Ledig stilling

Driftstekniker Settefisk - Kjærelva Lerøy Seafood Group ASA

Søknadsfrist : 15.11.2019

Settefiskanlegget Lerøy Sjøtroll Kjærelva eies av Lerøy Vest AS og Sjøtroll Havbruk AS og er lokalisert i Fitjar kommune. Anlegget er basert på RAS teknologi og blir et av de største og råeste landbaserte anleggene i verden. Bygningsmassen skal være 14 mål og romme 24 000 kubikk med vann for produksjon av kvalitetssmolt. 

Vi søker etter driftsteknikere til anlegget vårt på Fitjar  

Stillingsinnhold:  

  • Delta i den daglige driften av anlegget, ettersyn og optimalisering 
  • Gjennomføre og optimalisere større operasjoner som vaksinering, sortering og levering av fisk  
  • Driftskontroll og registreringer 
  • Periodisk vedlikehold 
  • Operere anleggets tekniske komponenter
  • Inngå i vaktordning  

Ønskede kvalifikasjoner:  

  • Du har erfaring, fagbrev eller bachelor i akvakultur 
  • Du har erfaring eller utdanning som automatiker, mekaniker, motormann eller lignende
  • Du har teknisk/biologisk forståelse 
  • Du har stå-på vilje og liker å jobbe med fisk 
  • Du har godt humør og er en lagspiller  

Vi tilbyr: 

  • Sikker arbeidsplass i et ledende sjømatkonsern 
  • Interessant jobb i et kollegialt, godt miljø 
  • Gode personlige utviklingsmuligheter  
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger  

Spørsmål vedrørende stillingene rettes til leder ved Kjærelva, Vidar Vold på telefon 452 74 131 eller mail vidar.vold@leroy.no    

Kun søknader som registreres elektroniske via vårt søknadskjema blir vurdert.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Landssentralmiljøet består av to avdelinger (Driftsutvikling og Landssentralen). Begge avdelinger dekker vaktfunksjonen og ansvaret som er underlagt Landssentralmiljøet. Stillingen har organisatorisk tilhørighet i seksjon Operativ analyse, avdeling Driftsutvikling i divisjon System og Marked.  Seksjon Operativ analyse har ansvar for viktige deler av Landssentralmiljøets behov for analyser, prognoser, rapportering og overvåkning. Som ansatt i System og Marked får du en unik forståelse av samspillet mellom det fysiske kraftsystemet og kraftmarkedet.Divisjonens hovedoppgave er å sikre kraftforsyningen time for time året rundt. I dette ligger at divisjonen utøver systemansvaret i det norske kraftsystemet, og sørger for effektiv drift og beredskap. Divisjonen skal også sørge for et velfungerende kraftmarked. Vi søker nå 1-2 nye ansatte i fast stilling. Du vil jobbe i nær tilknytning til den operative driften i Landssentralmiljøet. Du vil kunne delta i prosjekter som utviklinger og implementerer nye drifts- og markedsløsninger for systemdriften. Det pågår nå flere prosjekter som vil endre måten vi balanserer systemet i Norden på i løpet av de kommende årene. For å kunne representere det operative driftsmiljøet i prosjekter gjennomøføres en fem måneders opplæring som vakt. Noe deltagelse i vaktordningen etter endt opplæring anses som en fordel.   Sentrale arbeidsoppgaver Utvikling av nye drifts- og markedsløsninger Funksjonell utvikling av nye IT-verktøy for systemdriften Utvikle og forvalte analyser og prognoser som støtter prosesser på Landssentralen blant annet ved bruk av maskinlæring Jobbe i tett samarbeid med landssentralmiljøet, deltagelse i vaktstyrken kan være en mulighet Kvalifikasjoner Sivilingeniør eller ingeniør, fagretning Elkraft/Energi og Miljø, Automasjon/Kybernetikk, IKT, Ind. Øk, fysikk eller lignende Interesse for utvikling av Landssentralens IT-løsninger Erfaring fra prosjektarbeid, drift av kraftsystemet og kjennskap til kraftmarkedet er en fordel Gode norsk- og engelskkunnskaper muntlig og skriftlig Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres Personlige egenskaper Engasjert, beslutningsdyktig og initiativrik Arbeide strukturert, både selvstendig og i team Evne til helhetstenking og samarbeid Gode evner til utvikling av det faglige og sosiale miljøet Du må kunne identifisere deg med våre verdier; langsiktighet, respekt og fellesskap IKT-løsninger spiller en stadig større rolle i utviklingen av et mer effektivt, smartere og sikrere kraftsystem, og vi etterspør derfor digital kompetanse i alle våre stillinger. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Seksjonsleder Helle Svare Lorentzen tlf.nr. 47256667.For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Statnett:          Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
13.11.2019 Oslo
Region Nord-Norge er en del av forretningsområdet Produksjon i Statkraft, med ansvar for vann- og vindkraftanlegg i Nordland, Troms og Finnmark. Anleggene i regionen blir driftet av tre krafterksgrupper, i samarbeid med produksjonsavdelingen og teknisk og administraiv stab. Produksjonsavdelingen har 15 medarbeidere med hovedansvar for kort- og langsiktig produksjonsplanlegging, hydrologi, vedlikeholdskoordinering, miljø- og vassdragsforvaltning og styring og overvåking av regionens kraftstasjoner med tilhørende vassdrag.   Din rolle: Du skal styre og overvåke produksjonsanleggene, utøve funksjonen som leder for kobling og planlegge kraftproduksjonen i nært samarbeid med hovedkontoret i Oslo og kraftverksgruppene. Arbeidet vil bestå av helkontinuerlig skift. Du vil inngå i et trivelig og sterkt fagmiljø i møtepunktet mellom teknikk, vassdrag og kraftmarked.   Din profil: Du har høyere teknisk utdanning – ingeniørnivå eller tilsvarende – fortrinnsvis elektro med interesse for kraftmarkedet Det kreves god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk Du er resultatorientert, initiativrik og selvstendig og har gode samarbeidsegenskaper Du kan være nyutdannet da det blir gitt grundig opplæring Vi vektlegger personlige egenskaper som samsvarer med våre verdier; kompetent, ansvarlig og nyskapende   Statkraft forvalter kritisk infrastruktur og tjenester i flere land. Vi gjennomfører bakgrunnssjekk på kvalifiserte søkere før ansettelse.   Vi tilbyr: Faglig og personlig utvikling i et konsern i sterk vekst Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping Mangfold med hensyn til kjønn, alder og kulturell bakgrunn Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger
13.11.2019 Hemnes
AF Nybygg ble opprettet i 2017 som en ny forretningsenhet i AF Gruppen Norge AS med erfarne ressurser fra andre forretningsenheter i AF for å danne grunnlag for ytterligere vekst. AF Nybygg retter seg inn mot oppføring av nye komplette bygg. Prosjektene utføres innen boligbygg, offentlige bygg (skolebygg, omsorgsbygg, mv.), næringsbygg og andre typer nybygg. AF Nybygg utfører prosjekter i Stor-Oslo regionen, primært i Oslo og Akershus. Prosjektene kjennetegnes som komplekse, tidkrevende, spennende og har vanligvis en kontraktsverdi på over MNOK 100. AF Nybygg kan utføre alle typer entrepriser, herunder total-, general-, hoved- og samspillsentrepriser. Med prosjektutførelse av AF Nybygg får man innovative løsninger der vi digitaliserer smart og etter kundens behov. Fremtiden er her nå, og AF Nybygg har kompetansen som gjør at vi bygger morgendagens bygg i dag. AF Nybygg søker nå etter Driftsleder Bygningsfysikk som skal ha ansvar for å planlegg og følge opp kvalitetsarbeidet i produksjon ved våre byggeprosjekt hvor det er særlig bygningsfysisk kompleksitet, eller andre kritiske problemstillinger. Dette blant annet innenfor områdene lufttetthet, vanntetthet og akustikk. Arbeidet omfatter blant annet planlegging, oppfølging og dokumentasjon av kritiske grensesnitt og utførelse, samt utvikling av metoder som sikrer høye krav til kvalitet. I AF har vi sterkt fokus på en systematisk tilnærming til utførelse og kontroll. Vi søker deg som kan være med å utvikle og følge opp produksjon og systemer for kvalitetssikring i våre prosjekt, spesielt knyttet til bygningsfysikk. Har du bred erfaring fra utførelse og oppfølging av produksjon i byggeprosjekt og gjerne har vært eller er håndverker selv, samtidig som du klarer å holde et overordnet blikk, planlegge langsiktig og er detaljorientert og nøyaktig, er det et godt utkastpunkt. Du vil jobbe med og rapportere til Anleggsleder i ett av våre boligprosjekt, arbeidssted vil variere etter behov, men alltid på den enkelte byggeplass. KvalifikasjonerRett kandidat bør ha minimum 10 års erfaring med utførelse eller oppfølging av produksjon og kvalitetssikringsarbeider i byggeprosjekt. Utdanning med fagbrev eller ingeniør er et krav. Inngående kjennskap til og erfaring med bygningsdetaljer, herunder særskilt tømmer- og rørleggerarbeider. Personlige egenskaperVi leter etter en detaljorientert person med evne til å se det store bildet. Du ser muligheter og beskriver forbedringsbehov. Du er foroverlent og dyktig til å prioritere. Samtidig er du strukturert, grundig og nytenkende. Dette er en spennende mulighet for deg som ønsker å fordype deg i bygningsfysikk samtidig som du også skal lede produksjon på byggeplassen. Rollen krever at du jobber selvstendig, at du er serviceinnstilt og tålmodig. Du bør være flink til å formidle din kunnskap og bidra til den gode kulturen vi er så stolte av i AF. I AF Gruppen blir du del av et stort kollegafellesskap av engasjerte fagpersoner, som brenner for både fag og resultatoppnåelse. I AF Gruppen tror vi på at trivsel og prestasjon henger sammen, og er stolte av å kunne vise til både gode resultater og høy trivsel blant de ansatte. Vi verdsetter god entreprenørånd, og tilrettelegger for at dyktige ansatte skal få utvikle seg innen nye fag- og ansvarsområder.
05.11.2019 Oslo
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB provides a full range of solutions to connect, protect, control and measure a wide range of electrical installations, enclosures, switchboards, electronics and electromechanical devices. The business improves the reliability and efficiency of its customers’ activities across all major industries including the residential sector Your responsibilities - Customer support related to reported non-conformities from customers internationally. - Ownership of selected customer quality issues. - Participate in problem solving and root cause analysis. - Manage cross organizational and cross functional quality improvement projects. - Analyze process-, product- and production deviations and initiate improvements. - Cooperate with ABBs global service organization. Your background - Electrical or Mechanical Engineer or similar relevant background with analytical skills. - Preferably be experienced in quality related work and have knowledge to “Lean” and “Six Sigma” principles. - Have good technical interest and understanding. - Be able to communicate verbally and in writing in Norwegian and English. - Have good personal relations and good ability to work in teams. - Be comfortable to work with people from several cultures globally. - Be service minded, positive and customer focused.   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.We offer:- On the job training, personal development and career opportunities- Competitive rewarding conditions- Flexible working hours- Retirement scheme and insurances- Working environment and culture that are appreciated by the colleagues- Positive, exciting and challenging every day- Ambitions for growth and successThe base for this position is Skien, Telemark.The application-deadline is 04.12.2019For more information about the position, please contact: Rune Heggekroken on e-mail rune.heggekroken@no.abb.comWe look forward to receiving your application and CV through our job portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
14.11.2019 Skien
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB is a leader in power and automation technologies that enable utility and industry customers to improve their performance while lowering environmental impact. The ABB Group of companies operates in around 100 countries and employs about 147,000 people. To the shipping industry, ABB offers an extensive portfolio of integrated marine systems and solutions that improve the flexibility, reliability and energy efficiency of vessels. By coupling power, automation and advisory, proven fuel-efficient technologies and services that ensure maximum vessel uptime, ABB is in a unique position to improve the profitability of customers' business throughout the entire lifecycle of a fleet.We are looking for a R&D Product Manager, Power & Energy Management System at ABB AS, Marine & Ports business line in Billingstad, Oslo, Norway. Electric propulsion, AC or DC distribution, energy storage systems and new renewable energy sources for different vessel types are part of ABB’s offering to the marine industry. In this position, your responsibility is to lead the development of new features and maintenance of existing features of power and energy