Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vi søker en funksjonelt ansvarlig til vårt team i Grimstad Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vil du være en del av et av landets største og ledende IT-miljøer? Skatteetaten leverer tjenester som brukes av hele Norges befolkning og IT-løsningene er sentrale for å sikre landets finansielle grunnlag.

Den funksjonelt ansvarlige er en del av et tverrfaglig team og har hovedansvaret for at den faglige kvaliteten i systemet blir ivaretatt på en god måte. Som medlem av utviklingsteam får du et medansvar for at teamet designer, utvikler og tester et produkt. Det er hele teamets ansvar å levere bestilt funksjonalitet med produksjonsklar kvalitet og tilhørende automatiserte tester. Teamet er selvorganisert og arbeider etter et felles mål og smidige prinsipper. Den funksjonelle samarbeider med produkteier i arbeidet med spesifisering og prioritering av produktkøen, samt faglig godkjenning og løpende kvalitetssikring.

I første omgang ser vi etter funksjonelle ansvarlige innenfor områdene merverdiavgift, særavgifter, verdipapirer og eiendom. Skatteetaten har imidlertid ansvar for flere skattearter og andre områder kan bli aktuelle.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Arbeidsoppgaver
  • skrive brukerhistorier slik at det er forståelse for historien på tvers av roller i teamet (fordelaktig med teknisk forståelse)
  • bidra til funksjonelle avklaringer underveis
  • sikre brukskvaliteten og brukervennlighet i leveransene fra teamet (med bistand fra Brukskvalitet)
  • sørge for at brukerveiledning, ev. grunnlag til opplæringsmateriell utarbeides
  • sørge for dokumentasjon av forretningsbehov, forretningsregler/krav i henhold til etatens metode for forretningsbehov og krav
  • publisere informasjon om tilstand og endringer av teamets tjenester/applikasjon til sluttbrukere/konsumenter samt eksterne interessenter
  • videreutvikling av behov, krav og forretningsregler
  • bistå testansvarlig med innhold i testplan/tester og testing
Kvalifikasjoner
  • høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • kompetanse innenfor ett eller flere av fagområdene merverdiavgift, særavgifter, verdipapirer eller eiendom vil være et fortrinn 
  • fordel med erfaring som funksjonelt ansvarlig i utviklingsteam
  • praktisk erfaring med skriving av brukerhistorier er også en fordel
  • fordel med metodekompetanse og erfaring fra systemutvikling
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • analytisk og evne til raskt å sette deg inn i nye problemstillinger
  • leveranse- og resultatorientert
  • strukturert med evne og vilje til å jobbe på standardiserte måter 
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434) eller overingeniør (kode 1087), fra kr 530 000 – kr 600 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Aleris Sykehus Drammen er i vekst og opplever økt etterspørsel. Vi søker dyktig operasjonssykepleier i deltid- eller heltid Aleris Sykehus Drammen holder til i moderne lokaler sentralt i Drammen og utfører operasjoner innen ortopedi/protesekirurgi og plastikkirurgi. Vi søker deg som ønsker å jobbe i et spennende og bredt fagmiljø. Vi stiller krav til at du er fleksibel, selvstendig, effektiv og strukturert. Det er også viktig med gode samarbeidsevner, faglig engasjement, høy grad av serviceinnstilling, samt god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og faglige utfordringer i et dynamisk arbeidsmiljø. Søknader vil bli vurdert fortløpende. Tiltredelse etter avtale.
19.09.2019 Drammen
Dresser-Rand, A Siemens Business is one of the largest global suppliers of custom-engineered rotating equipment solutions for long-life, critical applications in the oil, gas, chemical, petrochemical, process, power, military, and other industries worldwide.  Kongsberg Norway is home to Dresser-Rand worldwide center of excellence for gas turbines and mechanical driven gas turbine packages. With a gas turbine power range from 1 to 55 MW Dresser-Rand AS supports the oil and gas industry on offshore and land based installations around the world.   Missions   - Establish and manage Inspection & Test Plan and Quality Plan for client projects.   - Verify sub-suppliers according to quality requirements/standards.   - Together with SCM execute external quality audits towards suppliers.   - Perform inspections of parts at supplier when required and verify the required documentation.   - Lead the "Mechanical Completion" process and contribute to the publication of "Manufacturing Record          Book" during hand over of an installation to the customer   - Coordinate the tear down process after testing of complete package.   - When required, contribute to the quality assurance work within the department.     Qualifications   - 2-3 years Technical school or Engineering college   - 5-10 years relevant experience   - Preferably experienced in quality work   - Good language skills in Norwegian and English, both orally and written. - Knowledge of quality managements systems.   - Generally good computer skills   - Problem solving capability.   - Able to handle periodically heavy workloads.   - Some duty travels may be necessary   - Well-structured and result-oriented.   - Collaboration capabilities.   Manager is Jan-Derek Skogen : +47 92663237 
30.11.2018 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
09.01.2019 Oslo
Dresser-Rand Kongsberg is looking for a Cost Estimator. POSITION OBJECTIVE / SCOPE:• Cost estimation for new equipment proposals• Maintain master cost for new equipment PRINCIPAL RESPONSIBILITIES: • Cost estimation as part of the demand organization coordinated by Team Lead Demand • Follow global rules for GSP/LTO (Lead To Order) and follow other processes (locally/globally) related to cost estimation. • Perform cost estimating functions for a variety of units, components, parts and service, based on customer and/or marketing specifications or requirements • Generate cost estimates for products from a cost request or price book file • Generate cost estimates for special items not covered by price books or cost files • Support project management with cost estimates for changes and modifications • Update cost files by comparing recent contract cost and market data • Create/maintain and distribute price books and cost files for products • Align cost calculation programs and databases with what is used by D-R world wide • Review and provide improvements and necessary changes for policies and processes used as part of the function • Work closely with SCM, engineering & planning to align scope, cost and delivery schedules • Support other organizations to create engineering, manufacturing & purchasing targets KNOWLEDGE / FORMAL EDUCATION REQUIREMENT:   • Bachelor degree in Engineering or College/university degree in Economics and Business Administration (long experience can compensate for formal education) • 5 years’ experience from the oil and gas industry is preferred• Experience with project and product cost calculations or cost reporting is preferred • Product knowledge of rotating equipment and associated systems is preferred Job ID: 101745 Organisation: Power and Gas Experience Level: Experienced Professional Job Type: Full-time
18.02.2019 Kongsberg
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Trondheim
Arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Etablere gevinstplaner og måleparametere for Karabins kunder Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder rundt strategiske spørsmål Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår målbare effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater, eller et par års relevant arbeidserfaring God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Kundefokusert Nøyaktig og strukturert Takle en hektisk hverdag Vi tilbyr: Unik mulighet til å være med på å forme et selskap i vekst Du får jobbe med store anerkjente selskaper Du får være med på å skape synlige gevinster for våre kunder Gode betingelser og utviklingsmuligheter Hyggelige kollegaer og sosialt arbeidsmiljø Være utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Høy integritet
26.02.2019 Bergen
Vis alle 23.153 ledige stillinger
Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Vil du være en del av et av landets største og ledende IT-miljøer? Skatteetaten leverer tjenester som brukes av hele Norges befolkning og IT-løsningene er sentrale for å sikre landets finansielle grunnlag.

Den funksjonelt ansvarlige er en del av et tverrfaglig team og har hovedansvaret for at den faglige kvaliteten i systemet blir ivaretatt på en god måte. Som medlem av utviklingsteam får du et medansvar for at teamet designer, utvikler og tester et produkt. Det er hele teamets ansvar å levere bestilt funksjonalitet med produksjonsklar kvalitet og tilhørende automatiserte tester. Teamet er selvorganisert og arbeider etter et felles mål og smidige prinsipper. Den funksjonelle samarbeider med produkteier i arbeidet med spesifisering og prioritering av produktkøen, samt faglig godkjenning og løpende kvalitetssikring.

I første omgang ser vi etter funksjonelle ansvarlige innenfor områdene merverdiavgift, særavgifter, verdipapirer og eiendom. Skatteetaten har imidlertid ansvar for flere skattearter og andre områder kan bli aktuelle.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Arbeidsoppgaver
  • skrive brukerhistorier slik at det er forståelse for historien på tvers av roller i teamet (fordelaktig med teknisk forståelse)
  • bidra til funksjonelle avklaringer underveis
  • sikre brukskvaliteten og brukervennlighet i leveransene fra teamet (med bistand fra Brukskvalitet)
  • sørge for at brukerveiledning, ev. grunnlag til opplæringsmateriell utarbeides
  • sørge for dokumentasjon av forretningsbehov, forretningsregler/krav i henhold til etatens metode for forretningsbehov og krav
  • publisere informasjon om tilstand og endringer av teamets tjenester/applikasjon til sluttbrukere/konsumenter samt eksterne interessenter
  • videreutvikling av behov, krav og forretningsregler
  • bistå testansvarlig med innhold i testplan/tester og testing
Kvalifikasjoner
  • høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • kompetanse innenfor ett eller flere av fagområdene merverdiavgift, særavgifter, verdipapirer eller eiendom vil være et fortrinn 
  • fordel med erfaring som funksjonelt ansvarlig i utviklingsteam
  • praktisk erfaring med skriving av brukerhistorier er også en fordel
  • fordel med metodekompetanse og erfaring fra systemutvikling
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • analytisk og evne til raskt å sette deg inn i nye problemstillinger
  • leveranse- og resultatorientert
  • strukturert med evne og vilje til å jobbe på standardiserte måter 
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434) eller overingeniør (kode 1087), fra kr 530 000 – kr 600 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • SEP 22
    2019
    7 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 23
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 24
    2019
    5 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • SEP 25
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
22 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten