Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Rådgiver, klima og miljø i offentlige anskaffelser - Konserninnkjøp Ålesund kommune

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Konserninnkjøp har ansvar for anskaffelse av varer og tjenester i Ålesund kommune. Konserninnkjøp har også ansvar for innkjøpssamarbeidet på Sunnmøre, i dag til sammen 19 kommuner. I tillegg til gjennomføring av anskaffelser, bistår vi med råd og veiledning innen offentlige anskaffelser internt i Ålesund kommune og eksternt til kommunene i innkjøpssamarbeidet.

Sunnmøre regionråd har i samarbeid med Konserninnkjøp og kommunene fått tilskudd fra Miljødirektoratet til kompetansehevende tiltak for miljøvennlige innkjøp.

100 % stilling ¿ engasjement i 2 år.

Arbeidsoppgaver

Sette fokus på klimasatsing i kommunenes anskaffelser
Utvikle klimakompetansen i kommunene i Innkjøpssamarbeidet
Analysere og vurdere hvor effekten av klimakrav i offentlige anskaffelser er størst Være med å utvikle miljøkrav i konkrete anskaffelser

Kvalifikasjoner

Utdanning: Mastergrad med vekt på klima og miljø, eventuelt annen grad med tilleggsutdanning innen klima og miljø
Ønsket erfaring:
¿ Erfaring med analyse av klima og miljøregnskap, LCC-analyser, samfunnsplanlegging ¿ Kunnskap om miljø og klimakonsekvenser av kommunenes forbruk av varer, tjenester og bygge og anleggskontrakter ¿ Kunnskap om miljøsertifiseringsordninger, livssyklusanalyser og klimaregnskap

Personlige Egenskaper

I tillegg til kvalifikasjoner og arbeidserfaring vil personlig egnethet bli vektlagt, herunder:
¿ Like utfordringer
¿ Resultatorientert og målrettet ¿ Evne til å arbeide selvstendig, og være selvgående ¿ Positiv og engasjert ¿ Nøyaktig, strukturert og effektiv ¿ Gode datakunnskaper og systemforståelse ¿ Bidra til et godt arbeidsmiljø ¿ Meget gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig ¿ Språkkrav: Beherske flytende norsk - muntlig og skriftlig

Vi tilbyr

Arbeidsgiver vil være Ålesund kommune, Konserninnkjøp.
Kommunen er i ferd med å bygge opp et sterkt fagmiljø innen klima og miljø, og den som tilsettes vil samarbeide med dette miljøet.
Du vil blant annet få arbeide med LCC-analyser, klimaregnskap og å formidle kompetanse internt og eksternt til kommunene. Nødvendig opplæring og støtte. Mulighet til å opparbeide stor kontaktflate. Trivelig arbeidsmiljø. Konkurransedyktige betingelser.

Kontaktinformasjon

Jonny Rune Indrevåg, Innkjøpssjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Guro Hanche-Olsen, Rådgiver, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Ålesund

Nøkkelinformasjon:

Annonsør:Ålesund kommune


Stillingsbrøk: 100% Heltid, Engasjement Antall stillinger: 1 Søknadsfrist: 15.08.2019

For elektronisk søknadsskjema:





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Brenner du for digital endringsledelse og CRM? Da er du kanskje vår nye forretningskonsulent, eller tekniske CRM-konsulent!  Hver dag arbeider vi for å hjelpe våre kunder til å bli i bedre rustet til å håndtere kundeinteraksjon, bygge kundelojalitet, samt øke salget og lønnsomheten i sin virksomhet. Ved hjelp av automatisert markedsføring, datadrevet kundeinnsikt, IoT og CRM, sørger vi for relevante og engasjerende dialoger gjennom den digitale kundereisen. Vi åpner for å vri forretningsmodellen fra produkt og enkeltsalg, til mer langsiktige og lønnsomme kundeforhold som vil øke våre kunders konkurransekraft opp mot globale aktører. Stikkord er RPA, analytics, maskinlæring, IoT og samhandling.   Bidra til verdiskapning og økt forretningsverdi Vi opplever økt etterspørsel av konsulenter som kan realisere framtidens CRM-løsninger, og utvider derfor vårt kjerneteam bestående av forretnings- og tekniske konsulenter. Som konsulent hos oss vil du få muligheten til å delta i spennende prosjekter med fokus på rådgivning, analyse, design, utvikling og kvalitetssikring av CRM-løsninger, primært på Microsoft Dynamics-plattformen. I rollen som forretningskonsulent vil du ha ansvar for hele prosessen fra forretningsanalyse og spesifikasjon av løsning til konfigurering/konvertering og testledelse, og til opplæring og videre kundedialog. Som teknisk konsulent vil du utgjøre en sentral del av denne prosessen med hovedansvar for konvertering/konfigurering eller utvikling og produksjonssetting, til feilretting og videreutvikling av våre leveranser. Dette arbeidet fordrer at du evner å sette deg inn i og forstå kundens utfordringer, i tillegg til at du sikrer en helhetlig brukeropplevelse på tvers av plattformer og kanaler. Hos oss vil du jobbe i agile team med både kunder og kolleger.   Muligheter for personlig og faglig utvikling  Som konsulent hos oss blir du en del av et spennende Dynamics 365-miljø i et av Norges ledende konsulentselskaper. Vi kan tilby store utviklingsmuligheter, både personlig og faglig, gjennom deltakelse i kurs- og kompetanseplaner, kurs og sertifiseringer, og ikke minst utfordrende arbeidsoppgaver. Du blir en del av et sosialt og uformelt arbeidsmiljø, men med faget i sentrum. Våre konsulenter har lang erfaring og kompetanse innen ulike felt, og deler gjerne dette med deg via interne kurs eller andre faglige arrangementer hos oss. Kultur og samhold dyrker vi gjennom bl.a. interne arrangementer - med både sosialt og faglig innhold. Gjennom året arrangeres det også fjellturer, Hackatons, idrettslag, lønningstreff med mer.    Ønsket kompetanse: Høyere teknisk utdannelse Minimum 2 års arbeidserfaring med CRM, og/eller frontend-utvikling med dokumenterte resultater, gjerne med fokus på brukeropplevelse (UX) Erfaring med Dynamics 365-plattformen Erfaring med andre relevante fagområder er en fordel, eksempelvis analyse, BI, maskinlæring, IoT, RPA og/eller digital samhandling. Praktisk erfaring med HTML, CSS, JavaScript og/eller Webservices er et krav hvis du søker rollen som teknisk konsulent.   Du har stor interesse for faget, er nysgjerrig og har ambisjoner om å videreutvikle din kompetanse. Du er en lagspiller og ser verdien av kunnskapsdeling, både internt og eksternt. Resultater er noe du trigges av, og du motiveres i tillegg av å bidra til verdiskapning for dine kunder. Tilslutt er det viktig at du har gode kommunikasjonsevner på norsk da du vil arbeide på prosjekter i offentlig og privat sektor.   Vil du bli Norges råeste CRM-konsulent?  Da håper vi du søker stillingen! 
26.03.2019 Oslo
Bli med ABB og jobb i et team som er dedikert til å skape en fremtid hvor innovative, digitale teknologier gir bedre tilgang til renere energi. Forretningsområde Grid Automation Systems og Service består i dag av ca 80 personer som holder til i moderne lokaler i Ole Deviks vei i Oslo med gode parkeringsmuligheter og ladestasjoner for elbiler. Vi leverer systemløsninger til norsk energiforsyning, fra driftssentraler til RTU og stasjonskontroll for trafostasjoner. Vi har et trivelig og uformelt arbeidsmiljø, hvor vi setter kunden i fokus, som igjen gir høy markedsandel og gode resultater takket være dyktige og engasjerte medarbeidere. ABB Compass Control System (CCS) benyttes i driftssentraler for nett og produksjon til norsk energiforsyning. Systemet er basert på åpne kommersielle standarder. Stikkord er Windows operativ system, IP i LAN/WAN, Visual Studio for applikasjonsutvikling, SQL, OPC, IEC-protokoller med mer for datautveksling. Ditt ansvar Som prosjektingeniør vil du jobbe med utvidelser og support på eksisterende driftssentraler som ABB har levert. Arbeidsoppgaver:• Prosjektering og konfigurering av ABB Compass Control System• Oppsett og konfigurering av PC, servere og nettverk• Små og store utvidelser, service og support på tidligere leverte anlegg• Ombygging, feilsøking, test og idriftsettelse hos våre kunder • Patch-håndtering av leverte systemerDu vil ha mye kundekontakt og noe reisevirksomhet i Norge må påregnes. Din bakgrunn • Elektro- eller dataingeniør med minimum 2 års relevant arbeidserfaring er det vi søker primært etter, men nyutdannede med rett bakgrunn er også aktuelle, gjerne innen fagområdene IT, energi og miljø, automasjon.• Erfaring med konfigurasjon av Microsoft operativsystem og PC/server-hardware, nettverk og IT-sikkerhet.• Interesse for IT løsninger og data kommunikasjon• Må beherske norsk flytende og ha god formuleringsevne både skriftlig og muntlig.• Førerkort for bilPersonlige egenskaper:• Du er strukturert, nøyaktig og etterrettelig• Du har fokus på å levere arbeid med god kvalitet og til rett tid• Evne til å arbeide både i team og selvstendig• Du behersker å jobbe med flere samtidige prosjekter Mer om oss Vi tilbyr:• Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med gode muligheter for personlig og faglig utvikling• Et godt stabilt arbeidsmiljø der både medarbeidere og ledere bryr seg• God opplæring, med kollegaer som ønsker å dele sin kompetanse med deg• Fleksibel arbeidstidsordning• Konkurransedyktige betingelserSøknadsfrist; 03.07.2019Vi ser frem til å motta din CV og søknadsbrev gjennom ABB's jobbsøkerportalHar du spørsmål til stillingen kan du kontakte Peter Roterud, Project ManagerPower Grids – Grid Automation på telefon +47 24165746 eller e-mail peter.roterud@no.abb.comVi gjør oppmerksom på at i samarbeid med Meditor gjennomfører vi bakgrunnsundersøkelse på alle kandidater som mottar tilbud om ansettelse i ABB Norge. Dette for å sikre best mulig kvalitet i rekrutteringsprosessen, i henhold til ABBs selskapspolicy.
17.06.2019 Oslo
Position Description CGI Utility har en egen produktportefølje som videreutvikles og utvides hele tiden. Våre kunder er primært netteier og leverandører i kraftbransjen, men vi har også internasjonale prosjekter. Som et globalt selskap har vi et godt støtteapparat i ryggen med tilgang til ny teknologi og løsninger fra hele verden, selv om vi jobber lokalt. CGI Utility har lang fartstid og har vært etablert i Haugesund i over 40 år. Utviklingsavdelingen i Norge teller nesten 50 stykker hvorav de fleste er i Haugesund. Vi har også ressurser i Sarpsborg, Tønsberg, Tallin og Bangalore.Vi ser etter deg som elsker å lære og med interesse for gode produkter. Du har jobbet noen år som utvikler, gjerne med erfaring fra utvikling og forvaltning. Arbeidsoppgaver• Design, utvikling og feilretting av programvare• Delta i interne og kunderettede utviklingsprosjekter, fra idé til forvaltning• Planlegge, designe og utvikle IT systemer i tett samarbeid med kunder og kollegaer• Back End / Front End / Full StackDet er en fordel om du har erfaring med programmering i ett av følgende språk Java/GoLang/Vue/React/JavaScript, og kjennskap til relasjonsdatabaser eller NOSQL, samt REST-API. Men aller viktigst er din innstilling og dine personlige egenskaper. Vi trenger deg som har:• Minimum 2 års erfaring• Høyere relevant utdanning • Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevne• Jobber godt i team, men tar samtidig ansvar for egne oppgaver• Trives med stadig å tilegne deg ny kunnskap, både funksjonelt og teknologisk• Er løsningsorientert og kvalitetsbevisst, med god evne til å holde tidsfristene• Du samarbeider godt med andre for å finne den gode, enkle løsningen i et komplekst systemlandskap og gjennomfører det• Du tar initiativ og er resultatorientertHos oss får du utfordrende arbeidsoppgaver i et meget godt arbeidsmiljø, både faglig og sosialt. Vi benytter smidig utviklingsmetodikk med kontinuerlige leveranser, og vurderer nye rammeverk og teknologier løpende. Du vil bli en del av ett ledende team i rask utvikling som brenner for å levere produkter vi kan være stolte av.Ta gjerne kontakt for en uformell prat, eller send en kort søknad m/CV og fortell oss hvem du er og hvorfor dette høres spennende ut! Søknader vurderes løpende.Kontaktinformasjon:Odd Andreas Simonsen, Director, mobil: 474 13 959, email: odd.simonsen@cgi.comTone Strømseng, Director, mobil: 982 26 599, email: tone.stromseng@cgi.comDette er et selskap utover det vanlige:Suksess i CGI kommer fra talent og engasjement fra våre medlemmer. Vi løser utfordringer som et team og høster gevinstene i form av vekst i selskapet – og lønnsom verdistigning i aksjespareprogammet for våre medlemmer.Som medlem av CGI:• Får du en rekke fantastiske kolleger: Vi ønsker å skape et miljø hvor du trives og har handlekraft.• Kan du bli medeier i CGI: Du får mulighet til å være medeier gjennom vår unike aksjespareplan og deltar dermed å bygge fremtiden for vårt firma.• Har du en jobb som betyr noe: Du får mulighet til å jobbe med store lokale og globale kunder fra ulike næringer i utfordrende prosjekter som har en reell innvirkning på vår fremtid.• Får du en god balanse mellom arbeid og privatliv: Du vil kunne ha fleksibilitet i arbeidsdagen som gjør hverdagen enklere å organisere.• Kan du ta vare på deg selv og andre: Vi har mange muligheter til å ta vare på egen helse, samt bidra til samfunnet rundt deg.• Får du uendelige muligheter til å vokse og utvikle deg: Ved CGI kan du utvikle din karriere som fagekspert, eller om du vil gå i retning mot lederstillinger. Det er opp til deg å få vår fulle støtte - opplæring, veiledning, selvlæring, nye prosjekter, coaching - for å utvikle deg til det du vil være.Om arbeidsgiverenCGI er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere i 40 land (nærmere 800 i Norge), og CGI leverer en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon.Les mer på www.cgi.com What you can expect from us Build your career with us.It is an extraordinary time to be in business. As digital transformation continues to accelerate, CGI is at the center of this change—supporting our clients’ digital journeys and offering our professionals exciting career opportunities. At CGI, our success comes from the talent and commitment of our professionals. As one team, we share the challenges and rewards that come from growing our company, which reinforces our culture of ownership. All of our professionals benefit from the value we collectively create.Be part of building one of the largest independent technology and business services firms in the world.Learn more about CGI at www.cgi.com.No unsolicited agency referrals please.CGI is an equal opportunity employer.
03.07.2019 Haugesund
Start hos oss, for å få en spennende hverdag!CGI Utility har en egen produktportefølje som videreutvikles og utvides hele tiden. Våre kunder er primært netteier og leverandører i kraftbransjen, men vi har også internasjonale prosjekter. Som et globalt selskap har vi et godt støtteapparat i ryggen med tilgang til ny teknologi og løsninger fra hele verden, selv om vi jobber lokalt. CGI Utility har lang fartstid og har vært etablert i Haugesund i over 40 år. Utviklingsavdelingen i Norge teller nesten 50 stykker hvorav de fleste er i Haugesund. Vi har også ressurser i Sarpsborg, Tønsberg, Tallin og Bangalore.Vi ser etter deg som enten nylig har fullført en Bachelor eller Master med fokus på programvareutvikling, eller allerede har jobbet 1-2 år som utvikler.Du kan jobbe enten i Haugesund, Tønsberg eller Sarpsborg.Arbeidsoppgaver• Design, utvikling og feilretting av programvare• Delta i interne og kunderettede utviklingsprosjekter, fra idé til forvaltning• Back End / Front End / Full StackDet er en fordel om du har erfaring med programmering i en av følgende språk Java/GoLang/Vue/React/JSF/JavaScript, og kjennskap til relasjonsdatabaser eller NOSQL, samt REST-API. Men aller viktigst er din innstilling og dine personlige egenskaper. Vi trenger deg som:• Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevne• Jobber godt i team, men tar samtidig ansvar for egne oppgaver• Trives med stadig å tilegne deg ny kunnskap, både funksjonelt og teknologisk• Er løsningsorientert og kvalitetsbevisst, med god evne til å holde tidsfristeneHos oss får du utfordrende arbeidsoppgaver i et meget godt arbeidsmiljø, både faglig og sosialt. Vi benytter smidig utviklingsmetodikk med kontinuerlige leveranser, og vurderer nye rammeverk og teknologier løpende. Du vil bli en del av ett ledende team i rask utvikling som brenner for å levere produkter vi kan være stolte av.Ta gjerne kontakt for en uformell prat, eller send en kort søknad m/CV og fortell oss hvem du er og hvorfor dette høres spennende ut! Søknader vurderes løpende.Kontaktinformasjon:Odd Andreas Simonsen, Director, mobil: 474 13 959, email: odd.simonsen@cgi.comTone Strømseng, Director, mobil: 982 26 599, email: tone.stromseng@cgi.comDette er et selskap utover det vanlige:Suksess i CGI kommer fra talent og engasjement fra våre medlemmer. Vi løser utfordringer som et team og høster gevinstene i form av vekst i selskapet – og lønnsom verdistigning i aksjespareprogammet for våre medlemmer.Som medlem av CGI:• Får du en rekke fantastiske kolleger: Vi ønsker å skape et miljø hvor du trives og har handlekraft.• Kan du bli medeier i CGI: Du får mulighet til å være medeier gjennom vår unike aksjespareplan og deltar dermed å bygge fremtiden for vårt firma.• Har du en jobb som betyr noe: Du får mulighet til å jobbe med store lokale og globale kunder fra ulike næringer i utfordrende prosjekter som har en reell innvirkning på vår fremtid.• Får du en god balanse mellom arbeid og privatliv: Du vil kunne ha fleksibilitet i arbeidsdagen som gjør hverdagen enklere å organisere.• Kan du ta vare på deg selv og andre: Vi har mange muligheter til å ta vare på egen helse, samt bidra til samfunnet rundt deg.• Får du uendelige muligheter til å vokse og utvikle deg: Ved CGI kan du utvikle din karriere som fagekspert, eller om du vil gå i retning mot lederstillinger. Det er opp til deg å få vår fulle støtte - opplæring, veiledning, selvlæring, nye prosjekter, coaching - for å utvikle deg til det du vil være.Om arbeidsgiverenCGI er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere i 40 land (nærmere 800 i Norge), og leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon.Les mer på www.cgi.com What you can expect from us Build your career with us.It is an extraordinary time to be in business. As digital transformation continues to accelerate, CGI is at the center of this change—supporting our clients’ digital journeys and offering our professionals exciting career opportunities. At CGI, our success comes from the talent and commitment of our professionals. As one team, we share the challenges and rewards that come from growing our company, which reinforces our culture of ownership. All of our professionals benefit from the value we collectively create.Be part of building one of the largest independent technology and business services firms in the world.Learn more about CGI at www.cgi.com.No unsolicited agency referrals please.CGI is an equal opportunity employer.
03.07.2019 Haugesund
Er du personen som skal hjelpe oss med å vokse?Vi søker Talent Acquisition Advisor Som medarbeider i CGI blir du en del av et globalt konsern og verdens fremste IT-konsulentselskaper. Med CGI sine ambisjoner om videre vekst har vi nå behov for en dedikert Talent Acqusition Advisor som vil jobbe med rekruttering A-Å. Du blir en del av et HR-team på 8 personer, og vil bli en viktig bidragsyter i å sikre gode rekrutteringsprosesser på tvers av selskapet. Kundetilfredshet er viktig for oss i CGI, men desto like viktig er det at vi sikrer gode kandidatopplevelser. Dette blir et av dine ansvarsområder. Rollen vil rapportere til fagansvarlig for rekruttering, Daniel Horn, og HR-direktør, Arild Larsen. Vi kan tilby deg en viktig rolle i et selskap i vekst, og muligheten til å arbeide med rekruttering i sterke fagmiljøer innen Business Consulting, moderne teknologi og digital transformasjon. Vi kan tilby en rolle hvor du vil få muligheten til å skaffe deg en unik oversikt over næringsliv og samfunnssammenhenger med teknologi som bakteppe, samt en dypere forståelse for teknologidomenet da rekrutteringsteamet sitter tett på forretningssiden i selskapet. Vi er opptatt at våre ansatte trives og får handlingsrom for å utfolde deg både faglig og personlig. Dette gjør vi gjennom fagkvelder, interne og eksterne kurs og sertifiseringer, men også gjennom sosiale arrangementer; KickOffs, bedriftsidrettslag, årlige hytteturer, lønningspils med mer. Sist, men ikke minst, kan vi tilby rett kandidat et sentralt arbeidssted med kort avstand til kollektiv transport, konkurransedyktig lønn, samt en god forsikrings- og pensjonspakke. I tillegg får du muligheten til å bygge framtiden for CGI, både gjennom ditt bidrag i rollen, men også som potensiell medeier i selskapet gjennom vår unike aksjespareplan. Hva blir dine ansvars- og arbeidsoppgaver?- Primæroppgaven for denne rollen vil omfatte rekruttering A-Å. Dette inkluderer search ut i markedet for å finne og attrahere aktuelle kandidater. Deretter vil du gjennomføre intervjuer, alene eller sammen med rekrutterende leder. Videre inkluderer ansvaret assessment/testgjennomgang sammen med aktuelle kandidater, samt gjennomføre referansesamtaler.- Delta i tilbudsmøter ved behov. - Sette deg inn i og ha oversikt over rekrutteringsbehovet til de ulike forretningsområdene og avdelingene. Dette fordrer at du har tett samarbeid med rekrutterende ledere og HR-teamet for å kartlegge behov og utarbeide kravspesifikasjoner. - Foreta analyser av konkurrerende miljøer som er interessante for CGI, samt holde deg oppdatert på markedet og næringslivet for øvrig.- Jobbe prosjektorientert hvor du vil få ansvar for et gitt fagområde basert på organisasjonen behov, samt ditt interessefelt. - Ansvarlig for å drive egne rekrutteringsprosjekter, ved behov få bidrag fra teamet eller bidra resten av rekrutteringsteamet med framgang i øvrige prosjekter. Sammen arbeider vi for å nå felles mål. - Koordinering av prosesser sammen med Talent Acquisition Researcher, koordinator og HR-teamet for øvrig. - Oppfølging av kandidater og rekrutterende ledere, samt vedlikeholde kandidatbasen jmf. GDPR.- Assessment/testgjennomgang sammen med aktuelle kandidater. - Være med på å videreutvikle HR-avdelingen, herunder prosesser og metodikk. - Delta på ulike arrangementer hvor rekruttering og Employer Branding er i fokus. - Samarbeide med markedsavdelingen i forbindelse med Employer Branding og andre aktiviteter.- Ved behov bidra inn i andre HR-prosjekter.Ønsket profil kjenner seg igjen i følgende punkter: - Mastergrad innen HR/organisasjonspsykologi/økonomi/IT- Minimum 2 års arbeidererfaring innen rekruttering, HR eller IT.- Interesse for teknologi, forretning og næringsliv, og et ønske om å lære mer innen faget. - Kjennskap til rekrutterings- og sosiale medie-plattformer, eks. LinkedIn Recruiter og ATS-systemer. - Det er en fordel at du er sertifisert bruker av Cut-e sitt testbatteri. Personlig egnethet vil bli vektlagt i vurderingen av kandidater til denne rollen. Det vi er opptatt av er at du som person er selvgående, strukturert og resultatorientert. Samtidig evner du å sette deg inn i og forstå kompleks informasjon og problemstillinger. Det er en forutsetning at du har gode kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk, og evner å tilpasse seg mottakeren. Dette fordi du i denne rollen vil måtte kommunisere til ulike typer mennesker, samt sørge for at budskapet fremstilles på en tydelig måte. Tilslutt søker vi deg som er kontaktskapende og trives med å bygge relasjoner. Er du klar til å bidra til å bygge CGI videre sammen med oss?Frist er 18.august, men søknader behandles fortløpende. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål om stillingen: Fagansvarlig rekruttering, Daniel Horn på e-post: daniel.horn@acando.no, tlf: 906 24 062 eller Talent Acquisition Advisor, Marthe Skogly på e-post: marthe.skogly@acando.no, tlf. 452 36 831 What you can expect from us Build your career with us.It is an extraordinary time to be in business. As digital transformation continues to accelerate, CGI is at the center of this change—supporting our clients’ digital journeys and offering our professionals exciting career opportunities. At CGI, our success comes from the talent and commitment of our professionals. As one team, we share the challenges and rewards that come from growing our company, which reinforces our culture of ownership. All of our professionals benefit from the value we collectively create.Be part of building one of the largest independent technology and business services firms in the world.Learn more about CGI at www.cgi.com.No unsolicited agency referrals please.CGI is an equal opportunity employer.
08.07.2019 Oslo
Som medarbeider i CGI blir du en del av et globalt konsern og verdens fremste IT-konsulentselskaper. Med CGI sine ambisjoner om videre vekst har vi nå behov for en dedikert Talent Acqusition Researcher som kan identifisere aktuelle kandidater, bygge relasjoner og profilere CGI som en attraktiv arbeidsgiver. Hos oss får du en sentral rolle innen rekruttering og Employer Branding. Du blir del av et HR-team bestående av 8 personer og vil ha base midt i Oslo Sentrum. Rollen vil rapportere til fagansvarlig for rekruttering, Daniel Horn, og HR-direktør, Arild Larsen. Vi kan tilby deg en viktig rolle i et selskap i vekst, og muligheten til å arbeide med rekruttering i et sterkt fagmiljø innen moderne teknologi og digitale transformasjoner. Vi er opptatt at våre ansatte trives og får handlingsrom for å utfolde seg både faglig og personlig. Vi ser også for oss at du som vår nye Talent Acqusition Researcher har mulighet til å utvikle rollen på sikt. Dette gjør vi gjennom fagkvelder, interne og eksterne kurs og sertifiseringer, men også gjennom sosiale arrangementer; KickOffs, bedriftsidrettslag, årlige hytteturer, lønningspils med mer. Sist, men ikke minst, kan vi tilby rett kandidat et sentralt arbeidssted med kort avstand til kollektiv transport, konkurransedyktig lønn, samt en god forsikrings- og pensjonspakke. I tillegg får du muligheten til å bygge framtiden for CGI, både gjennom ditt bidrag i rollen, men også som potensiell medeier i selskapet gjennom vår unike aksjespareplan. Hva blir dine ansvars- og arbeidsoppgaver?- Den primære oppgaven for denne rollen vil omfatte søk og kontaktarbeid ut i markedet for å finne og attrahere kandidater og talenter som kan passe CGI sine behov og målsetninger. - Tett samarbeid med rekrutterende ledere og HR-teamet for å kartlegge behov og utarbeide stillingsbeskrivelser og kravspesifikasjoner. - Foreta analyser av virksomheter og konkurrerende miljøer som er interessante for CGI, samt holde deg oppdatert på markedet, næringsliv og samfunnsliv for øvrig. - Utarbeide gode stillingsannonser i samarbeid med rekrutteringsteam og rekrutterende leder. - Samarbeide med markedsavdelingen i forbindelse med Employer Branding og andre rekrutteringsaktiviteter. - Koordinere og følge opp prosesser fra og med innledende intervjuer med aktuelle kandidater. - Delta i innledende intervjuer for å sørge for at du holder deg oppdatert på organisasjonens behov og arbeid. - Være med på å videreutvikle HR-avdelingen, herunder prosesser og metodikk. - Delta på ulike arrangementer hvor rekruttering og Employer Branding er i fokus. Ønsket profil kjenner seg igjen i følgende punkter: - Nyutdannet med en mastergrad innen økonomi/HR/salg/IT. Alternativt har du en bachelorgrad med noen års erfaring fra relevant arbeid innen rekruttering eller salg. - Du er ikke redd for oppsøkende kontaktarbeid og å bygge relasjon; telefon, mail og fysiske møter.- Interesse for teknologi og næringsliv, og et ønske om å lære mer innen faget. I tillegg har du interesse for forretning og å bli kjent med andre mennesker.- Kjennskap til rekrutteringsplattformer og sosiale medier, eksempelvis LinkedInVi har ingen krav til arbeidserfaring, men vil vektlegge personlig egnethet i vurderingen av kandidater til denne rollen. Det vi er opptatt av er at du som person er selvgående, strukturert og resultatorientert. Samtidig evner du å sette deg inn i og forstå kompleks informasjon og problemstillinger. Det er en forutsetning at du har gode kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk, og evner å tilpasse seg mottakeren. Dette fordi du i denne rollen vil måtte kommunisere til ulike typer mennesker, samt sørge for at budskapet fremstilles på en tydelig måte. Er du klar til å bidra til å bygge CGI videre sammen med oss?Frist er 18.august, men søknader behandles fortløpende. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål om stillingen: Fagansvarlig rekruttering, Daniel Horn på e-post: daniel.horn@acando.no, tlf: 906 24 062 eller Talent Acquisition Advisor, Marthe Skogly på e-post: marthe.skogly@acando.no, tlf. 452 36 831 What you can expect from us Build your career with us.It is an extraordinary time to be in business. As digital transformation continues to accelerate, CGI is at the center of this change—supporting our clients’ digital journeys and offering our professionals exciting career opportunities. At CGI, our success comes from the talent and commitment of our professionals. As one team, we share the challenges and rewards that come from growing our company, which reinforces our culture of ownership. All of our professionals benefit from the value we collectively create.Be part of building one of the largest independent technology and business services firms in the world.Learn more about CGI at www.cgi.com.No unsolicited agency referrals please.CGI is an equal opportunity employer.
08.07.2019 Oslo
Area Sales Manager SØK NÅ Basic Info Sted Skien, Telemark County, Norway JobbtypeFull-TimeKontraktRegular/Permanent Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB provides a full range of low voltage solutions to connect, protect, control and measure a wide range of electrical installations, enclosures, switchboards, electronics and electromechanical devices. The business improves the reliability and efficiency of its customers’ activities across all major industries including the residential sector ABB Skien is focused on and committed to growth. These ambitions are supported by new product launches as well as further development of global markets. Maintaining dedication and focus on the overall sales process is imperative for success and along with this aim, the position as Area Sales Manager is announced Your responsibilities This role will respond to implementation and execution of channel or country wise sales activities. The position reports to the respective head of Marketing & Sales (Product Marketing).Tasks;- Pro-actively promote products and systems to customers and/or sales channels- Responsible for follow up on contacts and single orders for dedicated area - Adhere to sales plans, customer follow up and ambition for responsiveness- Secure the internal transfer of orders/projects within own area- Create added value to customers- Prepare technical and commercially viable offers Your background - B.Sc. engineering (electrical or relevant) university degree.- Degree or documented experience in finance will support the application- Fluent in Norwegian and English. - Spanish, French or German abilities will be an upside- Relevant experience is valuedPersonality:- Proactive and business driven- May work under direct supervision or independently- Team player and individual contributor- Talented in communication and in establishing relations- Flexible within a dynamic working environment- Result oriented More about us We offer: - On the job training, personal development and career opportunities- Competitive rewarding conditions- Flexible working hours- Retirement scheme and insurances- Working environment and culture that are appreciated by the colleagues - Positive, exciting and challenging every day- Ambitions for growth and successThe base for this position is Skien, Telemark.The application-deadline is 19.07.2019 For more information about the position, please contact: Arne Morten Lund, phone +47 35 58 21 63 or e-mail arne-morten.lund@no.abb.comWe look forward to receiving your application and CV through our job portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
08.08.2019 Skien
ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) is a pioneering technology leader with a comprehensive offering for digital industries. With a history of innovation spanning more than 130 years, ABB is today a leader in digital industries with four customer-focused, globally leading businesses: Electrification, Industrial Automation, Motion, and Robotics & Discrete Automation, supported by its common ABB Ability™ digital platform. ABB’s market leading Power Grids business will be divested to Hitachi in 2020. ABB operates in more than 100 countries with about 147,000 employees. www.abb.com Are you ready to take the next step in your career? We have an opening as a Service Engineer within Grid Integration, and thereby be part of the Power Grids. In Power Grids, you can on a daily basis challenge yourself, you should be able to take the lead, but always focus on team effort. To join us you need intelligence, integrity, a global mindset and the desire to make a difference. Your responsibilities We are seeking for an experienced service engineer or recently graduated engineer to join our team of technology pioneers. On daily basis, you can challenge yourself and will work on some of the most complex technical energy transmission systems facing a wide range of applications, well adapted into the environment and renewable energy transmission.You will secure PGGI as the preferred supplier of services, modifications and upgrades towards the Norwegian customers. Participate in advanced Services, upgrades and modification projects, primarily on control systems but also on the HV components. You will carry out services, maintenance and upgrade tasks, testing, troubleshooting, commissioning and engineering. Through deep understanding of ABB service portfolio and close customer communication you will identify service and upgrade opportunities for future executions. Your background Electrical Engineering degree or relevant practical experience with Certificate (Fagbrev) is required. We expect you to have good knowledge in engineering and relevant programming tools. Experience from installation, test, or commissioning is an advantage.- Safety focused- Taking great ownership and responsibility to assigned tasks- Systematic, well organized, independent and team player- Good communication skills- Result orientated- Structured- Initiative and ability to cooperate, and ability to work independently and as part of a larger project team - Ability to perform tasks in an orderly and systematic mannerLanguage skills:Fluent Norwegian or Swedish is required.English: Fluent written and verbal More about us We offer:• Personal development and career opportunities• Technical and personal challenges in a positive and innovative environment• Competitive conditions, salary according to qualifications• Flexible working hours• Pension, group life and accident insurance• Comfortable and good working relationship with informal and close contact between employees and managers at all levelsYou will be a part of Power Grids in Oslo, We upgrade and deliver complete Substations in Norway. Our responsibilities are primarily within high and middle voltage products, transformers, protection and control systems as well as building, installation and commissioning.Recruiting Manager:Pontus Petersson, pontus.petersson@no.abb.comPhone: +47 22 87 20 00
08.08.2019 Oslo
Vis alle 21.701 ledige stillinger

Ålesund er den største byen mellom Bergen og Trondheim, og regionsenter for Nordvestlandet. Kommunen har knappe 48.000 innbyggere, et variert næringsliv, godt utbygd skoletilbud og kulturliv. Byen viser seg i nasjonal sammenheng frem med sin helt unike jugendstilarkitektur. Ålesund og området rundt byen byr på rike muligheter for et aktivt friluftsliv for alle, jakt og fiske.
Ålesund kommune er en stor arbeidsgiver med sine over 3.800 dyktige og engasjerte medarbeidere som utfører viktige samfunnsoppdrag. I det daglige arbeidet vektlegger vi verdiene respekt, redelighet, initiativ, humor og arbeidsglede. Ønsker du en meningsfylt jobb med varierte og utfordrende oppgaver, er Ålesund kommune et spennende alternativ.

Les mer om Ålesund kommune

Stillingsbeskrivelse

Konserninnkjøp har ansvar for anskaffelse av varer og tjenester i Ålesund kommune. Konserninnkjøp har også ansvar for innkjøpssamarbeidet på Sunnmøre, i dag til sammen 19 kommuner. I tillegg til gjennomføring av anskaffelser, bistår vi med råd og veiledning innen offentlige anskaffelser internt i Ålesund kommune og eksternt til kommunene i innkjøpssamarbeidet.

Sunnmøre regionråd har i samarbeid med Konserninnkjøp og kommunene fått tilskudd fra Miljødirektoratet til kompetansehevende tiltak for miljøvennlige innkjøp.

100 % stilling ¿ engasjement i 2 år.

Arbeidsoppgaver

Sette fokus på klimasatsing i kommunenes anskaffelser
Utvikle klimakompetansen i kommunene i Innkjøpssamarbeidet
Analysere og vurdere hvor effekten av klimakrav i offentlige anskaffelser er størst Være med å utvikle miljøkrav i konkrete anskaffelser

Kvalifikasjoner

Utdanning: Mastergrad med vekt på klima og miljø, eventuelt annen grad med tilleggsutdanning innen klima og miljø
Ønsket erfaring:
¿ Erfaring med analyse av klima og miljøregnskap, LCC-analyser, samfunnsplanlegging ¿ Kunnskap om miljø og klimakonsekvenser av kommunenes forbruk av varer, tjenester og bygge og anleggskontrakter ¿ Kunnskap om miljøsertifiseringsordninger, livssyklusanalyser og klimaregnskap

Personlige Egenskaper

I tillegg til kvalifikasjoner og arbeidserfaring vil personlig egnethet bli vektlagt, herunder:
¿ Like utfordringer
¿ Resultatorientert og målrettet ¿ Evne til å arbeide selvstendig, og være selvgående ¿ Positiv og engasjert ¿ Nøyaktig, strukturert og effektiv ¿ Gode datakunnskaper og systemforståelse ¿ Bidra til et godt arbeidsmiljø ¿ Meget gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig ¿ Språkkrav: Beherske flytende norsk - muntlig og skriftlig

Vi tilbyr

Arbeidsgiver vil være Ålesund kommune, Konserninnkjøp.
Kommunen er i ferd med å bygge opp et sterkt fagmiljø innen klima og miljø, og den som tilsettes vil samarbeide med dette miljøet.
Du vil blant annet få arbeide med LCC-analyser, klimaregnskap og å formidle kompetanse internt og eksternt til kommunene. Nødvendig opplæring og støtte. Mulighet til å opparbeide stor kontaktflate. Trivelig arbeidsmiljø. Konkurransedyktige betingelser.

Kontaktinformasjon

Jonny Rune Indrevåg, Innkjøpssjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Guro Hanche-Olsen, Rådgiver, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Ålesund

Nøkkelinformasjon:

Annonsør:Ålesund kommune


Stillingsbrøk: 100% Heltid, Engasjement Antall stillinger: 1 Søknadsfrist: 15.08.2019

For elektronisk søknadsskjema:





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • AUG 19
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 20
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 25
    2019
    28 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 26
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Fakta om Ålesund kommune