Pensjons- og forsikringsordning Stor grad av selvstendighet Mulighet til å påvirke din arbeidshverdag Tiltredelse etter avtale   Øvrig: Vi tilbyr følgende stillinger-, Fast stilling: 59 % Fast helgestilling: 16 % Engasjement: 93 % på natt (01.06.19 til 31.07.19) Tilkallingsvikarer Vi håper at dette høres ut som en arbeidsplass for deg, og at du er nysgjerrig på å vite mer om oss. Vi ansetter forløpende, og aktuelle kandidater vil bli kontaktet innen kort tid. Har du spørsmål om stillingen, må du gjerne ta kontakt med oss. Martine Hamre på mail: martine.aasnes.hamre@stendi.no og tlf.: 926 52 893.  
21.05.2019 Bærum, Asker
Stendi AS er Nordens største private aktør innen helse og omsorg. Vi skreddersyr miljøterapeutisk tilbud tilpasset den enkelte bruker eller familiens behov innenfor områdene barnevern, barne- og voksenpsykiatri, rus og psykisk utviklingshemming. Er du den vi leter etter? Vi søker fortrinnsvis vernepleier/sykepleier med et ønske om å utgjøre en stor forskjell for våre brukere. Her hos oss bor det to unge mennesker med autisme og stort behov for trygge voksne rundt seg. Vi som jobber her bistår våre brukere med meget tett oppfølging og veiledning i det daglige. Vi søker deg som er trygg i deg selv og evner å sette grenser og se løsninger i utfordrende situasjoner. Du må kunne jobbe systematisk, ha gode samarbeidsevner og sette fag i fokus. Dersom du har erfaring med HOTL kapittel 9, er dette en fordel. Vi søker kandidater til en 50 % medlever-stilling og tilkallingsvakter. Kvalifikasjoner   Vi trenger deg som: Er vernepleier eller sykepleier. Annen relevant utdanning/erfaring og/eller særskilt personlig egnethet kan kompensere for vernepleie/sykepleieutdanning. Er student i helse- og omsorgsfag til tilkallingsvakter. Har evne til å jobbe målrettet og systematisk etter miljøterapeutiske tiltak Førerkort klasse Erfaring fra arbeid rundt HOTL kapittel 9 og autisme er en fordel.  Du Er trygg i deg selv og evner å se løsninger i utfordrende situasjoner Er reflektert med evne til å tenke selvstendig Har stå-på-vilje og kan gi av deg selv Bidrar til et godt arbeidsmiljø Har erfaring med utfordrende atferd  Vi tilbyr Fleksibel arbeidstid Gode pensjonsordninger og konkurransedyktige betingelser Engasjerte kollegaer og et godt fagmiljø Tett samarbeid med spesialisthelsetjenesten Intern og ekstern relevant kursing Gode muligheter for utvidet ansvar En spennende arbeidshverdag!  Det kreves politiattest ihht. gjeldende lovverk.
13.05.2019 Bærum
Arbeidsoppgaver Ass. seksjonsleder har et medansvar i seksjonen og kan etter avtale være seksjonsleders stedfortreder i administrative funksjoner Ass seksjonsleder har et medansvar sammen med seksjonsleder for virksomheten, og koordinere driften av seksjonen på en effektiv og etisk forsvarlig måte, samt ha fokus på godt arbeidsmiljø Medansvar for fag- og kompetanseutvikling Ha medansvar for å sikre god samhandling med eget personell, andre seksjoner i avdelingen, samt andre avdelinger i og utenfor klinikken Være oppdatert på utviklingen av fagområdet og ha fokus på modernisering av driften Ha medansvar for seksjonens samlede virksomhet, herunder ansvar for seksjonens planlagte aktivitetsnivå og iverksettelse av tiltak for måloppnåelse Bidra til å ivareta samarbeidsrelasjoner mellom arbeidsgiver og arbeidstakerorganisasjonene samt vernetjeneste på lokalt nivå Med stillingen følger det personalansvaret for en definert gruppe ansatte  Kvalifikasjoner Autorisert jordmor Det er ønskelig med lederfaring Det er ønskelig med minimum 5 års klinisk praksis Personlige egenskaper Kunne vise til gode resultater Evne til å beslutte og iverksette handling Evne til å påvirke Evne til å lede og ha god resultatoppfølging Evne til å skape relasjoner og nettverk Evne til å arbeide effektivt mot klinikkens og avdelingens felles mål Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper Vi tilbyr Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks hytteutleie,teater/fotballbilletter Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud Muligheter for hjelp med bolig og barnehageplass Sentral beliggenhet i landlige omgivelser kort reisevei fra Oslo
20.05.2019 Lørenskog
Vi søker en førstekonsulent i ett vikariat ved sakarkivet. Enheten har 4,5 årsverk og er organisering i en egen seksjon under foretaksstab til viseadministrerende direktør. Ahus benytter Public 360 for elektronisk saksbehandling og arkiv. Det er mulighet for at vikariatet kan forlenges. Arbeidsoppgaver Elektroniske arkivfaglige oppgaver som søk, registrering, skanning og kontroll av saksdokumenter til foretaket. Aktiv bidragsyter til sikker drift og godt arbeidsmiljø Gi brukerstøtte på i Public 360 Være er rådgiver innen saksbehandling og arkiv         Kvalifikasjoner Arkivfaglig kompetanse på høyskolenivå eller tilsvarende (f.eks. grunnfag/bachelor arkivkunnskap) Solid IT kompetanse/-innsikt Erfaring fra arbeid med elektronisk arkiv i offentlig virksomhet God skriftlig og muntlig fremstillingsevne Profesjonelt forhold til informasjon  Personlige egenskaper Evne til å arbeide selvstendig, systematisk og nøyaktig. Være serviceinnstilt og fleksibel Ha god kommunikasjons- og samarbeidsevner      Stor arbeidskapasitet  Personlig egnethet tillegges vekt  Vi tilbyr Mulighet til å jobbe med trivelige kollegaer  i lyse fine lokaler En hektisk og utfordrende hverdag Sentral beliggenhet, kort reisevei fra Oslo Gode velferdstilbud for ansatte, hytteutleie, kulturtilbud og mye annet Bedriftsidrettslag med stort og varierende tilbud 
20.05.2019 Lørenskog
Er du intensivsykepleier eller sykepleier med minst 2 års erfaring fra sykehus? Da kan vi tilby deg stilling på intensivavdelingen, Kongsvinger sykehus. Intensivenheten består av intensiv og postoperativ avdeling. Avdelingen har 6 sengeplasser og 9 postoperative plasser. Vi er en generell intensivavdeling med både indremedisinske og kirurgiske pasienter. I tillegg bemanner vi postoperativ avdeling med 9 senger. Vi er en del av akuttmedisinsk avdeling sammen med akuttmottaket, operasjon-/anestesi og fødeavdelingen. Søkeren kan forvente seg et godt faglig miljø, men en høy andel spesialutdannede intensivsykepleiere og lite turn.over. Avdelingen har et godt og stabilt arbeidsmiljø, positive medarbeidere med en god teamfølelse.Vi har ledig 70 % stilling (30 % fast og 40 % vikariat) gjeldende fra 12.08.2019. På intensivavdelingen har vi ønsketurnus som innebærer jobbing 2 helger på 6 uker. Ved intern tilsetting, kan ledig vikariat tildeles ekstern søker.  Arbeidsoppgaver Maskebehandling Respiratorbehandling Sentralovervåking Støttefunksjoner for andre avdelinger Postoperativ overvåking av nyopererte pasienter  Kvalifikasjoner Autorisert intensivsykepleier eller autorisert sykepleier med minst 2 års erfaring Det er en fordel å ha erfaring med kirurgiske pasienter og pre/post operativ sykepleie Personlige egenskaper Må kunne arbeide selvstendig og ha god planleggingsevne Være serviceinnstilt og fleksibel Ha evnen til å jobbe effektivt og å kunne takle høyt arbeidstempo Ha gode samarbeidsevner og godt humør Må beherske norsk språk skriftlig og muntlig  Vi tilbyr Lønn i samsvar med gjeldende overenskomst Arbeid i et spennende og interessant miljø Medlemskap i pensjonsordning (KLP)
20.05.2019 Kongsvinger
DPS Groruddalen ivaretar spesialisthelsetjenestetilbudet utenfor sykehusnivå innen psykisk helsevern for voksne med bydelene Alna, Grorud og Stovner, samt Nittedal kommune som opptaksområde. DPS Groruddalen er en avdeling under Akershus universitetssykehus og består i dag av 7 polikliniske enheter i tillegg til døgnenhet. Seksjon for akutt og ambulante tjenester er et tverrfaglig team bestående av psykiatere, psykologspesialister, psykologer, spesialsykepleiere og sosionom som tilbyr en variert og helhetlig tilnærming til pasientene. Dette er en spennende og utfordrende stilling hvor man har mulighet til å bidra til utvikling av tjeneste. Samtidig får man vært med på faglige drøftinger og refleksjoner i ukentlige teammøter. Dette er stillingen for deg med pågangsmot og interesse for en viktig pasientgruppe.  Arbeidsoppgaver Arbeid som behandler (vurderinger, psykoterapi og støttesamtaler), med selvstendig ansvar for poliklinisk oppfølging. Administrering av legemidler, injeksjon av depotpreparater (sykepleier/vernepleier) Tverrfaglig arbeid innad i teamet, samarbeid med 1. linje og pårørende Delta i faglige nettverk, og holde deg løpende orientert på fagfeltet Kvalifikasjoner Off.norsk godkjenning som sykepleier eller psykolog Videreutdanning i psykisk helsearbeid (sykepleier/vernepleier) Erfaring fra poliklinisk og ambulant arbeid ved DPS Erfaring fra arbeide med pasientgruppen i tillegg til kompetanse på ruslidelser Fortrinnsvis erfaring fra kognitiv terapi Grunnleggende datakunnskaper Personlige egenskaper Engasjement for pasientgruppen Fleksibel, initiativrik og samarbeidsorientert Evne til å jobbe selvstendig Personlig egnethet vektlegges Vi tilbyr Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver Faglig drøftinger i ukentlige teammøter Gode muligheter for egen faglig utvikling Introduksjonsprogram for nyansatte Positivt arbeidsmiljø Flexi-tid kjernetid 09.00-15.00 Lønn etter avtale Lokaler nær buss, T-bane, tog og parkeringsplasser
20.05.2019 Oslo
Akershus universitetssykehus HF er Norges største akuttsykehus, med et nytt og moderne sykehusbygg på Lørenskog og en rekke desentraliserte funksjoner. Som universitetssykehus er vi opptatt av å utvikle fremragende forskningsmiljøer som bidrar til å gjøre en forskjell for våre pasienter. Sykehuset ligger i landlige omgivelser, med gode rekreasjonsmuligheter og et rikelig kulturtilbud, like i nærheten av Oslo. Sammen med våre dyktige og engasjerte medarbeidere jobber vi for å utvikle en kultur i tråd med vår visjon; Menneskelig nær og faglig sterk. Som en del av kulturutviklingsarbeidet har vi utarbeidet et sett av atferdsverdier som gir uttrykk for hva slags kultur og adferd vi ønsker oss. På Ahus :- Forteller vi de gode historiene - Deler vi informasjon, erfaring og kunnskap - Tar vi hverandres perspektiv - Har vi gode prosesser og gjennomfører det vi beslutter - Lar vi ikke negativ atferd passere uten reaksjon Avdeling for patologi er organisert under Divisjon for diagnostikk og teknologi. Avdelingen mottar prøvemateriale fra Akershus universitetssykehus, spesialister og primærhelsetjenesten i området. Sist år besvarte vi ca. 37.000 biopsier, 40.000 cytologiske prøver, inkludert punksjonscytologiske prøver, og utførte ca. 230 obduksjoner. Avdelingen har 18 overleger, hvorav 2 er professor i bistilling og 1 førsteamanuensis i bistilling, samt 5 utdanningsstillinger, og 22 bioingeniørstillinger. Avdelingen er kjent for å være godt organisert, å ha en rask prøveflyt og et meget hyggelig miljø. Vi har et godt samarbeid mellom de ulike yrkesgruppene på avdelingen. Vi har høy faglig kompetanse og har fokus på kompetanseheving med deltagelse på kurs samt internundervisning. Arbeidstempoet er høyt uten at det går utover kvalitet og trivsel. Det bes om at alle søkere søker elektronisk via søknadssystemet WebCruiter.  Arbeidsoppgaver Arbeidet vil bestå av oppgaver på obduksjon-/histologiseksjonen med hovedvekt på obduksjon. Hovedoppgavene vil være knyttet til obduksjonsvirksomheten og stell av døde, med kistenedleggelse og kontakt med begravelsesbyråene. Deltagelse i arbeidsoppgaver ved histologisk seksjon (makrobeskjæring, støping, snitting med mer) Kvalifikasjoner Helsefaglig bakgrunn og/eller erfaring fra lignende arbeid Søkerne må beherske norsk muntlig og skriftlig meget godt. Bioingeniør, kjemiingeniør eller lignende utdanning er ønskelig.  Personlige egenskaper Personlig egnethet vil bli vektlagt Serviceinnstilt og imøtekommende Kunne arbeide selvstendig Gode samarbeidsevner Ansvarsbevisst Evne til å arbeide nøyaktig og strukturert. Punktlig oppmøte  Fleksibilitet med hensyn til å påta seg oppgaver og holde seg faglig oppdatert. Vi tilbyr Lønn i samsvar med gjeldende overenskomst Medlemskap i pensjonsordning Et godt fag- og arbeidsmiljø Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks hytteutleie, teaterbilletter og mye annet. Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud. Muligheter for hjelp med bolig og barnehageplass. Sentral beliggenhet i landlige omgivelser kort reisevei fra Oslo
20.05.2019 Lørenskog
Vis alle 25.346 ledige stillinger

Bli kjent med Siemens

Les mer om Siemens

Stillingsbeskrivelse

Siemens Mobility is the world’s leading provider of mobility solutions that enable the efficient, safe and environmentally friendly transport of people and goods – and help improve the quality of everyday life for millions of people on all continents. Driven by innovation, we develop intelligent solutions for the increasing digitalization of the transport sector. Our range of offerings includes rail vehicles, rail automation, road traffic management systems and rail electrification.

Siemens Mobility Norway is seeking an experienced Documentation Manager to support our ERTMS signaling project according to Siemens Mobility’s standards and customer requirements.

Documentation Manager for ERTMS signaling project

Tasks and Responsibilities

We are looking for a project Documentation Manager who will be responsible for the document management in the Norwegian part of the ERTMS project in close co-operation with the Documentation Manager in Siemens Mobility's headquarter in Germany.

You will work based on established rules and guidelines and independently execute the project documentation management for our project in Norway. You will fulfill the tasks in time and in budget with the necessary quality and in coordination with the project management and quality management.

We need an experienced person with management and communication skills, able to handle a complex project for a customer with high quality demands.

As digitalization is essential for optimizing processes, candidates are expected to show proven skills in this area.

The following tasks and responsibilities are part of your responsibilities:

  • Support of the project team in all issues relating to project documentation
  • Continuous review and improvement of processes, both internal and with our customer
  • Maintain the project in the EDM (electronic document system), including data ownership, folder structure, roles and access rights, archiving/classification criteria
  • Maintain and update the project specific document management plan (DM plan)
  • Alignment of the document management processes and plan with the customer’s document management, in close dialogue with the customer
  • Maintenance of the master document list (includes customer documents and internal project documents) with the project organization and, where applicable, the customer
  • Controlling the timely document preparation in collaboration with the project scheduler
  • Acceptance and archiving of customer documents
  • Acknowledgement (submittals) of documents from/to customer and external partners
  • Translation management (e.g. by using external suppliers)

Qualifications and experience

  • More than eight years of experience with document management
  • Leadership: experience in leading a document management team
  • Languages: English (required), Norwegian (required), German (favourable)

Personal attributes

  • Process focused
  • Technology minded
  • Self-going, result- and quality oriented
  • Proactive
  • Customer focused

Specific Competencies for this position

  • Experience with EDM systems, e.g. SAP and ProArc
  • Knowledge of international standards for document management (please specify which)
  • Expert skills in Excel (not necessarily VBA)
  • Good understanding of IT process chains and integration
  • Experience in working with Bane NOR, Norway, as a customer (favourable)

Contact: Alexander Siebert, Project Manager, phone: 93 21 91 23

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • MAI 26
    2019
    6 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
31 ledige stillinger
Lærlinger

 
Smart Student Challenge er en studentkonkurranse for bachelor- og mastergradsstudenter i regi av Siemens AS, hvor vinneren får et internship hos oss. Les mer her

Fakta om Siemens