Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Forskar (4 år) Universitetet i Bergen

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Kunnskap som formar samfunnet

Gjennom eit sterkt og tett samspel med omverda - globalt, nasjonalt og lokalt - skal vi medverke til eit samfunn bygd på kunnskap, ferdigheiter og haldningar.

Vil du vere med å forme framtida?

Video: https://www.youtube.com/watch?v=0E0cOZpZQXY

Forskar

Ved Det medisinske fakultet, Klinisk institutt 2, er det ledig ei fast stilling som forskar (100 %) frå 1.1.2020. Stillinga er ekstern finansiert, og er for tida knytt til prosjekt Mohn ernæringsforskingslaboratorium. Prosjektet har ei førebels finansiering i fire (4) år.

Om prosjektet/arbeidsoppgåver:
  • Stillinga som forskar er knytt til arbeidspakke II - Molekylære og funksjonelle studiar av diett-gen interaksjon og prosjektet går ut på å kartleggja grunnleggande molekylære mekanismar av metabolismen i fettvev,
  • Forskaren vil også få eit spesielt ansvar for gjennomføring av kliniske diett-intervensjonsstudiar, mellom anna CARBFUNC-studien, kor målet er å finne ut om karbohydratkvalitet/-kvantitet påverkar utvikling av fedme(Kort punktvis beskriving)
Kvalifikasjonar og eigenskapar:

-søkjar må ha relevant norsk ph.d.-grad eller tilsvarande doktorgrad
-søkjar må ha vitskaplege kvalifikasjonar på postdoktor-/forskernivå innen ernæring, cellebiologi, metabolisme, molekylærbiologi, transkriptomanalyser og genomikk/genetikk
-kandiaten må ha god kjennskap til- og publikasjonar innan forskningsfeltet fedme og type 2 diabetes -søkjar må ha erfaring med utarbeiding av prosjektsøknadar, med å utvikle og leie forskningsprosjekt innan fokusområda fedme og diabetes og han/ho må ha vist evne til å hente inn ekstern forskningsfinansiering -kandidaten må ha erfaring med undervisning og rettleiing av master- og doktorgradstudentar. Erfaring som houvdrettleiar tilleggast vekt. -evne til sjølvstendig initiativ og evne til samarbeid vert vektlagt i vurdering av søkjarane -kandidaten må ha høg arbeidskapasitet og entusiasme for forsking -søkjar må vere særs god i munnleg og skriftleg norsk og engelsk -det er ein føremon om kandidaten har erfaring frå internasjonalt samarbeid innan ernæring og genomikk, og at han/ho har gjennomført ein periode som postdoktor ved eit fremståande utenlandsk universitet

Vi kan tilby:
  • eit godt og utfordrande arbeidsmiljø i forskingsfronten innan ernæring, fedme og diabetes.
  • løn etter lønssteg 59 - 62 (kode 1109/lønsramme 24.3 - 24.6) i lønsregulativet til staten ved tilsetjing, for tida 523 800 - 552 800 kr brutto pr. år for ei fulltidsstilling, vidare opprykk skjer etter tenesteansiennitet i stillinga. For spesielt kvalifiserte søkjarar kan høgare lønn vurderas
  • Medlemsskap i Statens pensjonskasse
  • Gode
Søknaden skal innehalde:
  • eit søknadsbrev der du skriv om din motivasjon, kvifor du søkjer stillinga og kvifor du passer til denne
  • ei oversikt over utdanning og arbeidserfaring (CV)
  • attesterte kopiar av vitnemål og relevante attestar (Søkjarar med utanlandsk utdanning må leggje ved både vitnemål på original språket og autoriserte omsetjingar)
  • publikasjonar, vitskaplege/faglege arbeid du ønskjer at det skal takast omsyn til ved vurderinga (maks 10 i pfd) og ei liste over desse
  • doktorgradsavhandlinga (pdf)
  • to referansar (namn og kontaktinformasjon)
    Det er særs viktig at kvart av dei vitskaplege arbeida som det skal takast omsyn til ved vurderinga i sin heilskap vert lasta opp som pdf vedlegg til søknaden.
Følgande premiss er lagt til grunn for stillinga som forskar:
  • Forskaren skal vere medlem i forskningsgruppa som fagfeltet hører innunder
  • Lønsutgiftene skal så langt som mogleg vere 100 % eksternt finansiert
  • Forskaren skal aktivt bidra til å innhente eksterne prosjektmidler til fagmiljøet, til
  • både seg sjøl og andre, fra NFR, EU og andre kjelder
  • Forskaren har i vente å ha si forskingsaktivitet finansiert av prosjekta forskaren og
  • forskingsgruppa rundt forskaren arbeider med
  • Instituttleiar kan pålegge forskaren arbeid inn mot bestemte forskingsprosjekt
  • Forskaren kan ha verv, delta i komitear, utval m.m. innan UiB
  • Forskaren har ikkje undervisingsplikt, men har i vente å rettleia master- og ph.d. studentar i den grad dette går inn som ein naturleg del av forskingsverksemda i
  • forskingsgruppa
  • Forskaren kan søke kompetanseopprykk etter reglementet for opprykk
  • Grunnlaget for stillinga opphøyrer dersom prosjektfinansieringa opphøyrer, og ny lovom statens ansatte mv. om oppseiing og fortrinnsrett vil gjerast gjeldande.
Generell informasjon:

Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å vende seg til professor Gunnar Mellgren, e-post Logg inn for å se kontaktinformasjon, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon.

Den statlege arbeidsstyrken skal i størst mogleg grad spegle mangfaldet i befolkninga. Personar med innvandrarbakgrunn og personar med nedsett funksjonsevne blir oppmoda om å søkje stillinga.

Universitetet i Bergen nyttar meirinnsyn ved tilsetjing i vitskaplege stillingar.

Opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.

Nærare om tilsettingsprosessen

Se annonsen og søk på stillingen





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Servicetorget trenger tilkallingsvikarer! Det hender vi har behov for litt ekstra hjelp. Kan du da muligens jobbe hos oss, og komme på kort varsel?! Vi holder til på Kongsvinger, 1 times reisevei fra Oslo.   Servicetorget holder til i lokalene til Kongsvinger sykehus, Parkvegen 35, og er tilknyttet Divisjon Facilities Management (DFM), Sikkerhet og service.Hos oss er vi til sammen 8 ansatte (inkl leder) i forskjellige stillingsstørrelser. Vi jobber turnus, så hos oss er det arbeid på dag, kveld, helg og helligdager.  Arbeidsoppgaver Ekspedisjon- informasjon og veiledning til pasienter, besøkende og ansatte ved sykehuset.   Registrere oppmøte, oppgjør, timeoppsett til pasienter på poliklinikk. Registrere diagnoser og prosedyrer i elektronisk pasientjournal Skriving av journaler, notater, henvisninger, epikriser i det pasientadminitrative systemet DIPS  Telefonhenvendelser  Postsortering Utstedelse av adgangskort og sertifikater til e-resept og kjernejournal  Bestilling av drosje/pasientreiser Kvalifikasjoner 3-årig videregående skole eller relevant praksis kan kompensere for manglende formell utdanning  God kjennskap til data som arbeidsverktøy Søker må kunne arbeide målrettet, selvstendig og evne til å ha oversikt /orden i en hektisk hverdag  Gode norsk-kunnskaper både skriftlig og muntlig Må kunne kommunisere på engelsk Kjennskap til DIPS er en fordel!! Personlige egenskaper Serviceinnstilt -med et smil på lur! Fleksibel  Evne til å jobbe strukturert og nøyaktig  Gode kommunikasjonsevner Personlig egnethet vil bli vektlagt Vi tilbyr En arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre Varierte oppgaver og jobbrullering Kontinuerlig forbedring  Tverrfaglig samarbeid  Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks. hytteutleie, teaterbilletter m.m.  Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud
14.11.2019 Kongsvinger
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB provides a full range of solutions to connect, protect, control and measure a wide range of electrical installations, enclosures, switchboards, electronics and electromechanical devices. The business improves the reliability and efficiency of its customers’ activities across all major industries including the residential sector Your responsibilities - Customer support related to reported non-conformities from customers internationally. - Ownership of selected customer quality issues. - Participate in problem solving and root cause analysis. - Manage cross organizational and cross functional quality improvement projects. - Analyze process-, product- and production deviations and initiate improvements. - Cooperate with ABBs global service organization. Your background - Electrical or Mechanical Engineer or similar relevant background with analytical skills. - Preferably be experienced in quality related work and have knowledge to “Lean” and “Six Sigma” principles. - Have good technical interest and understanding. - Be able to communicate verbally and in writing in Norwegian and English. - Have good personal relations and good ability to work in teams. - Be comfortable to work with people from several cultures globally. - Be service minded, positive and customer focused.   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.We offer:- On the job training, personal development and career opportunities- Competitive rewarding conditions- Flexible working hours- Retirement scheme and insurances- Working environment and culture that are appreciated by the colleagues- Positive, exciting and challenging every day- Ambitions for growth and successThe base for this position is Skien, Telemark.The application-deadline is 04.12.2019For more information about the position, please contact: Rune Heggekroken on e-mail rune.heggekroken@no.abb.comWe look forward to receiving your application and CV through our job portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
14.11.2019 Skien
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB is a leader in power and automation technologies that enable utility and industry customers to improve their performance while lowering environmental impact. The ABB Group of companies operates in around 100 countries and employs about 147,000 people. To the shipping industry, ABB offers an extensive portfolio of integrated marine systems and solutions that improve the flexibility, reliability and energy efficiency of vessels. By coupling power, automation and advisory, proven fuel-efficient technologies and services that ensure maximum vessel uptime, ABB is in a unique position to improve the profitability of customers' business throughout the entire lifecycle of a fleet.We are looking for a R&D Product Manager, Power & Energy Management System at ABB AS, Marine & Ports business line in Billingstad, Oslo, Norway. Electric propulsion, AC or DC distribution, energy storage systems and new renewable energy sources for different vessel types are part of ABB’s offering to the marine industry. In this position, your responsibility is to lead the development of new features and maintenance of existing features of power and energy management systems, with a team of R&D engineers and in-line with product roadmap.This role reports to global PG Technology/R&D management, PG Electric Solutions and PG Automation and Control. We offer you an interesting and challenging role in an international and dynamic working environment in the marine industry. In this role, you have the opportunity to become an expert in energy management, as well as the opportunity to develop your career in a global company. Your responsibilities Building a technology portfolio for power and energy management systems in collaboration with product management. Managing the development and taking ownership of relevant technology and solutions. Managing the R&D releases, hereunder documentation and testing. Mapping product technical requirements for different vessel types and operations. Building and developing relationships with key stakeholders from global units. Communicating the R&D roadmap and plans to key functional stakeholders (product management, sales, operation, service) Your background B.Sc. or M.Sc. degree in electrical and/or control engineering or similar. A few years of work experience related to control of electrical power systems. Excellent communication and organization skills. Ability to analyze and propose solutions Business and customer orientation Willingness to take ownership and responsibility Excellent English skills. Willingness to travel. Ideally, you have prior knowledge of power and energy management systems Experience working in an international environment and specific local requirements is an advantage   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.As your employer, ABB can offer:• Technical and personal challenges in a positive and innovative environment.• Informal and good work relations between co-workers and managers.• Positive and exciting work environment in a global organization with future career opportunities.• Professional growth.• Various company benefits.ABB Marine & Ports is located at Billingstad in Asker today, but will be moving office to Fornebu in early 2020. This position will therefore be based at Fornebu.We are looking forward to receiving your applicationletter and CV through the ABB jobportal by 04.12.2019For any questions regarding the position please contact Jan-Fredrik Hansen on email jan-fredrik.hansen@no.abb.com or phone +47 22872627Please note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.  
14.11.2019 Asker
I forbindelse med økt aktivitet søker vi etter flere servicemontører og svakstrømsmontører til vår avdeling i Bodø. Avdelingen har 35 medarbeidere og en omsetning på ca. 40 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Bodø og på Fauske.     Arbeidsoppgaver Som servicemontør i Bravida arbeider du selvstendig i ulike type serviceoppdrag for bedrifts- og privatmarkedet, store som små. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring serviceoppdrag  Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Dokumentasjonsarbeid  Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet – ha ansvar for god HMS-kultur  Kvalifikasjoner Fagbrev elektriker gr. L eller gr. S Minimum 2 års erfaring som elektriker Erfaring fra servicearbeid er en fordel Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne   Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk   Vi tilbyr  En stilling i et solid selskap med trygge vilkår Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling En arbeidsdag med oppdrag for spennede kunder  Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø Disponering av egen servicebil    Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 24.12.2019, men søknader vil bli behandlet fortløpende. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Asbjørn Inge Johansen Serviceleder +47 992 86 646 asbjorn.i.johansen@bravida.no Finn Paulsen Avdelingssjef + 47 975 95 471 finn.paulsen@bravida.no Lenke til denne sidenhttps://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4472&rmlang=NO
14.11.2019 Bodø
Vi søker etter en fagansvarlig elektro til vår elektroavdeling i Bodø. Avdelingen har ca 35 medarbeidere og en omsetning på ca. 40 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Bodø/Meløyområdet. Typiske oppdrag er små og mellomstore prosjekter og servicejobber hos næringskunder og privatkunder. Vi har sammen med våre øvrige avdelinger et sterkt ønske om vekst i Bodøområdet. Vi søker derfor en «fremoverlent» og strukturert bidragsyter til vår avdeling.   Arbeidsoppgaver Som fagansvarlig/installatør skal du bidra til å utvikle mål, strategier og handlingsplaner ihht internkontrollforskriften. Du har ansvar for faglige godkjenninger i forhold til el-tilsynet, andre lovpålagte krav eller bransjeordninger og rapporteringer. Som fagansvarlig får du i Bravida frihet under ansvar. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Befaringer Personellhåndtering Internkurs / opplæring Kvalitetssikring av anlegg HMS Være med i tilbud og kalkulasjonsarbeid Oppstartsmøter og byggemøter Lede og engasjere medarbeidere Kommunikasjon mot kunder, konsulenter og byggeledelse Rapportering til avdelingssjef Tydelig kommunikasjon med kunder og medarbeidere   Kvalifikasjoner Ingeniørutdanning eller annen teknisk utdannelse på høyskole/fagskole Ønskelig med erfaring i tilsvarende rolle God kompetanse innen elektro God kjennskap til bransjen God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 15.12.2019, men søknader blir behandlet fortløpende. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Finn Paulsen Avdelingssjef + 47 975 95 471 finn.paulsen@bravida.no Torfinn Rolandsen Regionsdirektør +47 930 45 658   Lenke til denne sidenhttps://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4460&rmlang=NO
14.11.2019 Bodø
Om avdelingen I forbindelse med økt kundeportefølje søker vi etter flere telekommunikasjonsmontører / svakstrømsmontører til vår avdeling Oslo Telematikk. Avdelingen har 24 medarbeidere og en omsetning på ca. 25 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i området Oslo og omegn. Oslo Telematikk driver med serviceoppdrag, rammeavtaler og prosjekter for offentlige og private bedrifter. Oppdragene består i strukturert kabling, samt arbeid på mørk, og internfiber.   Arbeidsoppgaver I Bravida får du arbeide selvstendig i ulike serviceoppdrag for bedrifts- og privatmarkedet. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur   Kvalifikasjoner Fagbrev Telekommunikasjon gr. S, eventuelt gr. L med erfaring innen svakstrøm Minimum 2 års erfaring som Telekommunikasjonsmontør / Elektriker Erfaring med fiberoptiske systemer, prosjektering og utføring Erfaring fra servicearbeid er en fordel Fordel med flere fagbrev innen elektro Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne   Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk   Bravida tilbyr En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad. Søknadsfrist er satt til 24.12.2019 men send gjerne inn din søknad allerede idag! Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Lasse Schmidt Avdelingssjef + 47 995 818 56 lasse.schmidt@bravida.no Bjørn Aage Aaland Serviceleder +47 92219572 Bjorn.aaland@bravida.no Lenke til denne siden https://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4471&rmlang=NO
14.11.2019 Oslo
Agder Energi Nett AS har ansvar for distribusjon av elektrisk energi og har områdekonsesjon for Agder-Fylkene. Agder Energi Nett er et innovativt selskap i sterk utvikling med utstrakt digitalisering og sensorteknologi.For å sikre en best mulig leveringssikkerhet og - kvalitet, står selskapet foran betydelige investeringer i årene fremover. Avdeling Prosesskontroll og Analyse i seksjon Nettdrift har ansvaret for prosesskontroll systemer som Scada, DMS(Distribution Management System), samband, vern og kontrollanlegg, fjernstyringssystemer, feilanalyse, FASIT registrering, reléplaner, og støttesystemer rundt nettsentralen. I avdelingen er det nå ledig stilling knyttet til arbeid med daglig drift av Scada system, samband og fjernstyrings- systemer tilknyttet dette. Det kan også være behov for kompetanse rundt prosjektering og prosjektledelse av alle typer fjernstyringsanlegg. Stillingen rapporterer til avdelingsleder. Arbeidsoppgaver Systemingeniør for daglig drift og engineering av scada systemer Prosjektering av mindre fjernstyringsanlegg Prosjektering av sambandsløsninger til fjernstyringssystemer Drift og utvikling av sambandsløsninger til fjernstyringsanlegg Oppfølging og feilretting av fjernstyringssystemer Oppfølging og dokumentasjon av anlegg i dokumentasjonssystem i Agder Energi Deltagelse i prosjekter ved nyanlegg og rehabilitering Arbeid med diverse lokalkontrollanlegg og programmering av disse Deltagelse i påkallingsordning Kvalifikasjoner Utdannelse på minimum Bachelor-nivå innenfor fagområdene Elkraft/Fornybar energi/Automasjon/IKT Annen relevant utdanning og praksis kan vurderes Fagbrev elektrofaget er en fordel Det er ønskelig med erfaring fra kontroll og styresystemer Bilsertifikat klasse B God skriftlige og muntlige norskkunnskaper Personlige egenskaper Serviceinnstilt med gode samarbeidsevner Evne og vilje til å lære nye oppgaver Selvgående, selvstendig og kunnskapssøkende Positivt innstilt til arbeidet - "Stå på" evne Utviklingsorientert og endringsvillig Legg inn vitnemål og annen relevant dokumentasjon som vedlegg til CV'en
14.11.2019 Kristiansand
EVRY Financial Services er en ledende leverandør av løsninger og tjenester til bank og finansvirksomheter. EVRY leverer en total verdikjede innen forretningsområdet Cards og våre kunder er fra store internasjonale selskaper og Fintech til mindre lokale banker. EVRY har styrket sin posisjon innen kortområdet og basert på økt kundetilgang og stor etterspørsel, søker vi en Business Manager til å ta del i vår vekst og ivareta både nåværende og nye kunder. Vi er i dag 500 ansatte innenfor kortområde og dekker det nordiske markedet samt UK og Irland. Du vil jobbe tett med høyt kompetente medarbeidere fra flere andre områder, for eksempel Kortproduksjon, Fraud Prevention, fakturering, kortadministrasjon og andre tilhørende tjenester   Hvordan vi jobberVi har høye ambisjoner, og vi vil være ledende på teknologi. Vi er lidenskapelig opptatt av kreative løsninger, og vi er alltid nysgjerrige på å se hva det neste digitale gjennombruddet blir. Siden teknologien raskt fornyes må vi være smidige, tenke fremover og se løsninger. Vår arbeidsplass karakteriseres av fleksibilitet, noe som gir deg muligheten til å påvirke når og hvor du jobber. I denne stillingen vil du kunne jobbe innenfor en rekke ulike områder. Ha det totale salgsansvaret for en utvalgt kundeportefølje Ansvar for oppfølging og gjennomføring av nødvendige kunde og salgsaktiviteter Delta i RFP og BID prosesser Som Business Manager (BM) er du bindeleddet mellom kunden og EVRY Card Services og EVRY`s sine ulike leveranseenheter. Som BM jobber du i grenselandet mellom leverende enheter med mål om å optimalisere kundeopplevelsen og EVRYs leveranse. Dette medfører at du jobber aktivt med oppfølging av kundeleveranser, kvalitet samt være kundens rådgiver for utvikling av deres portefølje.   Er du den vi ser etter? I EVRY er vi svært opptatt av våre kunder, og du må derfor være serviceinnstilt, ha en positiv holdning og være opptatt av å levere kvalitet. Vi er i rask endring og dette krever at du er fleksibel, selvstendig og motiveres av gode resultater. Vi ser også for oss at du har følgende bakgrunn: Universitets- eller høyskoleutdanning. el. tilsvarende Dokumentert erfaring kan i noen tilfeller kompensere for manglende utdanning. Er flytende i et skandinavisk språk, samt behersker engelsk på en fullverdig måte Erfaring og kunnskap fra kortselskaper eller bank er en fordel Erfaring fra å arbeide med kundekontakt/konsulentarbeidet Relasjonsbygger internt/eksternt   Vi tilbyr Vår størrelse er vår styrke. Som et av de ledende IT-selskapene i Norden kan vi tilby deg flere muligheter enn andre selskaper i bransjen. I EVRY vil du ha muligheten til å jobbe med mange varierte arbeidsoppgaver, ha stor fleksibilitet i stillingen og gode muligheter for karriereutvikling, gjennom EVRY Academy og egne karriereprogrammer. EVRY har også et stort indre jobbmarked som gir deg mulighet til å bytte jobb uten å bytte arbeidsgiver.  Ulike bakgrunner og innfallsvinkler, humor og stor takhøyde er noe vi liker. EVRY preges av et aktivt og inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer, hvor du vil ha muligheten til å delta i flere faglige og sosiale nettverk som Young Professionals, Female@EVRY, Active@EVRY m.m.   ArbeidsstedOslo/Fornebu   Høres dette ut som en stilling for deg?Alle søknader behandles fortløpende, så vi anbefaler deg å sende inn din søknad snarest.  Vi ser frem til å høre fra deg!
14.11.2019 Oslo
Vis alle 21.492 ledige stillinger

Universitetet i Bergen er ein anerkjend utdannings- og forskingsinstitusjon, organisert i sju fakultet og omlag 54 institutt og faglege senter. Campus ligg i sentrale delar av Bergen med universitetsområde på Nygårdshøyden, Haukeland, Marineholmen, Møllendalsveien og Årstad.

Det medisinske fakultet består av fem institutt og sju senter. Les meir om fakultet og tilhøyrande institutt.

Les mer om Universitetet i Bergen

Stillingsbeskrivelse

Kunnskap som formar samfunnet

Gjennom eit sterkt og tett samspel med omverda - globalt, nasjonalt og lokalt - skal vi medverke til eit samfunn bygd på kunnskap, ferdigheiter og haldningar.

Vil du vere med å forme framtida?

Video: https://www.youtube.com/watch?v=0E0cOZpZQXY

Forskar

Ved Det medisinske fakultet, Klinisk institutt 2, er det ledig ei fast stilling som forskar (100 %) frå 1.1.2020. Stillinga er ekstern finansiert, og er for tida knytt til prosjekt Mohn ernæringsforskingslaboratorium. Prosjektet har ei førebels finansiering i fire (4) år.

Om prosjektet/arbeidsoppgåver:
  • Stillinga som forskar er knytt til arbeidspakke II - Molekylære og funksjonelle studiar av diett-gen interaksjon og prosjektet går ut på å kartleggja grunnleggande molekylære mekanismar av metabolismen i fettvev,
  • Forskaren vil også få eit spesielt ansvar for gjennomføring av kliniske diett-intervensjonsstudiar, mellom anna CARBFUNC-studien, kor målet er å finne ut om karbohydratkvalitet/-kvantitet påverkar utvikling av fedme(Kort punktvis beskriving)
Kvalifikasjonar og eigenskapar:

-søkjar må ha relevant norsk ph.d.-grad eller tilsvarande doktorgrad
-søkjar må ha vitskaplege kvalifikasjonar på postdoktor-/forskernivå innen ernæring, cellebiologi, metabolisme, molekylærbiologi, transkriptomanalyser og genomikk/genetikk
-kandiaten må ha god kjennskap til- og publikasjonar innan forskningsfeltet fedme og type 2 diabetes -søkjar må ha erfaring med utarbeiding av prosjektsøknadar, med å utvikle og leie forskningsprosjekt innan fokusområda fedme og diabetes og han/ho må ha vist evne til å hente inn ekstern forskningsfinansiering -kandidaten må ha erfaring med undervisning og rettleiing av master- og doktorgradstudentar. Erfaring som houvdrettleiar tilleggast vekt. -evne til sjølvstendig initiativ og evne til samarbeid vert vektlagt i vurdering av søkjarane -kandidaten må ha høg arbeidskapasitet og entusiasme for forsking -søkjar må vere særs god i munnleg og skriftleg norsk og engelsk -det er ein føremon om kandidaten har erfaring frå internasjonalt samarbeid innan ernæring og genomikk, og at han/ho har gjennomført ein periode som postdoktor ved eit fremståande utenlandsk universitet

Vi kan tilby:
  • eit godt og utfordrande arbeidsmiljø i forskingsfronten innan ernæring, fedme og diabetes.
  • løn etter lønssteg 59 - 62 (kode 1109/lønsramme 24.3 - 24.6) i lønsregulativet til staten ved tilsetjing, for tida 523 800 - 552 800 kr brutto pr. år for ei fulltidsstilling, vidare opprykk skjer etter tenesteansiennitet i stillinga. For spesielt kvalifiserte søkjarar kan høgare lønn vurderas
  • Medlemsskap i Statens pensjonskasse
  • Gode
Søknaden skal innehalde:
  • eit søknadsbrev der du skriv om din motivasjon, kvifor du søkjer stillinga og kvifor du passer til denne
  • ei oversikt over utdanning og arbeidserfaring (CV)
  • attesterte kopiar av vitnemål og relevante attestar (Søkjarar med utanlandsk utdanning må leggje ved både vitnemål på original språket og autoriserte omsetjingar)
  • publikasjonar, vitskaplege/faglege arbeid du ønskjer at det skal takast omsyn til ved vurderinga (maks 10 i pfd) og ei liste over desse
  • doktorgradsavhandlinga (pdf)
  • to referansar (namn og kontaktinformasjon)
    Det er særs viktig at kvart av dei vitskaplege arbeida som det skal takast omsyn til ved vurderinga i sin heilskap vert lasta opp som pdf vedlegg til søknaden.
Følgande premiss er lagt til grunn for stillinga som forskar:
  • Forskaren skal vere medlem i forskningsgruppa som fagfeltet hører innunder
  • Lønsutgiftene skal så langt som mogleg vere 100 % eksternt finansiert
  • Forskaren skal aktivt bidra til å innhente eksterne prosjektmidler til fagmiljøet, til
  • både seg sjøl og andre, fra NFR, EU og andre kjelder
  • Forskaren har i vente å ha si forskingsaktivitet finansiert av prosjekta forskaren og
  • forskingsgruppa rundt forskaren arbeider med
  • Instituttleiar kan pålegge forskaren arbeid inn mot bestemte forskingsprosjekt
  • Forskaren kan ha verv, delta i komitear, utval m.m. innan UiB
  • Forskaren har ikkje undervisingsplikt, men har i vente å rettleia master- og ph.d. studentar i den grad dette går inn som ein naturleg del av forskingsverksemda i
  • forskingsgruppa
  • Forskaren kan søke kompetanseopprykk etter reglementet for opprykk
  • Grunnlaget for stillinga opphøyrer dersom prosjektfinansieringa opphøyrer, og ny lovom statens ansatte mv. om oppseiing og fortrinnsrett vil gjerast gjeldande.
Generell informasjon:

Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å vende seg til professor Gunnar Mellgren, e-post Logg inn for å se kontaktinformasjon, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon.

Den statlege arbeidsstyrken skal i størst mogleg grad spegle mangfaldet i befolkninga. Personar med innvandrarbakgrunn og personar med nedsett funksjonsevne blir oppmoda om å søkje stillinga.

Universitetet i Bergen nyttar meirinnsyn ved tilsetjing i vitskaplege stillingar.

Opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.

Nærare om tilsettingsprosessen

Se annonsen og søk på stillingen





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • NOV 17
    2019
    8 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 18
    2019
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 24
    2019
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Fakta om Universitetet i Bergen