Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon2 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon03 Presentasjon av stillingen:
Kvinneklinikken i Sykehuset Innlandet har tilholdssted på Lillehammer og består av gynekologisk sengepost, gynekologisk poliklinikk, svangerskapspoliklinikk, fødeavdeling og barselavdeling. Avdelingen har også overgrepsmottak for Oppland. Avdelingen har ca. 1200 fødsler i året.
Arbeidsoppgaver
- Øverste leder for Kvinneklinikken i Sykehuset Innlandet, lede og utvikle Kvinneklinikken i SI i tråd med framtidig målbilde.
- Lede og støtte ledere på underordnet nivå og inkludere dem i relevante ledelses- og beslutningsprosesser.
- Gjennom en helsefremmende og involverende lederstil skape retning og motivasjon, og styre ressursene slik at målene nås.
- Sørge for at driften skjer i samsvar med gjeldende lov- og avtaleverk, prosedyrer og rutiner, samt administrative vedtak som berører drift, økonomi og personell, og ellers tilrettelegger på en rasjonell måte.
- Bidra i divisjonens ledergruppe for å nå divisjonens målsettinger innen gitte rammer.
- Bidra til at Sykehuset Innlandet skal oppnå sine overordnede målsetninger.
Kvalifikasjoner
- Medisinsk embetseksamen og fortrinnsvis spesialist i gynekologi.
- God kjennskap til norsk eller nordisk språk, muntlig og skriftlig.
- Fagperson med solid og relevant erfaring fra komplekse virksomheter med konkrete og dokumenterte resultater.
- Krav til lederutdanning og/eller ledererfaring - Bør ha relevant tilleggsutdanning og erfaring innen ledelse, evt. vilje til å gjennomføre det.
- God kjennskap til spesialisthelsetjenesten og sykehusdrift.
Personlige egenskaper
- Engasjert, tillitsvekkende og samlende leder, med evne til å bygge gode relasjoner og skape gode samarbeidsforhold.
- Ansvarlig, helhetstenkende og handlekraftig.
- Gjennomføringsevne, resultat- og løsningsorientert.
- Nytenkende og ambisiøs.
- Inspirerende og motiverende.
- Motivasjon for å være leder og klar forståelse og mål for lederrollen.
- Personlig egnethet vil være av avgjørende betydning i utvelgelsen.
Vi tilbyr
- Spennende lederutfordringer i en organisasjon i utvikling.
- Lederutviklingsprogram.
- Faglige utfordringer.
- God pensjonsordning gjennom KLP.
- Behjelpelig med overgangsbolig.
- Hyggelig arbeidsmiljø og aktivt bedriftsidrettslag.
- Å jobbe i Mjøsområdet vil gi deg mulighet til å kombinere en spennende jobb med en aktiv og variert fritid da det er nærhet mellom hjem/jobb/barnehager/skole. I tillegg er det kort vei til storbylivet i Oslo og Gardemoen, samt mulighet for vakre naturopplevelser i fjellheimen i nærområdet.
- Det må påregnes noe reisevirksomhet
https://www.lillehammer.com/
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Kari Mette Vika, Konstituert Divisjonsdirektør, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Ann Margit Dobloug Mengshoel, HR-sjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Anders Sandvigs Gate 17
2609 Lillehammer
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Sykehuset Innlandet HF
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon03
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 06.10.2019