Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Bli med å forme fremtidens tjenester som erfaren funksjonell arkitekt! Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vi søker deg som trives i skjæringspunktene mellom bruker, forretning og IT i smidige utviklingsorganisasjoner.

I Skatteetaten bygger vi løsninger som berører hver innbygger, bedrift og organisasjon i Norge. Nå står vi midt i et omfattende moderniseringsløp hvor store deler av systemporteføljen fornyes og forbedres.

I Skatteetaten ønsker vi å forenkle løsningene våre og sette brukeren i sentrum: Det skal være enkelt å handle rett! Vi trenger derfor flere medarbeidere (funksjonelle arkitekter, produkteiere, prosessdrivere mm.) til vårt allerede eksisterende fagmiljø innen behov og krav. Du vil jobbe med oppgaver både knyttet til nyutvikling og videreutvikling av eksisterende løsninger.

Du forstår hva sluttbrukerne og forretningen har behov for og hvordan teknologien fungerer. Du er en god prosessdriver og kommuniserer godt med forretningen/eiere, designere og utviklere. Du ønsker å jobbe med smidig utvikling og i tverrfaglige team. Du mestrer verktøy, metode, programvare og/eller andre virkemidler som er nødvendig for å levere.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Arbeidssted: Grimstad, Mo i Rana og Oslo. Det er behov for tre i Oslo.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Arbeidsoppgaver
  • lede behov- og kravarbeid i smidige utviklingstiltak
  • analysere, strukturere og dokumentere krav
  • utforske brukernes behov og omsette disse til løsning
  • se nye løsninger og muligheter
  • være pådriver for samarbeid på tvers av fagområder
  • bidra til at kravene kan bli realisert i gode IT-løsninger 
Kvalifikasjoner
  • høyere relevant utdanning, ønskelig med bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • flere års arbeidserfaring som funksjonell arkitekt eller tilsvarende rolle i systemutviklingstiltak
  • dokumentert kunnskap og erfaring med å strukturere og beskrive behov og krav
  • erfaring fra systemutviklingsprosjekter eller forvaltning med smidig metodikk
  • gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk

 Det er en fordel om du har

  • erfaring med å forholde seg til juridiske føringer i behov- og kravarbeid
  • god generell IT-teknisk forståelse og kompetanse
  • god forretningsforståelse innen Skatteetatens fagområder
  • erfaring med behov og krav knyttet til saksbehandlingsløsninger og/eller publikumsløsninger
  • erfaring med UML, BPMN eller andre metodikker
  • erfaring med utforming av epos og brukerhistorier
  • erfaring med Confluence og Jira
  • erfaring med utarbeidelse av brukerveiledninger/opplæringsmateriell
  • erfaring som utvikler eller tester
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder
  • evne til å raskt sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers
  • evne til å ta initiativ
  • beslutningsdyktig og med evne til å prioritere
  • kan lede og få andre med deg – uten en formell lederrolle
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

 Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364), fra kr 630 000 - kr 850 500 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Dresser-Rand, A Siemens Business is one of the largest global suppliers of custom-engineered rotating equipment solutions for long-life, critical applications in the oil, gas, chemical, petrochemical, process, power, military, and other industries worldwide.  Kongsberg Norway is home to Dresser-Rand worldwide center of excellence for gas turbines and mechanical driven gas turbine packages. With a gas turbine power range from 1 to 55 MW Dresser-Rand AS supports the oil and gas industry on offshore and land based installations around the world.   Missions   - Establish and manage Inspection & Test Plan and Quality Plan for client projects.   - Verify sub-suppliers according to quality requirements/standards.   - Together with SCM execute external quality audits towards suppliers.   - Perform inspections of parts at supplier when required and verify the required documentation.   - Lead the "Mechanical Completion" process and contribute to the publication of "Manufacturing Record          Book" during hand over of an installation to the customer   - Coordinate the tear down process after testing of complete package.   - When required, contribute to the quality assurance work within the department.     Qualifications   - 2-3 years Technical school or Engineering college   - 5-10 years relevant experience   - Preferably experienced in quality work   - Good language skills in Norwegian and English, both orally and written. - Knowledge of quality managements systems.   - Generally good computer skills   - Problem solving capability.   - Able to handle periodically heavy workloads.   - Some duty travels may be necessary   - Well-structured and result-oriented.   - Collaboration capabilities.   Manager is Jan-Derek Skogen : +47 92663237 
30.11.2018 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
09.01.2019 Oslo
Fagområdet for byggeteknikk består i dag av to personer og utfører oppgaver innen konstruksjon i tre, stål og betong, byggeledelse, SHA og prosjektutvikling. Faget samarbeider tett med de andre fagmiljøene på Otta-kontoret, samt de andre kontorene i region Innlandet. Otta-kontoret er i dag 9 ansatte fordelt på byggeteknikk, samferdsel, plan og VA. God tverrfaglighet, kreativt og løsningsorientert arbeidsmiljø preger arbeidsmåten og hvordan vi løser oppgavene ved kontoret. I regionen jobber det ca 50 personer innen byggeteknikk, og Otta samarbeider særlig tett med Lillehammer-kontoret. Dine arbeidsoppgaver kan være: Utforming og BIM-modellering (f.eks. Revit, Tekla) Analyser, dimensjonering og tegning Utarbeidelse av beskrivelser og konkurransegrunnlag Prosjekteringsledelse, byggeledelse og ivareta rollen som byggherreombud Oppdragsledelse Kontakt med våre kunder og samarbeidspartnere For oss er det viktig at du: Har utdannelse på bachelor-/masternivå innen byggeteknikk, med minimum 5 års erfaring Har god kompetanse innen statikk og konstruksjonsfag (fundamentering, betong, stål, tre/massivtre) Har erfaring med prosjekteringsverktøy Har evne til å arbeide både selvstendig og som deltaker i større faggrupper i oppdragene Har interesse for å løse ulike og varierte oppgaver i størrelse og kompleksitet, dvs. interesse for både små og store oppgaver Har god muntlig og skriftlig formuleringsevne (norsk) Er kreativ og løsningsorientert Er initiativrik, selvstendig og utadvendt Hos oss får du: Spennende kompetansehevings- og karrieremuligheter innen marked, fag, linje og oppdrag Verdibasert samfunnsplanlegging med fokus på fremtidsrettede og bærekraftige løsninger Sterk bedriftskultur preget av uformelle kommunikasjonslinjer på tvers av organisasjon og geografi Fleksibel arbeidstid Overskuddsdelingsordning der alle ansatte får direkte utbytte av selskapets resultat Eierskap i Norges største tverrfaglige rådgiverbedrift Konkurransedyktig lønns- og ansettelsesbetingelser Studieturer, interne fagsamlinger, ulike sosiale arrangementer, bedriftsidrettslag m.m. Innsendelse av søknad: Vi gjør oppmerksom på at det kun er elektroniske søknader som blir behandlet. Norconsult er Norges største rådgiverbedrift. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Selskapet er eid av våre over 3 800 medarbeidere som er stasjonert på 96 kontorer i hele verden. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo.
05.02.2019 Sel
Dresser-Rand Kongsberg is looking for a Cost Estimator. POSITION OBJECTIVE / SCOPE:• Cost estimation for new equipment proposals• Maintain master cost for new equipment PRINCIPAL RESPONSIBILITIES: • Cost estimation as part of the demand organization coordinated by Team Lead Demand • Follow global rules for GSP/LTO (Lead To Order) and follow other processes (locally/globally) related to cost estimation. • Perform cost estimating functions for a variety of units, components, parts and service, based on customer and/or marketing specifications or requirements • Generate cost estimates for products from a cost request or price book file • Generate cost estimates for special items not covered by price books or cost files • Support project management with cost estimates for changes and modifications • Update cost files by comparing recent contract cost and market data • Create/maintain and distribute price books and cost files for products • Align cost calculation programs and databases with what is used by D-R world wide • Review and provide improvements and necessary changes for policies and processes used as part of the function • Work closely with SCM, engineering & planning to align scope, cost and delivery schedules • Support other organizations to create engineering, manufacturing & purchasing targets KNOWLEDGE / FORMAL EDUCATION REQUIREMENT:   • Bachelor degree in Engineering or College/university degree in Economics and Business Administration (long experience can compensate for formal education) • 5 years’ experience from the oil and gas industry is preferred• Experience with project and product cost calculations or cost reporting is preferred • Product knowledge of rotating equipment and associated systems is preferred Job ID: 101745 Organisation: Power and Gas Experience Level: Experienced Professional Job Type: Full-time
18.02.2019 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Bergen
Vis alle 21.384 ledige stillinger
Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Vi søker deg som trives i skjæringspunktene mellom bruker, forretning og IT i smidige utviklingsorganisasjoner.

I Skatteetaten bygger vi løsninger som berører hver innbygger, bedrift og organisasjon i Norge. Nå står vi midt i et omfattende moderniseringsløp hvor store deler av systemporteføljen fornyes og forbedres.

I Skatteetaten ønsker vi å forenkle løsningene våre og sette brukeren i sentrum: Det skal være enkelt å handle rett! Vi trenger derfor flere medarbeidere (funksjonelle arkitekter, produkteiere, prosessdrivere mm.) til vårt allerede eksisterende fagmiljø innen behov og krav. Du vil jobbe med oppgaver både knyttet til nyutvikling og videreutvikling av eksisterende løsninger.

Du forstår hva sluttbrukerne og forretningen har behov for og hvordan teknologien fungerer. Du er en god prosessdriver og kommuniserer godt med forretningen/eiere, designere og utviklere. Du ønsker å jobbe med smidig utvikling og i tverrfaglige team. Du mestrer verktøy, metode, programvare og/eller andre virkemidler som er nødvendig for å levere.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Arbeidssted: Grimstad, Mo i Rana og Oslo. Det er behov for tre i Oslo.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Arbeidsoppgaver
  • lede behov- og kravarbeid i smidige utviklingstiltak
  • analysere, strukturere og dokumentere krav
  • utforske brukernes behov og omsette disse til løsning
  • se nye løsninger og muligheter
  • være pådriver for samarbeid på tvers av fagområder
  • bidra til at kravene kan bli realisert i gode IT-løsninger 
Kvalifikasjoner
  • høyere relevant utdanning, ønskelig med bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • flere års arbeidserfaring som funksjonell arkitekt eller tilsvarende rolle i systemutviklingstiltak
  • dokumentert kunnskap og erfaring med å strukturere og beskrive behov og krav
  • erfaring fra systemutviklingsprosjekter eller forvaltning med smidig metodikk
  • gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk

 Det er en fordel om du har

  • erfaring med å forholde seg til juridiske føringer i behov- og kravarbeid
  • god generell IT-teknisk forståelse og kompetanse
  • god forretningsforståelse innen Skatteetatens fagområder
  • erfaring med behov og krav knyttet til saksbehandlingsløsninger og/eller publikumsløsninger
  • erfaring med UML, BPMN eller andre metodikker
  • erfaring med utforming av epos og brukerhistorier
  • erfaring med Confluence og Jira
  • erfaring med utarbeidelse av brukerveiledninger/opplæringsmateriell
  • erfaring som utvikler eller tester
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder
  • evne til å raskt sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers
  • evne til å ta initiativ
  • beslutningsdyktig og med evne til å prioritere
  • kan lede og få andre med deg – uten en formell lederrolle
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

 Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364), fra kr 630 000 - kr 850 500 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • OKT 17
    2019
    5 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 18
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 20
    2019
    5 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 21
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 22
    2019
    2 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 23
    2019
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Fakta om Skatteetaten