Ledig stilling

Vi søker en engasjert og dyktig leder til vår seksjon Annen innfordring Skatteetaten

Søknadsfrist : 04.09.2019

Oppdrag er en avdeling i Skatteetatens innkrevingsdivisjon og er lokalisert i Mo i Rana. Avdelingen har ca. 190 medarbeidere og har som hovedoppgave å gjøre innkreving av ulike krav på vegne av andre offentlige virksomheter. Oppdrag har tre seksjoner: Brukerkontakt, Tvangsinnfordring og Annen innfordring. Seksjonslederne utgjør sammen med avdelingsdirektør Oppdrags ledergruppe.

Seksjon Annen innfordring består av tre grupper: Bobehandling, Lempning og Søknad og prosess, og her har vi 55 dyktige medarbeidere som jobber både med saksbehandling og juridiske utfordringer. Helhet og forståelse for brukernes behov er viktig for oss, og stadig forenkling, forbedring, og effektivisering står sentralt.

Statlig innkreving ventes å ha en stor endringsagenda de nærmest årene og du vil kunne være med å påvirke dette. 

Vi er en stor etat og våre ledere må evne å tenke helhetlig og trives med å samarbeide på tvers av fagmiljøer. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap.

Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du kan identifisere deg med våre verdier.  

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.  

Arbeidsoppgaver
  • resultat- og fagansvar for oppgavene tilhørende seksjonen, inkludert rapportering og økonomioppfølging
  • planlegge, koordinere og følge opp seksjonens produksjon og leveranser
  • personalansvar for seksjonens ledere
  • videreutvikle en kultur med endringskraft hvor ledere og medarbeidere tar ansvar og jobber mot felles mål  
  • drive forbedrings- og endringsprosesser
  • delta i ulike arenaer for å følge opp oppgaver, tiltak og prosjekter som berører arbeidsområdet  
Kvalifikasjoner
  • må ha høyere relevant utdannelse på masternivå, utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent
  • relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet på masternivå, minimum bachelorgrad nivå
  • du har minst 5 års relevant erfaring, gjerne fra offentlig sektor
  • har erfaring med endrings- og forbedringsprosesser 
  • du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • har god forståelse for samfunnsutviklingen og potensiale for digitalisering
  • du må ha god virksomhetsforståelse, og forståelse av brukernes behov
  • god forståelse for sammenhenger i produksjonsprosesser kan være en fordel
Personlige egenskaper
  • god samarbeids- og kommunikasjonsevne
  • evne til å skape engasjement
  • du er interessert i mennesker, involverer medarbeidere og tilrettelegger for ulike behov
  • pågangsmot og gjennomføringsevne
  • endringsorientert og tilpasningsdyktig
  • stor arbeidskapasitet
  • evne til å tenke helhetlig og se sammenhenger             
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse
  • Stillingen lønnes som seksjonssjef (kode 1211), fra kr 730 000 – kr 880 000,- avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes  

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess
Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Oppdrag er en avdeling i Skatteetatens innkrevingsdivisjon og er lokalisert i Mo i Rana. Avdelingen har ca. 190 medarbeidere og har som hovedoppgave å gjøre innkreving av ulike krav på vegne av andre offentlige virksomheter. Oppdrag har tre seksjoner: Brukerkontakt, Tvangsinnfordring og Annen innfordring. Seksjonslederne utgjør sammen med avdelingsdirektør Oppdrags ledergruppe.

Seksjon Annen innfordring består av tre grupper: Bobehandling, Lempning og Søknad og prosess, og her har vi 55 dyktige medarbeidere som jobber både med saksbehandling og juridiske utfordringer. Helhet og forståelse for brukernes behov er viktig for oss, og stadig forenkling, forbedring, og effektivisering står sentralt.

Statlig innkreving ventes å ha en stor endringsagenda de nærmest årene og du vil kunne være med å påvirke dette. 

Vi er en stor etat og våre ledere må evne å tenke helhetlig og trives med å samarbeide på tvers av fagmiljøer. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap.

Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du kan identifisere deg med våre verdier.  

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.  

Arbeidsoppgaver
  • resultat- og fagansvar for oppgavene tilhørende seksjonen, inkludert rapportering og økonomioppfølging
  • planlegge, koordinere og følge opp seksjonens produksjon og leveranser
  • personalansvar for seksjonens ledere
  • videreutvikle en kultur med endringskraft hvor ledere og medarbeidere tar ansvar og jobber mot felles mål  
  • drive forbedrings- og endringsprosesser
  • delta i ulike arenaer for å følge opp oppgaver, tiltak og prosjekter som berører arbeidsområdet  
Kvalifikasjoner
  • må ha høyere relevant utdannelse på masternivå, utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent
  • relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet på masternivå, minimum bachelorgrad nivå
  • du har minst 5 års relevant erfaring, gjerne fra offentlig sektor
  • har erfaring med endrings- og forbedringsprosesser 
  • du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • har god forståelse for samfunnsutviklingen og potensiale for digitalisering
  • du må ha god virksomhetsforståelse, og forståelse av brukernes behov
  • god forståelse for sammenhenger i produksjonsprosesser kan være en fordel
Personlige egenskaper
  • god samarbeids- og kommunikasjonsevne
  • evne til å skape engasjement
  • du er interessert i mennesker, involverer medarbeidere og tilrettelegger for ulike behov
  • pågangsmot og gjennomføringsevne
  • endringsorientert og tilpasningsdyktig
  • stor arbeidskapasitet
  • evne til å tenke helhetlig og se sammenhenger             
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse
  • Stillingen lønnes som seksjonssjef (kode 1211), fra kr 730 000 – kr 880 000,- avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes  

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Søknadsfrist : 04.09.2019

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • AUG 22
    2019
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 24
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 25
    2019
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 26
    2019
    8 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 27
    2019
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • AUG 29
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
26 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten