Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

SoMe ansvarlig i Tolletaten Tolletaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Er du samfunnsengasjert og god på sosiale medier?

 

Vi søker etter en faglig sterk SoMe-ansvarlig som brenner for å fortelle gode og viktige historier gjennom tekst, video og bilder i Tolletatens kanaler. SoMe er et satsningsområde som vil bli prioritert i kommunikasjonsarbeidet, og du vil bli ansvarlig for denne utviklingen.

 

Stillingen er plassert i Tolletatens kommunikasjonsenhet i Oslo, og du vil ha en viktig rolle i utvikling, gjennomføring og måling av SoMe-satsingen. Selv om arbeidsplassen din til daglig vil være i Oslo, må du være forberedt på reising i jobben. Vi ser etter deg som kan finne og formidle de gode historiene ute i vår organisasjon over hele landet.

 

Tolletaten har mange målgrupper for sin kommunikasjon, blant annet næringslivet, reisende, unge mennesker, beslutningstagere, myndigheter m.fl. Det å opprette og utvikle kommunikasjon med disse målgruppene i sosiale medier vil ligge til dine arbeidsoppgaver.

Vi ser etter deg som har bred erfaring med å kommunisere strategisk i sosiale medier og trives med å jobbe selvstendig. Du kjenner godt til alle de store plattformene og er god på video og foto. Du ønsker hele tiden å optimalisere og videreutvikle Tolletatens innhold i sosiale medier og bidrar med høy kvalitet på leveransene.

 

Sentrale arbeidsområder:

  • videreutvikle Tolletaten innen SoMe
  • produsere innhold til Tolletatens digitale kanaler, inkludert fotografering, videoproduksjon og redigering
  • publisere, monitorere og analysere vår aktivitet i sosiale medier
  • være kommunikasjonsfaglig rådgiver for etaten innen SoMe
  • mediehåndtering og PR arbeid (inngår i etatens pressevaktordning)
  • krisekommunikasjon innen SoMe

Kvalifikasjonskrav:

  • relevant bachelorgrad. Lang relevant arbeidserfaring fra tilsvarende stilling kan delvis kompensere for utdanningskravet.
  • meget god kompetanse på digital innholdsproduksjon til ulike sosiale medier
  • erfaring med redigering og bearbeiding av film og bilder til ulike sosiale medier
  • en god historieforteller med stor kanalforståelse
  • kunne analysere, rapportere og formidle resultater fra sosiale medier
  • god medieforståelse relatert til PR, mediehåndtering og krisekommunikasjon
  • svært gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • du er god på relasjoner slik at du lett kan bygge nettverk internt og eksternt
  • det er en fordel om du har førerkort klasse B

Vi tilbyr:

  • spennende arbeidsoppgaver i en kommunikasjonsavdeling i stor utvikling
  • godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
  • stillingen lønnes som rådgiver, kr 550 000 – 700 000 For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • fleksibel arbeidstidsordning og trening i arbeidstiden
  • arbeidssted sentralt i Oslo sentrum

 

Vi utfører SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.

 

Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Arbeidsplassen tilrettelegges ved behov.

 

I kommunikasjonsenheten er det i dag ni personer, som jobber målrettet og systematisk med intern og ekstern kommunikasjon. Kommunikasjon er et satsningsområde i Tolletaten og vi har god forankring i ledelsen. Vi har ansvaret for Tolletatens digitale kommunikasjonskanaler og støtter hele organisasjonen med kommunikasjonsfaglig rådgivning.

 

For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Kim Gulbrandsen på telefon 47 45 88 34 eller sende mail til rekruttering@toll.no

 

For mer informasjon om å jobbe hos oss se: toll.no/jobb

 

