NAV Årstad sosialtjeneste betjener et distrikt med 34.000 innbyggere og yter tjenester til ca.1600 brukere. Hovedmål for etablering av NAV er flere i arbeid og aktivitet, færre på stønad, samt en mer brukerrettet og effektiv forvaltning. NAV Årstad sosialtjeneste er en spennende tjeneste som kontinuerlig er i utvikling. NAV Årstad har høy skår på medarbeiderundersøkelser og ansatte med høy faglig dyktighet og lav terskel for å bidra på tvers av de ulike avdelingene.
NAV Årstad sosialtjeneste skal etablere et nytt byomfattende arbeidstiltak for innvandrere. Tiltaket har fått navnet NorA, som står for Norsk og Arbeid. NorA skal gi språktrening og arbeidslivsforberedende aktiviteter. Målet er at deltakerne skal komme i ordinært arbeid og bli selvforsørget. Målgruppen er bl.a. innvandrere som er ferdig i introduksjonsprogrammet og som får bistand fra NAV. Lokasjonen for tiltaket vil være i nye moderne kontorlokaler i Industrihuset på Møhlenpris.
NorA er en av ni avdelinger som utgjør det kommunale tjenestetilbudet ved NAV Årstad. Ved NorA skal det nå tilsettes 10 veiledere med snarlig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Være med å bygge opp et nytt byomfattende tiltak for innvandrere
- Kartlegging, veiledning og oppfølging av innvandrere mot og i jobb
- Planlegge og gjennomføre individuelle samtaler og ulike gruppeaktiviteter tilpasset målgruppen
- Utstrakt kontakt og samarbeid med arbeidsgivere, NAV-kontor og andre samarbeidspartnere
- Rapportering til teamkoordinator og avdelingsleder
- Andre arbeidsoppgaver kan utvikle seg etter hvert som tiltaket tar form
Kvalifikasjoner
- Relevant 3-årig høyskole/universitets utdanning
- Bør ha erfaring fra oppfølgingsarbeid med brukergruppen
- Bør ha erfaring fra NAV-kontor
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne, samt gode IKT-kunnskaper
- Fordel med språkkunnskaper i tillegg til norsk (amharisk, tigrinja, arabisk)
- Førerkort kl. B er en fordel
- Krav om politiattest
- Kjennskap til SE- og IPS-metodikk kan være en fordel
- Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Utdanningsretning
- Sosionom
- Samfunnsfag
- Pedagogikk
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
- Engasjement for brukergruppen
- En god relasjonsbygger
- God kommunikasjonsevne og mellommenneskelig forståelse
- Høy arbeidskapasitet og drives av å oppnå gode resultat
- Godt humør med evne til å begeistre og engasjere
- Gode samarbeidsevner, men må også kunne jobbe selvstendig
- Fleksibel, omstillingsdyktig og opptatt av utvikling
Språk
Vi tilbyr
- En spennende og variert arbeidshverdag
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Krevende og meningsfylte oppgaver i et jobbmiljø preget av høyt tempo
- Opplæring og veiledning
- Lønn i henhold til gjeldende tariff
Andre opplysninger
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kontaktinformasjon
Solfrid Hernes, Avdelingsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Hilde Skjelvik Larsen, Enhetsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Bergen
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bergen kommune
Stillingsbrøk: 100%
Fast heltid
Antall stillinger: 10
Søknadsfrist: 30.03.2019
For elektronisk søknadsskjema:
Arbeids- og velferdsetaten
Adresse: Bergen