Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Servicetekniker - Energisentraler AF Gruppen

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

AF Energi & Miljøteknikk AS er et selskap i AF gruppen ASA. Vi er markedsledende innenfor energieffektivisering, fornybar energi og energiservice for bygg og industri. Vi hjelper eiendomsbesittere og industri med å identifisere besparingspotensial, gjennomfører prosjekter med garanti for resultatoppnåelse og drifter deres tekniske anlegg. Vår energisatsing handler om smartere, mer energieffektive tekniske løsninger og gir lønnsomhet for kundens bunnlinje, men også for miljøet. Det kaller vi Blå Miljøeffekt.

Vår virksomhet vokser, og til vår avdeling for Energiservice i Oslo søker vi Tekniker for oppfølging av produksjonsanlegg for vannbåren varme og kjøling.

Arbeidsoppgaver:

  • Driftsoptimalisering og tilsyn av tekniske anlegg
  • Utbedring av driftsutfordringer i større energisentraler
  • Bistand og utførsel av tekniske oppgraderinger
  • Service og periodiske kontroller av tekniske anlegg
  • Fjernovervåking av SD-anlegg
  • Selge inn og gjennomføre nødvendige oppgraderingstiltak ute hos kunden
  • Mulighet for å delta i vaktlaget


Kvalifikasjoner:

Vi ser gjerne at du har relevant fagbrev innen tekniske fag, og elektro-/automasjonsbakgrunn er foretrukket. Noen års relevant erfaring med drift og oppfølging av produksjonsanlegg for fjernvarme og fjernkjøling er en stor fordel i denne stillingen. I AF EMT verdsetter vi tverrfaglig innsikt og erfaring fra driftsoptimalisering av større komplekse anlegg.

Du kjennetegnes av å ha stor arbeidskapasitet, er nysgjerrig, selvstendig, kontaktskapende og ikke minst trives i et hektisk arbeidsmiljø. Det er også viktig for oss at du er serviceinnstilt, og at du har lyst og evne til å bidra til løsninger som gir fornøyde kunder og god økonomi.

AF Gruppen tilbyr godt arbeidsmiljø og spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. Stillingene byr på betydelige muligheter for kompetanseutvikling og personlig utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

