Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Juridisk stab i divisjon Informasjonsforvaltning søker jurister Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Juridisk stab i divisjon Informasjonsforvaltning har ansvaret for å sikre den juridiske kvaliteten i divisjonens leveranser, samt å bidra med juridisk kompetanse inn i utviklingen av brukervennlige og fremtidsrettede teknologiske løsninger. Stillingen gir svært gode muligheter for å jobbe med spennende og varierte oppgaver av stor samfunnsmessig betydning.

Vi søker deg med god kunnskap og særlig interesse innenfor områdene finans eller internasjonal informasjonsutveksling.

 

Arbeidsoppgaver

  • bidra til rettsikkerhet og likebehandling gjennom rådgivning og kvalitetssikring
  • få særskilt faglig ansvar for et av fagområdene nevnt ovenfor
  • delta i juridisk utredningsarbeid og annet regelutviklingsarbeid/prosjekter
  • bidra med juridisk kompetanse inn i arbeidet med systemene/samarbeid IT
  • deltakelse i fagnettverk/fagteam
  • stor grad av samspill med andre enheter i Skatteetaten
  • samarbeid med eksterne aktører i forvaltning og næringsliv for å finne gode løsninger for implementering og forvaltning av regelverket
  • aktiv deltagelse i organisering og videreutvikling av divisjonens oppgaver med sikte på en effektiv og fremtidsrettet informasjonsforvaltning  
  • kompetanseutvikling/foredragsvirksomhet

Kvalifikasjoner

  • juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
  • god kompetanse på ett av følgende fagområder;

- finans (aksjer og andre finansprodukter)
- internasjonal rapportering/utveksling av opplysninger (CRS, Fatca med mer)
- skattefaglig kompetanse knyttet til innhenting av opplysninger    

  • meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • godt faglig skjønn 
  • god rolleforståelse
  • kunnskap om skatteforvaltning anses som en fordel
  • gode engelskkunnskaper er en fordel 

Personlige egenskaper

  • evne til raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenke helhetlig
  • utviklingsorientert og tar ansvar utover eget ansvarsområde
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • imøtekommende og liker å veilede andre
  • er strukturert og jobber selvstendig
  • stor arbeidskapasitet og leveranseevne
     

Vi tilbyr

  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Flere tusen potensielle oppdragsgivere bruker allerede KarriereStart.no til å søke etter arbeidskraft og til å ulyse ledige stillinger. Gjennom Frilansguiden kan oppdragsgivere effektivt rekruttere spisskompetanse når det er behov for dette. Det er mulig å:  - Søke etter frilansere basert på kompetansefelt / yrker - Søke i frilansernes porteføljer og prosjekter - Utlyse oppdrag som automatisk matches med riktige frilansere For å bli medlem av Frilansguiden og ta del i dette nye arbeidsmarkedet for frilansere, trenger du bare registrere deg som frilanser og opprette en Frilansprofil etter du har logget inn til din konto på KarriereStart.no. 
04.04.2016 Norge
En lærerik sommer Et summer internship i Bekk Management Consulting (BMC) vil gi deg anledning til å utfordre deg selv og utforske konsulenthverdagen i et engasjerende arbeidsmiljø. Du vil på samme tid bli bedre kjent med Bekk som arbeidsgiver og lære av Norges fremste forretningsrådgivere, teknologer og designere. Internshipet har oppstart i juni og avsluttes i august, med flere uker sammenhengende ferie i juli. Reelle prosjekter Du vil jobbe i team med andre summer interns og Bekk-konsulenter på reelle prosjekter for våre kunder og samarbeidspartnere. Før du begynner på prosjekt vil du få opplæring i metoder og verktøy vi bruker på prosjekt og gjennom hele sommeren vil du bli fulgt opp av en mer erfaren Bekker. Sosialt Det sosiale miljøet er en viktig del av jobbhverdagen. Hver uke arrangerer vi derfor sosiale aktiviteter for at du skal bli godt kjent med oss og andre summer interns. Vi er opptatt av at du skal trives, få god oppfølging og faglig utbytte av sommeren hos oss. Noe for deg? Vi ser etter deg som har interessen, talentet og kompetansen som kreves for å levere fremragende resultater til våre kunder. Dette innebærer en særlig interesse for samspillet mellom strategi og teknologi. Du har til sommeren 2020 gjennomført tre eller fire års utdanning som siviløkonom, sivilingeniør, MSc eller MBA. Videre må du ha sterke analytiske evner og gode faglige kvalifikasjoner, evne å arbeide selvstendig og strukturert og ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Ikke minst må du være nysgjerrig, engasjert og like å ta initiativ. Søknadsfrist tidlig høst 2019 Søknader vil behandles samlet etter søknadsfristen. Dersom du grunnet utveksling eller andre intervjuprosesser ønsker å bli behandlet før fristen kan du sende oss en mail.
09.01.2018 Oslo
Hvem vi er Vi er evig nysgjerrige. Tidvis ukonvensjonelle. Alltid søkende. Kreativt drevet og faglig sterke. Vi våger der andre venter. Driver utviklingen fremover og setter framskritt foran fortjeneste. Vi er stolte av å heve standarden for hva som anses for å være godt levert, og brenner for å spre kunnskap om hva som virker, og hvorfor. Derfor er vi opptatt av å gjøre det som må gjøres, og ikke nødvendigvis det vi blir bedt om å gjøre. Vi er over 400 spesialister innen strategi, design og teknologi. I Norge. Hvem du er Du har høyere utdanning og sterk interesse for faget. Om du har ti eller to års erfaring, er uvesentlig, så lenge du elsker det du driver med. Du motiveres av komplekse utfordringer, og av å løse dem. Du blomstrer i et miljø der det føles naturlig å utfordre hverandre, og motiveres av å få tillit. Personlig utvikling er viktig for deg, og muligheten til å jobbe med samfunnskritiske prosjekter. Kreativ frihet Vi har ingen tro på strømlinjeformede arbeidsplasser. Vi tror på kreativ frihet, personlig utvikling og muligheten til å påvirke egen arbeidsdag, og, ikke minst, den tekniske situasjonen hos kundene man jobber for. Det er din innsikt, dine evner og din vurdering der og da som, i samarbeid med teamet ditt, skaper resultater. Og hvis du ønsker, er mulighetene for å utvikle deg videre store. Både innenfor eget fagområde eller over i helt nye retninger og ansvarsområder. Fritid og kompetansetid Vi er lydhøre og fleksible når det kommer til arbeidstid. Vi verdsetter og respekterer folks fritid, og ser på restitusjon og rekreasjon som viktig for å holde den kreative motoren varm, og intensiteten oppe. Og apropos kreativ motor: Faglig utvikling er svært viktig for oss. Derfor bruker vi en del av arbeidstiden på kompetansebygging innenfor fagfelt vi selv synes er interessante. Blant faggruppene vi har i 2019 finner du for eksempel Cloud Native Architecture, Funksjonell programmering og Produktutvikling & kryssfunksjonelle team. Sjekk også ut: Podcasten vår: https://shows.pippa.io/bekkopen Fagbloggen vår: https://blogg.bekk.no Bekk Teknologiradar: https://radar.bekk.no Snapchat og Instagram: @livetibekk
23.10.2018 Trondheim
Hvem vi er Vi er evig nysgjerrige. Tidvis ukonvensjonelle. Alltid søkende. Kreativt drevet og faglig sterke. Vi våger der andre venter. Driver utviklingen fremover og setter framskritt foran fortjeneste. Vi er stolte av å heve standarden for hva som anses for å være godt levert, og brenner for å spre kunnskap om hva som virker, og hvorfor. Derfor er vi opptatt av å gjøre det som må gjøres, og ikke nødvendigvis det vi blir bedt om å gjøre. Vi er over 400 spesialister innen strategi, design og teknologi. I Norge. I Trondheim møter du 34 av oss. Hvem du er Du har høyere utdanning og sterk interesse for faget (interaksjonsdesign, produktdesign, tjenestedesign, industriell design eller tilsvarende). Du kan gjerne ha en utradisjonell sammensetning av fag og erfaring, og om du har ti eller to års erfaring er uvesentlig, så lenge du elsker det du driver med. Du motiveres av komplekse utfordringer, og av å løse dem. Du blomstrer i et miljø der det føles naturlig å utfordre hverandre, og motiveres av å få tillit. Personlig utvikling er viktig for deg, og muligheten til å jobbe med samfunnskritiske prosjekter. Som interaksjonsdesigner i Bekk vil du få ansvar for brukeropplevelse og interaksjonsdesign i utfordrende og tverrfaglige prosjekter. Akkurat nå er vi 37 interaksjonsdesignere i Oslo og 4 designere i Trondheim. Og alle er forskjellige. Her er noen av dem: Produktstrategen Kan digitalisering til fingerpissene og hjelper kunden med å forstå hva slags løsninger som vil fungere i deres marked. Drar opp helhetlige konsepter som ivaretar både brukerens behov, og virksomhetens merkevare og forretningsmodell. Er en racer på whiteboard, får raskt ut testbare ideer, og jobber kontinuerlig for å forbedre dem. Prosesspersonen Takler store systemer godt og har verktøykassen som trengs for å løse problemer på skjerm, men også tilhørende organisasjonsutfordringer. Er en racer på forankring, god på å fasilitere, flink til å lytte, men også god til å få ut skisser som kunder og kolleger kan bli enige om. Brenner for å gjøre tjenestene vi alle bruker bedre. Skjermdesigneren Skaper ro i rekkene, orden i prosjektet, og løsninger det er lett å finne frem i. Er en kløpper på søkeopplevelsen og har sterke meninger om hamburgermenyen, filtrering og filterboblen. Vet hvor faget vårt kommer fra, ser hvor det er på vei, og begeistrer dagens brukere med elegante mikrointeraksjoner og effektive oppmerksomhetsknep. Kjenner du deg igjen i en eller flere av disse, eller er en helt annen type som kan skape meningsfulle digitale opplevelser, så vil vi gjerne snakke med deg. Fritid og kompetansetid Vi er lydhøre og fleksible når det kommer til arbeidstid. Vi verdsetter og respekterer folks fritid, og ser på restitusjon og rekreasjon som viktig for å holde den kreative motoren varm, og intensiteten oppe. Og apropos kreativ motor: Faglig utvikling er svært viktig for oss. Derfor bruker vi en del av arbeidstiden på kompetansebygging innenfor fagfelt vi selv synes er interessante. Bli bedre kjent med oss Podcasten vår: https://soundcloud.com/bekkopen Fagbloggen vår: https://blogg.bekk.no Snapchat og Instagram: @livetibekk
23.10.2018 Trondheim
AF er i vekst og behovene for flere dyktige medarbeidere kan melde seg til kommende prosjekter over hele landet.Du kjennetegnes av å være kvalitets- og ansvarsbevisst, nysgjerrig og har stor arbeidskapasitet. AF Gruppen er opptatt av høy arbeidsglede og det er viktig at alle ansatte bidrar til et positivt arbeidsmiljø. En viktig forutsetning er at du, som oss, har en kompromissløs holdning til sikkerhet og etikk.Hos AF kan du bli en del av et godt arbeidsmiljø som preges av høy trivsel og stolthet. Vi tilbyr spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. AF har konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram. Registrer din CV på www.afgruppen.no/karriere og husk å legge ved attester og vitnemål. Vi ber deg om å svare på et par spørsmål slik at vi bedre kan få en forståelse av hvilket forretningsområde du er interessert i og hvilken bakgrunn du har.  Så vil vi ta kontakt når behovet skulle melde seg.
23.11.2018 Norge
Vi trenger deg som er nysgjerrig og som liker å jobbe i team. AF Gruppen er et ledende entreprenør- og industrikonsern. Vi løser komplekse utfordringer innenfor alle områder av ingeniørfaget. Vi bygger og rehabiliterer bolig- og næringsbygg, veier, tuneller og landanlegg. Vi river og gjenvinner bygg, anlegg og utrangerte oljeinstallasjoner. Vi finner smarte energiløsninger. Vi leverer en rekke tjenester offshore.   AF er i vekst og behovene for flere dyktige medarbeidere kan melde seg til kommende prosjekter over hele landet. Våre 3800 ansatte er svært forskjellige, men har alle én ting felles: De er nysgjerrige. De elsker gode løsninger og vanskelige utfordringer. I AF Gruppen dyrker vi nysgjerrigheten. For vi vet at de som stiller nye spørsmål som regel finner nye svar.Du kjennetegnes av å være kvalitets- og ansvarsbevisst, nysgjerrig og har stor arbeidskapasitet. AF Gruppen er opptatt av høy arbeidsglede og det er viktig at alle ansatte bidrar til et positivt arbeidsmiljø. En viktig forutsetning er at du, som oss, har en kompromissløs holdning til sikkerhet og etikk. Vi søker både deg med utdanningsbakgrunn innen ingeniørfag, og deg med lang praktisk erfaring fra bransjen. Hos AF kan du bli en del av et godt arbeidsmiljø som preges av høy trivsel og stolthet. Vi tilbyr spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. AF har konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram. Registrer din CV på www.afgruppen.no/karriere og husk å legge ved attester og vitnemål. Vi ber deg om å svare på et par spørsmål slik at vi bedre kan få en forståelse av hvilket forretningsområde du er interessert i og hvilken bakgrunn du har.  Så vil vi ta kontakt når behovet skulle melde seg.
23.11.2018 Norge
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
09.01.2019 Oslo
Vis alle 22.881 ledige stillinger
Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Juridisk stab i divisjon Informasjonsforvaltning har ansvaret for å sikre den juridiske kvaliteten i divisjonens leveranser, samt å bidra med juridisk kompetanse inn i utviklingen av brukervennlige og fremtidsrettede teknologiske løsninger. Stillingen gir svært gode muligheter for å jobbe med spennende og varierte oppgaver av stor samfunnsmessig betydning.

Vi søker deg med god kunnskap og særlig interesse innenfor områdene finans eller internasjonal informasjonsutveksling.

 

Arbeidsoppgaver

  • bidra til rettsikkerhet og likebehandling gjennom rådgivning og kvalitetssikring
  • få særskilt faglig ansvar for et av fagområdene nevnt ovenfor
  • delta i juridisk utredningsarbeid og annet regelutviklingsarbeid/prosjekter
  • bidra med juridisk kompetanse inn i arbeidet med systemene/samarbeid IT
  • deltakelse i fagnettverk/fagteam
  • stor grad av samspill med andre enheter i Skatteetaten
  • samarbeid med eksterne aktører i forvaltning og næringsliv for å finne gode løsninger for implementering og forvaltning av regelverket
  • aktiv deltagelse i organisering og videreutvikling av divisjonens oppgaver med sikte på en effektiv og fremtidsrettet informasjonsforvaltning  
  • kompetanseutvikling/foredragsvirksomhet

Kvalifikasjoner

  • juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
  • god kompetanse på ett av følgende fagområder;

- finans (aksjer og andre finansprodukter)
- internasjonal rapportering/utveksling av opplysninger (CRS, Fatca med mer)
- skattefaglig kompetanse knyttet til innhenting av opplysninger    

  • meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • godt faglig skjønn 
  • god rolleforståelse
  • kunnskap om skatteforvaltning anses som en fordel
  • gode engelskkunnskaper er en fordel 

Personlige egenskaper

  • evne til raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenke helhetlig
  • utviklingsorientert og tar ansvar utover eget ansvarsområde
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • imøtekommende og liker å veilede andre
  • er strukturert og jobber selvstendig
  • stor arbeidskapasitet og leveranseevne
     

Vi tilbyr

  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • SEP 18
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 22
    2019
    7 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 23
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 24
    2019
    5 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 25
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
23 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten