Ønsker du å jobbe i Skatteetaten der du får ta del i sterke, utviklende fagmiljø og arbeide med samfunnsrelevante oppgaver? Da kan du være den medarbeideren vi søker etter!
Divisjon Brukerdialog skal være en pådriver i etatens arbeid med å digitalisere, effektivisere og forenkle tjenester for brukerne, og utvikle etatens dialog med brukerne. Divisjonen har rundt 2000 årsverk og er etatens største enhet.
Brukerdialog avdeling Innland har ansvaret for kvalitet og oppfølging knyttet til hele skatte- og avgiftsmanntallet, med unntak av skatt knyttet til utland og storbedrift. Vi har landsdekkende oppgaveløsning og har en risikobasert tilnærming der målet er å sikre god etterlevelse. Avdelingen består av 5 seksjoner, 56 grupper og mer enn 1100 medarbeidere.
Tynset Skattekontor søker etter ny fremtidsmedarbeider som er læringssøkende, positiv og nysgjerrig. Vi har et godt arbeidsmiljø og gruppen er sammensatt av personer med variert alder og bakgrunn. Det er stor frihet til å planlegge arbeidsdagene selv og du vil kunne jobbe både selvstendig og i team. Det er god variasjon av oppgaver og vi ønsker å være tett på brukerne våre. Kontoret arbeider med kvalitet og oppfølging av skattemelding for pensjonister, lønnstakere og næringsdrivende. Skattekontoret utfører både veiledning, informasjon, fastsettelse- og kontrollarbeid innen ulike områder.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Arbeidsoppgaver- Delta aktivt i gruppens arbeidsoppgaver, organisering og videreutvikling av oppgaver med sikte på helhetlig og effektiv oppgaveløsning og virkemiddelbruk.
- Bidra til helhetlig virkemiddelbruk, som veiledning, informasjon, fastsetting og kontroll av skattepliktige.
- Bidra til utvikling av fagmiljøet i gruppen, og bidra med digital utvikling av arbeidsprosesser.
Noe reisevirksomhet må påregnes
Kvalifikasjoner- 3-4-årig relevant utdanning fra universitet/høgskole, minimum bachelornivå fortrinnsvis innen økonomi og revisjon og fag som kommunikasjon,
informasjonsstudier eller samfunnsvitenskap. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT. - Gode digitale ferdigheter og erfaring.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk.
- Erfaring fra saksbehandling i offentlig forvaltning vil være en fordel, men nyutdannede er også velkomne til å søke
- Erfaring fra veiledning og/eller informasjonsarbeid er ønskelig
Personlige egenskaper- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Nysgjerrig, engasjert og løsningsorientert lagspiller for fremtidsrettet oppgaveløsning.
- Evne til raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenke helhetlig.
- Fleksibel, endringsorientert og tilpasningsdyktig sett mot etatens skiftende rammevilkår.
- Du identifiserer deg med Skatteetatens verdier: Profesjonell, imøtekommende og nytenkende.
Vi tilbyr- muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
- utfordrende oppgaver og store fagmiljø
- kompetanseutvikling
- fleksitid og betalt overtid
- trening i arbeidstiden
- en raus personalpolitikk
- medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger
Stillingen lønnes som rådgiver (1434), fra kr 420 000 – kr 540 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.