<  
>  
Annonsen er utløpt (vises ikke lenger i stillingssøket eller i bedriftsprofilen)
Ledig stilling

1-2 stillinger som stipendiat i rettsvitenskap UiT Norges arktiske universitet

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Om stillingene

Ved UiT Norges arktiske universitet, Det juridiske fakultet, er det ledig 1-2 stillinger som stipendiat for søkere som ønsker å ta graden philosophia doctor (ph.d.) i rettsvitenskap. Fakultetet har særlig behov for kompetanse innen fagene familie-, arv- og skifterett, erstatningsrett og sentral formuerett.

Stillingene gjelder for en periode på 4 år. Ph.d.-studiet er normert til tre år. Det fjerde året, fordelt med 25 % pr år, skal brukes til undervisning eller andre arbeidsoppgaver for universitetet, jf. retningslinjer for stipendiaters arbeidsoppgaver.

Stipendiatstilling er en utdanningsstilling. Målet er fullført forskerutdanning fram til doktorgrad. Opptak til doktorgradsprogram er en forutsetning for tilsetting, og studieperioden starter ved tiltredelse i stillingen. Stipendiaten deltar i fakultetets forskerutdanning, og doktorgradsprosjektet gjennomføres i løpet av tilsettingsperioden. Informasjon om søknadsprosessen for opptak til ph.d.-programmet, søknadsskjema og ph.d. forskrift finnes Søknad om opptak skal legges ved søknad på stilling.

Stillingene er tilknyttet Fakultetet har for tiden ca. 850 masterstudenter, ca. 25 ph.d.-studenter og 35 tilsatte i vitenskapelige stillinger, samt 20 tilsatte i administrative stillinger.

Kontaktinformasjon

Nærmere opplysninger om stillingene fås ved henvendelse til dekan Lena Bendiksen, tlf Logg inn for å se kontaktinformasjon, e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon eller til prodekan Ingvild Jakobsen, tlf Logg inn for å se kontaktinformasjon, e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon.

Kvalifikasjoner

De som tilsettes må oppfylle kravet for opptak på fakultetets ph.d-program. Søkere må tilfredsstille kravet til norsk for generell studiekompetanse og ha gode ferdigheter i engelsk, både skriftlig og muntlig. Hvordan du dekker språkkravet kan du lese .

Til stillingene kreves graden cand.jur. eller femårig mastergrad i rettsvitenskap med gode karakterer. Fakultetet kan godkjenne tilsvarende utenlandsk utdanning i rettsvitenskap som grunnlag for tilsetting.

Søkere som oppfyller karakterkravet på masterstudiet (herunder på masteroppgaven) med et gjennomsnitt på B eller tilsvarende, er normalt kvalifisert for stillingen med mindre prosjektbeskrivelse ikke er levert eller er åpenbart mangelfull. For kandidater som ikke har et rent B-snitt, blir vurderingen mer sammensatt. Her skal det vurderes om eventuelle tidligere publiserte arbeider, progresjon i karakterutviklingen, stor masteroppgave og resultater på denne, kan kompensere for manglende B-snitt. På samme måte kan det legges vekt på om søkeren har en erfaringsbakgrunn som har særlig betydning for gjennomføringen av prosjektet.

De som tilsettes må ha nødvendige faglige forutsetninger for å undervise på masterstudiets obligatoriske del (1.- 4. avdeling), herunder tilfredsstille kravet om tilstrekkelig norskkunnskap og kunnskap om det norske rettssystemet.

Det skal legges fram faglig begrunnet beskrivelse av doktorgradsprosjektet. Beskrivelsen, som bør være på 2-8 sider, skal inneholde en oversikt over tema og hoved- og delproblemstillinger for prosjektet og en faglig begrunnelse for disse valgene. Videre skal den vise metodene som skal benyttes. Søkere kan bli bedt om å utdype beskrivelsen senere i tilsettingsprosessen.

Personlig egnethet vil tillegges vekt.

Slik søker du

Søknad og vedlegg, som må være på et skandinavisk språk eller på engelsk, sendes elektronisk på søknadsskjema som ligger på www.jobbnorge.no og skal inneholde:

  • Søknadsbrev
  • Prosjektbeskrivelse
  • CV med fullstendig oversikt over utdanning, praksis og faglig arbeid
  • Attesterte kopier på skandinavisk eller engelsk av:
    • vitnemål og karakterutskrift fra mastergrad eller tilsvarende
    • diploma supplement for avlagte grader
    • dokumentasjon for engelskkunnskaper
    • attester
  • Navn og kontaktinformasjon på 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, e-post og telefonnummer)
  • Liste over arbeider og beskrivelse av disse. Listen over arbeider skal ha følgende opplysninger:
    • forfatter(e), arbeidets tittel
    • for artikler: tidsskriftets navn og volum, artikkelens første og siste sidetall, årstall
    • for publikasjoner: forlag, trykkested, år og sidetall.
  • Arbeider (publiserte eller upubliserte) som søkeren ønsker det skal bli tatt hensyn til ved bedømmelsen.

Det presiseres at også eventuelle vitenskapelige arbeider må foreligge på et skandinavisk språk eller på engelsk for å bli tatt med i vurderingen, og de skal også lastes opp som vedlegg til søknaden i Jobbnorge. Søkere som blir invitert til intervju, må ta med originale vitnemål og attester.

Bedømmelse

Søkerne vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Ved bedømmelsen vil hovedvekten bli lagt på søkerens potensial for forskning slik dette framgår av

  • karakterene fra masterstudiet
  • masteroppgaven eller tilsvarende
  • eventuelle andre vitenskapelige arbeider, og
  • prosjektbeskrivelsen.

Er komiteen i tvil om prosjektets gjennomførbarhet, bør den be om at prosjektbeskrivelsen utdypes gjennom en skriftlig tilleggsbeskrivelse eller gjennom intervju.

I rangeringen av de kvalifiserte søkerne, skal det foretas en helhetsvurdering av karakterene på masterstudiet (herunder karakter på masteroppgave eller tilsvarende), eventuelle vitenskapelige arbeider og prosjektbeskrivelsen, forutsetningene for å kunne undervise på masterstudiets obligatoriske del, samt eventuelle andre forhold nevnt i betenkningen.

I tillegg kan det tas hensyn til yrkespraksis og annen virksomhet av betydning for gjennomføring av doktorgradsstudiet, og til eventuelle pedagogiske kvalifikasjoner. Herunder pedagogisk utdanning, undervisningserfaring, erfaring fra popularisering samt erfaring/utdanning fra andre typer formidling. Opplysninger og materiale som det skal tas hensyn til i bedømmelsen, må fremgå av søknaden i Jobbnorge innen søknadsfristen.

De søkerne som vurderes å være best kvalifisert, vil bli innkalt til intervju. Intervju skal blant annet ta sikte på å avklare personlig egnethet for stillingen.

Arbeidsbetingelser

Stipendiat er en utdanningsstilling, og som stipendiat forplikter du deg til å delta i et organisert ph.d.-studium. Tilsetting forutsetter at du er kvalifisert for opptak til ph.d.-studiet. Informasjon om søknadsprosessen og opptak til ph.d.-studiet finner du her.

Flest mulig bør få anledning til å gjennomgå en forskerutdanning. Om du allerede har oppnådd en doktorgrad eller har tilsvarende kompetanse, er du ikke aktuell for tilsetting i denne stillingen.

Normal tilsettingsperiode er fire år. Ph.d.-studiet er normert til tre år. Det fjerde året, fordelt med 25 % pr år, skal brukes til undervisning eller andre arbeidsoppgaver for universitetet, jf. retningslinjer for stipendiaters arbeidsoppgaver.

Kortere tilsettingsperiode kan gis dersom stipendiaten alt har gjennomført deler av sitt forskerutdanningsprogram, eller når ansettelsen bygger på tidligere tilsetting i utdanningsstilling (stipendiat, vitenskapelig assistent og liknende), slik at total tid til forskerutdanning blir tre år.

Stilling som stipendiat lønnes etter statens regulativ kode 1017, og starter normalt på lønnstrinn 54 i Statens lønnsregulativ. Det trekkes 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

Tilsettingen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for offentlige tjenestemenn, og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer .

Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn. UiT er IA-virksomhet, og legger derfor vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for tilsatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson.

Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.

Se annonsen og søk på stillingen





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Vi søker deg som har et engasjement for mennesker og ikke er redd for og stå i vanskelige situasjoner. Du vil jobbe med ulike barn og ungdom, noe som krever at du er fleskibel, åpen, ærlig, imøtekommende, nysgjerrig, tillitsbyggende og omsorgsfull. Du må være arbeidsvillig og engasjert og kunne jobbe selvstendig som i team. Du må ha god fysisk og psykisk helse.  Som vikar hos hos oss vil du bli spurt om arbeid både på døgn, timer eller nattevakt og vi foretrekker at du er en tydelig voksen person. Kvalifikasjoner Fortrinnvis ønsker vi vikarer som har en 3 årig helse og sosialfaglig høyskoleutdanning; barneverspedagog, sosiaom, vernepleier, pedagog med relevant videreutdanning. Rus og traumekompetanse er en fordel. Erfaring i arbeid med mennesker, institusjonsarbeid er en fordel. Vi søker også vikarer med relvant erfaring og personlig egnethet. Gjerne med bakgrunn som helse og ungdomsarbeider eller annen relevant utdanning eller erfaring.   Førekort kl. B er et krav.  Arbeidstid: Som vikar vil vi avtale med deg på forhånd hvilke vakter du jobber. Som vikar kan du bli tilkalt både på døgn og timer. Vår medlever turnus innebærer 3 døgn arbeid- 7 døgn fri- 4 døgn arbeid- 7 døgn fri. Du jobber og bor på arbeidstedet de døgnene du er i arbeid. Som nattevakt vil du bli avlønnet pr time.  Det er krav til polititattest for og jobbe hos oss. Vi tilbyr lønn etter kvalifikasjoner , veiledning og oppfølging - og en fleksibel og variert arbeidsdag. Har du spørsmål vedrørende det og være vikar hos oss så kontakt institusjonsleder i Tromsø Stine Nygaard tlf 41637443  eller mail stine.nygaard@stendi.no
30.09.2020 Tromsø, Balsfjord
Er du faglig dyktig, samarbeidsvillig, løsningsorientert og har godt humør er dette stedet for deg. Kantarellen dagsenter ligger i egne lokaler på Kantarellen Bo- og rehabiliteringssenter. Det er plass til 23 brukere hver dag. Brukerne er hjemmeboende i bydelen. Brukerne har frisør og fotpleier tilgjengelig. Dagsenteret deltar i fellesarrangementer med sykehjemsavdelingene, musikkterapeut bidrar til brukerne en dag i uken og fysioterapeut i bydelen har treningsgrupper.  Vi har for tiden ledig følgende stilling:   80% stilling for helsefagarbeider/hjelpepleier – dagstilling, 5 dager i uken med arbeidstid fra kl. 08:00 til 14:30.  Stillingen er ledig fra 1.november.  Om jobben og dine utviklingsmuligheter: Hos oss står alltid brukerne i fokus og vi jobber etter et overordnet mål; I dag skal jeg bidra til å skape en god dag for våre brukere!   Arbeidsoppgaver: Delta i dagsenterets dagsprogram for brukerne. Dette består i gjennomføring av definerte aktiviteter. Gode måltider er en viktig del av dagen. Som medarbeider på dagsenteret har du en viktig rolle i aktivisering av brukerne slik at de kan opprettholde sine ressurser som de trenger til å klare seg i eget hjem. Kvalifikasjoner: Beherske de vanligste IKT-verktøy (word/excel /intranett/internett/epost), samt ha kunnskap om bruk av dokumentasjonsverktøyet Gerica. Det stilles krav til gyldig politiattest før tiltredelse.   Utdanningsnivå  Autorisert hjelpepleier / helsefagarbeider   Språk Norsk – nivå B2   Personlige egenskaper:   Du er Engasjert og interessert. Målrettet og strukturert Initiativrik og løsningsorientert Samarbeidsvillig Selvstendig, samtidig som du jobber godt i team Personlig egnethet vektlegges.     Vi tilbyr:  Lønn etter avtale Godt faglig miljø  Et hyggelig arbeidsmiljø Faglig påfyll, jevnlig internundervisning Kafe, kultur- og frivillighetssenter Rabatt på treningsavtale       Informasjon til deg som søker jobb: Dersom du blir innkalt til intervju kreves det at du har med CV, godkjente attester og andre relevante dokumenter eller at du har opplastet dette direkte i Karrierestart. 
30.09.2020 Oslo
Aleris Ålesund holder til i nyoppussede lokaler i Sundgata og vi tilbyr medisinske tjenester innenfor en rekke fagområder. Vi er et spennende fagmiljø med et svært kompetent og tverrfaglig team, bestående av kirurger, legespesialister, sykepleiere og annet fagpersonell. Aleris i Ålesund har i tillegg en stor radiologisk avdeling med MR, UL, CT og røntgen, noe som gir oss en enestående god mulighet til å gi våre pasienter og kunder et trygt, helhetlig og effektivt pasientforløp. StillingsbeskrivelseI Ålesund opplever vi en stadig økende etterspørsel etter våre tjenester og vi utvider vårt medisinske team. Vi søker derfor etter deg - en blid og imøtekommende pasientkoordinator!Stillingen krever utdanning som helsesekretær og du må ha erfaring fra laboratorie- og skiftestuearbeid. Arbeidsoppgavene vil også være å stå i resepsjon, besvare telefoner og gjøre annet pasientrettet arbeid. I tillegg vil du bli trent i å bistå våre legespesialister innen ulike felt som; hud, gynekologi og urologi. Vi søker etter en blid og fleksibel medarbeider som liker å jobbe i team og som liker å ta ansvar for og eierskap til sine oppgaver. Du må ha god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.Dette er en dagstilling hvor vi deler på "åpning- og stenge vakter". Du vil bli tilbudt konkurransedyktige betingelser, god pensjonsordning, parkeringsplass i parkeringskjeller og faglige utfordringer i et trivelig arbeidsmiljø. Tiltredelse etter avtale. For mer informasjon ta kontakt med Pasientkoordinator Kristin Hatlenes mob 992 10 970.  
30.09.2020 Ålesund
I RSM lever vi av å skape gode kundeopplevelser innen finansiell revisjon og rådgivningstjenester. Vi jobber i team og i tett samarbeid med våre mange kunder, som er de små og mellomstore virksomhetene. For å lykkes i vår arbeidshverdag tror vi du kommuniserer og samarbeider godt, og at du evner å skape begeistring sammen med kunder og kollegaer. Vi tror på det å gi tidlig ansvar og mange muligheter, derfor vil du oppleve stor variasjon i type kunder og bransjer. Høres dette interessant ut, bør du lese videre. Hvem ser vi etter? Vi søker deg med høyere økonomisk utdanning, sterkt faglig engasjement og god analytisk forståelse. Du har gjerne minst ett årsoppgjør på samvittigheten, men nyutdannede oppfordres også til å søke. Videre søker vi deg med god teknologisk forståelse og kompetanse, slik at du kan være med på å bidra til at RSM også i fremtiden vil være relevant for våre kunder. Du trives i dialog med kunden og demonstrerer solid forretningsforståelse. For å trives i RSM tror vi du har en utpreget stå-på-vilje, er lett å engasjere, jobber systematisk og bidrar aktivt med å gjøre deg selv og dine kollegaer gode. Du må beherske norsk skriftlig og muntlig på en god måte. Hvorfor skal du begynne hos oss? Vi er akkurat passe store. Dermed blir hver enkelt person litt viktigere og litt mer synlig. I et akkurat passe stort selskap får du samme faglige utfordringer som i store virksomheter, bare med akkurat passe kort vei til beslutningene. Du får jobbe i et passe stort miljø, i passe store team og med nærhet både til kunden og partneren. Menneskene hos oss er vår viktigste ressurs, og vi legger mye energi i det å videreutvikle RSM som en attraktiv arbeidsplass. Vi tror på å ta vare på og videreutvikle våre ansatte gjennom å gi tidlig ansvar og mange muligheter, og vi tilbyr individuelle utviklingsplaner slik at den enkelte ansatte får sitte i førersetet for sin egen fremtid. Dersom dette høres ut som deg eller noen du kjenner, nøl ikke med å ta kontakt. Alle søknader behandles konfidensielt.
10.09.2020 Arendal
For Bravida sin avdeling Sandvika Service Ventilasjon søker vi nå etter en kjøletekniker til fast stilling med base i Sandvika. Man vil jobbe med ulike kunder på hele Østlandet i et team med fire dyktige kollegaer! Kravspesifikasjon: Relevant bakgrunn Sertifikat B Må kunne forstå, sette seg inn i og å etterleve gjeldende HMS regler og prosedyrer Må ha minst 2 års arbeidserfaring   Personlige egenskaper: Serviceinnstilt og kundefokusert, skal representere oppdragsgiver overfor kunder Selvstendig Profesjonell og effektiv Overholde avtaler Fleksibel og imøtekommende   Arbeidsoppgaver: Internkontroll, oppfølging og gjennomføring av lovpålagte kontroller Service og innregulering, ettersyn og vedlikehold av kjøle-, fryse- og varmepumpeanlegg Oppfølging av vedlikeholdsavtaler Jobbe selvstendig og i et tverrfaglig team  Vi tilbyr: Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver Utviklende og godt arbeidsmiljø Gode lønns- og arbeidsbetingelser Et stort og allsidig arbeidsmiljø Ekspansiv, fremtidsrettet og dynamisk miljø Virker denne stillingen interessant for deg? Send inn CV og søknad her eller ta kontakt med Marie Storevik i JKS på tlf: 97558219 eller mail mas@jks.no.
16.09.2020 Oslo, Bærum
Arbeidsoppgaver: Service og vedlikehold av ventilasjonsanlegg Oppstart, igangkjøring og innregulering   Ønskede kvalifikasjoner: Fagbrev eller minimum 2 års relevant erfaring som servicetekniker ventilasjon Elektro/automatikk bakgrunn Innreguleringskurs/erfaring Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner Gode datakunnskaper Resultatorientert og utadvendt Strukturert Førerkort klasse B Skandinavisk talende   Vi tilbyr: Varierte og interessante arbeidsoppgaver Konkurransedyktige betingelser Gode pensjons- og forsikringsordninger Trivelig og energisk arbeidsmiljø Servicebil   Virker denne stillingen interessant for deg? Send inn CV og søknad her eller ta kontakt med Marie Storevik i JKS på tlf: 97558219 eller mail mas@jks.no.
16.09.2020 Oslo, Bærum
Det er en høy etterspørsel etter elbilladere og elbil stasjoner i Oslo, Bravida sin avdeling Oslo Elektro Service har derfor et team som har et spesielt fokus på dette. Bravida søker nå etter servicemontører som har en interesse for elbilladere og elbil ladestasjoner! Du vil jobbe i et hyggelig og kompetanserikt team med muligheter for faglig og personlig utvikling. Fast stilling. Som servicemontør i Bravida er arbeidshverdagen variert og du vil stadig møte nye og spennende utfordringer. I Bravida er de opptatt av din evne til å overgå kundenes forventninger gjennom kunnskap, driv og interesse. Du blir en del av et godt arbeidsmiljø og et solid selskap i vekst. Rollen som servicemontør innebærer både store og små serviceoppdrag, fra industri til oppdrag hos privatkunder.   Arbeidsoppgaver og ansvar Sammen med serviceleder, svare for prosjekters utførelse med utgangspunkt i beskrivelser/avtaler Arbeidsoppgaver vil være varierende som nyinstallasjon, forebyggende vedlikehold, feilsøking og service Kontrollere at alle installasjoner blir utført på faglig og forskriftsmessig riktig måte Være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet Kundebehandling   Hvorfor skal du jobbe i Bravida? Du får en stilling i et solid selskap med trygge vilkår Du får gode muligheter for faglig og personlig utvikling Du får meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger, også helseforsikring Du får jobbe med et bredt spekter av spennende kunder Du får jobbe i en stor avdeling med et sosialt og uformelt arbeidsmiljø Nye kontorer på Haslevangen   Kvalifikasjoner og egenskaper Fagbrev som elektriker Dokumentert erfaring som elektriker Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Du er initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du samarbeider godt og er en lagspiller Virker denne stillingen interessant for deg? Send inn CV og søknad her eller ta kontakt med Marie Storevik i JKS på tlf: 97558219 eller mail mas@jks.no.
16.09.2020 Oslo
I forbindelse med stor arbeidsmengde ved vår elektroavdeling i Fredrikstad søker vi etter flere erfarne elektrikere. Avdelingen har 80 medarbeidere og en omsetning på ca. 110 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i området Østfold og primært i Nedre Glomma-regionen. Arbeidsoppgaver Som elektromontør i Bravida arbeider du selvstendig i ulike type oppdrag for bedrifts- og privatmarkedet, store som små. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur Kvalifikasjoner Fagbrev elektriker gr. L Minimum 2 års erfaring som elektriker Erfaring fra servicearbeid er en fordel Fordel med flere fagbrev innen elektro Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk Bravida tilbyr En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside. Kontaktpersoner: Arild HansenTeknisk sjef+47 900 60 460arild.fr.hansen@bravida.no Bent LislerudAvdelingssjef+ 47 950 71 722bent.lislerud@bravida.no
16.09.2020 Fredrikstad
Vis alle 19.800 ledige stillinger

UiT Norges arktiske universitet er et breddeuniversitet som bidrar til en kunnskapsbasert utvikling regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utnytte vår sentrale beliggenhet i nordområdene, vår faglige bredde og kvalitet og våre tverrfaglige fortrinn til å møte fremtidens utfordringer.

Troverdighet, akademisk frihet, nærhet, kreativitet og engasjement skal prege forholdet mellom ansatte, mellom ansatte og studenter og mellom UiT og samarbeidspartnere.

Les mer om UiT Norges arktiske universitet

Stillingsbeskrivelse

Om stillingene

Ved UiT Norges arktiske universitet, Det juridiske fakultet, er det ledig 1-2 stillinger som stipendiat for søkere som ønsker å ta graden philosophia doctor (ph.d.) i rettsvitenskap. Fakultetet har særlig behov for kompetanse innen fagene familie-, arv- og skifterett, erstatningsrett og sentral formuerett.

Stillingene gjelder for en periode på 4 år. Ph.d.-studiet er normert til tre år. Det fjerde året, fordelt med 25 % pr år, skal brukes til undervisning eller andre arbeidsoppgaver for universitetet, jf. retningslinjer for stipendiaters arbeidsoppgaver.

Stipendiatstilling er en utdanningsstilling. Målet er fullført forskerutdanning fram til doktorgrad. Opptak til doktorgradsprogram er en forutsetning for tilsetting, og studieperioden starter ved tiltredelse i stillingen. Stipendiaten deltar i fakultetets forskerutdanning, og doktorgradsprosjektet gjennomføres i løpet av tilsettingsperioden. Informasjon om søknadsprosessen for opptak til ph.d.-programmet, søknadsskjema og ph.d. forskrift finnes Søknad om opptak skal legges ved søknad på stilling.

Stillingene er tilknyttet Fakultetet har for tiden ca. 850 masterstudenter, ca. 25 ph.d.-studenter og 35 tilsatte i vitenskapelige stillinger, samt 20 tilsatte i administrative stillinger.

Kontaktinformasjon

Nærmere opplysninger om stillingene fås ved henvendelse til dekan Lena Bendiksen, tlf Logg inn for å se kontaktinformasjon, e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon eller til prodekan Ingvild Jakobsen, tlf Logg inn for å se kontaktinformasjon, e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon.

Kvalifikasjoner

De som tilsettes må oppfylle kravet for opptak på fakultetets ph.d-program. Søkere må tilfredsstille kravet til norsk for generell studiekompetanse og ha gode ferdigheter i engelsk, både skriftlig og muntlig. Hvordan du dekker språkkravet kan du lese .

Til stillingene kreves graden cand.jur. eller femårig mastergrad i rettsvitenskap med gode karakterer. Fakultetet kan godkjenne tilsvarende utenlandsk utdanning i rettsvitenskap som grunnlag for tilsetting.

Søkere som oppfyller karakterkravet på masterstudiet (herunder på masteroppgaven) med et gjennomsnitt på B eller tilsvarende, er normalt kvalifisert for stillingen med mindre prosjektbeskrivelse ikke er levert eller er åpenbart mangelfull. For kandidater som ikke har et rent B-snitt, blir vurderingen mer sammensatt. Her skal det vurderes om eventuelle tidligere publiserte arbeider, progresjon i karakterutviklingen, stor masteroppgave og resultater på denne, kan kompensere for manglende B-snitt. På samme måte kan det legges vekt på om søkeren har en erfaringsbakgrunn som har særlig betydning for gjennomføringen av prosjektet.

De som tilsettes må ha nødvendige faglige forutsetninger for å undervise på masterstudiets obligatoriske del (1.- 4. avdeling), herunder tilfredsstille kravet om tilstrekkelig norskkunnskap og kunnskap om det norske rettssystemet.

Det skal legges fram faglig begrunnet beskrivelse av doktorgradsprosjektet. Beskrivelsen, som bør være på 2-8 sider, skal inneholde en oversikt over tema og hoved- og delproblemstillinger for prosjektet og en faglig begrunnelse for disse valgene. Videre skal den vise metodene som skal benyttes. Søkere kan bli bedt om å utdype beskrivelsen senere i tilsettingsprosessen.

Personlig egnethet vil tillegges vekt.

Slik søker du

Søknad og vedlegg, som må være på et skandinavisk språk eller på engelsk, sendes elektronisk på søknadsskjema som ligger på www.jobbnorge.no og skal inneholde:

  • Søknadsbrev
  • Prosjektbeskrivelse
  • CV med fullstendig oversikt over utdanning, praksis og faglig arbeid
  • Attesterte kopier på skandinavisk eller engelsk av:
    • vitnemål og karakterutskrift fra mastergrad eller tilsvarende
    • diploma supplement for avlagte grader
    • dokumentasjon for engelskkunnskaper
    • attester
  • Navn og kontaktinformasjon på 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, e-post og telefonnummer)
  • Liste over arbeider og beskrivelse av disse. Listen over arbeider skal ha følgende opplysninger:
    • forfatter(e), arbeidets tittel
    • for artikler: tidsskriftets navn og volum, artikkelens første og siste sidetall, årstall
    • for publikasjoner: forlag, trykkested, år og sidetall.
  • Arbeider (publiserte eller upubliserte) som søkeren ønsker det skal bli tatt hensyn til ved bedømmelsen.

Det presiseres at også eventuelle vitenskapelige arbeider må foreligge på et skandinavisk språk eller på engelsk for å bli tatt med i vurderingen, og de skal også lastes opp som vedlegg til søknaden i Jobbnorge. Søkere som blir invitert til intervju, må ta med originale vitnemål og attester.

Bedømmelse

Søkerne vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Ved bedømmelsen vil hovedvekten bli lagt på søkerens potensial for forskning slik dette framgår av

  • karakterene fra masterstudiet
  • masteroppgaven eller tilsvarende
  • eventuelle andre vitenskapelige arbeider, og
  • prosjektbeskrivelsen.

Er komiteen i tvil om prosjektets gjennomførbarhet, bør den be om at prosjektbeskrivelsen utdypes gjennom en skriftlig tilleggsbeskrivelse eller gjennom intervju.

I rangeringen av de kvalifiserte søkerne, skal det foretas en helhetsvurdering av karakterene på masterstudiet (herunder karakter på masteroppgave eller tilsvarende), eventuelle vitenskapelige arbeider og prosjektbeskrivelsen, forutsetningene for å kunne undervise på masterstudiets obligatoriske del, samt eventuelle andre forhold nevnt i betenkningen.

I tillegg kan det tas hensyn til yrkespraksis og annen virksomhet av betydning for gjennomføring av doktorgradsstudiet, og til eventuelle pedagogiske kvalifikasjoner. Herunder pedagogisk utdanning, undervisningserfaring, erfaring fra popularisering samt erfaring/utdanning fra andre typer formidling. Opplysninger og materiale som det skal tas hensyn til i bedømmelsen, må fremgå av søknaden i Jobbnorge innen søknadsfristen.

De søkerne som vurderes å være best kvalifisert, vil bli innkalt til intervju. Intervju skal blant annet ta sikte på å avklare personlig egnethet for stillingen.

Arbeidsbetingelser

Stipendiat er en utdanningsstilling, og som stipendiat forplikter du deg til å delta i et organisert ph.d.-studium. Tilsetting forutsetter at du er kvalifisert for opptak til ph.d.-studiet. Informasjon om søknadsprosessen og opptak til ph.d.-studiet finner du her.

Flest mulig bør få anledning til å gjennomgå en forskerutdanning. Om du allerede har oppnådd en doktorgrad eller har tilsvarende kompetanse, er du ikke aktuell for tilsetting i denne stillingen.

Normal tilsettingsperiode er fire år. Ph.d.-studiet er normert til tre år. Det fjerde året, fordelt med 25 % pr år, skal brukes til undervisning eller andre arbeidsoppgaver for universitetet, jf. retningslinjer for stipendiaters arbeidsoppgaver.

Kortere tilsettingsperiode kan gis dersom stipendiaten alt har gjennomført deler av sitt forskerutdanningsprogram, eller når ansettelsen bygger på tidligere tilsetting i utdanningsstilling (stipendiat, vitenskapelig assistent og liknende), slik at total tid til forskerutdanning blir tre år.

Stilling som stipendiat lønnes etter statens regulativ kode 1017, og starter normalt på lønnstrinn 54 i Statens lønnsregulativ. Det trekkes 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

Tilsettingen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for offentlige tjenestemenn, og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer .

Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn. UiT er IA-virksomhet, og legger derfor vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for tilsatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson.

Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.

Se annonsen og søk på stillingen





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • SEP 30
    2020
    14 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 01
    2020
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 04
    2020
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 07
    2020
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Fakta om UiT Norges arktiske universitet