Ledig stilling

Key Account Manager - Offentlig - ledende Edtech-selskap B2B Salg AS

Søknadsfrist : Snarest

Ansatte i IST mener at de har landets viktigste jobb- å levere smarte it-løsninger til skolen. Selskapets visjon er «Alle har rett til en god skole». ISTs oppgave er å bidra til å gjøre dette mulig.

IST er Skandinavias ledende Edtech-selskap innen administrasjon, timeplanlegging og læring med hjemmemarkeder i Skandinavia og Tyskland. IST har jobbet tett sammen med skolen i over 30 år, og målet er å forbedre hverdagen og virksomheten for lærere, elever og foreldre ved hjelp av intelligente IT-løsninger og verdiskapende tjenester. IST Everyday er i bruk hos kunder i hele Norge. Selskapets nye skytjeneste for skoleadministrasjon og læring implementeres i økende takt.

Key Account Manager - offentlige kunder, primærsegment kommuner og fylkeskommuner i det norske markedet.

Vi søker nå en Key Account Manager som skal ha ansvar for store og små kunder. Du har god salgsforståelse og erfaring fra B2B og har god kjennskap fra salg mot offentlig sektor. Om du har erfaring fra IT-bransjen er det en fordel og du har gjerne kjennskap og interesse for skytjenester, digitalisering og den spennende utviklingen som skjer innenfor området. Erfaring fra tilsvarende roller er en fordel, selv om dette ikke er et absolutt krav. 

Som Key Account Manager vil du overta ansvar for en egen portefølje med mål om videre langsiktig utvikling. Du skal sikre gode relasjoner og fornøyde kunder. I rollen som KAM vil du ha hyppig kontakt med markedet og stillingen vil kreve en del reisetid. Ditt ansvar vil også være å bearbeide markedet ytterligere, sikre interessante leads og etablere nye kunder for selskapet. 

Som person er du opptatt av å bygge en totalopplevelse for kunden og skape langsiktige relasjoner. Du er også lærevillig, og har evne til å sette deg inn i den til tider komplekse hverdagen våre kunder og brukere befinner seg i. 

Motiveres du av muligheten til å være ute blant kunder og sammen med de finne de gode, digitale løsningene for å hjelpe skoler og kommuner med å møte fremtiden?

Send oss din CV og søknad i dag. Har du spørsmål kan du kontakte Mona BO Hauge tlf. 928 84 556. Alle henvendelser behandles konfidensielt, også overfor oppdragsgiver. 

 Arbeidsoppgaver

  • B2B løsningssalg, primært mot kommuner og fylkeskommuner 
  • Etablere nye kundeforhold, skape nye relasjoner i fokussegmentet
  • Utvikle og ivareta eksisterende kundeportefølje, sikre fremtidige kontrakter og samarbeid
  • Relasjonsbygging og møteaktiviteter
  • Tilbudsutarbeidelse, forhandling og avtaleinngåelse
  • Bidra med å besvare anbud
  • Salgs- og markedsarbeid 

Kvalifikasjoner

  • Dokumenterte resultater innen B2B salg
  • Gjerne erfaring fra salg mot offentlig sektor, kommuner og fylkeskommuner
  • God kjennskap til salgsprosessen og hva som skal til for å lykkes
  • Kan skape en totalopplevelse for kunden
  • Evner å sette deg inn komplekse løsninger
  • Digital interesse og erfaring fra IT, og gjerne softwarebransjen er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Det aller viktigste er hvem du er og hva du vil bidra med for å gjøre skolen bedre

Personlige egenskaper

  • Gode relasjonsbyggende egenskaper 
  • Fremoverlent, ambisiøs og resultatorientert
  • Evner dialog på alle nivåer og med mange type profiler
  • Tilpasningsdyktig og endringsvillig
  • Profesjonell og selvstendig, selvgående
  • Nysgjerrig, ydmyk kombinert med å være foroverlent
  • Tålmodig 

Vi tilbyr

  • Internasjonalt sterkt selskap, markedsleder i sin nisje i Norge
  • Sterke markedsledende og profesjonelle løsninger
  • En bedrift som satser videre vekst
  • Fokus på utvikling av innovative løsninger
  • Engasjerte medarbeidere og team
  • Et selskap som satser på dyktige ansatte
  • Åpent, transparent og inspirerende miljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Moderne, hyggelige nye lokaler på Lysaker 

Andre opplysninger:

  • Reisevirksomhet: Anslagsvis 50 reisedager
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Vi inviterer deg til å ta i bruk din erfaring og nysgjerrighet i en stilling hvor du har som mål å bringe det beste ut av Rambøll til våre kunder gjennom å vinne flere store oppdrag. For denne rollen trenger du helhetstankegang, evnen til å lede og koordinere tilbudsprosesser og samtidig lede det lokale markedsarbeidet for Trondheimskontoret. Det vil være en fordel å ha god kjennskap til byggebransjen i Trondheim og omegn. Er du vår nye Tilbudsleder (Tender Manager)? Klikk på søkeknappen for å legge inn din søknad.   Inviting bright minds Vil du bli utfordret faglig og utvikle ekspertisen din i et åpent, fleksibelt og samarbeidsorientert arbeidsmiljø? I Rambøll får du brukt din kunnskap til å skape et bedre samfunn og øke livskvaliteten for menneskene som bor der. Du blir en del av et globalt selskap som har vært i vekst siden oppstarten i 1945. Vi jobber sammen på prosjekter som bidrar til bærekraftig endring, både sosialt, økonomisk og for miljøet.   Lokal nøkkelperson med nasjonal påvirkningskraft! Som vår nye Tilbudsleder (Tender Manager) blir du en del av vår enhet for Salg - og Forretningsutvikling. Enheten er nasjonal og du får engasjerte kollegaer i hele landet og du blir en sentral brikke i Rambølls forretningsutvikling i Norge. Du rapporterer til Markedssjef region Midt og Nord. Som tilbudsleder vil du primært jobbe i markedet i Trondheim, men vil også samarbeide tett med Rambølls øvrige markedsorganisasjon nasjonalt og internasjonalt, juridiske ressurser og fagspesialister. Du vil ha hovedansvar for hele prosessen fra det besluttes å utarbeide tilbud til kontrakt er tildelt og prosessen evaluert. Vi leverer tilbud på mange forskjellige flerfaglige byggeprosjekter fra skoler, sykehus til boliger og kontorer. Det vil her være en stor fordel om du har forståelse for sammenhengen mellom fag- og tjenesteområder. Du må håndtere mange tilbud samtidig, både store og mindre prosjekter. Rollen forutsetter en stor grad av selvstendighet og sosiale ferdigheter for å lede ressurser på tvers av selskapet i spesifikke tilbudsprosesser. I stillingen ligger det også å ha rollen som lokal markedskoordinator for Trondheimskontoret, som innebærer mye kundekontakt i ditt eget og Rambøll sitt kundenettverk.   Dine hovedoppgaver og ansvarsområder vil være: Hovedansvar for hele prosessen, fra det besluttes å utarbeide et tilbud til kontraktstildeling og evaluering av tilbudsprosessen Lede tilbudsteam, møter og fremdrift i tilbudsprosesser Videreutvikle tilbudsarbeidet/ - prosessen og sørge for opplæring av organisasjonen Styre- og delta aktivt i markedsarbeid lokalt, både eksternt og internt Håndtere henvendelser fra våre kunder og samarbeidspartnere Lede salg og markedsmøter for Trondheim Bidra til å finne de rette prosjektmulighetene for Rambøll Være oppdatert på Rambølls strategier, tjenester og ressurser   Vi støtter den faglige utviklingen din / Våre tanker om din bakgrunn Medarbeiderne våre er vår viktigste ressurs, og den faglige veksten din en forutsetning for vår suksess. Fra du starter hos oss får du støtten du trenger for å utvikle deg videre. I denne rollen vil det faglige utgangspunktet ditt for eksempel være: Høyere utdannelse innen økonomi, jus eller ingeniørfag Erfaring fra salg eller tilbudsarbeid Ønskelig med bransjekunnskap innen bygg / arkitektur / arealplanlegging / byutvikling Ønskelig med kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser, kontraktstandarder og entrepriseformer   I denne rollen vil det være en fordel om du også motiveres av utfordringer, er ansvarsbevisst og evner å fokusere på kundens behov og mål. Vi tenker at du er initiativrik og strukturert. Du er strategisk og evner å formidle innholdet i Rambølls rolle som samfunnsrådgiver til kunden. Du kommuniserer godt både på norsk og engelsk.   Rambøll i Norge Rambøll er et av Norges ledende selskap innen rådgivende ingeniørtjenester, arkitektur og design. I Norge har vi 16 kontorer med tilsammen 1500 eksperter, som jobber tverrfaglig på store og små prosjekter. Hos oss kan du bidra til å skape innovative og bærekraftige løsninger til nytte for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.   I Trondheim er Rambøll det største og mest komplette rådgiver og arkitektmiljøet. Vi har nettopp flyttet inn i nye og sentrumsnære lokaler på Nyhavna med meget god tilgang til kollektivtilbud og parkeringsplasser til våre ansatte.   Slik søker du Søk via nett, ved å trykke på søkeknappen og laste opp CV, søknad og annen relevant dokumentasjon. Vi ser frem til å høre fra deg. Søknadsfrist: 05.08.2019   Vi oppfordrer alle kandidater til å søke snarest, da vi innkaller til intervju kontinuerlig.   Har du spørsmål?Kontakt Even Brobak, Markedssjef Midt og Nord, 97597568
27.06.2019 Trondheim
Do you want to help create the future of healthcare? Our name, Siemens Healthineers, was selected to honor our people who dedicate their energy and passion to this cause. It reflects their pioneering spirit combined with our long history of engineering in the ever-evolving healthcare industry. We offer you a flexible and dynamic environment with opportunities to go beyond your comfort zone in order to grow personally and professionally. We are looking for Lab Digitalization Sales Consultants, located across Europe and willing to travel in designated areas, reporting to Siemens Healthineers Headquarters. Sound interesting? Then come and join our global team as Lab Digitalization Sales Consultant to help clinical laboratories improve patient care and reduce operational costs through digitalization. Your tasks and responsibilities: You will lead diagnostics IT sales process, through customer consulting engagements and workflow studies, in order to architect and sell a winning customer-centric IT solution, based on Siemens Healthineers’ lab diagnostics IT portfolio and complementary partners if neededYou will conduct effective customized solution presentations and needs-based product demos showcasing clinical, operational and financial benefits of the total solution specific to the customerYou will coach the broader local sales teams for designing an effective joint sales approach in order to retain existing customers and grow in prospect accountsYou will establish customer contact and credentials with appropriate levels such as technical, strategic, and financial buyers from end user to C-suite decision makers where appropriateYou will act as a conduit between Headquarter and countries to drive sales and marketing strategies in the regionYou will monitor local competitive market trends, government regulations and policies, along with identification of local partners to effectively address the customer needsTo find out more about the specific business, have a look at Lab Diagnostics, Atellica® Diagnostics IT portfolio, and the overall Healthcare IT offerings. Your qualifications and experience: You hold a university degree with preference in the field of engineering, computer science or business administration or in a related disciplineYou have at least 5 years of industry experience in sales, consulting, or servicesYou already gained experience in workflow consulting, professional services or sales in enterprise IT, covering network solution architecture and system designYou have deep understanding of the clinical lab’s workflow as well as the role of IT in improving processes (such as patient result verification, lab inventory management, process analytics, decision support)Further, experience with one or more of the following technologies would be considered a plus: EHR/ EMR/ HIS, LIS, Middleware, HL7/ ASTM, Data Analytics etc.Your attributes and skills: You possess excellent cross-cultural and interpersonal skills; ability to develop strong relationships with customers, advisory boards, and potential or existing business partnersYou are fluent in English. Another European language would be requiredApproximately 50-75% travelling to customers all over the world, mainly Europe is a mustOur global team:Siemens Healthineers is a leading global medical technology company. 50,000 dedicated colleagues in over 70 countries are driven to shape the future of healthcare. An estimated 5 million patients across the globe benefit every day from our innovative technologies and services in the areas of diagnostic and therapeutic imaging, laboratory diagnostics and molecular medicine, as well as digital health and enterprise services. Our culture:Our culture embraces different perspectives, open debate, and the will to challenge convention. Change is a constant aspect of our work. We aspire to lead the change in our industry rather than just react to it. That’s why we invite you to take on new challenges, test your ideas, and celebrate success.Check our Careers Site at www.healthcare.siemens.de/careersAs an equal opportunity employer, we welcome applications from individuals with disabilities. Applications from individuals with disabilitiesWish to find out more before applying? Contact us: +49 (9131) / 17 – 1717, if you wish to discuss any initial questions with our recruitment team. The contact person handling this job ad is Marlena Maier.We care about your data privacy and take compliance with GDPR as well as other data protection legislation seriously. For this reason, we ask you not to send us your CV or resume by email. We ask instead that you create a profile in our talent community where you can upload your CV. Setting up a profile lets us know you are interested in career opportunities with us and makes it easy for us to send you an alert when relevant positions become open. Click here to get started. To all recruitment agencies:Siemens Healthineers does not accept agency resumes. Please do not forward resumes to our jobs alias, employees, or any other company location. Siemens Healthineers is not responsible for any fees related to unsolicited resumes.
28.05.2019 Oslo
What You'll Do The new Customer Experience Renewals Manager (RM) role is a highly visible, strategic position to empower key customers to continue to transform their business and meet their objectives through Cisco solutions.You will be accountable for owning and executing a portfolio of renewal contracts of Cisco products and services across an assigned customer account. RMs work with customer executives, partners and across Cisco teams to develop a holistic, deep view of customer requirements and objectives and define a strategy to drive renewals to on-time closure, as well as minimize renewals risk and financial attrition. You will bring strong knowledge of negotiation strategies and orchestrates cross-functional resources across the company and with partners to provide a unified path to secure every renewal. Key responsibilities and activities include: Drive CX Renewals motion with the customer and manage a team of Cisco resources for all renewal activities from opportunity identification to negation to close Focus on selling the existing portfolio and new offers Renew, up-sell and close on-time contracts in assigned territory Increase sales penetration at existing accounts Understand customers’ and partners’ procurement process Maintain internal and external relationships in support of closing the sale Build deep relationships with customer executives and partners to understand objectives and accelerate their path to value Utilize data and insights from the Customer Experience Executive (CXE) and cross-functional resources to co-create the customer renewal sales strategy with the account team; play a key role in developing the integrated account plan and success plan Conduct quarterly onsite visits with specific customers, partners and account teams to ensure continued satisfaction Understand the overall industry environment Attend and present at internal meetings with other company organizations that are necessary to perform duties; aid business development Monitor and report on market and competitor activities and provide relevant reports and information Analyze data and trends to identify growth opportunities Who You'll Work With This role resides in the Customer Experience organization, one of Cisco’s fastest growing teams that delivers profitable growth throughout the customer lifecycle with a series of selling motions to drive higher value and an optimal experience from Cisco solutions.Knowledge and Experience: Have a proven track record in delivering excellent results against pre-defined goals and targets Excellent communications skills (both written and verbal) and the ability/affinity for building new relationships Process Expert: Strong process management skills and financial acumen with the ability to effectively develop and implement policies for forecasting, data quality and accuracy 7+ years of experience with subscription and software offers Education: Bachelor degree; Master’s degree preferred. Industry certifications preferred (e.g. ITIL, PMP, COBIT, Six Sigma) Proficient in Salesforce and Microsoft Office (Outlook, Excel, Word and PowerPoint) If you are looking for hands-on involvement in shaping the future direction of Cisco and Customer Experience, we have a place for you. Why Cisco #WeAreCisco, where each person is unique, but we bring our talents to work as a team and make a difference. Here’s how we do it.We embrace digital, and help our customers implement change in their digital businesses. Some may think we’re “old” (30 years strong!) and only about hardware, but we’re also a software company. And a security company. A blockchain company. An AI/Machine Learning company. We even invented an intuitive network that adapts, predicts, learns and protects. No other company can do what we do – you can’t put us in a box!But “Digital Transformation” is an empty buzz phrase without a culture that allows for innovation, creativity, and yes, even failure (if you learn from it.)Day to day, we focus on the give and take. We give our best, we give our egos a break and we give of ourselves (because giving back is built into our DNA.) We take accountability, we take bold steps, and we take difference to heart. Because without diversity of thought and a commitment to equality for all, there is no moving forward.So, you have colorful hair? Don’t care. Tattoos? Show off your ink. Like polka dots? That’s cool. Pop culture geek? Many of us are. Passion for technology and world changing? Be you, with us!
09.07.2019 Bærum
Who You'll Work With We are Cisco Sales. We sell solutions and products that make our customers successful. Our focus is to find and solve customers' most critical problems and help them harness new market opportunities. We anticipate our customers' needs, as the world shifts in an unprecedented transformation and technology impacts everything. You will join a team of highly skilled Sales professionals working with Pre-Sales and Technology specialists. Join the Commercial Sales Team in Norway, and make amazing things happen.   What You'll Do As a Geo Territory Account Manager at Cisco, you’ll play a pivotal role in the sales process and work with a large portfolio of technology products and services. You'll help us bring ideas to life by advancing our account team's business and strategy. As we continue to uphold our standard of excellence in the Commercial team, we are embracing unprecedented innovation as tremendous opportunity for growth. We succeed because we listen to our partners and anticipate their needs as the market shifts and technology transitions accelerate. Our customers are versatile, agile and adopt technology fast to compete aggressively and grow their business. We are confident our model provides you with unlimited opportunities to succeed at Cisco. Our culture is one of support and empowerment. Who You Are The Norwegian Commercial Team seeks a Geo Territory Account Manager to drive growth through the development and expansion of channel and customer relationships. In this position, a strategic focus and the ability to understand client and partner business needs are essential.    Account management experience and high track record in a dynamic IT, Software, Services and Solution  business. You have experience selling collaboration, data center, network, security and/or knowledge of the business partner/customer community, strong skills in prospecting, replacing an incumbent, and protecting the Cisco installed base. Demonstrated knowledge of a process for managing a large territory, including demand generation, partner development, forecasting, quota attainment, sales presentations, short-term, mid-term, and long-term opportunity management. Strong business knowledge with complementary skills to understand the partner's business drivers and align to Cisco solutions. Ability to leverage and engage internal resources such as Marketing, Technology Experts, Services and others. Demonstrable success in achieving and exceeding sales targets once selling into accounts or within a territory. Negotiation skills to craft solutions that are beneficial to our customers, partners and Cisco overall. Must be an aggressive self-starter with ability articulate Cisco product and business strategies, and create the demand and close deals. Write and speak English and Norwegian fluently.   Desired Skills Demonstrated experience with solution selling. BA degree in a business discipline or equivalent. Develop and deliver accurate sales forecasts in line with business objectives. Excellent written and verbal communication. Formal training in sales techniques. Knowledge of the commercial market, existing relationships and/or a track record of selling into the commercial customers.   Why Cisco #WeAreCisco, where each person is unique, but we bring our talents to work as a team and make a difference. Here’s how we do it. We embrace digital, and help our customers implement change in their digital businesses. Some may think we’re “old” (30 years strong!) and only about hardware, but we’re also a software company. And a security company. A blockchain company. An AI/Machine Learning company. We even invented an intuitive network that adapts, predicts, learns and protects. No other company can do what we do – you can’t put us in a box! But “Digital Transformation” is an empty buzz phrase without a culture that allows for innovation, creativity, and yes, even failure (if you learn from it.) Day to day, we focus on the give and take. We give our best, we give our egos a break and we give of ourselves (because giving back is built into our DNA.) We take accountability, we take bold steps, and we take difference to heart. Because without diversity of thought and a commitment to equality for all, there is no moving forward.  So, you have colorful hair? Don’t care. Tattoos? Show off your ink. Like polka dots? That’s cool. Pop culture geek? Many of us are. Passion for technology and world changing? Be you, with us!    
08.08.2019 Bærum
Bravida i Oslo vokser og søker etter de som er glad i faget sitt! Vi er på jakt etter deg med noen års erfaring innen servicearbeid.  Om avdelingen Bravida Oslo Elektro Service er en av største avdelingene i Bravida Norge med over 160 montører, og vi trenger flere! Avdelingen utfører alle typer serviceoppdrag for både store og små kunder i Oslo-området. Avdelingen får stadig flere oppdrag innen intern kontroll elektro og termografering, som gjør at vi trenger montører med kompetanse og interesse for faget. Vi trenger også dyktige servicemontører som har erfaring fra både privat og næringskunder. Hos oss får muligheten til å velge din egen vei! I tillegg til service påtar også avdelingen seg mindre prosjekter, og samarbeider på tvers av fagområder og avdelinger i Bravida. Arbeidsoppgaver Jobben som servicemontør i Bravida innebærer frihet under ansvar og du får jobbe selvstendig i ulike typer oppdrag. Arbeidet inneholder både teknisk problemløsning, mersalg og dokumentasjon av oppdragene. En viktig del av jobben er å opprettholde en god kontakt og kommunikasjon mot våre kunder.  Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur Hvorfor skal du jobbe i Bravida? Mange karrieremuligheter Du får egen servicebil Du får mobil/nettbrett Du får jobbe i en stor avdeling med et sosialt og uformelt arbeidsmiljø Vi har et bredt spekter av spennende kunder Vi har gode pensjons- og forsikringsordninger Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser Vi har gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Kvalifikasjoner Fagbrev gr. L Minimum 3 års erfaring fra servicearbeid Interesse for elektrofaget og salg/kunderservice  Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Personlige egenskaper  Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk
08.02.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Bergen
Vis alle 22.066 ledige stillinger

Med smarte løsninger og verdiskapende tjenester innen administrasjon, læring og timeplanlegging, hjelper vi skoler og barnehager til å møte deres utfordringer og gjør skoledagen enklere og mer effektiv for både elev, foresatte, lærere og skoleledere. ISTs hovedkontor ligger i Växjö, med øvrige kontor i Stockholm, Linköping, Oslo, Roskilde og Hamburg (Neritz). Selskapet har drøye 400 ansatte og omtrent halvparten med en bakgrunn innen skole eller barnehage. Les mer: www.ist.com 

Les mer om B2B Salg AS

Stillingsbeskrivelse

Ansatte i IST mener at de har landets viktigste jobb- å levere smarte it-løsninger til skolen. Selskapets visjon er «Alle har rett til en god skole». ISTs oppgave er å bidra til å gjøre dette mulig.

IST er Skandinavias ledende Edtech-selskap innen administrasjon, timeplanlegging og læring med hjemmemarkeder i Skandinavia og Tyskland. IST har jobbet tett sammen med skolen i over 30 år, og målet er å forbedre hverdagen og virksomheten for lærere, elever og foreldre ved hjelp av intelligente IT-løsninger og verdiskapende tjenester. IST Everyday er i bruk hos kunder i hele Norge. Selskapets nye skytjeneste for skoleadministrasjon og læring implementeres i økende takt.

Key Account Manager - offentlige kunder, primærsegment kommuner og fylkeskommuner i det norske markedet.

Vi søker nå en Key Account Manager som skal ha ansvar for store og små kunder. Du har god salgsforståelse og erfaring fra B2B og har god kjennskap fra salg mot offentlig sektor. Om du har erfaring fra IT-bransjen er det en fordel og du har gjerne kjennskap og interesse for skytjenester, digitalisering og den spennende utviklingen som skjer innenfor området. Erfaring fra tilsvarende roller er en fordel, selv om dette ikke er et absolutt krav. 

Som Key Account Manager vil du overta ansvar for en egen portefølje med mål om videre langsiktig utvikling. Du skal sikre gode relasjoner og fornøyde kunder. I rollen som KAM vil du ha hyppig kontakt med markedet og stillingen vil kreve en del reisetid. Ditt ansvar vil også være å bearbeide markedet ytterligere, sikre interessante leads og etablere nye kunder for selskapet. 

Som person er du opptatt av å bygge en totalopplevelse for kunden og skape langsiktige relasjoner. Du er også lærevillig, og har evne til å sette deg inn i den til tider komplekse hverdagen våre kunder og brukere befinner seg i. 

Motiveres du av muligheten til å være ute blant kunder og sammen med de finne de gode, digitale løsningene for å hjelpe skoler og kommuner med å møte fremtiden?

Send oss din CV og søknad i dag. Har du spørsmål kan du kontakte Mona BO Hauge tlf. 928 84 556. Alle henvendelser behandles konfidensielt, også overfor oppdragsgiver. 

 Arbeidsoppgaver

  • B2B løsningssalg, primært mot kommuner og fylkeskommuner 
  • Etablere nye kundeforhold, skape nye relasjoner i fokussegmentet
  • Utvikle og ivareta eksisterende kundeportefølje, sikre fremtidige kontrakter og samarbeid
  • Relasjonsbygging og møteaktiviteter
  • Tilbudsutarbeidelse, forhandling og avtaleinngåelse
  • Bidra med å besvare anbud
  • Salgs- og markedsarbeid 

Kvalifikasjoner

  • Dokumenterte resultater innen B2B salg
  • Gjerne erfaring fra salg mot offentlig sektor, kommuner og fylkeskommuner
  • God kjennskap til salgsprosessen og hva som skal til for å lykkes
  • Kan skape en totalopplevelse for kunden
  • Evner å sette deg inn komplekse løsninger
  • Digital interesse og erfaring fra IT, og gjerne softwarebransjen er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Det aller viktigste er hvem du er og hva du vil bidra med for å gjøre skolen bedre

Personlige egenskaper

  • Gode relasjonsbyggende egenskaper 
  • Fremoverlent, ambisiøs og resultatorientert
  • Evner dialog på alle nivåer og med mange type profiler
  • Tilpasningsdyktig og endringsvillig
  • Profesjonell og selvstendig, selvgående
  • Nysgjerrig, ydmyk kombinert med å være foroverlent
  • Tålmodig 

Vi tilbyr

  • Internasjonalt sterkt selskap, markedsleder i sin nisje i Norge
  • Sterke markedsledende og profesjonelle løsninger
  • En bedrift som satser videre vekst
  • Fokus på utvikling av innovative løsninger
  • Engasjerte medarbeidere og team
  • Et selskap som satser på dyktige ansatte
  • Åpent, transparent og inspirerende miljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Moderne, hyggelige nye lokaler på Lysaker 

Andre opplysninger:

  • Reisevirksomhet: Anslagsvis 50 reisedager

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Kontaktperson

Daglig Leder

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Flere muligheter