<  
>  
Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Integrasjonsutvikler Statkraft

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Integrasjonsteamet i Statkraft er ansvarlig for Statkrafts integrasjonsplattform. Azure og Microsoft BizTalk Server fungerer som ryggraden i vår globale integrasjonsarkitektur. Det svært erfarne integrasjonsteamet er lokalisert i Norge og Tyskland. Statkraft utvider integrasjonsplattformen til skyen med Azure funksjonalitet som API Management, Logic Apps, Data Factory, Stream Analytics og Service Bus. Du vil være en viktig aktør som diskuterer arkitektur og løsningsdesign, med fokus på å utvikle integrasjonsløsninger sammen med virksomheten.

Integrasjonsteamet er en del av en stor IT-organisasjon med over 150 personer som leverer IT-tjenester nasjonalt og globalt i Statkraft.

Din rolle:

Som integrasjonsutvikler vil du være ansvarlig for å utvikle og vedlikeholde et bredt spekter av integrasjoner, som støtter kritiske forretningsprosesser i hele organisasjonen.

Ansvar og oppgaver:

  • Utvikle sikre, robuste og skalerbare integrasjonsløsninger
  • Life cycle management av eksisterende integrasjoner
  • Refakturering av eksisterende integrasjoner til Azure tjenester
  • Utforske nye integrasjonsteknologier
  • Forstå forretningsbehov og gi råd om integrasjon
  • Transformere forretningskrav til handlinger og leveranser
  • Tett samarbeid med andre team både i IT og virksomheten
  • Samarbeide med forretnings- og IT-drift

Din profil:

Vi ser etter deg med solid integrasjonsutvikling og Azure bakgrunn.

  • Relevant utdanning på universitetsnivå
  • Erfaring med Microsoft Azure tjenester f.eks. API Management, Logic Apps, Azure functions, Data Factory eller Service Bus
  • Erfaring fra Enterprise integrasjonsprosjekter
  • Erfaring med C# og API utvikling
  • Erfaring med BizTalk utvikling
  • God samarbeidsevne
  • Utmerkede analytiske ferdigheter og er en kreativ problemløser
  • Komfortabel med nye utfordringer og har en personlig drivkraft til å utvikle nye ferdigheter
  • Evne til å jobbe både individuelt og i team
  • Nysgjerrig og vil gjerne lære mer om Azure og Microsoft BizTalk utvikling
  • Flytende i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig (annet nordisk språk kan erstatte norskkrav)

Statkraft tilbyr:

  • Faglig og personlig utvikling i et konsern i sterk vekst
  • Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping
  • Mangfold med hensyn til alder, kjønn og kulturell bakgrunn
  • Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger

Statkraft forvalter kritisk infrastruktur og tjenester i flere land. Vi gjennomfører bakgrunnssjekk på kvalifiserte søkere før ansettelse.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Søkes til Norge Peab er en langsiktig og trygg arbeidsgiver, som prioriterer helse og et sikkert arbeidsmiljø. Vi søker deg som er engasjert, tar ansvar og vil jobbe, trives og utvikles hos Nordens samfunnsbygger. I Peab får du være med på å bygge fremtidens bærekraftige samfunn. Vi bryr oss om de menneskene som nå og i fremtiden blir påvirket av det vi bygger og anlegger. Peab tilbyr muligheter til personlig utvikling i en bedriftskultur som bygger på respekt for likeverd, og et nært forhold til våre kjerneverdier Jordnær, Utviklende, Personlig og Pålitelig. Vi er overbeviste om at verdiene bidrar til at vi jobber bra sammen, at vi utvikler oss og har det gøy på jobben. Å tiltrekke, rekruttere, beholde og utvikle medarbeidere er avgjørende for Peabs konkurransekraft både på kort og lang sikt. Sammen jobber vi for at Peab skal kjennetegnes av utviklingsmuligheter, mangfold, likestilling, et godt lederskap og et sikkert arbeidsmiljø. På den måten skal vi kunne tilby bransjens beste arbeidsplass. Vil du være med å utvikle Peab? Vi har behov for flere dyktige medarbeidere innenfor alle våre forretningsområder. Dersom du ønsker å levere en åpen søknad kan du sende denne inn her.   Søknadsfrist 20.11.2021  
28.01.2020 Norge
Søkes til Stranda, Ålesund, Ulsteinvik K. Nordang er et datterselskap i Peab Bygg Norge. Hovedkontoret er lokalisert på Stranda, med avdelingskontorer i Ulsteinvik, Ålesund og Bergen. Med høyt kvalifisert personell utfører K. Nordang oppdrag innen nybygg, rehabilitering, service og ombygging på alle typer bygg. Vi omsetter for 420 MNOK årlig og er 125 ansatte. K. Nordang er godkjent lærebedrift og vi har 10 lærlinger. Peab K. Nordang er sertifisert etter ISO 9001:2015. Vi opplever høyere aktivitet, vekst og utvikling – derfor trenger vi flere dyktige medarbeidere! Er du en dyktig betongarbeider, så ser vi fram til å motta en søknad fra deg! Faglige kvalifikasjoner:  Fagbrev, eventuell lang erfaring innen faget kan kompensere Helst noen års erfaring fra yrket, men nyutdannede kan også søke Forståelse for HMS og KS på egen arbeidsplass. Fokus på kvalitet på utført arbeid er viktig for deg. Kunne kommunisere på norsk/skandinavisk språk  Personlige egenskaper: Stor interesse for eget fag Løsningsorientert Evne til å bidra til å ivareta et godt arbeidsmiljø i en hektisk hverdag Du må ha evne og vilje til å jobbe selvstendig og i team Vi tilbyr: Spennende arbeidsoppgaver i et selskap i vekst og utvikling Dyktige kollegaer og et trivelig arbeidsmiljø En stilling hvor du vil se resultat av egen innsats Mulighet for vekst og videreutvikling Konkurransedyktige betingelser og svært gode pensjons- og forsikringsordninger Søknadsfrist 31.05.20. Søknader vil bli vurdert fortløpende, så søk gjerne så snart som mulig. Tiltredelse etter avtale. Har du spørsmål om stillingen, kan du kontakte HR – sjef Elise Gjermundrød, tel: 950 81668, e-post: Elise.Gjermundrod@nordang.no  
17.03.2020 Ålesund, Ulstein, Stranda
Har du lyst å bruke kompetansen din og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og ekstremt flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret som verden har sett. Senior informasjonsarkitekt/funksjonell arkitekt for Folkeregisteret Hva er egentlig et Folkeregister? Kan det være noe kult da?Folkeregisteret er en del av Norges IT-grunnmur og holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet av en rekke, både private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler med andre etater via digitale grensesnitt og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd. Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter står derfor langt fremme i pannebrasken vår. Vi har brukt 4 år på å modernisere Folkeregisteret og begynner å nærme oss slutten av denne fasen. Men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende som i prosjektet, for det er fortsatt mye igjen å modernisere. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ.Hvem er du?Hva er vi opptatt av når vi søker etter en ambisiøs informasjonsarkitekt som også ivaretar rollen som funksjonell arkitekt? Vi ser etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som raskt evner å sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og ser behov på tvers, fra sluttbrukerne til forretningen. Deg som forstår at for å lykkes i rollen må du både være en sterk prosessdriver som kan lede andre og samtidig må du kunne utføre operativt arbeid knyttet til informasjonsarkitektur og begrepsmodeller på et virksomhetsnivå. Du vet hvordan teknologien fungerer og mestrer verktøy, metode, programvare og andre virkemidler som er nødvendig for å levere. Ikke minst evner du å skape god dialog og et god samarbeid med de rundt deg – både forretningen/eiere, designere og utviklere og eksterne samarbeidspartnere i det private og offentlige Norge. For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.  Arbeidsoppgaver omfatter typisk følgende prosessledelse ved analyse av virksomhetsområder innen Folkeregisteret og utarbeidelse og videreutvikling av begrepskataloger, begrepsmodeller og informasjonsmodeller tett samarbeid med utviklingsteamene, for å sørge for at Folkeregisteret utvikles i tråd med den underliggende informasjonsmodellen dialog med eksterne samarbeidspartnere både i det private og offentlige Norge lede behov- og kravarbeid i smidige utviklingstiltak analysere, strukturere og dokumentere krav utforske brukernes behov og omsette disse til løsning se nye løsninger og muligheter være pådriver for samarbeid på tvers av fagområder bidra til at kravene kan bli realisert i gode IT-løsninger Kvalifikasjoner høyere relevant utdanning, ønskelig med bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning flere års arbeidserfaring som informasjonsarkitekt, funksjonell arkitekt eller tilsvarende rolle i systemutviklingstiltak dokumentert kunnskap og erfaring med begrepsutvikling, informasjonsforvaltning og metadatamodellering erfaring fra systemutviklingsprosjekter eller forvaltning med smidig metodikk erfaring fra moderne utvekslingsformater god forretningsforståelse er viktig og vi tror derfor erfaring fra en større virksomhet vil være en fordel gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk  Det er en fordel om du har god generell IT-teknisk forståelse og kompetanse erfaring som utvikler erfaring med utforming av epos og brukerhistorier erfaring med Confluence og Jira Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder evne til å raskt sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers er analytisk, initiativrik og selvdreven beslutningsdyktig og med evne til å prioritere kan lede og få andre med deg – uten en formell lederrolle Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) eller senioringeniør (kode 1181), fra kr 700 000 – kr 920 000, avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes.
04.05.2020 Oslo
Da vil vi ha med deg på laget for å ta Folkeregisteret videre til nye høyder! Har du lyst å bruke kompetansen din til å endre et lite stykke Norge og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret verden har sett. Kan et Folkeregister være noe kult da? Folkeregisteret, en del av Norges IT-grunnmur, holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet i en rekke private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler digitalt med andre etater, og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd (når og hvor du flyttet, fått barn, giftet deg, kanskje skilt deg etc). Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter er derfor høyt på agendaen vår. Etter 4 år med prosjekt modernisering Folkeregisteret nærme vi oss slutten, men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende, for det er fortsatt mye igjen å utvikle. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ. Hypp på teknoVi elsker teknologi og er ikke redde for å ta i nye ting – det til tross for våre statlige gener! I front bruker vi moderne Javascript-rammeverk som React, Redux, Node m.m. Bak dette, en fleksibel mikrotjenestearkitektur bygget i Java, som kjører pent og pyntelig i et sett med OpenShift-noder. Vi distribuerer data ut til samfunnet på våre Atom feeds.Vi har mange utviklere som jobber tett sammen, og som kontinuerlig integrerer koden sin ved hjelp av Git, Maven, Nexus og Jenkins. God kvalitet er viktig, og vi bruker bl.a. JUnit, Mockito, Spock, Cucumber og WireMock til å teste kodebasen vår. Når vi skal lage viktig søkefunksjonalitet bruker vi Elastic Search. Oversikten over alt vi skal lage har vi i Jira og Confluence. Vi dokumenterer både der, ved hjelp av Swagger og på GitHub. Og du da?Vi ser derfor etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som har erfaring med javabasert mikroarkitektur og REST-grensesnitt og tverrfaglige team med ansvar for kontinuerlige leveranser. Du skjønner at i Folkeregisterverden lever du ikke i din egen boble, men er viktig for at hjulene i Norge skal snurre rundt. Hvis det er teamarkitektrollen du brenner for må du ha litt erfaring av lignende arbeids, slik vi vet at du kan forvandle tanker om god arkitektur til forvaltningsbar kode. Info om prosessenFor å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre. Når du søker denne stillingen ønsker vi at du legger ved en utfyllende CV istedenfor at du skriver eller legger ved et søknadsbrev. Det er derfor viktig at du beskriver arbeidsoppgaver, ansvarsområder og resultater, samt annen relevant informasjon om hvert av dine arbeidsforhold og utdanning i din CV. Du vil bli bedt om å svare på noen spørsmål knyttet til din kompetanse og erfaring, og svarene dine vil sammen med din CV være utgangspunkt for vårt i den innledende selekteringsfasen. Arbeidsoppgaver utvikle mikrotjenestekomponenter, av både større og mindre karakter og/eller utvikle brukergrensesnitt, både eksterne og interne brukere testdrevet utvikling, lettbent og smidig, med overtruffen kvalitet samhandle med teknisk arkitekt og øvrige teamarkitekter for å finne gode løsningene på nye områder samt utarbeide forslag til forbedringer på eksisterende områder følge opp at utviklingen av våre systemer skjer i tråd med arkitekturmålbildet delta i arkitekturråd bidra til å prioritere tekniske oppgaver opp mot funksjonelle oppgaver Kvalifikasjoner du har høyere relevant utdannelse på masternivå. Lang erfaring og stor faglig bredde kan kompensere for utdanningskravet du må kunne dokumentere erfaring med systemutviklingsprosjekter eller forvaltning basert på Java med smidig metodikk, testdrevet utvikling og arbeid i tverrfaglige team du må ha kompetanse og erfaring innen arkitektur fra minst en av følgende: store IT-løsninger i komplekse virksomheter tjenesteorientering, mikrotjeneste-arkitektur, m.m. hendelsesorientert arkitektur erfaring med arkitekturarbeid ifm REST-tjenester i Java og web-basert brukergrensesnitt for saksbehandling er viktig for arkitekturrollen du kommer til å utvikle i tillegg til å være teamarkitekt, så erfaring som utvikler er viktig generelt er kjennskap til følgende bra: Openshift, Maven, Git, Jetty, React, Redux, Node, Express, Jest, Mocha, JIRA, Confluence, Jenkins, JAX-WS, Atom-feeds, XML, SAML, JWT, Swagger, JSON-dokumenter og SOAP-tjenester  Personlige egenskaper at folkene våre samarbeider godt, er viktig for oss. Du har derfor gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og deler gjerne av din kunnskap til andre, vare seg det er muntlig eller skriftlig vi ser for oss at du er analytisk og setter deg kjapt inn i nye problemstillinger. Det vi gjør er ikke alltid like enkelt og vi har behov for velfunderte idéer som driver oss fremover  du er opptatt av å levere og med gode resultater du er også strukturert med evne og vilje til å jobbe på standardiserte måter men ikke minst er du initiativrik og selvdreven Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver/senioringeniør (kode 1364/1181) fra kr 800 000 – kr 890 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 
14.05.2020 Oslo
Senior Controller er en sentral rolle innenfor konsernfunksjonen i Statnett, og bidrar til å sikre en korrekt finansiell rapportering. Vi ser etter deg som brenner for fremtidens økonomirådgivning der digitalisering, effektivisering og robotisering står sentralt. Som person er du prosessorientert, analytisk og fremtidsrettet, med et øye for både kvalitet og utvikling. Du evner å se regnskapsmessige konsekvenser og muligheter som følge av selskapsaktiviteter, og ser kontinuerlig etter mulighetene til å forbedre den finansielle rapporteringen. Stillingen inngår i et team med 11 medarbeidere. Teamet har det faglige ansvaret for regnskap, skatt og avgift samt back/middle office finans i konsernet, og vi eier den finansielle rapporteringsprosessen. Du vil rapportere til konsernregnskapssjef.   Arbeidsoppgaver bidra til digitalisering og effektivisering av regnskaps- og rapporteringsrutiner   superbruker konsolideringsverktøy  utarbeidelse av kvartals og årsregnskap med noter, etter IFRS tilrettelegging av regnskapet for god økonomisk oppfølging og regulators rapporteringskrav analyser av regnskapsmessige problemstillinger bidra med beslutningsstøtte til interne kunder Ønskede kvalifikasjoner høyere økonomisk utdannelse; Master, siviløkonom, statsautorisert revisor eller tilsvarende solid regnskapskompetanse, inkludert IFRS erfaring med rapporteringsverktøy, Cognos er en fordel erfaring fra og/eller interesse for energibransjen er en fordel Personlige egenskaper sterk og faglig integritet pålitelig og tar eierskap til leveranser og frister høy grad av gjennomføringsevne prosessorientert, endringsvillig og interessert i digitale verktøy tillitsskapende og samarbeidsorientert initiativtaker, arbeider strukturert, effektivt og skaper resultater Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; fellesskap, respekt og langsiktighet. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norskemyndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Statnett: Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
14.05.2020 Oslo
Interessert i sammenhengen mellom utvikling og produksjon? Da vil vi ha med deg på laget! Har du lyst å bruke kompetansen din til å endre et lite stykke Norge og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret verden har sett. Kan et Folkeregister være noe kult da? Folkeregisteret, en del av Norges IT-grunnmur, holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet i en rekke private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler digitalt med andre etater, og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd (når og hvor du flyttet, fått barn, giftet deg, kanskje skilt deg etc). Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter er derfor høyt på agendaen vår. Etter 4 år med prosjekt modernisering Folkeregisteret nærme vi oss slutten, men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende, for det er fortsatt mye igjen å utvikle. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ. Hypp på teknoVi elsker teknologi og er ikke redde for å ta i nye ting – det til tross for våre statlige gener! I front bruker vi moderne Javascript-rammeverk som React, Redux, Node m.m. Bak dette, en fleksibel mikrotjenestearkitektur bygget i Java, som kjører pent og pyntelig i et sett med OpenShift-noder. Vi distribuerer data ut til samfunnet på våre Atom feeds.Vi har mange utviklere som jobber tett sammen, og som kontinuerlig integrerer koden sin ved hjelp av Git, Maven, Nexus og Jenkins. God kvalitet er viktig, og vi bruker bl.a. JUnit, Mockito, Spock, Cucumber og WireMock til å teste kodebasen vår. Når vi skal lage viktig søkefunksjonalitet bruker vi Elastic Search. Oversikten over alt vi skal lage har vi i Jira og Confluence. Vi dokumenterer både der, ved hjelp av Swagger og på GitHub. Og du da?Vi ser derfor etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som har erfaring med javabasert mikroarkitektur og REST-grensesnitt og tverrfaglige team med ansvar for kontinuerlige leveranser. Du skjønner at i Folkeregisterverden lever du ikke i din egen boble, men er viktig for at hjulene i Norge skal snurre rundt. Du liker spesielt utvikling med DevOps-hatten på og har god peiling på hva det innebærer å sørge for at både to og tre utviklingsteam kan levere så effektivt som mulig helt ut i produksjon. Info om prosessenFor å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre. Når du søker denne stillingen ønsker vi at du legger ved en utfyllende CV istedenfor at du skriver eller legger ved et søknadsbrev. Det er derfor viktig at du beskriver arbeidsoppgaver, ansvarsområder og resultater, samt annen relevant informasjon om hvert av dine arbeidsforhold og utdanning i din CV. Du vil bli bedt om å svare på noen spørsmål knyttet til din kompetanse og erfaring, og svarene dine vil sammen med din CV være utgangspunkt for vårt i den innledende selekteringsfasen. Arbeidsoppgaver utvikle mikrotjenestekomponenter, av både større og mindre karakter og/eller utvikle brukergrensesnitt, både eksterne og interne brukere testdrevet utvikling, lettbent og smidig, med overtruffen kvalitet løpende dialog med driftsorganisasjonen for å identifisere nye krav og kontinuerlig sørge for at utviklingsteamene går i takt med resten av organisasjonen bidra til å sikre at kvalitet bygges i hele utviklingsprosessen, slik at løsningen til enhver tid er klar til produksjon og løpende overgang til forvaltning Kvalifikasjoner du har høyere relevant utdannelse på masternivå. Lang erfaring og stor faglig bredde kan kompensere for utdanningskravet du må kunne dokumentere erfaring med systemutviklingsprosjekter eller forvaltning basert på Java med smidig metodikk, testdrevet utvikling og arbeid i tverrfaglige team du må ha kompetanse og erfaring innen arkitektur fra minst en av følgende: store IT-løsninger i komplekse virksomheter tjenesteorientering, mikrotjeneste-arkitektur, m.m. hendelsesorientert arkitektur du har erfaring med OpenShift eller lignende containerbaserte løsninger som er viktig for DevOps-rollen erfaring som utvikler er viktig, ettersom du kommer til å få brukt en del av tiden din til å utvikle som DevOps er det viktig at du har erfaring med både utvikling og drift, for å være i stand til å kunne smøre maskineriet på en god måte generelt er kjennskap til følgende teknologi bra: OpenShift, Maven, Git, Jetty, React, Redux, Node, Express, Jest, Mocha, JIRA, Confluence, Jenkins, JAX-WS, Atom-feeds, XML, SAML, JWT, Swagger, JSON-dokumenter og SOAP-tjenester Personlige egenskaper at folkene våre samarbeider godt, er viktig for oss. Du har derfor gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og deler gjerne av din kunnskap til andre, vare seg det er muntlig eller skriftlig du er opptatt av å levere og med gode resultater du er også strukturert med evne og vilje til å jobbe på standardiserte måter men ikke minst er du initiativrik og selvdreven Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver/senioringeniør (kode 1364/1181) fra kr 800 000 – kr 860 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 
19.05.2020 Oslo
Konsernrevisjonen har som formål å bistå styret og konsernledelsen i å utøve god virksomhetsstyring gjennom en uavhengig og nøytral vurdering av om selskapets vesentligste risikoer er tilstrekkelig identifisert, håndtert og kontrollert. Konsernrevisjonen skal også gi råd om kontinuerlig kvalitetsforbedring i interne styrings- og kontrollsystemer. Styret har utarbeidet ”Instruks for konsernrevisjonen i Agder Energi” sombeskriver funksjon, oppgaver, rapportering og organisatorisk forankring. Konsernrevisjonen har i dag to ansatte, og baserer sitt arbeid på co-sourcing gjennom innleie av fagkompetanse ved behov. Revisjonssjefen rapporterer administrativt til  konsernsjefen og har direkte og uinnskrenket tilgang til konsernledelsen og styret. Revisjonssjefen er ikke medlem av konsernledelsen.  Arbeidsoppgaver Konsernrevisjonen skal bistå styret og konsernsjefen med å ivareta deres ansvar for risikostyring og intern kontroll. Gjennom en systematisk og strukturert tilnærming bistår Konsernrevisjonen med å evaluere og forbedre hensiktsmessigheten og effektiviteten av virksomhetens styrings- og kontrollprosesser. Konsernrevisjonens arbeid skal utføres i henhold til Institute of Internal Auditors (IIA) standarder og etiske retningslinjer. Konsernrevisjonens oppgave er å redusere uønsket risikoeksponering for Agder Energi gjennom å: Bistå organisasjonen med å identifisere og evaluere vesentlige risikoeksponeringer og bidra til å forbedre systemene for risikostyring Vurdere om virksomheten har etablert målrettede, hensiktsmessige ogeffektive kontrolltiltak som reduserer risikoeksponeringen til et akseptabelt nivå. Her vurderes:a) påliteligheten og integriteten av finansiell og operasjonell informasjonb) om virksomhetens prosesser er hensiktsmessige og fungerer som forutsatt for å nå de mål virksomheten har sattc) at gjeldende lover og regler, samt at vedtekter og interne retningslinjer overholdesd) at virksomhetens verdier, materielle og immaterielle, er forsvarlig sikrete) bidra til å forebygge og avdekke misligheter  Ansvar for konernrevisjonens årsrapport og årlig revisjonsplan Revisjonssjefen skal fungere som sekretær for styrets revisjonsutvalg Kvalifikasjoner Til denne stillingen vil være en fordel med revisjonsfaglig bakgrunn, men det viktigste er god forretningsmessig forståelse. Den rette kandidaten bør også kunne utfordre virksomheten og ha nødvendig autoritet. Konsernrevisjonen har hele konsernet som sitt virkområde. Vi har satt som krav at du har høyere utdanning innen juridiske, økonomiske eller andre relevante fagområder. Solid relevant praksis fra større virksomhet(er) er også en forutsetning, og gjerne ledererfaring innen fagområdet. Stillingen lyses ut som fast stilling, men åremålsansettelse kan også vurderes. Personlige egenskaper Gode kommunikasjons- og presentasjonsferdigheter Gode samarbeidsevner og ferdigheter i samtale-/intervjuteknikk Analytisk og strukturert arbeidsform Evne til å prioritere og fokusere  Handlekraft og gjennomføringsevne Høy integritet Med bakgrunn i konsernets samfunnskritiske rolle, er vi pålagt å gjennomføre bakgrunnssjekk av alle våre ansatte. Det er derfor behov for at du legger inn attester og vitnemål sammen med søknaden. Bakgrunnssjekk gjøres kun i forbindelse med tilbud om stillingen. Vi tilbyr Konkurransedyktige betingelser og spennende arbeidsoppgaver i et fremoverlent energikonsern.
26.05.2020 Kristiansand
Avd. for patologi, Akershus universitetssykehus HF Vi har ledig stilling som seksjonsleder ved seksjon patologi spesialister, Nordbyhagen. Stillingen er knyttet til en overlegestilling med rutinediagnostikk i en definert andel av stillingen.   Avdeling for patologi er organisert under Divisjon for diagnostikk og teknologi. Avdelingen mottar prøvemateriale fra Akershusuniversitetssykehus, spesialister og primærhelsetjenesten i området.Avdelingen er kjent for å være godt organisert, å ha rask prøveflyt og et meget hyggelig arbeidsmiljø. Seksjonen har 17 overleger, hvorav 3 er tilknyttet Universitetet i Oslo, og 5 LIS. Avdelingen er godkjent for hele utdanningsløpet. Seksjonen er delt i 3 større fagområder, og besvarer ca. 38000 histologiske prøver, 43000 cytologiske prøver og 200 obduksjoner pr år. Avdellingen har stabilt og godt kvalifisert personell som samarbeider godt, og er opptatt av god kvalitet i alle ledd.  Arbeidsoppgaver Seksjonsleder har et helhetlig og enhetlig system- og medisinsk faglig ansvar for seksjonen. Seksjonsleder har avdelingsleder som sin nærmeste overordnede. Det forventes at seksjonsleder deltar i avdelingens ledergruppe og aktivt bidrar til avdelingens utvikling innenfor vedtatte rammer og retning. Som en del av foretakets lederlinje forventes det også at seksjonsleder bidrar til å oppfylle divisjonens og foretakets mål og forventninger. Stillingens lederansvar:  Ansvar for at drift og utvikling av pasienttilbudet/ tjenestetilbudet i seksjonen er i samsvar med avdelingens oppdrag, mål, strategier og planer, og gjeldende rammer (lovverk, nasjonale retningslinjer og prosedyreverk) Ansvar for at seksjonen har forsvarlig bemanning og kompetanse, inkludert kompetanseutviklingsplan Ansvar for at seksjonen arbeider kontinuerlig med kvalitet og pasientsikkerhet og når målsettinger som er knyttet til kvalitetsindikatorer Ansvar for å stimulere til å legge til rette for faglig forbedringsarbeid Ansvarlig for at seksjonen har et system for og gjennomfører internkontroll, sikre god meldekultur og oppfølging av tiltak ved avvik Sikre samarbeid internt i foretaket og god samhandling med fastlegene for å oppnå gode pasientforløp Sikre godt kjennskap til beredskap ved: - å ha oppdatert beredskapsplan for seksjonen, i samsvar med overordnet planverk - at ansatte har opplæring i beredskapsplanverket og definerte oppgaverAnsvar for systematisk HMS arbeid og samarbeid med tillitsvalgte og vernetjenesteAnsvar for å disponere personalet i henhold til planlagt aktivitet og bemanningsplanerRekruttere og utvikle medarbeidere med riktig kompetanse i sin seksjonAnsvar for oppfølging av medarbeidere og deres arbeid mot foretakets og seksjonens målAnsvar for gjennomføring av medarbeidersamtaler, sykefraværsoppfølging,  medarbeiderundersøkelser mv.Ansvar for å sikre et godt og forsvarlig arbeidsmiljø i sin seksjon Kvalifikasjoner Lege, spesialist i patologi Evt. administrasjon og ledelse  Må beherske norsk eller skandinavisk språk skriftlig og muntlig   Personlige egenskaper Personlig egnethet, inklusive evne til å motivere og inspirere medarbeidere. Evne og vilje til å involvere medarbeidere og sørge for reell medvirkning i ulike prosesser. Vi tilbyr Spennende oppgaver innen et fagområde i vekst og utvikling. Lederutvikling. Lønn etter avtale. Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks. hytteutleie, teaterbilletter og mye annet. Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud. Muligheter for hjelp med bolig og barnehageplass. Sentral beliggenhet i landlige omgivelser kort reisevei fra Oslo
26.05.2020 Lørenskog
Vis alle 18.549 ledige stillinger

Bli kjent med Statkraft

Menneskene i Statkraft

Les mer om Statkraft

Stillingsbeskrivelse

Integrasjonsteamet i Statkraft er ansvarlig for Statkrafts integrasjonsplattform. Azure og Microsoft BizTalk Server fungerer som ryggraden i vår globale integrasjonsarkitektur. Det svært erfarne integrasjonsteamet er lokalisert i Norge og Tyskland. Statkraft utvider integrasjonsplattformen til skyen med Azure funksjonalitet som API Management, Logic Apps, Data Factory, Stream Analytics og Service Bus. Du vil være en viktig aktør som diskuterer arkitektur og løsningsdesign, med fokus på å utvikle integrasjonsløsninger sammen med virksomheten.

Integrasjonsteamet er en del av en stor IT-organisasjon med over 150 personer som leverer IT-tjenester nasjonalt og globalt i Statkraft.

Din rolle:

Som integrasjonsutvikler vil du være ansvarlig for å utvikle og vedlikeholde et bredt spekter av integrasjoner, som støtter kritiske forretningsprosesser i hele organisasjonen.

Ansvar og oppgaver:

  • Utvikle sikre, robuste og skalerbare integrasjonsløsninger
  • Life cycle management av eksisterende integrasjoner
  • Refakturering av eksisterende integrasjoner til Azure tjenester
  • Utforske nye integrasjonsteknologier
  • Forstå forretningsbehov og gi råd om integrasjon
  • Transformere forretningskrav til handlinger og leveranser
  • Tett samarbeid med andre team både i IT og virksomheten
  • Samarbeide med forretnings- og IT-drift

Din profil:

Vi ser etter deg med solid integrasjonsutvikling og Azure bakgrunn.

  • Relevant utdanning på universitetsnivå
  • Erfaring med Microsoft Azure tjenester f.eks. API Management, Logic Apps, Azure functions, Data Factory eller Service Bus
  • Erfaring fra Enterprise integrasjonsprosjekter
  • Erfaring med C# og API utvikling
  • Erfaring med BizTalk utvikling
  • God samarbeidsevne
  • Utmerkede analytiske ferdigheter og er en kreativ problemløser
  • Komfortabel med nye utfordringer og har en personlig drivkraft til å utvikle nye ferdigheter
  • Evne til å jobbe både individuelt og i team
  • Nysgjerrig og vil gjerne lære mer om Azure og Microsoft BizTalk utvikling
  • Flytende i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig (annet nordisk språk kan erstatte norskkrav)

Statkraft tilbyr:

  • Faglig og personlig utvikling i et konsern i sterk vekst
  • Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping
  • Mangfold med hensyn til alder, kjønn og kulturell bakgrunn
  • Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger

Statkraft forvalter kritisk infrastruktur og tjenester i flere land. Vi gjennomfører bakgrunnssjekk på kvalifiserte søkere før ansettelse.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • MAI 29
    2020
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • MAI 31
    2020
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • JUN 01
    2020
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
14 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger

 

Fakta om Statkraft