Ledig stilling

Automatiker 070-001-11 TEKNISK SJEF, DIPLOM-IS

Søknadsfrist : 19.08.2019

Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon3 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon72 Presentasjon av stillingen:
Vi søker etter Automatiker med interesse for faget og vilje til å lære mer. På Gjelleråsen produserer vi Hele Norges Iskrem og vår tekniske avdeling har en viktig rolle slik at produksjonsanlegget går og lager iskrem av høy kvalitet. Avdelingen har fokus på å jobbe med forebyggende vedlikehold for å sikre stabilitet på produksjonslinjene. Nå ser vi etter deg som kunne tenke deg å bli en del av vårt tekniske team!

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge arbeid og klargjøre utstyr
  • Styre og justere produksjonen
  • Tilrettelegge, bygge om, starte og stoppe produksjonslinjer
  • Feilsøke og feilrette maskinutrustning og styringssystemer
  • Vedlikehold og reparasjon av høyt automatiserte produksjonslinjer og utstyr i fabrikken
  • Bruke tegninger og annen dokumentasjon i kvalitetssikring
  • Samarbeid og forbedringsarbeid sammen med brukerne av produksjonsmaskinene
  • Ivareta HMS

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev som automatiker, elektriker, produksjonstekniker eller tilsvarende
  • Det er en fordel om du har jobbet med produksjon
  • PLS forståelse og feilsøkinger
  • Gode el-kunnskaper
  • Fortrolig med dataverktøy
  • Avdelingen bruker Plania vedlikeholdssystem
  • Gode norsk og engelsk kunnskaper

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og initiativrik
  • Like å samarbeide med andre mennesker
  • Fremtidsrettet og lærevillig
  • En god problemløser
  • Evner å jobbe godt også under press
  • Kjenner deg igjen i våre verdier: Nysgjerrig- Modig - Raus

Vi tilbyr

  • Vi gir deg opplæring i våre systemer når du starter hos oss og har fokus på kompetanseheving og kursing av våre medarbeidere.
  • Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser med svært gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Avdelingene har i dag en 3-skiftsordning. Skiftordningen kan endres etter driftsmessige behov.
  • Arbeidssted er på Gjelleråsen, rett utenfor Oslos grense.
  • Vi er en røykfri IA-bedrift.
  • Vi har trimrom.
  • Vi gjør oppmerksom på at det i forkant av en ansettelse kan bli foretatt en bakgrunnssjekk før ansettelse av aktuell kandidat.

Dersom du synes dette er interessant, håper vi du sender oss din søknad, CV og kopi av attester, vitnemål og fagbrev. Du vil få bli med på en spennende iskrem-reise inn i fremtiden sammen med dedikerte og hyggelige kolleger.

Kontaktinformasjon

Kenneth Larsen, Teamleder Teknisk avdeling, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Christian Meyer, Teamleder Teknisk avdeling, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon Knut-Arne Ljødal, Teknisk sjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Brennaveien 10
1481 Hagan

Søk på stillingen:Logg inn for å se kontaktinformasjon

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:DIPLOM-IS

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon72 Stillingsprosent: 100% Søknadsfrist: 19.08.2019





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

This is an exciting period to join Statkraft. The power industry is being transformed through the rapid rise of the renewable generation. Statkraft is pursuing a growth strategy by expanding as an onshore wind and solar developer, optimising flexible hydropower and developing our market operations.  The Markets, Finance, Risk and Operations (MFRO) team is the unit that is responsible for developing and managing the system backbone for the Markets, Finance and Risk (MFR) department. In addition, MFRO owns and manages data end-to-end, as well as being a change and alignment vehicle for MFR, including process optimisation, continuous improvement and agile development. The MFRO team is divided into three locations: Oslo, Dusseldorf and Amsterdam. We are recruiting for a Senior Business Analyst to focus on automation initiatives within MFRO. The new resource will be in Düsseldorf or Oslo.  Your role:  The purpose of this role is to ensure that MFRO automation initiatives are aligned with Statkraft’s strategy and has a strong focus on continuous improvement. This includes the following activities: Develop, update and maintain Automation Journey plan including milestones and delivery dates Monitor Automation Journey stage gates (e.g., bots/processes in production) Manage Automation Journey stakeholders Own the submission lifecycle for automation opportunities – including identification, submission, evaluation and prioritization Partner with IT to ensure automation program is in line with IT business goal Define automation policies and standards Ensure adherence to automation policies and standards Support development of technical documentation required for automation development Participate in the full life cycle of RPA development life cycle and design and execute manual and automated test procedures Provide a technical perspective with respect to automation potential Provide first level support for automation solutions Develop and execute tests for acceptance, functional, and regression test requirements for various automation technologies Perform root cause analysis and identify solutions to prevent reoccurrences of incidents Resolve business issues escalated during bot development, training and deployment Track bot specific performance metrics Apply appropriate controls to automation processes The position reports to Head of the Markets, Finance, Risk and Operations team.   Your profile:  Degree in economics, mathematics, computer science, engineering or similar with strong academic results At least 5 years of relevant working experience - operations experience in a utility business will be advantageous Working knowledge of automation technologies and applications (RPA or other automation technology) Deep understanding of automation processes Strong analytical capability with ability to develop business use cases End to end process optimization skills and capabilities Strong understanding of programming concepts Strong understanding of process and technical design (focused in automation) Coding skills (Python or similar) will be advantageous Project management experience will be advantageous Excellent verbal and written communication skills in English, including slide production and written memoranda Self-driven, creative, motivated and positive team player   Statkraft offers:  Professional and personal development in an exciting company A positive working environment characterized by competence, responsibility and innovation A diverse workplace with regards to gender, age and cultural background Competitive terms of employment and excellent benefit schemes Travelling will be required, approximately 25-40 days a year.   Challenged?  For us, the ideas of our committed and ambitious colleagues make the difference. If you want to share our passion for renewable energy and be a part of tomorrow’s energy world, please apply through our online application form at www.statkraft.com.
03.07.2019 Tyskland, Oslo
I forbindelse med økt oppdragsmengde søker vi etter servicetekniker / klimatekniker til vår avdeling i Trondheim. Avdelingen har 90 medarbeidere og en omsetning på ca. 140 millioner kroner. Våre oppdrag er hovedsakelig i Trøndelagsregionen. Vi jobber med service og prosjekter. Avdelingen har service og rammeavtaler med flere store offentlige og private næringsaktører. Vi har ambisjoner om å vokse og målet er å forsterke posisjonen som regionens største tekniske entreprenør. Arbeidsoppgaver Som klimatekniker i Bravida arbeider du selvstendig i mange ulike typer serviceoppdrag for bedrifts- og privatmarkedet, store som små. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring av ulike oppdrag for bygg og anlegg på en effektiv måte Montasje, service og vedlikehold av ventilasjon og klimaanlegg Forstå prinsipper for innregulering og oppstart/igangsetting av anlegg Kunne foreslå og forstå systemforbedringer utfra kundeperspektiv og ENØK Kundeansvar og engasjement Fremme salg av våre tjenester Dokumentasjon av oppdrag Allsidig arbeid med klimaanlegg Kommunikasjon mot serviceleder og kunder  Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur Kvalifikasjoner Fagbrev innfor et eller flere fag automasjon, elektro-mekanikk, elektro, blikk og ventilasjon evt. mekanikk eller mekanisk montasje. Gjerne F-gass sertifisering  Absolutt forståelse for innregulering og igangkjøring av ventilasjon og klimaanlegg Bistå kunde med forslag til utbedringer av anlegg mht. tilstand og ENØK Erfaring fra tilsvarende jobb er en fordel God generell datakompetanse Serviceinnstilt, beslutningsdyktig og fleksibel mht. arbeidstid Vise til god referanser God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B/BE Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk Bravida tilbyr En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø Disponere egen servicebil
07.01.2019 Trondheim
I forbindelse med økende oppdragsmengde søker vi etter flere automatikere, elektrikere og energimontørerer til vår avdeling. Avdelingen har i dag 14 medarbeidere og en omsetning på ca. 25 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak på olje og gassinstallasjoner både on- og offshore.   Arbeidsoppgaver Som fagarbeider i Bravida arbeider du selvstendig i ulike type hovedsakelig knyttet mot bedriftsmarkedet, store som små. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og prosjektleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur Reiseoppdrag på olje og gassinstallasjoner i inn- og utland, samt offshore   Kvalifikasjoner Fagbrev som automatiker, elektriker eller energimontør. Minimum 2 års erfaring som fagarbeider Erfaring fra servicearbeid er en fordel Fordel med flere fagbrev innen elektro/automasjon Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne   Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk   Bravida tilbyr En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø
28.06.2019 Aure
Vi søker nå etter fagarbeidere til Roan, Geitfjellet, Harbaksfjellet og Kvenndalsfjellet   Ansettelse vil kunne skje fra 1. januar 2020. Du vil jobbe i et team med ansvar for vedlikehold av vindparken og med hovedoppgaver innen tilsyn, drift og vedlikehold.  Du vil få full opplæring gjennom vårt introduksjons- og opplæringsprogram i Statkraft og et opplæring- og treningsprogram hos Vestas i Norge og Danmark. I den første perioden vil du bli underlagt Vestas arbeidsledelse.    Din profil: Fagbrev innen elektro/mekanisk/automasjon Evne til å jobbe selvstendig, men også i team Fleksibel, og i perioder jobbe i andre vindparker i Statkraft Ansvarsfull og initiativrik Sertifikat for bil Kommunisere godt på norsk og engelsk   Du må gjennomgå en helsesjekk, godkjent helseattest er en forutsetning for ansettelse. I søknaden bør du oppgi hvilken vindpark du ønsker å jobbe i.   Statkraft tilbyr: Faglig og personlig utvikling i et spennende selskap Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping Mangfold med hensyn til kjønn, alder og kulturell bakgrunn Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger
03.06.2019 Sør-Trøndelag
I Bekk Management Consulting (BMC) jobber vi primært innen tre definerte satsningsområder: • Kundesentrisk strategi og transformasjon • Nye forretningsmuligheter (nyskaping og innovasjon) • Datadrevet forretningsutvikling Kompetansebredden spenner fra klassisk strategi- og effektiviseringsmetodikk via service design og visualisering til teknologikompetanse innen arkitektur, smidig tilnærming, analyseverktøy som R, og prototyping. For å nevne noe. Hvem vi ser etter Du har høyere utdanning med gode akademiske resultater, og jobber i dag som forretningsutvikler, konsulent, produktsjef e.l. Du er glad i komplekse problemstillinger, er sterk faglig, og ydmyk nok til å vite at de beste resultatene utvikles i fellesskap. Utover klassisk strategi-/rådgivningsbakgrunn, er vi også ute etter deg med erfaring som utvikler eller designer og som har genuin forretningsinteresse og -forståelse. Et faglig og sosialt miljø Vi er en gjeng som ønsker å se hverandre lykkes, og vi støtter aktivt opp om dette. Bekk har et stort fokus på kompetanseutvikling, blant annet gjennom fagdager, konferanser, kurs, og våre rundt 30 spesialiserte faggrupper som møtes jevnlig. I tillegg har vi et sterkt sosialt miljø med ukentlige tilbud, både kulturelle, faglige og sportslige. Vi håper du vil forsterke vårt miljø ytterligere med din kunnskap, erfaring og engasjement!
26.09.2018 Oslo
AF er i vekst og behovene for flere dyktige medarbeidere kan melde seg til kommende prosjekter over hele landet.Du kjennetegnes av å være kvalitets- og ansvarsbevisst, nysgjerrig og har stor arbeidskapasitet. AF Gruppen er opptatt av høy arbeidsglede og det er viktig at alle ansatte bidrar til et positivt arbeidsmiljø. En viktig forutsetning er at du, som oss, har en kompromissløs holdning til sikkerhet og etikk.Hos AF kan du bli en del av et godt arbeidsmiljø som preges av høy trivsel og stolthet. Vi tilbyr spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. AF har konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikringsordninger. I AF vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften i form av et aksje- og opsjonsprogram. Registrer din CV på www.afgruppen.no/karriere og husk å legge ved attester og vitnemål. Vi ber deg om å svare på et par spørsmål slik at vi bedre kan få en forståelse av hvilket forretningsområde du er interessert i og hvilken bakgrunn du har.  Så vil vi ta kontakt når behovet skulle melde seg.
23.11.2018 Norge
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
09.01.2019 Oslo
Vis alle 20.868 ledige stillinger

