Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Gruppeleder HR og lederstøtte Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vi søker deg som ønsker å bidra til den spennende endringsreisen divisjon IT står i. Divisjonen arbeider med IT strategiske tiltak som har fokus på å designe og levere effektiv organisering av fremtidig oppgaveløsning, som sikrer kompetanse, kapasitet og fleksibilitet innenfor IT i Skatteetaten. Det pågår også et stort moderniseringsarbeid med formål om å designe og utvikle nye løsninger for etatens samfunnsoppdrag, noe som også påvirker oppgaveløsningen i egen divisjon. 

Skatteetaten er en av Norges mest attraktive IT-arbeidsplasser, med en omfattende utviklingsportefølje med samfunnskritiske og faglig utfordrende IT prosjekter. IT divisjonen skal sikre at Skatteetaten har en velfungerende IT-portefølje som understøtter etatens leveranser på samfunnsoppdraget på kort og lang sikt.

IT er en stor divisjon og lederne må evne å tenke helhetlig og på tvers av fagområdene. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap.

Stillingen inngår i divisjonens Styringsstab. Styringsstaben har bl.a. ansvar for HR, helhetlig økonomi- og virksomhetsstyring, virksomhetsutvikling, kvalitet, og lederstøtte for IT-direktøren og dennes ledergruppe. Staben har ansvar for å støtte IT direktør og dennes ledelse i helhetlig og effektiv styring av IT.

HR og lederstøtte enheten har det utøvende arbeidsgiveransvaret for divisjon IT på vegne av IT-direktøren og leveranser på HR-området innen arbeidsrett, rekruttering, omstilling, arbeidsmiljø, HMS og lederstøtte. Leder av denne enheten ivaretar styringsdialogen med HR-avdelingen i skattedirektoratet og inngår i HR-ledergruppen i etaten. Gruppen har en svært sentral rolle i endringsprosessene og videreutviklingen av divisjonen. Stillingen rapporterer til leder av styringsstaben og er en del av dennes ledergruppe.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

 

Arbeidsoppgaver
  •  ivareta divisjonens arbeid og prosesser knyttet til arbeidsrett, arbeidsmiljø, HMS, rekruttering og lederstøtte
  • sikre at HR-faglige vurderinger er ivaretatt i tråd med etatens retningslinjer
  • gjennomføre medvirkning og forhandling med divisjonens tillitsvalgte
  • ivareta samarbeidet med vernetjenesten
  • bidra inn i gjennomføring av omstillings- og endringsprosesser, samt strategisk bemannings- og kompetansestyring
  • bidra til utvikling av en fremtidsrettet divisjon
  • personalansvar for 8 medarbeidere
Kvalifikasjoner
  • relevant høyere utdannelse på masternivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • bred operativ erfaring innen HRs ansvarsområder og oppgaver
  • gjøre HR til en relevant service funksjon gjennom god forståelse og evne til å sette seg inn i virksomhetens suksessfaktorer
  • erfaring fra større omstillingsprosesser og arbeid med leveransemodeller i større IT organisasjoner
  • solid kjennskap til statlig regelverk
  • fordel med kjennskap til hvordan skatteetaten leverer sitt samfunnsoppdrag
  • fordel med erfaring fra ledelse av HR i større IT-virksomhet
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samt evne til å skape engasjement blant medarbeiderene
  • trygg i dialogene med ledere og tillitsvalgte
  • nysgjerrig og proaktiv i et forbedrings- og utviklingsfokus
  • analytisk med evner til å se helhet, og omsette dette inn i en relevant kontekst for enheten
  • sterk gjennomføringsevne
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som har en av Norges beste pensjonsordninger 

Stillingen lønnes som underdirektør (kode 1059), kr 800 000 – kr 950 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes. 

Refnr: 2019/10580 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Aleris Sykehus Drammen er i vekst og opplever økt etterspørsel. Vi søker dyktig operasjonssykepleier i deltid- eller heltid Aleris Sykehus Drammen holder til i moderne lokaler sentralt i Drammen og utfører operasjoner innen ortopedi/protesekirurgi og plastikkirurgi. Vi søker deg som ønsker å jobbe i et spennende og bredt fagmiljø. Vi stiller krav til at du er fleksibel, selvstendig, effektiv og strukturert. Det er også viktig med gode samarbeidsevner, faglig engasjement, høy grad av serviceinnstilling, samt god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og faglige utfordringer i et dynamisk arbeidsmiljø. Søknader vil bli vurdert fortløpende. Tiltredelse etter avtale.
19.09.2019 Drammen
Dresser-Rand, A Siemens Business is one of the largest global suppliers of custom-engineered rotating equipment solutions for long-life, critical applications in the oil, gas, chemical, petrochemical, process, power, military, and other industries worldwide.  Kongsberg Norway is home to Dresser-Rand worldwide center of excellence for gas turbines and mechanical driven gas turbine packages. With a gas turbine power range from 1 to 55 MW Dresser-Rand AS supports the oil and gas industry on offshore and land based installations around the world.   Missions   - Establish and manage Inspection & Test Plan and Quality Plan for client projects.   - Verify sub-suppliers according to quality requirements/standards.   - Together with SCM execute external quality audits towards suppliers.   - Perform inspections of parts at supplier when required and verify the required documentation.   - Lead the "Mechanical Completion" process and contribute to the publication of "Manufacturing Record          Book" during hand over of an installation to the customer   - Coordinate the tear down process after testing of complete package.   - When required, contribute to the quality assurance work within the department.     Qualifications   - 2-3 years Technical school or Engineering college   - 5-10 years relevant experience   - Preferably experienced in quality work   - Good language skills in Norwegian and English, both orally and written. - Knowledge of quality managements systems.   - Generally good computer skills   - Problem solving capability.   - Able to handle periodically heavy workloads.   - Some duty travels may be necessary   - Well-structured and result-oriented.   - Collaboration capabilities.   Manager is Jan-Derek Skogen : +47 92663237 
30.11.2018 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
09.01.2019 Oslo
Dresser-Rand Kongsberg is looking for a Cost Estimator. POSITION OBJECTIVE / SCOPE:• Cost estimation for new equipment proposals• Maintain master cost for new equipment PRINCIPAL RESPONSIBILITIES: • Cost estimation as part of the demand organization coordinated by Team Lead Demand • Follow global rules for GSP/LTO (Lead To Order) and follow other processes (locally/globally) related to cost estimation. • Perform cost estimating functions for a variety of units, components, parts and service, based on customer and/or marketing specifications or requirements • Generate cost estimates for products from a cost request or price book file • Generate cost estimates for special items not covered by price books or cost files • Support project management with cost estimates for changes and modifications • Update cost files by comparing recent contract cost and market data • Create/maintain and distribute price books and cost files for products • Align cost calculation programs and databases with what is used by D-R world wide • Review and provide improvements and necessary changes for policies and processes used as part of the function • Work closely with SCM, engineering & planning to align scope, cost and delivery schedules • Support other organizations to create engineering, manufacturing & purchasing targets KNOWLEDGE / FORMAL EDUCATION REQUIREMENT:   • Bachelor degree in Engineering or College/university degree in Economics and Business Administration (long experience can compensate for formal education) • 5 years’ experience from the oil and gas industry is preferred• Experience with project and product cost calculations or cost reporting is preferred • Product knowledge of rotating equipment and associated systems is preferred Job ID: 101745 Organisation: Power and Gas Experience Level: Experienced Professional Job Type: Full-time
18.02.2019 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Bergen
Vis alle 23.153 ledige stillinger
Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Vi søker deg som ønsker å bidra til den spennende endringsreisen divisjon IT står i. Divisjonen arbeider med IT strategiske tiltak som har fokus på å designe og levere effektiv organisering av fremtidig oppgaveløsning, som sikrer kompetanse, kapasitet og fleksibilitet innenfor IT i Skatteetaten. Det pågår også et stort moderniseringsarbeid med formål om å designe og utvikle nye løsninger for etatens samfunnsoppdrag, noe som også påvirker oppgaveløsningen i egen divisjon. 

Skatteetaten er en av Norges mest attraktive IT-arbeidsplasser, med en omfattende utviklingsportefølje med samfunnskritiske og faglig utfordrende IT prosjekter. IT divisjonen skal sikre at Skatteetaten har en velfungerende IT-portefølje som understøtter etatens leveranser på samfunnsoppdraget på kort og lang sikt.

IT er en stor divisjon og lederne må evne å tenke helhetlig og på tvers av fagområdene. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap.

Stillingen inngår i divisjonens Styringsstab. Styringsstaben har bl.a. ansvar for HR, helhetlig økonomi- og virksomhetsstyring, virksomhetsutvikling, kvalitet, og lederstøtte for IT-direktøren og dennes ledergruppe. Staben har ansvar for å støtte IT direktør og dennes ledelse i helhetlig og effektiv styring av IT.

HR og lederstøtte enheten har det utøvende arbeidsgiveransvaret for divisjon IT på vegne av IT-direktøren og leveranser på HR-området innen arbeidsrett, rekruttering, omstilling, arbeidsmiljø, HMS og lederstøtte. Leder av denne enheten ivaretar styringsdialogen med HR-avdelingen i skattedirektoratet og inngår i HR-ledergruppen i etaten. Gruppen har en svært sentral rolle i endringsprosessene og videreutviklingen av divisjonen. Stillingen rapporterer til leder av styringsstaben og er en del av dennes ledergruppe.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

 

Arbeidsoppgaver
  •  ivareta divisjonens arbeid og prosesser knyttet til arbeidsrett, arbeidsmiljø, HMS, rekruttering og lederstøtte
  • sikre at HR-faglige vurderinger er ivaretatt i tråd med etatens retningslinjer
  • gjennomføre medvirkning og forhandling med divisjonens tillitsvalgte
  • ivareta samarbeidet med vernetjenesten
  • bidra inn i gjennomføring av omstillings- og endringsprosesser, samt strategisk bemannings- og kompetansestyring
  • bidra til utvikling av en fremtidsrettet divisjon
  • personalansvar for 8 medarbeidere
Kvalifikasjoner
  • relevant høyere utdannelse på masternivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • bred operativ erfaring innen HRs ansvarsområder og oppgaver
  • gjøre HR til en relevant service funksjon gjennom god forståelse og evne til å sette seg inn i virksomhetens suksessfaktorer
  • erfaring fra større omstillingsprosesser og arbeid med leveransemodeller i større IT organisasjoner
  • solid kjennskap til statlig regelverk
  • fordel med kjennskap til hvordan skatteetaten leverer sitt samfunnsoppdrag
  • fordel med erfaring fra ledelse av HR i større IT-virksomhet
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samt evne til å skape engasjement blant medarbeiderene
  • trygg i dialogene med ledere og tillitsvalgte
  • nysgjerrig og proaktiv i et forbedrings- og utviklingsfokus
  • analytisk med evner til å se helhet, og omsette dette inn i en relevant kontekst for enheten
  • sterk gjennomføringsevne
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som har en av Norges beste pensjonsordninger 

Stillingen lønnes som underdirektør (kode 1059), kr 800 000 – kr 950 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes. 

Refnr: 2019/10580 

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • SEP 22
    2019
    7 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 23
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 24
    2019
    5 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 25
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
22 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten