Ledig stilling

Prosessoperatør Elkem

Søknadsfrist : 20.08.2019

Elkem Bjølvefossen har nå ledige stillinger som

 

Arbeidstidsordningen er 33,6 t/u i en femskiftsturnus, 12t. skift i helgene.

De viktigste arbeidsoppgavene er:

  • Utføre alle overvåkings- og manuelle operasjoner i den daglige driften etter gjeldende krav til kvalitet og HMS
  • Sette seg inn i og følge opp gjeldende instrukser og jobb-beskrivelser
  • Fokusere på kontinuerlig forbedring som en del av de daglige arbeidsoppgavene
  • Bruke dataverktøy

Vi ønsker at du har følgende kvalifikasjoner:

  • Fagbrev i kjemiprosess/produksjonsteknikk, evt tekniske fag
  • Sertifikat klasse B
  • Yrkesbevis for traverskran og truck
  • Gode HMS-holdninger, herunder akseptere gjeldene krav og rutiner
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • Beherske norsk, både muntlig og skriftlig

 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Bli med ABB og jobb i et team som er dedikert til å skape en fremtid hvor innovative, digitale teknologier gir bedre tilgang til renere energi. Forretningsområde Grid Automation Systems og Service består i dag av ca 80 personer som holder til i moderne lokaler i Ole Deviks vei i Oslo med gode parkeringsmuligheter og ladestasjoner for elbiler. Vi leverer systemløsninger til norsk energiforsyning, fra driftssentraler til RTU og stasjonskontroll for trafostasjoner. Vi har et trivelig og uformelt arbeidsmiljø, hvor vi setter kunden i fokus, som igjen gir høy markedsandel og gode resultater takket være dyktige og engasjerte medarbeidere. ABB Compass Control System (CCS) benyttes i driftssentraler for nett og produksjon til norsk energiforsyning. Systemet er basert på åpne kommersielle standarder. Stikkord er Windows operativ system, IP i LAN/WAN, Visual Studio for applikasjonsutvikling, SQL, OPC, IEC-protokoller med mer for datautveksling. Ditt ansvar Som prosjektingeniør vil du jobbe med utvidelser og support på eksisterende driftssentraler som ABB har levert. Arbeidsoppgaver:• Prosjektering og konfigurering av ABB Compass Control System• Oppsett og konfigurering av PC, servere og nettverk• Små og store utvidelser, service og support på tidligere leverte anlegg• Ombygging, feilsøking, test og idriftsettelse hos våre kunder • Patch-håndtering av leverte systemerDu vil ha mye kundekontakt og noe reisevirksomhet i Norge må påregnes. Din bakgrunn • Elektro- eller dataingeniør med minimum 2 års relevant arbeidserfaring er det vi søker primært etter, men nyutdannede med rett bakgrunn er også aktuelle, gjerne innen fagområdene IT, energi og miljø, automasjon.• Erfaring med konfigurasjon av Microsoft operativsystem og PC/server-hardware, nettverk og IT-sikkerhet.• Interesse for IT løsninger og data kommunikasjon• Må beherske norsk flytende og ha god formuleringsevne både skriftlig og muntlig.• Førerkort for bilPersonlige egenskaper:• Du er strukturert, nøyaktig og etterrettelig• Du har fokus på å levere arbeid med god kvalitet og til rett tid• Evne til å arbeide både i team og selvstendig• Du behersker å jobbe med flere samtidige prosjekter Mer om oss Vi tilbyr:• Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med gode muligheter for personlig og faglig utvikling• Et godt stabilt arbeidsmiljø der både medarbeidere og ledere bryr seg• God opplæring, med kollegaer som ønsker å dele sin kompetanse med deg• Fleksibel arbeidstidsordning• Konkurransedyktige betingelserSøknadsfrist; 03.07.2019Vi ser frem til å motta din CV og søknadsbrev gjennom ABB's jobbsøkerportalHar du spørsmål til stillingen kan du kontakte Peter Roterud, Project ManagerPower Grids – Grid Automation på telefon +47 24165746 eller e-mail peter.roterud@no.abb.comVi gjør oppmerksom på at i samarbeid med Meditor gjennomfører vi bakgrunnsundersøkelse på alle kandidater som mottar tilbud om ansettelse i ABB Norge. Dette for å sikre best mulig kvalitet i rekrutteringsprosessen, i henhold til ABBs selskapspolicy.
17.06.2019 Oslo
ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) is a pioneering technology leader with a comprehensive offering for digital industries. With a history of innovation spanning more than 130 years, ABB is today a leader in digital industries with four customer-focused, globally leading businesses: Electrification, Industrial Automation, Motion, and Robotics & Discrete Automation, supported by its common ABB Ability™ digital platform. ABB’s market leading Power Grids business will be divested to Hitachi in 2020. ABB operates in more than 100 countries with about 147,000 employees. www.abb.com Are you ready to take the next step in your career? We have an opening as a Service Engineer within Grid Integration, and thereby be part of the Power Grids. In Power Grids, you can on a daily basis challenge yourself, you should be able to take the lead, but always focus on team effort. To join us you need intelligence, integrity, a global mindset and the desire to make a difference. Your responsibilities We are seeking for an experienced service engineer or recently graduated engineer to join our team of technology pioneers. On daily basis, you can challenge yourself and will work on some of the most complex technical energy transmission systems facing a wide range of applications, well adapted into the environment and renewable energy transmission.You will secure PGGI as the preferred supplier of services, modifications and upgrades towards the Norwegian customers. Participate in advanced Services, upgrades and modification projects, primarily on control systems but also on the HV components. You will carry out services, maintenance and upgrade tasks, testing, troubleshooting, commissioning and engineering. Through deep understanding of ABB service portfolio and close customer communication you will identify service and upgrade opportunities for future executions. Your background Electrical Engineering degree or relevant practical experience with Certificate (Fagbrev) is required. We expect you to have good knowledge in engineering and relevant programming tools. Experience from installation, test, or commissioning is an advantage.- Safety focused- Taking great ownership and responsibility to assigned tasks- Systematic, well organized, independent and team player- Good communication skills- Result orientated- Structured- Initiative and ability to cooperate, and ability to work independently and as part of a larger project team - Ability to perform tasks in an orderly and systematic mannerLanguage skills:Fluent Norwegian or Swedish is required.English: Fluent written and verbal More about us We offer:• Personal development and career opportunities• Technical and personal challenges in a positive and innovative environment• Competitive conditions, salary according to qualifications• Flexible working hours• Pension, group life and accident insurance• Comfortable and good working relationship with informal and close contact between employees and managers at all levelsYou will be a part of Power Grids in Oslo, We upgrade and deliver complete Substations in Norway. Our responsibilities are primarily within high and middle voltage products, transformers, protection and control systems as well as building, installation and commissioning.Recruiting Manager:Pontus Petersson, pontus.petersson@no.abb.comPhone: +47 22 87 20 00
08.08.2019 Oslo
Your responsibilities The challenge: Do you enjoy large responsibility and extensive contacts in your daily work? Are you ready to lead substation Automation projects up to 420 kV including civil works? As Project Manager with us, you will be responsible for the complete project, including HSE, Quality management, financials and on Time delivery for the project. As Project Manager, you will have many external contacts, with both customers and suppliers. You will be involved in challenging projects across Norway. Our customers perform their businesses in various fields, which means that the technology used also varies. Your background You have a relevant degree from college/university. To this, you add no less than five years’ experience working with engineering, projects or sales. It is qualifying if you are a certified Project Manager. Experience from project management in Substations Automation is preferred. It is an advantage if you are used to managing customer relations and know how to cultivate these. In your daily work, you will use software as MS Office and SAP. You are highly sociable and can create and maintain strong relations with colleagues, customers and suppliers. You are committed in your work and you have the ability to manage and structure your own time. The position also demands that you have a sense for business and act accordingly in your contacts with others. Scandinavian language (Swedish, Danish or Norwegian) fluent and English is required. More about us You will be a part of Grid Automation Unit in Oslo, a unit within ABB Power Grids division. We deliver complete substations Automation systems as well as upgrading existing Substations Automation systems in Norway. Our responsibilities are primarily within high and middle voltage products, transformers, protection and control systems as well as installation and commissioning.We can offer - Technical and personal development in a positive and innovative environment - Various and challenging work-tasks - Enthusiastic colleagues who are eager to share their knowledge with you - Employee