Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stipendiat sekvensering og fylogenetiske analyser av marine organismer UiT Norges arktiske universitet

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Om stillingen

Ved (BFE), UiT Norges arktiske universitet er det ledig en stilling som stipendiat for søker som ønsker å ta graden philosophia doctor (ph.d.). PhD stillingen er hovedsakelig innenfor bioinformatikk. Stillingen er lagt til Institutt for arktisk og marin biologi og forskningsgruppen mikroorganismer og planter.

Tilsettingen gjelder for 4 år.

Målet er at skal føre fram til doktorgrad (ph.d). Opptak til doktorgradsprogram er en forutsetning for tilsetting, og studieperioden starter ved tiltredelse i stillingen. Stipendiaten deltar i fakultetets forskerutdanning, og doktorgradsprosjektet gjennomføres i løpet av tilsettingsperioden. Informasjon om søknadsprosessen for opptak til ph.d.-programmet og ph.d. forskrift finnes på ph.d.-nettsidene til Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi.

(AMB) samler 6 forskningsgrupper i biologi i et stort institutt som er lokalisert på flere bygg. Instituttets faglige aktivitet spenner vidt og dekker forskning og utdanning fra molekylære mekanismer på cellenivå, fysiologiske tilpasninger hos organismer til økologiske interaksjoner i akvatiske og terrestre miljøer. Instituttet representerer en tidsriktig og spennende faglig enhet i biologi som møter faglige utfordringer innen grunnforskning, næringsrettet og forvaltningsrettet forskning med et sterkt fokus på Nordområdene. Instituttet har samarbeid med regionale institusjoner som Framsenteret, Havforskningsinstituttet og Bioforsk om omfattende nasjonalt og internasjonalt forskningssamarbeid. Ved AMB er det for tiden 52 faste vitenskapelig ansatte, 9 administrative og 23 ansatte i tekniske stillinger, samt 65 midlertidig ansatte forskere, ph.d stipendiater og teknikere.

Kontakt

For mer informasjon om stillingen og prosjektet kan du kontakte:

Professor Ines Heiland Logg inn for å se kontaktinformasjon

Stillingens forskningsområde

PhD-studenten vil ha sitt hovedarbeidsområde innen bioinformatiske og statistiske analyser av DNA og protein sekvenser.

Prosjektet gjennomføres i samarbeid med nasjonale og internasjonale partnere.

Kvalifikasjoner

Den som tilsettes må dokumentere kompetanse i biologi, innbefattet biokjemi, molekylærbiologi, bioteknologi, biofysikk, bioinformatikk/biomatematikk eller tilsvarende fagfelter på masternivå. I tillegg kreves det at kandidater som har utdanning innenfor et biologisk/biokjemisk fagfelt må har god kunnskap innenfor matematikk, statistikk eller (bio)informatikk. Kandidater som har utdanning innenfor bioinformatikk /biomatematikk må påvise god kunnskap og erfaring innenfor biologi/biokjemi. Kandidater som har påvist kunnskap innenfor molekylærbiologi, genregulasjon eller biokjemi fortrekkes. Kandidaten bør være motivert for vitenskapelig arbeid, ha gode analytiske, skriftlige og samarbeids-egenskaper. Personlig egnethet tillegges vekt.

Søkeren må beherske engelsk flytende, både skriftlig og muntlig.

.

Plan for stipendiatperioden:

Opptak til doktorgradsprogram er en forutsetning for tiltredelse som stipendiat i for graden philosophiae doctor(ph.d) ved UiT Norges arktiske universitet. Ved tilsetting fattes det et vedtak om midlertidig opptak til ph.d.-program. Den tilsatte kandidaten skal innen seks uker etter tiltredelse sende inn til forskningsseksjonen. Søknaden omfatter blant annet bearbeidet prosjektbeskrivelse, avtaler og plan for gjennomføring av utdanningen. Dersom ph.d.-avtale ikke foreligger innen fristen, kan arbeidsgiver heve avtalen, jf. § 1-3(8) i

Arbeidsbetingelser

Normal tilsettingsperiode er fire år. Ph.d.-studiet er normert til tre år. Det fjerde året, fordelt med 25 % pr år, skal brukes til undervisning eller andre arbeidsoppgaver for universitetet, jf. retningslinjer for stipendiaters arbeidsoppgaver.

Stillingen vil spesielt bli tillagt undervisning på emner tilknyttet forskningsgruppen Mikroorganismer og planter.

Kortere tilsettingsperiode kan gis dersom stipendiaten alt har gjennomført deler av sitt forskerutdanningsprogram, eller når ansettelsen bygger på tidligere tilsetting i utdanningsstilling (stipendiat, vitenskapelig assistent og liknende), slik at total tid til forskerutdanning blir tre år.

Stilling som stipendiat lønnes etter statens regulativ kode 1017. Det trekkes 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse.

Flest mulig bør få anledning til å gjennomgå en forskerutdanning. Om du allerede har oppnådd en doktorgrad eller har tilsvarende kompetanse, er du ikke aktuell for tilsetting i denne stillingen.

Slik søker du

Søkerne vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Ved bedømmelsen vil hovedvekten bli lagt på søkerens potensial for forskning slik det fremgår av:

  • masteroppgaven eller tilsvarende,
  • eventuelle andre vitenskapelige arbeider

I tillegg kan det tas det hensyn til yrkespraksis og annen virksomhet av betydning for gjennomføring av doktorgradsstudiet, og til eventuelle pedagogiske kvalifikasjoner. Herunder pedagogisk utdanning, undervisningserfaring, erfaring fra popularisering samt erfaring/utdanning fra andre typer formidling. De søkerne som vurderes å være best kvalifisert vil bli innkalt til intervju. Intervju skal blant annet ta sikte på å avklare personlig egnethet for stillingen. Søkere må ta med originale vitnemål og attester til intervju.

Send inn din søknad via

For å bli vurdert av bedømmelseskomiteen er det viktig at vedlagte dokumenter som er nevnt nedenfor vedlegges i Jobbnorge innen søknadsfristen utløp. Dokumenter som skal vurderes må være sertifisert og oversatt til skandinavisk eller engelsk.

Vedlegg til søknadsbrev:

  • CV (fullstendig oversikt over utdanning, praksis og faglig arbeid)
  • vitnemål og karakterutskrift fra bachelorgrad eller tilsvarende
  • vitnemål og karakterutskrift fra mastergrad eller tilsvarende
  • masteroppgaven eller tilsvarende
  • diploma supplement for avlagte grader
  • dokumentasjon av engelskkunnskaper
  • attester og referanser med kontaktinformasjon
  • liste over arbeider og beskrivelse av disse

Listen over arbeider skal ha følgende opplysninger:

  • forfatter(e), arbeidets tittel.
  • for artikler: tidsskriftets navn og volum, artikkelens første og siste sidetall, årstall.
  • for publikasjoner: forlag, trykkested, år og sidetall.

Arbeider - publiserte eller upubliserte arbeider som søkeren ønsker det skal bli tatt hensyn til i bedømmelsen skal legges som vedlegg til søknaden.

Søknad og vedlegg via e-post kan ikke godkjennes.

Generell informasjon

Tilsettingen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for offentlige tjenestemenn, og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer .

Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn. UiT er IA-virksomhet, og legger derfor vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for tilsatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson.

Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.

Se annonsen og søk på stillingen





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Servicetorget trenger tilkallingsvikarer! Det hender vi har behov for litt ekstra hjelp. Kan du da muligens jobbe hos oss, og komme på kort varsel?! Vi holder til på Kongsvinger, 1 times reisevei fra Oslo.   Servicetorget holder til i lokalene til Kongsvinger sykehus, Parkvegen 35, og er tilknyttet Divisjon Facilities Management (DFM), Sikkerhet og service.Hos oss er vi til sammen 8 ansatte (inkl leder) i forskjellige stillingsstørrelser. Vi jobber turnus, så hos oss er det arbeid på dag, kveld, helg og helligdager.  Arbeidsoppgaver Ekspedisjon- informasjon og veiledning til pasienter, besøkende og ansatte ved sykehuset.   Registrere oppmøte, oppgjør, timeoppsett til pasienter på poliklinikk. Registrere diagnoser og prosedyrer i elektronisk pasientjournal Skriving av journaler, notater, henvisninger, epikriser i det pasientadminitrative systemet DIPS  Telefonhenvendelser  Postsortering Utstedelse av adgangskort og sertifikater til e-resept og kjernejournal  Bestilling av drosje/pasientreiser Kvalifikasjoner 3-årig videregående skole eller relevant praksis kan kompensere for manglende formell utdanning  God kjennskap til data som arbeidsverktøy Søker må kunne arbeide målrettet, selvstendig og evne til å ha oversikt /orden i en hektisk hverdag  Gode norsk-kunnskaper både skriftlig og muntlig Må kunne kommunisere på engelsk Kjennskap til DIPS er en fordel!! Personlige egenskaper Serviceinnstilt -med et smil på lur! Fleksibel  Evne til å jobbe strukturert og nøyaktig  Gode kommunikasjonsevner Personlig egnethet vil bli vektlagt Vi tilbyr En arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre Varierte oppgaver og jobbrullering Kontinuerlig forbedring  Tverrfaglig samarbeid  Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks. hytteutleie, teaterbilletter m.m.  Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud
14.11.2019 Kongsvinger
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB provides a full range of solutions to connect, protect, control and measure a wide range of electrical installations, enclosures, switchboards, electronics and electromechanical devices. The business improves the reliability and efficiency of its customers’ activities across all major industries including the residential sector Your responsibilities - Customer support related to reported non-conformities from customers internationally. - Ownership of selected customer quality issues. - Participate in problem solving and root cause analysis. - Manage cross organizational and cross functional quality improvement projects. - Analyze process-, product- and production deviations and initiate improvements. - Cooperate with ABBs global service organization. Your background - Electrical or Mechanical Engineer or similar relevant background with analytical skills. - Preferably be experienced in quality related work and have knowledge to “Lean” and “Six Sigma” principles. - Have good technical interest and understanding. - Be able to communicate verbally and in writing in Norwegian and English. - Have good personal relations and good ability to work in teams. - Be comfortable to work with people from several cultures globally. - Be service minded, positive and customer focused.   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.We offer:- On the job training, personal development and career opportunities- Competitive rewarding conditions- Flexible working hours- Retirement scheme and insurances- Working environment and culture that are appreciated by the colleagues- Positive, exciting and challenging every day- Ambitions for growth and successThe base for this position is Skien, Telemark.The application-deadline is 04.12.2019For more information about the position, please contact: Rune Heggekroken on e-mail rune.heggekroken@no.abb.comWe look forward to receiving your application and CV through our job portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
14.11.2019 Skien
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB is a leader in power and automation technologies that enable utility and industry customers to improve their performance while lowering environmental impact. The ABB Group of companies operates in around 100 countries and employs about 147,000 people. To the shipping industry, ABB offers an extensive portfolio of integrated marine systems and solutions that improve the flexibility, reliability and energy efficiency of vessels. By coupling power, automation and advisory, proven fuel-efficient technologies and services that ensure maximum vessel uptime, ABB is in a unique position to improve the profitability of customers' business throughout the entire lifecycle of a fleet.We are looking for a R&D Product Manager, Power & Energy Management System at ABB AS, Marine & Ports business line in Billingstad, Oslo, Norway. Electric propulsion, AC or DC distribution, energy storage systems and new renewable energy sources for different vessel types are part of ABB’s offering to the marine industry. In this position, your responsibility is to lead the development of new features and maintenance of existing features of power and energy management systems, with a team of R&D engineers and in-line with product roadmap.This role reports to global PG Technology/R&D management, PG Electric Solutions and PG Automation and Control. We offer you an interesting and challenging role in an international and dynamic working environment in the marine industry. In this role, you have the opportunity to become an expert in energy management, as well as the opportunity to develop your career in a global company. Your responsibilities Building a technology portfolio for power and energy management systems in collaboration with product management. Managing the development and taking ownership of relevant technology and solutions. Managing the R&D releases, hereunder documentation and testing. Mapping product technical requirements for different vessel types and operations. Building and developing relationships with key stakeholders from global units. Communicating the R&D roadmap and plans to key functional stakeholders (product management, sales, operation, service) Your background B.Sc. or M.Sc. degree in electrical and/or control engineering or similar. A few years of work experience related to control of electrical power systems. Excellent communication and organization skills. Ability to analyze and propose solutions Business and customer orientation Willingness to take ownership and responsibility Excellent English skills. Willingness to travel. Ideally, you have prior knowledge of power and energy management systems Experience working in an international environment and specific local requirements is an advantage   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.As your employer, ABB can offer:• Technical and personal challenges in a positive and innovative environment.• Informal and good work relations between co-workers and managers.• Positive and exciting work environment in a global organization with future career opportunities.• Professional growth.• Various company benefits.ABB Marine & Ports is located at Billingstad in Asker today, but will be moving office to Fornebu in early 2020. This position will therefore be based at Fornebu.We are looking forward to receiving your applicationletter and CV through the ABB jobportal by 04.12.2019For any questions regarding the position please contact Jan-Fredrik Hansen on email jan-fredrik.hansen@no.abb.com or phone +47 22872627Please note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.  
14.11.2019 Asker
I forbindelse med økt aktivitet søker vi etter flere servicemontører og svakstrømsmontører til vår avdeling i Bodø. Avdelingen har 35 medarbeidere og en omsetning på ca. 40 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Bodø og på Fauske.     Arbeidsoppgaver Som servicemontør i Bravida arbeider du selvstendig i ulike type serviceoppdrag for bedrifts- og privatmarkedet, store som små. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring serviceoppdrag  Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Dokumentasjonsarbeid  Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet – ha ansvar for god HMS-kultur  Kvalifikasjoner Fagbrev elektriker gr. L eller gr. S Minimum 2 års erfaring som elektriker Erfaring fra servicearbeid er en fordel Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne   Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk   Vi tilbyr  En stilling i et solid selskap med trygge vilkår Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling En arbeidsdag med oppdrag for spennede kunder  Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø Disponering av egen servicebil    Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 24.12.2019, men søknader vil bli behandlet fortløpende. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Asbjørn Inge Johansen Serviceleder +47 992 86 646 asbjorn.i.johansen@bravida.no Finn Paulsen Avdelingssjef + 47 975 95 471 finn.paulsen@bravida.no Lenke til denne sidenhttps://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4472&rmlang=NO
14.11.2019 Bodø
Vi søker etter en fagansvarlig elektro til vår elektroavdeling i Bodø. Avdelingen har ca 35 medarbeidere og en omsetning på ca. 40 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Bodø/Meløyområdet. Typiske oppdrag er små og mellomstore prosjekter og servicejobber hos næringskunder og privatkunder. Vi har sammen med våre øvrige avdelinger et sterkt ønske om vekst i Bodøområdet. Vi søker derfor en «fremoverlent» og strukturert bidragsyter til vår avdeling.   Arbeidsoppgaver Som fagansvarlig/installatør skal du bidra til å utvikle mål, strategier og handlingsplaner ihht internkontrollforskriften. Du har ansvar for faglige godkjenninger i forhold til el-tilsynet, andre lovpålagte krav eller bransjeordninger og rapporteringer. Som fagansvarlig får du i Bravida frihet under ansvar. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Befaringer Personellhåndtering Internkurs / opplæring Kvalitetssikring av anlegg HMS Være med i tilbud og kalkulasjonsarbeid Oppstartsmøter og byggemøter Lede og engasjere medarbeidere Kommunikasjon mot kunder, konsulenter og byggeledelse Rapportering til avdelingssjef Tydelig kommunikasjon med kunder og medarbeidere   Kvalifikasjoner Ingeniørutdanning eller annen teknisk utdannelse på høyskole/fagskole Ønskelig med erfaring i tilsvarende rolle God kompetanse innen elektro God kjennskap til bransjen God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 15.12.2019, men søknader blir behandlet fortløpende. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Finn Paulsen Avdelingssjef + 47 975 95 471 finn.paulsen@bravida.no Torfinn Rolandsen Regionsdirektør +47 930 45 658   Lenke til denne sidenhttps://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4460&rmlang=NO
14.11.2019 Bodø
Om avdelingen I forbindelse med økt kundeportefølje søker vi etter flere telekommunikasjonsmontører / svakstrømsmontører til vår avdeling Oslo Telematikk. Avdelingen har 24 medarbeidere og en omsetning på ca. 25 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i området Oslo og omegn. Oslo Telematikk driver med serviceoppdrag, rammeavtaler og prosjekter for offentlige og private bedrifter. Oppdragene består i strukturert kabling, samt arbeid på mørk, og internfiber.   Arbeidsoppgaver I Bravida får du arbeide selvstendig i ulike serviceoppdrag for bedrifts- og privatmarkedet. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur   Kvalifikasjoner Fagbrev Telekommunikasjon gr. S, eventuelt gr. L med erfaring innen svakstrøm Minimum 2 års erfaring som Telekommunikasjonsmontør / Elektriker Erfaring med fiberoptiske systemer, prosjektering og utføring Erfaring fra servicearbeid er en fordel Fordel med flere fagbrev innen elektro Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne   Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk   Bravida tilbyr En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad. Søknadsfrist er satt til 24.12.2019 men send gjerne inn din søknad allerede idag! Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Lasse Schmidt Avdelingssjef + 47 995 818 56 lasse.schmidt@bravida.no Bjørn Aage Aaland Serviceleder +47 92219572 Bjorn.aaland@bravida.no Lenke til denne siden https://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4471&rmlang=NO
14.11.2019 Oslo
Agder Energi Nett AS har ansvar for distribusjon av elektrisk energi og har områdekonsesjon for Agder-Fylkene. Agder Energi Nett er et innovativt selskap i sterk utvikling med utstrakt digitalisering og sensorteknologi.For å sikre en best mulig leveringssikkerhet og - kvalitet, står selskapet foran betydelige investeringer i årene fremover. Avdeling Prosesskontroll og Analyse i seksjon Nettdrift har ansvaret for prosesskontroll systemer som Scada, DMS(Distribution Management System), samband, vern og kontrollanlegg, fjernstyringssystemer, feilanalyse, FASIT registrering, reléplaner, og støttesystemer rundt nettsentralen. I avdelingen er det nå ledig stilling knyttet til arbeid med daglig drift av Scada system, samband og fjernstyrings- systemer tilknyttet dette. Det kan også være behov for kompetanse rundt prosjektering og prosjektledelse av alle typer fjernstyringsanlegg. Stillingen rapporterer til avdelingsleder. Arbeidsoppgaver Systemingeniør for daglig drift og engineering av scada systemer Prosjektering av mindre fjernstyringsanlegg Prosjektering av sambandsløsninger til fjernstyringssystemer Drift og utvikling av sambandsløsninger til fjernstyringsanlegg Oppfølging og feilretting av fjernstyringssystemer Oppfølging og dokumentasjon av anlegg i dokumentasjonssystem i Agder Energi Deltagelse i prosjekter ved nyanlegg og rehabilitering Arbeid med diverse lokalkontrollanlegg og programmering av disse Deltagelse i påkallingsordning Kvalifikasjoner Utdannelse på minimum Bachelor-nivå innenfor fagområdene Elkraft/Fornybar energi/Automasjon/IKT Annen relevant utdanning og praksis kan vurderes Fagbrev elektrofaget er en fordel Det er ønskelig med erfaring fra kontroll og styresystemer Bilsertifikat klasse B God skriftlige og muntlige norskkunnskaper Personlige egenskaper Serviceinnstilt med gode samarbeidsevner Evne og vilje til å lære nye oppgaver Selvgående, selvstendig og kunnskapssøkende Positivt innstilt til arbeidet - "Stå på" evne Utviklingsorientert og endringsvillig Legg inn vitnemål og annen relevant dokumentasjon som vedlegg til CV'en
14.11.2019 Kristiansand
Statkraft is Europes largest producer of renewable energy through hydro, wind and solar power as well as district heating. Technology plays a key role in reaching our targets and maintaining our leading position. We are looking for a senior software engineer that will have the opportunity to work with many challenging problems and tasks. Do you think snow is just snow? Not to us. Water content, where it lands, weather conditions and local terrain as well as many other factors effect when it melts and where the water runs. This effects how we dispatch our power plants and the power price in the markets. We work on constantly improving the models and platforms for this. It’s expensive to run and maintain power plants. Through machine learning and other types of data analysis we can optimize maintenance schedules so that we know what components need to be replaced and when. What are real alarms that should be acted upon and what is noise? These things help us ensure that our engineers, purchasing and others can optimize their work. We have developed specialised tools for energy management so that we can optimize the revenue from every drop of water in our reservoirs. This provides substantially increased revenue which is fed back to the government and used for the common good. These are some examples of areas that we work with in Nordic Software development, a specialised software development team in Statkraft that develops solutions for all business areas in Statkraft. On a technical level we have a broad range of solutions, everything from web applications in the cloud to advanced analysis platforms running on on-premis high performance clusters. Custom software is critical for allowing Statkraft to remain the market leader in the production of renewable energy and we are looking for smart developers who wish to be part of our team. If you like to challenge yourself and work in a competitive industry where technology is shaping the business then we would like to talk to you. If you are motivated to work for a company that is an important part of creating an environmentally sustainable future then Statkraft is the company for you. As a part of the team you will be working very closely with users in the business in many different parts of the company and you will learn a lot about the production, sale and maintenance of renewable power as well as many different areas of analysis such as hydrology, power markets and predictive maintenance. Statkraft's goal is to be a green, global developer in the energy market. We take our role seriously, and our principles on sustainability, environment and responsibility apply to the company, as well as every individual employee.   Your role: You will will be part of our team that develops analysis platforms for the a wide array of business users across Statkraft and will support them with developing APIs, scripts and visualization tools You will work closely with extremely competent business domain experts to develop advanced algorithms to solve complex business problems Be a data engineer that builds APIs and provides users access to the data they need in the ideal format that allows for fast and flexible analytics Be a part of a team that will shape Statkrafts digital future through advanced analytics, scripting and machine learning Who are we looking for? 4+ years of software development experience Solid Python competence or a desire to build such knowledge Excellent .NET or JAVA skills Ability to work independently together with business users to develop smart solution within our general framework Curiosity and interest in new trends and technologies The ability to understand complex problems and present solutions in a clear and concise way Fluent in English and preferably Norwegian Proactive team player who likes to take responsibilities for products and services Other useful experience: Advanced data analytics Understanding of time series Web development C++ God knowledge of mathematics/statistics Understanding of the complete development process Comfortable in agile environment Statkraft offers: Professional and personal development in an exciting company A positive working environment characterised by expertise, responsibility and innovation A diverse workplace with regards to gender, age and cultural background Competitive terms of employment and excellent benefit schemes Statkraft manages critical infrastructure and services in several countries. We conduct background checks on qualified applicants before hire.
21.03.2019 Oslo
Vis alle 22.918 ledige stillinger

Fakultetet for biovitenskap, fiskeri og økonomi (BFE) består av Institutt for arktisk og marin biologi, Norges Fiskerihøgskole og Handelshøgskolen. Fakultetets primæroppgaver er å utøve forskning, undervisning og formidling på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå innenfor sine fag. Prioriterte forskningsfelt er akvatiske og terrestriske økosystemer,

klima, fisk og dyrs tilpasning til livet i Arktis, marin bioteknologi/bioprospektering, akvakultur/fiskehelse, marine næringsmidler, bedrifts- og næringsøkonomi, ressurs- og miljøøkonomi, markedsforskning og ressursforvaltning. Fakultetets tverrfaglige profil gir god anledning til å utvikle forskningsprosjekter der flere faggrupper samarbeider.

Les mer om UiT Norges arktiske universitet

Stillingsbeskrivelse

Om stillingen

Ved (BFE), UiT Norges arktiske universitet er det ledig en stilling som stipendiat for søker som ønsker å ta graden philosophia doctor (ph.d.). PhD stillingen er hovedsakelig innenfor bioinformatikk. Stillingen er lagt til Institutt for arktisk og marin biologi og forskningsgruppen mikroorganismer og planter.

Tilsettingen gjelder for 4 år.

Målet er at skal føre fram til doktorgrad (ph.d). Opptak til doktorgradsprogram er en forutsetning for tilsetting, og studieperioden starter ved tiltredelse i stillingen. Stipendiaten deltar i fakultetets forskerutdanning, og doktorgradsprosjektet gjennomføres i løpet av tilsettingsperioden. Informasjon om søknadsprosessen for opptak til ph.d.-programmet og ph.d. forskrift finnes på ph.d.-nettsidene til Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi.

(AMB) samler 6 forskningsgrupper i biologi i et stort institutt som er lokalisert på flere bygg. Instituttets faglige aktivitet spenner vidt og dekker forskning og utdanning fra molekylære mekanismer på cellenivå, fysiologiske tilpasninger hos organismer til økologiske interaksjoner i akvatiske og terrestre miljøer. Instituttet representerer en tidsriktig og spennende faglig enhet i biologi som møter faglige utfordringer innen grunnforskning, næringsrettet og forvaltningsrettet forskning med et sterkt fokus på Nordområdene. Instituttet har samarbeid med regionale institusjoner som Framsenteret, Havforskningsinstituttet og Bioforsk om omfattende nasjonalt og internasjonalt forskningssamarbeid. Ved AMB er det for tiden 52 faste vitenskapelig ansatte, 9 administrative og 23 ansatte i tekniske stillinger, samt 65 midlertidig ansatte forskere, ph.d stipendiater og teknikere.

Kontakt

For mer informasjon om stillingen og prosjektet kan du kontakte:

Professor Ines Heiland Logg inn for å se kontaktinformasjon

Stillingens forskningsområde

PhD-studenten vil ha sitt hovedarbeidsområde innen bioinformatiske og statistiske analyser av DNA og protein sekvenser.

Prosjektet gjennomføres i samarbeid med nasjonale og internasjonale partnere.

Kvalifikasjoner

Den som tilsettes må dokumentere kompetanse i biologi, innbefattet biokjemi, molekylærbiologi, bioteknologi, biofysikk, bioinformatikk/biomatematikk eller tilsvarende fagfelter på masternivå. I tillegg kreves det at kandidater som har utdanning innenfor et biologisk/biokjemisk fagfelt må har god kunnskap innenfor matematikk, statistikk eller (bio)informatikk. Kandidater som har utdanning innenfor bioinformatikk /biomatematikk må påvise god kunnskap og erfaring innenfor biologi/biokjemi. Kandidater som har påvist kunnskap innenfor molekylærbiologi, genregulasjon eller biokjemi fortrekkes. Kandidaten bør være motivert for vitenskapelig arbeid, ha gode analytiske, skriftlige og samarbeids-egenskaper. Personlig egnethet tillegges vekt.

Søkeren må beherske engelsk flytende, både skriftlig og muntlig.

.

Plan for stipendiatperioden:

Opptak til doktorgradsprogram er en forutsetning for tiltredelse som stipendiat i for graden philosophiae doctor(ph.d) ved UiT Norges arktiske universitet. Ved tilsetting fattes det et vedtak om midlertidig opptak til ph.d.-program. Den tilsatte kandidaten skal innen seks uker etter tiltredelse sende inn til forskningsseksjonen. Søknaden omfatter blant annet bearbeidet prosjektbeskrivelse, avtaler og plan for gjennomføring av utdanningen. Dersom ph.d.-avtale ikke foreligger innen fristen, kan arbeidsgiver heve avtalen, jf. § 1-3(8) i

Arbeidsbetingelser

Normal tilsettingsperiode er fire år. Ph.d.-studiet er normert til tre år. Det fjerde året, fordelt med 25 % pr år, skal brukes til undervisning eller andre arbeidsoppgaver for universitetet, jf. retningslinjer for stipendiaters arbeidsoppgaver.

Stillingen vil spesielt bli tillagt undervisning på emner tilknyttet forskningsgruppen Mikroorganismer og planter.

Kortere tilsettingsperiode kan gis dersom stipendiaten alt har gjennomført deler av sitt forskerutdanningsprogram, eller når ansettelsen bygger på tidligere tilsetting i utdanningsstilling (stipendiat, vitenskapelig assistent og liknende), slik at total tid til forskerutdanning blir tre år.

Stilling som stipendiat lønnes etter statens regulativ kode 1017. Det trekkes 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse.

Flest mulig bør få anledning til å gjennomgå en forskerutdanning. Om du allerede har oppnådd en doktorgrad eller har tilsvarende kompetanse, er du ikke aktuell for tilsetting i denne stillingen.

Slik søker du

Søkerne vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Ved bedømmelsen vil hovedvekten bli lagt på søkerens potensial for forskning slik det fremgår av:

  • masteroppgaven eller tilsvarende,
  • eventuelle andre vitenskapelige arbeider

I tillegg kan det tas det hensyn til yrkespraksis og annen virksomhet av betydning for gjennomføring av doktorgradsstudiet, og til eventuelle pedagogiske kvalifikasjoner. Herunder pedagogisk utdanning, undervisningserfaring, erfaring fra popularisering samt erfaring/utdanning fra andre typer formidling. De søkerne som vurderes å være best kvalifisert vil bli innkalt til intervju. Intervju skal blant annet ta sikte på å avklare personlig egnethet for stillingen. Søkere må ta med originale vitnemål og attester til intervju.

Send inn din søknad via

For å bli vurdert av bedømmelseskomiteen er det viktig at vedlagte dokumenter som er nevnt nedenfor vedlegges i Jobbnorge innen søknadsfristen utløp. Dokumenter som skal vurderes må være sertifisert og oversatt til skandinavisk eller engelsk.

Vedlegg til søknadsbrev:

  • CV (fullstendig oversikt over utdanning, praksis og faglig arbeid)
  • vitnemål og karakterutskrift fra bachelorgrad eller tilsvarende
  • vitnemål og karakterutskrift fra mastergrad eller tilsvarende
  • masteroppgaven eller tilsvarende
  • diploma supplement for avlagte grader
  • dokumentasjon av engelskkunnskaper
  • attester og referanser med kontaktinformasjon
  • liste over arbeider og beskrivelse av disse

Listen over arbeider skal ha følgende opplysninger:

  • forfatter(e), arbeidets tittel.
  • for artikler: tidsskriftets navn og volum, artikkelens første og siste sidetall, årstall.
  • for publikasjoner: forlag, trykkested, år og sidetall.

Arbeider - publiserte eller upubliserte arbeider som søkeren ønsker det skal bli tatt hensyn til i bedømmelsen skal legges som vedlegg til søknaden.

Søknad og vedlegg via e-post kan ikke godkjennes.

Generell informasjon

Tilsettingen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for offentlige tjenestemenn, og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer .

Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn. UiT er IA-virksomhet, og legger derfor vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for tilsatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson.

Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.

Se annonsen og søk på stillingen





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • NOV 14
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 15
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 18
    2019
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 19
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 20
    2019
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 21
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Fakta om UiT Norges arktiske universitet