Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Rådgiver Vann og avløp Rambøll

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vi inviterer deg til å ta i bruk din sterke fagkunnskap innen vann- og avløpsteknikk og gode arbeidskapasitet i en stilling hvor du gir kunden verdi gjennom å benytte og videreutvikle din kompetanse . For denne rollen trenger du utdannelse som master eller bachelor innen VA og 3-5 års relevant erfaring fra anleggsbransjen. Nyutdannede oppfordres også til å søke . Er du vår nye Rådgiver vann og avløp? Klikk på søkeknappen for å legge inn din søknad.

 

Inviting bright minds

Vil du bli utfordret faglig og utvikle ekspertisen din i et åpent, fleksibelt og samarbeidsorientert arbeidsmiljø? I Rambøll får du brukt din kunnskap til å skape et bedre samfunn og øke livskvaliteten for menneskene som bor der. Du blir en del av et globalt selskap som har vært i vekst siden oppstarten i 1945. Vi jobber sammen på prosjekter som bidrar til bærekraftig endring, både sosialt, økonomisk og for miljøet.

 

Bli en del av vår Vann Sør avdeling

Som vår nye Rådgiver vann og avløp blir du en del av en Vann avdeling i stor vekst. Vi er nå 21 medarbeidere fordelt på kontorene Arendal, Skien og Tønsberg. Våre oppgaver er knyttet til tidligfaseplanlegging, prosjektering og ledelse av prosjekter i varierte oppdrag knyttet til tradisjonell VA-prosjektering, renovering av VA-ledninger, No-dig, overvanns-problematikk, fordrøyning mm. Rambøll Tønsberg er Vestfolds største rådgivermiljø innen bygg- og anlegg. Kontoret i Tønsberg er tverrfaglig med ca. 70 medarbeidere, hvorav 12 medarbeidere arbeider innenfor avdeling VANN. Vi har behov for å øke vår kompetanse og kapasitet innenfor VANN og søker rådgiver vann- og avløp. Vi ser etter medarbeidere som ønsker å utvikle seg sammen med vår virksomhet og våre kunder  

 

Dine hovedoppgaver og ansvarsområder vil være:

  • Planlegging av vann- og avløpsanlegg i Novapoint
  • Roller som oppdragsmedarbeider, fagansvarlig eller oppdragsleder avhengig av erfaring, evner og interesse

 

Vi støtter den faglige utviklingen din

Medarbeiderne våre er vår viktigste ressurs, og den faglige veksten din en forutsetning for vår suksess. Fra du starter hos oss får du støtten du trenger for å utvikle deg videre. I denne rollen vil det faglige utgangspunktet ditt for eksempel være:

  • 3-5 års erfaring innen VA-faget og utdannelse som master eller bachelor. Nyutdannede oppfordres også til å søke.
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på både norsk og engelsk.
  • Erfaring fra prosjekteringsverktøy, fortrinnsvis Autocad/Novapoint

 

 

I denne rollen vil det være en fordel om du også evner å jobbe selvstendig, er ansvarsbevisst, har en strukturert tilnærming og evne til å gjennomføre.

 

Velkommen til vår Vanndivisjon 

I Rambøll jobber et globalt team av vanneksperter for å sikre utviklingen av bærekraftige samfunn. Vi hjelper kundene våre å håndtere de største vannutfordringene deres, og leverer løsninger som ivaretar både mennesker og natur. Våre hovedområder omfatter klimatilpasning, landskapsarkitektur, infrastruktur for vann og avløp, forvaltning av vannressurser og rensing av drikke og avløpsvann.

 

Rambøll i Norge

Rambøll er et av Norges ledende selskap innen rådgivende ingeniørtjenester, arkitektur og design. I Norge har vi 16 kontorer med tilsammen 1500 eksperter, som jobber tverrfaglig på store og små prosjekter. Hos oss kan du bidra til å skape innovative og bærekraftige løsninger til nytte for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.

 

Slik søker du

Søk via nett, ved å trykke på søkeknappen og laste opp CV, søknad og annen relevant dokumentasjon. Vi ser frem til å høre fra deg. Søknadsfrist: 5. januar 2020.

 

Har du spørsmål?
Kontakt Avdelingsleder Atle Gulbrandsen, mob 930 77 833 mail: atle.gulbrandsen@ramboll.no

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Er din interesse rettet mot installasjon, vedlikehold og drift av vannkraftverk? Vi søker deg med bakgrunn fra VG2 som ønsker å bli lærling innen energimontørfaget. Vi har ledig 3 stillinger: Oppmøtested      Tokke Kraftverk, Dalen i Telemark, kontaktperson Halvor Haugland Oppmøtested      Mår Kraftverk, Rjukan, kontaktperson Pål Lauluten Oppmøtested      Vinje Kraftverk, Vinje, kontaktperson Magnus Barstad   Når du søker er det fint om du legger inn i prioritert rekkefølge hvilket oppmøtested du ønsker.   Vi kan tilby: Faglig og personlig utvikling i et konsern i sterk vekst Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping Mangfold med hensyn til kjønn, alder og kulturell bakgrunn Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger
21.01.2020 Telemark
Er din interesse rettet mot installasjon, vedlikehold og drift av vannkraftverk? Vi søker deg med bakgrunn fra VG2 som ønsker å bli lærling innen industrimekanikerfaget.   Vi har ledig 4 stillinger: Oppmøtested Tokke Kraftverk, Dalen i Telemark. Kontaktperson Halvor Haugland Oppmøtested Mår Kraftverk, Rjukan. Kontaktperson Pål Lauluten Oppmøtested Nore Kraftverk, Rødberg. Kontaktperson Ole Gunnar Haug Oppmøtested Sima Kraftverk, Eidfjord. Kontaktperson Jan Tore Kvale Når du søker er det fint om du legger inn i prioritert rekkefølge hvilket oppmøtested du ønsker.   Vi kan tilby: Faglig og personlig utvikling i et konsern i sterk vekst Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping Mangfold med hensyn til kjønn, alder og kulturell bakgrunn Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger
21.01.2020 Telemark, Nore og Uvdal, Eidfjord
MEH er Statkrafts leverandør av historiske data og prognoser innen hydrologi, meteorologi og klima. MEHM har ansvar for utvikling og vedlikehold av modellene og systemene som danner grunnlag for disse leveransene. MEHM er sentral i spennende og omfattende utviklingsløp. Vi utvikler og implementerer nye, standardiserte og fleksible modellrammeverk som inngår i MEs felles datastruktur (ADAM). Her arbeider vi spesielt med de hydrologiske og meteorologiske komponentene av SHyFT, som utvikles open source i Python og C++, i tett samarbeid med MI og øvrige ME-enheter. Denne plattformen gjør oss i stand til å levere homogene data og beslutningsgrunnlag på tvers av geografier og teknologier og brukes nå i flere MG og MC land. Seksjonen har en viktig rolle som tilrettelegger av globale vær- og klimadata og støtter brukere i alle Statkrafts lokasjoner. Vår største oppgave det nærmeste året er operasjonalisering av et paradigmeskifte innen simulering av usikkerhet for alle typer værdata: Værgenerator. Vi har også fokus på nye metoder for modellering av klimarisiko. Her forventer vi et økende behov for beslutningsgrunnlag på vind- og solenergi i årene som kommer. Vi søker nå en faglig nysgjerrig og løsningsorientert medarbeider som kan bidra innen vær- og klimadata. Engasjementets varighet er ett år. Oppstart er ønskelig så snart som mulig. Du må ha analytiske evner, gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt kunne arbeide selvstendig. Vi kan tilby utfordrende oppgaver innen et sterkt og tverrfaglig miljø. Dette er en unik mulighet for å komme under panseret på ADAM og SHyFT i søken etter å koble klima til våre nye verktøy. Du vil samarbeide med andre avdelinger i Statkraft som bruker våre data i sine beregninger og leveranser. Dette kan være alt fra operativ energidisponering til langsiktig planlegging gjennom LPF. Din profil Naturvitenskapelig utdanning på mastergradsnivå eller høyere, helst innen fagområdene meteorologi eller klima Kompetanse og erfaring innen vær-/klimamodellering og dataanalyse Høy kompetanse innen scripting med særlig vekt på Python God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på både norsk og engelsk Det er også ønskelig med forståelse av energidisponeringsprosessen og kjennskap til modellene som benytter vær- og klimadata fra MEH. Vi tilbyr: Faglig og personlig utvikling i et konsern i sterk vekst Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping Mangfold med hensyn i kjønn, alder og kulturell bakgrunn Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger  Ta kontakt med seksjonsleder Uta Gjertsen, på email eller telefon +47 47235760, dersom du har spørsmål om stillingen.  
21.01.2020 Oslo, Trondheim
Group Treasury shall ensure that Statkraft manages financial risk successfully. This is done by securing the future cash flow from our operations and by ensuring financial flexibility. Group Treasury has 35 employees in 5 departments. Back Office & Risk Control (TRB) is a department in the Treasury organization and counts 9 employees. TRB is responsible for: Ensuring that financial transactions are correctly registered into the Treasury Management System (CRM) and that the settlement of the transaction is conducted accurately and timely Booking, controlling and reporting of financial items in the Group’s internal and external financial reports Monitoring that Front Office is compliant with mandates and internal requirements. The result is being reported to the CFO Your role:  Prepare reporting of financial items to Group Accounting Present the group’s financial items for management Prepare cash flow statement for interest bearing debt, derivatives and other relevant items Prepare hedge accounting/reporting, including documentation and effectiveness testing Prepare notes related to financial items Assist in questions related to financial items in the Group Drive process improvements Contribute in EMIR and MAR tasks Ensure appropriate internal control performance Participate in ad-hoc projects Back up for Middle Office and other relevant TRB tasks   Your profile:  Master or similar degree in finance and/or accounting Strong knowledge of financial markets and treasury operations Strong knowledge in accounting of financial instruments, both NGAAP and IFRS Strong knowledge and experience with IFRS 9 and 13 Minimum 5 years of experience from position in corporate treasury and/or banks Extensive system knowledge and skills related to ERP-system, consolidation system, Excel/Power BI and Treasury management systems Knowledge about regulatory requirements such as for instance EMIR and MAR Fluency in Norwegian and English both written and spoken Proactive, dutiful, structured, analytical and self-driven Flexible and willing to contribute on several tasks within Treasury Able to handle tight deadlines and to work on several projects simultaneously Good collaboration and communication skills  Statkraft offers:  Professional and personal development in an exciting company experiencing strong growth A positive working environment characterised by competence, responsibility and innovation  A diverse workplace with regards to gender, age and cultural background  Competitive terms of employment and excellent benefit schemes Statkraft manages critical infrastructure and services in several countries. The applicant must be eligible for security clearance and authorisation.  The position reports to Vice President, Head of Back Office & Risk Control in Group Treasury. For more information of the position please contact Kjetil Haug-Nodeland on mobile +47 91 16 77 03 To apply, please submit your application, CV and diploma/transcript of records via www.statkraft.com; “Careers – Job vacancies” within 9 February 2020.  
21.01.2020 Oslo
The Internal Control unit (FRC) is a department within the Financial reporting, accounting and digital finance department in the CFO organization. The unit is responsible for managing the Groups system for Internal Control over Financial Reporting (ICFR) and for managing the Group's ICFR Network and the fraud prevention system. The position will report to VP FRC - Internal Control. Your role: Maintenance and development of the Group’s ICFR policies Facilitate the Group’s key financial reporting risk assessment process Facilitate the yearly process for updating the Group’s control design Facilitate the yearly self-assessment process Perform review and testing of selected controls Communicate and provide training to ensure that key stakeholders have sufficient awareness and competence to execute assigned control activities Support implementation of the ICFR requirements in new entities in the group Secretary for the Group’s ICFR Network Your profile: Master degree in finance, accounting and/or auditing Experience from larger audit firm, internal control function or internal audit in an international company Good knowledge of the COSO framework, the Norwegian code of practice for corporate governance Good understanding of complex reporting processes, inherent risks in the processes and the design of effective and efficient controls Experience with data analytics and/or process mining tools Experience with BWise or other governance, risk and compliance software Fluency in English, both written and spoken Excellent communication and collaboration skills  Statkraft offers:  Professional and personal development in an exciting company experiencing strong growth A positive working environment characterised by competence, responsibility and innovation  A diverse workplace with regards to gender, age and cultural background  Competitive terms of employment and excellent benefit schemes Statkraft manages critical infrastructure and services in several countries. The applicant must be eligible for security clearance and authorisation.  The position reports to Vice President Head of Internal Control. For more information ablout the position, please contact Kjetil Haug-Nodeland on mobile +47 91 16 77 03 in Boyden Global Executive Search. To apply, please submit your application, CV and diploma/transcript of records via www.statkraft.com; “Careers – Job vacancies” within 16 February 2020.    
21.01.2020 Oslo
Ønsker du å bidra til tverrfaglig arbeid for å effektivisere, standardisere og automatisere MS Windows serverdrift?  Vi ser etter deg som har erfaring fra serverdrift, og er en dyktig og entusiastisk person som ønsker å ta ansvar for den daglige serverdriften. Skatteetaten har en ganske stor Windows portefølje som krever mye vedlikehold, og for å sikre at denne til enhver tid er oppdatert, sikker, og modernisert, så skal vi styrke miljøet vårt med en ny medarbeider. Det er viktig for oss at du trives med å jobbe både selvstendig og i team, og evner å se helheten for å oppnå felles prioriteringer og målsettinger.  Gruppen Infrastruktur og skytjenester er en gruppe på 23 medarbeidere, og har bla ansvaret for operativsystemer, virtualisering, databaser, samt backup og lagring. Her er det store muligheter for å jobbe med spennende teknologi. Du må være forberedt på å jobbe på tvers av grupper og prosjekter. Arbeidsoppgaver automatisering med scripting for effektiv drift  utføre konfigurasjon, feilsøking, feilretting, drift og vedlikehold av tjenester som er basert på Windows server plattform og relaterte teknologier  patchmanagement, serversikkerhet og konfigurasjonsstyring  utvikle planer for lifecycle management av Windows server OS  prosjektbistand  endrings- og hendelseshåndtering samt problemløsning  daglig oppfølging av logger og systemer  utarbeide, oppdatere og vedlikeholde systemdokumentasjon Kvalifikasjoner høyere utdanning innen IT lang og særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet      erfaring med drift av Windows Serverplattform, Windows basistjenester som AD/DNS/GPO og drift ved bruk av MS System Center, Powershell og automatisering.  erfaring med Windows server 2008/2016   erfaring med koding/scripting god teknisk breddekompetanse god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk må kunne sikkerhetsklareres  Det er en fordel med kompetanse innenfor flere av disse områdene  grunnleggende nettverkskompetanse sertifiseringer innenfor området kjennskap til automasjonsverktøy eks. vRA/vRO erfaring fra stordriftsmiljøer erfaring med operativsystemdrift i heterogene miljøer   Personlige egenskaper god samarbeids- og kommunikasjonsevne selvdreven motiveres av videreutvikling og forbedring individuell bidragsyter og pådriver   Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger. Stillingen lønnes som seniorrådgiver/senioringeniør (kode 1364/1181), fra kr 580 000 – kr 680 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes.  
21.01.2020 Grimstad
Fra høsten 2020 skal Skatteetaten ansette 3 lærlinger, 2 i kontorfaget og 1 i mediegrafikerfaget. Vi har utarbeidet en plan for lærlingperioden med utgangspunkt i læreplanen til Utdanningsetaten, og vil sørge for at du får nødvendig opplæring for å kunne bestå fagprøven. Vårt mål er at du etter hvert kan ta et selvstendig ansvar for egne oppgaver. Vi ber om at du fyller ut det elektroniske søknadsskjemaet - hvilken skole og linje du går på, og tidligere utdanning og arbeidserfaring dersom du har det. Skriv kort om deg selv og hvorfor du ønsker læreplass hos oss. CV med vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Søkere til mediegrafikerfaget kan gjerne legge ved arbeider som er laget på skolen. Arbeidsoppgaver Som lærling i kontorfaget vil du få oppgaver innen følgende fagområder:  elektronisk arkivering/dokumenthåndtering planlegging og gjennomføring av møter og samlinger, herunder booking, påmeldinger, referatskriving med mer bruk av administrative systemer administrative oppgaver knyttet til personal og økonomi Kvalifikasjoner fullført og bestått vg1 og vg2 ved oppstart av læreperioden gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper Personlige egenskaper engasjert og motivert til å lære imøtekommende og positiv selvstendig, tar ansvar og er til å stole på gode samarbeids- og kommunikasjonsevner strukturert, trives med orden Vi tilbyr muligheten til å bli kjent med en stor statlig virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag  spennende oppgaver som dekker målene i læreplanen  kompetanseutvikling  lønns- og arbeidsvilkår for lærlinger i staten
21.01.2020 Oslo
Fra høsten 2020 skal Skatteetaten ansette 3 lærlinger, 1 i mediegrafikerfaget og 2 i kontorfaget. Vi har utarbeidet en plan for lærlingperioden med utgangspunkt i læreplanen til Utdanningsetaten, og vil sørge for at du får nødvendig opplæring for å kunne bestå fagprøven. Vårt mål er at du etter hvert kan ta et selvstendig ansvar for egne oppgaver. Vi ber om at du fyller ut det elektroniske søknadsskjemaet - hvilken skole og linje du går på, og tidligere utdanning og arbeidserfaring dersom du har det. Skriv kort om deg selv og hvorfor du ønsker læreplass hos oss. CV med vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Søkere til mediegrafikerfaget kan gjerne legge ved arbeider som er laget på skolen. Arbeidsoppgaver Som lærling i mediegrafikerfaget vil du få oppgaver innen følgende fagområder:  utforming av trykksaker som plakater, brosjyrer, skjema, roll-ups utforming av e-læringskurs være med på fotoseanser og bearbeide bilder filmklipping  illustrasjon  brukskvalitet; testing, oppsett etc. Kvalifikasjoner fullført og bestått vg1 og vg2 ved oppstart av læreperioden gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper Personlige egenskaper engasjert og motivert til å lære imøtekommende og positiv selvstendig, tar ansvar og er til å stole på gode samarbeids- og kommunikasjonsevner strukturert, trives med orden Vi tilbyr muligheten til å bli kjent med en stor statlig virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag spennende oppgaver som dekker målene i læreplanen kompetanseutvikling lønns- og arbeidsvilkår for lærlinger i staten
21.01.2020
Vis alle 25.192 ledige stillinger
Les mer om Rambøll

Stillingsbeskrivelse

Vi inviterer deg til å ta i bruk din sterke fagkunnskap innen vann- og avløpsteknikk og gode arbeidskapasitet i en stilling hvor du gir kunden verdi gjennom å benytte og videreutvikle din kompetanse . For denne rollen trenger du utdannelse som master eller bachelor innen VA og 3-5 års relevant erfaring fra anleggsbransjen. Nyutdannede oppfordres også til å søke . Er du vår nye Rådgiver vann og avløp? Klikk på søkeknappen for å legge inn din søknad.

 

Inviting bright minds

Vil du bli utfordret faglig og utvikle ekspertisen din i et åpent, fleksibelt og samarbeidsorientert arbeidsmiljø? I Rambøll får du brukt din kunnskap til å skape et bedre samfunn og øke livskvaliteten for menneskene som bor der. Du blir en del av et globalt selskap som har vært i vekst siden oppstarten i 1945. Vi jobber sammen på prosjekter som bidrar til bærekraftig endring, både sosialt, økonomisk og for miljøet.

 

Bli en del av vår Vann Sør avdeling

Som vår nye Rådgiver vann og avløp blir du en del av en Vann avdeling i stor vekst. Vi er nå 21 medarbeidere fordelt på kontorene Arendal, Skien og Tønsberg. Våre oppgaver er knyttet til tidligfaseplanlegging, prosjektering og ledelse av prosjekter i varierte oppdrag knyttet til tradisjonell VA-prosjektering, renovering av VA-ledninger, No-dig, overvanns-problematikk, fordrøyning mm. Rambøll Tønsberg er Vestfolds største rådgivermiljø innen bygg- og anlegg. Kontoret i Tønsberg er tverrfaglig med ca. 70 medarbeidere, hvorav 12 medarbeidere arbeider innenfor avdeling VANN. Vi har behov for å øke vår kompetanse og kapasitet innenfor VANN og søker rådgiver vann- og avløp. Vi ser etter medarbeidere som ønsker å utvikle seg sammen med vår virksomhet og våre kunder  

 

Dine hovedoppgaver og ansvarsområder vil være:

  • Planlegging av vann- og avløpsanlegg i Novapoint
  • Roller som oppdragsmedarbeider, fagansvarlig eller oppdragsleder avhengig av erfaring, evner og interesse

 

Vi støtter den faglige utviklingen din

Medarbeiderne våre er vår viktigste ressurs, og den faglige veksten din en forutsetning for vår suksess. Fra du starter hos oss får du støtten du trenger for å utvikle deg videre. I denne rollen vil det faglige utgangspunktet ditt for eksempel være:

  • 3-5 års erfaring innen VA-faget og utdannelse som master eller bachelor. Nyutdannede oppfordres også til å søke.
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på både norsk og engelsk.
  • Erfaring fra prosjekteringsverktøy, fortrinnsvis Autocad/Novapoint

 

 

I denne rollen vil det være en fordel om du også evner å jobbe selvstendig, er ansvarsbevisst, har en strukturert tilnærming og evne til å gjennomføre.

 

Velkommen til vår Vanndivisjon 

I Rambøll jobber et globalt team av vanneksperter for å sikre utviklingen av bærekraftige samfunn. Vi hjelper kundene våre å håndtere de største vannutfordringene deres, og leverer løsninger som ivaretar både mennesker og natur. Våre hovedområder omfatter klimatilpasning, landskapsarkitektur, infrastruktur for vann og avløp, forvaltning av vannressurser og rensing av drikke og avløpsvann.

 

Rambøll i Norge

Rambøll er et av Norges ledende selskap innen rådgivende ingeniørtjenester, arkitektur og design. I Norge har vi 16 kontorer med tilsammen 1500 eksperter, som jobber tverrfaglig på store og små prosjekter. Hos oss kan du bidra til å skape innovative og bærekraftige løsninger til nytte for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.

 

Slik søker du

Søk via nett, ved å trykke på søkeknappen og laste opp CV, søknad og annen relevant dokumentasjon. Vi ser frem til å høre fra deg. Søknadsfrist: 5. januar 2020.

 

Har du spørsmål?
Kontakt Avdelingsleder Atle Gulbrandsen, mob 930 77 833 mail: atle.gulbrandsen@ramboll.no

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • JAN 26
    2020
    8 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
23 ledige stillinger
Internship / Praktikanter

Fakta om Rambøll