<  
>  
Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Rådgiver Informasjonssikkerhet Statnett

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Statnetts IT-divisjon er inne i en fase hvor det gjennomføres betydelig modernisering og utvidelse av IT-systemene som er sentrale for å utføre sikker og effektiv drift av kraftsystemet. Det er IT-divisjonen som har ansvar for informasjonssikkerheten i Statnett. For å styrke enhetens arbeid innen IKT-sikkerhet søker vi nå etter en rådgiver innen informasjonssikkerhet.

Stillingen vil inngå i enheten for digital sikkerhet som har et konsernansvar for digital sikkerhet i Statnett, men vil være dedikert til arbeidsoppgaver rettet mot avdelingen som leverer driftskritiske tjenester. Ved å være tilknyttet digital sikkerhet vil du bli en del av et større team innen sikkerhet, samtidig som en kan arbeide inn mot de operative delene av vår organisasjon.

Avdelingen for driftskritiske tjenester består av 13 medarbeidere med ansvar for drift, forvaltning og utvikling av systemer for overvåking og styring av kraftnettet og sikring av balansen mellom produksjon og forbruk i kraftsystemet.

Om deg:

  • Du er løsningsorientert og evner å se helheten
  • Du er strukturert og arbeider aktivt for å nå fastsatte mål
  • Du ønske å bidra til kunnskapsdeling
  • Du er samarbeidsorientert og har gode kommunikasjonsferdigheter

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle prosesser og rutiner for etterlevelse av interne og eksterne regelverk
  • Gjennomføring av internrevisjon og oppfølging av funn
  • Ekstern revisjon av samarbeidspartnere
  • Planlegge og gjennomføre internrevisjon og risiko- og sårbarhetsanalyser samt oppfølging av tiltak etter gjennomføring
  • Oppdatere og videreutvikle prosesser, prosedyrer, håndbøker og kvalitetssystem for å etterleve interne og eksterne regelverk
  • Bidragsyter og kravstiller i anskaffelsesprosesser og prosjektgjennomføring der IKT-sikkerhet er en viktig del av leveransen
  • Skape interesse og forståelse for fagområdet

Kvalifikasjoner:

  • Utdannelse på høyskole/universitetsnivå
  • Relevant erfaring fra compliance, revisjon eller systematisk oppfølging av risiko
  • Erfaring med prosjektledelse er en fordel
  • Det er ønskelig med kjennskap til energiforsyningen og driftskritiske IKT-løsninger
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet. 

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Esben Gudbrandsen, tlf.nr.: 95035721.

For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no.

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.

Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt.

Hvorfor velge å jobbe i Statnett:         

  • Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
  • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
  • Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
  • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
  • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
  • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Stendi søker miljøterapeuter til våre barnevernsavdelinger i Tromsø. Leter du etter en spennende og utfordrende stilling i et fagmiljø med gode utviklingsmuligheter?   Vi søker deg som har et brennede engasjement for mennesker i utfordrende livssituasjoner. Du må være trygg på deg selv, og håndtere utagerende atferd og uforutsette situasjoner. Du må være ansvarsfull, imøtekommende, fleksibel, omsorgsfull og en lagspiller som aktivt bidrar til et trygt og godt arbeidsmiljø. Du må ha god fysisk og psykisk helse. Menn oppfordres til å søke.  Ansvarsområder: Målrettet arbeid og samhandling med beboer. Gjennomføre strukturerte samtaler med beboer. Bidra til å utarbeide gode rutiner, prosedyrer, handlingsplaner og risikovurderinger, og følge disse opp. Sikre brukermedvirkning og skape utviklingsmuligheter for beboer. Delta på kurs, veiledninger, teammøter etc. Praktiske gjøremål i avdelingen som rengjøring, matlaging, vedlikehold etc. i henhold til rutiner.   Vi tilbyr: Lønn etter kvalifikasjoner, engasjerte kollegaer med fokus på kvalitet, jevnlig veiledning fra psykologspesialist, tett oppfølging og en fleksibel og variert arbeidsdag. Kvalifikasjoner: * 3 årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning eller annen relevant utdanning og erfaring. * Kompetanse innenfor rus er ønskelig * Erfaring fra arbeid med mennesker er ønskelig, institusjonsarbeid er en fordel * Førerkort klasse B er et krav * Gode norskkunnskaper er et krav * Tilfredsstillende politiattest er et krav * Menn oppfordres til å søke Arbeidstid: Du vil inngå i en medleverturnus. I full stilling innebærer det 3 døgn arbeid (mandag til torsdag) - 7 døgn fri - 4 døgn arbeid (torsdag til mandag) og 7 døgn fri osv. Du jobber og bor på institusjonen de døgnene du er på arbeid. For spørsmål kan du kontakte institusjonsleder Vivi Gjessing på tlf. 952 24 980.
20.06.2019 Tromsø
Falck Alarm By Verisure har åpnet flere nye avdelinger i år. Nå skal vi ekspandere ytterligere og ser derfor etter ambisiøse kandidater i Agder.Har du det som skal til for å lede satsning i din region?Hvem er vi?Falck Alarm har vært en av de mest fremtredende aktørene i Norden siden vi monterte vår første boligalarmen på 1970-tallet. Fartstiden vår har bidratt til at vi har en sterk merkevare og standing i markedet. I 2017 slo vi oss sammen med Verisure AS som regnes som det ledende globale alarmselskapet, med over 3 millioner unike kunder. Dette har styrket oss ytterligere og vi tilbyr nå markedsledende alarmteknologi kombinert med bransjens kanskje sterkeste brand. Gjennom alle disse årene har vi satset knallhardt på utvikle unge selgere som kan videreføre vår stolte arv.Hvem ser vi etter?Vi ser for oss at du har jobbet med oppsøkende salg/ direktesalg i 1-2 år og du føler deg moden for å ta mer ansvar. Du evner å vise pågangsmot og drives av et sunt konkurranseinstinkt . For å drive din egen avdeling er det naturlig at du har sterk gjennomføringsevne og ikke har problemer med å ta på deg gründerhatten når det trengs. Vi tror også du liker å være førstemann ut i felt og ikke minst den som banker den siste døren før dagen avsluttes. Du har førerkort klasse B, disponerer egen bil og har tilfredsstillende vandel.Arbeidsoppgaver som Salgssjef:Budsjettansvar for avdelingenRekrutteringCoachingPersonalansvarAdministrative oppgaver knyttet til din avdelingSom salgssjef hos oss vil du skape og lede et team med ambisiøse selgere. Du får ansvaret for budsjettoppnåelsen og rekruttering i din avdeling. Vi tror prinsippet "lead by example" er noe du kjenner deg igjen i.Vi tilbyr:Markedsledende og lettsolgt produktGrundig opplæring og tett oppfølgingUtvikling og kursing gjennom Falck Academy og Falcks lederprogramSosiale events firmafester og flere årlige utenlandsturerKarrieremuligheter og vekstmuligheterKontor med sentral beliggenhetFastlønn og bransjens beste provisjon- og bonusordningSom nyansatt leder hos oss får du grundig opplæring gjennom Falcks lederprogram, samt jevn oppfølging fra ledelsen gjennom hele onboardingsperioden.Vi tror kunnskap kombinert med din vilje til å bli best er nøkkelen til å lykkes. Du deltar månedlig på våre ledersamlinger i Oslo. Her gir vi deg de verktøyene du trenger for å utvikle deg som leder.Vi tilbyr faglige og aktuelle workshops samt ukentlig coaching fra ledelsen. I løpet av året har vi flere sosiale arrangementer og utenlandsturer vi tar med selgerne og salgssjefene på.Vårt mest fremtredende kjennetegn er at vi satser på unge ambisiøse mennesker.Hos oss blir du en del av et ungt, inkluderende og konkurransedrevet miljø, hvor alle bidrar til å skape suksesshistorier.Kontaktperson:Jonas Nikolai Sture (Head of Recruitment) - 93046945 - jonas.sture@falckalarm.no Adresse: 4614 Kristiansand S
28.05.2020 Kristiansand
Jeg ønsker å samarbeide med en BPA om oppgaver som jeg vanskelig kan utføre som funksjonshemmet. Jeg er en aktiv mann som er gift, og bor sentrumsnært Trondheim. For meg er sikkerhet, hygiene og fleksibilitet særs viktige faktorer som vil bli vektlagt hos min personlige assistent. Oppgavene som vi skal løse sammen er knyttet opp mot min rett til likestilling, som for eksempel husarbeid, lettere vedlikehold inne og ute, assistere ved turer til Pirbadet, eller sosiale anledninger m.m. Ingen utdanning eller forkunnskaper er nødvendig, men personlig egnethet vil bli vektlagt. Jeg og Stendi Assistanse vil gi deg den nødvendige opplæringen. Det er ønsket at du har litt livserfaring. Det er et krav at du kan formulere deg godt på norsk, både skriftlig og muntlig og du må ha sertifikat klasse B. Arbeidstiden er stort sett på dagtid, timeantall vil variere, men ca. 5 timer i uken. Jeg blir din daglige leder i arbeidet, samtidig som du får ansettelse i Stendi Assistanse med ordnede lønns- og arbeidsbetingelser.  Referanser vil bli etterspurt. Arbeidssted: Trondheim Søknadsfrist: 25.05.2020 Ansettelse: Snarest Søknad og CV sendes til: andreas.nyronning@stendi.no Ved spørsmål til stillingen ta kontakt med Andreas på tlf: 97796111
06.05.2020 Trondheim
Søkes til Norge Peab er en langsiktig og trygg arbeidsgiver, som prioriterer helse og et sikkert arbeidsmiljø. Vi søker deg som er engasjert, tar ansvar og vil jobbe, trives og utvikles hos Nordens samfunnsbygger. I Peab får du være med på å bygge fremtidens bærekraftige samfunn. Vi bryr oss om de menneskene som nå og i fremtiden blir påvirket av det vi bygger og anlegger. Peab tilbyr muligheter til personlig utvikling i en bedriftskultur som bygger på respekt for likeverd, og et nært forhold til våre kjerneverdier Jordnær, Utviklende, Personlig og Pålitelig. Vi er overbeviste om at verdiene bidrar til at vi jobber bra sammen, at vi utvikler oss og har det gøy på jobben. Å tiltrekke, rekruttere, beholde og utvikle medarbeidere er avgjørende for Peabs konkurransekraft både på kort og lang sikt. Sammen jobber vi for at Peab skal kjennetegnes av utviklingsmuligheter, mangfold, likestilling, et godt lederskap og et sikkert arbeidsmiljø. På den måten skal vi kunne tilby bransjens beste arbeidsplass. Vil du være med å utvikle Peab? Vi har behov for flere dyktige medarbeidere innenfor alle våre forretningsområder. Dersom du ønsker å levere en åpen søknad kan du sende denne inn her.   Søknadsfrist 20.11.2021  
28.01.2020 Norge
Søkes til Stranda, Ålesund, Ulsteinvik K. Nordang er et datterselskap i Peab Bygg Norge. Hovedkontoret er lokalisert på Stranda, med avdelingskontorer i Ulsteinvik, Ålesund og Bergen. Med høyt kvalifisert personell utfører K. Nordang oppdrag innen nybygg, rehabilitering, service og ombygging på alle typer bygg. Vi omsetter for 420 MNOK årlig og er 125 ansatte. K. Nordang er godkjent lærebedrift og vi har 10 lærlinger. Peab K. Nordang er sertifisert etter ISO 9001:2015. Vi opplever høyere aktivitet, vekst og utvikling – derfor trenger vi flere dyktige medarbeidere! Er du en dyktig betongarbeider, så ser vi fram til å motta en søknad fra deg! Faglige kvalifikasjoner:  Fagbrev, eventuell lang erfaring innen faget kan kompensere Helst noen års erfaring fra yrket, men nyutdannede kan også søke Forståelse for HMS og KS på egen arbeidsplass. Fokus på kvalitet på utført arbeid er viktig for deg. Kunne kommunisere på norsk/skandinavisk språk  Personlige egenskaper: Stor interesse for eget fag Løsningsorientert Evne til å bidra til å ivareta et godt arbeidsmiljø i en hektisk hverdag Du må ha evne og vilje til å jobbe selvstendig og i team Vi tilbyr: Spennende arbeidsoppgaver i et selskap i vekst og utvikling Dyktige kollegaer og et trivelig arbeidsmiljø En stilling hvor du vil se resultat av egen innsats Mulighet for vekst og videreutvikling Konkurransedyktige betingelser og svært gode pensjons- og forsikringsordninger Søknadsfrist 31.05.20. Søknader vil bli vurdert fortløpende, så søk gjerne så snart som mulig. Tiltredelse etter avtale. Har du spørsmål om stillingen, kan du kontakte HR – sjef Elise Gjermundrød, tel: 950 81668, e-post: Elise.Gjermundrod@nordang.no  
17.03.2020 Ålesund, Ulstein, Stranda
Har du lyst å bruke kompetansen din og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og ekstremt flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret som verden har sett. Senior informasjonsarkitekt/funksjonell arkitekt for Folkeregisteret Hva er egentlig et Folkeregister? Kan det være noe kult da?Folkeregisteret er en del av Norges IT-grunnmur og holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet av en rekke, både private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler med andre etater via digitale grensesnitt og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd. Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter står derfor langt fremme i pannebrasken vår. Vi har brukt 4 år på å modernisere Folkeregisteret og begynner å nærme oss slutten av denne fasen. Men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende som i prosjektet, for det er fortsatt mye igjen å modernisere. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ.Hvem er du?Hva er vi opptatt av når vi søker etter en ambisiøs informasjonsarkitekt som også ivaretar rollen som funksjonell arkitekt? Vi ser etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som raskt evner å sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og ser behov på tvers, fra sluttbrukerne til forretningen. Deg som forstår at for å lykkes i rollen må du både være en sterk prosessdriver som kan lede andre og samtidig må du kunne utføre operativt arbeid knyttet til informasjonsarkitektur og begrepsmodeller på et virksomhetsnivå. Du vet hvordan teknologien fungerer og mestrer verktøy, metode, programvare og andre virkemidler som er nødvendig for å levere. Ikke minst evner du å skape god dialog og et god samarbeid med de rundt deg – både forretningen/eiere, designere og utviklere og eksterne samarbeidspartnere i det private og offentlige Norge. For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.  Arbeidsoppgaver omfatter typisk følgende prosessledelse ved analyse av virksomhetsområder innen Folkeregisteret og utarbeidelse og videreutvikling av begrepskataloger, begrepsmodeller og informasjonsmodeller tett samarbeid med utviklingsteamene, for å sørge for at Folkeregisteret utvikles i tråd med den underliggende informasjonsmodellen dialog med eksterne samarbeidspartnere både i det private og offentlige Norge lede behov- og kravarbeid i smidige utviklingstiltak analysere, strukturere og dokumentere krav utforske brukernes behov og omsette disse til løsning se nye løsninger og muligheter være pådriver for samarbeid på tvers av fagområder bidra til at kravene kan bli realisert i gode IT-løsninger Kvalifikasjoner høyere relevant utdanning, ønskelig med bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning flere års arbeidserfaring som informasjonsarkitekt, funksjonell arkitekt eller tilsvarende rolle i systemutviklingstiltak dokumentert kunnskap og erfaring med begrepsutvikling, informasjonsforvaltning og metadatamodellering erfaring fra systemutviklingsprosjekter eller forvaltning med smidig metodikk erfaring fra moderne utvekslingsformater god forretningsforståelse er viktig og vi tror derfor erfaring fra en større virksomhet vil være en fordel gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk  Det er en fordel om du har god generell IT-teknisk forståelse og kompetanse erfaring som utvikler erfaring med utforming av epos og brukerhistorier erfaring med Confluence og Jira Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder evne til å raskt sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers er analytisk, initiativrik og selvdreven beslutningsdyktig og med evne til å prioritere kan lede og få andre med deg – uten en formell lederrolle Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) eller senioringeniør (kode 1181), fra kr 700 000 – kr 920 000, avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes.
04.05.2020 Oslo
Da vil vi ha med deg på laget for å ta Folkeregisteret videre til nye høyder! Har du lyst å bruke kompetansen din til å endre et lite stykke Norge og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret verden har sett. Kan et Folkeregister være noe kult da? Folkeregisteret, en del av Norges IT-grunnmur, holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet i en rekke private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler digitalt med andre etater, og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd (når og hvor du flyttet, fått barn, giftet deg, kanskje skilt deg etc). Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter er derfor høyt på agendaen vår. Etter 4 år med prosjekt modernisering Folkeregisteret nærme vi oss slutten, men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende, for det er fortsatt mye igjen å utvikle. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ. Hypp på teknoVi elsker teknologi og er ikke redde for å ta i nye ting – det til tross for våre statlige gener! I front bruker vi moderne Javascript-rammeverk som React, Redux, Node m.m. Bak dette, en fleksibel mikrotjenestearkitektur bygget i Java, som kjører pent og pyntelig i et sett med OpenShift-noder. Vi distribuerer data ut til samfunnet på våre Atom feeds.Vi har mange utviklere som jobber tett sammen, og som kontinuerlig integrerer koden sin ved hjelp av Git, Maven, Nexus og Jenkins. God kvalitet er viktig, og vi bruker bl.a. JUnit, Mockito, Spock, Cucumber og WireMock til å teste kodebasen vår. Når vi skal lage viktig søkefunksjonalitet bruker vi Elastic Search. Oversikten over alt vi skal lage har vi i Jira og Confluence. Vi dokumenterer både der, ved hjelp av Swagger og på GitHub. Og du da?Vi ser derfor etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som har erfaring med javabasert mikroarkitektur og REST-grensesnitt og tverrfaglige team med ansvar for kontinuerlige leveranser. Du skjønner at i Folkeregisterverden lever du ikke i din egen boble, men er viktig for at hjulene i Norge skal snurre rundt. Hvis det er teamarkitektrollen du brenner for må du ha litt erfaring av lignende arbeids, slik vi vet at du kan forvandle tanker om god arkitektur til forvaltningsbar kode. Info om prosessenFor å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre. Når du søker denne stillingen ønsker vi at du legger ved en utfyllende CV istedenfor at du skriver eller legger ved et søknadsbrev. Det er derfor viktig at du beskriver arbeidsoppgaver, ansvarsområder og resultater, samt annen relevant informasjon om hvert av dine arbeidsforhold og utdanning i din CV. Du vil bli bedt om å svare på noen spørsmål knyttet til din kompetanse og erfaring, og svarene dine vil sammen med din CV være utgangspunkt for vårt i den innledende selekteringsfasen. Arbeidsoppgaver utvikle mikrotjenestekomponenter, av både større og mindre karakter og/eller utvikle brukergrensesnitt, både eksterne og interne brukere testdrevet utvikling, lettbent og smidig, med overtruffen kvalitet samhandle med teknisk arkitekt og øvrige teamarkitekter for å finne gode løsningene på nye områder samt utarbeide forslag til forbedringer på eksisterende områder følge opp at utviklingen av våre systemer skjer i tråd med arkitekturmålbildet delta i arkitekturråd bidra til å prioritere tekniske oppgaver opp mot funksjonelle oppgaver Kvalifikasjoner du har høyere relevant utdannelse på masternivå. Lang erfaring og stor faglig bredde kan kompensere for utdanningskravet du må kunne dokumentere erfaring med systemutviklingsprosjekter eller forvaltning basert på Java med smidig metodikk, testdrevet utvikling og arbeid i tverrfaglige team du må ha kompetanse og erfaring innen arkitektur fra minst en av følgende: store IT-løsninger i komplekse virksomheter tjenesteorientering, mikrotjeneste-arkitektur, m.m. hendelsesorientert arkitektur erfaring med arkitekturarbeid ifm REST-tjenester i Java og web-basert brukergrensesnitt for saksbehandling er viktig for arkitekturrollen du kommer til å utvikle i tillegg til å være teamarkitekt, så erfaring som utvikler er viktig generelt er kjennskap til følgende bra: Openshift, Maven, Git, Jetty, React, Redux, Node, Express, Jest, Mocha, JIRA, Confluence, Jenkins, JAX-WS, Atom-feeds, XML, SAML, JWT, Swagger, JSON-dokumenter og SOAP-tjenester  Personlige egenskaper at folkene våre samarbeider godt, er viktig for oss. Du har derfor gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og deler gjerne av din kunnskap til andre, vare seg det er muntlig eller skriftlig vi ser for oss at du er analytisk og setter deg kjapt inn i nye problemstillinger. Det vi gjør er ikke alltid like enkelt og vi har behov for velfunderte idéer som driver oss fremover  du er opptatt av å levere og med gode resultater du er også strukturert med evne og vilje til å jobbe på standardiserte måter men ikke minst er du initiativrik og selvdreven Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver/senioringeniør (kode 1364/1181) fra kr 800 000 – kr 890 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 
14.05.2020 Oslo
Senior Controller er en sentral rolle innenfor konsernfunksjonen i Statnett, og bidrar til å sikre en korrekt finansiell rapportering. Vi ser etter deg som brenner for fremtidens økonomirådgivning der digitalisering, effektivisering og robotisering står sentralt. Som person er du prosessorientert, analytisk og fremtidsrettet, med et øye for både kvalitet og utvikling. Du evner å se regnskapsmessige konsekvenser og muligheter som følge av selskapsaktiviteter, og ser kontinuerlig etter mulighetene til å forbedre den finansielle rapporteringen. Stillingen inngår i et team med 11 medarbeidere. Teamet har det faglige ansvaret for regnskap, skatt og avgift samt back/middle office finans i konsernet, og vi eier den finansielle rapporteringsprosessen. Du vil rapportere til konsernregnskapssjef.   Arbeidsoppgaver bidra til digitalisering og effektivisering av regnskaps- og rapporteringsrutiner   superbruker konsolideringsverktøy  utarbeidelse av kvartals og årsregnskap med noter, etter IFRS tilrettelegging av regnskapet for god økonomisk oppfølging og regulators rapporteringskrav analyser av regnskapsmessige problemstillinger bidra med beslutningsstøtte til interne kunder Ønskede kvalifikasjoner høyere økonomisk utdannelse; Master, siviløkonom, statsautorisert revisor eller tilsvarende solid regnskapskompetanse, inkludert IFRS erfaring med rapporteringsverktøy, Cognos er en fordel erfaring fra og/eller interesse for energibransjen er en fordel Personlige egenskaper sterk og faglig integritet pålitelig og tar eierskap til leveranser og frister høy grad av gjennomføringsevne prosessorientert, endringsvillig og interessert i digitale verktøy tillitsskapende og samarbeidsorientert initiativtaker, arbeider strukturert, effektivt og skaper resultater Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; fellesskap, respekt og langsiktighet. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norskemyndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Statnett: Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
14.05.2020 Oslo
Vis alle 20.643 ledige stillinger

Bli kjent med Statnett

Flere gode grunner til å velge Statnett

- Vi setter sikkerhet over alt

- Vi skal gjennomføre mange store prosjekter i de kommende årene

- Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver

- Vi har etablert gode karrieresystemer og lederverktøy

- Vi har jobbmuligheter over hele landet

- Vi et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

Vis mer
Les mer om Statnett

Stillingsbeskrivelse

Statnetts IT-divisjon er inne i en fase hvor det gjennomføres betydelig modernisering og utvidelse av IT-systemene som er sentrale for å utføre sikker og effektiv drift av kraftsystemet. Det er IT-divisjonen som har ansvar for informasjonssikkerheten i Statnett. For å styrke enhetens arbeid innen IKT-sikkerhet søker vi nå etter en rådgiver innen informasjonssikkerhet.

Stillingen vil inngå i enheten for digital sikkerhet som har et konsernansvar for digital sikkerhet i Statnett, men vil være dedikert til arbeidsoppgaver rettet mot avdelingen som leverer driftskritiske tjenester. Ved å være tilknyttet digital sikkerhet vil du bli en del av et større team innen sikkerhet, samtidig som en kan arbeide inn mot de operative delene av vår organisasjon.

Avdelingen for driftskritiske tjenester består av 13 medarbeidere med ansvar for drift, forvaltning og utvikling av systemer for overvåking og styring av kraftnettet og sikring av balansen mellom produksjon og forbruk i kraftsystemet.

Om deg:

  • Du er løsningsorientert og evner å se helheten
  • Du er strukturert og arbeider aktivt for å nå fastsatte mål
  • Du ønske å bidra til kunnskapsdeling
  • Du er samarbeidsorientert og har gode kommunikasjonsferdigheter

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle prosesser og rutiner for etterlevelse av interne og eksterne regelverk
  • Gjennomføring av internrevisjon og oppfølging av funn
  • Ekstern revisjon av samarbeidspartnere
  • Planlegge og gjennomføre internrevisjon og risiko- og sårbarhetsanalyser samt oppfølging av tiltak etter gjennomføring
  • Oppdatere og videreutvikle prosesser, prosedyrer, håndbøker og kvalitetssystem for å etterleve interne og eksterne regelverk
  • Bidragsyter og kravstiller i anskaffelsesprosesser og prosjektgjennomføring der IKT-sikkerhet er en viktig del av leveransen
  • Skape interesse og forståelse for fagområdet

Kvalifikasjoner:

  • Utdannelse på høyskole/universitetsnivå
  • Relevant erfaring fra compliance, revisjon eller systematisk oppfølging av risiko
  • Erfaring med prosjektledelse er en fordel
  • Det er ønskelig med kjennskap til energiforsyningen og driftskritiske IKT-løsninger
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet. 

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Esben Gudbrandsen, tlf.nr.: 95035721.

For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no.

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.

Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt.

Hvorfor velge å jobbe i Statnett:         

  • Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
  • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
  • Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
  • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
  • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
  • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • MAI 31
    2020
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • JUN 01
    2020
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
8 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger




Fakta om Statnett