<  
>  
Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Ledig fastlegehjemmel Gjemnes kommune Helse og omsorg

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Org.nr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon6 Stillingsident: Presentasjon av stillingen :

Ledig fastlegehjemmel

Gjemnes kommune har 2540 innbyggere og ligger sentralt plassert med kjøretid på 30 minutt fra kommunens sentrum til hver av byene Kristiansund og Molde.

Legesenteret holder til i Batnfjordsøra sentrum og driftes av kommunen. Legesenteret er samlokalisert i helse- og omsorgssenteret sammen med helsestasjon, fysioterapi, rus og psykisk helse, hjemmetjeneste og sykehjem. Det er planlagt bygging av nytt helse- og omsorgssenter, der legesenteret vil få nye lokaler.

Legesenteret har to fastleger og en turnuslege. Begge fastlegene har kommunale oppgaver, den ene stillingen innehar også oppgaver som kommuneoverlege. Ytterlige personell består av 2,2 årsverk fordelt på tre stillinger med sykepleier- og bioingeniørkompetanse.

Kommunen deltar i et velfungerende interkommunalt legevaktsamarbeid med legevakt lokaler i sykehuset i Kristiansund. Kommunen har også et interkommunalt øyeblikkelighjelptilbud som også er lokalisert i Kristiansund.

Legehjemmelen innehar 8% kommunale oppgaver rettet mot helsestasjon.

Kommunen drifter legekontoret mot at kommunen mottar basistilskuddet.

Stillingen har en listelengde på 900 personer.

Stillingen er ledig fra 01. september 2020 .

Krav til kompetanse

  • Norsk autorisasjon som lege.
  • Gjennomført norsk turnustjeneste/LIS1.
  • Søker må kunne beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig.
  • Gode datakunnskaper.
  • Spesialist i allmennmedisin. Søker uten godkjent spesialitet i allmennmedisin må være under utdannelse for å oppnå slik spesialitet.
  • Søker må kunne fremlegge politiattest.

Arbeidsoppgaver

  • Fastlegeansvar for egne listepasienter.
  • Deltagelse i kommunens legevaktsordning.
  • Samarbeid med kommunale helsetjenester og helseforetak.
  • Som fastlege kan man pålegges kurativt arbeid for kommunen i inntil 7,5 timer pr. uke, med lønn og praksiskompensasjon etter gjeldende avtaler.

Personlige egenskaper

  • Møte pasienter på en profesjonell, etisk og god relasjonell måte.
  • Være strukturert og kvalitetsbevisst i pasientarbeidet.
  • Bidra positivt til godt samarbeid internt og med øvrige helsetjenester.
  • Personlige egenskaper og samarbeidsevner vektlegges.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentliglova § 25, andre ledd.

For mer informasjon om stillingene, ta kontakt med kommunelege Nils Magne Sæterbø på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon eller avdelingsleder for helse og omsorg Ragnhild Kleive Logg inn for å se kontaktinformasjon Link til søknadsskjema: For mer informasjon kontakt: , Ragnhild Kleive, Tlf: Logg inn for å se kontaktinformasjon, Epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Jeg ønsker å samarbeide med en BPA om oppgaver som jeg vanskelig kan utføre som funksjonshemmet. Jeg er en aktiv mann som er gift, og bor sentrumsnært Trondheim. For meg er sikkerhet, hygiene og fleksibilitet særs viktige faktorer som vil bli vektlagt hos min personlige assistent. Oppgavene som vi skal løse sammen er knyttet opp mot min rett til likestilling, som for eksempel husarbeid, lettere vedlikehold inne og ute, assistere ved turer til Pirbadet, eller sosiale anledninger m.m. Ingen utdanning eller forkunnskaper er nødvendig, men personlig egnethet vil bli vektlagt. Jeg og Stendi Assistanse vil gi deg den nødvendige opplæringen. Det er ønsket at du har litt livserfaring. Det er et krav at du kan formulere deg godt på norsk, både skriftlig og muntlig og du må ha sertifikat klasse B. Arbeidstiden er stort sett på dagtid, timeantall vil variere, men ca. 5 timer i uken. Jeg blir din daglige leder i arbeidet, samtidig som du får ansettelse i Stendi Assistanse med ordnede lønns- og arbeidsbetingelser.  Referanser vil bli etterspurt. Arbeidssted: Trondheim Søknadsfrist: 25.05.2020 Ansettelse: Snarest Søknad og CV sendes til: andreas.nyronning@stendi.no Ved spørsmål til stillingen ta kontakt med Andreas på tlf: 97796111
06.05.2020 Trondheim
Søkes til Norge Peab er en langsiktig og trygg arbeidsgiver, som prioriterer helse og et sikkert arbeidsmiljø. Vi søker deg som er engasjert, tar ansvar og vil jobbe, trives og utvikles hos Nordens samfunnsbygger. I Peab får du være med på å bygge fremtidens bærekraftige samfunn. Vi bryr oss om de menneskene som nå og i fremtiden blir påvirket av det vi bygger og anlegger. Peab tilbyr muligheter til personlig utvikling i en bedriftskultur som bygger på respekt for likeverd, og et nært forhold til våre kjerneverdier Jordnær, Utviklende, Personlig og Pålitelig. Vi er overbeviste om at verdiene bidrar til at vi jobber bra sammen, at vi utvikler oss og har det gøy på jobben. Å tiltrekke, rekruttere, beholde og utvikle medarbeidere er avgjørende for Peabs konkurransekraft både på kort og lang sikt. Sammen jobber vi for at Peab skal kjennetegnes av utviklingsmuligheter, mangfold, likestilling, et godt lederskap og et sikkert arbeidsmiljø. På den måten skal vi kunne tilby bransjens beste arbeidsplass. Vil du være med å utvikle Peab? Vi har behov for flere dyktige medarbeidere innenfor alle våre forretningsområder. Dersom du ønsker å levere en åpen søknad kan du sende denne inn her.   Søknadsfrist 20.11.2021  
28.01.2020 Norge
Søkes til Stranda, Ålesund, Ulsteinvik K. Nordang er et datterselskap i Peab Bygg Norge. Hovedkontoret er lokalisert på Stranda, med avdelingskontorer i Ulsteinvik, Ålesund og Bergen. Med høyt kvalifisert personell utfører K. Nordang oppdrag innen nybygg, rehabilitering, service og ombygging på alle typer bygg. Vi omsetter for 420 MNOK årlig og er 125 ansatte. K. Nordang er godkjent lærebedrift og vi har 10 lærlinger. Peab K. Nordang er sertifisert etter ISO 9001:2015. Vi opplever høyere aktivitet, vekst og utvikling – derfor trenger vi flere dyktige medarbeidere! Er du en dyktig betongarbeider, så ser vi fram til å motta en søknad fra deg! Faglige kvalifikasjoner:  Fagbrev, eventuell lang erfaring innen faget kan kompensere Helst noen års erfaring fra yrket, men nyutdannede kan også søke Forståelse for HMS og KS på egen arbeidsplass. Fokus på kvalitet på utført arbeid er viktig for deg. Kunne kommunisere på norsk/skandinavisk språk  Personlige egenskaper: Stor interesse for eget fag Løsningsorientert Evne til å bidra til å ivareta et godt arbeidsmiljø i en hektisk hverdag Du må ha evne og vilje til å jobbe selvstendig og i team Vi tilbyr: Spennende arbeidsoppgaver i et selskap i vekst og utvikling Dyktige kollegaer og et trivelig arbeidsmiljø En stilling hvor du vil se resultat av egen innsats Mulighet for vekst og videreutvikling Konkurransedyktige betingelser og svært gode pensjons- og forsikringsordninger Søknadsfrist 31.05.20. Søknader vil bli vurdert fortløpende, så søk gjerne så snart som mulig. Tiltredelse etter avtale. Har du spørsmål om stillingen, kan du kontakte HR – sjef Elise Gjermundrød, tel: 950 81668, e-post: Elise.Gjermundrod@nordang.no  
17.03.2020 Ålesund, Ulstein, Stranda
Har du lyst å bruke kompetansen din og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og ekstremt flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret som verden har sett. Senior informasjonsarkitekt/funksjonell arkitekt for Folkeregisteret Hva er egentlig et Folkeregister? Kan det være noe kult da?Folkeregisteret er en del av Norges IT-grunnmur og holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet av en rekke, både private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler med andre etater via digitale grensesnitt og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd. Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter står derfor langt fremme i pannebrasken vår. Vi har brukt 4 år på å modernisere Folkeregisteret og begynner å nærme oss slutten av denne fasen. Men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende som i prosjektet, for det er fortsatt mye igjen å modernisere. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ.Hvem er du?Hva er vi opptatt av når vi søker etter en ambisiøs informasjonsarkitekt som også ivaretar rollen som funksjonell arkitekt? Vi ser etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som raskt evner å sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og ser behov på tvers, fra sluttbrukerne til forretningen. Deg som forstår at for å lykkes i rollen må du både være en sterk prosessdriver som kan lede andre og samtidig må du kunne utføre operativt arbeid knyttet til informasjonsarkitektur og begrepsmodeller på et virksomhetsnivå. Du vet hvordan teknologien fungerer og mestrer verktøy, metode, programvare og andre virkemidler som er nødvendig for å levere. Ikke minst evner du å skape god dialog og et god samarbeid med de rundt deg – både forretningen/eiere, designere og utviklere og eksterne samarbeidspartnere i det private og offentlige Norge. For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.  Arbeidsoppgaver omfatter typisk følgende prosessledelse ved analyse av virksomhetsområder innen Folkeregisteret og utarbeidelse og videreutvikling av begrepskataloger, begrepsmodeller og informasjonsmodeller tett samarbeid med utviklingsteamene, for å sørge for at Folkeregisteret utvikles i tråd med den underliggende informasjonsmodellen dialog med eksterne samarbeidspartnere både i det private og offentlige Norge lede behov- og kravarbeid i smidige utviklingstiltak analysere, strukturere og dokumentere krav utforske brukernes behov og omsette disse til løsning se nye løsninger og muligheter være pådriver for samarbeid på tvers av fagområder bidra til at kravene kan bli realisert i gode IT-løsninger Kvalifikasjoner høyere relevant utdanning, ønskelig med bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning flere års arbeidserfaring som informasjonsarkitekt, funksjonell arkitekt eller tilsvarende rolle i systemutviklingstiltak dokumentert kunnskap og erfaring med begrepsutvikling, informasjonsforvaltning og metadatamodellering erfaring fra systemutviklingsprosjekter eller forvaltning med smidig metodikk erfaring fra moderne utvekslingsformater god forretningsforståelse er viktig og vi tror derfor erfaring fra en større virksomhet vil være en fordel gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk  Det er en fordel om du har god generell IT-teknisk forståelse og kompetanse erfaring som utvikler erfaring med utforming av epos og brukerhistorier erfaring med Confluence og Jira Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder evne til å raskt sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers er analytisk, initiativrik og selvdreven beslutningsdyktig og med evne til å prioritere kan lede og få andre med deg – uten en formell lederrolle Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) eller senioringeniør (kode 1181), fra kr 700 000 – kr 920 000, avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes.
04.05.2020 Oslo
Da vil vi ha med deg på laget for å ta Folkeregisteret videre til nye høyder! Har du lyst å bruke kompetansen din til å endre et lite stykke Norge og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret verden har sett. Kan et Folkeregister være noe kult da? Folkeregisteret, en del av Norges IT-grunnmur, holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet i en rekke private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler digitalt med andre etater, og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd (når og hvor du flyttet, fått barn, giftet deg, kanskje skilt deg etc). Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter er derfor høyt på agendaen vår. Etter 4 år med prosjekt modernisering Folkeregisteret nærme vi oss slutten, men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende, for det er fortsatt mye igjen å utvikle. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ. Hypp på teknoVi elsker teknologi og er ikke redde for å ta i nye ting – det til tross for våre statlige gener! I front bruker vi moderne Javascript-rammeverk som React, Redux, Node m.m. Bak dette, en fleksibel mikrotjenestearkitektur bygget i Java, som kjører pent og pyntelig i et sett med OpenShift-noder. Vi distribuerer data ut til samfunnet på våre Atom feeds.Vi har mange utviklere som jobber tett sammen, og som kontinuerlig integrerer koden sin ved hjelp av Git, Maven, Nexus og Jenkins. God kvalitet er viktig, og vi bruker bl.a. JUnit, Mockito, Spock, Cucumber og WireMock til å teste kodebasen vår. Når vi skal lage viktig søkefunksjonalitet bruker vi Elastic Search. Oversikten over alt vi skal lage har vi i Jira og Confluence. Vi dokumenterer både der, ved hjelp av Swagger og på GitHub. Og du da?Vi ser derfor etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som har erfaring med javabasert mikroarkitektur og REST-grensesnitt og tverrfaglige team med ansvar for kontinuerlige leveranser. Du skjønner at i Folkeregisterverden lever du ikke i din egen boble, men er viktig for at hjulene i Norge skal snurre rundt. Hvis det er teamarkitektrollen du brenner for må du ha litt erfaring av lignende arbeids, slik vi vet at du kan forvandle tanker om god arkitektur til forvaltningsbar kode. Info om prosessenFor å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre. Når du søker denne stillingen ønsker vi at du legger ved en utfyllende CV istedenfor at du skriver eller legger ved et søknadsbrev. Det er derfor viktig at du beskriver arbeidsoppgaver, ansvarsområder og resultater, samt annen relevant informasjon om hvert av dine arbeidsforhold og utdanning i din CV. Du vil bli bedt om å svare på noen spørsmål knyttet til din kompetanse og erfaring, og svarene dine vil sammen med din CV være utgangspunkt for vårt i den innledende selekteringsfasen. Arbeidsoppgaver utvikle mikrotjenestekomponenter, av både større og mindre karakter og/eller utvikle brukergrensesnitt, både eksterne og interne brukere testdrevet utvikling, lettbent og smidig, med overtruffen kvalitet samhandle med teknisk arkitekt og øvrige teamarkitekter for å finne gode løsningene på nye områder samt utarbeide forslag til forbedringer på eksisterende områder følge opp at utviklingen av våre systemer skjer i tråd med arkitekturmålbildet delta i arkitekturråd bidra til å prioritere tekniske oppgaver opp mot funksjonelle oppgaver Kvalifikasjoner du har høyere relevant utdannelse på masternivå. Lang erfaring og stor faglig bredde kan kompensere for utdanningskravet du må kunne dokumentere erfaring med systemutviklingsprosjekter eller forvaltning basert på Java med smidig metodikk, testdrevet utvikling og arbeid i tverrfaglige team du må ha kompetanse og erfaring innen arkitektur fra minst en av følgende: store IT-løsninger i komplekse virksomheter tjenesteorientering, mikrotjeneste-arkitektur, m.m. hendelsesorientert arkitektur erfaring med arkitekturarbeid ifm REST-tjenester i Java og web-basert brukergrensesnitt for saksbehandling er viktig for arkitekturrollen du kommer til å utvikle i tillegg til å være teamarkitekt, så erfaring som utvikler er viktig generelt er kjennskap til følgende bra: Openshift, Maven, Git, Jetty, React, Redux, Node, Express, Jest, Mocha, JIRA, Confluence, Jenkins, JAX-WS, Atom-feeds, XML, SAML, JWT, Swagger, JSON-dokumenter og SOAP-tjenester  Personlige egenskaper at folkene våre samarbeider godt, er viktig for oss. Du har derfor gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og deler gjerne av din kunnskap til andre, vare seg det er muntlig eller skriftlig vi ser for oss at du er analytisk og setter deg kjapt inn i nye problemstillinger. Det vi gjør er ikke alltid like enkelt og vi har behov for velfunderte idéer som driver oss fremover  du er opptatt av å levere og med gode resultater du er også strukturert med evne og vilje til å jobbe på standardiserte måter men ikke minst er du initiativrik og selvdreven Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver/senioringeniør (kode 1364/1181) fra kr 800 000 – kr 890 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 
14.05.2020 Oslo
Senior Controller er en sentral rolle innenfor konsernfunksjonen i Statnett, og bidrar til å sikre en korrekt finansiell rapportering. Vi ser etter deg som brenner for fremtidens økonomirådgivning der digitalisering, effektivisering og robotisering står sentralt. Som person er du prosessorientert, analytisk og fremtidsrettet, med et øye for både kvalitet og utvikling. Du evner å se regnskapsmessige konsekvenser og muligheter som følge av selskapsaktiviteter, og ser kontinuerlig etter mulighetene til å forbedre den finansielle rapporteringen. Stillingen inngår i et team med 11 medarbeidere. Teamet har det faglige ansvaret for regnskap, skatt og avgift samt back/middle office finans i konsernet, og vi eier den finansielle rapporteringsprosessen. Du vil rapportere til konsernregnskapssjef.   Arbeidsoppgaver bidra til digitalisering og effektivisering av regnskaps- og rapporteringsrutiner   superbruker konsolideringsverktøy  utarbeidelse av kvartals og årsregnskap med noter, etter IFRS tilrettelegging av regnskapet for god økonomisk oppfølging og regulators rapporteringskrav analyser av regnskapsmessige problemstillinger bidra med beslutningsstøtte til interne kunder Ønskede kvalifikasjoner høyere økonomisk utdannelse; Master, siviløkonom, statsautorisert revisor eller tilsvarende solid regnskapskompetanse, inkludert IFRS erfaring med rapporteringsverktøy, Cognos er en fordel erfaring fra og/eller interesse for energibransjen er en fordel Personlige egenskaper sterk og faglig integritet pålitelig og tar eierskap til leveranser og frister høy grad av gjennomføringsevne prosessorientert, endringsvillig og interessert i digitale verktøy tillitsskapende og samarbeidsorientert initiativtaker, arbeider strukturert, effektivt og skaper resultater Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; fellesskap, respekt og langsiktighet. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norskemyndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Statnett: Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
14.05.2020 Oslo
Interessert i sammenhengen mellom utvikling og produksjon? Da vil vi ha med deg på laget! Har du lyst å bruke kompetansen din til å endre et lite stykke Norge og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret verden har sett. Kan et Folkeregister være noe kult da? Folkeregisteret, en del av Norges IT-grunnmur, holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet i en rekke private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler digitalt med andre etater, og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd (når og hvor du flyttet, fått barn, giftet deg, kanskje skilt deg etc). Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter er derfor høyt på agendaen vår. Etter 4 år med prosjekt modernisering Folkeregisteret nærme vi oss slutten, men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende, for det er fortsatt mye igjen å utvikle. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ. Hypp på teknoVi elsker teknologi og er ikke redde for å ta i nye ting – det til tross for våre statlige gener! I front bruker vi moderne Javascript-rammeverk som React, Redux, Node m.m. Bak dette, en fleksibel mikrotjenestearkitektur bygget i Java, som kjører pent og pyntelig i et sett med OpenShift-noder. Vi distribuerer data ut til samfunnet på våre Atom feeds.Vi har mange utviklere som jobber tett sammen, og som kontinuerlig integrerer koden sin ved hjelp av Git, Maven, Nexus og Jenkins. God kvalitet er viktig, og vi bruker bl.a. JUnit, Mockito, Spock, Cucumber og WireMock til å teste kodebasen vår. Når vi skal lage viktig søkefunksjonalitet bruker vi Elastic Search. Oversikten over alt vi skal lage har vi i Jira og Confluence. Vi dokumenterer både der, ved hjelp av Swagger og på GitHub. Og du da?Vi ser derfor etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som har erfaring med javabasert mikroarkitektur og REST-grensesnitt og tverrfaglige team med ansvar for kontinuerlige leveranser. Du skjønner at i Folkeregisterverden lever du ikke i din egen boble, men er viktig for at hjulene i Norge skal snurre rundt. Du liker spesielt utvikling med DevOps-hatten på og har god peiling på hva det innebærer å sørge for at både to og tre utviklingsteam kan levere så effektivt som mulig helt ut i produksjon. Info om prosessenFor å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre. Når du søker denne stillingen ønsker vi at du legger ved en utfyllende CV istedenfor at du skriver eller legger ved et søknadsbrev. Det er derfor viktig at du beskriver arbeidsoppgaver, ansvarsområder og resultater, samt annen relevant informasjon om hvert av dine arbeidsforhold og utdanning i din CV. Du vil bli bedt om å svare på noen spørsmål knyttet til din kompetanse og erfaring, og svarene dine vil sammen med din CV være utgangspunkt for vårt i den innledende selekteringsfasen. Arbeidsoppgaver utvikle mikrotjenestekomponenter, av både større og mindre karakter og/eller utvikle brukergrensesnitt, både eksterne og interne brukere testdrevet utvikling, lettbent og smidig, med overtruffen kvalitet løpende dialog med driftsorganisasjonen for å identifisere nye krav og kontinuerlig sørge for at utviklingsteamene går i takt med resten av organisasjonen bidra til å sikre at kvalitet bygges i hele utviklingsprosessen, slik at løsningen til enhver tid er klar til produksjon og løpende overgang til forvaltning Kvalifikasjoner du har høyere relevant utdannelse på masternivå. Lang erfaring og stor faglig bredde kan kompensere for utdanningskravet du må kunne dokumentere erfaring med systemutviklingsprosjekter eller forvaltning basert på Java med smidig metodikk, testdrevet utvikling og arbeid i tverrfaglige team du må ha kompetanse og erfaring innen arkitektur fra minst en av følgende: store IT-løsninger i komplekse virksomheter tjenesteorientering, mikrotjeneste-arkitektur, m.m. hendelsesorientert arkitektur du har erfaring med OpenShift eller lignende containerbaserte løsninger som er viktig for DevOps-rollen erfaring som utvikler er viktig, ettersom du kommer til å få brukt en del av tiden din til å utvikle som DevOps er det viktig at du har erfaring med både utvikling og drift, for å være i stand til å kunne smøre maskineriet på en god måte generelt er kjennskap til følgende teknologi bra: OpenShift, Maven, Git, Jetty, React, Redux, Node, Express, Jest, Mocha, JIRA, Confluence, Jenkins, JAX-WS, Atom-feeds, XML, SAML, JWT, Swagger, JSON-dokumenter og SOAP-tjenester Personlige egenskaper at folkene våre samarbeider godt, er viktig for oss. Du har derfor gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og deler gjerne av din kunnskap til andre, vare seg det er muntlig eller skriftlig du er opptatt av å levere og med gode resultater du er også strukturert med evne og vilje til å jobbe på standardiserte måter men ikke minst er du initiativrik og selvdreven Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver/senioringeniør (kode 1364/1181) fra kr 800 000 – kr 860 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 
19.05.2020 Oslo
Konsernrevisjonen har som formål å bistå styret og konsernledelsen i å utøve god virksomhetsstyring gjennom en uavhengig og nøytral vurdering av om selskapets vesentligste risikoer er tilstrekkelig identifisert, håndtert og kontrollert. Konsernrevisjonen skal også gi råd om kontinuerlig kvalitetsforbedring i interne styrings- og kontrollsystemer. Styret har utarbeidet ”Instruks for konsernrevisjonen i Agder Energi” sombeskriver funksjon, oppgaver, rapportering og organisatorisk forankring. Konsernrevisjonen har i dag to ansatte, og baserer sitt arbeid på co-sourcing gjennom innleie av fagkompetanse ved behov. Revisjonssjefen rapporterer administrativt til  konsernsjefen og har direkte og uinnskrenket tilgang til konsernledelsen og styret. Revisjonssjefen er ikke medlem av konsernledelsen.  Arbeidsoppgaver Konsernrevisjonen skal bistå styret og konsernsjefen med å ivareta deres ansvar for risikostyring og intern kontroll. Gjennom en systematisk og strukturert tilnærming bistår Konsernrevisjonen med å evaluere og forbedre hensiktsmessigheten og effektiviteten av virksomhetens styrings- og kontrollprosesser. Konsernrevisjonens arbeid skal utføres i henhold til Institute of Internal Auditors (IIA) standarder og etiske retningslinjer. Konsernrevisjonens oppgave er å redusere uønsket risikoeksponering for Agder Energi gjennom å: Bistå organisasjonen med å identifisere og evaluere vesentlige risikoeksponeringer og bidra til å forbedre systemene for risikostyring Vurdere om virksomheten har etablert målrettede, hensiktsmessige ogeffektive kontrolltiltak som reduserer risikoeksponeringen til et akseptabelt nivå. Her vurderes:a) påliteligheten og integriteten av finansiell og operasjonell informasjonb) om virksomhetens prosesser er hensiktsmessige og fungerer som forutsatt for å nå de mål virksomheten har sattc) at gjeldende lover og regler, samt at vedtekter og interne retningslinjer overholdesd) at virksomhetens verdier, materielle og immaterielle, er forsvarlig sikrete) bidra til å forebygge og avdekke misligheter  Ansvar for konernrevisjonens årsrapport og årlig revisjonsplan Revisjonssjefen skal fungere som sekretær for styrets revisjonsutvalg Kvalifikasjoner Til denne stillingen vil være en fordel med revisjonsfaglig bakgrunn, men det viktigste er god forretningsmessig forståelse. Den rette kandidaten bør også kunne utfordre virksomheten og ha nødvendig autoritet. Konsernrevisjonen har hele konsernet som sitt virkområde. Vi har satt som krav at du har høyere utdanning innen juridiske, økonomiske eller andre relevante fagområder. Solid relevant praksis fra større virksomhet(er) er også en forutsetning, og gjerne ledererfaring innen fagområdet. Stillingen lyses ut som fast stilling, men åremålsansettelse kan også vurderes. Personlige egenskaper Gode kommunikasjons- og presentasjonsferdigheter Gode samarbeidsevner og ferdigheter i samtale-/intervjuteknikk Analytisk og strukturert arbeidsform Evne til å prioritere og fokusere  Handlekraft og gjennomføringsevne Høy integritet Med bakgrunn i konsernets samfunnskritiske rolle, er vi pålagt å gjennomføre bakgrunnssjekk av alle våre ansatte. Det er derfor behov for at du legger inn attester og vitnemål sammen med søknaden. Bakgrunnssjekk gjøres kun i forbindelse med tilbud om stillingen. Vi tilbyr Konkurransedyktige betingelser og spennende arbeidsoppgaver i et fremoverlent energikonsern.
26.05.2020 Kristiansand
Vis alle 20.329 ledige stillinger

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom byene Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal fylke. Gjemnes har ca 2600 innbyggere og et areal på ca 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra.

Les mer om Gjemnes kommune Helse og omsorg

Stillingsbeskrivelse

Org.nr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon6 Stillingsident: Presentasjon av stillingen :

Ledig fastlegehjemmel

Gjemnes kommune har 2540 innbyggere og ligger sentralt plassert med kjøretid på 30 minutt fra kommunens sentrum til hver av byene Kristiansund og Molde.

Legesenteret holder til i Batnfjordsøra sentrum og driftes av kommunen. Legesenteret er samlokalisert i helse- og omsorgssenteret sammen med helsestasjon, fysioterapi, rus og psykisk helse, hjemmetjeneste og sykehjem. Det er planlagt bygging av nytt helse- og omsorgssenter, der legesenteret vil få nye lokaler.

Legesenteret har to fastleger og en turnuslege. Begge fastlegene har kommunale oppgaver, den ene stillingen innehar også oppgaver som kommuneoverlege. Ytterlige personell består av 2,2 årsverk fordelt på tre stillinger med sykepleier- og bioingeniørkompetanse.

Kommunen deltar i et velfungerende interkommunalt legevaktsamarbeid med legevakt lokaler i sykehuset i Kristiansund. Kommunen har også et interkommunalt øyeblikkelighjelptilbud som også er lokalisert i Kristiansund.

Legehjemmelen innehar 8% kommunale oppgaver rettet mot helsestasjon.

Kommunen drifter legekontoret mot at kommunen mottar basistilskuddet.

Stillingen har en listelengde på 900 personer.

Stillingen er ledig fra 01. september 2020 .

Krav til kompetanse

  • Norsk autorisasjon som lege.
  • Gjennomført norsk turnustjeneste/LIS1.
  • Søker må kunne beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig.
  • Gode datakunnskaper.
  • Spesialist i allmennmedisin. Søker uten godkjent spesialitet i allmennmedisin må være under utdannelse for å oppnå slik spesialitet.
  • Søker må kunne fremlegge politiattest.

Arbeidsoppgaver

  • Fastlegeansvar for egne listepasienter.
  • Deltagelse i kommunens legevaktsordning.
  • Samarbeid med kommunale helsetjenester og helseforetak.
  • Som fastlege kan man pålegges kurativt arbeid for kommunen i inntil 7,5 timer pr. uke, med lønn og praksiskompensasjon etter gjeldende avtaler.

Personlige egenskaper

  • Møte pasienter på en profesjonell, etisk og god relasjonell måte.
  • Være strukturert og kvalitetsbevisst i pasientarbeidet.
  • Bidra positivt til godt samarbeid internt og med øvrige helsetjenester.
  • Personlige egenskaper og samarbeidsevner vektlegges.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentliglova § 25, andre ledd.

For mer informasjon om stillingene, ta kontakt med kommunelege Nils Magne Sæterbø på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon eller avdelingsleder for helse og omsorg Ragnhild Kleive Logg inn for å se kontaktinformasjon Link til søknadsskjema: For mer informasjon kontakt: , Ragnhild Kleive, Tlf: Logg inn for å se kontaktinformasjon, Epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Gjemnes kommune Helse og omsorg