<  
>  
Annonsen er utløpt (vises ikke lenger i stillingssøket eller i bedriftsprofilen)
Ledig stilling

Is customer focus your passion? Elkem Carbon

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

This is a great opportunity to join Elkem Carbon in our strive to bring Customer Experience (CX) to a higher level.

The CX Manager will be responsible for a broad scope of activities, helping the organisation becoming more customer focused and improving customer interfaces. Several improvement initiatives will be carried out in close cooperation with other Elkem divisions. The position reports to VP Commercial in Elkem Carbon.

Areas of responsibilities:

  • Drive and implement CX initiatives
  • Implement and secure user adoption for Sales Cloud (Customer Relationship Management system) for Elkem Carbon as part of a global Elkem-project
  • Ensure that Sales Cloud users are properly educated and trained
  • Work in close cooperation with the CX Center of Excellence and facilitate best practice and knowledge sharing across all Elkem divisions
  • Drive and facilitate value-based selling
  • Develop and implement our branding strategy

Required qualifications:

  • Commercial and/or IT education at Bachelor level or higher (or other relevant)
  • Fluent English, both written and oral
  • Strong user skills in Microsoft Office applications
  • Experience within sales/marketing, consulting or IT related
  • Positive and flexible attitude
  • Excellent communication skills
  • Experience from implementation of business systems, in particular CRM is an advantage
  • Travelling is required



Adresse: 0213 Oslo

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Stendi søker miljøterapeuter til våre barnevernsavdelinger i Alta - er DU vår nye kollega? Er du ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt miljø, der både tøffe tak, godt arbeidsmiljø og faglige utviklingsmuligheter er en del av arbeidshverdagen?. Vi søker deg som har et brennende engasjement for mennesker og er ikke redd for å stå i vanskelige situasjoner. Du gleder deg over "de små tingene" og er flink til å skape en relasjon med våre beboere! Du vil jobbe med ulike beboere, noe som krever at du er fleksibel, åpen, ærlig, imøtekommende, nysgjerrig, tillitsbyggende og omsorgsfull. Du må videre være arbeidsvillig og faglig engasjert, og kunne jobbe selvstendig så vel som i team. Du må ha god fysisk og psykisk helse. Vi har to stillinger tilgjengelig: - Fast ansatt, medlever- Engasjement, et år medlever Kvalifikasjoner 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning; barnevernspedagog, sosionom, vernepleier, pedagog med relevant videreutdanning dvs. videreutdanning i spesialpedagogikk/sosialpedagogikk/famile,- nettverksterapi/kognitiv miljøterapi (60 stp). Eller sykepleier med videreutdanning i psykiatri/familie, - nettverksterapi/kognitiv miljøterapi Ruskompetanse og traumekompetanse en fordel. Erfaring i arbeid med mennesker, institusjonsarbeid er en fordel Personlig egnethet vil bli vektlagt Førerkort kl. B er et krav Kreativ person med fokus på aktivitets- og ferdighetstrening Som miljøterapeut hos Stendi deltar du i et team som arbeider målrettet for å bedre beboers livssituasjon, skape utviklingsmuligheter og istandsette beboer til å mestre en selvstendig positiv tilværelse. Arbeidstid: Du vil inngå i en medleverturnus som innebærer 3 døgn arbeid – 7 døgn fri – 4 døgn arbeid – 7 døgn fri. Du jobber og bor på arbeidsstedet de døgnene du er på arbeid. Det er krav til politiattest for å jobbe hos oss. Menn oppfordres til å søke. Vi tilbyr lønn etter kvalifikasjoner. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte institusjonsleder Anette Pettersen, e-post: anette.pettersen@stendi.no
17.09.2019 Alta
Most of Norway’s electric energy come from Hydropower. These plants are unmanned so the energy companies have established central dispatch centers where they remotely monitor and control multiple power plants. The data-communication between each powerplant and the dispatch centers are standardized on the communication standard IEC60870-5-104.We would like to investigate the possibility to implement this standard to the 800xA control system so that to establish a communication link to the dispatch center(s). Your responsibilities Understanding of the communication standard IEC60870-5-104 Create a model of how to implement this in an ABB controller Demonstrate a working application Your background Basic understanding of Statkrafts requirements for data communication to dispatch centers Programming skill of PLC and preferably from the AC800M process controller General good understanding of data communication Knowledge of the communication standard IEC60870-5-104
22.09.2020 Oslo
Take the next step in your career at ABB, working in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB in Norway develop and deliver solutions for marine power, propulsion and automation systems. We are responsible for deliveries of electric propulsion, power and automation systems to various vessels within Aqua Culture, Oil and Gas, Passenger transportation, Windmill installation, Offshore construction and Navy. ABB Marine Services is expanding the team with a new position in our spare part team. We are looking for a motivated professional to sell spare parts for electrical systems and take care of order handling to our global customers. Your responsibilities Client and supplier contact Cost control Proactive sale of spare parts and costumer contact Order handling Follow up inquiries, quotations and sales orders Your background We are looking for people who wants to help us build the future of Marine technology. You may have a Bachelor- or master’s degree in engineering or Business administration, either fresh from school or with some years of experience. It will be considered an advantage if you also have knowledge of SAP. Your attitude is as important for us as your grades. We believe that you can combine practical and theoretical knowledge and a that you have a wish to take on responsibility. You also enjoy working both in a team setting but can also perform your tasks independently. We also believe that you want to develop your personal skills even more, and that you enjoy client handling and supplier contact. If you are able to find practical solutions for complex problems, and at same time are motivated and enthusiastic, we hope to hear from you. Fluent English is important to us, as well as cultural awareness and mutual respect - we have an international workplace and business where we have colleagues and customers with diverse background and nationality   More about us In ABB Marine we take pride in building safe, environmentally friendly and reliable Marine electrical propulsion systems. We offer technical and personal challenges in a positive and innovative environment. Professional growth is as important to us that it is to you. You can expect an informal work relation between co-workers and managers and a lot of positive and engaged people that will welcome you to our family of Engineers. We also offer various company benefits such as flexible working hours, company cabins etc. and a strong safety culture as well as ethical rules and instructions. ABB Marine & Ports is located at FornebuWe are looking forward to receiving your application letter and CV through the ABB job portal by 11.10.2020For any questions regarding the position please contact Per-Åge Kleppe on e-mail per-age.kleppe@no.abb.comPlease note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
22.09.2020 Bærum
Er du en kvalitetsbevisst, resultatorientert og motivert tømrer med fagbrev? Da vil vi gjerne høre fra deg! Vi søker flere dyktige tømrere til å jobbe på våre større, spennende prosjekter i Oslo og Drammens området.   Arbeidsoppgaver - Arbeidsoppgaver vil i hovedsak være innenfor nybygg og fasade - Utførelse av tømrer og snekkerarbeid   Kvalifikasjoner - Må ha fagbrev - Må beherske norsk og engelsk - Minst 5 års tømrer erfaring fra byggeplass i Norge - Ansvarsfull, pålitelig og nøyaktig - Du må være positiv og ha en god innstilling til arbeidet - Du må ha evne til å jobbe selvstendig, og i samarbeid med andre   Vi tilbyr - En spennende arbeidsplass med mange kunnskapsrike, engasjerte og hyggelige medarbeidere - Utfordringer og utviklingsmuligheter - et firma i AF gruppen. - Konkurransedyktige betingelser
22.09.2020 Oslo, Drammen
Lurer du på hvordan en fremtidig karriere i AF Decom kan se ut? I AF brenner vi for innovasjon og nyskapning. Gjennom din nysgjerrighet og stå-på-vilje vil du få innblikk i hvordan det er å jobbe i entreprenørbransjen. Vår kultur er preget av høy trivsel, eierskap og stolthet. Nå har du mulighet til å bygge nettverk og bli kjent med engasjerte kollegaer.Sommerjobb i AF Decom – Kan du se det for deg? En sommerjobb på et av våre prosjekter vil gi deg anledning til å bli bedre kjent med AF - og vi vil bli kjent med deg. Allerede fra første dag har du mulighet til å bidra i våre prosjekter og lære av de flinke menneskene som jobber hos oss. Mange av våre ansatte har blitt rekruttert gjennom vårt sommerjobb-program. Vi søker ingeniørstudenter og fagskolestudenter som deler våre verdier og som er nysgjerrig på våre forretningsområder. Vi trenger deg som er sulten på å lære og klar for spennende utfordringer. Du trives med å dra lasset sammen med andre og kan bidra både faglig og sosialt. Våre 5500 ansatte er svært forskjellige, men har alle én ting felles: De er nysgjerrige. De elsker gode løsninger og vanskelige utfordringer. I AF Gruppen dyrker vi nysgjerrigheten. For vi vet at de som stiller nye spørsmål som regel finner nye svar. AF Gruppen tilbyr hvert år en rekke sommerjobber, og vi har god erfaring med å la studentene aktivt delta i prosjektarbeidet og utvikle seg gjennom et bredt spenn av arbeidsoppgaver. Vi tilbyr ansvar og tillit, og venter engasjement og gode løsninger tilbake. I AF Gruppen vil du finne mennesker som deler din nysgjerrighet - og du vil finne rom til å leve den ut. Spennende arbeidsoppgaver I AF vil du både få brukt kunnskapen du har med deg fra studiet, og tilegne deg ny kompetanse gjennom nye arbeids- og ansvarsområder. Gjennom våre ulike virksomhetsområder og store variasjoner i størrelse og type av prosjekter, er det mulighet for deg som student til å bryne deg på mange ulike fag, roller og oppgaver. Typiske arbeidsoppgaver for sommerstudenter inkluderer bl.a.: Oppfølging av underentreprenører Mengdeberegning Driftsplanlegging Risikostyring Kvalitetsstyring HMS Arbeidsledelse Nysgjerrig på arbeidshverdagen i AF? Følg våre ansatte på Instagram, eller sjekk ut AF Gruppen på YouTube. AF Decom er Nordens største rivingsentreprenør. Forretningsenheten tar på seg oppdrag og miljøsanering av bygninger, industrianlegg, skipsvrak, og andre typer installasjoner og anlegg i hele Skandinavia. Sikker og skadefri riving med høy grad av gjenvinning av industrielle anlegg har blitt deres spesialområde.   I søknadsskjemaet ber vi deg om å svare på et par spørsmål slik at vi bedre kan få en forståelse av din bakgrunn og kompetanse. Husk å legge ved foreløpige karakterer. Ta gjerne kontakt med oss på stand om vi kommer på besøk til ditt studiested dette skoleåret. Du finner en oversikt over våre planlagte skolebesøk på vår hjemmeside og på Facebook.
22.09.2020 Norge
AF Offshore Decoms fremste styrke er evnen til å lede og gjennomføre store prosjekter. Vi prosjekterer, løfter, flytter og river noen av verdens største strukturer. De siste ti årene har vi, sammen med våre partnere, prosjektert, forberedt, løftet, flyttet og resirkulert en mengde utrangerte offshorekonstrukturer med en totalvekt på over 300 000t. Vi jobber i et voksende internasjonalt marked med sterk konkurranse og er derfor avhengig av å kontinuerlig forbedre våre metoder. Til dette trenger vi enda flere kloke hoder med en god dose pågangsmot! Vi kan vise til meget gode resultater og systemer innen HMS-området. Våre ansatte trives på jobb og er våre viktigste ressurser for at vi skal nå våre mål. AF Offshore Decom har lang erfaring og gode referanseprosjekter. I tillegg besitter AF Offshore Decom en sterk entreprenørånd og innovasjonskultur. Vi er stolte av vår kompetanse som har ført oss til Nordsjøen og oppbyggingen av AF Miljøbase Vats til verdens mest moderne mottaksanlegg for utrangerte offshoreinstallasjoner. På grunn av økende oppdragsmengde søker vi nå etter flere nysgjerrige og nyutdannede ingeniører med strukturkompetanse. Arbeidsoppgaver: Planlegge fjerningsoperasjoner Utføre beregninger, hovedsakelig relatert til arbeidsbeskrivelser, mindre løft, rivningssekvenser og design av utstyr Utføre enkelte analyser av større løft/løfteoperasjoner, løftepunkter, sjøsikring, set-down på kai og site-move på kai Utvikling og design av utstyr spesifikt for prosjektet Utarbeide arbeidsbeskrivelser, jobbpakker og annen dokumentasjon Definere utstyrsbehov og følge opp innkjøpsprosessen 3D modellering av strukturer og utstyr Følge opp de planlagte operasjonene både offshore og onshore Kvalifikasjoner: Sivilingeniør Marin med god kompetanse innen konstruksjonsfag (fordel med fagretning Marine Konstruksjoner eller tilsvarende) God kompetanse på grunnleggende statikk og fasthetslære God tegningsforståelse og interesse for 3D modellering I tillegg er det en fordel med noe erfaring/kunnskap/interesse innen praktiske fag. Vi søker deg som er strukturert, som ser muligheter i stedet for begrensninger, tar ansvar, er endringsvillig og har gode engelsk kunnskaper skriftlig og muntlig. Vi tror du kjennetegnes ved et høyt aktivitetsnivå og gode samarbeidsevner, og at du er direkte, kreativ, pågående og har gjennomslagskraft. AF Offshore Decom tilbyr et godt arbeidsmiljø og spennende utfordringer på tvers av tradisjonelle faginndelinger. Stillingen byr på betydelige muligheter for kompetanseutvikling og personlig utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige, prestasjonsorienterte betingelser og gode forsikrings- og pensjonsordninger. I AF Gruppen vil du også få anledning til å ha eierandeler i bedriften.
22.09.2020 Oslo
Har du lyst på utfordringer i et av Nordens ledende installasjonsselskap? Vil du alltid bli litt bedre og ønsker en bratt læringskurve? I så fall bør du søke på denne stillingen!  Bravida Follo søker nå etter sin nye serviceleder. Vår elektroavdeling i Follo har rundt 50 medarbeidere og en omsetning på ca. 70 millioner kroner. Vi er derfor en betydelig aktør i vårt markedsområde. Bravida er en stor arbeidsgiver og kan tilby mye til deg som medarbeider: En stilling i et solid selskap med høyt kvalifiserte medarbeidere Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling Konkurransedyktige lønnsbetingelser Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i hverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Arbeidsoppgaver Som serviceleder i Bravida får du frihet under ansvar. Rollen som serviceleder innebærer ansvar for hele serviceoppdrag, både små og store, fra kundebearbeiding til salg og leveranse. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Oppdragsoppfølging; økonomi, personal, innkjøp, kvalitet og HMS Planlegge ressursbehov, administrere og bemanne oppdragene med riktig kompetanse Lede og engasjere medarbeidere Tilbudsregning og oppfølging av serviceoppdrag Aktivt salg mot nye og eksisterende kunder Utvikle og bevare kunderelasjoner Rapportering til avdelingssjef Tydelig kommunikasjon med kunder og medarbeidere   Kvalifikasjoner Teknisk utdannelse på høyskole/fagskole eller ingeniørutdanning Minimum 2 års erfaring i tilsvarende rolle Fagbrev gr. L er ønskelig Rett erfaring kan veie opp for manglende utdanning Gode salgsevner God kjennskap til bransjen God økonomiforståelse God IT-kunnskap God norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Du har gode kommunikasjonsevner Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig Du er serviceinnstilt og løsningsorientert Du har faglig stolthet og holder kunnskap og evnene dine ved like Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater Du er pålitelig og ansvarsbevisst Du samarbeider godt og er en lagspiller   Vi ser frem til å høre fra deg. Søknadsfrist er satt til 18.10.2020.    Kontaktpersoner: Joachim Strand+47 401 08 075joachim.strand@bravida.no
22.09.2020 Vestby, Nordre Follo, Ås, Frogn, Nesodden, Enebakk
Energibygg AS er et datterselskap med energirådgivere i Bravida Norge, og spydspissen i Bravidas satsning på energieffektivisering av bygg. Du vil som energirådgiver/prosjektleder stå sentralt i dette arbeidet mot Bravidas konsernkunder og andre byggeiere. Energibygg hjelper byggeiere å redusere sine energikostnader, ved å identifisere områder for energisparing, utarbeide tiltaksplaner og følge opp leverandører. Bravida-konsernet har fokus på godt og sosialt arbeidsmiljø og faglig utvikling. Du vil som energirådgiver i Energibygg inngå i et lite men faglig dyktig miljø som vil støtte deg i arbeidet, men du må selvstendig drive prosjektene framover. Du vil jobbe tett med kollegaer og kunder, og dine samarbeidsevner og framtreden vil være viktige for å lykkes. I stillingen som energirådgiver vil du jobbe fra Bravidas kontorer på Haslevangen i Oslo. Det er også muligheter for hjemmekontor, og man vil jobbe ute på prosjekter.  Arbeidsoppgaver Som energirådgiver i Energibygg og Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din evne til å overgå kundenes forventninger gjennom din kunnskap, driv og interesse. Du kommer også til å være ansvarlig for at ethvert prosjekt er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være: Driftsoptimalisering og energioppfølging av bygg Energianalyse og utforming av tiltaksplaner Energimerking og energivurdering av tekniske anlegg Enova-støttet kartlegging av energitiltak og energimerking av bygg Bistå byggeier med støtteordninger Prosjektledelse, Innhenting av tilbud på utførelse og oppfølging av leverandører Bistå i innsalget og mersalg mot konsernkunder og andre byggeiere Noe reisevirksomhet må påregnes   Kvalifikasjoner Solid erfaring fra lignende arbeid som teknisk forvalter, driftsingeniør, prosjektleder, energirådgiver, o.a. Minimum 3 års praktisk energirelatert yrkeserfaring for næringsbygninger Erfaring med energiledelse er en fordel Utdannelse på teknisk fagskole-, høgskole- eller universitetsnivå (Bsc/Msc) Kunnskap innen byggautomasjon, byggventilasjon, VVS, elektro, teknisk drift og teknisk eiendomsforvaltning Må kunne se helheten av tekniske løsninger i næringsbygg, finne avvik og tiltak for energisparing og lage tiltaksplaner Gode ferdigheter i norsk, både skriftlig og muntlig Førerkort klasse B   Personlige egenskaper Dyktig energirådgiver med kompetanse på bygg og tekniske anlegg som liker å jobbe selvstendig og ta helhetlig ansvar for prosjekter Du er kundeorientert og serviceinnstilt med gode kommunikasjonsevner  Du er strukturert, resultat – og kvalitetsbevisst, har høy integritet, og liker å dele kunnskap  Du har brennende interesse for energieffektivisering, fornybar energi, teknologi, og har god forretningsforståelse   Vi tilbyr Spennende og varierte oppgaver sentralt i satsningsområdet for Norges ledende totaltekniske leverandør En viktig stilling i et solid konsern med høyt kvalifiserte kollegaer som deler kunnskap Ansettelse i et grønt selskap med stort utviklingspotensiale for den rette personen Pensjons- og forsikringsordninger Gode systemer som hjelper deg i arbeidshverdagen Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø   Interessert? Vi anmoder de som har relevant utdanning og erfaring, og som har teft for energisparing, til å søke stillingen. Hvis du mener du er rett person til å jobbe sentralt i Bravida Norges satsning på energieffektivisering av næringsbygg, send inn din søknad i dag. Fristen er satt til 25. september, men finner vi rett person før fristen, kan han eller hun bli ansatt fortløpende og annonsen tas ned. Les mer om oss på våre hjemmesider www.energibygg.no og www.bravida.no.   Kontaktpersoner: Jan Kristian MardalDaglig leder i Energibygg+47 959 89 533jkm@energibygg.no Roger PedersenEnergirådgiver/Prosjektleder+47 479 75 897roger@energibygg.no
22.09.2020 Oslo
Vis alle 21.358 ledige stillinger

Elkem is one of the worlds leading providers of silicones and silicon solutions and uniquely positioned in the market through full ownership of the value chain from quartz to specialty silicones. Elkem also has strong positions in specialty foundry alloys and carbon materials. Headquartered in Oslo, Elkem has annual revenues of 25,9 billion NOK ($2.83 billion) in 2018, employs 6,200 people and operates 27 production sites around the globe. The company has an extensive sales and R&D network to deliver innovative technologies and market-based solutions that contribute to a sustainable future. For more information, go to www.elkem.com.

Elkem Carbon is one of the leading suppliers of carbon based materials and services to the ferro-alloys, base metals, foundry and primary aluminium industries. Elkem Carbon serves these industries from its operations in Norway, South Africa, Brazil, China and Malaysia, complemented by a global sales network.

Les mer om Elkem Carbon

Stillingsbeskrivelse

This is a great opportunity to join Elkem Carbon in our strive to bring Customer Experience (CX) to a higher level.

The CX Manager will be responsible for a broad scope of activities, helping the organisation becoming more customer focused and improving customer interfaces. Several improvement initiatives will be carried out in close cooperation with other Elkem divisions. The position reports to VP Commercial in Elkem Carbon.

Areas of responsibilities:

  • Drive and implement CX initiatives
  • Implement and secure user adoption for Sales Cloud (Customer Relationship Management system) for Elkem Carbon as part of a global Elkem-project
  • Ensure that Sales Cloud users are properly educated and trained
  • Work in close cooperation with the CX Center of Excellence and facilitate best practice and knowledge sharing across all Elkem divisions
  • Drive and facilitate value-based selling
  • Develop and implement our branding strategy

Required qualifications:

  • Commercial and/or IT education at Bachelor level or higher (or other relevant)
  • Fluent English, both written and oral
  • Strong user skills in Microsoft Office applications
  • Experience within sales/marketing, consulting or IT related
  • Positive and flexible attitude
  • Excellent communication skills
  • Experience from implementation of business systems, in particular CRM is an advantage
  • Travelling is required



Adresse: 0213 Oslo

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Elkem Carbon