Er du en utadvendt person med høyt kundefokus og interesse for AML og Compliance? Vil du være med å forbedre og utvikle bankens arbeid innenfor AML-området? Da kan dette være jobben for deg!
Danske Bank er bevisst sitt samfunnsansvar og har de siste årene bygget opp et stort fagmiljø innen anti-hvitvasking (AML) i både Norge og andre land. Akkurat nå leter vi etter en proaktiv og engasjerende person som vil være med på å bygge opp en ny AML-funksjon innen forretningsområdet Corporates & Institutions (C&I) i Oslo.
Som AML Advisor vil du jobbe i vårt Client Service Management team lokalisert i Oslo, hvor vi daglig er i kontakt med bankens Corporate-kunder. Du vil jobbe tett med Client Service Managers og har overordnet ansvar for at vi til enhver tid har den kjennskapen til våre kunder som vi trenger for å sørge for at banken og kundene ikke medvirker til hvitvasking eller annen form for økonomisk kriminalitet. Rollen innebærer tett kundekontakt, samt utstrakt samarbeid med bankens produktspesialister innen AML og andre fagområder. Teamet som arbeider med dette i C&I består i dag av ca 110 personer basert i Norden og Baltikum, med hovedvekt i København og Vilnius.
I stillingen vil du utføre Due Diligence på våre kunder innen C&I-segmentet, samt kontrollere kundeinformasjon mot de til enhver tid gjeldende krav innen hvitvaskingsområdet (AML) og utføre risikovurderinger basert på vår kjennskap til kunden. Du kommer til å innhente data fra kundene og din viktigste oppgave blir å sikre en god kundedialog. I arbeidet med datainnsamling kommer du i kontakt med kunder via e-post, telefon og fysiske møter. Du vil jobbe tett med kundeansvarlige og spesialister i banken. På sikt vil rollen også inkludere on-boarding av nye kunder. Da det er en internasjonal avdeling vil du ha mye kontakt med kolleger i andre land. Noe reisevirksomhet må derfor påregnes.
For å kunne lykkes i rollen bør du du har høyere økonomisk utdannelse og relevant arbeidserfaring fra bank, spesielt i kunderettet stilling. Du har et analytisk tankesett, og evner samtidig å alltid sette kunden først i arbeidet du gjør. Ditt arbeid preges av høy nøyaktighet og du har alltid fokus på å levere god kvalitet. Ambisjon er noe vi deler, og du vil betegnes som proaktiv med høy motivasjon og energi. Du presterer best når du kan jobbe selvstendig som en del av et team og motiveres av gode kundeopplevelser. Dine kollegaer vil omtale deg som profesjonell, initiativrik og omgjengelig. Din tillitvekkende adferd og evne til å levere resultater vil bidra til din og bankens suksess.
Stillingen krever meget gode kommunikasjonsferdigheter både i norsk og engelsk.
Vi tilbyr
En spennende stilling med ansvar for bankens viktigste kunder, hvor du samarbeider tett med våre dyktige kolleger, så vel som resten av organisasjonen lokalt og globalt. En variert og utfordrende jobb i et hektisk miljø preget av takhøyde og positivitet. Du får unik kjennskap til banken og store muligheter for både personlig og faglig utvikling. Du vil oppleve stor fleksibilitet og frihet under ansvar, hvor man selv styrer mye av arbeidstiden og dagen selv.
Interessert?
Ved spørsmål om stillingen er du velkommen til å kontakte Head of Client Service Management NO, Rune Næss-Johansen på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Send søknad og CV senest 13.12.2019.
Adresse: BRYGGETORGET 2,0250 Oslo