About Mendix Mendix provides a platform and approach that helps enterprises innovate and digitally transform their businesses and industries. Nearly 4,000 organizations worldwide, including KLM, Medtronic, Merck, and Philips, rely on Mendix to build web and mobile applications to delight their customers and empower their employees. We are a recognized Leader by Gartner and Forrester in a red-hot market expected to exceed $15 billion by 2020. While we live on different continents and work on different things, we are one team with a shared mission and set of values. We are passionate and strive for new heights, professionally and personally. We value hard work, accountability, and results.  Above all else, we believe in a culture of growth, respect, and fun. About Siemens PLM Software Siemens Digital Industry offers a comprehensive portfolio of seamlessly-integrated hardware, software and technology-based services in order to support manufacturing companies worldwide. Siemens PLM Software, a Plano, Texas-based business unit of the Digital Industry, is a leading global provider of product lifecycle management (PLM) and manufacturing operations management (MOM) software, systems and services with over nine million licensed seats and more than 77,000 customers worldwide. Siemens acquired Mendix end of last year and we are now fully committed to further expand the Mendix footprint within our target industries. To drive this we are also expanding our team ! MissionThe Presales Solution Consultant supports the sales process by preparing and delivering presentations and demonstrations of the capabilities of our Mendix solutions to customers based on customer business and technical requirements. You will be working closely with our go to market and portfolio management teams in the value offering and technical due diligence of the Mendix Platform for product and solution development. The consultant collaborates with sales, portfolio development, services and the Mendix business segment (AppFactory and Business enablement) to ensure the proposed deals include technical solutions that accurately address customer needs, and are appropriately supported by key customer technical decision-makers. Profile This specific Presales role requires a good understanding of low code application development platforms and how Mendix products can address associated business challenges. Experience in PreSales or Service/consulting role preferable in the SaaS or PaaS enterprise software industry What’s in it for you? When you grow, we grow! At Siemens/Mendix, our success starts with people who make it happen – our employees. Therefore, We are committed to providing you with the rewarding career development you're seeking, but also with unmatched benefits that help you get the most out of your career and your life.
15.04.2019 Norge
Region Østfold består av mer enn 130 medarbeidere og har moderne kontorer i sentrum av Fredrikstad, Moss og Sarpsborg. Vi er organisert i avdelinger for "Bygg og eiendom", "Samferdsel og infrastruktur", "Industri, Olje og Gass og Energi" samt "Prosjektledelse og spesialrådgivning". Vi legger stor vekt på å utvikle våre medarbeidere, bruke moderne verktøy og metoder og ha et godt arbeidsmiljø. Hos oss kan du bo lokalt i vakre Østfold med nærhet til skjærgård og friluftsliv og samtidig jobbe nasjonalt og internasjonalt. Multiconsult i Fredrikstad søker en erfaren sivilingeniør til seksjon for Byggeteknikk & Konstruksjon. Seksjonen tilhører avdeling Bygg og Eiendom Østfold hvor man jobber med tverrfaglige prosjekter tilknyttet alle forretningsområder. Multiconsult Fredrikstad holder til midt i sentrum i moderne, lyse og trivelige lokaler omringet av Storgata og Bryggepromenaden. Kontoret dekker de fleste fagområdene og har over 135 medarbeidere. Link Arkitektur er samlokalisert i våre lokaler. Multiconsult Østfold har i tillegg til Fredrikstad også kontorer i Sarpsborg og Moss.Som erfaren sivilingeniør i seksjon Byggeteknikk og Konstruksjon vil du i tillegg få en viktig rolle for utviklingen av vårt fagmiljø i Østfold. Du vil bli medlem av vårt faglige lederteam med ansvar for faglig utvikling av hele vårt bygg- og konstruksjonsmiljø som i dag teller ca. 40 ingeniører.Dine arbeidsoppgaver hos oss vil være faglig ledelse, rådgivning og prosjektering