Benefits (cabins and favorable employee agreements) - Good working environment.It is an exciting time to join ABB Power Grids. ABB and Hitachi have signed an agreement to create a joint venture (JV). By combining ABB Power Grids’ with Hitachi’s complementary strengths, we plan to form a new and stronger global leader in the power sector. ABB Power Grids and Hitachi will have more than 230 years of combined heritage and experience. Together, we will be well-positioned to shape the future of energy, with pioneering technologies, as the partner of choice for enabling a stronger, smarter and greener grid. The transaction is expected to be completed by the first half of 2020, subject to regulatory approvals. Join us on this exciting journey.Application deadline is 01.09.2019. We are looking forward to get your application through the ABB jobportal. For any questions regarding the position please contact Peder Pedersen on e-mail peder.x.pedersen@se.abb.com Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.
19.08.2019 Oslo
Your responsibilities Technical and commercial support for Service inquiries, both short and long term assignments Assist and prepare layout of commercial concepts (solutions, courses, service agreements, etc.) Responsible for follow-up on defined service agreements (own portfolio) Technical follow-up and collaboration with technical support at the department. Perform meeting with field engineers before and after assignments. Prepare and ensure that field engineers are well prepared for assignments. Assist in the preparation and follow-up of offers, recommend upgrades and retrofit solutions Participate in the implementation of projects and upgrades with associated documentation Responsible for updated documentation and procedures, as well as update and revise documentation by field assignment. Your background Education/Experience; B.Sc. Experience and interest within electrical, automation, electronics / instrumentation Must be fluent in both written and verbal English and Norwegian Personal qualities; Technical interest and understanding Good interpersonal skills High work capacity and ability to work under stress and short deadlines Good communication skills Motivated to handle interdisciplinary issues Collaboration, proactive and solution oriented Organized Flexible and available also after planned working hours when required Experience; Knowledge of frequency converters will be considered an advantages, but is not a requirement. Experience from service and field assignments related to the oil and gas industry is also desirable. The position does not hold personnel responsibility, reports to Service Operation Manager More about us We offer:• A positive, exciting and fast paced environment• Administrative and technical challenges in an exciting market segment• Comfortable and good working conditions, with casual and good contact between employees and managers at all levels• Personal development and career opportunities• A youthful and innovative environmentFor any questions regarding the position you are welcome to contact Bjørnar Olsen, e-mail: bjornar.olsen@no.abb.comApplication-deadline; 08.09.2019We look forward to receiving your motivational letter and CV via the ABB portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
19.08.2019 Bergen
Vil du være med på å forme vår historie med dine personlige egenskaper, kompetanse og ambisjoner? Hydro har 35 000 ansatte verden over som utvinner, produserer, former og resirkulerer verdens mest fleksible og bærekraftige metall og leverer et utall nyskapende produkter og løsninger. Hydro Sunndal er Europas største og mest moderne anlegg for produksjon av primæraluminium. Ferdigproduktene fra støperiene er legert pressbolt og støpelegeringer av høy kvalitet. I tillegg til verdiskapende aluminiumproduksjon er Sunndalsøra også langt fremme innen forskning og utvikling, med sin omfattende kompetanse innen støperivirksomhet.Område Kai i Støperi og logistikkenheten består av 37 dyktige medarbeidere. Vi søker etter Handlingsansvarlig/Metallkontrollør på ferdigvare på Kai/Logistikk ved Hydro Sunndal.   Ansvarsområde Metallkontrolløren har overordnet ansvar for å gjennomføre detaljplanlegging og kvalitetskontroll av alle støperiprodukt fra Sunndal verk. Stillingen må jobbe tett med begge produksjonsplanleggerne, fagleder skipning og alle skift som jobber med produksjon og logistikk. I stillingen ligger også å utvikle den metallkontrollprosessen, logistikk og samarbeid på tvers av teamene, herunder å ta i bruk ny teknologi. Kvalifikasjoner Stillingen krever relevant fagbrev eller tilsvarende Kompetansetrinn 3 for alle driftsroller innen kompetansefeltet, og kompetansetrinn 2 innenfor enheten Erfaring fra produksjonsarbeid med gode kunnskaper om prosessen og verdikjeden Gode evner til å lede, motivere og korrigere andre, for å nå felles målsettinger Annen informasjon Helse, miljø og sikkerhet (HMS) er integrert i Hydro’s daglige virke. Det er vårt ansvar å beskytte våre ansattes helse og sikkerhet, og bidra til en bærekraftig utvikling i de nærmiljøene vi opererer. Vi søker derfor ansatte som vil bidra positivt til dette, gjennom sunne og bevisste HMS-holdninger og -handlinger. Vi ber deg vennligst legge ved alle relevante vitnemål og karakterutskrifter med din søknad. Vi aksepterer kun elektroniske søknader. Søknadsbrev og CV mottas ikke på e-post. I vår rekrutteringsprosess benytter vi oss av Semac bakgrunnssjekk.
15.08.2019 Sunndal
Vi søker erfarne og resultatorienterte prosjektledere til å lede nettanleggsprosjekter (både utbyggings- og reinvesteringsprosjekter). Stillingene har organisatorisk tilhørighet i enhet Prosjektledelse (BP) i divisjon Bygg og anlegg.  Divisjonens hovedoppgave er å gjennomføre Statnetts utbyggingsprosjekter innenfor Stasjon, Ledning, Kabel og Bygg og inneha rollen som byggherre. Enheten er Statnetts kompetansesenter for prosjektledelse og skal levere godt kvalifiserte prosjektledere fra tidligfase til prosjektavslutning. Prosjektleder vil rapportere til prosjekteier. Reisevirksomhet på påregnes. Sentrale ansvarsområder: Ledelse av prosjekt- og byggherreorganisasjon Lede og styre mot prosjektets mål innenfor besluttede rammer Sikre at prosjektet jobber systematisk med prosjektutvikling i tidlig fase for å sikre et samfunnsøkonomisk best mulig resultat Profesjonell kontraktsoppfølging for å sikre at Statnett får det produktet som er avtalt, både med hensyn på SHA, miljø, kvalitet, fremdrift, omfang og kost Ansvarlig for å sikre et godt og effektivt samarbeid i prosjektteamet, og med prosjektets leverandører og interessenter Personlige egenskaper: Strukturert Omgjengelig Evner å motivere medarbeidere og utvikle team  Vi stiller i denne stillingen spesielt store krav til kommunikasjons- og samarbeidsevner Kvalifikasjoner: Sivilingeniør /Ingeniør/ (elektro/bygg og anlegg) eller annen relevant bakgrunn Bred erfaring som prosjektlederav infrastrukturprosjekter (transformatorstasjoner, kraftledninger, vann/vindkraft, veier, bruer og tuneller)   Evner å igangsette og implementere endringer Erfaring som byggherre  vil bli foretrukket God kjennskap til kontraktstandardene NS 8402/05//07 God muntlig og skriftlig fremstillingsevne Kunnskap om beste praksis innen prosjektledelse Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet. Våre lederforventninger; ledere i Statnett er tydelige, utvikler og tenker helhet. IKT-løsninger spiller en stadig større rolle i utviklingen av et mer effektivt, smartere og sikrere kraftsystem, og vi etterspør derfor digital kompetanse i alle våre stillinger. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med:Carsten Dovland – 917 67 068, avdelingsleder BPPLars Erik Johansen – 902 18 464, avdelingsleder BPL For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Hvorfor velge å jobbe i Statnett:          Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere  
26.06.2019 Oslo
IA Business is currently seeking a Research Manager for the Marine & Ports business line. They will be responsible to ensure success in growing our business in a global environment, with a view towards meeting future customer value propositions, as part of our Marine & Ports business line’s Technology organization Oppgaver : • Manage the research portfolio within the business line, encompassing research done in consortia consisting of one or more of Marine & Ports’ local business lines, and including ABB Corporate Research Centers, and external and third-party partners• Landscape awareness, scanning, and homing in on Marine & Ports’ access to third-party, governmental, supra-national, international, developmental, defense and security, and civilian society funding for research and development• Based on the above, choosing, committing to, building a consortium, and forming and leading internally in ABB Marine & Ports a proposal capture team, for preparation of national (mainly Norway, Sweden, and Finland), EU, and instrument proposals• Build and lead selected research programs and associated R&D ecosystem consortia• Edit internal ABB Marine & Ports capture team contributions, or contributions of the overall consortia associated with the proposals, into clear text of selected proposals to be submitted to national funding schemes• Drive outside-in best practices for R&D execution based on identified external world class performance Krav: • M.Sc. or PhD. in Engineering (for example in mechanical, electrical, or software)• Proven track record in national and EU funding instruments and proposal preparation• Several years’ experience in an R&D or product development function• Excellent written and presentation skills in English, other European languages are an advantage• Good planning and leadership skills• A proactive, and systematic way of working with pronounced attention to detail• Willingness to travel Tilleggsinformasjon Interested in joining the team? We look forward to receiving your application via the online careers portal (www.abb.com/careers). Please submit your CV and motivation letter in English – documents in other languages will not be reviewed. Let’s write the future. TogetherGlobal Talent TeamWe reserve the right to withdraw the posting at any time.
03.07.2019 Asker
Har du gode lederevner og et stort engasjement for SHA? Da kan du være den vi ser etter!   Vi er på jakt etter ny avdelingsleder for SHA som kan lede og videreutvikle dette spennende og sterke fagmiljøet. SHA-avdelingen er kompetansesenter for og har fagansvar for SHA i Statnetts prosjekter, både  i plan-/prosjekteringsfasen og i utførelsesfasen.   Avdelingen leverer SHA rådgivning til prosjektene, både i form av dedikerte SHA rådgivere, men også som oppdragsbaserte leveranser. SHA-rådgiver er prosjektets faglige ressurs for å støtte prosjekt-og byggeledelsen i deres ivaretagelse av Statnetts ansvar og plikter i henhold til Byggherreforskriften for å sikre at prosjektet oppnår sine HMS mål. Du vil få  ansvar for videreutvikling og effektivisering av prosess, metodikk og støtteverktøy for SHA styring i prosjektene,  levere oppdrag innen revisjoner, beredskap, granskninger,  bygging av sikkerhetskultur samt videreutvikle SHA kompetansen til hele organisasjonen. Stillingen har organisatorisk tilhørighet i enhet for Byggeledelse og beredskap i divisjon Bygg og Anlegg og du vil være en del av ledergruppen i Byggeledelse og beredskap. Divisjon Bygg og Anlegg har som hovedoppgave å gjennomføre byggeprosjekter som selskapets operative byggherre, samt sikre at de valgte prosjektene bygges riktig mht. HMS, kvalitet, kostnad, tid og risiko. Sentrale arbeidsoppgaver: Videreutvikle avdelingen og medarbeiderne i tråd med Prosjektmodell 2.0 Effektiv ressursstyring til prosjektene Utvikle byggherreteamene ihht "den klare linjen" Effektivisere  SHA prosessen, metoder og verktøy gjennom bl.a. digitalisering Bidra i BB ledergruppe med utvikling og forbedringsarbeid på tvers av avdelingene Kvalifikasjoner: Høyere teknisk eller administrativ utdannelse Kunnskap og erfaring innen fagområdene som er underlagt avdelingen Ledererfaring Erfaring med utbyggingsprosjekter og prosjektarbeid Kjennskap til byggherreforskriften samt aktuelle lover og forskrifter Personlige egenskaper: Strategisk tenkning og planlegging med et helhetsperspektiv for Statnett Strukturert og systematisk Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner Personlig autoritet og gjennomføringskraft Utvikle og inspirere medarbeidere i et høyt kvalifisert fagmiljø Vi søker kandidater som gjenspeiler våre lederforventninger; ledere i Statnett er tydelige, utvikler og tenker helhet. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Odd Egil Nisja, direktør Byggeledelse og beredskap, tlf. 92283392.For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Statnett:          Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere    
08.07.2019 Oslo
Vis alle 21.701 ledige stillinger
Les mer om Elkem

Stillingsbeskrivelse

Elkem Bjølvefossen har nå ledige stillinger som

 

Arbeidstidsordningen er 33,6 t/u i en femskiftsturnus, 12t. skift i helgene.

De viktigste arbeidsoppgavene er:

  • Utføre alle overvåkings- og manuelle operasjoner i den daglige driften etter gjeldende krav til kvalitet og HMS
  • Sette seg inn i og følge opp gjeldende instrukser og jobb-beskrivelser
  • Fokusere på kontinuerlig forbedring som en del av de daglige arbeidsoppgavene
  • Bruke dataverktøy

Vi ønsker at du har følgende kvalifikasjoner:

  • Fagbrev i kjemiprosess/produksjonsteknikk, evt tekniske fag
  • Sertifikat klasse B
  • Yrkesbevis for traverskran og truck
  • Gode HMS-holdninger, herunder akseptere gjeldene krav og rutiner
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • Beherske norsk, både muntlig og skriftlig

 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Søknadsfrist : 20.08.2019

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • AUG 19
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 20
    2019
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 25
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
5 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger

Fakta om Elkem