Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Fag- og kvalitetsrådgiver Haugesund kommune

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Enhet for psykisk helse og rus er en av seks virksomheter innen tjenesteområde helse, omsorg og sosiale tjenester i Haugesund kommune. Virksomheten består av tre seksjoner fordelt på fem avdelinger. Virksomheten har 96 årsverk og tilbyr tjenester til personer med lette, moderate og alvorlige psykiske lidelser og/eller rusrelatert problematikk.

Fag- og kvalitetsutvikling er et sentralt satsningsområde innen hele tjenesteområdet. Stillingen vil for tiden være ansvarlig for å fremme tjenesteutvikling og kvalitetsforbedring for tjenestene innen psykisk helse og rus. Fag- og kvalitetsrådgiver samarbeider tett med virksomhetsleder og skal være bidragsyter til å skape en endringsvillig organisasjon med fokus på samhandling. Tjenestetilbudet skal være tilpasset tjenestetilbudet til pasientenes behov i forhold til lov, regelverk, nasjonale føringer og vedtatte standarder innen virksomhetens ansvarsområde. Stillingen vil også bli tillagt oppgaver i forbindelse med kurs og opplæring.

Fag- og kvalitetsrådgivere fra de seks virksomhetene innen tjenesteområdet utgjør et kvalitetsutvalg som rapporterer til overordnet kvalitetsråd. Fag- og kvalitetsrådgiver for psykisk helse og rus rapporterer til virksomhetsleder.

Arbeidsoppgaver

For tiden vil disse arbeidsoppgavene være tillagt fag- og kvalitetsrådgiver: 

  • ansvarlig for utvikling og revisjon av virksomhetens kvalitetssystem
  • gjennomføre internrevisjon i virksomheten 
  • bistå med implementering av overordnede føringer innen psykisk helse- og rusfeltet 
  • lede virksomhetens kvalitetsforum
  • delta i kvalitetsutvalg for tjenesteområde helse, omsorg og sosiale tjenester
  • bistå seksjonene med kvalitetsforbedring 
  • koordinere rapporteringsarbeid (Brukerplan, SINTEF, KOSTRA) 
  • lede og koordinere prosjektarbeid i egen virksomhet
  • bistå ledere ved tilsyn
  • ta initiativ og sette strategiske mål som omhandler kvalitet i samarbeid med ledergruppen 

Kvalifikasjoner

  • Helse- og sosialfaglig utdanning på høgskolenivå 
  • Krav om kjennskap til fagfeltet psykisk helsearbeid, psykiatri og/eller rus
  • Krav om kompetanse innen tjenesteutvikling og kvalitetsforbedring
  • Ønskelig med ledererfaring 
  • Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
  • Grunnleggende IKT kompetanse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Personlige egenskaper

  • særs god evne til å bygge relasjoner og arbeid i team
  • inneha systematisk og målrettet arbeidsstil
  • stor arbeidskapasitet
  • analytisk
  • arbeider lojalt for å nå politiske og administrative mål 
  • har høy faglig og personlig integritet 
  • engasjert og initiativrik
  • du søker aktivt kunnskap og deler med andre 
  • handlings- og løsningsorientert
  • stor gjennomføringsevne 
  • du bidrar til godt arbeidsmiljø 

Vi tilbyrEn spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver innen tjenesteutvikling og kvalitetsforbedring.Søknad sendes via annonselenken.



Epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon

Adresse: 5528 Haugesund
Logg inn for å se kontaktinformasjon
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Ønsker du en variert og spennende jobb i et selskap som vokser?   Om utrykningstjenesten: Stendi startet sin utrykningstjeneste i februar 2018, og har allerede ansvar for nærmere 3000 brukere av trygghetsalarm. Nå skal vi styrke teamet vårt med flere dyktige sykepleiere. Teamet består i dag av kompetente sykepleiere, spesialsykepleiere, ambulansepersonell og helsefagarbeidere. Tjenesten er bemannet av helsepersonell hele døgnet. Alarmsentralen vår ligger i Sandvika og betjener brukere i Asker og Bærum kommune. Alle transportmuligheter finnes like utenfor våre lokaler, og det er kun 12 minutters reisetid med tog til Oslo sentrum.   Se gjerne vår kortfilm om Utrykningstjenesten i Asker og Bærum som er laget i samarbeid med NHO, Telenor og Stendi: https://www.youtube.com/watch?v=vUBh2Wb386Y.  Arbeidsoppgaver: Du vil hovedsakelig reise ut på ulike utrykningsoppdrag når alarmen går. Ingen dager er like i denne tjenesten, og du vil møte på både små og store oppgaver i løpet av en arbeidsvakt. Det skal gjøres medisinske vurderinger, brukeren skal få den bistanden som trengs, og øvrige helseinstanser kontaktes om nødvendig. Videre vurderes brukerens status for bistandsbehov og om vedtak eventuelt bør endres. Faglig samhandling og dialog med kollegaer, og god ivaretakelse av den som trenger vår omsorg, står sentralt i ethvert oppdrag.   Om deg: Vi ønsker oss en sykepleierkollega som er faglig sterk. Du kan kommunisere tydelig og håndtere ulike medisinske behov på nøyaktig vis. Samtidig er du omsorgsfull og tålmodig. I vår tjeneste er det viktig å beholde roen i akutte situasjoner og gjennom en hektisk arbeidsdag. Kanskje har du erfaring fra akuttmedisin eller liknende arbeid? Vi jobber som et team, og tror profesjonalitet og omtanke skaper gode relasjoner til brukere, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere. I Stendi er det gode muligheter for utvikling og kompetanseheving, og du får jobbe med kompetente og hyggelige kollegaer i et miljø som preges av våre verdier: Respekt, enkelthet, kunnskap og ansvar.    Kvalifikasjoner: Autorisert sykepleier Førerkort klasse B Må ha bestått norskkurs B2 Krav om politiattest Kjennskap til kommunikasjonssystemene Gerica og Profil er en fordel       Personlige egenskaper:  du har gode kommunikasjonsferdigheter du motiveres av høyt tempo du er løsningsorientert og evner å ta ansvar du har gode holdninger og verdier du er trygg, tydelig og omsorgsfull du har evne til selvstendighet, så vel som samarbeid    Vi tilbyr: Godt arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter Mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag Spennende arbeidssted i utvikling Gunstige pensjons- og forsikringsordninger Konkurransedyktig lønn Tiltredelse etter avtale    Øvrig: Vi tilbyr store nattevaktsstillinger og store stillinger på dag/kveld til sykepleiere Stendi kan tilby en innholdsrik og variert arbeidshverdag i en spennende organisasjon med et godt fagmiljø. Vi håper at dette høres ut som en arbeidsplass for deg, og at du er nysgjerrig på å vite mer om oss. Vi ansetter forløpende, og aktuelle kandidater vil bli kontaktet innen kort tid. Har du spørsmål om stillingen, må du gjerne ta kontakt med oss.  
22.07.2019 Oslo
I Bekk Management Consulting (BMC) jobber vi primært innen tre definerte satsningsområder: • Kundesentrisk strategi og transformasjon • Nye forretningsmuligheter (nyskaping og innovasjon) • Datadrevet forretningsutvikling Kompetansebredden spenner fra klassisk strategi- og effektiviseringsmetodikk via service design og visualisering til teknologikompetanse innen arkitektur, smidig tilnærming, analyseverktøy som R, og prototyping. For å nevne noe. Hvem vi ser etter Du har høyere utdanning med gode akademiske resultater, og jobber i dag som forretningsutvikler, konsulent, produktsjef e.l. Du er glad i komplekse problemstillinger, er sterk faglig, og ydmyk nok til å vite at de beste resultatene utvikles i fellesskap. Utover klassisk strategi-/rådgivningsbakgrunn, er vi også ute etter deg med erfaring som utvikler eller designer og som har genuin forretningsinteresse og -forståelse. Et faglig og sosialt miljø Vi er en gjeng som ønsker å se hverandre lykkes, og vi støtter aktivt opp om dette. Bekk har et stort fokus på kompetanseutvikling, blant annet gjennom fagdager, konferanser, kurs, og våre rundt 30 spesialiserte faggrupper som møtes jevnlig. I tillegg har vi et sterkt sosialt miljø med ukentlige tilbud, både kulturelle, faglige og sportslige. Vi håper du vil forsterke vårt miljø ytterligere med din kunnskap, erfaring og engasjement!
26.09.2018 Oslo
AF er i vekst og behovene for flere dyktige medarbeidere kan melde seg til kommende prosjekter over hele landet.Du kjennetegnes av å være kvalitets- og ansvarsbevisst, nysgjerrig og har stor arbeidskapasitet. AF Gruppen er opptatt av høy arbeidsglede og det er viktig at alle ansatte bidrar til et positivt arbeidsmiljø. En viktig forutsetning er at du, som oss, har en kompromissløs holdning til sikkerhet og etikk.Hos AF kan du bli en del av et godt arbeidsmiljø som preges av høy trivsel og stolthet. Vi tilbyr spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. AF har konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram. Registrer din CV på www.afgruppen.no/karriere og husk å legge ved attester og vitnemål. Vi ber deg om å svare på et par spørsmål slik at vi bedre kan få en forståelse av hvilket forretningsområde du er interessert i og hvilken bakgrunn du har.  Så vil vi ta kontakt når behovet skulle melde seg.
23.11.2018 Norge
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
09.01.2019 Oslo
Bravida i Oslo vokser og søker etter de som er glad i faget sitt! Vi er på jakt etter deg med noen års erfaring innen servicearbeid.  Om avdelingen Bravida Oslo Elektro Service er en av største avdelingene i Bravida Norge med over 160 montører, og vi trenger flere! Avdelingen utfører alle typer serviceoppdrag for både store og små kunder i Oslo-området. Avdelingen får stadig flere oppdrag innen intern kontroll elektro og termografering, som gjør at vi trenger montører med kompetanse og interesse for faget. Vi trenger også dyktige servicemontører som har erfaring fra både privat og næringskunder. Hos oss får muligheten til å velge din egen vei! I tillegg til service påtar også avdelingen seg mindre prosjekter, og samarbeider på tvers av fagområder og avdelinger i Bravida. Arbeidsoppgaver Jobben som servicemontør i Bravida innebærer frihet under ansvar og du får jobbe selvstendig i ulike typer oppdrag. Arbeidet inneholder både teknisk problemløsning, mersalg og dokumentasjon av oppdragene. En viktig del av jobben er å opprettholde en god kontakt og kommunikasjon mot våre kunder.  Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur Hvorfor skal du jobbe i Bravida? Mange karrieremuligheter Du får egen servicebil Du får mobil/nettbrett Du får jobbe i en stor avdeling med et sosialt og uformelt arbeidsmiljø Vi har et bredt spekter av spennende kunder Vi har gode pensjons- og forsikringsordninger Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser Vi har gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Kvalifikasjoner Fagbrev gr. L Minimum 3 års erfaring fra servicearbeid Interesse for elektrofaget og salg/kunderservice  Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Personlige egenskaper  Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk
08.02.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Trondheim
Vis alle 19.850 ledige stillinger

Haugesund kommune bygger sin virksomhet på verdiene åpen, ærlig, raus og troverdig. Byen Haugesund er et regionssenter for 100 000 haugalendinger og er en av Norges fremste handelsbyer og skipsfartsbyer. Bykommunen med litt over 38 000 innbyggere byr på festivaler og kulturarrangement gjennom hele året for alle aldersgrupper.

Haugesund kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Les mer om Haugesund kommune

Stillingsbeskrivelse

Enhet for psykisk helse og rus er en av seks virksomheter innen tjenesteområde helse, omsorg og sosiale tjenester i Haugesund kommune. Virksomheten består av tre seksjoner fordelt på fem avdelinger. Virksomheten har 96 årsverk og tilbyr tjenester til personer med lette, moderate og alvorlige psykiske lidelser og/eller rusrelatert problematikk.

Fag- og kvalitetsutvikling er et sentralt satsningsområde innen hele tjenesteområdet. Stillingen vil for tiden være ansvarlig for å fremme tjenesteutvikling og kvalitetsforbedring for tjenestene innen psykisk helse og rus. Fag- og kvalitetsrådgiver samarbeider tett med virksomhetsleder og skal være bidragsyter til å skape en endringsvillig organisasjon med fokus på samhandling. Tjenestetilbudet skal være tilpasset tjenestetilbudet til pasientenes behov i forhold til lov, regelverk, nasjonale føringer og vedtatte standarder innen virksomhetens ansvarsområde. Stillingen vil også bli tillagt oppgaver i forbindelse med kurs og opplæring.

Fag- og kvalitetsrådgivere fra de seks virksomhetene innen tjenesteområdet utgjør et kvalitetsutvalg som rapporterer til overordnet kvalitetsråd. Fag- og kvalitetsrådgiver for psykisk helse og rus rapporterer til virksomhetsleder.

Arbeidsoppgaver

For tiden vil disse arbeidsoppgavene være tillagt fag- og kvalitetsrådgiver: 

  • ansvarlig for utvikling og revisjon av virksomhetens kvalitetssystem
  • gjennomføre internrevisjon i virksomheten 
  • bistå med implementering av overordnede føringer innen psykisk helse- og rusfeltet 
  • lede virksomhetens kvalitetsforum
  • delta i kvalitetsutvalg for tjenesteområde helse, omsorg og sosiale tjenester
  • bistå seksjonene med kvalitetsforbedring 
  • koordinere rapporteringsarbeid (Brukerplan, SINTEF, KOSTRA) 
  • lede og koordinere prosjektarbeid i egen virksomhet
  • bistå ledere ved tilsyn
  • ta initiativ og sette strategiske mål som omhandler kvalitet i samarbeid med ledergruppen 

Kvalifikasjoner

  • Helse- og sosialfaglig utdanning på høgskolenivå 
  • Krav om kjennskap til fagfeltet psykisk helsearbeid, psykiatri og/eller rus
  • Krav om kompetanse innen tjenesteutvikling og kvalitetsforbedring
  • Ønskelig med ledererfaring 
  • Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
  • Grunnleggende IKT kompetanse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Personlige egenskaper

  • særs god evne til å bygge relasjoner og arbeid i team
  • inneha systematisk og målrettet arbeidsstil
  • stor arbeidskapasitet
  • analytisk
  • arbeider lojalt for å nå politiske og administrative mål 
  • har høy faglig og personlig integritet 
  • engasjert og initiativrik
  • du søker aktivt kunnskap og deler med andre 
  • handlings- og løsningsorientert
  • stor gjennomføringsevne 
  • du bidrar til godt arbeidsmiljø 

Vi tilbyrEn spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver innen tjenesteutvikling og kvalitetsforbedring.Søknad sendes via annonselenken.



Epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon

Adresse: 5528 Haugesund
Logg inn for å se kontaktinformasjon

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Haugesund kommune