innen byggeteknikk, og du vil jobbe både tverrfaglig og kunderettet med arbeidsoppgaver som: Faglig ledelse seksjon, disiplinledelse og oppdragsledelse Stedfortreder for seksjonsleder Bidra med faglige vurderinger og veiledning i oppdrag Bistå i arbeidet med å utvikle kompetanse innen fagområdet konstruksjonsteknikk Bidra med avklaringer knyttet til metoder, fremgangsmåter, verktøy og hjelpemidler Statiske beregninger og dimensjonering betong, stål og tre Globale analyser i FEM-Design / Autodesk Robot / Sofistik Modellering, design og konstruksjon i Revit Anbudsbeskrivelser i G-prog Utarbeidelse av tilbudsforespørsler, kontraktsoppfølging For den som er interessert vil tverrfaglig prosjekteirngs-/oppdragsledelse være en mulighet. Kvalifikasjoner I kraft av din erfaringsbakgrunn har du blant annet opparbeidet deg en grunnleggende forståelse av gode byggetekniske løsninger og detaljer. Du har jobbet mye med, og kan betong- og/eller stålkonstruksjoner godt. For oss er det derfor viktig at du: Er sivilingeniør eller ingeniør med minimum 6 års erfaring fra rådgiverbransjen Har god kjennskap til tegne- og modelleringsverktøy Har god kjennskap til de mest vanlige dimensjoneringsverktøyene Har god kjennskap til myndighetskrav og standardverk Har god kjennskap til FEM analyse Har erfaring med utarbeidelse av tilbudsgrunnlag til entreprenør (NS3420 / funksjonsbeskrivelser) Har kjennskap til de mest brukte norske kontraktstandardene Har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper   Vi ønsker at du som søker til denne stillingen er: Selvstendig og faglig engasjert Resultat- og løsningsorientert Nytenkende og nysgjerrig på morgendagens løsninger Trives med tekniske utfordringer Ansvarsbevisst og fokusert på gode leveranser Vi tilbyr En spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter. I Multiconsult blir du en del av vårt totale konstruksjonsmiljø med over 350 ingeniører. Hos oss kan du få jobbe med noen av de beste RIB'erne i Norge med spisskompetanse innenfor alle områder av vårt fagområde. Denne stillingen er en spennende mulighet for deg som ønsker å bruke og utvikle din kompetanse innen byggeteknikk, oppdrags- og disiplinledelse i et godt tverrfaglig miljø. Det er også en fantastisk mulighet for deg som gjerne ønsker å delta i store nasjonale oppdrag så vel som regionale og lokale oppdrag – en flott variasjon der en kan få jobbet i kreative og kompetansetunge miljøer. Forøvrig tilbyr vi deg: Konkurransedyktige lønn og øvrige betingelser Gode pensjons- og forsikringsordninger Fem ukers ferie, samt fri mellom jul og nyttår og i påsken Tilgang på firmahytter i hele landet Moderne lokaler sentralt i Fredrikstad Et aktivt bedriftsidrettslag Sist men ikke minst et meget godt og inkluderende arbeidsmiljø
28.05.2019 Fredrikstad
I forretningsenhet Vest har vi et innovativt arbeidsmiljø med ca. 300 medarbeidere. Tilsammen representerer vi de fleste fagmiljøer, og jobber både enfaglig og tverrfaglig. Multiconsults regionskontor i Bergen ligger på Nesttun langs bybanetraséen, omtrent 10 minutters kjøretur fra Bergen sentrum. Forretningsenhet Vest har også kontorer på Voss og Stord. Til vår nyopprettede seksjon Samferdselskonstruksjoner ser vi nå etter nye dyktige konstruktører som sammen med våre meget erfarne sivilingeniører og ingeniører kan videreutvikle fagmiljøet vårt inn i en ny tid. Vi søker deg som ønsker å jobbe med byggteknisk prosjektering av konstruksjoner innenfor vei, bru og bane. Du har gjerne interesse for digital samhandling og tverrfaglige integrerte arbeidsformer, og har ønske om faglig utvikling både for deg selv, og den faggruppen du er en del av. I Multiconsult Forretningsenhet Vest blir du en del av et miljø med fokus på utvikling av høy faglig kompetanse, og som jobber med spennende prosjekter på tvers av regionene. Vi søker primært etter medarbeidere med erfaring, men du som er nyutdannet med en spesiell interesse for samferdselskonstruksjoner, kan også søke. Stillingen byr på varierte arbeidsoppgaver innen rådgivning, planlegging og prosjektering. Arbeidsoppgaver:• Bidra inn i nyopprettet seksjon• Mulighet for å være fagansvarlig/disiplinleder konstruksjoner• Rådgivning og prosjektering• Oppfølging på byggeplass• Kundeoppfølging Kvalifikasjoner • Relevant faglig utdanning; Sivilingeniør/ingeniør• God teknisk kompetanse• Erfaring med Tekla, Revit Structure, Dynamo, FEM Design, Sofistik, er ønskelig• Gode skriftlige og muntlige framstillingsevner på norsk og engelsk Personlige egenskaper:• Strukturert, pliktoppfyllende og ansvarsbevisst• Evne til å arbeide selvstendig, samt gode samarbeidsevner• Initiativrik og faglig engasjert• Solid gjennomføringsevne Vi tilbyr • En spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter• En ekspansiv bedrift kjennetegnet av et sterkt merkenavn og et multifaglig miljø• Gode pensjons- og forsikringsordninger• Moderne lokale sentralt på Nesttun, rett ved Bybanen• Fem uker ferie, samt fri i romjulen og i påsken, og fleksibel arbeidstid• En rekke personalgoder; firmaturer, firmahytter og idrettslag• En arbeidsgiver som er opptatt av en sunn balanse mellom jobb og fritid
28.05.2019 Bergen
Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre nærmere 3000 medarbeidere. Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende syv forretningsområder: Bygg & eiendom, Industri, Olje & gass, Samferdsel, Fornybar Energi, Vann & Miljø og By & samfunn.Seksjon Geofag i BVT (Buskerud, Vestfold og Telemark) består av 13 medarbeidere innen disiplinene geoteknikk, ingeniørgeologi, modellering og geotekniske undersøkelser. Av disse arbeider fire med grunnundersøkelser. Våre to hydrauliske, beltegående borerigger holder til i Skien og dekker hele regionen. Vår seksjon er en del av Norges største tverrfaglige Geomiljø med omtrent 150 personer på Østlandet. Vi utfører grunnundersøkelser med beltegående borerigger. Arbeidet omfatter forskjellige typer sonderinger der borstål presses ned i bakken, prøvetaking av grunnen, målinger av grunnvannstand og poretrykk etc. Opptatte jordprøver sendes til vårt laboratorium ved hovedkontoret i Oslo. Resultatene av undersøkelsene legges så til grunn for videre rådgivning og prosjektering. På grunn av stor oppdragsmengde ønsker vi å ansette en ny grunnborer. Relevant erfaring er en fordel, men ingen betingelse for å bli vurdert. Kandidater uten erfaring fra beskrevet arbeid, vil i starten arbeide sammen med en av våre erfarne grunnborere.  Hver rigg er bemannet med to personer, der en av disse er feltansvarlig og leder undersøkelsene i felt.Reisevirksomhet må påregnes.Dersom du er en nevenyttig person som liker til å stå på og jobbe ute i all slags vær, er dette en stilling du bør se nærmere på! Kvalifikasjoner Erfaring med geotekniske grunnundersøkelser er en fordel, men ikke et absolutt krav Egnet fagbakgrunn kan eksempelvis være landbruksmekanisk utdanning, maskinmekanisk utdanning eller lignende Førerkort klasse C Multiconsult har for øvrig etablert et eget opplegg og egen godkjenningsordning for å bli borleder i selskapet. I tillegg forventes deltagelse på interne og eksterne kurs.   Personlige egenskaper: Lærevillig og gode samarbeidsevner Ansvarsbevisst, initiativrik og selvstendig Gode kommunikasjonsegenskaper på norsk Vi tilbyr En spennende stilling i et av landets største fagmiljø innen landbaserte bortekniske fag Kursing og videreutdanning, blant annet gjennom Grunnboringsskolen i regi av NGF/SVV Deltakelse i internt kompetansenettverk med ca. 50 grunnborere som er geografisk lokalisert utover våre regionskontorer i Norge Et meget godt arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte medarbeidere En spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger Fem ukers ferie, samt fri i romjul og i påsken Firmahytter og et aktivt bedriftsidrettslag med et bredt spekter av tilbud og muligheter En ekspansiv bedrift kjennetegnet av et sterkt merkenavn og et multifaglig miljø 
03.06.2019 Skien, Tønsberg, Drammen
Marthinsen & Duvholt AS ble etablert i 1998 og er en solid maskinentreprenør som opplever vekst og positiv utvikling. Vi har lang erfaring, god kompetanse og dyktige medarbeidere innen veibygging og -rehabilitering, VA-anlegg, jernbane-/tunnelanlegg, tomtearbeider med mer. Vi har også en moderne maskinpark og eget verksted. Firmaet har hovedkontor i Sandefjord og avdelingskontor i Oslo, med arbeidsområde over store deler av Østlandet.  Vi er 180 ansatte og omsetter årlig for ca. NOK 800 mill. kr. Marthinsen & Duvholt er en del av konsernet Skanska Norge AS som sysselsetter over 4.000 personer i Norge. Marthinsen & Duvholt og Skanska har til enhver tid flere samarbeidsprosjekter med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver. PROSJEKTSJEF - ANLEGG Er DU vår nye prosjektsjef? Da vi har økende oppdragsmengde med flere nye prosjekter i Oslo området søker vi etter ny prosjektsjef. Arbeidsoppgaver: Utvikle organisasjonen for å ivareta en økonomisk vekst innen VA,  grunnarbeid og vei/bane markedet Anbud, herunder også markedsovervåkning Du vil ha naturlig tilstedeværelse i oppstart av prosjekter, implementering av styringssystemer, oppfølging og avslutning, samt økonomisk rapportering Du vil delta i ledergruppen Kvalifikasjoner: Ingeniør, eller høyere utdanning. Har du ikke den formelle utdanningen, men kan vise til lang erfaring som prosjektleder, oppfordrer vi deg også til å søke. Minst 5 års erfaring fra relevante stillinger Personlig egenskaper: Du evner å motivere dine medarbeidere, og blir selv motivert av en hektisk arbeidsdag Du liker å arbeide i team og samarbeider godt med alle involverte Du er opptatt av gode resultater og kvalitet i gjennomførelsen Viser interesse, forståelse, lytter og rådfører seg med andre og kommuniserer proaktivt Etablerer gode relasjoner, bygger effektive nettverk og utstråler troverdighet Håndterer situasjoner og problemer ved å tenke muligheter og se på alternative løsninger Bruker din erfaring i praktisk prosjektledelse, og setter deg lett inn i kundens behov og ønsker Viser utholdenhet og målbevissthet i ditt arbeid med byggherre og offentlige myndigheter Prosjektsjef skal til enhver tid være oppdatert på selskapets ”merkevare” og indre kultur bygging, samt løpende sette seg inn i utviklingsmuligheter for fremtidige strategiske valg Din nye jobb er en meget operativ stilling. Du vil få muligheten til å jobbe sammen med dyktige medarbeidere i et selskap som er i utvikling og som alltid har levert gode resultater. Du vil jobbe med kontinuerlig forbedring i alle faser av dine arbeidsoppgaver. Du vil være en viktig bidragsyter til å bedre effektiviteten ved å jobbe smartere, være proaktiv og forholde deg til HMS i alt du foretar deg. I vårt gode og hyggelige arbeidsmiljø, kan vi tilby: Ansettelse i et selskap i spennende utvikling. Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver Arbeid på lag med dyktige kollegaer med lang erfaring fra bransjen. Konkurransedyktige lønns- og arbeidsbetingelser. Personlige utviklingsmuligheter Pensjons og forsikringsordninger Arbeidssted: Oslo  Kontakt:  Adm. Direktør - Frank Duvholt, tlf 915 22 204 HR-Sjef - Janne Tufteland, tlf 916 31 111 Søknadsfrist: snarest Klikk her for å søke på stillingen. Tilleggsopplysninger Sted: Oslo, Norge Tidsplan: Heltid Ansattstatus: Fast
05.06.2019 Oslo
I JM er du med og driver utviklingen fremover, og sammen bygger vi fremtidens samfunn. JM Norge, Produksjon Oslo, søker deg som har fagbrev innen betong og som gjerne har erfaring fra byggeprosjekter innenfor nyproduksjon av boliger. Din profil   Du er nordisk statsborger, statsborger innen EU/EØS med registreringsbevis eller annet statsborgerskap med permanent oppholdstillatelse Du kommuniserer norsk både muntlig og skriftlig på minimum nivå B1 Du arbeider strukturert & effektivt.  Du ser viktigheten av å levere et godt produkt, både til nestemann i produksjon og til sluttkunden - rett fra meg, rett fra start!   Du liker struktur og orden Du har fokus på forbedringer og ønsker å lære og lære bort.  Du kan dele og formidle kunnskap gjennom ord og handling.  Du er samarbeidsvillig og bidrar med din positivitet og gode lagånd til å unngå konflikter.  Du er pålitelig, engasjert og løsningsorientert. Du er lojal til beslutninger og retningslinjer.  Du har grunnleggende kunnskap om helse, miljø og sikkerhet og du har god kunnskap innen byggeteknikk og tegningsforståelse.   Vi tilbyr    Et kompetent fagmiljø hos en av Nordens største boligbygger.   Store muligheter for videreutvikling for riktige personer.  Hyggelige kollegaer i et sosialt og uformelt arbeidsmiljø.   Konkurransedyktige betingelser med gode pensjons- og forsikringsordninger.    Boligene, bydelene og bomiljøene vi skaper skal bestå i minst 100 år, og derfor er bærekraft vårt ansvar og vår ambisjon. Vi har inkludert FNs globale mål for bærekraftig utvikling i vår virksomhet, og det innebærer tiltak som for eksempel at JMs klimapåvirkende utslipp i år 2030 skal være nesten lik null og at 20% av våre håndverkere skal være kvinner.    Når du jobber hos oss, er du med på å forandre bransjen.  Se jm.no for mer informasjon om oss.   Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte driftsplanlegger Thomas Borgenvik på telefon 934 18 589 eller mail thomas.borgenvik@jm.no    Velkommen til å skrive historie med oss! 
17.06.2019 Oslo
Mechanical Design Engineer   Why you will love Cisco: Cisco innovates everywhere, taking bold risks to shape the technologies that give us smart cities, connected cars, and handheld hospitals. And we do it in style with unique personalities who aren’t afraid to change the way the world works, lives, plays and learns. We celebrate the creativity and diversity that fuels our innovation. We are dreamers and we are doers. At Lysaker we have a team of 12 Mechanical Engineers who have fun while playing a crucial role in driving next generation innovations. We develop all the mechanics on our Telepresence products that we develop onsite (video and collaboration devices). We have an opening for someone who is early in career to join our team as a Mechanical Engineer. What you will do: The Mechanical Engineer will be involved in developing a product from early concept phases to manufacturing and customer shipments, functioning like a hub that brings all other areas together into an actual product.Work areas include 3D modeling (CAD), analysis on strength, temperature etc, product structure and bill of materials construction.You will work closely with other groups as Audio, Industrial design, Hardware and Compliance in addition to our Industrialization department and our manufacturers.You will have the opportunity to work with a lot of different production technologies used to manufacture our products. Our manufacturers are all over the globe, you will support and visit them.You will be able to acquire experience that few other companies can offer. Aesthetics, function, quality and manufacturability of entire portfolios are our main goals. What we are looking for: · You are in your final year of studies with a Master degree in Mechanical Engineering or a related subject OR you are a recent graduate who is early in career. · You have the ability to live and work in Norway with no additional visa sponsorship from Cisco · You have a good academic record to show to · You have solid understanding of mechanical engineering and good working knowledge of 3D modeling (CAD) · A team player who is able to quickly adapt in a changing environment · A collaborator who is able to work closely with other groups · You are fluent in English       What we offer you: Through our Total Rewards program, you’re rewarded beyond just pay: professionally, intellectually, financially and personallyis important to make sure you have a good work-life balancewith pension and insurancesWe have a variety of different activities you can get involved in such as an onsite gym, circuit training, rock climbing, Den Lille Styrkeprøven, Holmenkollstafetten and much morePersonalized learning, mentoring, stretch assignments and world-class career growth programsFrom praise to promotions, bonuses, incentives, patent programs and innovation challenges, recognition and gratitude is part of everyday work life at CiscoCisco has consistently been ranked one of Norway’s 5 best companies to work for in Great Place To Work in the last few yearsOur innovation center is located at Lysaker, Oslo, with easy access by public transport. We have the largest in-house design community in Norway and have won prestigious design awards like iF Gold and Red Dot Best of the Best. Bring your personality to work We believe that changing the future requires more than just a special ability. Playing and thinking outside the box is an essential part of what we do, meaning your mindset and personality are just as important as your skills. Collaboration, innovation and creativity are more than buzzwords for us. They’re strengths we look for in every employee. Have a look at what it’s like working at Cisco Norway: https://www.youtube.com/watch?v=d4eYzk6gqd8 About Cisco: The Internet of Everything is a phenomenon driving new opportunities for Cisco and it's transforming our customers' businesses worldwide. We are pioneers and have been since the early days of connectivity. Today, we are building teams that are expanding our technology solutions in the mobile, cloud, security, IT, and big data spaces, including software and consulting services. As Cisco delivers the network that powers the Internet, we are connecting the unconnected. Imagine creating unprecedented disruption. Collaborate with like-minded innovators in a fun and flexible culture that has earned Cisco global recognition as a Great Place To Work. With roughly 10 billion connected things in the world now and over 50 billion estimated in the future, your career has exponential possibilities at Cisco. Are you ready to change the World?