management systems, with a team of R&D engineers and in-line with product roadmap.This role reports to global PG Technology/R&D management, PG Electric Solutions and PG Automation and Control. We offer you an interesting and challenging role in an international and dynamic working environment in the marine industry. In this role, you have the opportunity to become an expert in energy management, as well as the opportunity to develop your career in a global company. Your responsibilities Building a technology portfolio for power and energy management systems in collaboration with product management. Managing the development and taking ownership of relevant technology and solutions. Managing the R&D releases, hereunder documentation and testing. Mapping product technical requirements for different vessel types and operations. Building and developing relationships with key stakeholders from global units. Communicating the R&D roadmap and plans to key functional stakeholders (product management, sales, operation, service) Your background B.Sc. or M.Sc. degree in electrical and/or control engineering or similar. A few years of work experience related to control of electrical power systems. Excellent communication and organization skills. Ability to analyze and propose solutions Business and customer orientation Willingness to take ownership and responsibility Excellent English skills. Willingness to travel. Ideally, you have prior knowledge of power and energy management systems Experience working in an international environment and specific local requirements is an advantage   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.As your employer, ABB can offer:• Technical and personal challenges in a positive and innovative environment.• Informal and good work relations between co-workers and managers.• Positive and exciting work environment in a global organization with future career opportunities.• Professional growth.• Various company benefits.ABB Marine & Ports is located at Billingstad in Asker today, but will be moving office to Fornebu in early 2020. This position will therefore be based at Fornebu.We are looking forward to receiving your applicationletter and CV through the ABB jobportal by 04.12.2019For any questions regarding the position please contact Jan-Fredrik Hansen on email jan-fredrik.hansen@no.abb.com or phone +47 22872627Please note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.  
14.11.2019 Asker
Statnett bygger flere nye transformatorstasjoner og rehabiliterer mange eksisterende stasjoner i hele landet. Alle disse transformatorstasjonene trenger et moderne kontrollanlegg. Vi er nå på jakt etter ny medarbeider som ønsker å jobbe gjennom hele prosjektets forløp fra forstudier til testing og idriftsettelse av ferdig bygget kontrollanlegg i stasjonen. En del reising må påregnes. Stillingen har organisatorisk tilhørighet i seksjon Kontrollanlegg i divisjon Bygg og anlegg. Seksjonen består av 12 ansatte og flere innleide med høy kompetanse på kontrollanlegg. De ansatte er fordelt på de tre stedene Oslo (Nydalen), Alta (Raipas) og Trondheim (Strinda).  Seksjonen har fagansvar for kontrollanlegg i Statnett og jobber med prosjekter i hele Norge. Fagansvaret innebærer ansvaret for standardisering, tekniske spesifikasjoner og hvordan nye kontrollanlegg i Statnett bygges. Divisjonens hovedoppgave er å gjennomføre Statnetts utbyggingsprosjekter og inneha rollen som byggherre. Dette innebærer å følge opp risiko og at Statnett leverer på HMS, kostnad, tid og kvalitet i byggeprosjektene. Divisjonen har også ansvar for SHA og for dokumentstyring i prosjektene, samt for konsernets anskaffelsesfunksjon. Videre har divisjonen en gruppe som utfører beredskapsoppdrag ved feil på ledninger. Sentrale arbeidsoppgaver Oppfølging av prosjektering, bygging, testing og idriftssettelse av kontrollanlegg i koplings- og transformatorstasjoner. Ha ansvar for verifikasjonsprøve på anlegg (SAT) Oppfølging av leverandører. Gjennom blant annet deltakelse i kontraktsforhandlinger, planlegging, teknisk kontroll og deltagelse på FAT. Utarbeidelse av spesifikasjoner for kontrollanlegg Oppdatering og videreutvikling av Statnetts prinsipper for kontrollanlegg Kvalifikasjoner Bachelor/Master innen elkraft, teknisk fagskole eller tilsvarende God kunnskap om kontrollanlegg og apparatanlegg Erfaring fra testing og idriftsettelse av kontrollanlegg Kunnskap om datamaskinbaserte kontrollsystemer med IEC61850 bus er en fordel God framstillingsevne i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig Førerkort klasse B Fagbrev innen et av elektrofagene er en fordel Personlige egenskaper Interesse for å videreutvikle fagfeltet vern og kontrollanlegg Evne  til å håndtere mange arbeids oppgaver i parallell Selvstendig, systematisk og målorientert Evne til å samarbeide godt i team Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet. IKT-løsninger spiller en stadig større rolle i utviklingen av et mer effektivt, smartere og sikrere kraftsystem, og vi etterspør derfor digital kompetanse i alle våre stillinger. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med seksjonsleder, Are Johan Hansen mobil tlf.nr. 916 23 331.For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Statnett:          Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
13.11.2019 Oslo, Alta, Trondheim
Elhub er en sentral aktør i et marked som bidrar til å sikre hele Norge sikker og kostnadseffektiv strøm. Vår visjon er å bidra til utviklingen av Europas mest innovative og effektive kraftmarked. Vi har over mange år utviklet IT-systemer som gjennom automatiserte prosesser støtter opp under denne visjonen. Elhub er selve bærebjelken i informasjonsutvekslingen i det norske kraftmarkedet og skal fungere som en katalysator for innovasjon ved å gjøre informasjon lett tilgjengelig på en nøytral måte for alle. Dette skal bygge opp under den videre elektrifiseringen av Norge og dermed veien mot et nullutslippssamfunn. Vi er på jakt etter flere som brenner for automatisering av infrastrukturprovisjonering. Dere vil bli en del av plattformteamet vårt som skal jobbe med å tilby Elhub sine ansatte muligheten til å enkelt sette opp nye miljøer for produksjon, test, utvikling eller PoC. Vi bygger opp et inhouse utviklingsteam og ser etter både nyutdannede og dere som husker da Altavista var den beste søkemotoren. Dere får vært med å sette premissene for hvordan vi skal skape en mest mulig effektiv og enkel hverdag for våre utviklere. Les mer om hvem vi er og hvordan vi jobber . Sentrale arbeidsoppgaver: Være med å bestemme hvordan Elhub skal automatisere infrastrukturprovisjonering og bygging av miljøer. Være med i kryssfunksjonelle team for å se hvordan automasjon kan videre effektivisere Elhub. Være ansvarlig for verktøykjeden som muliggjør en raskere utvikling og testing i Elhub. Kvalifikasjoner: Utdannelse på masternivå innen matematikk, informatikk/IT/ingeniørfag (Relevant arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet) Kan programmere og/eller har lang erfaring med scripting (python, shell, java). Har erfaring med RDBMS og NoSQL databaser (erfaring med Oracle er et pluss) Operasjonell erfaring med linuxsystemer. Interesse/Erfaring med automatisering av infrastruktur og applikasjon (ansible containere,terraform osv) Interesse/Erfaring med bygging av CI/CD pipelines. Personlige egenskaper: Analytisk og løsningsorientert Selvstendig og initiativrik Gode samarbeidsevner Gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Christian Haugen Matvik, 92 46 96 94 For utfyllende informasjon om Elhub AS, se elhub.no Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Vi gjennomfører rekrutteringen fortløpende. Elhub forvalter person- og bedriftssensitive opplysninger og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Elhub:          Fleksibel arbeidstid og god pensjonsordning Kontor i åpent landskap i lyse og trivelige lokaler i Oslo Sterkt fokus på egenutvikling gjennom kurs, konferanser etc. Et godt fagmiljø innen IT, kraftmarkedsforståelse og prosjektmetodikk En kunnskapsrik organisasjon, utfordrende arbeidsoppgaver og et hyggelig og uformelt miljø Sentrale posisjoner i det norske kraftmarkedet, med kontaktflater mot mange aktører i bransjen
13.11.2019 Oslo
Som ansatt på Landssentralen vil du ha ansvar for at kraftsystemet er i balanse minutt for minutt. Du vil overvåke og sette i verk tiltak for at Norden, men også hver landsdel, til enhver tid skal ha sikker strømforsyning. Du vil fungere som et bindeledd mellom kraftmarkedet og det fysiske kraftsystemet, og sørge for at helheten blir ivaretatt. Dette medfører mye kontakt med andre deler av Statnett, produsenter, store forbrukere og TSOer i andre land. Vi søker nå 1-2 nye ansatte i fast stilling. Stillingen omfatter deltagelse i vaktordningen, og det vil bli gitt 5 måneder opplæring med praktisk og teoretisk eksamen før du begynner i selvstendig vakt. Arbeidsstedet er Oslo. Stillingen har organisatorisk tilhørighet til Landssentralen i divisjon System og marked. Sentrale arbeidsoppgaver Overvåke kraftflyt og forsyningssikkerhet i hovednettet Analysere behov og iverksette tiltak for å ha tilfredsstillende driftssikkerhet. Teknisk/økonomisk vurdering av tiltakene Regulere balansen mellom kraftproduksjon og forbruk ved bruk av regulerkraftmarkedet Markedsinformasjon Driftssamarbeid med de øvrige nordiske systemansvarlige nettselskap, norske produsenter og nettselskap Stillingen inngår i vaktturnus Kvalifikasjoner Sivilingeniør eller ingeniør, fagretning Elkraft/Energi og Miljø, kybernetikk, Ind.øk, fysikk eller lignende (annen fagretning kan vurderes ved relevant erfaring) Gode norsk- og engelskkunnskaper muntlig og skriftlig Om deg: Strukturert og beslutningsdyktig, med evne til å se helheten Positiv og fleksibel, serviceinnstilt og kundefokusert Samarbeidsorientert og god til å kommunisere Trives med høyt tempo Fokus på utvikling av det  faglige og sosiale miljøet Vi foretar sikkerhetsklarering av aktuelle kandidater.  Landssentralen er en del av enheten Systemdrift og Markedsoperasjoner, som har ansvaret for Statnetts oppgaver som systemansvarlig i det norske kraftsystemet, herunder operativ drift av systemet og driftsplanlegging. Enheten har også en viktig rolle i utviklingen av ulike system- og balansetjenester blant annet for å kunne drifte systemet med mer fornybar energi, flere utlandsforbindelser og implementeringen av et felles europeisk regelverk. Enheten er således en viktig premissgiver i utviklingen av kraftsystemet og kraftmarkedet. Som ansatt i Systemdrift og Markedsoperasjoner får du en unik forståelse av samspillet mellom det fysiske kraftsystemet og kraftmarkedet. IKT-løsninger spiller en stadig større rolle i utviklingen av et mer effektivt, smartere og sikrere kraftsystem, og vi etterspør derfor digital kompetanse i alle våre stillinger. Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med seksjonsleder Maria Brekke Langum / 93 21 88 39.  For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Statnett:          Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år – bør denne justeres? Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
13.11.2019 Oslo
Vis alle 23.191 ledige stillinger

Lerøy Seafood Group er et verdensledende sjømatselskap med røtter tilbake til 1899. Kjernevirksomheten til konsernet er produksjon av laks og ørret, fangst av hvitfisk, videreforedling, produktutvikling, markedsføring, salg og distribusjon av sjømat. I 2017 hadde konsernet en omsetning på 18,6 milliarder kroner. Gjennom dette medvirker Lerøy blant annet til lokal verdiskaping langs hele norskekysten. I 2016 bidro våre ansatte med 451 millioner kroner i skatteinntekter til nær 200 kommuner i Norge. Vår visjon er å bli den ledende og mest lønnsomme globale leverandøren av bærekraftig kvalitetssjømat.

For mer informasjon, besøk vår hjemmeside: https://www.leroyseafood.com/no/

Les mer om Lerøy Seafood Group ASA

Stillingsbeskrivelse

Settefiskanlegget Lerøy Sjøtroll Kjærelva eies av Lerøy Vest AS og Sjøtroll Havbruk AS og er lokalisert i Fitjar kommune. Anlegget er basert på RAS teknologi og blir et av de største og råeste landbaserte anleggene i verden. Bygningsmassen skal være 14 mål og romme 24 000 kubikk med vann for produksjon av kvalitetssmolt. 

Vi søker etter driftsteknikere til anlegget vårt på Fitjar  

Stillingsinnhold:  

  • Delta i den daglige driften av anlegget, ettersyn og optimalisering 
  • Gjennomføre og optimalisere større operasjoner som vaksinering, sortering og levering av fisk  
  • Driftskontroll og registreringer 
  • Periodisk vedlikehold 
  • Operere anleggets tekniske komponenter
  • Inngå i vaktordning  

Ønskede kvalifikasjoner:  

  • Du har erfaring, fagbrev eller bachelor i akvakultur 
  • Du har erfaring eller utdanning som automatiker, mekaniker, motormann eller lignende
  • Du har teknisk/biologisk forståelse 
  • Du har stå-på vilje og liker å jobbe med fisk 
  • Du har godt humør og er en lagspiller  

Vi tilbyr: 

  • Sikker arbeidsplass i et ledende sjømatkonsern 
  • Interessant jobb i et kollegialt, godt miljø 
  • Gode personlige utviklingsmuligheter  
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger  

Spørsmål vedrørende stillingene rettes til leder ved Kjærelva, Vidar Vold på telefon 452 74 131 eller mail vidar.vold@leroy.no    

Kun søknader som registreres elektroniske via vårt søknadskjema blir vurdert.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Søknadsfrist : 15.11.2019

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • NOV 15
    2019
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 17
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 20
    2019
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
13 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger

Fakta om Lerøy Seafood Group ASA