Ledig stilling

ANDFJORD SALMON SØKER MILJØBEVISST SIVILINGENIØR Look North Trainee

Søknadsfrist : 30.06.2019

Sommeren 2019 starter vi bygginga av verdens største gjennomstrømningsanlegg, som kombinerer det beste fra tradisjonelt oppdrett i sjø og lukkede anlegg. Til utbyggingen søker vi en samarbeidsdyktig og strukturert person som har lyst til å være med å prosjektere og lede byggeprosjektet. Det er viktig at du har god forståelse for tekniske løsninger, automasjon og interesse for oppdrettsnæringa. Som trainee hos oss vil du få ansvar fra dag én, jobbe tett med samtlige forretningsområder i virksomheten og bli sentral i oppbyggingen av vårt unike oppdrettsselskap. Traineen vil ha hovedkontor på Sortland i Vesterålen.

Stillingen innebærer også deltakelse i det regionale traineeprogrammet Look North, som starter opp i september 2019. I løpet av det ettårige programmet, får du delta på en rekke faglige og sosiale samlinger med andre traineer i aldersgruppen 23-35 år, som alle bor og jobber i Vesterålen og Lofoten. Du vil blant annet få være med på kurs, konferanser og bedriftsbesøk i regionen, delta på morsomme aktiviteter som surfing, hvalsafari og fjellturer, samt få være med på en spennende studietur til utlandet. Deltakelsen i traineeprogrammet betyr at så fort du ankommer regionen, vil du bli kjent med nye folk som er like opptatt av å oppdage Vesterålen og Lofoten som det du er.

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Utredning og planlegging av byggeprosjekter
  • Prosjektering og beregning
  • Teamledelse og koordinering
  • Administrasjon av prosjekter

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning – sivilingeniør / byggingeniør
  • Kjennskap til oppdrettsnæringa
  • Noe arbeidserfaring innenfor bygg og anlegg er en fordel, men ikke et krav
  • Interesse for bærekraftige, tekniske løsninger

Personlige egenskaper

  • Analytisk, strukturert og resultatorientert
  • Kreativ og lærevillig
  • Selvstendig, initiativrik og positiv
  • Gode samarbeids – og kommunikasjonsevner
  • Miljøbevisst

Vi tilbyr

  • En spennende jobb i et innovativt og bærekraftig oppdrettsselskap
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • Mye ansvar og gode muligheter for å påvirke selskapets utvikling
  • Personlig og faglig utvikling
  • Sentrale og moderne lokaler på Sortland
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Deltakelse i traineeordningen Look North

Søknad sendes til helge@andfjord.no. For mer informasjon om stilling, ta kontakt med direktør for finansiering og forretningsutvikling Helge Krøgenes, tlfn. 930 96 109.

Om Andfjord Salmon AS

Andfjord Salmon AS er et innovativt oppdrettsselskap med hovedsete i Vesterålen. Selskapet har fått konsesjon for oppdrett av 10.000 tonn laks på Kvalnes, Andøya. Vi har også igangsatt regulering av ytterligere områder for betydelig produksjonsvekst, fordelt på tre lokaliteter på Andøya.  Sommeren 2019 starter vi byggingen av verdens største gjennomstrømningsanlegg, som kombinerer det beste fra tradisjonelt oppdrett i sjø og lukkede anlegg.

Andfjord Salmon har allerede skapt internasjonal interesse med sitt innovative patent for oppdrett av laks i nedsenket basseng i strandkanten. Metoden sørger for gjennomstrømning av rent næringsrikt vann fra Atlanterhavet, med optimal oppdrettstemperatur både sommer og vinter. Laksen får god plass, og dermed livsvilkår som gir høy fiskevelferd og god vekst. Selskapet har hovedkontor i moderne lokaler sentralt på Sortland i Vesterålen.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Som et viktig ledd i utviklingen av forretningsenheten søker vi nå en erfaren innkjøpsleder/-sjef som ønsker å bidra aktivt i tilbuds- og innkjøpsprosessen i store nybyggprosjekter og i spesialprosjekter. Vi søker deg med høyere utdannelse innen ingeniør- eller økonomiske fag, som har god kommersiell forståelse og evner å skape gode relasjoner med leverandørmarkedet. Som innkjøpsleder/sjef har du en viktig rolle med direkte påvirkningskraft på de økonomiske resultatene i våre prosjekter. Du vil jobbe tett opp mot prosjektene i oppstarts- og gjennomføringsfasen og bistå disse i innkjøpsrelaterte arbeider. Arbeidsoppgavene inkluderer ansvar for planlegging, oppfølging og gjennomføring av innkjøp, herunder: Aktiv deltagelse i tilbudsfasen, med forespørsler, tekniske avklaringer og tilbudsevalueringer Tilrettelegging for avropsmodeller  Lede forhandlinger og kontraheringer av underentreprenører og leverandører i prosjekt Leverandørutvikling med mål om å senke prosjektets totale innkjøpskostnader   Arbeidsoppgaver: Aktivt lede og organisere enhetens innkjøp mot prosjekter og i kalkulasjonsarbeid Aktiv deltagelse i tilbudsfasen, med forespørsler og tilbudsevalueringer Ansvarlig for innkjøpsplanlegging, oppfølging og gjennomføring i dedikerte prosjekter Leverandørutvikling med mål å senke totale innkjøpskostnader Ledelse av enhetens internasjonale innkjøpsaktivitet Du vil få en viktig rolle med stor kontaktflate mot prosjekter og resten av organisasjonen. Du trives godt med å skape gode relasjoner og å ha mange baller i luften samtidig. Du er strukturert, løsningsorientert og har gode formuleringsevner. Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø og spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. Stillingen byr på betydelige muligheter for kompetanseutvikling og personlig utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram.
31.05.2019 Oslo
Vi inviterer deg til å ta i bruk din kompetanse og erfaring i en stilling hvor du vil få bli med på utfordrende prosjekter i et engasjert fagmiljø. For denne rollen trenger du kreativitet, faglig dyktighet,  gode samarbeidsevner og å evne til å inngi tillitt og skape gode relasjoner.Er du vår nye Rådgiver Bygningsfysikk? Klikk på søkeknappen for å legge inn din søknad.   Inviting bright minds Vil du bli utfordret faglig og utvikle ekspertisen din i et åpent, fleksibelt og samarbeidsorientert arbeidsmiljø? I Rambøll får du brukt din kunnskap til å skape et bedre samfunn og øke livskvaliteten for menneskene som bor der. Du blir en del av et globalt selskap som har vært i vekst siden oppstarten i 1945. Vi jobber sammen på prosjekter som bidrar til bærekraftig endring, både sosialt, økonomisk og for miljøet.   Bli en del av vår Spesialfag avdeling Som vår nye Rådgiver Bygningsfysikk blir du en del av vår avdeling for Spesialfag Bygg i Trondheim, med 25 engasjerte medarbeidere, innen brannteknikk, akustikk og bygningsfysikk, derav 9 innen bygningsfysikk.  Dine hovedoppgaver og ansvarsområder vil være: Rådgiving, mulighetsstudier, design og prosjektering. Beregninger, modellering og analyse innenfor energi, fukt, varme, inneklima og dagslys. Tilstandskartlegging, skadesaker og kontroll av prosjektering og utførelse Oppdragsledelse med styring av økonomi og fremdrift  Vi støtter den faglige utviklingen din Medarbeiderne våre er vår viktigste ressurs, og den faglige veksten din en forutsetning for vår suksess. Fra du starter hos oss får du støtten du trenger for å utvikle deg videre. I denne rollen vil det faglige utgangspunktet ditt for eksempel være: Mastergrad innen Bygningsfysikk  I denne rollen vil det være en fordel om du også har tidligere rådgivererfaring innen fagområdet.   Velkommen til vår  divisjon for bygg & arkitektur  Vi er et av verdens ti ledende firma innen bygningsprosjektering, og jobber årlig på mer enn 10 000 byggeprosjekter. Våre 4000 fageksperter fra hele verden har spesialisert seg på å skape innovative og bærekraftige bygg som det er godt å bo og jobbe i. Vi legger ekstra vekt på å balansere de kulturelle, sosiale og fysiske aspektene ved byggene, for å skape verdi for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.   Rambøll i Norge Rambøll er et av Norges ledende selskap innen rådgivende ingeniørtjenester, arkitektur og design. I Norge har vi 16 kontorer med tilsammen 1500 eksperter, som jobber tverrfaglig på store og små prosjekter. Hos oss kan du bidra til å skape innovative og bærekraftige løsninger til nytte for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.
28.01.2019 Tromsø
Om avdelingen Bravida Tromsø har tre avdelinger: Rør, Elektro og Ventilasjon. Samarbeidet er godt og vårt formål er å utføre tverrfaglige prosjekter med alle tekniske fag. På røravdelingen jobber 28 rørleggere som er støttet av 5 prosjekt-/serviceledere, en kalkulatør, en avdelingsøkonom og avdelingssjef. Avdelingen har en omsetning på ca. 100 millioner kroner. Til sammen er vi et supert lag som er proffe på rør. Med oss får du i tillegg til et godt arbeidsmiljø og trivelige kollegaer, samt arbeide med spennende og utfordrende prosjekter. Akkurat nå er vi i en spennende fase med en fornyet organisasjon og søker derav en ny prosjektleder.    Arbeidsoppgaver Som prosjektleder i Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din evne til å overgå kundenes forventninger gjennom din kunnskap, driv og interesse. Rollen som prosjektleder innebærer det overordnede ansvaret for et eller flere prosjekt, fra planlegging til leveranse. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert prosjekt er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Prosjektoppfølging; økonomi, personal, innkjøp, kvalitet og HMS Planlegge ressursbehov, administrere og bemanne oppdragene med riktig kompetanse Lede og engasjere medarbeidere Anbuds- og tilbudsregning på prosjekter Oppfølging av kunder og leverandører Utvikle og bevare kunderelasjoner Deltakelse i prosjektmøter Ansvar for mersalg i prosjektet Rapportering til avdelingssjef Deltakelse på prosjektmøter Tydelig kommunikasjon med byggeledelse, ledere og medarbeidere   Kvalifikasjoner Ingeniørutdanning eller annen teknisk utdanning Minimum 2 års erfaring innen prosjektledelse Svennebrev er ønskelig Rett erfaring kan veie opp for manglende utdanning Tverrfaglig kompetanse er ønskelig God kompetanse innenfor VVS og kjennskap til bransjen God økonomiforståelse God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende VVS entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad. Søknader behandles fortløpende så søk allerede idag! Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.
11.03.2019 Tromsø
I forbindelse med økende oppdragsmengde søker vi etter en serviceleder til vår avdeling Bravida Oslo Telematikk. Avdelingen har 26 medarbeidere og en omsetning på ca. 30 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Oslo-området. Vi spesialiserer oss på fiber- og svakstrømsmontasje, mye rettet mot næring og offentlig i form av rammeavtaler og serviceoppdrag.   Arbeidsoppgaver Som serviceleder i Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din evne til å overgå kundenes forventninger gjennom din kunnskap, driv og interesse. Rollen som serviceleder innebærer ansvar for hele serviceoppdrag, både små og store, fra kundebearbeiding til salg og leveranse. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:   Oppdragsoppfølging; økonomi, personal, innkjøp, kvalitet og HMS Planlegge ressursbehov, administrere og bemanne oppdragene med riktig kompetanse Lede og engasjere medarbeidere Tilbudsregning og oppfølging av serviceoppdrag Aktivt salg mot nye og eksisterende kunder Oppfølging av kunder og leverandører Utvikle og bevare kunderelasjoner Deltakelse i kundemøter Ansvar for mersalg Rapportering til avdelingssjef Tydelig kommunikasjon med kunder og medarbeidere   Kvalifikasjoner Teknisk utdannelse på høyskole/fagskole gjerne ingeniørutdanning  Minimum 2 års erfaring i tilsvarende rolle Fagbrev gr. S, evt gr. L med erfaring innen svakstrøm Rett erfaring kan veie opp for manglende utdanning Gode salgsevner God kjennskap til bransjen God økonomiforståelse God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø
27.05.2019 Oslo
I forbindelse med økt oppdragsmengde søker vi etter Prosjekt-/gruppeleder til vår avdeling Trondheim VVS Prosjekt. Avdelingen har 90 medarbeidere og en omsetning på ca. 175 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Midt Norge. Vi har egen prosjektutviklingsavdeling som kalkulerer og prosjekterer våre oppdrag. Vi har et meget godt arbeidsmiljø med mange felles aktiviteter. Prosjektering VVS i Trondheim har 11 ansatte som utvikler, kalkulerer og prosjekterer større prosjekter innen rør og klima.   Arbeidsoppgaver Som prosjektutvikler i Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din evne til å overgå kundenes forventninger gjennom din kunnskap, driv og interesse. Rollen som prosjektutvikler innebærer det overordnede ansvaret for et/eller flere prosjekt, fra kalkulasjon til ferdig prosjektert. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert prosjekt er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:  Kalkulasjon/ Anbuds- og tilbudsregning på prosjekter Kontraktsforhandling Prosjektutvikling/samspill Prosjekteringsledelse Prosjektering Prosjektoppfølging; økonomi, personal, innkjøp, kvalitet og HMS Planlegge ressursbehov, administrere og bemanne oppdragene med riktig kompetanse Oppfølging av kunder og leverandører Utvikle og bevare kunderelasjoner Deltakelse i prosjektmøter Tydelig kommunikasjon med prosjektgruppa, ledere og medarbeidere Kvalifikasjoner Teknisk utdannelse på høyskole Ingeniørutdanning Master Minimum 5 års erfaring innen prosjektledelse God kompetanse innen VVS God kjennskap til bransjen God økonomiforståelse God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Du er faglig sterk og holder kunnskap dine ved like Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø    Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 30.07.2019. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.
20.06.2019 Trondheim
I forbindelse med økt oppdragsmengde søker vi etter en/flere prosjektutviklere til vår avdeling Trondheim VVS Prosjekt. Avdelingen har 90 medarbeidere og en omsetning på ca. 175 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Midt Norge. Vi har egen prosjektutviklingsavdeling som kalkulerer og prosjekterer våre oppdrag. Vi har et meget godt arbeidsmiljø med mange felles aktiviteter.     Arbeidsoppgaver Som prosjektutvikler i Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din evne til å overgå kundenes forventninger gjennom din kunnskap, driv og interesse. Rollen som prosjektutvikler innebærer det overordnede ansvaret for et/eller flere prosjekt, fra kalkulasjon til ferdig prosjektert. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert prosjekt er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:  Kalkulasjon/ Anbuds- og tilbudsregning på prosjekter Kontraktsforhandling Prosjektutvikling/samspill Prosjekteringsledelse Prosjektering Prosjektoppfølging; økonomi, personal, innkjøp, kvalitet og HMS Planlegge ressursbehov, administrere og bemanne oppdragene med riktig kompetanse Oppfølging av kunder og leverandører Utvikle og bevare kunderelasjoner Deltakelse i prosjektmøter Tydelig kommunikasjon med prosjektgruppa, ledere og medarbeidere   Kvalifikasjoner Teknisk utdannelse på høyskole/fagskole Ingeniørutdanning Master Minimum 2 års erfaring innen prosjektledelse Fagbrev innen elektro er ønskelig Rett erfaring kan veie opp for manglende utdanning God kompetanse innen VVS God kjennskap til bransjen God økonomiforståelse God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B  Nyutdannede oppfordres også til å søke, vi søker flere stillinger og opplæring vil bli gitt   Personlige egenskaper Du er faglig sterk og holder kunnskap dine ved like Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø    Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 30.07.2019. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.
20.06.2019 Trondheim
I forbindelse med økt oppdragsmengde søker vi etter en/flere prosjektutviklere til vår avdeling Trondheim Elektro Prosjekt. Avdelingen har 100 medarbeidere og en omsetning på ca. 140 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Midt Norge. Vi har egen prosjektutviklingsavdeling som kalkulerer og prosjekterer våre oppdrag. Vi har et meget godt arbeidsmiljø med mange felles aktiviteter.     Arbeidsoppgaver Som prosjektutvikler i Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din evne til å overgå kundenes forventninger gjennom din kunnskap, driv og interesse. Rollen som prosjektutvikler innebærer det overordnede ansvaret for et/eller flere prosjekt, fra kalkulasjon til ferdig prosjektert. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert prosjekt er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:  Kalkulasjon/ Anbuds- og tilbudsregning på prosjekter Kontraktsforhandling Prosjektutvikling/samspill Prosjekteringsledelse Prosjektering Prosjektoppfølging; økonomi, personal, innkjøp, kvalitet og HMS Planlegge ressursbehov, administrere og bemanne oppdragene med riktig kompetanse Oppfølging av kunder og leverandører Utvikle og bevare kunderelasjoner Deltakelse i prosjektmøter Tydelig kommunikasjon med prosjektgruppa, ledere og medarbeidere   Kvalifikasjoner Teknisk utdannelse på høyskole/fagskole Ingeniørutdanning Master Minimum 2 års erfaring innen prosjektledelse Fagbrev innen elektro er ønskelig Rett erfaring kan veie opp for manglende utdanning God kompetanse innen elektro God kjennskap til bransjen God økonomiforståelse God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B  Nyutdannede oppfordres også til å søke, vi søker flere stillinger og opplæring vil bli gitt   Personlige egenskaper Du er faglig sterk og holder kunnskap dine ved like Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø    Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 30.07.2019. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.
20.06.2019 Trondheim
Vi trenger deg som er nysgjerrig og som liker å jobbe i team. AF Gruppen er et ledende entreprenør- og industrikonsern. Vi løser komplekse utfordringer innenfor alle områder av ingeniørfaget. Vi bygger og rehabiliterer bolig- og næringsbygg, veier, tuneller og landanlegg. Vi river og gjenvinner bygg, anlegg og utrangerte oljeinstallasjoner. Vi finner smarte energiløsninger. Vi leverer en rekke tjenester offshore.   AF er i vekst og behovene for flere dyktige medarbeidere kan melde seg til kommende prosjekter over hele landet. Våre 3800 ansatte er svært forskjellige, men har alle én ting felles: De er nysgjerrige. De elsker gode løsninger og vanskelige utfordringer. I AF Gruppen dyrker vi nysgjerrigheten. For vi vet at de som stiller nye spørsmål som regel finner nye svar.Du kjennetegnes av å være kvalitets- og ansvarsbevisst, nysgjerrig og har stor arbeidskapasitet. AF Gruppen er opptatt av høy arbeidsglede og det er viktig at alle ansatte bidrar til et positivt arbeidsmiljø. En viktig forutsetning er at du, som oss, har en kompromissløs holdning til sikkerhet og etikk. Vi søker både deg med utdanningsbakgrunn innen ingeniørfag, og deg med lang praktisk erfaring fra bransjen. Hos AF kan du bli en del av et godt arbeidsmiljø som preges av høy trivsel og stolthet. Vi tilbyr spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. AF har konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram. Registrer din CV på www.afgruppen.no/karriere og husk å legge ved attester og vitnemål. Vi ber deg om å svare på et par spørsmål slik at vi bedre kan få en forståelse av hvilket forretningsområde du er interessert i og hvilken bakgrunn du har.  Så vil vi ta kontakt når behovet skulle melde seg.
23.11.2018 Norge
Vis alle 19.762 ledige stillinger

Look North Trainee rekrutterer nyutdannet kandidater på bachelor- og masternivå. Formålet er å styrke Lofoten og Vesterålen med de skarpeste hodene som kan forme framtida vår i rett retning. Traineeperioden har ett års varighet, og de fleste traineene blir fast ansatt fra dag én. Etter hvert som bedriftene melder inn sine behov for traineer, vil utlysninger bli gjort her på siden. Følg med!

Hva skjer i traineeåret?

Som trainee får du et sosialt nettverk, seminarer, gode kontakter i næringslivet og en utenlandsreise som gir deg faglig merverdi.

Bli kjent

Når du ankommer, blir du raskt kjent med resten av gjengen. Vi er akkurat mange nok til at du ankommer til en ferdig fiks vennegjeng som er like opptatt av å oppdage regionen som du.

Fagsamlinger

Gjennom året møtes vi for skreddersydd fagpåfyll som styrker din utvikling som ansatt, og rigger deg til å klatre videre i karrierestigen der du er trainee.

Sosiale treff

Det fine med Look North er at du er trainee i noens drømmeferie. Vi møtes ofte for å dra på tur, oppdage regionen og for å få et sosialt nettverk blant vesterålingene og lofotværingene.

Bedriftsbesøk

For å få et godt profesjonelt nettverk i regionene drar vi på bedriftsbesøk. På den måten blir du bedre kjent med resten av arbeidsmarkedet og får uvurderlige kontakter for videre utvikling.

Studietur utenlands

Vi tar med traineene på skreddersydd studietur utenlands slik at de får besøke en internasjonal bedrift. Tidligere har vi vært i Brussel, Dublin og New York.

Les mer om Look North Trainee

Stillingsbeskrivelse

Andfjord Salmon AS søker en miljøbevisst trainee sivilingeniør som vil jobbe med byggprosjektering av vårt nye og bærekraftige oppdrettsanlegg.

Sommeren 2019 starter vi bygginga av verdens største gjennomstrømningsanlegg, som kombinerer det beste fra tradisjonelt oppdrett i sjø og lukkede anlegg. Til utbyggingen søker vi en samarbeidsdyktig og strukturert person som har lyst til å være med å prosjektere og lede byggeprosjektet. Det er viktig at du har god forståelse for tekniske løsninger, automasjon og interesse for oppdrettsnæringa. Som trainee hos oss vil du få ansvar fra dag én, jobbe tett med samtlige forretningsområder i virksomheten og bli sentral i oppbyggingen av vårt unike oppdrettsselskap. Traineen vil ha hovedkontor på Sortland i Vesterålen.

Stillingen innebærer også deltakelse i det regionale traineeprogrammet Look North, som starter opp i september 2019. I løpet av det ettårige programmet, får du delta på en rekke faglige og sosiale samlinger med andre traineer i aldersgruppen 23-35 år, som alle bor og jobber i Vesterålen og Lofoten. Du vil blant annet få være med på kurs, konferanser og bedriftsbesøk i regionen, delta på morsomme aktiviteter som surfing, hvalsafari og fjellturer, samt få være med på en spennende studietur til utlandet. Deltakelsen i traineeprogrammet betyr at så fort du ankommer regionen, vil du bli kjent med nye folk som er like opptatt av å oppdage Vesterålen og Lofoten som det du er.

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Utredning og planlegging av byggeprosjekter
  • Prosjektering og beregning
  • Teamledelse og koordinering
  • Administrasjon av prosjekter

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning – sivilingeniør / byggingeniør
  • Kjennskap til oppdrettsnæringa
  • Noe arbeidserfaring innenfor bygg og anlegg er en fordel, men ikke et krav
  • Interesse for bærekraftige, tekniske løsninger

Personlige egenskaper

  • Analytisk, strukturert og resultatorientert
  • Kreativ og lærevillig
  • Selvstendig, initiativrik og positiv
  • Gode samarbeids – og kommunikasjonsevner
  • Miljøbevisst

Vi tilbyr

  • En spennende jobb i et innovativt og bærekraftig oppdrettsselskap
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • Mye ansvar og gode muligheter for å påvirke selskapets utvikling
  • Personlig og faglig utvikling
  • Sentrale og moderne lokaler på Sortland
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Deltakelse i traineeordningen Look North

Søknad sendes til helge@andfjord.no. For mer informasjon om stilling, ta kontakt med direktør for finansiering og forretningsutvikling Helge Krøgenes, tlfn. 930 96 109.

Om Andfjord Salmon AS

Andfjord Salmon AS er et innovativt oppdrettsselskap med hovedsete i Vesterålen. Selskapet har fått konsesjon for oppdrett av 10.000 tonn laks på Kvalnes, Andøya. Vi har også igangsatt regulering av ytterligere områder for betydelig produksjonsvekst, fordelt på tre lokaliteter på Andøya.  Sommeren 2019 starter vi byggingen av verdens største gjennomstrømningsanlegg, som kombinerer det beste fra tradisjonelt oppdrett i sjø og lukkede anlegg.

Andfjord Salmon har allerede skapt internasjonal interesse med sitt innovative patent for oppdrett av laks i nedsenket basseng i strandkanten. Metoden sørger for gjennomstrømning av rent næringsrikt vann fra Atlanterhavet, med optimal oppdrettstemperatur både sommer og vinter. Laksen får god plass, og dermed livsvilkår som gir høy fiskevelferd og god vekst. Selskapet har hovedkontor i moderne lokaler sentralt på Sortland i Vesterålen.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Søknad sendes til helge@andfjord.no. For mer informasjon om stilling, ta kontakt med direktør for finansiering og forretningsutvikling Helge Krøgenes, tlfn. 930 96 109.

Søknadsfrist : 30.06.2019

Kontaktperson

Forretningsutvikler

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • JUN 30
    2019
    7 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
4 ledige stillinger
Traineeprogram