19.06.2019 Bærum
Trives du i rollen som rådgiver mellom teknologi og forretning?  Vi søker etter deg som er vant med å arbeide i større organisasjoner og er opptatt av å finne gode løsninger. Vi ser for oss at du kan håndtere krav fra bruker, forretning og teknologi, har bred erfaring fra ulike bransjer og kan arbeide både i det funksjonelle og tekniske grensesnittet. Skatteetaten søker en erfaren og engasjert fagperson som inspireres av utfordringer og muligheter som oppstår i møtet mellom virksomhetsprosesser og informasjonsteknologi. Brenner du for å utvikle en moderne offentlig sektor i tråd med endringer i samfunnet og den teknologiske utviklingen? Vi ser etter deg som evner å skape entusiasme og å inspirere andre. Personlig egnethet vil bli vektlagt.  Har du stor interesse for å kunne se helheten innenfor strategisk digitalisering? Etaten har store ambisjoner om å videreutvikle våre digitale tjenester til publikum og næringsliv. Vi ønsker å kunne spille en viktig rolle i en felles offentlig digitaliseringsprosess i tråd med Regjeringens program på dette området. For å oppnå dette må våre produksjonsprosesser kontinuerlig moderniseres og tilpasses en digital hverdag. Som del av Strategi-seksjonen i Skattedirektoratet får du en ledende rolle i dette arbeidet som vil skje i nær kontakt med våre operative arkitektur-, teknologi- og virksomhetsfaglige miljøer.  Seksjon Strategi i avdeling Virksomhetsstyring i Skattedirektoratet er en nyopprettet seksjon. Avdeling for Virksomhetsstyring består av rundt 90 årsverk, der 20 av disse jobber i seksjon Strategi. Seksjonen har ansvar for å støtte skattedirektøren i forvaltningen av etatens langsiktige planverk og realiseringen av etatens langsiktige målsettinger. Dette innebærer en helhetlig forvaltning av etatens overordnede strategiarbeid, langtidsplanlegging, virksomhetsarkitektur og porteføljestyring. Dette betyr blant annet tett samarbeid med etatens IT-divisjon.   Arbeidsoppgaver videreutvikle Skatteetatens virksomhetsarkitektur sørge for at etaten har oppdaterte plan- og styringsprodukter innenfor virksomhetsarkitektur (herunder målbilder og veikart), og påse at disse understøtter etatens strategier og fremtidsbilder koble sammen planverk på ulike nivåer, kvalitetssikre at planer fra ulike deler av organisasjonen henger sammen bidra i arbeidet med og følge opp realiseringen av strategier og målbilder samarbeide tett med relevante fagmiljøer gi råd, følge opp beslutninger og foreslå tiltak bidra i sentrale programmer og prosjekter, så vel som mindre tverrfaglige team Kvalifikasjoner høyere utdanning på masternivå, relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning solid teknisk kompetanse og forståelse ønskelig med minimum fem års erfaring som virksomhetsarkitekt /relevant arbeidserfaring med dokumenterte resultater god forretningsforståelse og erfaring med samarbeid mellom forretning og IT god forståelse av samspillet mellom teknologi, arkitektur og virksomhetsutviklingen fordel med erfaring med styring og ledelse av større prosjekter med mange ulike aktører kjennskap til og/eller erfaring fra offentlig sektor vil bli vektlagt Personlige egenskaper svært gode samarbeids- og kommunikasjonsevner initiativrik og du motiveres av komplekse problemstillinger strukturert og beslutningsdyktig Vi tilbyr muligheten til å jobbe i en stor offentlig etat med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikkmedlemsskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger  Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364), årslønn fra 690 000 – 950 000 avhengig av kvalifikasjoner. Skatteetaten har seks måneders prøvetid.
26.06.2019 Oslo
Vis alle 21.610 ledige stillinger

