Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Miljøgeolog / Miljørådgiver - (666) Multiconsult

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre nærmere 3000 medarbeidere.

Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende syv forretningsområder: Bygg & Eiendom, Industri, Olje & Gass, Samferdsel, Fornybar Energi, Vann & Miljø og By & Samfunn.
Stillingstittel
Miljørådgiver
Ansettelsesforhold
Heltid
Stillingsbeskrivelse

Ålesund er en perle av en kystby, som også byr på vakre fjell og frisk natur. Multiconsult huser 19 medarbeidere på kaia rett ved sentrumskjernen. Vi satser i Ålesund og søker dermed 12 motiverte og verdiskapende kolleger, med markedsfokus. Er du en av dem?

Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre nærmere 3000 medarbeidere.

Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende syv forretningsområder: Bygg & Eiendom, Industri, Olje & Gass, Samferdsel, Fornybar Energi, Vann & Miljø og By & Samfunn.

Multiconsult region Midt har i dag ca. 230 ansatte. Region Midt har hovedkontor i Trondheim med avdelingskontorer i Steinkjer, Ålesund og Mo i Rana. Vi er organisert i 5 avdelinger; Geofag, Samferdsel & Infrastruktur, Bygg & Industri, Energi og Gjennomføring.

Seksjon Miljøgeologi i region Midt arbeider med et vidt spekter av miljørelaterte problemstillinger.  Seksjonens arbeidsområde var opprinnelig fokusert på håndtering av forurenset grunn og sedimenter, og vi har fortsatt størst kapasitetet på dette feltet. De senere årene har markedet endret seg, gjennom bl.a større fokus på det totale miljøavtrykket ved gjennomføringen av både bygge- og anleggsprosjekter.  I de fleste totalentrepriser etterspørres fagkompetanse innen miljøledelse / miljøkoordinering / miljøsertifisering / RIM.

Multiconsult har kompetanse innenfor dette markedssegmentet, både i Midt og i øvrige regioner, men vi ønsker nå å styrke oss ytterligere på dette for å møte en økende etterspørsel. Vi ser derfor etter en rådgiver innenfor området miljøledelse bygg.  Noen års relevant erfaring vil være en fordel, men nyutdannede oppfordres også til å søke.

Seksjon Miljøgeologi er en del av avdeling Geo i Region midt, som teller ca. 70 engasjerte personer fordelt på seksjonene Geoteknikk, Bergteknikk, Miljøgeologi, Grunnundersøkelser, Geolab og Måletjenester. Seksjon Miljøgeologi har i dag 17 ansatte i region Midt, hvorav 2 i Ålesund, 1 i Mo i Rana, og 14 i Trondheim.

Vårt kjennemerke er at vi leverer praktiske løsninger på kompliserte miljøutfordringer, med stort fokus på gjennomførbarhet og kostnader.  Dette gjør vi med utgangspunkt i en kompetent og velfungerende stab av miljørådgivere, med et bredt spekter av kompetanse, og der vi også har fokus på at det skal være artig å gå på jobb!

 

Aktuelle arbeidsoppgaver

  • Ivaretakelse av fagdisiplin RIM / miljøledelse i byggeprosjekter
  • Utarbeide miljøprogram og miljøoppfølgingsplaner
  • Klimagassregnskap og LCA-vurderinger
  • Miljøvennlig materialvalg (EPD)
  • Miljørisikoanalyser
  • Miljøsertifisering av bygg (f.eks. BREEAM-AP eller BREEAM-Revisor)
Kvalifikasjoner
  • Mastergrad innen relevant fagområde
  • Noen års relevant erfaring er en fordel, men ikke en betingelse.
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Førerkort for bil

 

Personlige egenskaper:

  • Resultat- og løsningsorientert.
  • Må trives med tekniske utfordringer.
  • Ansvarsbevisst og fokusert på gode leveranser.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper.
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk.
  • Relasjonsbygger og interesse for økonomiske resultater og kjennskap og interesse for salg og marked.
  • Initiativrik.
  • Miljøbevisst
Vi tilbyr
  • Et tverrfaglig miljø som gir de gode løsninger for våre kunder og for oss
  • En kultur som oppmuntrer til kunnskapsflyt og samarbeid i organisasjonen
  • En fleksibilitet som legger til rette for en sunn balanse mellom hjem og arbeid
  • Deltagelse i landsdekkende kompetansenettverk
  • En vekst både personlig og faglig, som gir medansvar og optimal utnyttelse av egne evner
  • Mulighet for internasjonal prosjektdeltagelse
  • Moderne kontorlokaler
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
  • 5 ukers ferie og fri i romjulen og påske
  • Bedriftsidrettslag med stor aktivitet
  • Firmahytter
Søknadsfrist
3/11/2019
Sted
Ålesund, NO (Primære)
Generell informasjon

For nærmere informasjon om stillingen kontakt seksjonsleder Erling Ytterås, tlf 90935144, erling.ytteraas@multiconsult.no

 Søk på stillingen
 
 Tips noen om stillingen
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Om utrykningstjenesten:  Stendi startet sin utrykningstjeneste i februar 2018, og har allerede ansvar for nærmere 3000 brukere av trygghetsalarm. Nå skal vi styrke teamet vårt med flere dyktige sykepleiere. Teamet består i dag av kompetente sykepleiere, spesialsykepleiere, ambulansepersonell og helsefagarbeidere. Tjenesten er bemannet av helsepersonell hele døgnet. Alarmsentralen vår ligger i Sandvika og betjener brukere i Asker og Bærum kommune. Alle transportmuligheter finnes like utenfor våre lokaler, og det er kun 12 minutters reisetid med tog til Oslo sentrum.   Se gjerne vår kortfilm om Utrykningstjenesten i Asker og Bærum som er laget i samarbeid med NHO, Telenor og Stendi: https://www.youtube.com/watch?v=vUBh2Wb386Y  Arbeidsoppgaver:  Du vil hovedsakelig reise ut på ulike utrykningsoppdrag når alarmen går. Ingen dager er like i denne tjenesten, og du vil møte på både små og store oppgaver i løpet av en arbeidsvakt. Det skal gjøres medisinske vurderinger, brukeren skal få den bistanden som trengs, og øvrige helseinstanser kontaktes om nødvendig. Videre vurderes brukerens status for bistandsbehov og om vedtak eventuelt bør endres. Faglig samhandling og dialog med kollegaer, og god ivaretakelse av den som trenger vår omsorg, står sentralt i ethvert oppdrag.     Om deg:  Vi ønsker oss helsepersonell som er faglig sterk. Du kan kommunisere tydelig og håndtere ulike medisinske behov på nøyaktig vis. Samtidig er du omsorgsfull og tålmodig. I vår tjeneste er det viktig å beholde roen i akutte situasjoner og gjennom en til tider hektisk arbeidsdag. Kanskje har du erfaring fra akuttmedisin eller liknende arbeid? Vi jobber som et team, og tror profesjonalitet og omtanke skaper gode relasjoner til brukere, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere. I Stendi er det gode muligheter for utvikling og kompetanseheving, og du får jobbe med kompetente og hyggelige kollegaer i et miljø som preges av våre verdier: Respekt, enkelthet, kunnskap og ansvar.   Kvalifikasjoner:  Helsefagarbeider, ambulansefagarbeider, medisinstudent, sykepleiestudent, sykepleier, vernepleier, paramedic Førerkort klasse B Må ha bestått norskkurs B2 Krav om politiattest Kjennskap til kommunikasjonssystemene Gerica og Profil er en fordel Personlige egenskaper:  Du har gode kommunikasjonsferdigheter Du motiveres av høyt tempo Du er løsningsorientert og evner å ta ansvar Du har gode holdninger og verdier Du er trygg, tydelig og omsorgsfull Du har evne til selvstendighet, så vel som samarbeid  Vi tilbyr:  Godt arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter Mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag Spennende arbeidssted i utvikling Gunstige pensjons- og forsikringsordninger Konkurransedyktig lønn Tiltredelse etter avtale     Øvrig:  Ulike stillingsprosenter tilgjengelig   Søknadsinformasjon Stendi kan tilby en innholdsrik og variert arbeidshverdag i en spennende organisasjon med et godt fagmiljø. Vi håper at dette høres ut som en arbeidsplass for deg, og at du er nysgjerrig på å vite mer om oss. Vi ansetter forløpende, og aktuelle kandidater vil bli kontaktet innen kort tid. Har du spørsmål om stillingen, må du gjerne ta kontakt med oss. Informasjon til deg som søker jobb: Dersom du blir innkalt til intervju kreves det at du har med CV, godkjente attester og andre relevante dokumenter eller at du har opplastet dette direkte i Karrierestart. 
11.11.2019 Oslo, Bærum, Asker
Stendi region vest har behov for dyktige medarbeidere til ulike lokasjoner i Hordaland og Sogn og Fjordane. I tillegg ønsker vi flere faglærte ringevikarer. Stendi leverer bo- og omsorgstjenester til voksne med psykiske lidelser og personer som sliter med rusproblematikk. Våre målgrupper er personer med komplekse og sammensatte behov. Tilbudet vi gir er individuelt tilrettelagt og har som hovedmål og fremme livskvaliteten og utgjøre en forskjell i hverdagen. Vi arbeider i medleverturnus, noe som sikrer en mer forutsigbar hverdag både for de ansatte og beboerne. Vaktperiodene er 4 døgn på, 7 av, 3 døgn på og 7 av etc. Det kan også være mulighet for andre vaktperioder i medlever etter medleverforskriftene. Vi søker faglig engasjerte og nytenkende miljøterapeuter med erfaring. Vi tilbyr en spennende arbeidshverdag med ulike utfordringer og sammensatte arbeidsoppgaver. Som miljøterapeut vil du sammen med faglig ansvarlig være med å utforme og kvalitetssikre tjenestetilbudet til våre beboere. Våre verdier i møte med den enkelte bruker er respekt, empati, ansvar og kunnskap. Vi søker miljøterapeuter som kan identifisere og iverksette ovennevnte verdier. Godt humør og fleksibilitet ser vi på som en selvfølge. Stendi AS er en kunnskapsbedrift og vi legger til rette for videreutvikling. Region Hordaland og Sogn og Fjordane kan tilby et spennende og utviklende fagmiljø med tverrfaglig kompetanse og utfordrende arbeidsoppgaver. Vi har tariffavtale og avtale om inkluderende arbeidsliv. Stendi er opptatt av et godt arbeidsmiljø og legger vekt på å bygge en kultur preget av engasjement, fleksibilitet og kreativitet. Kvalifikasjoner: Helsefagarbeider, Vernepleier, Sykepleier Personlig egnethet veier tungt.  Evne til å jobbe målrettet etter miljøterapeutiske tiltak  Erfaring fra tilsvarende arbeid vil vektlegges Personlige egenskaper:    Vi søker målrettet og strukturerte miljøterapeuter.    Du må ha gode samarbeidsevner og samtidig kunne jobbe selvstendig.    Ståpåvilje og personlig egnethet vil vektlegges.      Bidra til et godt og inkluderende miljø.  Vi tilbyr: Medleverturnus    Engasjerte kollegaer og et godt fagmiljø Intern opplæring og kursing Gode muligheter for personlig og profesjonell vekst i et selskap i fremgang  Lønn etter tariff Det kreves politiattest ihht til gjeldene lovverk. Stendi kan tilby en innholdsrik og variert arbeidshverdag i en spennende organisasjon med godt fagmiljø. Informasjon til deg som søker jobb: Dersom du blir innkalt til intervju kreves det at du har med CV, godkjente attester og andre relevante dokumenter eller at du har opplastet dette direkte i Karrierestart. 
08.11.2019 Sogn og Fjordane, Hordaland
Mediehuset StudentTorget tilbyr praksisplass for en til to studenter eller nyutdannede med ambisjoner om en karriere innen journalistikk og media. Praksisen er i vår nettredaksjon og vil inkludere bruk av film i det redaksjonelle arbeidet via vårt søsterselskap Kubrix. Praksis hos Mediehuset StudentTorget er ment å fungere som et springbrett for kandidaten. Læringskurven vil være høy og man vil få ansvar fra dag én med mulighet til å opparbeide en solid portefølje av saker.  Vårt fokus på bredt stoffmateriale og ambisiøse kildemål vil gi praktikanten et velutviklet bransjenettverk og kunnskaper om det journalistiske håndtverk. Det legges vekt på løpende oppfølging og praktikanten får en egen mentor gjennom perioden.   Ansettelsesforhold: - Praksisplassen er prosjektbasert og omfang og varighet vil tilpasses etter kandidatens og redaksjonens kapasitet - Stillingen er i utgangspunktet ikke lønnet, men utgifter og kompensasjon vil dekkes etter nærmere avtale - Det vil være muligheter for et utvidet engasjement og stilling for riktig person    Vi tilbyr: - Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver fra første stund - Et ungt, kreativt og uformellt miljø - Kontor på Bislett / Majorstua - Gratis kantine - Muligheten til å være med på å gjøre hverdagen bedre for Norges studenter, skoleelever og nyutdannede.  
19.05.2017 Oslo
Vi trenger engasjerte og morsomme assistenter til Brage, 11 år. Jobben går ut på å bistå Brage med alt han gjør i løpe av dagen når han ikke er på skolen. Brage er en vanlig 11 åring, men har en hjerneskade som gjør at han ikke kan styre kroppen slik han vil. Skaden gjør også at han ikke får til å snakke med ord, men han snakker med øynene og med kroppsspråk, med øyepeking i kommunikasjonsbøker og øyestyring av data. Den viktigste jobben til Brages assistenter er å hjelpe til med å snakke med andre og forstå Brage og omgivelsene godt. Du må like å være sammen med barn og delta på Brages fritidsaktiviteter. Det er veldig viktig av Brage sine assistenter liker og kan være en aktiv deltager i noe av det Brage driver med på fritida:• spiller tromme i skolekorpset• lager stop-motion filmer med Lego• spiller dataspill og brettspill • bygger trehytte i skogen• heier på Rosenborg Du må ha gode norskferdigheter og være god på kommunikasjon i alle situasjoner. Du trenger ikke å være så veldig sterk, men du må kunne løfte en del uten å få dårlig rygg. Hjemme hos oss er alt tilrettelagt med personløfter, men Brage er ofte på steder hvor det trengs at de som er sammen med han kan løfte og bære. Det er også svært viktig at du er punktlig og pliktoppfyllende, og med evne til å fokusere. Brage kan ikke være alene, og vi er helt avhengig av å alltid kunne stole på at du kommer når du skal og gir oss beskjeder i god tid. Arbeidsstedet er i hovedsak hjemme hos familien vår, og det er viktig at du kan tilpasse deg denne situasjonen og være fokusert på at du er på jobb. Brage har en egen del i leiligheten, og en av arbeidsoppgavene til assistentene er å hjelpe han med å holde det ryddig og rent. Assistentene må også bistå med stell og hygiene, mat og medisiner og alt annet Brage gjør i løpe av dagen. Det er også en fordel om du har førerkort. Vi kan tilby en deltidsstilling fra 20 – 40%, avhengig av hvor mye den som blir ansatt ønsker å jobbe. Arbeidstiden er på ettermiddager, helger og i ferier. På ettermiddagene starter jobben når Brage er ferdig på skolen, mellom kl 13 og 14. På dager med skolefri trenger han en assistent hele dagen, og det er spesielt viktig at du er tilgjengelig for å jobbe i ferier. Oppstart fra medio januar 2020, eller tidligere om det passer. Vi vet av erfaring at alle trenger tid til mye opplæring og erfaring for å bli trygg i rollen som min assistent, så det er fint om du ser for deg å ha denne jobben i minst to år framover (men det er selvfølgelig vanlig oppsigelsestid). Du vil være ansatt i Stendi AS, med tariffavtale og konkurransedyktig lønn. Det er Brage sin far som er arbeidsleder og den du forholder deg til i det daglige arbeidet. Arbeidsstedet er i hovedsak hjemme hos oss på Lade i Trondheim, men Brage trenger også at du blir med ut på reise noen ganger. Du vil inngå i ett team med flere assistenter i turnus, og du vil få full opplæring av mamma og pappa og resten av teamet. Send skriftlig søknad med CV til bragebpa2019@gmail.com innen 29. november.
07.11.2019 Trondheim
Dresser-Rand Kongsberg is looking for Field Services Technicians specialized in rotating equipment to provide technical assistance and support to our customers worldwide.     Missions :   - Installation and commissioning of delivered generator and compression sets worldwide.   - Perform inspection and repairs and document in accordance with applicable procedures and regulations   - Give feedback on operational situations on Dresser-Rand products   -  Promote Dresser-Rand products and activities in the field   - Report and document changes done in the field   - Follow the Dresser-Rand EHS guidelines as a minimum in addition to site specific regulations   Qualifications :   - Bachelor in Engineering or equivalent within the field of Electronics/Controls. -     1-3 Years of experience in similar position -     Familiar with reporting tools / General IT competences -     Fluent written and spoken English and Norwegian language -     Flexibility to travel extensively worldwide Soft Skills:   - Self-driven, positive attitude to solve problem and find solutions - Excellent communication and collaboration skills - Focus on customer satisfaction - Flexibility to work in a hectic environment     Manager is Eirik Sturlasson Mæhre  +47 97665239   Job ID: 102898 Organization: Power and Gas Experience Level: Experienced Professional Job Type: Full-time
14.03.2019 Kongsberg
Statkraft is Europes largest producer of renewable energy through hydro, wind and solar power as well as district heating. Technology plays a key role in reaching our targets and maintaining our leading position. We are looking for a senior software engineer that will have the opportunity to work with many challenging problems and tasks. Do you think snow is just snow? Not to us. Water content, where it lands, weather conditions and local terrain as well as many other factors effect when it melts and where the water runs. This effects how we dispatch our power plants and the power price in the markets. We work on constantly improving the models and platforms for this. It’s expensive to run and maintain power plants. Through machine learning and other types of data analysis we can optimize maintenance schedules so that we know what components need to be replaced and when. What are real alarms that should be acted upon and what is noise? These things help us ensure that our engineers, purchasing and others can optimize their work. We have developed specialised tools for energy management so that we can optimize the revenue from every drop of water in our reservoirs. This provides substantially increased revenue which is fed back to the government and used for the common good. These are some examples of areas that we work with in Nordic Software development, a specialised software development team in Statkraft that develops solutions for all business areas in Statkraft. On a technical level we have a broad range of solutions, everything from web applications in the cloud to advanced analysis platforms running on on-premis high performance clusters. Custom software is critical for allowing Statkraft to remain the market leader in the production of renewable energy and we are looking for smart developers who wish to be part of our team. If you like to challenge yourself and work in a competitive industry where technology is shaping the business then we would like to talk to you. If you are motivated to work for a company that is an important part of creating an environmentally sustainable future then Statkraft is the company for you. As a part of the team you will be working very closely with users in the business in many different parts of the company and you will learn a lot about the production, sale and maintenance of renewable power as well as many different areas of analysis such as hydrology, power markets and predictive maintenance. Statkraft's goal is to be a green, global developer in the energy market. We take our role seriously, and our principles on sustainability, environment and responsibility apply to the company, as well as every individual employee.   Your role: You will will be part of our team that develops analysis platforms for the a wide array of business users across Statkraft and will support them with developing APIs, scripts and visualization tools You will work closely with extremely competent business domain experts to develop advanced algorithms to solve complex business problems Be a data engineer that builds APIs and provides users access to the data they need in the ideal format that allows for fast and flexible analytics Be a part of a team that will shape Statkrafts digital future through advanced analytics, scripting and machine learning Who are we looking for? 4+ years of software development experience Solid Python competence or a desire to build such knowledge Excellent .NET or JAVA skills Ability to work independently together with business users to develop smart solution within our general framework Curiosity and interest in new trends and technologies The ability to understand complex problems and present solutions in a clear and concise way Fluent in English and preferably Norwegian Proactive team player who likes to take responsibilities for products and services Other useful experience: Advanced data analytics Understanding of time series Web development C++ God knowledge of mathematics/statistics Understanding of the complete development process Comfortable in agile environment Statkraft offers: Professional and personal development in an exciting company A positive working environment characterised by expertise, responsibility and innovation A diverse workplace with regards to gender, age and cultural background Competitive terms of employment and excellent benefit schemes Statkraft manages critical infrastructure and services in several countries. We conduct background checks on qualified applicants before hire.
21.03.2019 Oslo
What are the responsibilities? The Cost and Value Engineering Project Lead is the driver of cost-out projects from idea creation to full implementation within specific timeline and budget, ensuring cost savings are available to be used by the cost estimating and sales/proposal organizations during the bidding process.The tactical responsibilities of this position include developing market driven cost structures for new opportunities and cost and/or cycle time improvement on critical projects being executed. As well as evaluation of which in progress cost-out projects could be implemented for a potential project.The strategic responsibilities include participating in the overall R&D Product Development Process (PDP) to ensure new products are designed at optimal cost while meeting quality targets.  Activities include productivity project creation and report management, innovation team leadership, design for manufacturing methodology leadership, and voice of the customer analysis. Some of the key tasks will consist of: Deliver Cost & Value Engineering projects within budget and schedule, sorting obstacles as well as internal/external stresses, having full accountability. Working closely with the Product Management team and cross-functional teams to drive cost reduction in identified R&D programs and projects while maintaining or improving critical to Quality performance functionality, following the Product Development Process. Create and gather new cost-out ideas for the relevant product line, participating in cross-functional workshop. Evaluate feasibility of cost-out ideas preparing business cases, including implementation cost and return of investment. Ensure that product Cost & Value Engineering initiatives are being properly input and tracked in the relevant product cost tracking software (Prioneer). Support proposals teams to ensure all relevant cost-out projects are being considered if appropriate, to guarantee the most cost-effective solutions. Support baseline maintenance of product cost tracking tools. Provide the figures aimed at maintaining and reporting monthly World-Wide Cost & Value Engineering savings workbooks by assuring continued alignment with project leads Facilitating and participating meetings at all levels of management up to and including the executive leadership team. About the candidateWhat are the qualifications? BS in Engineering - Mechanical, Electrical, Chemical, or Petroleum. Minimum of 5 years of industry experience as Application Engineer, Maintenance Engineer, Process Engineer, Design Engineer, Product Engineer or similar Experience with turbomachinery or related rotating equipment and associated auxiliary systems Knowledge of product design and its interface to process design Working knowledge of how design, technical, automation, sourcing, and logistics decisions affect cost and/or schedule. Self-driven, proactivity and willingness to do the extra-mile Hands-on spirit, willing to get into the details and deliver engineering tasks Creative thinking and the ability to drive cross-functional teams to achieve technical and commercial objectives Proven skills to influence internal and external stakeholders (sales, marketing, design and process teams) Flexibility to travel at least 20% globally MS Office Suite proficiency About the company Dresser-Rand, A Siemens Business is one of the largest global suppliers of custom-engineered rotating equipment solutions for long-life, critical applications in the oil, gas, chemical, petrochemical, process, power, military, and other industries worldwide. Kongsberg Norway is home to Dresser-Rand worldwide center of excellence for gas turbines and mechanical driven gas turbine packages. With a gas turbine power range from 1 to 55 MW Dresser-Rand AS supports the oil and gas industry on offshore and land-based installations around the world. Manager is Bjørn-Erik  Egeland +47 92887152   
13.05.2019 Kongsberg
RSM er nesten helt overflødig Vi har et bredt tjenestespekter innen revisjon, transaksjoner og skatt, men det har jo de store selskapene også. Vi har fantastisk flinke folk, men det er vi jo ikke alene om. Vi har kontorer utenfor Oslo, men de andre har jo absolutt flere. Firmaturer, festligheter og idrettslag har vi også, vi som dem. Sånn sett er vi nesten overflødige. Men bare nesten. I kontrast til store selskaper, er vi akkurat passe store. Dermed blir hver enkelt person litt viktigere og litt mer synlig. Menneskene hos oss er vår viktigste ressurs, og vi legger mye energi i det å videreutvikle RSM som en attraktiv arbeidsplass. RSM kjennetegnes i stor grad av lagånd og samarbeid mellom kollegaer. Vi tror på å ta vare på og videreutvikle våre ansatte gjennom å gi tidlig ansvar og mange muligheter, og vi tilbyr individuelle utviklingsplaner slik at den enkelte ansatte får sitte i førersetet for sin egen fremtid. Du vil derfor oppleve stor variasjon i arbeidsoppgaver, type kunder og bransjer. Vi er også kåret til en av Norges beste arbeidsplasser av Great Place to Work. Det i seg selv kan jo ikke være et dårlig utgangspunkt? Mange vil nok fortsatt velge en av de store, men det kan godt være du gjør lurt i å det minste vurdere oss. Kanskje du ikke er en av de som alltid følger flokken likevel? Hverdagen i det mellomstore revisjonsselskapet Som akkurat passe stor i konkurranse med store selskaper, har vi kanskje hakket mer tid å vie våre kunder, noen knepp mer personlig oppfølging og litt ekstra vilje til å prioritere kundene - selv de som ikke er store. For kundene våre er i all hovedsak mellomstore, eierstyrte virksomheter - altså kjernen i norsk næringsliv. I et akkurat passe stort selskap får du samme faglige utfordringer som i store virksomheter, bare med akkurat passe kort vei til beslutningene. Du får jobbe i et passe stort miljø, i passe store team og med nærhet både til kunden og partneren. For å lykkes i vår arbeidshverdag tror vi du kommuniserer og samarbeider godt, og at du evner å skape begeistring sammen med kunder og kollegaer. Hos oss får du muligheten til en faglig spesialisering, og evner du å veilede andre ansatte og å gi konstruktive innspill på veien, kan prosjekt- og personalledelse også være aktuelt for deg.   KOMPETANSE Hvem ser vi etter? Vi søker deg med høyere økonomisk utdanning, sterkt faglig engasjement og god analytisk forståelse. Du har minst to årsoppgjør på samvittigheten. Videre søker vi deg med god teknologisk forståelse og kompetanse slik at du kan være med på å bidra til at RSM også i fremtiden kan være relevant for våre kunder. Du trives i dialog med kunden og demonstrerer solid forretningsforståelse. For å trives i RSM tror vi du har en utpreget stå-på-vilje, er lett å engasjere, jobber systematisk og bidrar aktivt med å gjøre deg selv og dine kollegaer gode. Du må beherske norsk skriftlig og muntlig på en god måte.
07.08.2019 Oslo, Bergen, Stord, Voss
Vis alle 21.960 ledige stillinger
Les mer om Multiconsult

Stillingsbeskrivelse

Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre nærmere 3000 medarbeidere.

Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende syv forretningsområder: Bygg & Eiendom, Industri, Olje & Gass, Samferdsel, Fornybar Energi, Vann & Miljø og By & Samfunn.
Stillingstittel
Miljørådgiver
Ansettelsesforhold
Heltid
Stillingsbeskrivelse

Ålesund er en perle av en kystby, som også byr på vakre fjell og frisk natur. Multiconsult huser 19 medarbeidere på kaia rett ved sentrumskjernen. Vi satser i Ålesund og søker dermed 12 motiverte og verdiskapende kolleger, med markedsfokus. Er du en av dem?

Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre nærmere 3000 medarbeidere.

Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende syv forretningsområder: Bygg & Eiendom, Industri, Olje & Gass, Samferdsel, Fornybar Energi, Vann & Miljø og By & Samfunn.

Multiconsult region Midt har i dag ca. 230 ansatte. Region Midt har hovedkontor i Trondheim med avdelingskontorer i Steinkjer, Ålesund og Mo i Rana. Vi er organisert i 5 avdelinger; Geofag, Samferdsel & Infrastruktur, Bygg & Industri, Energi og Gjennomføring.

Seksjon Miljøgeologi i region Midt arbeider med et vidt spekter av miljørelaterte problemstillinger.  Seksjonens arbeidsområde var opprinnelig fokusert på håndtering av forurenset grunn og sedimenter, og vi har fortsatt størst kapasitetet på dette feltet. De senere årene har markedet endret seg, gjennom bl.a større fokus på det totale miljøavtrykket ved gjennomføringen av både bygge- og anleggsprosjekter.  I de fleste totalentrepriser etterspørres fagkompetanse innen miljøledelse / miljøkoordinering / miljøsertifisering / RIM.

Multiconsult har kompetanse innenfor dette markedssegmentet, både i Midt og i øvrige regioner, men vi ønsker nå å styrke oss ytterligere på dette for å møte en økende etterspørsel. Vi ser derfor etter en rådgiver innenfor området miljøledelse bygg.  Noen års relevant erfaring vil være en fordel, men nyutdannede oppfordres også til å søke.

Seksjon Miljøgeologi er en del av avdeling Geo i Region midt, som teller ca. 70 engasjerte personer fordelt på seksjonene Geoteknikk, Bergteknikk, Miljøgeologi, Grunnundersøkelser, Geolab og Måletjenester. Seksjon Miljøgeologi har i dag 17 ansatte i region Midt, hvorav 2 i Ålesund, 1 i Mo i Rana, og 14 i Trondheim.

Vårt kjennemerke er at vi leverer praktiske løsninger på kompliserte miljøutfordringer, med stort fokus på gjennomførbarhet og kostnader.  Dette gjør vi med utgangspunkt i en kompetent og velfungerende stab av miljørådgivere, med et bredt spekter av kompetanse, og der vi også har fokus på at det skal være artig å gå på jobb!

 

Aktuelle arbeidsoppgaver

  • Ivaretakelse av fagdisiplin RIM / miljøledelse i byggeprosjekter
  • Utarbeide miljøprogram og miljøoppfølgingsplaner
  • Klimagassregnskap og LCA-vurderinger
  • Miljøvennlig materialvalg (EPD)
  • Miljørisikoanalyser
  • Miljøsertifisering av bygg (f.eks. BREEAM-AP eller BREEAM-Revisor)
Kvalifikasjoner
  • Mastergrad innen relevant fagområde
  • Noen års relevant erfaring er en fordel, men ikke en betingelse.
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Førerkort for bil

 

Personlige egenskaper:

  • Resultat- og løsningsorientert.
  • Må trives med tekniske utfordringer.
  • Ansvarsbevisst og fokusert på gode leveranser.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper.
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk.
  • Relasjonsbygger og interesse for økonomiske resultater og kjennskap og interesse for salg og marked.
  • Initiativrik.
  • Miljøbevisst
Vi tilbyr
  • Et tverrfaglig miljø som gir de gode løsninger for våre kunder og for oss
  • En kultur som oppmuntrer til kunnskapsflyt og samarbeid i organisasjonen
  • En fleksibilitet som legger til rette for en sunn balanse mellom hjem og arbeid
  • Deltagelse i landsdekkende kompetansenettverk
  • En vekst både personlig og faglig, som gir medansvar og optimal utnyttelse av egne evner
  • Mulighet for internasjonal prosjektdeltagelse
  • Moderne kontorlokaler
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
  • 5 ukers ferie og fri i romjulen og påske
  • Bedriftsidrettslag med stor aktivitet
  • Firmahytter
Søknadsfrist
3/11/2019
Sted
Ålesund, NO (Primære)
Generell informasjon

For nærmere informasjon om stillingen kontakt seksjonsleder Erling Ytterås, tlf 90935144, erling.ytteraas@multiconsult.no

 Søk på stillingen
 
 Tips noen om stillingen

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • NOV 11
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 15
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Fakta om Multiconsult