Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Open shift/Kafka utvikler Statnett

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vil du bli med på elektrifisering av samfunnet?

Statnett ønsker å tilrettelegge for en bærekraftig og elektrisk framtid, og må digitaliseres for å møte denne utviklingen. Kraftsystemet er i stor endring, med langt mer fornybar kraft, elektrifisering av transportsektoren og mer kraftutveksling med våre naboland. Det krever digital transformering.

Vi ser etter deg som trigges av BigData, IoT, Data Science, maskinlæring og Smart Asset Management. Vi er opptatt av kunnskapsdeling og samarbeid for å skape de nye løsningene, og vi trenger din kompetanse.

Om deg:

  • Du er positiv og løsningsorientert
  • Du jobber godt i team og deler gjerne kunnskap
  • Du har gode kommunikasjonsevner
  • Du er selvdreven, tar ansvar og søker gjerne ny kunnskap
  • Du er analytisk og er opptatt av teknologi

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Videreutvikling av etablert kjøretidsmiljø for innsamlingskomponenter/adaptere, inkludert driftsprosedyrer i OpenShift
    • Installasjon og drift av OpenShift og Kafka med tilhørende komponenter
    • Etablere rutiner og metoder for bl.a. drift, overvåking, feilhåndtering, utrulling av OpenShift og Kafka
    • Integrasjon av mikroservices og utrulling i OpenShift
    • Support for utvikling av servicer på OpenShift.
    • Bruk av Kafka med schema repository, partisjoner, topic, etc.
    • Drift og forvaltning av implementerte applikasjoner
  • Implementere adaptere for innsamling av sensordata på OpenShift
  • Driftsette distribusjonsinfrastruktur for deling av data i Kafka
  • Etablere integrasjoner bl.a. mot data lagrings løsninger (Hortonworks/IBM) men også mot eksisterende og nye løsninger.
  • Etablere prosess for datavalidering mot pågående prosjekter for håndtering informasjonsmodell- og informasjonsarkitektur
  • Optimalisere løsningen for maksimal hastighet og skalerbarhet

Kvalifikasjoner

  • Relevant erfaring med programmering, gjerne fra driftskritiske applikasjoner
  • Opptatt av god kodekvalitet, gjenbruk og dokumentasjon
  • Evne til bruk av testdrevet utvikling, automatisert test på både enhet og systemtestnivå
  • God kjennskap til utviklingstjenester som f.eks. GitLab, Jenkins, Nexus/Artifactory, Jira, Confluence
  • Erfaring med utvikling av systemer for håndtering av sanntidsinformasjon
  • Kjennskap og/eller dokumentert kompetanse innen følgende områder er ikke et krav, men vil være en fordel:
    • Erfaring med container teknologi som Docker, OpenShift, Kubernetes og Kafka
    • Industrielle kommunikasjonsprotokoller som IEC 61850, ICCP, HTTP/REST
    • Java Script og Grafana
    • Tableau

Om oss:

  • Integrasjon er en nyetablert avdeling for å sikre et sterkt fagmiljø. Dette for å øke leveringsevnen, men også for å skape en felles strategi, ramme og prinsipper knyttet til teknologier og leveranser av integrasjoner i Statnett
  • Statnett er i ferd med å etablere en moderne plattform for innsamling og distribusjon av data, plattformen bygger på teknologikomponenter som Docker, Openshift, Kubernetes og Kafka
  • Stillingen har organisatorisk tilhørighet i IT-divisjonen

 

Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet. 

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med avdelingsleder Sandra Cathrin Edvardsen-Eibak, 91616462. For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no.

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Rekrutteringen gjennomføres fortløpende.

Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt.

Hvorfor velge å jobbe i Statnett:         

  • Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
  • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
  • Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
  • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
  • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
  • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

I Bekk Management Consulting (BMC) jobber vi primært innen tre definerte satsningsområder: • Kundesentrisk strategi og transformasjon • Nye forretningsmuligheter (nyskaping og innovasjon) • Datadrevet forretningsutvikling Kompetansebredden spenner fra klassisk strategi- og effektiviseringsmetodikk via service design og visualisering til teknologikompetanse innen arkitektur, smidig tilnærming, analyseverktøy som R, og prototyping. For å nevne noe. Hvem vi ser etter Du har høyere utdanning med gode akademiske resultater, og jobber i dag som forretningsutvikler, konsulent, produktsjef e.l. Du er glad i komplekse problemstillinger, er sterk faglig, og ydmyk nok til å vite at de beste resultatene utvikles i fellesskap. Utover klassisk strategi-/rådgivningsbakgrunn, er vi også ute etter deg med erfaring som utvikler eller designer og som har genuin forretningsinteresse og -forståelse. Et faglig og sosialt miljø Vi er en gjeng som ønsker å se hverandre lykkes, og vi støtter aktivt opp om dette. Bekk har et stort fokus på kompetanseutvikling, blant annet gjennom fagdager, konferanser, kurs, og våre rundt 30 spesialiserte faggrupper som møtes jevnlig. I tillegg har vi et sterkt sosialt miljø med ukentlige tilbud, både kulturelle, faglige og sportslige. Vi håper du vil forsterke vårt miljø ytterligere med din kunnskap, erfaring og engasjement!
26.09.2018 Oslo
AF er i vekst og behovene for flere dyktige medarbeidere kan melde seg til kommende prosjekter over hele landet.Du kjennetegnes av å være kvalitets- og ansvarsbevisst, nysgjerrig og har stor arbeidskapasitet. AF Gruppen er opptatt av høy arbeidsglede og det er viktig at alle ansatte bidrar til et positivt arbeidsmiljø. En viktig forutsetning er at du, som oss, har en kompromissløs holdning til sikkerhet og etikk.Hos AF kan du bli en del av et godt arbeidsmiljø som preges av høy trivsel og stolthet. Vi tilbyr spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. AF har konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram. Registrer din CV på www.afgruppen.no/karriere og husk å legge ved attester og vitnemål. Vi ber deg om å svare på et par spørsmål slik at vi bedre kan få en forståelse av hvilket forretningsområde du er interessert i og hvilken bakgrunn du har.  Så vil vi ta kontakt når behovet skulle melde seg.
23.11.2018 Norge
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
09.01.2019 Oslo
Bravida i Oslo vokser og søker etter de som er glad i faget sitt! Vi er på jakt etter deg med noen års erfaring innen servicearbeid.  Om avdelingen Bravida Oslo Elektro Service er en av største avdelingene i Bravida Norge med over 160 montører, og vi trenger flere! Avdelingen utfører alle typer serviceoppdrag for både store og små kunder i Oslo-området. Avdelingen får stadig flere oppdrag innen intern kontroll elektro og termografering, som gjør at vi trenger montører med kompetanse og interesse for faget. Vi trenger også dyktige servicemontører som har erfaring fra både privat og næringskunder. Hos oss får muligheten til å velge din egen vei! I tillegg til service påtar også avdelingen seg mindre prosjekter, og samarbeider på tvers av fagområder og avdelinger i Bravida. Arbeidsoppgaver Jobben som servicemontør i Bravida innebærer frihet under ansvar og du får jobbe selvstendig i ulike typer oppdrag. Arbeidet inneholder både teknisk problemløsning, mersalg og dokumentasjon av oppdragene. En viktig del av jobben er å opprettholde en god kontakt og kommunikasjon mot våre kunder.  Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur Hvorfor skal du jobbe i Bravida? Mange karrieremuligheter Du får egen servicebil Du får mobil/nettbrett Du får jobbe i en stor avdeling med et sosialt og uformelt arbeidsmiljø Vi har et bredt spekter av spennende kunder Vi har gode pensjons- og forsikringsordninger Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser Vi har gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Kvalifikasjoner Fagbrev gr. L Minimum 3 års erfaring fra servicearbeid Interesse for elektrofaget og salg/kunderservice  Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Personlige egenskaper  Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk
08.02.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Bergen
Vis alle 20.387 ledige stillinger

Bli kjent med Statnett

Flere gode grunner til å velge Statnett

- Vi setter sikkerhet over alt

- Vi skal gjennomføre mange store prosjekter i de kommende årene

- Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver

- Vi har etablert gode karrieresystemer og lederverktøy

- Vi har jobbmuligheter over hele landet

- Vi et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

Vis mer
Les mer om Statnett

Stillingsbeskrivelse

Vil du bli med på elektrifisering av samfunnet?

Statnett ønsker å tilrettelegge for en bærekraftig og elektrisk framtid, og må digitaliseres for å møte denne utviklingen. Kraftsystemet er i stor endring, med langt mer fornybar kraft, elektrifisering av transportsektoren og mer kraftutveksling med våre naboland. Det krever digital transformering.

Vi ser etter deg som trigges av BigData, IoT, Data Science, maskinlæring og Smart Asset Management. Vi er opptatt av kunnskapsdeling og samarbeid for å skape de nye løsningene, og vi trenger din kompetanse.

Om deg:

  • Du er positiv og løsningsorientert
  • Du jobber godt i team og deler gjerne kunnskap
  • Du har gode kommunikasjonsevner
  • Du er selvdreven, tar ansvar og søker gjerne ny kunnskap
  • Du er analytisk og er opptatt av teknologi

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Videreutvikling av etablert kjøretidsmiljø for innsamlingskomponenter/adaptere, inkludert driftsprosedyrer i OpenShift
    • Installasjon og drift av OpenShift og Kafka med tilhørende komponenter
    • Etablere rutiner og metoder for bl.a. drift, overvåking, feilhåndtering, utrulling av OpenShift og Kafka
    • Integrasjon av mikroservices og utrulling i OpenShift
    • Support for utvikling av servicer på OpenShift.
    • Bruk av Kafka med schema repository, partisjoner, topic, etc.
    • Drift og forvaltning av implementerte applikasjoner
  • Implementere adaptere for innsamling av sensordata på OpenShift
  • Driftsette distribusjonsinfrastruktur for deling av data i Kafka
  • Etablere integrasjoner bl.a. mot data lagrings løsninger (Hortonworks/IBM) men også mot eksisterende og nye løsninger.
  • Etablere prosess for datavalidering mot pågående prosjekter for håndtering informasjonsmodell- og informasjonsarkitektur
  • Optimalisere løsningen for maksimal hastighet og skalerbarhet

Kvalifikasjoner

  • Relevant erfaring med programmering, gjerne fra driftskritiske applikasjoner
  • Opptatt av god kodekvalitet, gjenbruk og dokumentasjon
  • Evne til bruk av testdrevet utvikling, automatisert test på både enhet og systemtestnivå
  • God kjennskap til utviklingstjenester som f.eks. GitLab, Jenkins, Nexus/Artifactory, Jira, Confluence
  • Erfaring med utvikling av systemer for håndtering av sanntidsinformasjon
  • Kjennskap og/eller dokumentert kompetanse innen følgende områder er ikke et krav, men vil være en fordel:
    • Erfaring med container teknologi som Docker, OpenShift, Kubernetes og Kafka
    • Industrielle kommunikasjonsprotokoller som IEC 61850, ICCP, HTTP/REST
    • Java Script og Grafana
    • Tableau

Om oss:

  • Integrasjon er en nyetablert avdeling for å sikre et sterkt fagmiljø. Dette for å øke leveringsevnen, men også for å skape en felles strategi, ramme og prinsipper knyttet til teknologier og leveranser av integrasjoner i Statnett
  • Statnett er i ferd med å etablere en moderne plattform for innsamling og distribusjon av data, plattformen bygger på teknologikomponenter som Docker, Openshift, Kubernetes og Kafka
  • Stillingen har organisatorisk tilhørighet i IT-divisjonen

 

Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet. 

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med avdelingsleder Sandra Cathrin Edvardsen-Eibak, 91616462. For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no.

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Rekrutteringen gjennomføres fortløpende.

Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt.

Hvorfor velge å jobbe i Statnett:         

  • Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
  • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
  • Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
  • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
  • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
  • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Flere muligheter
10 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger




Fakta om Statnett