PP-tjenesten er interkommunalt og betjener 4 kommuner på Ytre Nordmøre (Smøla, Aure, Averøy og Kristiansund), med kontorsted i Kristiansund.
Kontoret har i dag ca. 17 fagstillinger som er ansvarlige for barn i førskolealder, grunnskoler og videregående skoler, samt for voksne som har rettigheter etter opplæringsloven. PP-tjenesten bistår barnehagene og skolene i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn/elever med særlige behov. PP-tjenesten er også sakkyndig instans for å vurdere barnets/elevens rett til spesialpedagogisk hjelp/spesialundervisning.
Vi har ledig 100 % fast stilling som logoped/pp - rådgiver.
Arbeidsoppgaver vil blant annet være
Utredning og sakkyndighetsarbeid
Veilednings- og rådgivningsarbeid
Tverrfaglig samarbeid/systemarbeid i første- og andrelinjetjenesten
Kvalifikasjonskrav
Vi søker etter personer med master i logopedi, gjerne med grunnutdanning som førskolelærer eller grunnskolelærer, og som har erfaring fra arbeid med barn/ungdom.
Ønskede kvalifikasjoner
Det er en fordel med erfaring fra utrednings- og veiledningsarbeid.
Ved tilsettingen vil det bli lagt stor vekt på personlig egnethet. Egenskaper som vektlegges er:
fleksibilitet og omstillingsevne
utviklingsevne, evne til å takle ny faglige utfordringer
gode samarbeidsevner
gode norskspråklige kommunikasjonsferdigheter (både skriftlig og muntlig)
evne til å jobbe målrettet både selvstendig og i team/tverrfaglig
Spesielle forhold i stillingen
Søker må disponere egen bil (se under øvrige vilkår).
Vi tilbyr
Konkurransedyktig lønn og betingelser
Sterkt fagmiljø, nytilsatte vil følges opp med tilrettelagt veiledning vurdert ut i fra søkers tidligere erfaring og kompetanse
Godt og stabilt arbeidsmiljø. med stor ggrad av selvstendighet
Kontorlokaler lokalisert i Kristiansund kommune
Flyttegodtgjørelse etter lokale retningslinjer
Øvrige vilkår
Referanser bes oppgitt i søknaden.
Søkere må disponere egen bil.
Ved tilsetting må godkjent politiattest og egenerklæring helse fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har gode personal- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Det er ikke mulig å legge ved vedlegg, søkere som blir innkalt til intervju må derfor ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig
søkerliste.
Adresse: 6501 Kristiansund N