Bli kjent med AF Gruppen

Hvorfor AF?

Høy trivsel
Vi har et tydelig verdigrunnlag som har skapt en kultur preget av høy trivsel og stolthet. Medarbeidertilfredsheten i AF Gruppen er høyere enn bransjegjennomsnittet.

Rom til å leve ut din nysgjerrighet
I AF dyrker vi nysgjerrigheten fordi vi vet at de som stiller nye spørsmål som regel finner nye svar. Vi er innovative og skaper verdier gjennom å tenke annerledes og utfordre etablerte sannheter. I AF får du mulighet til å løse komplekse utfordringer.

Store personlige utviklingsmuligheter
Vår evne og vilje til lønnsom vekst skaper muligheter for våre medarbeidere. I AF får du tidlig ansvar og mulighet til å sette spor etter deg. Vi utvikler deg gjennom spennende og utfordrende oppgaver og vårt eget AF Akademi.

Ledelse med tilstedeværelse og innlevelse
Vi bygger robuste team og spiller hverandre gode for å nå målene våre sammen. Våre ledere er organisert nært produksjonen til støtte for våre medarbeidere.

Vis mer
Les mer om AF Gruppen

Stillingsbeskrivelse

AF Energi & Miljøteknikk AS er et selskap i AF gruppen ASA. Vi er markedsledende innenfor energieffektivisering, fornybar energi og energiservice for bygg og industri. Vi hjelper eiendomsbesittere og industri med å identifisere besparingspotensial, gjennomfører prosjekter med garanti for resultatoppnåelse og drifter deres tekniske anlegg. Vår energisatsing handler om smartere, mer energieffektive tekniske løsninger og gir lønnsomhet for kundens bunnlinje, men også for miljøet. Det kaller vi Blå Miljøeffekt.

Vår virksomhet vokser, og til vår avdeling for Energiservice i Oslo søker vi Tekniker for oppfølging av produksjonsanlegg for vannbåren varme og kjøling.

Arbeidsoppgaver:

  • Driftsoptimalisering og tilsyn av tekniske anlegg
  • Utbedring av driftsutfordringer i større energisentraler
  • Bistand og utførsel av tekniske oppgraderinger
  • Service og periodiske kontroller av tekniske anlegg
  • Fjernovervåking av SD-anlegg
  • Selge inn og gjennomføre nødvendige oppgraderingstiltak ute hos kunden
  • Mulighet for å delta i vaktlaget


Kvalifikasjoner:

Vi ser gjerne at du har relevant fagbrev innen tekniske fag, og elektro-/automasjonsbakgrunn er foretrukket. Noen års relevant erfaring med drift og oppfølging av produksjonsanlegg for fjernvarme og fjernkjøling er en stor fordel i denne stillingen. I AF EMT verdsetter vi tverrfaglig innsikt og erfaring fra driftsoptimalisering av større komplekse anlegg.

Du kjennetegnes av å ha stor arbeidskapasitet, er nysgjerrig, selvstendig, kontaktskapende og ikke minst trives i et hektisk arbeidsmiljø. Det er også viktig for oss at du er serviceinnstilt, og at du har lyst og evne til å bidra til løsninger som gir fornøyde kunder og god økonomi.

AF Gruppen tilbyr godt arbeidsmiljø og spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. Stillingene byr på betydelige muligheter for kompetanseutvikling og personlig utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • JUL 18
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • JUL 19
    2019
    2 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
11 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger