Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

prosjektleder/seniorrådgiver Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Til våre avdelinger Fokusområder, Skattekrim, Storbedrift og Innsikt søker vi nå syv nye prosjektledere / prosessdrivere som skal bidra til å øke avdelingenes kompetanse og kapasitet til å gjennomføre prosjekter og prosesser knyttet til våre oppgaver og utviklingsarbeid. De som tilsettes vil inngå i et nettverk av medarbeidere med tilsvarende roller. De fire nevnte avdelinger har til sammen rundt 1400 ansatte.
 

Arbeidsoppgaver prosjektleder
  • Prosjektleder for store og små prosjekter, samt utredninger
  • Støtte avdelingsdirektør og seksjonssjefer i koordinering av tiltak og prosjekter
  • Gi avdelingen oppdatert kunnskap om tilstand, utvikling og endringsbehov innen de ulike ansvarsområder
  • Være en pådriver for å løse endringsbehovene
  • Gjennomføre workshops, ofte på tvers av avdelinger og divisjoner
  • Identifisere områder for forbedring, hvordan kan vi jobbe smartere.        

  Arbeidsoppgaver prosessdriver

  • Drive prosesser og forbedringsarbeid i avdelingen
  • Bidra inn i eller lede utviklings- og utredningsarbeid
  • Gjennomføre workshops, gjerne på tvers av avdelinger og divisjoner
  • Gi lederstøtte til avdelingen
  • Identifisere områder for forbedring, hvordan kan vi jobbe smartere.

 

Kvalifikasjoner prosjektleder
  • Høyere relevant utdanning på masternivå. Lengre relevant erfaring kan eventuelt kompensere for kravet til utdanning.
  • Minst 3 års erfaring som prosjektleder og god kjennskap til prosjektledermetodikk
  • God forretningsforståelse
  • Gode digitale ferdigheter
  • Gjerne erfaring med kontinuerlig forbedring eller Lean-prosesser

 Kvalifikasjoner prosessdriver 

  • Høyere relevant utdanning på masternivå. Lengre relevant erfaring kan eventuelt kompensere for kravet til utdanning.
  • Minst 2 års erfaring med prosessarbeid og helst også prosessledelse
  • Erfaring med å gjennomføre prosesser og workshops fra a til å
  • Gjerne erfaring med kontinuerlig forbedring eller Lean-prosesser
Personlige egenskaper for både prosjektleder og prosessdriver
  • Interesse og forståelse for system-, prosjekt- og prosessutvikling
  • Evner å forankre og drive frem endringer
  • Du er helhetstenkende og setter deg raskt inn i nye problemstillinger
  • Gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
  • Relasjonsbyggende både i egen avdeling, på tvers av divisjonen og eksternt
  • Du arbeider selvstendig, er ansvarsfull og strukturert
  • Du er opptatt av å oppnå resultater              
 
Vi tilbyr
  • Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • Utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • Kompetanseutvikling
  • Fleksitid og betalt overtid
  • Trening i arbeidstiden
  • En raus personalpolitikk
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingene lønnes som prosjektleder (kode 1113) kr 650 000-850 000 eller seniorrådgiver (kode 1364), kr 524 000 - 700 000, avhengig av kvalifikasjoner. Stillingene innebærer ikke personalansvar. Noe reisevirksomhet må påregnes for stillingene. De første seks månedene regnes som prøvetid.  

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Servicetorget trenger tilkallingsvikarer! Det hender vi har behov for litt ekstra hjelp. Kan du da muligens jobbe hos oss, og komme på kort varsel?! Vi holder til på Kongsvinger, 1 times reisevei fra Oslo.   Servicetorget holder til i lokalene til Kongsvinger sykehus, Parkvegen 35, og er tilknyttet Divisjon Facilities Management (DFM), Sikkerhet og service.Hos oss er vi til sammen 8 ansatte (inkl leder) i forskjellige stillingsstørrelser. Vi jobber turnus, så hos oss er det arbeid på dag, kveld, helg og helligdager.  Arbeidsoppgaver Ekspedisjon- informasjon og veiledning til pasienter, besøkende og ansatte ved sykehuset.   Registrere oppmøte, oppgjør, timeoppsett til pasienter på poliklinikk. Registrere diagnoser og prosedyrer i elektronisk pasientjournal Skriving av journaler, notater, henvisninger, epikriser i det pasientadminitrative systemet DIPS  Telefonhenvendelser  Postsortering Utstedelse av adgangskort og sertifikater til e-resept og kjernejournal  Bestilling av drosje/pasientreiser Kvalifikasjoner 3-årig videregående skole eller relevant praksis kan kompensere for manglende formell utdanning  God kjennskap til data som arbeidsverktøy Søker må kunne arbeide målrettet, selvstendig og evne til å ha oversikt /orden i en hektisk hverdag  Gode norsk-kunnskaper både skriftlig og muntlig Må kunne kommunisere på engelsk Kjennskap til DIPS er en fordel!! Personlige egenskaper Serviceinnstilt -med et smil på lur! Fleksibel  Evne til å jobbe strukturert og nøyaktig  Gode kommunikasjonsevner Personlig egnethet vil bli vektlagt Vi tilbyr En arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre Varierte oppgaver og jobbrullering Kontinuerlig forbedring  Tverrfaglig samarbeid  Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks. hytteutleie, teaterbilletter m.m.  Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud
14.11.2019 Kongsvinger
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB provides a full range of solutions to connect, protect, control and measure a wide range of electrical installations, enclosures, switchboards, electronics and electromechanical devices. The business improves the reliability and efficiency of its customers’ activities across all major industries including the residential sector Your responsibilities - Customer support related to reported non-conformities from customers internationally. - Ownership of selected customer quality issues. - Participate in problem solving and root cause analysis. - Manage cross organizational and cross functional quality improvement projects. - Analyze process-, product- and production deviations and initiate improvements. - Cooperate with ABBs global service organization. Your background - Electrical or Mechanical Engineer or similar relevant background with analytical skills. - Preferably be experienced in quality related work and have knowledge to “Lean” and “Six Sigma” principles. - Have good technical interest and understanding. - Be able to communicate verbally and in writing in Norwegian and English. - Have good personal relations and good ability to work in teams. - Be comfortable to work with people from several cultures globally. - Be service minded, positive and customer focused.   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.We offer:- On the job training, personal development and career opportunities- Competitive rewarding conditions- Flexible working hours- Retirement scheme and insurances- Working environment and culture that are appreciated by the colleagues- Positive, exciting and challenging every day- Ambitions for growth and successThe base for this position is Skien, Telemark.The application-deadline is 04.12.2019For more information about the position, please contact: Rune Heggekroken on e-mail rune.heggekroken@no.abb.comWe look forward to receiving your application and CV through our job portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
14.11.2019 Skien
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB is a leader in power and automation technologies that enable utility and industry customers to improve their performance while lowering environmental impact. The ABB Group of companies operates in around 100 countries and employs about 147,000 people. To the shipping industry, ABB offers an extensive portfolio of integrated marine systems and solutions that improve the flexibility, reliability and energy efficiency of vessels. By coupling power, automation and advisory, proven fuel-efficient technologies and services that ensure maximum vessel uptime, ABB is in a unique position to improve the profitability of customers' business throughout the entire lifecycle of a fleet.We are looking for a R&D Product Manager, Power & Energy Management System at ABB AS, Marine & Ports business line in Billingstad, Oslo, Norway. Electric propulsion, AC or DC distribution, energy storage systems and new renewable energy sources for different vessel types are part of ABB’s offering to the marine industry. In this position, your responsibility is to lead the development of new features and maintenance of existing features of power and energy management systems, with a team of R&D engineers and in-line with product roadmap.This role reports to global PG Technology/R&D management, PG Electric Solutions and PG Automation and Control. We offer you an interesting and challenging role in an international and dynamic working environment in the marine industry. In this role, you have the opportunity to become an expert in energy management, as well as the opportunity to develop your career in a global company. Your responsibilities Building a technology portfolio for power and energy management systems in collaboration with product management. Managing the development and taking ownership of relevant technology and solutions. Managing the R&D releases, hereunder documentation and testing. Mapping product technical requirements for different vessel types and operations. Building and developing relationships with key stakeholders from global units. Communicating the R&D roadmap and plans to key functional stakeholders (product management, sales, operation, service) Your background B.Sc. or M.Sc. degree in electrical and/or control engineering or similar. A few years of work experience related to control of electrical power systems. Excellent communication and organization skills. Ability to analyze and propose solutions Business and customer orientation Willingness to take ownership and responsibility Excellent English skills. Willingness to travel. Ideally, you have prior knowledge of power and energy management systems Experience working in an international environment and specific local requirements is an advantage   More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.As your employer, ABB can offer:• Technical and personal challenges in a positive and innovative environment.• Informal and good work relations between co-workers and managers.• Positive and exciting work environment in a global organization with future career opportunities.• Professional growth.• Various company benefits.ABB Marine & Ports is located at Billingstad in Asker today, but will be moving office to Fornebu in early 2020. This position will therefore be based at Fornebu.We are looking forward to receiving your applicationletter and CV through the ABB jobportal by 04.12.2019For any questions regarding the position please contact Jan-Fredrik Hansen on email jan-fredrik.hansen@no.abb.com or phone +47 22872627Please note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.  
14.11.2019 Asker
I forbindelse med økt aktivitet søker vi etter flere servicemontører og svakstrømsmontører til vår avdeling i Bodø. Avdelingen har 35 medarbeidere og en omsetning på ca. 40 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Bodø og på Fauske.     Arbeidsoppgaver Som servicemontør i Bravida arbeider du selvstendig i ulike type serviceoppdrag for bedrifts- og privatmarkedet, store som små. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring serviceoppdrag  Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Dokumentasjonsarbeid  Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet – ha ansvar for god HMS-kultur  Kvalifikasjoner Fagbrev elektriker gr. L eller gr. S Minimum 2 års erfaring som elektriker Erfaring fra servicearbeid er en fordel Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne   Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk   Vi tilbyr  En stilling i et solid selskap med trygge vilkår Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling En arbeidsdag med oppdrag for spennede kunder  Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø Disponering av egen servicebil    Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 24.12.2019, men søknader vil bli behandlet fortløpende. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Asbjørn Inge Johansen Serviceleder +47 992 86 646 asbjorn.i.johansen@bravida.no Finn Paulsen Avdelingssjef + 47 975 95 471 finn.paulsen@bravida.no Lenke til denne sidenhttps://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4472&rmlang=NO
14.11.2019 Bodø
Vi søker etter en fagansvarlig elektro til vår elektroavdeling i Bodø. Avdelingen har ca 35 medarbeidere og en omsetning på ca. 40 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i Bodø/Meløyområdet. Typiske oppdrag er små og mellomstore prosjekter og servicejobber hos næringskunder og privatkunder. Vi har sammen med våre øvrige avdelinger et sterkt ønske om vekst i Bodøområdet. Vi søker derfor en «fremoverlent» og strukturert bidragsyter til vår avdeling.   Arbeidsoppgaver Som fagansvarlig/installatør skal du bidra til å utvikle mål, strategier og handlingsplaner ihht internkontrollforskriften. Du har ansvar for faglige godkjenninger i forhold til el-tilsynet, andre lovpålagte krav eller bransjeordninger og rapporteringer. Som fagansvarlig får du i Bravida frihet under ansvar. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Befaringer Personellhåndtering Internkurs / opplæring Kvalitetssikring av anlegg HMS Være med i tilbud og kalkulasjonsarbeid Oppstartsmøter og byggemøter Lede og engasjere medarbeidere Kommunikasjon mot kunder, konsulenter og byggeledelse Rapportering til avdelingssjef Tydelig kommunikasjon med kunder og medarbeidere   Kvalifikasjoner Ingeniørutdanning eller annen teknisk utdannelse på høyskole/fagskole Ønskelig med erfaring i tilsvarende rolle God kompetanse innen elektro God kjennskap til bransjen God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Bravida tilbyr Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 15.12.2019, men søknader blir behandlet fortløpende. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Finn Paulsen Avdelingssjef + 47 975 95 471 finn.paulsen@bravida.no Torfinn Rolandsen Regionsdirektør +47 930 45 658   Lenke til denne sidenhttps://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4460&rmlang=NO
14.11.2019 Bodø
Om avdelingen I forbindelse med økt kundeportefølje søker vi etter flere telekommunikasjonsmontører / svakstrømsmontører til vår avdeling Oslo Telematikk. Avdelingen har 24 medarbeidere og en omsetning på ca. 25 millioner kroner. Oppdragene er i hovedsak i området Oslo og omegn. Oslo Telematikk driver med serviceoppdrag, rammeavtaler og prosjekter for offentlige og private bedrifter. Oppdragene består i strukturert kabling, samt arbeid på mørk, og internfiber.   Arbeidsoppgaver I Bravida får du arbeide selvstendig i ulike serviceoppdrag for bedrifts- og privatmarkedet. I jobben får du både planlegge, samordne og utføre oppdrag. Arbeidet innebærer både teknisk problemløsning og kontakt med kunder. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Planlegging og gjennomføring av ulike serviceoppdrag på en effektiv måte Utføre alle typer oppdrag faglig- og forskriftsmessig riktig Dokumentasjon av oppdragene Dokumentasjon av endringsarbeid og tilleggsarbeid Ansvar for fremdrift i ulike oppdrag Utredninger/feilsøking av tekniske systemer Mersalg mot kunder Kommunikasjon med kunder og serviceleder Vise ansvar for egen og andres sikkerhet - ha ansvar for god HMS-kultur   Kvalifikasjoner Fagbrev Telekommunikasjon gr. S, eventuelt gr. L med erfaring innen svakstrøm Minimum 2 års erfaring som Telekommunikasjonsmontør / Elektriker Erfaring med fiberoptiske systemer, prosjektering og utføring Erfaring fra servicearbeid er en fordel Fordel med flere fagbrev innen elektro Førerkort klasse B God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne   Personlige egenskaper Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller Du har gode kommunikasjonsevner på norsk   Bravida tilbyr En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte kollegaer Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Interessert? Vi ser frem til å motta din søknad. Søknadsfrist er satt til 24.12.2019 men send gjerne inn din søknad allerede idag! Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.   Kontaktpersoner: Lasse Schmidt Avdelingssjef + 47 995 818 56 lasse.schmidt@bravida.no Bjørn Aage Aaland Serviceleder +47 92219572 Bjorn.aaland@bravida.no Lenke til denne siden https://www.bravida.no/jobbe-hos-oss/ledige-stillinger/?rmpage=job&rmjob=4471&rmlang=NO
14.11.2019 Oslo
Agder Energi Nett AS har ansvar for distribusjon av elektrisk energi og har områdekonsesjon for Agder-Fylkene. Agder Energi Nett er et innovativt selskap i sterk utvikling med utstrakt digitalisering og sensorteknologi.For å sikre en best mulig leveringssikkerhet og - kvalitet, står selskapet foran betydelige investeringer i årene fremover. Avdeling Prosesskontroll og Analyse i seksjon Nettdrift har ansvaret for prosesskontroll systemer som Scada, DMS(Distribution Management System), samband, vern og kontrollanlegg, fjernstyringssystemer, feilanalyse, FASIT registrering, reléplaner, og støttesystemer rundt nettsentralen. I avdelingen er det nå ledig stilling knyttet til arbeid med daglig drift av Scada system, samband og fjernstyrings- systemer tilknyttet dette. Det kan også være behov for kompetanse rundt prosjektering og prosjektledelse av alle typer fjernstyringsanlegg. Stillingen rapporterer til avdelingsleder. Arbeidsoppgaver Systemingeniør for daglig drift og engineering av scada systemer Prosjektering av mindre fjernstyringsanlegg Prosjektering av sambandsløsninger til fjernstyringssystemer Drift og utvikling av sambandsløsninger til fjernstyringsanlegg Oppfølging og feilretting av fjernstyringssystemer Oppfølging og dokumentasjon av anlegg i dokumentasjonssystem i Agder Energi Deltagelse i prosjekter ved nyanlegg og rehabilitering Arbeid med diverse lokalkontrollanlegg og programmering av disse Deltagelse i påkallingsordning Kvalifikasjoner Utdannelse på minimum Bachelor-nivå innenfor fagområdene Elkraft/Fornybar energi/Automasjon/IKT Annen relevant utdanning og praksis kan vurderes Fagbrev elektrofaget er en fordel Det er ønskelig med erfaring fra kontroll og styresystemer Bilsertifikat klasse B God skriftlige og muntlige norskkunnskaper Personlige egenskaper Serviceinnstilt med gode samarbeidsevner Evne og vilje til å lære nye oppgaver Selvgående, selvstendig og kunnskapssøkende Positivt innstilt til arbeidet - "Stå på" evne Utviklingsorientert og endringsvillig Legg inn vitnemål og annen relevant dokumentasjon som vedlegg til CV'en
14.11.2019 Kristiansand
EVRY Financial Services er en ledende leverandør av løsninger og tjenester til bank og finansvirksomheter. EVRY leverer en total verdikjede innen forretningsområdet Cards og våre kunder er fra store internasjonale selskaper og Fintech til mindre lokale banker. EVRY har styrket sin posisjon innen kortområdet og basert på økt kundetilgang og stor etterspørsel, søker vi en Business Manager til å ta del i vår vekst og ivareta både nåværende og nye kunder. Vi er i dag 500 ansatte innenfor kortområde og dekker det nordiske markedet samt UK og Irland. Du vil jobbe tett med høyt kompetente medarbeidere fra flere andre områder, for eksempel Kortproduksjon, Fraud Prevention, fakturering, kortadministrasjon og andre tilhørende tjenester   Hvordan vi jobberVi har høye ambisjoner, og vi vil være ledende på teknologi. Vi er lidenskapelig opptatt av kreative løsninger, og vi er alltid nysgjerrige på å se hva det neste digitale gjennombruddet blir. Siden teknologien raskt fornyes må vi være smidige, tenke fremover og se løsninger. Vår arbeidsplass karakteriseres av fleksibilitet, noe som gir deg muligheten til å påvirke når og hvor du jobber. I denne stillingen vil du kunne jobbe innenfor en rekke ulike områder. Ha det totale salgsansvaret for en utvalgt kundeportefølje Ansvar for oppfølging og gjennomføring av nødvendige kunde og salgsaktiviteter Delta i RFP og BID prosesser Som Business Manager (BM) er du bindeleddet mellom kunden og EVRY Card Services og EVRY`s sine ulike leveranseenheter. Som BM jobber du i grenselandet mellom leverende enheter med mål om å optimalisere kundeopplevelsen og EVRYs leveranse. Dette medfører at du jobber aktivt med oppfølging av kundeleveranser, kvalitet samt være kundens rådgiver for utvikling av deres portefølje.   Er du den vi ser etter? I EVRY er vi svært opptatt av våre kunder, og du må derfor være serviceinnstilt, ha en positiv holdning og være opptatt av å levere kvalitet. Vi er i rask endring og dette krever at du er fleksibel, selvstendig og motiveres av gode resultater. Vi ser også for oss at du har følgende bakgrunn: Universitets- eller høyskoleutdanning. el. tilsvarende Dokumentert erfaring kan i noen tilfeller kompensere for manglende utdanning. Er flytende i et skandinavisk språk, samt behersker engelsk på en fullverdig måte Erfaring og kunnskap fra kortselskaper eller bank er en fordel Erfaring fra å arbeide med kundekontakt/konsulentarbeidet Relasjonsbygger internt/eksternt   Vi tilbyr Vår størrelse er vår styrke. Som et av de ledende IT-selskapene i Norden kan vi tilby deg flere muligheter enn andre selskaper i bransjen. I EVRY vil du ha muligheten til å jobbe med mange varierte arbeidsoppgaver, ha stor fleksibilitet i stillingen og gode muligheter for karriereutvikling, gjennom EVRY Academy og egne karriereprogrammer. EVRY har også et stort indre jobbmarked som gir deg mulighet til å bytte jobb uten å bytte arbeidsgiver.  Ulike bakgrunner og innfallsvinkler, humor og stor takhøyde er noe vi liker. EVRY preges av et aktivt og inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer, hvor du vil ha muligheten til å delta i flere faglige og sosiale nettverk som Young Professionals, Female@EVRY, Active@EVRY m.m.   ArbeidsstedOslo/Fornebu   Høres dette ut som en stilling for deg?Alle søknader behandles fortløpende, så vi anbefaler deg å sende inn din søknad snarest.  Vi ser frem til å høre fra deg!
14.11.2019 Oslo
Vis alle 21.492 ledige stillinger

I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.

Divisjon innsats har ansvar for skatte- og avgiftsområder som krever ekstra oppfølging for å sikre god etterlevelse. Det omfatter områder med både stor kompleksitet og høyere risiko for feil og skatteunndragelse. Divisjonen har ansvar for å følge opp etatens arbeid med å bekjempe og forebygge arbeidslivskriminalitet. Innsats skal også sikre skattegrunnlaget ved internasjonale transaksjoner. Divisjonen består av rundt 1500 årsverk.

Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Til våre avdelinger Fokusområder, Skattekrim, Storbedrift og Innsikt søker vi nå syv nye prosjektledere / prosessdrivere som skal bidra til å øke avdelingenes kompetanse og kapasitet til å gjennomføre prosjekter og prosesser knyttet til våre oppgaver og utviklingsarbeid. De som tilsettes vil inngå i et nettverk av medarbeidere med tilsvarende roller. De fire nevnte avdelinger har til sammen rundt 1400 ansatte.
 

Arbeidsoppgaver prosjektleder
  • Prosjektleder for store og små prosjekter, samt utredninger
  • Støtte avdelingsdirektør og seksjonssjefer i koordinering av tiltak og prosjekter
  • Gi avdelingen oppdatert kunnskap om tilstand, utvikling og endringsbehov innen de ulike ansvarsområder
  • Være en pådriver for å løse endringsbehovene
  • Gjennomføre workshops, ofte på tvers av avdelinger og divisjoner
  • Identifisere områder for forbedring, hvordan kan vi jobbe smartere.        

  Arbeidsoppgaver prosessdriver

  • Drive prosesser og forbedringsarbeid i avdelingen
  • Bidra inn i eller lede utviklings- og utredningsarbeid
  • Gjennomføre workshops, gjerne på tvers av avdelinger og divisjoner
  • Gi lederstøtte til avdelingen
  • Identifisere områder for forbedring, hvordan kan vi jobbe smartere.

 

Kvalifikasjoner prosjektleder
  • Høyere relevant utdanning på masternivå. Lengre relevant erfaring kan eventuelt kompensere for kravet til utdanning.
  • Minst 3 års erfaring som prosjektleder og god kjennskap til prosjektledermetodikk
  • God forretningsforståelse
  • Gode digitale ferdigheter
  • Gjerne erfaring med kontinuerlig forbedring eller Lean-prosesser

 Kvalifikasjoner prosessdriver 

  • Høyere relevant utdanning på masternivå. Lengre relevant erfaring kan eventuelt kompensere for kravet til utdanning.
  • Minst 2 års erfaring med prosessarbeid og helst også prosessledelse
  • Erfaring med å gjennomføre prosesser og workshops fra a til å
  • Gjerne erfaring med kontinuerlig forbedring eller Lean-prosesser
Personlige egenskaper for både prosjektleder og prosessdriver
  • Interesse og forståelse for system-, prosjekt- og prosessutvikling
  • Evner å forankre og drive frem endringer
  • Du er helhetstenkende og setter deg raskt inn i nye problemstillinger
  • Gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
  • Relasjonsbyggende både i egen avdeling, på tvers av divisjonen og eksternt
  • Du arbeider selvstendig, er ansvarsfull og strukturert
  • Du er opptatt av å oppnå resultater              
 
Vi tilbyr
  • Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • Utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • Kompetanseutvikling
  • Fleksitid og betalt overtid
  • Trening i arbeidstiden
  • En raus personalpolitikk
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingene lønnes som prosjektleder (kode 1113) kr 650 000-850 000 eller seniorrådgiver (kode 1364), kr 524 000 - 700 000, avhengig av kvalifikasjoner. Stillingene innebærer ikke personalansvar. Noe reisevirksomhet må påregnes for stillingene. De første seks månedene regnes som prøvetid.  

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • NOV 17
    2019
    12 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 18
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 19
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 21
    2019
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 24
    2019
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
11 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten