Ledig stilling

Prosjektutvikler for spennende kjøle- og energikonsepter B2B Salg AS

Søknadsfrist : Snarest

Unik mulighet innen teknologisk utvikling og vekst

Carrier har en solid posisjon i det norske dagligvaremarkedet for unike kjøle- og fryseanlegg.  I senere tid har de overført sin kjøle- og energikompetanse til industri, næringseiendom, offentlige bygninger og sportsanlegg.  For ytterlige å forsterke denne satsingen søker de nå etter en kommersiell Prosjektutvikler.

Selskapet har levert og er for tiden involvert i flere spennende energiprosjekter som bl.a. Finansparken i Stavanger (Norges største næringsbygg basert på tre som bærende konstruksjon), Hamar OL Amfi, flere kjøpesentre og ikke minst innendørs skihall SNØ på Lørenskog. For mer informasjon om SNØ se her.

Carrier er langt fremme i forhold til teknologi og produktutvikling innen kjøling, varme og energioptimalisering, og et av de lendene teknologiske fagmiljøene i Norge.

Kjøling, AC, varmepumper og energisentraler

Som Prosjektutvikler vil du ha ansvaret for å utvikle totalkonsepter for næringsbygg og industri innen segmenter som kjøl, frys, aircondition, varmepumper og energisentraler. Et nært samarbeid med konsulenter, installatører / totalentreprenører og anleggseiere vil være en sentral del av stillingen. Salget inkluderer nyinstallasjoner / nybygg og renovasjonsprosjekter samt prosjekter innen energieffektivisering. Du vil få god støtte fra interne tekniske ressurser og prosjektledere.

Søker kandidater i hele Norge

Stillingen rapporterer til Salgs- og Markedssjef. Den har en høy grad av selvstendighet. Du vil samarbeide tett med andre i avdelingen, teknisk avdeling, prosjektavdeling, egne fabrikker og eksterne leverandører. Arbeidssted vil være på kontoret på Bryn i Oslo, alternativt ved ett av våre 9 avdelingskontorer hvis du bor andre steder i Norge.

Vi ser etter deg som har teknisk høyskoleutdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole. Fagområder bør være energi, maskin, kulde / termo eller VVS. Du er kontaktskapende, serviceinnstilt og selvstendig. Du har høy teknisk interesse, er arbeidsom og liker å samhandle med ulike mennesker eksternt og internt. Om du kjenner deg igjen i dette, ønsker vi kontakt med deg. Kandidater som mangler utdannelsen, men med riktig erfaring, kan også være aktuelle for stillingen.

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med B2B Salg AS v/Stein Ove Høgdahl, tlf. nr. 906 90 281 som er rekrutteringsrådgiver for Carrier i denne prosessen.  Alle henvendelser behandles konfidensielt, også overfor oppdragsgiver. Vi ber deg sende søknad og CV snarest. Søknader behandles fortløpende. 

Arbeidsoppgaver

  • Salg og markedsføring av Carrier sine produkter og tjenester 
  • Kundeansvar og videreutvikling av eksisterende kunder 
  • Styrke og utvikle kunderelasjoner og etablere nye kundeforhold 
  • Utvikle totalkonsepter og tekniske løsninger i samarbeid med kunde og interne 
  • Påvirke prosjekter i tidlig fase 
  • Kontakt med fabrikker og leverandører 
  • Ansvarlig for noe prosjektgjennomføring for mindre prosjekter 
  • Måloppnåelse og resultatansvar for egne KPI'er

Kvalifikasjoner

  • Kompetanse innen kjøle-, energi- eller maskinteknikk 
  • Teknisk interessert med erfaring fra teknisk rolle, prosjektsalg, eller løsningssalg 
  • Økonomisk forståelse – «kremmer med teknisk innsikt» 
  • Kan presentere og har styrke til å skape interesse og engasjement 
  • God salgs- og markedsforståelse 
  • Høyere utdannelse innen tekniske fag er ønskelig 
  • God formidlings – og fremstillingsevne på norsk og engelsk 
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

  • Kommersiell legning, resultatorientert og kundeorientert 
  • Åpen og trygg relasjonsskaper med gode samarbeidsevner på alle nivå 
  • Selvgående og dedikert med sterk gjennomføringsevne 
  • Energisk, positiv og nysgjerrig 
  • Relasjonsbyggende egenskaper

Vi tilbyr

  • Jobbe med spennende energiprosjekter (f.eks. SNØ) 
  • Bidra til et bærekraftig miljø med innovativ teknologi 
  • Velkjente referansekunder og prosjekter 
  • Godt faglig miljø med innovative produkter 
  • Utviklingsmuligheter i et selskap og segment i vekst 
  • Internasjonalt selskap med lokal tilpasning 
  • Fleksibel arbeidstid og fleksibelt arbeidssted 
  • Konkurransedyktige betingelser 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Bravida i Oslo vokser og søker etter de som er glad i faget sitt! Vi er på jakt etter deg med noen års erfaring innen servicearbeid.  Om avdelingen Bravida Oslo Elektro Service er en av største avdelingene i Bravida Norge med over 160 montører, og vi trenger flere! Avdelingen utfører alle typer serviceoppdrag for både store og små kunder i Oslo-området. Avdelingen får stadig flere oppdrag innen intern kontroll elektro og termografering, som gjør at vi trenger montører med kompetanse og interesse for faget. Vi trenger også dyktige servicemontører som har erfaring fra både privat og næringskunder. Hos oss får muligheten til å velge din egen vei! I tillegg til service påtar også avdelingen seg mindre prosjekter, og samarbeider på tvers av fagområder og avdelinger i Bravida. Arbeidsoppgaver Jobben som servicemontør i Bravida innebærer frihet under ansvar og du får jobbe selvstendig i ulike typer oppdrag. Arbeidet inneholder både teknisk problemløsning, mersalg og dokumentasjon av oppdragene. En viktig del av jobben er å opprettholde en god kontakt og kommunikasjon mot våre kunder.  Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur Hvorfor skal du jobbe i Bravida? Mange karrieremuligheter Du får egen servicebil Du får mobil/nettbrett Du får jobbe i en stor avdeling med et sosialt og uformelt arbeidsmiljø Vi har et bredt spekter av spennende kunder Vi har gode pensjons- og forsikringsordninger Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser Vi har gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Kvalifikasjoner Fagbrev gr. L Minimum 3 års erfaring fra servicearbeid Interesse for elektrofaget og salg/kunderservice  Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Personlige egenskaper  Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk
08.02.2019 Oslo
Har du erfaring fra utvikling av bolig-, helse-, skole- eller næringsprosjekter?  Skanska Norge søker prosjektutviklere til vår byggvirksomhet med base på vårt hovedkontor i Oslo eller i Trondheim.   Skanska er et av verdens ledende eiendomsutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 37.500 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.   Som prosjektutvikler vil du være en del av et kreativt og svært kompetent fagmiljø i Marked, Prosjekt- og Forretningsutvikling. Enheten er sentralt organisert i Forretningsområde Bygg og støtter vår lokale virksomhet i utviklingen av prosjekter rundt omkring i landet. Du vil få ansvar for å lede utviklingen av prosjekter i samarbeid med våre kunder, utvalgte rådgivere, arkitekt og vårt interne tilbudsteam. Avdelingen består av 14 meget kompetente medarbeidere.  Prosjektutvikler     Vi kan tilby:  En svært attraktiv og viktig prosjektutviklerrolle i Forretningsområde Bygg Store muligheter for faglig utvikling gjennom arbeid med spennende prosjekter over hele landet Et selskap som er et forbilde innen digitalisering og utviklingen av miljøvennlige og bærekraftige løsninger Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for medeierskap gjennom vårt aksjeprogram   Ansvar: Lede utviklingsprosesser i samarbeid med kunde, arkitekt, rådgivere og resten av vårt interne tilbudsteam     Kvalifikasjoner:  Erfaring fra utvikling av bolig-, skole-, helse- eller næringsbygg som prosjektutvikler, arkitekt eller byggherre  Relevant operativ erfaring fra overnevnte segmenter som prosjektleder eller prosjekteringsleder Erfaring fra tilbudsarbeid Utdanning fra høyskole eller tilsvarende, eller erfaring i henhold til ovennevnte punkter Må beherske norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig     Egenskaper: Gjennomføringsevne Kostnadsforståelse Forretningsorientert og kreativ Helhetstenkende Samarbeidsvillig, åpen og ærlig   Stillingene rapporterer til direktør for Marked, Prosjekt- og Forretningsutvikling, og vi søker etter medarbeidere med arbeidssted Oslo eller Trondheim.   Kontakt: Direktør Marked, Prosjekt- og Forretningsutvikling, Fredrik Dæhli, tel 982 10 338 HR-sjef, Dag Vanberg, tel 911 34 156
08.07.2019 Oslo, Trondheim
Vil du jobbe med å skape energieffektive bygg?   Hvis du vil få bygg til å fungere optimalt med de beste energiløsningene, så er dette jobben for deg. I GK legger vi vekt på en helhetlig teknisk vurdering og dine arbeidsoppgaver vil være tverrfaglige med fokus på dagens utfordringer i byggebransjen. Vi ser etter deg som er ansvarsbevisst med gode kommunikasjonsevner, har VVS kompetanse og vil jobbe for et bedre miljø. Vi har et høyt tempo og vet at du må kunne håndtere mange baller i luften samtidig. Vi ser etter deg som liker å ha kundekontakt og dra ut på anlegg for å se mulighetene. Du må ha førerkort klasse B og du må snakke og skrive godt norsk. Synes du stillingen som Prosjektleder på vår serviceavdeling eksisterende bygg høres interessant ut så ser vi frem til å høre fra deg! Arbeidsoppgaver: Prosjektledelse Kundekontakt Ansvar for kundeportefølje Teamarbeid med kollegaer Ønskede kvalifikasjoner: Ingeniørkompetanse VVS Relevant erfaring innen ventilasjon, kulde, elektro eller rør vil være en fordel, og kan kompensere for utdanning Evnen til god kommunikasjon Resultatorientert Utadvendt og serviceinnstilt Generelt god IT kunnskap Vi kan tilby: En interessant stilling i en offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter Kurs og etterutdanning Gode datasystemer for prosjekt- og økonomistyring Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold Bil- og telefonordning Søknader vil bli behandlet etterhvert som de kommer inn, så ikke vent for lenge! 
04.07.2019 Oslo
Vi ønsker en ny ambisiøs Leder for vedlikehold og driftsstøtte til AF Miljøbase Vats som deltar aktivt i virksomheten og med fokus på utvikling og forbedring. Personen vi søker vil få en sentral rolle i ledelsen på basen. Vedkommende vil ha det overordnede ansvaret for det generelle vedlikehold på basen, i tillegg til lager, verksted, renseanlegg, resepsjon, kantine og leir. Sentrale arbeidsoppgaver inkluderer blant annet: Lede og koordinere arbeidsaktiviteter knyttet til det fysiske vedlikeholdet og oppgraderingen av AF Miljøbase Vats inkludert verksted, lager og omliggende oppbevarings områder, kontorer og boenheter og andre eiendoms enheter Videreutvikling av rutiner, prosesser og systemer – herunder utvikling og vedlikehold av vedlikeholdsstyringsprogram Ansvarlig for å holde maskinparken i optimal tilstand for produksjon. Dokumentasjon over vedlikehold og bestilling av nødvendig reservedel for maskinparken Administrere og oppfølging av personell/operatører og ressurser innenfor ansvarsområde, f. eks sykefravær, opplæring, ferie planlegging etc Ansvarlig for å arbeide i henhold til gjeldende innkjøps matrise for AF Miljøbase Vats Operativ ledelse Budsjettansvar Fortløpende rapportering Kvalifikasjoner / Egenskaper: Bachelor eventuelt teknisk fagskole innen maskin eller elektro, eller beslektede fag Minimum 5 års erfaring med prosjekt koordinering arbeid i tungindustri eller lignende Lang erfaring med dokumenterte resultater kan erstatte formell utdanning Minimum 2 års erfaring med personaladministrasjon God kjennskap til lagerstyring Gode datakunnskaper for registrering og sporing av formål God økonomisk forståelse Vi søker deg som er strukturert, som ser muligheter, tar ansvar, er endringsvillig og har gode engelsk kunnskaper skriftlig og muntlig. Du kjennetegnes ved et høyt aktivitetsnivå og gode samarbeidsevner. Du er ambisiøs, direkte, kreativ, pågående og har gjennomslagskraft. Faglig tyngde og erfaring vektlegges. AF Offshore Decom tilbyr et godt arbeidsmiljø og spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. Stillingen byr på betydelige muligheter for kompetanseutvikling og personlig utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikrings- og pensjonsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften.   Søknadsfrist:  15. august
03.07.2019 Vindafjord
Om avdelingen Bravida Trondheim Fire & Security er i vekst. Avdelingen har i dag 35 medarbeidere og en omsetning på ca. 65 millioner kroner. Vi er en komplett sikkerhetsleverandør med leveranser innen sikkerhet, lås og beslag, brann og samferdsel. Avdelingen har hovedsakelig oppdrag i Midt-Norge. Bravida er en stor og seriøs aktør i sikkerhetsmarkedet, og våre kunder stiller høye krav til kvalitet, kompetanse og leveringsevne. Våre produkter og løsninger innen adgangskontroll, innbruddsalarm, overvåkning og integrerte systemer er levert til en rekke kunder innenfor bank, forsikring, forsvar, industri, handel og offentlig forvaltning.   Arbeidsoppgaver og ansvar Som teknisk selger vil du få frihet under ansvar og du vil være med på å utforme egen stilling. Stillingen vil ha det overordnet ansvaret for prosjekter – fra salg, kalkulasjon, prosjektering, ferdigstilling av prosjekter, samt følge opp kunden i ettermarkedet. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert prosjekt er i tråd med våre egne høye krav til kvalitet og sikkerhet. Vi ser for oss at du har god kjennskap til faget og at du har gode relasjoner i miljøet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:  Prosjektoppfølging; økonomi, personal, innkjøp, kvalitet og HMS Planlegge ressursbehov, administrere og bemanne oppdragene med riktig kompetanse Lede og engasjere medarbeidere Anbuds- og tilbudsregning på prosjekter Oppfølging av kunder og leverandører Utvikle og bevare kunderelasjoner Deltakelse i prosjektmøter Ansvar for mersalg i prosjekter og i ettermarked Tydelig kommunikasjon med byggeledelse, ledere og medarbeidere Rapportering til avdelingssjef   Kvalifikasjoner Teknisk utdannelse (helst høyskole eller teknisk fagskole) Relevant erfaring kan veie opp for manglende utdanning Selvstendig og målrettet – med sans for forretning Minimum 2 års erfaring innen prosjektledelse God kompetanse innen Lås & Beslag God kjennskap til bransjen God økonomiforståelse Du har høy arbeidsmoral og stor arbeidskapasitet God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Du er faglig sterk Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø En utviklende og selvstendig stilling i et uformelt og fremtidsrettet miljø med bransjeledende løsninger Bravida tilbyr en spennende karrieremulighet i et solid konsern med markedsledende produkter og unike konsepter
28.06.2019 Trondheim
I JM er du med og driver utviklingen fremover, og sammen bygger vi fremtidens samfunn. Vi søker en kommersiell, analytisk og motiverende leder til rollen som avdelingsdirektør for salg og marked i region Oslo. Du vil få det overordnede ansvaret for å lede, videreutvikle og profesjonalisere salgs- og markedsarbeidet i regionen gjennom en fakta- og innsiktsbasert tilnærming og mye engasjement. Til å hjelpe deg har du en motivert og kompetent avdeling på nærmere 30 medarbeidere og egen ledergruppe. Som avdelingsdirektør vil du ha ansvar for å: Lede og videreutvikle avdelingens arbeid med fokus på både strategisk og operativt salgs- og markedsarbeid Sikre oppnåelse av salgsmål og resultater gjennom den beste prosjektprofileringen, systematisk arbeid med kundereisen, og godt salgshåndverk Befeste JMs posisjon som prosjektutvikleren i Norge med de mest fornøyde kundene Igangsette og gjennomføre forbedringsprosesser for å sikre salgs-, markeds- og kundearbeid av høy kvalitet Sikre oppdaterte analyser og høy kompetanse om boligmarkedet samt påse at profilering og markedsføring av prosjektene har ønsket effekt Aktivt bidra i den digitale transformasjonen i selskapet Du har høyere relevant utdannelse på masternivå, og kan vise til gode resultater fra salgs- og markedsledelse, fortrinnsvis innen B2C, og gjerne fra en større virksomhet. Du har god innsikt i kundereisen, et strategisk og langsiktig tankesett med høy grad av gjennomføringsevne. Det er en fordel om du også har god innsikt i boligbransjen eller fra beslektede bransjer. Som person er du innovativ og løsningsorientert, og er en god nettverks- og relasjonsbygger.  Vi tilbyr en spennende lederrolle hos en arbeidsgiver hvor det er god fart og engasjerte medarbeidere. Vi skaper resultatene sammen og er stolte over å ha en raus holdning der vi hjelper hverandre. I JM tar vi vare på våre ansatte gjennom å tilby Aktiv Bedrift, firmaleilighet på Geilo, tilskudd til trening, samt helseforsikring og behandlingstilskudd. Vi har også eget kompetanseutviklingsverktøy slik at du skal kunne prestere, utvikle deg, gjøre karriere og bli lenge hos oss. Våre adferdsregler og etiske retningslinjer sikrer et trygt og godt arbeidsmiljø for alle ansatte, med et potensiale for å gjøre en forskjell. Stillingen rapporterer til Regiondirektør Oslo og sitter i hennes ledergruppe. Arbeidssted er ved vårt hovedkontor i moderne lokaler på Lilleaker.
27.06.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Vis alle 20.387 ledige stillinger

Carrier Refrigeration Norway AS er datterselskap av det amerikanske selskapet Carrier Corporation, verdens største firma innen AC/VP/ Kjøl/Frys. Selskapet er global leverandør av kjøle- og fryseanlegg til kommersielle kunder. Carrier Norge er ledende leverandør av miljøvennlige CO2 systemer for både AC / Varmepumpe/ kjøl og frys markedet.

Vi leverer i dag store og små anlegg for både dagligvare, handelsbygninger, industri, sportsanlegg, samt distribusjonssenter.

I Norge er selskapet markedsleder med mer enn 110 ansatte, fordelt på 9 avdelinger med hovedkontor på Bryn, i Oslo. Carrier Refrigeration Norway AS har en omsetning på ca. 600 millioner kroner.

 

Les mer om B2B Salg AS

Stillingsbeskrivelse

Unik mulighet innen teknologisk utvikling og vekst

Carrier har en solid posisjon i det norske dagligvaremarkedet for unike kjøle- og fryseanlegg.  I senere tid har de overført sin kjøle- og energikompetanse til industri, næringseiendom, offentlige bygninger og sportsanlegg.  For ytterlige å forsterke denne satsingen søker de nå etter en kommersiell Prosjektutvikler.

Selskapet har levert og er for tiden involvert i flere spennende energiprosjekter som bl.a. Finansparken i Stavanger (Norges største næringsbygg basert på tre som bærende konstruksjon), Hamar OL Amfi, flere kjøpesentre og ikke minst innendørs skihall SNØ på Lørenskog. For mer informasjon om SNØ se her.

Carrier er langt fremme i forhold til teknologi og produktutvikling innen kjøling, varme og energioptimalisering, og et av de lendene teknologiske fagmiljøene i Norge.

Kjøling, AC, varmepumper og energisentraler

Som Prosjektutvikler vil du ha ansvaret for å utvikle totalkonsepter for næringsbygg og industri innen segmenter som kjøl, frys, aircondition, varmepumper og energisentraler. Et nært samarbeid med konsulenter, installatører / totalentreprenører og anleggseiere vil være en sentral del av stillingen. Salget inkluderer nyinstallasjoner / nybygg og renovasjonsprosjekter samt prosjekter innen energieffektivisering. Du vil få god støtte fra interne tekniske ressurser og prosjektledere.

Søker kandidater i hele Norge

Stillingen rapporterer til Salgs- og Markedssjef. Den har en høy grad av selvstendighet. Du vil samarbeide tett med andre i avdelingen, teknisk avdeling, prosjektavdeling, egne fabrikker og eksterne leverandører. Arbeidssted vil være på kontoret på Bryn i Oslo, alternativt ved ett av våre 9 avdelingskontorer hvis du bor andre steder i Norge.

Vi ser etter deg som har teknisk høyskoleutdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole. Fagområder bør være energi, maskin, kulde / termo eller VVS. Du er kontaktskapende, serviceinnstilt og selvstendig. Du har høy teknisk interesse, er arbeidsom og liker å samhandle med ulike mennesker eksternt og internt. Om du kjenner deg igjen i dette, ønsker vi kontakt med deg. Kandidater som mangler utdannelsen, men med riktig erfaring, kan også være aktuelle for stillingen.

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med B2B Salg AS v/Stein Ove Høgdahl, tlf. nr. 906 90 281 som er rekrutteringsrådgiver for Carrier i denne prosessen.  Alle henvendelser behandles konfidensielt, også overfor oppdragsgiver. Vi ber deg sende søknad og CV snarest. Søknader behandles fortløpende. 

Arbeidsoppgaver

  • Salg og markedsføring av Carrier sine produkter og tjenester 
  • Kundeansvar og videreutvikling av eksisterende kunder 
  • Styrke og utvikle kunderelasjoner og etablere nye kundeforhold 
  • Utvikle totalkonsepter og tekniske løsninger i samarbeid med kunde og interne 
  • Påvirke prosjekter i tidlig fase 
  • Kontakt med fabrikker og leverandører 
  • Ansvarlig for noe prosjektgjennomføring for mindre prosjekter 
  • Måloppnåelse og resultatansvar for egne KPI'er

Kvalifikasjoner

  • Kompetanse innen kjøle-, energi- eller maskinteknikk 
  • Teknisk interessert med erfaring fra teknisk rolle, prosjektsalg, eller løsningssalg 
  • Økonomisk forståelse – «kremmer med teknisk innsikt» 
  • Kan presentere og har styrke til å skape interesse og engasjement 
  • God salgs- og markedsforståelse 
  • Høyere utdannelse innen tekniske fag er ønskelig 
  • God formidlings – og fremstillingsevne på norsk og engelsk 
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

  • Kommersiell legning, resultatorientert og kundeorientert 
  • Åpen og trygg relasjonsskaper med gode samarbeidsevner på alle nivå 
  • Selvgående og dedikert med sterk gjennomføringsevne 
  • Energisk, positiv og nysgjerrig 
  • Relasjonsbyggende egenskaper

Vi tilbyr

  • Jobbe med spennende energiprosjekter (f.eks. SNØ) 
  • Bidra til et bærekraftig miljø med innovativ teknologi 
  • Velkjente referansekunder og prosjekter 
  • Godt faglig miljø med innovative produkter 
  • Utviklingsmuligheter i et selskap og segment i vekst 
  • Internasjonalt selskap med lokal tilpasning 
  • Fleksibel arbeidstid og fleksibelt arbeidssted 
  • Konkurransedyktige betingelser 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Kontaktperson

Senior Business Consultant

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Flere muligheter