<  
>  
Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Avdelingsleder, avdeling barn 0-12 år - Barneverntjenesten Bærum Kommune

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon47 Presentasjon av stillingen:
Avdelingsleder, avdeling barn 0-12 år - Barneverntjenesten
Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med ca. 125 årsverk og 140 ansatte.Barneverntjenesten består av barnevernsjef, avdeling stab og seks fagavdelinger; avdeling barnevernvakt, mottak og akutt, avdeling undersøkelse, avdeling barn, avdeling ungdom, avdeling omsorg og avdeling tiltak. Barneverntjenesten ønsker å gå foran innen kvalitetsutviklingsarbeid på barnevernområdet, har egen tiltaksavdeling og drifter spesialiserte hjelpetiltak som FFT og MST CAN, samt er vertskommune for Asker og Bærum barnevernvakt.

Avdeling barn har ansvaret for oppfølging av barn 0-12 år og deres familier med vedtak om tiltak etter lov om barneverntjenester. Avdelingen består for tiden av 15 barnevernkonsulenter og to fagledere i tillegg til avdelingsleder.

Arbeidsoppgaver

• Ledelse av egen avdeling (faglig kvalitet, personal og økonomi)
• Barnevernfaglig ansvar for vedtak og oppfølging i egen avdeling i henhold til tjenestens delegasjonsbestemmelser
• Sikre at driften i avdelingen er forsvarlig og i henhold til lover, retningslinjer og rutiner • Ansvarlig for forbedrings- og kvalitetsutviklingsarbeid i egen avdeling • Pådriver for helhetlig strategisk ledelse og felles kultur i tjenesten gjennom aktiv deltakelse i ledergruppens arbeid • Pådriver for godt samarbeid internt og med eksterne samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

• Relevant utdanning fra universitet eller høgskole. Aktuelle fagretninger er hovedsakelig barnevernspedagog eller sosionom. Andre grunnutdanninger i kombinasjon med relevant videreutdanning kan vurderes.
• Oppdatert erfaring og kompetanse i barnevernfaglig arbeid og forvaltning kreves. Spesialisert barnevernfaglig kompetanse knyttet til barn i alderen 0-12 år vil vektlegges.
• Erfaring fra ledelse i førstelinjetjeneste kreves. Lederutdanning eller relevant lederprogram er en fordel. • Må kunne vise til dokumenterte resultater fra kvalitetsutviklingsarbeid, god håndtering av dilemmaer og rolleforståelse i lederrollen • God kjennskap til roller, ansvar og instanser på oppvekstfeltet generelt og innen barnevern spesielt • Flytende norsk muntlig og skriftlig. Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig

Utdanningsnivå

Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad

Personlige Egenskaper

• Evne til å vurdere, prioritere og beslutte i komplekse situasjoner
• God rolleforståelse og samarbeidsevner
• Evne til å se helhet og sammenhenger • Initiativrik, stor gjennomføringsevne og god til å implementere beslutninger • Fokus på mestringsorientert ledelse og ivaretakelse av medarbeidere i en tidvis krevende arbeidshverdag

Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

Vi tilbyr

• Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen
• Et arbeidssted som tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget og arbeider strategisk og systematisk med kontinuerlig kvalitetsutvikling
• En arbeidsplass som er utviklingsorientert og endringsrettet, og som fokuserer på godt og trygt arbeidsmiljø • Offentlig tjenestepensjonsordning • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Annet
• Gyldig politiattest iht. § 6-10 i Barnevernloven må fremlegges før tiltredelse
• Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig • Søkere gjøres oppmerksom på at iht. offentleglova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten • Originale vitnemål og attester vil etterspørres ved intervju

Kontaktinformasjon

Mari Hagve, Barnevernsjef, Tlf.: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Mari Hagve

Arbeidssted

Gjettum

Nøkkelinformasjon:

Annonsør:Bærum kommune


Stillingsbrøk: 100% Heltid, Fast Antall stillinger: 1 Søknadsfrist: 09.12.2019

For elektronisk søknadsskjema:





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

AF Energi & Miljøteknikk AS er en forretningsenhet i AF Gruppen ASA med over 100 medarbeidere med engasjement for bærekraftige energiløsninger i bygg og industri. Selskapet vinner frem på ambisjonen med å kombinere tverrfaglig energikompetanse med innovative produksjonsmetoder og moderne gjennomføringskonsepter. Vår virksomhet innenfor EnergiRehab er i kraftig vekst i Østlandsområdet. Vi søker nå etter en dyktig ingeniør innenfor kulde, som ønsker å jobbe med spennende tverrfaglige prosjekter med energifokus. Arbeidsoppgaver: Jobbe med bedriftens service- og rammeavtaler innen kulde og ventilasjon Utforme gode energitekniske tverrfaglige løsninger Salg, kalkulasjon og gjennomføring av prosjekter innenfor bedriftens service- og rammeavtaler Planlegge og lede prosjekter, herunder kontrakt, økonomi og rapporteringsansvar Kundeoppfølging Kvalifikasjoner: Vi ser gjerne at du har relevant ingeniørutdannelse eller teknisk fagskole, gjerne med fagbrev innen kulde. v.Noen års relevant erfaring er en fordel i denne stillingen. Vi verdsetter en bred tverrfaglig kompetanse der du evner å se helheten i tekniske installasjoner innenfor varme, kjøling, ventilasjon og automasjon. Du kjennetegnes av å være kontaktskapende, nysgjerrig og ikke minst har du en selvstendig driv til å gjennomføre gode prosjekter. Du beholder roen i en hektisk hverdag og er tydelig i forhold til forventninger og kvalitet. Kombinert med dette er vi ute etter deg med forretningsteft, som har lyst og evne til å bidra til løsninger som gir fornøyde kunder og god økonomi. En forutsetning er også at du, som oss, har et kompromissløst forhold til sikkerhet og etikk. Vi tilbyr: I AF Gruppen blir du en del av et stort kollegafellesskap av engasjerte fagpersoner, som brenner for både fag- og resultatoppnåelse. I AF tror vi på at trivsel og prestasjon henger sammen, og er stolte av å kunne vise til både gode resultater for bedriften, og høy trivsel blant de ansatte. Vi verdsetter entreprenørånd, og tilrettelegger for at dyktige ansatte skal få utvikle seg innen nye fag- og ansvarsområder. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn med bonusordning, gode forsikringsordninger og mulighet til medeierskap i AF Gruppen gjennom vårt aksje- og opsjonsprogram.    
10.08.2020 Oslo
AF Energi & Miljøteknikk AS er en forretningsenhet i AF Gruppen ASA med over 100 medarbeidere med engasjement for bærekraftige energiløsninger i bygg og industri. Selskapet vinner frem på ambisjonen med å kombinere tverrfaglig energikompetanse med innovative produksjonsmetoder og moderne gjennomføringskonsepter. Vår avdeling innen Fornybar Energi og tekniske entrepriser øker oppdragsmengden gjennom flere energisentraler og tekniske prosjekter som f.eks. Livsvitenskapsbygget, Park Inn Hotel, UNSØ Gardermoen, Haakonsvern, Digiplex, etc. Se mer om våre prosjekter og tjenester på www.afgruppen.no/energi. Forretningsenheten har en klar målsetning om å være en preferert energipartner for våre kunder og nå har du muligheten til å bli med å videreutvikle vårt forretningskonsept. Vi søker nå etter en erfaren prosjekteringsleder innen tekniske anlegg. Arbeidsoppgaver: Prosjekteringsledelse innenfor alle faser av prosjektgjennomføringen, fra tidligfase til gjennomføring / anleggsfase Bistå prosjekteringsprosessen i totalentrepriser frem mot arbeidsgrunnlag for tekniske fag Tett samarbeid med byggherrer og underentreprenører Ansvar for planlegging og gjennomføring for tekniske anlegg i prosjekt Sentral rolle i drift av byggeplasser sammen med byggeplassledelsen Personlige egenskaper: Du kjennetegnes av å ha gode motiverende lederegenskaper, kontaktskapende og ikke minst en selvstendig driv til å lykkes godt med det du foretar deg. Det er viktig for rollen at du er en god relasjonsskaper, med evne til å utvikle gode relasjoner internt og eksternt. En forutsetning er også at du, som oss, har et kompromissløst forhold til sikkerhet og etikk. Kvalifikasjoner: Faglig tyngde og erfaring/ ingeniørutdannelse (bachelor/master) innen tekniske fag (rør, ventilasjon, elektro) 3-5 års relevant arbeidserfaring fra prosjektering av bolig- og næringsprosjekter innen fagområdene VVS Erfaring fra ledelse av prosjekteringen av tekniske fag i byggeprosjekter, både i planlegging og gjennomføringsfasen Gode kunnskaper innen 3D modellering, BIM, Revit, etc. Vi tilbyr: I AF Gruppen blir du en del av et stort kollegafellesskap av engasjerte fagpersoner, som brenner for både fag- og resultatoppnåelse. I AF tror vi på at trivsel og prestasjon henger sammen, og er stolte av å kunne vise til både gode resultater for bedriften, og høy trivsel blant de ansatte. Vi verdsetter entreprenørånd, og tilrettelegger for at dyktige ansatte skal få utvikle seg innen nye fag- og ansvarsområder. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn med bonusordning, gode forsikringsordninger og mulighet til medeierskap i AF Gruppen gjennom vårt aksje- og opsjonsprogram.
10.08.2020 Oslo
AF Energi & Miljøteknikk AS er en forretningsenhet i AF Gruppen ASA med over 100 medarbeidere med engasjement for bærekraftige energiløsninger i bygg og industri. Selskapet vinner frem på ambisjonen med å kombinere tverrfaglig energikompetanse med innovative produksjonsmetoder og moderne gjennomføringskonsepter. Vår avdeling innen Fornybar Energi og tekniske entrepriser øker oppdragsmengden gjennom flere energisentraler og tekniske prosjekter som f.eks. Livsvitenskapsbygget, Park Inn Hotel, UNSØ Gardermoen, Haakonsvern, Digiplex, etc. Se mer om våre prosjekter og tjenester på www.afgruppen.no/energi. Forretningsenheten har en klar målsetning om å være en preferert energipartner for våre kunder og nå har du muligheten til å bli med å videreutvikle vårt forretningskonsept. Vi søker nå etter flere dyktige ledere innen tekniske anlegg med energifokus. Vi søker etter ledere i følgende kategorier: Prosjektleder Anleggsleder Personlige egenskaper: Du kjennetegnes av en drivkraft for å utvikle, motivere og inspirere dine medarbeidere og ta gruppens betydelige kompetanse til et nytt nivå. Du har i tillegg en selvstendig driv til å lykkes godt med det du foretar deg og erfaring fra å planlegge større prosjekter. Det er viktig at du er en god relasjonsskaper, med evne til å utvikle gode relasjoner internt og eksternt. En forutsetning er også at du, som oss, har et kompromissløst forhold til sikkerhet og etikk. Kvalifikasjoner: Faglig tyngde og erfaring/utdannelse (bachelor/master/fagskole) innen tekniske fag (rør, ventilasjon, elektro) 3-5 års relevant arbeidserfaring fra prosjekterings-/prosjektledelse av bolig- og næringsprosjekter innen fagområdene VVS Evne til å utforme gode energitekniske løsninger Erfaring fra å planlegge og lede prosjekter teknisk og økonomisk Vi tilbyr: I AF Gruppen blir du en del av et stort kollegafellesskap av engasjerte fagpersoner, som brenner for både fag- og resultatoppnåelse. I AF tror vi på at trivsel og prestasjon henger sammen, og er stolte av å kunne vise til både gode resultater for bedriften, og høy trivsel blant de ansatte. Vi verdsetter entreprenørånd, og tilrettelegger for at dyktige ansatte skal få utvikle seg innen nye fag- og ansvarsområder. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn med bonusordning, gode forsikringsordninger og mulighet til medeierskap i AF Gruppen gjennom vårt aksje- og opsjonsprogram.  
10.08.2020 Oslo
AF Energi & Miljøteknikk AS er en forretningsenhet i AF Gruppen ASA med over 100 medarbeidere med engasjement for bærekraftige energiløsninger i bygg og industri. Selskapet vinner frem på å kombinere tverrfaglig energikompetanse med innovative produksjonsmetoder og moderne gjennomføringskonsepter. Forretningsenheten har en klar målsetning om å være en preferert energipartner for våre kunder og nå har du muligheten til å bli med å videreutvikle vårt forretningskonsept. Vi søker nå etter en dyktig tilbudsleder til vår EnergiRehab portefølje som er spesialister innen modernisering og oppgradering av eksisterende bygg med fokus på gode og fremtidsrettede energiløsninger. Arbeidsoppgaver: Identifisere og kvalifisere relevante case Utstrakt kundekontakt og en aktiv pådriver for prosjektutvikling Planlegge, lede og gjennomføre tilbuds-/anbudsprosesser Evaluere anbudsprosessen etter utført og se etter forbedringer som kan optimalisere vår arbeidsmetode Planlegge, lede og gjennomføre innkjøp av samarbeidspartnere i prosjekter porteføljen tildeles Bidra aktivt i oppstarten av prosjekter med kunnskap og historikk fra anbudsprosessen Delta aktivt i budsjetteringen av prosjektet i samråd med Prosjektleder Oppfølgning i prosjekt Kvalifikasjoner: Du har høyere teknisk utdannelse (BSc/MSc) innen relevante bygg/tekniske fag. Erfaring fra kalkylearbeid og/eller innkjøp er en fordel. Vi verdsetter en bred tverrfaglig kompetanse, god økonomisk og forretningsmessig forståelse, et sunt konkurranseinstinkt og at du trigges av å oppnå resultater sammen med andre. Du kjennetegnes av å være strukturert, kontaktskapende, motiverende og ikke minst har du en selvstendig driv til å gjennomføre gode prosesser og skape nye muligheter. Du beholder roen i en hektisk hverdag og er tydelig i forhold til forventninger og kvalitet. Kombinert med dette er vi ute etter deg med forretningsteft, som har lyst og evne til å bidra til løsninger som gir fornøyde kunder og god økonomi. En forutsetning er også at du, som oss, har et kompromissløst forhold til sikkerhet og etikk. Vi tilbyr: I AF Gruppen blir du en del av et stort kollegafellesskap av engasjerte fagpersoner, som brenner for både fag- og resultatoppnåelse. I AF tror vi på at trivsel og prestasjon henger sammen, og er stolte av å kunne vise til både gode resultater for bedriften, og høy trivsel blant de ansatte. Vi verdsetter entreprenørånd, og tilrettelegger for at dyktige ansatte skal få utvikle seg innen nye fag- og ansvarsområder. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn med bonusordning, gode forsikringsordninger og mulighet til medeierskap i AF Gruppen gjennom vårt aksje- og opsjonsprogram.
10.08.2020 Oslo
AF Håndverk har i dag 11 datterselskaper som driver med alt innen utvendig og innvendig rehabilitering, fasaderehabilitering, vindusmontasje, takarbeid, mm. Vi ser nå etter en HMS-koordinator som skal ta del i arbeidet med å styre HMS i prosjekter. En sentral arbeidsoppgave vil være å følge opp etterlevelse av interne HMS-krav på prosjekt. Arbeidsoppgaver Tilstedeværelse på byggeplass for oppfølging av HMS-arbeid Vernerunder Holde oppstartsmøter Utarbeidelse av HMS-planer i prosjekter Bistå med utførelse av SJA Påse at risikoforhold som avdekkes på prosjekter blir lukket fortløpende Rådgiver innen HMS-arbeid Fremme en sterk HMS kultur i AF Håndverk Kvalifikasjoner Bachelor innen bygg/anlegg, HMS, risikostyring/sikkerhetsledelse, eller annen utdanning innen relevant fagretning Nyutdannede oppfordres til å søke Bransjeerfaring er en fordel Kunnskap og interesse for HMS Sertifikat kl. B er et krav Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk og engelsk Personlige egenskaper Liker å jobbe ute i felt Selvstendig og handlekraftig Arbeider godt i team, involverende og inkluderende Effektiv og strukturert Vi kan tilby Konkurransedyktige betingelser En spennende og variert arbeidsdag Et selskap med et godt sosialt og faglig miljø Intern opplæring Søknad   Send CV og søknadsbrev til co@afgruppen.no.Intervjuer vil bli avholdt fortløpende.Oppstart snarest.HMS-koordinator er en fast stilling og tiltredelse er etter avtale.  Spørsmål om stilling kan rettes til HMS-sjef, Christoffer Ohm, på tlf 900 56 755 eller e-post co@afgruppen.no. Om oss I AF Håndverk er vi eksperter på å blåse liv i Oslos gamle praktbygg. Godt håndverk utført av dyktige fagpersoner på skikkelige vilkår gir bedre sluttresultat og et godt arbeidsmiljø. AF Håndverk består av spesialiserte selskaper innen rehabilitering, antikvarisk rehabilitering og energi. Våre håndverkere tar på seg oppdrag der de får brukt sin fagkompetanse til mer enn et malingsstrøk, eller et lag med murpuss. Vi har gjennomført flere store rekonstruksjon- og rehabiliteringsoppdrag for offentlige og private kunder. Se mer informasjon om AF Håndverk her: https://afhandverk.no
10.08.2020 Oslo
Vi søker etter postassistent til fast stilling Avdeling onkologi, Medisinsk divisjon.Vi behandler pasienter med blodsykdommer og flere typer kreft med unntak av barn med kreft, gynekologisk og nevrologisk kreft. Behandlingen består i hovedsak av cellegift, immunsuppresjon og transfusjoner. Poliklinikken har kjernetid fra kl 0800 – 1600 med dagturnus.Hos oss blir du delaktig i et faglig og meget godt arbeidsmiljø.Alle søkere må søke elektronisk. Arbeidsoppgaver Sikre kontinuitet og god arbeidsflyt på avdelingen Opprettholde gode rutiner som garanterer god hygiene og forsvarlig mathåndtering i kjøkkenet. Holde orden og utføre forefallende arbeid i kjøkkenet Bestille mat via Nutshell Servere mat til pasienter Hente cytostatika og blodprodukter Levere prøver  Rydde på plass varer fra AGV Påfylling av medisinske forbruksvarer på behandlingsrom Mange av arbeidsoppgavene er fysisk krevende  Kvalifikasjoner Må ha erfaring med tilsvarende arbeid innen helsesektoren Personlige egenskaper Du må trives i et hektisk arbeidsmiljø, like utfordringer og ha evne til nytenkning Evne til å arbeide selvstendig så vel som i team Gode samarbeidsevner og fleksibilitet Være positiv, serviceinnstilt og utadvendt Personlig egnethet vektlegges Vi tilbyr Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks hytteutleie, teaterbilletter og mye annet Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud Sentral beliggenhet i landlige omgivelser kort reisevei fra Oslo
10.08.2020 Lørenskog
Follo Akutteam (FAT) er blitt styrket med et årsverk og har ledig fast stilling for psykologspesialist. FAT er en poliklinisk seksjon ved Follo DPS og teamet vårt består nå av 12 årsverk, samt LIS i rullering. Teamet er tverrfaglig sammensatt og består av psykiatriske sykepleiere, psykologer/psykologspesialist, familieterapeut, LIS og overlege i psykiatri. Vi tror på faglig mangfold i møte med pasienter. Stillingen er en av ti tverrfaglige stillinger som dekker to-delt turnus på hverdager. Arbeidsoppgaver FAT er en del av akuttkjeden i psykisk helsevern ved Ahus og har vaktfunksjonen for det geografiske området som tilhører Follo DPS.  Oppdraget er å håndtere direkte henvendelser fra mennesker i akutte psykiske kriser, og/eller henvendelser fra deres pårørende eller andre samarbeidspartnere. Teamet jobber alltid parvis, og vi har god erfaring med å bruke refleksjonsform i møte med pasienter og deres pårørende. Vi kartlegger pasientens aktuelle livssituasjon for å identifisere forhold av betydning for den kliniske tilstanden. Vi foretar tentative diagnostiske overveielser av psykisk lidelse inkl. skadelig bruk/avhengighet av rusmidler, og vi foretar ofte selvmordsrisikovurderinger. Mange pasienter er i akutte livskriser. FAT kartlegger pasientens ressurser og mestringsstrategier og ønsker å legge til rette for dialog i et familie- og nettverksperspektiv. Vi er pliktige til å kartlegge barn som pårørende av psykisk syke. Vi tilbyr også barnesamtale når det er aktuelt. Vi forsøker å redusere og forebygge unødvendige akuttinnleggelser på sykehusnivå. Gjennom tilgjengelig og tilpasset akutthjelp bidrar FAT til bredt sammensatte kriseløsninger. FAT kan ved behov gi ambulant poliklinisk krisetilbud. Akutteamet er ansvarlig for alle innleggelser og oppfølging av pasienter ved to korttidsplasser ved lokal døgnseksjon. I tillegg har vi et tett samarbeid med Nordre Follo lokalmedisinske senter, med både legevakt og sengepost for kommunale øyeblikkelig-hjelp senger. Har pasientene behov for akutthjelp ved psykiatrisk akuttavdeling på Nordbyhagen så jobber vi for en best mulig innleggelse. Kvalifikasjoner Søker må være godkjent psykologspesialist da det er spesialistoppgaver i teamet som skal ivaretas (epikriser, veiledning, undervisning, spesialistvurderinger) Det er ønskelig med erfaring fra både akutt og generell psykiatrisk praksis. Erfaring fra krise/traumearbeid og arbeid med rus og avhengighet er et pluss.  Mangfoldet av problemstillinger vi møter i dette arbeidet krever en eklektisk tilnærming/holdning. Det er påkrevet med gode kommunikasjonsferdigheter både muntlig og skriftlig. Personlige egenskaper I et tverrfaglig team som jobber tett sammen er det viktig med relasjonskompetanse; fokus på å være en lagspiller Evne til å lytte og å undre seg er nødvendige egenskaper i samhandling med både pasienter, pårørende og kolleger Evne til selvrefleksjon  Være respektfull, ha empatisk forståelse  Være "transparent" og dele kunnskap og ferdigheter, gjøre kollegene gode Ha en fleksibel, tilpasningsdyktig, raus og oppmerksom innstilling Ha stor arbeidskapasitet  Håndtere perioder med høyt stressnivå og uforutsigbarhet, og samtidig opprettholde ro og rasjonell håndtering Være tydelig, nøyaktig og ha kommunikative ferdigheter Godt humør og respektfull humor er viktig Vi tilbyr Vi tilbyr det samme til deg som vi krever av deg. Godt arbeidsmiljø  I tillegg vil du få mange utfordrende oppdrag som sikrer at du får brukt fagligheten din. Follo DPS har felles opplæringsplan for  alle medarbeidere. Tilrettelegging for kursing for å opprettholde spesialiteten  Videre får du ta del i Ahus sine velferdsordninger og er du togpendler får du en ti-minutters treningstur hver vei til og fra jobb.
10.08.2020 Ås
Vil du bli vår nye kollega? Vi utlyser ettårig vikariat for sykepleier ved smertepoliklinikken med mulighet for fast stilling. Smertepoliklinikken utreder og behandler pasienter med langvarige smerter.  Vi har et tverrfaglig miljø med til sammen 10 årsverk som utgjør sykepleiere, fysioterapeut, kiropraktor, psykiater, psykolog og merkantilpersonell utgjør et team rundt pasientbehandlingen. Legene på smertepoliklinikken er organisert under anestesiavdelingens legeseksjon. Arbeidsoppgaver Assisterer lege ved blokkader Utføre selvstendige prosedyrer som bla infusjoner Sykepleier er koordinator for egne pasienter Oppfølging av timebestilling Legemiddelnedtrapping Tverrfaglige samtaler med behandlere  Deltar på gjennomgang av henvisninger  Holder kurs for pasienter - introduksjon- og mestringskurs  Kvalifikasjoner Autorisasjon som sykepleier Erfaring lignende virksomhet er ønskelig Personlige egenskaper Gode samarbeidsevner Evne å arbeide selvstendig  Personlig egnethet Trives med å jobbe i tverrfaglige team  Vi tilbyr Muligheter for å utvikle smertepoliklinikkens fremtidige veivalg Gode velferdstilbud for ansatte f.eks hytteutleie, teaterbilletter og mye annet Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud 
10.08.2020 Lørenskog
Vis alle 17.612 ledige stillinger

Vårt mål er å skape et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, for i dag og all overskuelig fremtid. Vi skaper rammer som sikrer at de aller minste blir velfungerende småfolk og bygger arenaen der drømmer kan skapes i hvert spark på ballen og hvert svømmetak gjennom vannet. Vi gir de som har mistet håp en hverdag med mestring og mening og gir de eldste blant oss verdigheten de fortjener Bli med og sett spor.

Les mer om Bærum Kommune

Stillingsbeskrivelse

Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon47 Presentasjon av stillingen:
Avdelingsleder, avdeling barn 0-12 år - Barneverntjenesten
Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med ca. 125 årsverk og 140 ansatte.Barneverntjenesten består av barnevernsjef, avdeling stab og seks fagavdelinger; avdeling barnevernvakt, mottak og akutt, avdeling undersøkelse, avdeling barn, avdeling ungdom, avdeling omsorg og avdeling tiltak. Barneverntjenesten ønsker å gå foran innen kvalitetsutviklingsarbeid på barnevernområdet, har egen tiltaksavdeling og drifter spesialiserte hjelpetiltak som FFT og MST CAN, samt er vertskommune for Asker og Bærum barnevernvakt.

Avdeling barn har ansvaret for oppfølging av barn 0-12 år og deres familier med vedtak om tiltak etter lov om barneverntjenester. Avdelingen består for tiden av 15 barnevernkonsulenter og to fagledere i tillegg til avdelingsleder.

Arbeidsoppgaver

• Ledelse av egen avdeling (faglig kvalitet, personal og økonomi)
• Barnevernfaglig ansvar for vedtak og oppfølging i egen avdeling i henhold til tjenestens delegasjonsbestemmelser
• Sikre at driften i avdelingen er forsvarlig og i henhold til lover, retningslinjer og rutiner • Ansvarlig for forbedrings- og kvalitetsutviklingsarbeid i egen avdeling • Pådriver for helhetlig strategisk ledelse og felles kultur i tjenesten gjennom aktiv deltakelse i ledergruppens arbeid • Pådriver for godt samarbeid internt og med eksterne samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

• Relevant utdanning fra universitet eller høgskole. Aktuelle fagretninger er hovedsakelig barnevernspedagog eller sosionom. Andre grunnutdanninger i kombinasjon med relevant videreutdanning kan vurderes.
• Oppdatert erfaring og kompetanse i barnevernfaglig arbeid og forvaltning kreves. Spesialisert barnevernfaglig kompetanse knyttet til barn i alderen 0-12 år vil vektlegges.
• Erfaring fra ledelse i førstelinjetjeneste kreves. Lederutdanning eller relevant lederprogram er en fordel. • Må kunne vise til dokumenterte resultater fra kvalitetsutviklingsarbeid, god håndtering av dilemmaer og rolleforståelse i lederrollen • God kjennskap til roller, ansvar og instanser på oppvekstfeltet generelt og innen barnevern spesielt • Flytende norsk muntlig og skriftlig. Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig

Utdanningsnivå

Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad

Personlige Egenskaper

• Evne til å vurdere, prioritere og beslutte i komplekse situasjoner
• God rolleforståelse og samarbeidsevner
• Evne til å se helhet og sammenhenger • Initiativrik, stor gjennomføringsevne og god til å implementere beslutninger • Fokus på mestringsorientert ledelse og ivaretakelse av medarbeidere i en tidvis krevende arbeidshverdag

Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

Vi tilbyr

• Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen
• Et arbeidssted som tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget og arbeider strategisk og systematisk med kontinuerlig kvalitetsutvikling
• En arbeidsplass som er utviklingsorientert og endringsrettet, og som fokuserer på godt og trygt arbeidsmiljø • Offentlig tjenestepensjonsordning • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Annet
• Gyldig politiattest iht. § 6-10 i Barnevernloven må fremlegges før tiltredelse
• Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig • Søkere gjøres oppmerksom på at iht. offentleglova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten • Originale vitnemål og attester vil etterspørres ved intervju

Kontaktinformasjon

Mari Hagve, Barnevernsjef, Tlf.: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Mari Hagve

Arbeidssted

Gjettum

Nøkkelinformasjon:

Annonsør:Bærum kommune


Stillingsbrøk: 100% Heltid, Fast Antall stillinger: 1 Søknadsfrist: 09.12.2019

For elektronisk søknadsskjema:





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Bærum Kommune