<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Eiendomsavdelingen, Skedsmo kommune Avdelingsleder for forvaltning og service (eiendom)

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon88 Presentasjon av stillingen:

Vil du bli en del av nye Lillestrøm kommune?

Fra 1.1.2020 slås Skedsmo, Sørum og Fet kommuner sammen til Lillestrøm kommune, og blir med det Norges 9. største kommune. Romerike, med byen Lillestrøm, er et av landets største vekstområder, som betyr at det er høyt trykk på de kommunale tjenestene og mye spennende som skjer i kommunen fremover. Lillestrøm kommune er en betydelig eiendomsaktør med 433.000 m2 formålsbygg, herunder 35 skoler, 70 barnehager, idretts- og kulturbygg, sykehjem, administrasjonslokaler, grunneiendommer og 1060 boliger. Likevel skal kommunen i årene som kommer gjøre betydelige investeringer, blant annet i nye skoler, barnehager og nytt kunstsenter.

For rett kandidat har vi nå en spennende mulighet i kommunalområdet Eiendom, som avdelingsleder for Forvaltning og service. Som avdelingsleder vil du ha budsjett- og personalansvar for egen avdeling og ansvar for videreutvikling av eiendomsporteføljen med spesielt fokus på bærekraft. Organiseringen i nye Lillestrøm kommune er helt ny, så du vil være med å forme og utvikle avdelingen i tråd med kommunens bærekraftsmål og eiendomsstrategi.

Vi søker deg som har bakgrunn innenfor eiendomsforvaltning og utvikling. Du vil være operativ leder for en avdeling erfarne ansatte, rapportere til kommunalsjef Eiendom og inngå i kommunalsjefens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

Hos oss får du ansvaret for:

  • å lede de ansatte, og å utvikle og profesjonalisere avdelingen.
  • resultatet, budsjettet og økonomien for din avdeling og den tilhørende eiendomsporteføljen.
  • ansvar for videreutvikling av eiendomsporteføljen med spesielt fokus på bærekraft.
  • kjøp / salg og innleie / utleie av grunneiendommer og bygg
  • utarbeidelse av langsiktige investeringsplaner for å møte fremtidige behov
  • bygge gode relasjoner til innbyggere og næringsliv
  • økonomistyring og rapportering
  • saksforberedning av saker til politiske utvalg

En annen viktig oppgave er å etablere tydelig grensesnitt og godt samarbeid både internt og eksternt, samt at du ivaretar kunderelasjoner og kommunikasjon med brukere og leietakere.

Kvalifikasjoner (overskrift)

For å lykkes tror vi at du har:

  • relevant høyere utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne innen økonomi, jus, eiendom.
  • ledererfaring fra tilsvarende stilling
  • gode samarbeidsevner
  • bred erfaring fra eiendomsforvaltning
  • god kjennskap til eiendomsdrift, prosjektledelse og økonomistyring
  • god økonomiforståelse, forretningssans og forhandlingsevne
  • kjennskap til lov- og avtaleverk innen offentlig forvaltning, herunder offentlige anskaffelser og andre relevante regelverk meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Videre tror vi du:

  • er beslutningsdyktig og handlekraftig
  • evner å se de lange linjene
  • tenker helhetlig og på tvers av sektorer og fag
  • er en synlig leder som involverer, kommuniserer tydelig og motiverer til felles innsats
  • takler ansvar og høyt tempo
  • evner å prioritere, strukturere og systematisere

Som medarbeider får du:

  • ansvaret for å forvalte samfunnsnyttige og bærekraftige bygg
  • bidra til utvikling og profesjonalisering av avdeling Forvaltning og service
  • forvaltningsansvar for en stor og variert eiendomsportefølje
  • ansvar og utviklingsoppgaver som utfordrer og motiverer deg som leder
  • et godt og morsomt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere med motivasjon, drive og kompetanse
  • et variert og profesjonelt eiendomsfaglig miljø
  • bli del av en organisasjon i utvikling
  • lønn etter avtale
  • offentlig tjenestepensjonsordning

Annet

  • Vitnemål og attester tas med på intervju
  • Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)

Kontaktinformasjon

Hans Magnar Tokvam, Eiendomssjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

2000

Søk på stillingen:

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Skedsmo kommune

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon88 Stillingsprosent: 100% Søknadsfrist: 11.08.2019





Om arbeidsgiveren

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Se flere annonser

Aleris Frogner er Norges største, private sykehus og holder til i Frederik Stangs gate på Frogner i Oslo. Sykehuset har
Snarest Oslo
Bli en del av et fremadstormende og energisk team i Tromsø og Bardufoss! Les mer om stillingene her
Fortløpende Flere steder
Vil du spille en viktig rolle i et samfunnskritisk oppdrag? Nettpartner er en av Norges ledende entreprenører innen elektrisk infrastruktur. Fra
30.04.2024 Flere steder
I Aleris har vi som mål å bidra til en bedre helsetjeneste. For den enkelte pasient og for samfunnet. Vi
Snarest Oslo
Om oss Jernbanesektoren satser på vedlikehold – for at flere kan ta mer tog må vi ta vare på det
01.04.2024 Oslo
I forbindelse med økt oppdragsmengde, søker vi etter Prosjektleder VVS/Ventilasjon til vår avdeling. Avdelingen har 80 medarbeidere og en omsetning
15.04.2024 Trondheim
I forbindelse med økende oppdragsmengde søker vi etter en/flere servicefolk til vår avdeling. Avdelingen har 20 medarbeidere og en omsetning
30.04.2024 Lillehammer
Bravida er en ledende aktør innenfor tekniske tjenester i byggebransjen, med fokus på å levere kvalitetsprodukter og -tjenester innen elektro,
Snarest Oslo
Vis alle 39.101 ledige stillinger

Fakta om Eiendomsavdelingen, Skedsmo kommune