Ledig stilling

Salgsingeniør - Teknisk Selger til ledende handels- og produksjonsbedrift B2B Salg AS

Søknadsfrist : Snarest

SALGSINGENIØR – LØSNINGSSELGER MED ANSVAR FOR SALG AV VENTILER OG PAKNINGER TIL EKSISTERENDE OG NYE KUNDER. 

Bagges har over 125 års erfaring og en lang tradisjon for å levere industrielle kvalitetsprodukter. Konkurransefortrinnet er: Inngående kompetanse om ulike bransjers og kunders spesifikke behov, kundefokus, fleksibilitet, rask levering og konkurransedyktige betingelser, presisjon og kvalitet i alle verdiskapende prosesser, samt et nært og langsiktig samarbeid med våre hovedleverandører. Denne kunnskapen og erfaringen har gjort selskapet til en ledende aktør i bransjen.

Bagges har som mål å fortsette veksten og sikre at selskapet til enhver tid har meget fornøyde kunder.

Salgsorganisasjonen består av tre team, to utesalgsteam og ett kundeserviceteam. De fleste har lang fartstid i bedriften - de ansatte trives i Bagges. Det ene utesalgssalgsteamet har fokus på ventiler og pakninger hvor markedssegmentet i hovedsak er prosessindustri, havbruk og noe olje/gass. Det andre utesalgsteamet har fokus på isolasjonsprodukter for smelteverksindustrien, olje/gass, samt næringsmiddelindustri og elektroteknisk industri. Kundeserviceteamet skal bistå kundene i valg av produkter og løsninger.


ER DU MOTIVERT FOR Å BIDRA TILSELSKAPETS VIDERE VEKST AV PAKNINGER OG VENTILLØSNINGER?

Selskapet styrker salgsorganisasjonen i salgsteamet med fokus på ventilløsninger og pakninger og søker nå en salgsingeniør som vil ha ansvar for å følge opp selskapets bedriftskunder, videreutvikle eksisterende kunder og knytte nye kundekontakter i hele det norske markedet.

Stillingen er en nøkkelrolle og rapporterer til Salgssjef Ventiler & Pakninger. Den har en høy grad av selvstendighet. Ansvaret inkluderer å finne gode løsninger for kundene, salg, forhandling av kontrakter,prosjektarbeid og følge opp prosjekter frem til levering. Du vil samarbeide tett med andre selgere i avdelingen, lager, leverandører og innkjøp. Arbeidssted vil være på kontoret på Skedsmokorset og ute hos kunder i hele det norske markedet. 

Vi søker deg som har teknisk høyskoleutdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole. Du kommer gjerne fra en stilling som teknisk selger, salgsingeniør eller lignende og har forståelse for salgsprosessen. Om du er et teknisk salgstalent som kan vise til gode resultater, er ambisiøs, profesjonell og som har en «selger» i magen, er du også en aktuell kandidat og vi ønsker kontakt med deg! Du er løsningsorientert, målrettet, skaper gode relasjoner både internt og eksternt, er strukturert, ryddig, kundefokusert og har høy serviceinnstilling. Stillingen vil kreve en god del reisevirksomhet (ca. 25-50 reisedøgn) og kundereiser vil du se som en naturlig del av jobben.

Nyutdannede ingeniører med salgsprofiler kan også være aktuelle for stillingen.

Send oss din CV i dag. Har du spørsmål kan du kontakte Mona BO Hauge tlf. +47 928 84 556 eller Ellinore Pettersson tlf. +47 458 44 809  Alle henvendelser behandles konfidensielt også overfor oppdragsgiver.

Arbeidsoppgaver

 

  • Skape gode relasjoner med kontaktpersoner ute hos kundene
  • Innfri plan og budsjetter
  • Selge selskapets ventiler og pakninger
  • Videreutvikle eksisterende kunder og etablere nye kunder
  • Bistå kundene med råd om tekniske løsninger
  • Delta på kundeaktiviteter og møter
  • Sikre kvalitetsleveranse til kundene
  • Ansvar for avtaler som skal revideres og forhandles frem
  • Gjennomføre planlagte reiseaktiviteter: ca. 25-50 reisedøgn i året

 

 

Kvalifikasjoner

 

  • Teknisk utdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole
  • God teknisk innsikt og høy teknisk interesse
  • 2-3 års erfaring fra teknisk rolle, prosjektsalg, eller løsningssalg, kortere for rett kandidat
  • Økonomisk forståelse – «kremmer med teknisk innsikt»
  • God salgs- og markedsforståelse, salgserfaring
  • Gode norsk kunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • Kan være nyutdannet, Ingeniør med salgsprofil

Utdanningsretning

  • Ingeniørfag

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet
  • Fagskole / Fagbrev (2 år)

 

 

Personlige egenskaper

 

  • Relasjon- og tillitsskapende i dialog med kundene
  • Løsningsorientert og sterk på kundefokus
  • Utadvendt og kontaktskapende, men også ydmyk
  • Resultatorientert og initiativrik
  • Selvstendig, tar ansvar
  • Teamorientert, gode samarbeidsevner - "oss og vi"
  • Analytisk, strukturert og nøyaktig

Språk

  • Norsk
  • Engelsk

 

 

Vi tilbyr

 

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et teknisk kompetent fagmiljø
  • En salgsingeniør i Bagges har frihet under ansvar
  • En utviklende stilling i et selskap med videre ambisjoner
  • En kundeorientert organisasjon med stor fleksibilitet i forhold til leveringer
  • Tett og godt samarbeid mellom produksjon og administrasjon
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Engasjerte medarbeidere
  • Meget god bedriftskultur, lite gjennomtrekk, folk trives i Bagges

Reisedager

  • ca. 25-50 reisedøgn

 

 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB is a pioneering technology leader in electrification products, robotics and motion, industrial automation and power grids, serving customers in utilities, industry and transport & infrastructure globally. Continuing more than a 125-year history of innovation, ABB today is writing the future of industrial digitalization and driving the Energy and Fourth Industrial Revolutions. To the shipping industry, ABB offers an extensive portfolio of integrated marine systems and solutions that improve the flexibility, reliability and energy efficiency of vessels. By coupling power, automation and marine software, proven fuel-efficient technologies and services that ensure maximum vessel uptime, ABB is in a unique position to improve the profitability of customers' business throughout the entire lifecycle of a fleet.ABB Marine Norway is expanding with new positions in our Service Operations Team.We are looking for a professional within Project Management who is also familiar with Sales Your responsibilities Project Management. - Handle ABB Marine Service preventive maintenance projects. This ranging from large scopes in connection with dry dockings, to smaller upgrade deliveries. - Keep a dialogue with the customer, sub suppliers and service engineers. - Planning and scheduling of site work. - HSE responsible for projects. - Order handling and invoicing. - Reporting. Prepare quotes within ABB Marine preventive maintenance scope. - Cooperate with and support Marine Service Sales Team - Respond to customer specifications. - Negotiate with the customer. - Agree on final delivery. Your background - College / University (Bachelor) / Technical College. - Project management experience. - Knowledge of electrical power systems is an advantage. - Must be fluent in both written and verbal English. We emphasis; - Pro-active attitude. - The ability to understand and find practical solutions to problems. - Initiative and cooperative, ability to work both independently and as part of a team. - Ability to perform tasks under pressure.   More about us As your employer, ABB can offer:• Professional and personal challenges in a positive and innovative environment.• Informal and good work relations between co-workers and managers.• Positive and exciting work environment in a global organization with future career opportunities.• Professional growth.• Various company benefits.For any questions regarding the position please contact Project Team Manager Ole Vemund Soug, email: ole-vemund.soug@no.abb.com or phone +47 928 28 744.The application-deadline is 30.11.2019We are looking forward to receiving your applicationletter and CV through the ABB jobportalABB Marine & Ports is located at Billingstad in Asker today, but will be moving office to Fornebu in early 2020. This position will therefore be based at Fornebu.Please note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.  
12.11.2019 Bærum, Asker
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. The Motion Business provides products, solutions and related services that increase industrial productivity and energy efficiency. Its motors, generators and drives provide power, motion and control for a wide range of automation applicationsABB offers a comprehensive range of reliable and highly efficient motors, generators and drives for all applications. ABB has what it takes to help every industry reach new levels of productivity and energy savings even under the most demanding conditions. Combining the best available materials with superior technology, our electric motors, generators and drives are designed to operate reliably no matter how challenging the process or application, and to have low life cycle costs Your responsibilities This position is a part of a team working with electrical motors & drives. We serve customers with a global footprint. Your primary job will be indoor sales and handling of orders for ABB´s motors, drives and system solutions to existing and in particular new customers in all segments, with a focus on Low Voltage Motors and low voltage drives Your background College / University (Bachelor) engineer or other relevant education / experience. Fluent English required. Ability to build good business relationships. Self-reliance, responsibility and timeliness of work. Negotiation skills. Ability to work in a team and excellent organization of own work. Language skills: Fluent Norwegian and English   More about us - On job training, personal development and career opportunities.- Competitive rewarding conditions.- Flexible working hours.- Retirement scheme and insurances.- Good working environment and culture.- Positive, exciting and challenging every day.- Clear ambitions for growth and success.The position is located in Bergen or OsloFor more information, please contact: jan-erling.kleppe@no.abb.com, mobil +47 95291499We are looking forward to receiving your CV through our jobportal. The application-deadline is 30.11.2019Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.  
12.11.2019 Oslo, Bergen
Skanska og Region Øst har i dag rundt 80 dyktige medarbeidere som utvikler og gjennomfører byggeprosjekter i Romerike-, Follo- og Østfold-taktene. Vi søker etter leder ettermarked til å følge opp garanti- og reklamasjonsarbeider i overleverte prosjekter. Leder Ettermarked | Region Øst Vi kan tilby: Spennende utfordringer og trivelige kolleger i et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern Et sterkt fagmiljø med store muligheter for personlig utvikling Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for medeierskap gjennom vårt aksje-program Arbeidsoppgaver: Følge opp garanti-/reklamasjonsarbeider i overleverte prosjekter Kundekontakt og oppfølging av kunder i overleverte prosjekter Følge opp underentreprenører og leverandører i garanti- og reklamasjonssaker Koordinere og lede garanti- og reklamasjonsarbeider Systematisk dokumentasjonshåndtering av reklamasjonsarbeid Kvalifikasjoner: Fag-/svennebrev med meget god fagkunnskap vil være fortrukket Teknisk Fagskole/Mesterbrev vil være foretrukket God kunnskap om kontrakter, Norsk Standard, Bustadoppføringslova Gode IT-ferdigheter Erfaring med kundebehandling er en fordel, men ikke et krav   Egenskaper: Gode kommunikasjonsferdigheter – muntlig og skriftlig (norsk og engelsk) Samarbeide godt med andre, dele kunnskap, erfaringer og informasjon Håndtere pressede situasjoner Jobbe systematisk og gjøre klare prioriteringer Høy etisk standard er en selvfølge for oss. Du må også kunne identifisere deg med våre verdier; Vis ansvarlighet, Vær åpen og ærlig, Bli bedre – sammen og Skap kundeverdi. Ved spørsmål, ta kontakt med Regiondirektør Geir Olav Bjerkevoll på telefon 922 51 122 eller HR-sjef Dag Vanberg på telefon 911 34 156. Søknadsfrist er 01.12.2019 Tilleggsopplysninger Sted: Ski, Akershus, Norge Tidsplan: Heltid Ansattstatus: Fast Uttalelser Om Skanska: Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 38 000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.
06.11.2019 Ski
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Bergen
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lene seg Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Stavanger
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB provides a full range of solutions to connect, protect, control and measure a wide range of electrical installations, enclosures, switchboards, electronics and electromechanical devices. The business improves the reliability and efficiency of its customers’ activities across all major industries including the residential sector Your responsibilities - Customer support related to reported non-conformities from customers internationally. - Ownership of selected customer quality issues. - Participate in problem solving and root cause analysis. - Manage cross organizational and cross functional quality improvement projects. - Analyze process-, product- and production deviations and initiate improvements. - Cooperate with ABBs global service organization. Your background - Electrical or Mechanical Engineer or similar relevant background with analytical skills. - Preferably be experienced in quality related work and have knowledge to “Lean” and “Six Sigma” principles. - Have good technical interest and understanding. - Be able to communicate verbally and in writing in Norwegian and English. - Have good personal relations and good ability to work in teams. - Be comfortable to work with people from several cultures globally. - Be service minded, positive and customer focused.   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.We offer:- On the job training, personal development and career opportunities- Competitive rewarding conditions- Flexible working hours- Retirement scheme and insurances- Working environment and culture that are appreciated by the colleagues- Positive, exciting and challenging every day- Ambitions for growth and successThe base for this position is Skien, Telemark.The application-deadline is 04.12.2019For more information about the position, please contact: Rune Heggekroken on e-mail rune.heggekroken@no.abb.comWe look forward to receiving your application and CV through our job portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
14.11.2019 Skien
Vis alle 21.492 ledige stillinger

BAGGES AS er en handels- og produksjonsbedrift som leverer kundetilpassede ventilløsninger, pakninger og isolasjonsprodukter til norske og internasjonale service- og industribedrifter. Vårt fremste konkurransefortrinn er inngående kjennskap til våre kunders spesifikke behov, kombinert med kvalitet og presisjon i alle ledd. Vi har siden 1993 vært sertifisert i henhold til ISO 9001, og ble i 2019 også sertifisert ihht ISO 14001. 

Selskapet, som ble etablert i 1894, er et privateid familieselskap. Våre 35 godt motiverte medarbeidere kjennetegnes ved høy kundefokus og serviceinnstilling. Langsiktige eiere og dyktige medarbeidere har ført til gode resultater og solid økonomi. Omsetningen i 2019 forventes over NOK 150 millioner. Vårt hovedkontor og lager ligger i Industriveien på Skedsmokorset. Se 
www.bagges.no for mer informasjon.

Les mer om B2B Salg AS

Stillingsbeskrivelse

SALGSINGENIØR – LØSNINGSSELGER MED ANSVAR FOR SALG AV VENTILER OG PAKNINGER TIL EKSISTERENDE OG NYE KUNDER. 

Bagges har over 125 års erfaring og en lang tradisjon for å levere industrielle kvalitetsprodukter. Konkurransefortrinnet er: Inngående kompetanse om ulike bransjers og kunders spesifikke behov, kundefokus, fleksibilitet, rask levering og konkurransedyktige betingelser, presisjon og kvalitet i alle verdiskapende prosesser, samt et nært og langsiktig samarbeid med våre hovedleverandører. Denne kunnskapen og erfaringen har gjort selskapet til en ledende aktør i bransjen.

Bagges har som mål å fortsette veksten og sikre at selskapet til enhver tid har meget fornøyde kunder.

Salgsorganisasjonen består av tre team, to utesalgsteam og ett kundeserviceteam. De fleste har lang fartstid i bedriften - de ansatte trives i Bagges. Det ene utesalgssalgsteamet har fokus på ventiler og pakninger hvor markedssegmentet i hovedsak er prosessindustri, havbruk og noe olje/gass. Det andre utesalgsteamet har fokus på isolasjonsprodukter for smelteverksindustrien, olje/gass, samt næringsmiddelindustri og elektroteknisk industri. Kundeserviceteamet skal bistå kundene i valg av produkter og løsninger.


ER DU MOTIVERT FOR Å BIDRA TILSELSKAPETS VIDERE VEKST AV PAKNINGER OG VENTILLØSNINGER?

Selskapet styrker salgsorganisasjonen i salgsteamet med fokus på ventilløsninger og pakninger og søker nå en salgsingeniør som vil ha ansvar for å følge opp selskapets bedriftskunder, videreutvikle eksisterende kunder og knytte nye kundekontakter i hele det norske markedet.

Stillingen er en nøkkelrolle og rapporterer til Salgssjef Ventiler & Pakninger. Den har en høy grad av selvstendighet. Ansvaret inkluderer å finne gode løsninger for kundene, salg, forhandling av kontrakter,prosjektarbeid og følge opp prosjekter frem til levering. Du vil samarbeide tett med andre selgere i avdelingen, lager, leverandører og innkjøp. Arbeidssted vil være på kontoret på Skedsmokorset og ute hos kunder i hele det norske markedet. 

Vi søker deg som har teknisk høyskoleutdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole. Du kommer gjerne fra en stilling som teknisk selger, salgsingeniør eller lignende og har forståelse for salgsprosessen. Om du er et teknisk salgstalent som kan vise til gode resultater, er ambisiøs, profesjonell og som har en «selger» i magen, er du også en aktuell kandidat og vi ønsker kontakt med deg! Du er løsningsorientert, målrettet, skaper gode relasjoner både internt og eksternt, er strukturert, ryddig, kundefokusert og har høy serviceinnstilling. Stillingen vil kreve en god del reisevirksomhet (ca. 25-50 reisedøgn) og kundereiser vil du se som en naturlig del av jobben.

Nyutdannede ingeniører med salgsprofiler kan også være aktuelle for stillingen.

Send oss din CV i dag. Har du spørsmål kan du kontakte Mona BO Hauge tlf. +47 928 84 556 eller Ellinore Pettersson tlf. +47 458 44 809  Alle henvendelser behandles konfidensielt også overfor oppdragsgiver.

Arbeidsoppgaver

 

  • Skape gode relasjoner med kontaktpersoner ute hos kundene
  • Innfri plan og budsjetter
  • Selge selskapets ventiler og pakninger
  • Videreutvikle eksisterende kunder og etablere nye kunder
  • Bistå kundene med råd om tekniske løsninger
  • Delta på kundeaktiviteter og møter
  • Sikre kvalitetsleveranse til kundene
  • Ansvar for avtaler som skal revideres og forhandles frem
  • Gjennomføre planlagte reiseaktiviteter: ca. 25-50 reisedøgn i året

 

 

Kvalifikasjoner

 

  • Teknisk utdannelse, ingeniør eller teknisk fagskole
  • God teknisk innsikt og høy teknisk interesse
  • 2-3 års erfaring fra teknisk rolle, prosjektsalg, eller løsningssalg, kortere for rett kandidat
  • Økonomisk forståelse – «kremmer med teknisk innsikt»
  • God salgs- og markedsforståelse, salgserfaring
  • Gode norsk kunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • Kan være nyutdannet, Ingeniør med salgsprofil

Utdanningsretning

  • Ingeniørfag

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet
  • Fagskole / Fagbrev (2 år)

 

 

Personlige egenskaper

 

  • Relasjon- og tillitsskapende i dialog med kundene
  • Løsningsorientert og sterk på kundefokus
  • Utadvendt og kontaktskapende, men også ydmyk
  • Resultatorientert og initiativrik
  • Selvstendig, tar ansvar
  • Teamorientert, gode samarbeidsevner - "oss og vi"
  • Analytisk, strukturert og nøyaktig

Språk

  • Norsk
  • Engelsk

 

 

Vi tilbyr

 

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et teknisk kompetent fagmiljø
  • En salgsingeniør i Bagges har frihet under ansvar
  • En utviklende stilling i et selskap med videre ambisjoner
  • En kundeorientert organisasjon med stor fleksibilitet i forhold til leveringer
  • Tett og godt samarbeid mellom produksjon og administrasjon
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Engasjerte medarbeidere
  • Meget god bedriftskultur, lite gjennomtrekk, folk trives i Bagges

Reisedager

  • ca. 25-50 reisedøgn

 

 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Kontaktperson

Daglig Leder

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Flere muligheter
4 ledige stillinger