Ledig stilling

Teknisk selger – Kundeservice B2B Salg AS

Søknadsfrist : Snarest

TEKNISK SELGER - TIL SOLID INDUSTRIBEDRIFT MED FOKUS PÅ KVALITET.

 

Bagges har over 125 års erfaring og en lang tradisjon for å levere industrielle kvalitetsprodukter. Konkurransefortrinnet er: Inngående kompetanse om ulike bransjers og kunders spesifikke behov, kundefokus, fleksibilitet, rask levering og konkurransedyktige betingelser, presisjon og kvalitet i alle verdiskapende prosesser, samt et nært og langsiktig samarbeid med våre hovedleverandører. Denne kunnskapen og erfaringen har gjort selskapet til en ledende aktør i bransjen.

Bagges har som mål å fortsette veksten og sikre at selskapet til enhver tid har meget fornøyde kunder. 

Salgsorganisasjonen består av tre team, to utesalgsteam og ett kundeserviceteam. De fleste har lang fartstid i bedriften - de ansatte trives i Bagges. Det ene utesalgssalgsteamet har fokus på ventiler og pakninger hvor markedssegmentet i hovedsak er prosessindustri, havbruk og noe olje/gass. Det andre utesalgsteamet har fokus på isolasjonsprodukter for smelteverksindustrien, olje/gass, samt næringsmiddelindustri og elektroteknisk industri.

ØNSKER DU SOM TEKNISK SELGER Å BIDRA TIL EN VIDERE SALGSKARRIERE OG TIL SELSKAPETS VIDERE VEKST? 

Selskapet styrker salgsorganisasjonen i salg- og kundeserviceeteametog søker nå en teknisk selger som vil ha ansvar for å bistå kundene i valg av produkter og løsninger. Som teknisk selger vil du arbeide med alle produktkategoriene til Bagges AS. Du vil utarbeide tilbud og kundeordre samt aktivt betjene innkommende kundehenvendelser på e-post og telefon. Du vil også delta i kundemøter ved behov.

Stillingen rapporterer til Leder for Innesalg & Kundeservice. Den har en høy grad av selvstendighet. Du vil samarbeide tett med andre selgere i avdelingen, lager, produksjon, leverandører og innkjøp. Arbeidssted vil være på kontoret på Skedsmokorset.

Vi søker deg som har teknisk høyskoleutdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole og en god salgs- og markedsforståelse. Du er kontaktskapende, serviceinnstilt og selvstendig. Du har høy teknisk interesse, er arbeidsom, nøyaktig og behersker både IT-verktøy og telefon som arbeidsverktøy. Om du kjenner deg igjen i dette, ønsker vi kontakt med deg. Nyutdannede ingeniører med salgsprofiler kan også være aktuelle for stillingen.

Send oss din CV i dag. Har du spørsmål kan du kontakte Mona BO Hauge tlf. 928 84 556 eller Ellinore Pettersson tlf. 458 44 809. Alle henvendelser behandles konfidensielt også overfor oppdragsgiver.

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av kundeordre, utarbeide tilbud, aktivt betjene innkommende telefoner og kundehenvendelser
  • Utarbeide og gjennomføre prosjektarbeid i samarbeid med kundeansvarlig
  • Behandle eksisterende og potensielle kunder slik at forventede resultater blir nådd
  • Utarbeidelse av dokumentasjon i henhold til standarder og kundens spesifikasjoner
  • Delta i kundemøter etter behov
  • Innhente pristilbud fra leverandører
  • Gjøre seg kjent med aktuelle bransjers og kunders spesifikke behov
  • Holde seg oppdatert innen produktgruppene
  • Bistå bedriftens øvrige avdelinger (øvrige salgsteam, innkjøp, kvalitet, økonomi, produksjon og lager) med nødvendig informasjon

Kvalifikasjoner

  • Teknisk utdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole
  • God teknisk innsikt og høy teknisk interesse
  • 2-3 års erfaring fra teknisk rolle, prosjektledelse, prosjektassistent, prosjektsalg eller kortere for rett kandidat
  • God økonomisk forståelse
  • Salgs- og markedsforståelse
  • God forståelse for IT som arbeidsverktøy
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • Kan være nyutdannet, Ingeniør med salgsprofil

Utdanningsretning

  • Ingeniørfag

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet
  • Fagskole / Fagbrev (2 år)

Personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt, fleksibel og initiativrik
  • Kundefokusert og kontaktskapende
  • Evne til å kunne arbeide selvstendig, men også i team
  • Relasjon- og tillitsskapende i dialog med kundene
  • Selvstendig, tar ansvar - resultatskapende
  • Strukturert, ryddig og nøyaktig
  • Kontaktskapende, ydmyk og sosial

Språk

  • Norsk
  • Engelsk

Vi tilbyr

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et teknisk kompetent fagmiljø
  • Selvstendighet, ansvar med oppgaven
  • En utviklende stilling i et selskap med videre ambisjoner
  • En kundeorientert organisasjon med stor fleksibilitet i forhold til leveringer
  • Tett og godt samarbeid mellom salg, produksjon og administrasjon
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Engasjerte medarbeidere
  • Meget god bedriftskultur, lite gjennomtrekk, folk trives i Bagges

 

 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. The Motion Business provides products, solutions and related services that increase industrial productivity and energy efficiency. Its motors, generators and drives provide power, motion and control for a wide range of automation applicationsABB offers a comprehensive range of reliable and highly efficient motors, generators and drives for all applications. ABB has what it takes to help every industry reach new levels of productivity and energy savings even under the most demanding conditions. Combining the best available materials with superior technology, our electric motors, generators and drives are designed to operate reliably no matter how challenging the process or application, and to have low life cycle costs Your responsibilities This position is a part of a team working with electrical motors & drives. We serve customers with a global footprint. Your primary job will be indoor sales and handling of orders for ABB´s motors, drives and system solutions to existing and in particular new customers in all segments, with a focus on Low Voltage Motors and low voltage drives Your background College / University (Bachelor) engineer or other relevant education / experience. Fluent English required. Ability to build good business relationships. Self-reliance, responsibility and timeliness of work. Negotiation skills. Ability to work in a team and excellent organization of own work. Language skills: Fluent Norwegian and English   More about us - On job training, personal development and career opportunities.- Competitive rewarding conditions.- Flexible working hours.- Retirement scheme and insurances.- Good working environment and culture.- Positive, exciting and challenging every day.- Clear ambitions for growth and success.The position is located in Bergen or OsloFor more information, please contact: jan-erling.kleppe@no.abb.com, mobil +47 95291499We are looking forward to receiving your CV through our jobportal. The application-deadline is 30.11.2019Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.  
12.11.2019 Oslo, Bergen
Skanska og Region Øst har i dag rundt 80 dyktige medarbeidere som utvikler og gjennomfører byggeprosjekter i Romerike-, Follo- og Østfold-taktene. Vi søker etter leder ettermarked til å følge opp garanti- og reklamasjonsarbeider i overleverte prosjekter. Leder Ettermarked | Region Øst Vi kan tilby: Spennende utfordringer og trivelige kolleger i et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern Et sterkt fagmiljø med store muligheter for personlig utvikling Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for medeierskap gjennom vårt aksje-program Arbeidsoppgaver: Følge opp garanti-/reklamasjonsarbeider i overleverte prosjekter Kundekontakt og oppfølging av kunder i overleverte prosjekter Følge opp underentreprenører og leverandører i garanti- og reklamasjonssaker Koordinere og lede garanti- og reklamasjonsarbeider Systematisk dokumentasjonshåndtering av reklamasjonsarbeid Kvalifikasjoner: Fag-/svennebrev med meget god fagkunnskap vil være fortrukket Teknisk Fagskole/Mesterbrev vil være foretrukket God kunnskap om kontrakter, Norsk Standard, Bustadoppføringslova Gode IT-ferdigheter Erfaring med kundebehandling er en fordel, men ikke et krav   Egenskaper: Gode kommunikasjonsferdigheter – muntlig og skriftlig (norsk og engelsk) Samarbeide godt med andre, dele kunnskap, erfaringer og informasjon Håndtere pressede situasjoner Jobbe systematisk og gjøre klare prioriteringer Høy etisk standard er en selvfølge for oss. Du må også kunne identifisere deg med våre verdier; Vis ansvarlighet, Vær åpen og ærlig, Bli bedre – sammen og Skap kundeverdi. Ved spørsmål, ta kontakt med Regiondirektør Geir Olav Bjerkevoll på telefon 922 51 122 eller HR-sjef Dag Vanberg på telefon 911 34 156. Søknadsfrist er 01.12.2019 Tilleggsopplysninger Sted: Ski, Akershus, Norge Tidsplan: Heltid Ansattstatus: Fast Uttalelser Om Skanska: Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 38 000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.
06.11.2019 Ski
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB provides a full range of solutions to connect, protect, control and measure a wide range of electrical installations, enclosures, switchboards, electronics and electromechanical devices. The business improves the reliability and efficiency of its customers’ activities across all major industries including the residential sector Your responsibilities - Customer support related to reported non-conformities from customers internationally. - Ownership of selected customer quality issues. - Participate in problem solving and root cause analysis. - Manage cross organizational and cross functional quality improvement projects. - Analyze process-, product- and production deviations and initiate improvements. - Cooperate with ABBs global service organization. Your background - Electrical or Mechanical Engineer or similar relevant background with analytical skills. - Preferably be experienced in quality related work and have knowledge to “Lean” and “Six Sigma” principles. - Have good technical interest and understanding. - Be able to communicate verbally and in writing in Norwegian and English. - Have good personal relations and good ability to work in teams. - Be comfortable to work with people from several cultures globally. - Be service minded, positive and customer focused.   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.We offer:- On the job training, personal development and career opportunities- Competitive rewarding conditions- Flexible working hours- Retirement scheme and insurances- Working environment and culture that are appreciated by the colleagues- Positive, exciting and challenging every day- Ambitions for growth and successThe base for this position is Skien, Telemark.The application-deadline is 04.12.2019For more information about the position, please contact: Rune Heggekroken on e-mail rune.heggekroken@no.abb.comWe look forward to receiving your application and CV through our job portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
14.11.2019 Skien
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB is a pioneering technology leader in electrification products, robotics and motion, industrial automation and power grids, serving customers in utilities, industry and transport & infrastructure globally. Continuing more than a 125-year history of innovation, ABB today is writing the future of industrial digitalization and driving the Energy and Fourth Industrial Revolutions. To the shipping industry, ABB offers an extensive portfolio of integrated marine systems and solutions that improve the flexibility, reliability and energy efficiency of vessels. By coupling power, automation and marine software, proven fuel-efficient technologies and services that ensure maximum vessel uptime, ABB is in a unique position to improve the profitability of customers' business throughout the entire lifecycle of a fleet.ABB Marine Norway is expanding with new positions in our Service Operations Team.We are looking for a professional within Project Management who is also familiar with Sales Your responsibilities Project Management. - Handle ABB Marine Service preventive maintenance projects. This ranging from large scopes in connection with dry dockings, to smaller upgrade deliveries. - Keep a dialogue with the customer, sub suppliers and service engineers. - Planning and scheduling of site work. - HSE responsible for projects. - Order handling and invoicing. - Reporting. Prepare quotes within ABB Marine preventive maintenance scope. - Cooperate with and support Marine Service Sales Team - Respond to customer specifications. - Negotiate with the customer. - Agree on final delivery. Your background - College / University (Bachelor) / Technical College. - Project management experience. - Knowledge of electrical power systems is an advantage. - Must be fluent in both written and verbal English. We emphasis; - Pro-active attitude. - The ability to understand and find practical solutions to problems. - Initiative and cooperative, ability to work both independently and as part of a team. - Ability to perform tasks under pressure.   More about us As your employer, ABB can offer:• Professional and personal challenges in a positive and innovative environment.• Informal and good work relations between co-workers and managers.• Positive and exciting work environment in a global organization with future career opportunities.• Professional growth.• Various company benefits.For any questions regarding the position please contact Project Team Manager Ole Vemund Soug, email: ole-vemund.soug@no.abb.com or phone +47 928 28 744.The application-deadline is 30.11.2019We are looking forward to receiving your applicationletter and CV through the ABB jobportalABB Marine & Ports is located at Billingstad in Asker today, but will be moving office to Fornebu in early 2020. This position will therefore be based at Fornebu.Please note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.  
12.11.2019 Bærum, Asker
Har du erfaring med entreprenørbransjen/FDV'er og vil jobbe for et bedre miljø? Hvis du er strukturert, liker å ha mange baller i luften og ser som et mål å yte god service i alle ledd, da passer du som Servicekoordinator/Administrativ saksbehandler hos oss. Du vil være nøkkelen for at alt vårt arbeid skal gå på skinner og må ikke være redd for å ta i et tak når det trengs. Vi søker etter en Servicekoordinator/Administrativ saksbehandler der du vil være med å forme din egen hverdag og hvordan avdelingen jobber. Dine oppgaver vil i hovedsak være å sørge for god kundekontakt og at laget fungerer slik at våre prosjektledere og teknikere får utført sitt arbeid. Vi er 10 engasjerte kollegaer i Odda som ser etter deg som vil bli en del av laget og vil jobbe for et bedre miljø. Arbeidsoppgaver: Motta tekniske ordre og fordele videre internt Styre og organisere serviceteknikerne så arbeidsdagen deres utnyttes så effektivt som mulig Være et bindeledd mellom prosjektledere og serviceteknikere på fordeling av arbeidsoppgaver Planlegge utføring av servicekontrakter/tilleggsarbeider Gjennomgå alle serviceavtaler og bestille deler til disse før serviceavtalen påbegynnes Fakturering Markedsføre GK gjennom positiv kundebehandling og ryddig og gjennomtenkt løsning av arbeidsoppgaver Rapportere og foreslå tiltak som er tjenlig for kunden Ønskede kvalifikasjoner: Serviceinnstilt og initiativrik  Generelt god IT kunnskap  Strukturert og systematisk   Gode kommunikasjonsevner, diplomatisk og evnen til å motivere mennesker  Erfaring innen entreprenørbransjen/FDV dokumentasjon er en stor fordel       God til å bygge relasjoner Positiv og løsningsorientert Vi kan tilby: En interessant stilling i en offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter Kurs og etterutdanning Gode datasystemer for prosjekt- og økonomistyring Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold Stillingen er en 80 % stilling, med mulighet for 100%.   
05.11.2019 Odda
EVRY Financial Services er en ledende leverandør av løsninger og tjenester til bank og finansvirksomheter. EVRY leverer en total verdikjede innen forretningsområdet Cards og våre kunder er fra store internasjonale selskaper og Fintech til mindre lokale banker. EVRY har styrket sin posisjon innen kortområdet og basert på økt kundetilgang og stor etterspørsel, søker vi en Senior Sales Manager til å ta del i vår vekst og ivareta både nåværende og nye kunder. Vi er i dag 500 ansatte innenfor kortområde og dekker det nordiske markedet samt UK og Irland. Du vil jobbe tett med høyt kompetente medarbeidere fra flere andre områder, for eksempel Kortproduksjon, Fraud Prevention, fakturering, kortadministrasjon og andre tilhørende tjenester   Hvordan vi jobberVi har høye ambisjoner, og vi vil være ledende på teknologi. Vi er lidenskapelig opptatt av kreative løsninger, og vi er alltid nysgjerrige på å se hva det neste digitale gjennombruddet blir. Siden teknologien raskt fornyes må vi være smidige, tenke fremover og se løsninger. Vår arbeidsplass karakteriseres av fleksibilitet, noe som gir deg muligheten til å påvirke når og hvor du jobber. I denne stillingen vil du kunne jobbe innenfor en rekke ulike områder. Ansvaret for innsalg av nye kunder samt mersalg til egen kundeportefølje innen tradisjonell Bank og Finans samt Fintechs. Å være rådgiver og tett samarbeidspartner for våre kunder Identifisere nye forretningsmuligheter hos eksisterende og nye kunder Planlegge og gjennomføre salgs- og markedsaktiviteter Fremme EVRY som den foretrukne samarbeidspartner Ansvar for RFP og BID prosesser Gjennomføre kontraktsforhandlinger for aktuelle kunder   Er du den vi ser etter? I EVRY er vi svært opptatt av våre kunder, og du må derfor være serviceinnstilt, ha en positiv holdning og være opptatt av å levere kvalitet. Vi er i rask endring og dette krever at du er fleksibel, selvstendig og motiveres av gode resultater. Vi ser også for oss at du har følgende bakgrunn: Universitets- eller høyskoleutdanning på Mastergradsnivå, siv.øk. el.tilsvarend Dokumentert erfaring kan i noen tilfeller kompensere for manglende utdanning. Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og evne til å skape tillit og gode relasjoner både med kunden, samarbeidspartnere og internt i EVRY Snakker og skriver flytende norsk og har gode engelskkunnskaper Er utadvendt og engasjert, har god forretningsforståelse og et sterkt ønske om å forstå kundens behov Minimum 10 års erfaring innen systemsalg  Vi tilbyrVår størrelse er vår styrke. Som et av de ledende IT-selskapene i Norden kan vi tilby deg flere muligheter enn andre selskaper i bransjen.I EVRY vil du ha muligheten til å jobbe med mange varierte arbeidsoppgaver, ha stor fleksibilitet i stillingen og gode muligheter for karriereutvikling, gjennom EVRY Academy og egne karriereprogrammer. EVRY har også et stort indre jobbmarked som gir deg mulighet til å bytte jobb uten å bytte arbeidsgiver. Ulike bakgrunner og innfallsvinkler, humor og stor takhøyde er noe vi liker. EVRY preges av et aktivt og inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer, hvor du vil ha muligheten til å delta i flere faglige og sosiale nettverk som Young Professionals, Female@EVRY, Active@EVRY m.m. Arbeidssted Oslo/Fornebu  Høres dette ut som en stilling for deg?Alle søknader behandles fortløpende, så vi anbefaler deg å sende inn din søknad snarest.  Vi ser frem til å høre fra deg!   
14.11.2019 Oslo
ob Description Would you like to be part of our journey and help our customers to shape the Energy Grid of tomorrow?  We are looking for sales-oriented  Head of Customer Service for Distribution Systems and Digital Grid, Nordic & Baltic.  This is a key development opportunity for a sales and service business professional with market knowledge of Power Distribution and Transmission. Siemens – Distribution Systems and Digital Grid The Distribution Systems and Digital Grid Business Units offers the full range of energy distribution systems and solutions for all markets and through all sales channels. We provide reliable power distribution grids of today while investing into our Future Grids portfolio to create the power distribution grid of the future. Our comprehensive portfolio meets the growing technical requirements of today’s and tomorrow’s power grid. Based on modular platform concepts all our systems are individually customized to meet customer specifications. With global competence we provide integrated solutions – from early consultancy via engineering to project management and all the way to installation & commissioning. Our broad service offering ranges from field service to consulting and training. What are my responsibilities? You will be responsible for Customer Services business including PL responsibility for Distribution Systems and Digital Grid service business in Nordic and Baltic. You will manage and execute service business strategy according to aligned approach with Headquarter. This will include managing daily service business and being operational active in the sales activities including opportunity generation/identification, lead management, clarification of customer requirements, pricing, contract negotiations and handover to delivery.  You will organize and execute marketing and communication related activities such as customer presentations, presentations at trade fairs, internal and external workshops. You will report to Business Unit head Nordic and Baltic.  Your background You have Technical/Engineering educational background (e.g. Electrical/Mechanical/Power Engineering). Additional education in management or business administration is considered as a plus. You have more than 5 years of experience in sales, customer relationship management or service business or in similar function and/or business area. In addition, we expect you to have strong knowledge of the power distribution and transmission markets in the Nordic. Experience of CRM in project execution phase is highly recommended.  You are driven and motivated to collaborate with customers seeking best possible business solutions. You have ability to influence and think “out of the box”. Excellent communication skills (verbal and written) in English is required, other Nordic or Baltic languages are considered as an advantage. This opportunity requires travel in Nordic & Baltic countries, including also overnight stays. What we offer We offer you a challenging position in an international environment and possibility to work flexible. In this role you will play a central role in our organization and you will get to work with skilled colleagues in the growing business area. You can be placed in Oslo, Trondheim, Stockholm, Copenhagen or Helsinki. If you’re excited to shape the innovations of tomorrow, we want to hear from you. You’ll join 372,000 of the smartest minds all working together to build a better future. Join us! Do not hesitate - Apply today and no later than 25st of November 2019. For questions about the role and recruitment process please contact, Lotta Lehmusvuori (Talent Acquisition) +46 70 728 1380 lotta.lehmusvuori@siemens.com   Job ID: 187950 Organization: Smart Infrastructure Company: Siemens Osakeyhtiö Experience Level: Mid-level Professional Job Type: Full-time
13.11.2019 Oslo
Would you like to be part of our journey and help our customers to shape the Energy Grid of tomorrow?  We are looking for a Customer Service Sales Manager, Distribution Systems and Digital Grid, Norway.    This is a key development opportunity for a sales and service business professional with market knowledge of Power Distribution and Transmission.  Siemens – Distribution Systems  The Distribution Systems and Digital Grid Business Units offers the full range of energy distribution systems and solutions for all markets and through all sales channels. We provide reliable power distribution grids of today while investing into our Future Grids portfolio to create the power distribution grid of the future. Our comprehensive portfolio meets the growing technical requirements of today’s and tomorrow’s power grid. Based on modular platform concepts all our systems are individually customized to meet customer specifications. With global competence we provide integrated solutions – from early consultancy via engineering to project management and all the way to installation & commissioning. Our broad service offering ranges from field service to consulting and training. What are my responsibilities? You will be responsible for regional Customer Services business and sales and execution of Service Business in Norway. This will include managing daily service business and taking part in sales activities including opportunity generation/identification, lead management, clarification of customer requirements, pricing, contract negotiation and handover to delivery.  You will organize and execute marketing and communication related activities such as customer presentations, presentations at trade fairs, internal and external workshops. You will be part of the sales and execution team in Norway and also report to Head of Customer Service, Nordic & Baltic. Your background You have Technical/Engineering educational background (e.g. Electrical/Mechanical/Power Engineering). You have experience in either sales, customer relationship management or , service business and strong knowledge of the power distribution and transmission markets in Norway or in similar function and/or business area. Experience of CRM in project execution phase is highly recommended.  You are driven and motivated to collaborate with customers seeking best possible business solutions. You have ability to influence and think “out of the box”. Excellent communication skills (verbal and written) in Norwegian and English is required This opportunity requires some travel.  What we offer We offer you a challenging position in an international environment and possibility to work flexible. In this role you will play a central role in our organization and you will get to work with skilled colleagues in the growing business area. You will be placed in Trondheim, Bergen or Oslo, but other Nordic countries are also an option. If you’re excited to shape the innovations of tomorrow, we want to hear from you. You’ll join 372,000 of the smartest minds all working together to build a better future. Join us! Do not hesitate - Apply today and no later than 25st of November 2019. We perform background check as part of our recruitment process. For questions about the role and recruitment process please contact Andreas Lien, andreas.lien@siemens.com, cellphone +47 92451022.   Job ID: 187947 Organization: Smart Infrastructure Company: Siemens AS Experience Level: Mid-level Professional Job Type: Full-time
13.11.2019 Oslo, Trondheim, Bergen
Vis alle 21.492 ledige stillinger

BAGGES AS er en handels- og produksjonsbedrift som leverer kundetilpassede ventilløsninger, pakninger og isolasjonsprodukter til norske og internasjonale service- og industribedrifter. Vårt fremste konkurransefortrinn er inngående kjennskap til våre kunders spesifikke behov, kombinert med kvalitet og presisjon i alle ledd. Vi har siden 1993 vært sertifisert i henhold til ISO 9001, og ble i 2019 også sertifisert ihht ISO 14001. 

Selskapet, som ble etablert i 1894, er et privateid familieselskap. Våre 35 godt motiverte medarbeidere kjennetegnes ved høy kundefokus og serviceinnstilling. Langsiktige eiere og dyktige medarbeidere har ført til gode resultater og solid økonomi. Omsetningen i 2019 forventes over NOK 150 millioner. Vårt hovedkontor og lager ligger i Industriveien på Skedsmokorset. Se 
www.bagges.no for mer informasjon.

 

Les mer om B2B Salg AS

Stillingsbeskrivelse

TEKNISK SELGER - TIL SOLID INDUSTRIBEDRIFT MED FOKUS PÅ KVALITET.

 

Bagges har over 125 års erfaring og en lang tradisjon for å levere industrielle kvalitetsprodukter. Konkurransefortrinnet er: Inngående kompetanse om ulike bransjers og kunders spesifikke behov, kundefokus, fleksibilitet, rask levering og konkurransedyktige betingelser, presisjon og kvalitet i alle verdiskapende prosesser, samt et nært og langsiktig samarbeid med våre hovedleverandører. Denne kunnskapen og erfaringen har gjort selskapet til en ledende aktør i bransjen.

Bagges har som mål å fortsette veksten og sikre at selskapet til enhver tid har meget fornøyde kunder. 

Salgsorganisasjonen består av tre team, to utesalgsteam og ett kundeserviceteam. De fleste har lang fartstid i bedriften - de ansatte trives i Bagges. Det ene utesalgssalgsteamet har fokus på ventiler og pakninger hvor markedssegmentet i hovedsak er prosessindustri, havbruk og noe olje/gass. Det andre utesalgsteamet har fokus på isolasjonsprodukter for smelteverksindustrien, olje/gass, samt næringsmiddelindustri og elektroteknisk industri.

ØNSKER DU SOM TEKNISK SELGER Å BIDRA TIL EN VIDERE SALGSKARRIERE OG TIL SELSKAPETS VIDERE VEKST? 

Selskapet styrker salgsorganisasjonen i salg- og kundeserviceeteametog søker nå en teknisk selger som vil ha ansvar for å bistå kundene i valg av produkter og løsninger. Som teknisk selger vil du arbeide med alle produktkategoriene til Bagges AS. Du vil utarbeide tilbud og kundeordre samt aktivt betjene innkommende kundehenvendelser på e-post og telefon. Du vil også delta i kundemøter ved behov.

Stillingen rapporterer til Leder for Innesalg & Kundeservice. Den har en høy grad av selvstendighet. Du vil samarbeide tett med andre selgere i avdelingen, lager, produksjon, leverandører og innkjøp. Arbeidssted vil være på kontoret på Skedsmokorset.

Vi søker deg som har teknisk høyskoleutdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole og en god salgs- og markedsforståelse. Du er kontaktskapende, serviceinnstilt og selvstendig. Du har høy teknisk interesse, er arbeidsom, nøyaktig og behersker både IT-verktøy og telefon som arbeidsverktøy. Om du kjenner deg igjen i dette, ønsker vi kontakt med deg. Nyutdannede ingeniører med salgsprofiler kan også være aktuelle for stillingen.

Send oss din CV i dag. Har du spørsmål kan du kontakte Mona BO Hauge tlf. 928 84 556 eller Ellinore Pettersson tlf. 458 44 809. Alle henvendelser behandles konfidensielt også overfor oppdragsgiver.

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av kundeordre, utarbeide tilbud, aktivt betjene innkommende telefoner og kundehenvendelser
  • Utarbeide og gjennomføre prosjektarbeid i samarbeid med kundeansvarlig
  • Behandle eksisterende og potensielle kunder slik at forventede resultater blir nådd
  • Utarbeidelse av dokumentasjon i henhold til standarder og kundens spesifikasjoner
  • Delta i kundemøter etter behov
  • Innhente pristilbud fra leverandører
  • Gjøre seg kjent med aktuelle bransjers og kunders spesifikke behov
  • Holde seg oppdatert innen produktgruppene
  • Bistå bedriftens øvrige avdelinger (øvrige salgsteam, innkjøp, kvalitet, økonomi, produksjon og lager) med nødvendig informasjon

Kvalifikasjoner

  • Teknisk utdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole
  • God teknisk innsikt og høy teknisk interesse
  • 2-3 års erfaring fra teknisk rolle, prosjektledelse, prosjektassistent, prosjektsalg eller kortere for rett kandidat
  • God økonomisk forståelse
  • Salgs- og markedsforståelse
  • God forståelse for IT som arbeidsverktøy
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • Kan være nyutdannet, Ingeniør med salgsprofil

Utdanningsretning

  • Ingeniørfag

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet
  • Fagskole / Fagbrev (2 år)

Personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt, fleksibel og initiativrik
  • Kundefokusert og kontaktskapende
  • Evne til å kunne arbeide selvstendig, men også i team
  • Relasjon- og tillitsskapende i dialog med kundene
  • Selvstendig, tar ansvar - resultatskapende
  • Strukturert, ryddig og nøyaktig
  • Kontaktskapende, ydmyk og sosial

Språk

  • Norsk
  • Engelsk

Vi tilbyr

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et teknisk kompetent fagmiljø
  • Selvstendighet, ansvar med oppgaven
  • En utviklende stilling i et selskap med videre ambisjoner
  • En kundeorientert organisasjon med stor fleksibilitet i forhold til leveringer
  • Tett og godt samarbeid mellom salg, produksjon og administrasjon
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Engasjerte medarbeidere
  • Meget god bedriftskultur, lite gjennomtrekk, folk trives i Bagges

 

 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Kontaktperson

Daglig Leder

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Flere muligheter
4 ledige stillinger