Søknadsfristen er: 28.08.2019

Stillingsnummer: 23/2019

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Dresser-Rand, A Siemens Business is one of the largest global suppliers of custom-engineered rotating equipment solutions for long-life, critical applications in the oil, gas, chemical, petrochemical, process, power, military, and other industries worldwide.  Kongsberg Norway is home to Dresser-Rand worldwide center of excellence for gas turbines and mechanical driven gas turbine packages. With a gas turbine power range from 1 to 55 MW Dresser-Rand AS supports the oil and gas industry on offshore and land based installations around the world.   Missions   - Establish and manage Inspection & Test Plan and Quality Plan for client projects.   - Verify sub-suppliers according to quality requirements/standards.   - Together with SCM execute external quality audits towards suppliers.   - Perform inspections of parts at supplier when required and verify the required documentation.   - Lead the "Mechanical Completion" process and contribute to the publication of "Manufacturing Record          Book" during hand over of an installation to the customer   - Coordinate the tear down process after testing of complete package.   - When required, contribute to the quality assurance work within the department.     Qualifications   - 2-3 years Technical school or Engineering college   - 5-10 years relevant experience   - Preferably experienced in quality work   - Good language skills in Norwegian and English, both orally and written. - Knowledge of quality managements systems.   - Generally good computer skills   - Problem solving capability.   - Able to handle periodically heavy workloads.   - Some duty travels may be necessary   - Well-structured and result-oriented.   - Collaboration capabilities.   Manager is Jan-Derek Skogen : +47 92663237 
30.11.2018 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
09.01.2019 Oslo
Fagområdet for byggeteknikk består i dag av to personer og utfører oppgaver innen konstruksjon i tre, stål og betong, byggeledelse, SHA og prosjektutvikling. Faget samarbeider tett med de andre fagmiljøene på Otta-kontoret, samt de andre kontorene i region Innlandet. Otta-kontoret er i dag 9 ansatte fordelt på byggeteknikk, samferdsel, plan og VA. God tverrfaglighet, kreativt og løsningsorientert arbeidsmiljø preger arbeidsmåten og hvordan vi løser oppgavene ved kontoret. I regionen jobber det ca 50 personer innen byggeteknikk, og Otta samarbeider særlig tett med Lillehammer-kontoret. Dine arbeidsoppgaver kan være: Utforming og BIM-modellering (f.eks. Revit, Tekla) Analyser, dimensjonering og tegning Utarbeidelse av beskrivelser og konkurransegrunnlag Prosjekteringsledelse, byggeledelse og ivareta rollen som byggherreombud Oppdragsledelse Kontakt med våre kunder og samarbeidspartnere For oss er det viktig at du: Har utdannelse på bachelor-/masternivå innen byggeteknikk, med minimum 5 års erfaring Har god kompetanse innen statikk og konstruksjonsfag (fundamentering, betong, stål, tre/massivtre) Har erfaring med prosjekteringsverktøy Har evne til å arbeide både selvstendig og som deltaker i større faggrupper i oppdragene Har interesse for å løse ulike og varierte oppgaver i størrelse og kompleksitet, dvs. interesse for både små og store oppgaver Har god muntlig og skriftlig formuleringsevne (norsk) Er kreativ og løsningsorientert Er initiativrik, selvstendig og utadvendt Hos oss får du: Spennende kompetansehevings- og karrieremuligheter innen marked, fag, linje og oppdrag Verdibasert samfunnsplanlegging med fokus på fremtidsrettede og bærekraftige løsninger Sterk bedriftskultur preget av uformelle kommunikasjonslinjer på tvers av organisasjon og geografi Fleksibel arbeidstid Overskuddsdelingsordning der alle ansatte får direkte utbytte av selskapets resultat Eierskap i Norges største tverrfaglige rådgiverbedrift Konkurransedyktig lønns- og ansettelsesbetingelser Studieturer, interne fagsamlinger, ulike sosiale arrangementer, bedriftsidrettslag m.m. Innsendelse av søknad: Vi gjør oppmerksom på at det kun er elektroniske søknader som blir behandlet. Norconsult er Norges største rådgiverbedrift. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Selskapet er eid av våre over 3 800 medarbeidere som er stasjonert på 96 kontorer i hele verden. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo.
05.02.2019 Sel
Dresser-Rand Kongsberg is looking for a Cost Estimator. POSITION OBJECTIVE / SCOPE:• Cost estimation for new equipment proposals• Maintain master cost for new equipment PRINCIPAL RESPONSIBILITIES: • Cost estimation as part of the demand organization coordinated by Team Lead Demand • Follow global rules for GSP/LTO (Lead To Order) and follow other processes (locally/globally) related to cost estimation. • Perform cost estimating functions for a variety of units, components, parts and service, based on customer and/or marketing specifications or requirements • Generate cost estimates for products from a cost request or price book file • Generate cost estimates for special items not covered by price books or cost files • Support project management with cost estimates for changes and modifications • Update cost files by comparing recent contract cost and market data • Create/maintain and distribute price books and cost files for products • Align cost calculation programs and databases with what is used by D-R world wide • Review and provide improvements and necessary changes for policies and processes used as part of the function • Work closely with SCM, engineering & planning to align scope, cost and delivery schedules • Support other organizations to create engineering, manufacturing & purchasing targets KNOWLEDGE / FORMAL EDUCATION REQUIREMENT:   • Bachelor degree in Engineering or College/university degree in Economics and Business Administration (long experience can compensate for formal education) • 5 years’ experience from the oil and gas industry is preferred• Experience with project and product cost calculations or cost reporting is preferred • Product knowledge of rotating equipment and associated systems is preferred Job ID: 101745 Organisation: Power and Gas Experience Level: Experienced Professional Job Type: Full-time
18.02.2019 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Bergen
Vis alle 21.384 ledige stillinger
Les mer om Tolletaten

Stillingsbeskrivelse

Er du samfunnsengasjert og god på sosiale medier?

 

Vi søker etter en faglig sterk SoMe-ansvarlig som brenner for å fortelle gode og viktige historier gjennom tekst, video og bilder i Tolletatens kanaler. SoMe er et satsningsområde som vil bli prioritert i kommunikasjonsarbeidet, og du vil bli ansvarlig for denne utviklingen.

 

Stillingen er plassert i Tolletatens kommunikasjonsenhet i Oslo, og du vil ha en viktig rolle i utvikling, gjennomføring og måling av SoMe-satsingen. Selv om arbeidsplassen din til daglig vil være i Oslo, må du være forberedt på reising i jobben. Vi ser etter deg som kan finne og formidle de gode historiene ute i vår organisasjon over hele landet.

 

Tolletaten har mange målgrupper for sin kommunikasjon, blant annet næringslivet, reisende, unge mennesker, beslutningstagere, myndigheter m.fl. Det å opprette og utvikle kommunikasjon med disse målgruppene i sosiale medier vil ligge til dine arbeidsoppgaver.

Vi ser etter deg som har bred erfaring med å kommunisere strategisk i sosiale medier og trives med å jobbe selvstendig. Du kjenner godt til alle de store plattformene og er god på video og foto. Du ønsker hele tiden å optimalisere og videreutvikle Tolletatens innhold i sosiale medier og bidrar med høy kvalitet på leveransene.

 

Sentrale arbeidsområder:

  • videreutvikle Tolletaten innen SoMe
  • produsere innhold til Tolletatens digitale kanaler, inkludert fotografering, videoproduksjon og redigering
  • publisere, monitorere og analysere vår aktivitet i sosiale medier
  • være kommunikasjonsfaglig rådgiver for etaten innen SoMe
  • mediehåndtering og PR arbeid (inngår i etatens pressevaktordning)
  • krisekommunikasjon innen SoMe

Kvalifikasjonskrav:

  • relevant bachelorgrad. Lang relevant arbeidserfaring fra tilsvarende stilling kan delvis kompensere for utdanningskravet.
  • meget god kompetanse på digital innholdsproduksjon til ulike sosiale medier
  • erfaring med redigering og bearbeiding av film og bilder til ulike sosiale medier
  • en god historieforteller med stor kanalforståelse
  • kunne analysere, rapportere og formidle resultater fra sosiale medier
  • god medieforståelse relatert til PR, mediehåndtering og krisekommunikasjon
  • svært gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • du er god på relasjoner slik at du lett kan bygge nettverk internt og eksternt
  • det er en fordel om du har førerkort klasse B

Vi tilbyr:

  • spennende arbeidsoppgaver i en kommunikasjonsavdeling i stor utvikling
  • godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
  • stillingen lønnes som rådgiver, kr 550 000 – 700 000 For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • fleksibel arbeidstidsordning og trening i arbeidstiden
  • arbeidssted sentralt i Oslo sentrum

 

Vi utfører SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.

 

Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Arbeidsplassen tilrettelegges ved behov.

 

I kommunikasjonsenheten er det i dag ni personer, som jobber målrettet og systematisk med intern og ekstern kommunikasjon. Kommunikasjon er et satsningsområde i Tolletaten og vi har god forankring i ledelsen. Vi har ansvaret for Tolletatens digitale kommunikasjonskanaler og støtter hele organisasjonen med kommunikasjonsfaglig rådgivning.

 

For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Kim Gulbrandsen på telefon 47 45 88 34 eller sende mail til rekruttering@toll.no

 

For mer informasjon om å jobbe hos oss se: toll.no/jobb

 

Søknadsfristen er: 28.08.2019

Stillingsnummer: 23/2019

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • OKT 22
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Fakta om Tolletaten