Diplom-Is er en av Norges mest kjente merkevarer og Hele Norges Iskrem. Selskapet har lange tradisjoner og har gledet både liten og stor siden oppstarten i 1931. Diplom-Is AS er et heleid datterselskap av TINE SA og er ledende i iskremkategorien i Norge. Vi produserer og markedsfører iskrem og frosne desserter under varemerkene Diplom-Is, Mövenpick, Mars Ice Creams og Nestlé. Blant våre viktigste merkevarer er Royal, Dream, Wanted, Døla-Is, Krone-Is, Pin-Up, Lollipop, Sandwich, Lykken og Gullpinne. Hvert år lanserer vi nye spennende produkter. Vårt produksjonsanlegg ligger på Gjelleråsen, rett utenfor Oslo. I tillegg har vi avdelinger i Brevik, Stavanger, Bergen, Trondheim og Harstad. Vi selger ca 30.000.000 liter iskrem årlig og omsetter for ca. en milliard kroner. Selskapet har i gjennomsnitt 540 medarbeidere gjennom året.

Les mer her

Les mer om 070-001-11 TEKNISK SJEF, DIPLOM-IS

Stillingsbeskrivelse

Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon3 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon72 Presentasjon av stillingen:
Vi søker etter Automatiker med interesse for faget og vilje til å lære mer. På Gjelleråsen produserer vi Hele Norges Iskrem og vår tekniske avdeling har en viktig rolle slik at produksjonsanlegget går og lager iskrem av høy kvalitet. Avdelingen har fokus på å jobbe med forebyggende vedlikehold for å sikre stabilitet på produksjonslinjene. Nå ser vi etter deg som kunne tenke deg å bli en del av vårt tekniske team!

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge arbeid og klargjøre utstyr
  • Styre og justere produksjonen
  • Tilrettelegge, bygge om, starte og stoppe produksjonslinjer
  • Feilsøke og feilrette maskinutrustning og styringssystemer
  • Vedlikehold og reparasjon av høyt automatiserte produksjonslinjer og utstyr i fabrikken
  • Bruke tegninger og annen dokumentasjon i kvalitetssikring
  • Samarbeid og forbedringsarbeid sammen med brukerne av produksjonsmaskinene
  • Ivareta HMS

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev som automatiker, elektriker, produksjonstekniker eller tilsvarende
  • Det er en fordel om du har jobbet med produksjon
  • PLS forståelse og feilsøkinger
  • Gode el-kunnskaper
  • Fortrolig med dataverktøy
  • Avdelingen bruker Plania vedlikeholdssystem
  • Gode norsk og engelsk kunnskaper

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og initiativrik
  • Like å samarbeide med andre mennesker
  • Fremtidsrettet og lærevillig
  • En god problemløser
  • Evner å jobbe godt også under press
  • Kjenner deg igjen i våre verdier: Nysgjerrig- Modig - Raus

Vi tilbyr

  • Vi gir deg opplæring i våre systemer når du starter hos oss og har fokus på kompetanseheving og kursing av våre medarbeidere.
  • Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser med svært gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Avdelingene har i dag en 3-skiftsordning. Skiftordningen kan endres etter driftsmessige behov.
  • Arbeidssted er på Gjelleråsen, rett utenfor Oslos grense.
  • Vi er en røykfri IA-bedrift.
  • Vi har trimrom.
  • Vi gjør oppmerksom på at det i forkant av en ansettelse kan bli foretatt en bakgrunnssjekk før ansettelse av aktuell kandidat.

Dersom du synes dette er interessant, håper vi du sender oss din søknad, CV og kopi av attester, vitnemål og fagbrev. Du vil få bli med på en spennende iskrem-reise inn i fremtiden sammen med dedikerte og hyggelige kolleger.

Kontaktinformasjon

Kenneth Larsen, Teamleder Teknisk avdeling, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Christian Meyer, Teamleder Teknisk avdeling, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon Knut-Arne Ljødal, Teknisk sjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Brennaveien 10
1481 Hagan

Søk på stillingen:Logg inn for å se kontaktinformasjon

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:DIPLOM-IS

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon72 Stillingsprosent: 100% Søknadsfrist: 19.08.2019





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Søknadsfrist : 19.08.2019

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om 070-001-11 TEKNISK SJEF, DIPLOM-IS